Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3
+89
ezz
Kraftkung
Foxfun
Monco
Snattran
Admin
KUCERA
JohanO
keevvs
Groggen79
Högljudd
NeedforX
robin-_-
Ivanhoe
Davidoff
GLHF
kniba
Lulefan
Murveln
Myrman
tibet
stormvägen
Number 69
nummer 17
Simon90
kokostrollet
Björnkäften
Gpa
Tony Moore
Tigerman
Micke80
Lars158
Nico13
Sportchefen #2
Ferros
Freno
Hostak straffar
hokkzorz
Sundance Kid
ski3r
LulefanGBG
Norlin
NilsOskar
Scouten
amarule
Dentos
Dilox
Wolfhunter
Trashtalk
wilmus2007
Redbear
Qirren
GustenA
Hellcop
Puckad
PM
Jonken
Kallepedal
CKa
makkanmakkan
Neurofunk20
Donowitz
Niinimaa
Sir Prozac
Snikne Ville
pingu
Frökenbling74
Hedanders
Kagen
Taabe
Slapshot
icemask
Xinpei
Mickeee
KaptenBlodskelett
Rönken
Urken
Bamsefar
NallePhu
JuniorX
Dustin
LubosC
Patrik82
Cambbott24
johan74
Kapten Haddock
Donten_
Pajala
93 posters
Sida 11 av 21
Sida 11 av 21 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 16 ... 21
Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3
Från Jontes Twitter med Zelo:
Jonathan hedström
@jhedstrom71
@Zelolule bort med mr ost. Du vet liksom jag att han är problemet. Inte en agent vill förhandla med honom. Pajas å falsk människa.
Belyser problematiken rätt bra vill jag påstå på gott & ont!
Jonathan hedström
@jhedstrom71
@Zelolule bort med mr ost. Du vet liksom jag att han är problemet. Inte en agent vill förhandla med honom. Pajas å falsk människa.
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Skall föreningen ledas enl Jonte Hedströms riktlinjer tar det inte stopp i div 1 norra..
Snikne Ville- Antal inlägg : 6528
Om Osten är en pajas, falsk och ingen agent vill förhandla med honom så måste jag säga att det är mycket underligt och förvånansvärt att han får ihop ett hyfsat lag säsong efter säsong.
nummer 17- Antal inlägg : 1214
Jonte och Osten rök säkerligen ihop, Jonte är starkt färgad och är väl knappast den som lägger band på vad han säger. Att en sportchef har minst en "fiende" bland gamla spelare är väl inte konstigt, snarare sundhetstecken.
Rönken- Antal inlägg : 17811
kniba- Antal inlägg : 103
Kanske därför de flesta stannar två år bara. Osten verkar ha svårt att få till förlängningar med viktiga spelare. Kan gott och väl tänka mig att det ligger nåt i detta.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Ingen rök utan eld!! Man hör sällan sånt här om andra klubbar.. mer regel än undantag hos oss.
johan74- Antal inlägg : 367
Nåja, Abbotts stannade i 6 säsonger och förlängde flera gånger. Sedan gick det visserligen snett i slutet där, men det finns ju även ekonomiska skäl till det.Slapshot skrev:Kanske därför de flesta stannar två år bara. Osten verkar ha svårt att få till förlängningar med viktiga spelare. Kan gott och väl tänka mig att det ligger nåt i detta.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
johan74 skrev:Ingen rök utan eld!! Man hör sällan sånt här om andra klubbar.. mer regel än undantag hos oss.
Fast hur noggrant följer du övriga klubbar? Detta blir nog ingen riksnyhet direkt.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Snokar på EP och undrar över thorell, är han signad? Någon som vet?
Frökenbling74- Antal inlägg : 153
Osten ska ha all heder för att han gjorde ALLTING för att Jonte skulle byta klubb frivilligt under Jontes sista år i Luleå. Jag får fortfarande ont i magen när jag tänker på hur han såg ut... 1,5 meter från varje situation. Täckte ytor utan att involvera sig. SHL:s överlägset sämste spelare samtidigt som han tog upp en gigantisk budgetpost.
Okej, killen mådde inte bra. Men då bör man ju ha den insikten själv att det inte funkar...
Och inse vilken figur man själv gjorde i stället för att kasta skit massor av år efteråt. Pinsammare blir det inte.
Okej, killen mådde inte bra. Men då bör man ju ha den insikten själv att det inte funkar...
Och inse vilken figur man själv gjorde i stället för att kasta skit massor av år efteråt. Pinsammare blir det inte.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
Tror det har rätt stor inverkan både herr ost och tränare då man ska knyta till sej spelare, inte är det ju bra och snacket går bland spelare och agenter hur det är hos oss! Men betalar man nog mycket får man alltid en legoknekt eller två likt raj raj.. Och alla rubriker som skrivits om oss och osten är inte bra, om han tonade ner sej en aning och inte stack ut hakan varje gång en chans dyker upp!
Vad står det`på EP? Annars kan du läsa några inlägg upp.Frökenbling74 skrev:Snokar på EP och undrar över thorell, är han signad? Någon som vet?
NallePhu skrev:Hur än vi värvar så har vi en HC som spelar -96 modell av hockey och de främjar inte dessa som har pocket rockets under buggarna, Det är mer motsägelsefullt att vi kommer se ett annat spelsystem än säsongen som gick än den som kommer tyvärr.......Xinpei skrev:Urken skrev:Xinpei skrev:Dessutom ryktas det att Osten vill ha in Petter Nilsson bredvid Skuggan men att hans hälsotillstånd inte är den perfekta och därför har han inte gett sitt svar ännu. Det är detta som gör att han inte kunnat presentera skuggan ännu.
Ponera att det nu blir Skuggan som HC. Vad är det då för hockey vi vill stå för? Är det dump & chase-hockeyn vi visat upp i år eller något helt annat? Om det nu är något annat, varför kör vi inte på det istället?
Vad var planen innan Jocke annonserade att vi gick tillbaka till hockeyns ABC? Är det fortfarande den spelidén som klubben vill att kommande tränare ska spinna vidare på?
Vore trevligt med lite tydlighet, lite riktlinjer att följa. Åtminstone jag, som den amatör-åskådare jag är, hade otroligt svårt att urskilja någon röd tråd i vårt spel. En match kunde vi spela på ett sätt, nästa på ett helt annorlunda. Det som dock såhär efteråt går att peka på som en kontinuerlig aspekt i vårt spel, var just dump & chase.
Dumphockeyn var inte den hockey som Luleå började med men tvingades ta till när den fartfyllda delen gjorde att man förlorade matcher. Det är uppenbart att Luleå ville spela på fart och finess men inte klarade av det och därför tog till Plan B som var dumphockey. Sett till värvning av Junttila så tror jag snarare att fart och finess är prio ett just nu.
Inte alls. Man försökte spela en fartfylld hockey men det slutade bara med att man låg på tionde plats. Sedan 96 hockey? Knappast. Man försökte spela modern hockey men fick gå tillbaka till sitt grundspel. Något spel som liknar 1996s Luleå hockey såg man inte en uns av förra säsongen.
NallePhu skrev:Tänk er om Osten drar till Götet för en lhflive och drar fram Roger och småflinar och säger han är vår nu..
Skulle vara något enorm. Men han sitter väl på kontrakt antar jag?
NallePhu skrev:Från Jontes Twitter med Zelo:
Jonathan hedström
@jhedstrom71
Förutsatt att det är sant så skriker det bara omognad och bitterhet från Hedström. Ingen agent vill förhandla med honom? Vi säger så... Det är därför Luleå faktiskt lockar till sig en hel del spelare?
Senast ändrad av Xinpei den sön 24 apr 2016 - 22:10, ändrad totalt 1 gång
Xinpei- Antal inlägg : 951
Så kändes det, ja.Xinpei skrev:...
Inte alls. Man försökte spela en fartfylld hockey men det slutade bara med att man låg på tionde plats. Sedan 96 hockey? Knappast. Man försökte spela modern hockey men fick gå tillbaka till sitt grundspel. Något spel som liknar 1996s Luleå hockey såg man inte en uns av förra säsongen.
Men brast det för att vi inte kunde lära ut och bygga ett konstruktivt spel, eller för att spelarna saknade kompetens för att spela det?
Puckad- Antal inlägg : 11372
Röde Roger kan vi fetglömma. Och Walson.
'Puckad skrev:Så kändes det, ja.Xinpei skrev:...
Men brast det för att vi inte kunde lära ut och bygga ett konstruktivt spel, eller för att spelarna saknade kompetens för att spela det?
Det är ju frågan. Låg felet hos Fagervall? Eller hos laget? Något säger mig en kombination.
johan74 skrev:Ingen rök utan eld!! Man hör sällan sånt här om andra klubbar.. mer regel än undantag hos oss.
Kanske för att du inte letar? Finns inget talspråk som är så falskt som det du just nu tog upp. I vissa fall kan det handla om rök utan eld även om detta fallet beror helt enkelt på att Hedström är bitter. Sedan mer regel än undantag hos "oss"? Sedan när då? Här har du en utmaning. Hitta fem situationer (förutom Hedströms) som det är uppenbart att det är Ostens fel att spelaren lämnar.
Snikne Ville skrev:Vad står det`på EP? Annars kan du läsa några inlägg upp.Frökenbling74 skrev:Snokar på EP och undrar över thorell, är han signad? Någon som vet?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13038
Han är kontraktslös.
Så ett lhf utan ett vettigt grundspel blir alltså enda lag att ta mer än en match mot årets mästare. Två centimer ifrån tre matcher. Jag tycker absolut inte vi ska försöka kopiera SAIK och Frölunda. Det finns många verktyg man kan använda mot det spelet och möter man ett liknande lag som är bara någon procent bättre eller har lite otur så åker man på torsk likt SAIK nu i finalen. Iår känns det som att väldigt mycket inte klaffat. Rajala, sweatt, vi saknar en bra pp-back, vi saknar mycket kreativitet då vi i princip bara dumpat in pucken i anfallszon sen den negativa trenden i början på säsongen och pp't räddades i slutspelet tack vare att Walle steppade upp. Det säger rätt mycket om hur effektivt Frölundas och saiks spel igentligen är.
Som någon annan nämnde tidigare i tråden, hade sweatt varit hel och rajala levererat hade vi förmodligen vunnit iår. Vunnit utan ett fungerande grundspel.
Som någon annan nämnde tidigare i tråden, hade sweatt varit hel och rajala levererat hade vi förmodligen vunnit iår. Vunnit utan ett fungerande grundspel.
GLHF- Antal inlägg : 217
Jag vet. Konstaterade det i denna tråd tidigare idag och som jag hänvisade till.Xinpei skrev:Snikne Ville skrev:Vad står det`på EP? Annars kan du läsa några inlägg upp.Frökenbling74 skrev:Snokar på EP och undrar över thorell, är han signad? Någon som vet?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13038
Han är kontraktslös.
Någon som har koll på honom som spelare då? Thorell det vill säga.
Uppenbart är väl rätt svårt! Enda som är uppenbart är att något inte står rätt till, men några finns ju allt som är lite klantigt skött.. sundh Fransson abbot chabada Bartecko Granström och säkert nån till!
johan74 skrev:Uppenbart är väl rätt svårt! Enda som är uppenbart är att något inte står rätt till, men några finns ju allt som är lite klantigt skött.. sundh Fransson abbot chabada Bartecko Granström och säkert nån till!
Sundh ville själv flytta. Han presterade inte i Luleå och ville inte spela i tredjefemman. Fransson stack för att han kom ihop det med Rönnqvist. Chabada fick inget nytt kontrakt. Bartecko ville hem. Granström likaså. Oberoende så skulle du hitta en liknande antal spelare som lämnat de andra klubbarna i SHL.
Jag vill inte vara sådan.. Men det finns några lag som har coacher som lyfter laget i slutspel och det finns lag vars coacher inte levererar. Sam Hallam t.ex har varit väldigt skarp, Roger Melin har också lyckas anpassa sitt lags spel så det passar motståndet riktigt illa.
Jag uppfattar inte firma Burström / Nilsson som om de vore i samma liga. Möjligt att jag har fel men vad är deras styrkor?
- Analysförmåga?
- Ledarerfarenhet?
- Hockeyfilosofi?
Jag uppfattar inte firma Burström / Nilsson som om de vore i samma liga. Möjligt att jag har fel men vad är deras styrkor?
- Analysförmåga?
- Ledarerfarenhet?
- Hockeyfilosofi?
Kagen- Antal inlägg : 1776
Xinpei skrev:johan74 skrev:Uppenbart är väl rätt svårt! Enda som är uppenbart är att något inte står rätt till, men några finns ju allt som är lite klantigt skött.. sundh Fransson abbot chabada Bartecko Granström och säkert nån till!
Sundh ville själv flytta. Han presterade inte i Luleå och ville inte spela i tredjefemman. Fransson stack för att han kom ihop det med Rönnqvist. Chabada fick inget nytt kontrakt. Bartecko ville hem. Granström likaså. Oberoende så skulle du hitta en liknande antal spelare som lämnat de andra klubbarna i SHL.
Har riktigt svårt att bry mig om Fransson över huvud taget. Han är utan tvekan en av våra sämsta offensiva/allround "toppbackar" som vi har haft på senare år.
Dom bästa är så klart:
1=Niinimaa
2=Melart
3=Sigge
4=Näkyvä
5=Kukan
Och nästa år kan vi lägga till Jaros på en femteplats, eller högre.
Defensivt är Jaakola en legend, tillsammans med Janne.
Fransson går helt enkelt inte att jämföra med dom andra spelarna som ni nämner.
Neurofunk20- Antal inlägg : 120
Snikne Ville...jag sökte efter Gustav thorell. ..någon har norpat pojken.
Gustaf ...Frökenbling74 skrev:Snikne Ville...jag sökte efter Gustav thorell. ..någon har norpat pojken.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Neurofunk20 skrev:Xinpei skrev:johan74 skrev:Uppenbart är väl rätt svårt! Enda som är uppenbart är att något inte står rätt till, men några finns ju allt som är lite klantigt skött.. sundh Fransson abbot chabada Bartecko Granström och säkert nån till!
Har riktigt svårt att bry mig om Fransson över huvud taget. Han är utan tvekan en av våra sämsta offensiva/allround "toppbackar" som vi har haft på senare år.
Dom bästa är så klart:
1=Niinimaa
2=Melart
3=Sigge
4=Näkyvä
5=Kukan
Fransson en av de sämsta? Tror du det är därför han konsekvent spelar i landslaget? Sitt inte och ljug. Alla vet att han vägrar spela i Luleå pga vad Rönken gjorde och feg Osten tog Rönken i försvar. Att du nämner Näkyvä som har gjort en halv bra säsong hos oss (andra halvan sög) är ju skrattretande. Mer överskattad back har väl knappt spelat i Luleå? Och Melart, hur många poäng har han gjort? Han som nu är en offensiv allround back helt plötsligt...
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Slapshot skrev:Neurofunk20 skrev:Xinpei skrev:johan74 skrev:Uppenbart är väl rätt svårt! Enda som är uppenbart är att något inte står rätt till, men några finns ju allt som är lite klantigt skött.. sundh Fransson abbot chabada Bartecko Granström och säkert nån till!
Dom bästa är så klart:
1=Niinimaa
2=Melart
3=Sigge
4=Näkyvä
5=Kukan
Fransson en av de sämsta? Tror du det är därför han konsekvent spelar i landslaget? Sitt inte och ljug. Alla vet att han vägrar spela i Luleå pga vad Rönken gjorde och feg Osten tog Rönken i försvar. Att du nämner Näkyvä som har gjort en halv bra säsong hos oss (andra halvan sög) är ju skrattretande. Mer överskattad back har väl knappt spelat i Luleå? Och Melart, hur många poäng har han gjort? Han som nu är en offensiv allround back helt plötsligt...
Du är berättigad din åsikt, men snälla lämna nu Fransson-Rönnqvist-såpan där den hör hemma - skvallertidningarna.
Niinimaa
Obsut
Petter Nilsson
Jan Mertzig
Tukka Mäntylä
Johan Fransson
Kristian Näkyvä
Är de offensivt bästa backarna som spelat i Luleå.
Men Timo Jutila är den i särklass bäste.
Att nämna Melart, Sigge och kukan ens,,,,
Obsut
Petter Nilsson
Jan Mertzig
Tukka Mäntylä
Johan Fransson
Kristian Näkyvä
Scouten- Antal inlägg : 176
Fan vad jag saknar Skrbek helt plötsligt bland all offensivitet..
Davidoff- Antal inlägg : 175
Skrbek, ja fy faan det var tider det.
Superlativ överflödiga!
Superlativ överflödiga!
Urken skrev:Slapshot skrev:Neurofunk20 skrev:Xinpei skrev:johan74 skrev:Uppenbart är väl rätt svårt! Enda som är uppenbart är att något inte står rätt till, men några finns ju allt som är lite klantigt skött.. sundh Fransson abbot chabada Bartecko Granström och säkert nån till!
Dom bästa är så klart:
1=Niinimaa
2=Melart
3=Sigge
4=Näkyvä
5=Kukan
Du är berättigad din åsikt, men snälla lämna nu Fransson-Rönnqvist-såpan där den hör hemma - skvallertidningarna.
Frallan sticker väl för att han gillar att sticka, eller har svårt att rota sig. Bara att titta på hans karriär!! Jag tycker väl att han bara haft 1-2 riktigt bra säsonger i bra ligor. Tenderar till att få hybris, spela för svårt i Luleå m.fl. I Tre Kronor däremot spelar han mycket enklare och mer för laget och har varit riktigt bra i tre kronor senaste åren, skulle han ta med sig det spelet till Luleå skulle han vara grym, men när han har hybris är han ingen större tillgång tyvärr.
Gör alldeles för lite mål frallan för att kunna räknas till de riktigt bra offensiva, hans största styrka är ju skridskoåkningen..
Jutila och Niinimaa är i en helt egen division: Världsklass.Scouten skrev:Niinimaa
Obsut
Petter Nilsson
Jan Mertzig
Tukka Mäntylä
Johan Fransson
Kristian Näkyvä
Robert Nordmark, Nilsson, Mertzig, Frallan och möjligen Obsut spelar steget under. Frallan skulle behövt ett bättre skott för att ta sig upp en nivå. Med ett riktigt bra sådant hade han dock kunnat bli en av de absolut bästa, skridskoåkningen har han redan.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Frallan med obsuts skott!! Då jäklar skulle det rassla i nätet, nu rasslar det mest i skyddsnätet:-)
johan74 skrev:Frallan med obsuts skott!! Då jäklar skulle det rassla i nätet, nu rasslar det mest i skyddsnätet:-)
De backar som ligger på ett poängsnitt/säsong runt 30 poäng, är riktigt bra off. backar oavsett om det är mål eller ass.
Därför kan Fagerudd, Kukan och Jaros tex. fortfarande utvecklas till bra offensiva backar.
Sedan har vi ju haft en hel del riktigt bra 2-vägs och deff. backar.
Sista riktigt bra backen vi hade var ju niniima.. en sån härförare vi saknat , men får väl se vad osten hittar.
Tigerman skrev:Jutila och Niinimaa är i en helt egen division: Världsklass.Scouten skrev:Niinimaa
Obsut
Petter Nilsson
Jan Mertzig
Tukka Mäntylä
Johan Fransson
Kristian Näkyvä
Robert Nordmark, Nilsson, Mertzig, Frallan och möjligen Obsut spelar steget under. Frallan skulle behövt ett bättre skott för att ta sig upp en nivå. Med ett riktigt bra sådant hade han dock kunnat bli en av de absolut bästa, skridskoåkningen har han redan.
Nordmark var bra men kanske bättre när han lämnat Luleå.
Visst Niinimaa var grym, varför Jutila är bättre enligt mig är att han spelade 4 säsonger med ett poängsnitt 26, 29, 33 och 37p.
Niinima spelade en säsong 30p.
Kan vi hitta en sådan back igen vore det fantastiskt.
En sån back är skillnaden på final eller semi på egen hand! Och för guld helt avgörande!
Ninimaa var ju helt outstanding fast han var helt slut i knäna, gick väl på sprutor sista matcherna. Men fan så bra han var på blå, sköt hårt och precist, en sådan pp General behövs, dags för osten att hitta rätt nu.
Pajala- Antal inlägg : 18788
Slapshot skrev:Neurofunk20 skrev:Xinpei skrev:johan74 skrev:Uppenbart är väl rätt svårt! Enda som är uppenbart är att något inte står rätt till, men några finns ju allt som är lite klantigt skött.. sundh Fransson abbot chabada Bartecko Granström och säkert nån till!
Dom bästa är så klart:
1=Niinimaa
2=Melart
3=Sigge
4=Näkyvä
5=Kukan
Scouten skrev:Niinimaa
Obsut
Petter Nilsson
Jan Mertzig
Tukka Mäntylä
Johan Fransson
Kristian Näkyvä
Som sagt, läsförståelse osv. Jag skrev tydligt dom senaste säsongerna, och valde därmed att räkna från vår första säsong med Rönken. Så hur kommer Petter Nilsson in i bilden? Och igen, jag skrev offensiv ALTERNATIVT allround "toppbackar", dvs backar av absolut toppklass (du kanske inte är medveten om vad ett snedstreck betyder?), just i brist på egentliga offensiva backar förutom Fransson/Niinimaa/Näkyvä/Kukan.
Det går helt enkelt inte att kritisera någon annan för någonting över huvud taget, om ni själva inte ens är kapabla till att läsa och lyckas förvalta orden som skrivs till korrekt information. Där har ni definitionen av skrattretande.
Att Näkyva kan ses som ett stort frågetecken är sant, men jag tror personligen på att det var den andra halvan som var ett undantag (En personlig åsikt som jag är fullt berättigad till, inte någon "lögn") Hur många "halvsäsonger" var Fransson bra/grym sist han var här? 0 enligt mig, men du är berättigad till din egna åsikt. Eller nej just det, han var bra under halva försäsongen sin första säsong väl? Ja jävlar, vilken gud han är.
Kukan är den back som påminner allra mest om herr Johan "Jag bor i landslaget" Fransson. Att han är betydligt bättre än Fransson är mer fakta än vad det är en åsikt vid det här laget.
Trots att Melart har betydligt mer att ge offensivt (ännu en gång en personlig åsikt), något som ni lär få erfara nästa säsong, så syftade jag såklart på honom som allround. Fast ni kanske tycker att Fransson är en bättre offensiv back än vad Melart är allround? Det kanske skulle enligt min åsikt bara stämma om Melart missade 98% av sina tacklingar.
Sigge: se Melart.
Men okej, låt mig ta hänsyn till våra mindre begåvade vänner och förenkla det hela:
De senaste 6 säsongerna så har vi haft väldigt få offensiva backar:
Niinimaa
Fälth (som jag glömde på den ursprungliga listan)
Näkyvä
Kukan
Fransson
Billins (kan lika gärna vara rankad över, men jag rankar honom under just för eran skull)
Hjelm
Rankat efter min egna uppfattning (åsikt) av deras kompetens.
Notera hur Fransson har 2 spelare bakom sig, och 4 framför sig.
Det är således korrekt (baserat på denna lista) att se Fransson som "en av dom sämsta".
Känner ni nu för att argumentera emot, så är ni välkomna att göra en egen lista med backar från de senaste 6 åren.
Sen finns det självklart argument som kan göras för att Frallan helt enkelt underpresterade sist han var hos oss, och att paranoida skitspridare kan koppla det till hans relation med Rönken.
Grattis, ni är nu ett steg närmare till att funktionera som vettiga människor.
Neurofunk20- Antal inlägg : 120
Welch kan avskrivas nu. http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2016/04/25/welch-ar-klar/
Tack för det.. vad ska vi med en back likt welch till och i den prisklassen med melart klar.
Scouten skrev:Welch kan avskrivas nu. http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2016/04/25/welch-ar-klar/
Skönt!
http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/welch-lamnar-modo--klar-for-shl-klubben/
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
MEN VAD I HELVETE.....NU FÅR DET FAAN HÄNDA NÅT!!!!! GAAH
Nu blev jag faktiskt glad!!! Ska vi se ett snabbare spel är det nog inte med welch.
Jag gråter inte jättemycket för att vi inte fått Welch... Hoppas bara att vi trisaade upp priset litegrann för Sylvegård Senior!
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Neurofunk20 skrev:Slapshot skrev:Neurofunk20 skrev:Xinpei skrev:johan74 skrev:Uppenbart är väl rätt svårt! Enda som är uppenbart är att något inte står rätt till, men några finns ju allt som är lite klantigt skött.. sundh Fransson abbot chabada Bartecko Granström och säkert nån till!
Dom bästa är så klart:
1=Niinimaa
2=Melart
3=Sigge
4=Näkyvä
5=Kukan
Fransson en av de sämsta? Tror du det är därför han konsekvent spelar i landslaget? Sitt inte och ljug. Alla vet att han vägrar spela i Luleå pga vad Rönken gjorde och feg Osten tog Rönken i försvar. Att du nämner Näkyvä som har gjort en halv bra säsong hos oss (andra halvan sög) är ju skrattretande. Mer överskattad back har väl knappt spelat i Luleå? Och Melart, hur många poäng har han gjort? Han som nu är en offensiv allround back helt plötsligt...Scouten skrev:Niinimaa
Obsut
Petter Nilsson
Jan Mertzig
Tukka Mäntylä
Johan Fransson
Kristian Näkyvä
Som sagt, läsförståelse osv. Jag skrev tydligt dom senaste säsongerna, och valde därmed att räkna från vår första säsong med Rönken. Så hur kommer Petter Nilsson in i bilden? Och igen, jag skrev offensiv ALTERNATIVT allround "toppbackar", dvs backar av absolut toppklass (du kanske inte är medveten om vad ett snedstreck betyder?), just i brist på egentliga offensiva backar förutom Fransson/Niinimaa/Näkyvä/Kukan.
Det går helt enkelt inte att kritisera någon annan för någonting över huvud taget, om ni själva inte ens är kapabla till att läsa och lyckas förvalta orden som skrivs till korrekt information. Där har ni definitionen av skrattretande.
Att Näkyva kan ses som ett stort frågetecken är sant, men jag tror personligen på att det var den andra halvan som var ett undantag (En personlig åsikt som jag är fullt berättigad till, inte någon "lögn") Hur många "halvsäsonger" var Fransson bra/grym sist han var här? 0 enligt mig, men du är berättigad till din egna åsikt. Eller nej just det, han var bra under halva försäsongen sin första säsong väl? Ja jävlar, vilken gud han är.
Kukan är den back som påminner allra mest om herr Johan "Jag bor i landslaget" Fransson. Att han är betydligt bättre än Fransson är mer fakta än vad det är en åsikt vid det här laget.
Trots att Melart har betydligt mer att ge offensivt (ännu en gång en personlig åsikt), något som ni lär få erfara nästa säsong, så syftade jag såklart på honom som allround. Fast ni kanske tycker att Fransson är en bättre offensiv back än vad Melart är allround? Det kanske skulle enligt min åsikt bara stämma om Melart missade 98% av sina tacklingar.
Sigge: se Melart.
Men okej, låt mig ta hänsyn till våra mindre begåvade vänner och förenkla det hela:
De senaste 6 säsongerna så har vi haft väldigt få offensiva backar:
Niinimaa
Fälth (som jag glömde på den ursprungliga listan)
Näkyvä
Kukan
Fransson
Billins (kan lika gärna vara rankad över, men jag rankar honom under just för eran skull)
Hjelm
Rankat efter min egna uppfattning (åsikt) av deras kompetens.
Notera hur Fransson har 2 spelare bakom sig, och 4 framför sig.
Det är således korrekt (baserat på denna lista) att se Fransson som "en av dom sämsta".
Känner ni nu för att argumentera emot, så är ni välkomna att göra en egen lista med backar från de senaste 6 åren.
Sen finns det självklart argument som kan göras för att Frallan helt enkelt underpresterade sist han var hos oss, och att paranoida skitspridare kan koppla det till hans relation med Rönken.
Grattis, ni är nu ett steg närmare till att funktionera som vettiga människor.
Nu har jag inte läst så noga så jag är inte säker på om jag fått med alla kriterier i mina val men Oskarsson och Fagerudd borde väl vara med på listan, långt ner!! Samt Lars Lökken! Då hamnar Frallan på övre delen av min lista iallafall.
Osmo soutokorva bäst alla kategorier!!
Sida 11 av 21 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 16 ... 21
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6