Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2015/2016
+49
pingu
Patrik82
Frökenbling74
kokostrollet
GustenA
KaptenBlodskelett
Kraftkung
wilmus2007
Sundance Kid
nummer 17
Kapten Haddock
hokkzorz
Kato
kralle
amarule
Donten_
Number 69
Qirren
Lasse Proppmätt
stormvägen
delphi
Dilox
rasbiologen
Donowitz
Lars158
Kagen
Mickeee
chiII
tibet
NilsOskar
Micke80
Jonken
Pajala
JuniorX
NallePhu
GLHF
Slapshot
Lajon
Tigerman
Norlin
icemask
Bamsefar
Snikne Ville
LulefanGBG
Myrman
Urken
Rönken
Puckad
Redbear
53 posters
Sida 6 av 12
Sida 6 av 12 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12
Sv: Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2015/2016
Redbear skrev:HV går upp i 2-4 ledning, men så får SKE in en turlig reducering. Kom igen nu HV...
Jimmy E tillåts spela hur fult som helst utan att domarna visar ut honom.
Donten_- Antal inlägg : 2585
Donten_ skrev:Redbear skrev:HV går upp i 2-4 ledning, men så får SKE in en turlig reducering. Kom igen nu HV...
Haha, ja.. men även Abbott gjorde lite fula grejor, men tycker nog Jimmie var värre..
Redbear- Antal inlägg : 6780
Redbear skrev:Donten_ skrev:Redbear skrev:HV går upp i 2-4 ledning, men så får SKE in en turlig reducering. Kom igen nu HV...
Haha, ja.. men även Abbott gjorde lite fula grejor, men tycker nog Jimmie var värre..
Jo det var stök och bök framför mål. =) men sen skickade ju Jimmy upp en hög klubba i ansiktet på Abbot.
Hoppas HV vinner matchen men det lutar väl att Saik tar det.
Donten_ skrev:Redbear skrev:Donten_ skrev:Redbear skrev:HV går upp i 2-4 ledning, men så får SKE in en turlig reducering. Kom igen nu HV...
Jo det var stök och bök framför mål. =) men sen skickade ju Jimmy upp en hög klubba i ansiktet på Abbot.
Ja borde definitivt varit utvisning på Jimmie... Hoppas verkligen HV vinner så SKE inte tar det i fyra raka..
.. och så var det den där jäkla Jimmie som avgjorde
Redbear skrev:Donten_ skrev:Redbear skrev:Donten_ skrev:Redbear skrev:HV går upp i 2-4 ledning, men så får SKE in en turlig reducering. Kom igen nu HV...
Ja borde definitivt varit utvisning på Jimmie... Hoppas verkligen HV vinner så SKE inte tar det i fyra raka..
Fy fan, så klart gör grisen mål direkt på tekning.
Urken skrev:Vilket avgörande i Skellefteå..
Verkligen, men PW får ju inte stå och sova i ett så där viktigt läge.
Synd att 08orna viker ner sig totalt. Hade inte Tellan bjudit på tredje målet hade de nog slagit indianerna ikväll trots att halva laget gör juniormisstag. Tycker verkligen inte Frölunda imponerar heller. De är dock bäst i Sverige på att filma
GLHF- Antal inlägg : 217
Frölunda åker i semin. Ser inte ut som ett slutspelslag. Dom enda som kan utmana Skellefteå är Linköping och Luleå där jag tror mer på Luleå om vi bara tar oss förbi kvarten. Hade det inte varit Fbk hade jag trott på avancemang. Nu...not so much.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Ja Frölunda åker ut i semi om dom nu först tar sig från kvarten.
Skaik ser ju inte så övermänskliga ut, andra gången dom fått ta till OT nu.
Växjö lr Linköping har jag ju inte sett.
Men vägen till Guld för Luleå ser ganska enkel ut i stort.
Skaik ser ju inte så övermänskliga ut, andra gången dom fått ta till OT nu.
Växjö lr Linköping har jag ju inte sett.
Men vägen till Guld för Luleå ser ganska enkel ut i stort.
Lars158- Antal inlägg : 9806
svinet får ju alltid göra detDonten_ skrev:Redbear skrev:HV går upp i 2-4 ledning, men så får SKE in en turlig reducering. Kom igen nu HV...
amarule- Antal inlägg : 1184
Där ser man skillnad på tränare & tränare en tränare med rutin hade sett till att ha sina 2 bästa tekare inne på isen, Ena tar bort Ericsson andra vinner!
Men stora frågan är vad sjutton står PW och gör???
Akademiskkvart???
Funderar på livet???
Allmänt off???
Hur som ett dyl mål får HAN inte ens släppa in!
Sedan så skulle Jimmy-Jump haft en 2:a på high stick upp i nyllet på Abbott!
Men stora frågan är vad sjutton står PW och gör???
Akademiskkvart???
Funderar på livet???
Allmänt off???
Hur som ett dyl mål får HAN inte ens släppa in!
Sedan så skulle Jimmy-Jump haft en 2:a på high stick upp i nyllet på Abbott!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Grymt intro i hv får man säga
Mickeee- Antal inlägg : 910
Det är inte långt till sommarlov för HV....
Hv är nog bara att räkna ut dom är för dåliga för att kunna röra sixers..
Vore kul om Dif gick vidare..
Tror inte sixers kan bara spela av dom hur som hellst.
Sen slår vi ut fbk och för möta en mör vinnare av linkp-växjö
känns på något sett som att det kan hända.
Vore kul om Dif gick vidare..
Tror inte sixers kan bara spela av dom hur som hellst.
Sen slår vi ut fbk och för möta en mör vinnare av linkp-växjö
känns på något sett som att det kan hända.
kralle- Antal inlägg : 164
Börjar hetta till mellan Djurgården och Frölunda. Frölunda lite bättre spelmässigt, men ändå en jävligt jämn match där Djurgården kommit ikapp spelmässigt i andra perioden. Frölunda livsfarliga i PP, men ribban och en fenomenal Armalis har gjort att det står 0 - 0. Även Djurgården har haft riktigt vassa chanser dock.
Lite märkliga domslut hit och dit. En tackling bakifrån från en djurgårdare i första perioden, som det inte ens blev 2 minuter på, (har bara sett en repris då jag var i köket, så vill inte uttala mig), men den lär bli omdiskuterad säkerligen.
Lite märkliga domslut hit och dit. En tackling bakifrån från en djurgårdare i första perioden, som det inte ens blev 2 minuter på, (har bara sett en repris då jag var i köket, så vill inte uttala mig), men den lär bli omdiskuterad säkerligen.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Leksand verkar ha tagit helt slut mot Modo. 0 - 3 just nu och ännu inte gjort mål mot Modo.
Blomsten är en rolig prick.
Han tyckte t o m att slag över klubban var okey även om motståndarens klubba gick av.
Han tyckte t o m att slag över klubban var okey även om motståndarens klubba gick av.
Puckad- Antal inlägg : 11373
15 - 13 i skott samt 0-1 efter full tid mellan Hv71 och SAIK. Vad fan har dom gjort ikväll? Kan inte se en rolig match framför mig.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
bearjew skrev:15 - 13 i skott samt 0-1 efter full tid mellan Hv71 och SAIK. Vad fan har dom gjort ikväll? Kan inte se en rolig match framför mig.
Nej Skellefteå gör verkligen inte mer än nödvändigt numera. Forsberg hade väl beordrat full rulle och så hade man tappat in någon puck Är det Wallson eller Robertsson som fått igenom striktare spel när tillfälle ges?
Rönken- Antal inlägg : 17811
Rönken skrev:bearjew skrev:15 - 13 i skott samt 0-1 efter full tid mellan Hv71 och SAIK. Vad fan har dom gjort ikväll? Kan inte se en rolig match framför mig.
Nej Skellefteå gör verkligen inte mer än nödvändigt numera. Forsberg hade väl beordrat full rulle och så hade man tappat in någon puck Är det Wallson eller Robertsson som fått igenom striktare spel när tillfälle ges?
Inga kommentarer om "tråkig hockey" här inte, tänk er motsvarande siffror med Luleå inblandat, det skulle leda till ett ärende på hockeyförbundets nästa styrelsemöte.
Lajon- Antal inlägg : 4397
-Jimmy Eriksson
-Marcus Sörensen
-Joel Lundqvist
Alla med på den "White list" som gör att dom alltid kommer undan vad dom än hittar på.
En av dom får lämna efter kvartarna, alltid något.
-Marcus Sörensen
-Joel Lundqvist
Alla med på den "White list" som gör att dom alltid kommer undan vad dom än hittar på.
En av dom får lämna efter kvartarna, alltid något.
Lajon- Antal inlägg : 4397
LulefanGBG skrev:Börjar hetta till mellan Djurgården och Frölunda. Frölunda lite bättre spelmässigt, men ändå en jävligt jämn match där Djurgården kommit ikapp spelmässigt i andra perioden. Frölunda livsfarliga i PP, men ribban och en fenomenal Armalis har gjort att det står 0 - 0. Även Djurgården har haft riktigt vassa chanser dock.
Jo sittuationen med Tolsa borde ha varit 2+10 men inte så ful att den borde rendera avstägning.
Den fulaste, onödigaste och knepigaste situationen var ju ändå då Djurgården hade en avvaktande utvisning och tar pucken varpå domaren blåser. Joel kör den en hård ctosschecking i ryggen på djurgårdaren ca 1 m från sargen och får inte ens en tvåa för tilltaget utan frölunda för sitt PP.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Dessutom så ser man på reprisen att domaren ser situationen !Micke80 skrev:LulefanGBG skrev:Börjar hetta till mellan Djurgården och Frölunda. Frölunda lite bättre spelmässigt, men ändå en jävligt jämn match där Djurgården kommit ikapp spelmässigt i andra perioden. Frölunda livsfarliga i PP, men ribban och en fenomenal Armalis har gjort att det står 0 - 0. Även Djurgården har haft riktigt vassa chanser dock.
Jo sittuationen med Tolsa borde ha varit 2+10 men inte så ful att den borde rendera avstägning.
Den fulaste, onödigaste och knepigaste situationen var ju ändå då Djurgården hade en avvaktande utvisning och tar pucken varpå domaren blåser. Joel kör den en hård ctosschecking i ryggen på djurgårdaren ca 1 m från sargen och får inte ens en tvåa för tilltaget utan frölunda för sitt PP.
icemask- Antal inlägg : 4174
icemask skrev:Dessutom så ser man på reprisen att domaren ser situationen !Micke80 skrev:LulefanGBG skrev:Börjar hetta till mellan Djurgården och Frölunda. Frölunda lite bättre spelmässigt, men ändå en jävligt jämn match där Djurgården kommit ikapp spelmässigt i andra perioden. Frölunda livsfarliga i PP, men ribban och en fenomenal Armalis har gjort att det står 0 - 0. Även Djurgården har haft riktigt vassa chanser dock.
Micflikiers utvisning är fortfarande klasser över den ovan
Den kommer att visas om 100 år på domarutbildningar som en skäms film, domarnas dumstrut !Rönken skrev:icemask skrev:Dessutom så ser man på reprisen att domaren ser situationen !Micke80 skrev:LulefanGBG skrev:Börjar hetta till mellan Djurgården och Frölunda. Frölunda lite bättre spelmässigt, men ändå en jävligt jämn match där Djurgården kommit ikapp spelmässigt i andra perioden. Frölunda livsfarliga i PP, men ribban och en fenomenal Armalis har gjort att det står 0 - 0. Även Djurgården har haft riktigt vassa chanser dock.
Micflikiers utvisning är fortfarande klasser över den ovan
Växjö har hämtat upp 0-2 i matcher till 2-2 efter att ha varit helt utspelade i de första två matcherna. Jag ser hemskt gärna att det blir Skellefteå - Växjö i semi. Repris på fjolårets final och att en sådan semi i så fall skulle innebära att Luleå slagit ut FBK..
Kagen- Antal inlägg : 1776
Kagen skrev:Växjö har hämtat upp 0-2 i matcher till 2-2 efter att ha varit helt utspelade i de första två matcherna. Jag ser hemskt gärna att det blir Skellefteå - Växjö i semi. Repris på fjolårets final och att en sådan semi i så fall skulle innebära att Luleå slagit ut FBK..
Just det ja. Vilka varianter är möjliga (i sannolikhetsordning och med Luleå):
SAIK-Luleå
Frölunda-LHC
SAIK-Växjö
Frölunda-Luleå
SAIK-Djurgården
Luleå-Växjö
SAIK-Djurgården
LHC-Luleå
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Såg att Hennessy fick sju matcher för en checking to the head i förra matchen. Absolut att han ska bli avstängd för den, men alltså, seriöst: Sörensen. Noll. Nada. Ingenting. Som dessutom kommer från Blind side. Hur är det ens överhuvudtaget möjligt att göra två så totalt olika bedömningar?
Ja, jag vet svaret, ni behöver inte fylla i det åt mig.....
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tigerman skrev:Såg att Hennessy fick sju matcher för en checking to the head i förra matchen. Absolut att han ska bli avstängd för den, men alltså, seriöst: Sörensen. Noll. Nada. Ingenting. Som dessutom kommer från Blind side. Hur är det ens överhuvudtaget möjligt att göra två så totalt olika bedömningar?
Äh, vi gör det ändå:
fel lag.
Det heter ju DIFiplinnämnden av en anledning.
Snart dags att straffa Frölunda hårt. Fusk i allt, klart värre än doping. Det är klockor som drar iväg, målburar som vaktis preppat, funktionärer som är köpta.
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Fuskelunda förnekar sig icke, pinsamt
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Kul att Arto vägrar erkänna att det var offside på Djurgården. Går liksom inte att missa.
Qirren- Antal inlägg : 1369
En tanke som slog mig under intervjun. Vore komiskt med Särkijärvi in, Skuggan ut kommande säsong.
Tungt för Djurgården som lyckades kvittera till slut och så gör Fusklunda mål...
bearjew skrev:En tanke som slog mig under intervjun. Vore komiskt med Särkijärvi in, Skuggan ut kommande säsong.
Skuggan en pocket, Säcken = roman av Garcia Mãrquez , Hundra år av erfarenhet
Nu är det nog snart sommarlov för Djurgården...
Redbear skrev:Nu är det nog snart sommarlov för Djurgården...
Skaffa målis, skaffa backar
stormvägen skrev:bearjew skrev:En tanke som slog mig under intervjun. Vore komiskt med Särkijärvi in, Skuggan ut kommande säsong.
Skuggan en pocket, Säcken = roman av Garcia Mãrquez , Hundra år av erfarenhet
Haha ja det var en målande beskrivning.
stormvägen skrev:Redbear skrev:Nu är det nog snart sommarlov för Djurgården...
Skaffa målis, skaffa backar
Djurgården kan komma att tappa Thoresen, Sörensen, Sallinen, Högström och Hultsfröm. Blir inget kvar, inte helt fel för Säcken att gå kanske.
Lär koka på DIF-forumet just nu.
Någon som är sugen på att glida in och droppa
https://www.youtube.com/watch?v=juWpFhYq8VQ
Någon som är sugen på att glida in och droppa
https://www.youtube.com/watch?v=juWpFhYq8VQ
bearjew skrev:En tanke som slog mig under intervjun. Vore komiskt med Särkijärvi in, Skuggan ut kommande säsong.
Jag gillar Säcken. En ärlig människa med mycket erfarenhet. Vet kanske inte om jag vill att han ska leda LHF nästa säsong men jag har mycket mer kärlek och respekt för Säcken än vad jag har för Skuggan (som tränare alltså).
Norlin- Antal inlägg : 4518
All RESPEKT för Säcken en trygg tränare man kan luta sig emot när det ser becksvart ut, har räddat DIF mer än en gång!Norlin skrev:bearjew skrev:En tanke som slog mig under intervjun. Vore komiskt med Särkijärvi in, Skuggan ut kommande säsong.
Jag gillar Säcken. En ärlig människa med mycket erfarenhet. Vet kanske inte om jag vill att han ska leda LHF nästa säsong men jag har mycket mer kärlek och respekt för Säcken än vad jag har för Skuggan (som tränare alltså).
https://www.youtube.com/watch?v=WP8Xsple2U0&feature=youtu.be
Rautsio släpper dem där han brukar. .
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Idag kanske semifinalmotståndet blir klart. Spännande. Fram tills dess kollar jag Luleå Hockeys guldmatch från 96 på Cmore Hockey
Sida 6 av 12 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12
Liknande ämnen
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2015/2016
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2015/2016
» Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2016/2017
» Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2014/2015
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2016/2017
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2015/2016
» Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2016/2017
» Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2014/2015
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2016/2017