Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2015/2016
+49
pingu
Patrik82
Frökenbling74
kokostrollet
GustenA
KaptenBlodskelett
Kraftkung
wilmus2007
Sundance Kid
nummer 17
Kapten Haddock
hokkzorz
Kato
kralle
amarule
Donten_
Number 69
Qirren
Lasse Proppmätt
stormvägen
delphi
Dilox
rasbiologen
Donowitz
Lars158
Kagen
Mickeee
chiII
tibet
NilsOskar
Micke80
Jonken
Pajala
JuniorX
NallePhu
GLHF
Slapshot
Lajon
Tigerman
Norlin
icemask
Bamsefar
Snikne Ville
LulefanGBG
Myrman
Urken
Rönken
Puckad
Redbear
53 posters
Sida 4 av 12
Sida 4 av 12 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12
Sv: Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2015/2016
Det borde de inte göra, men det ser ut som så.LulefanGBG skrev:Grymt rba prestation.Urken skrev:Hultström har alltså 9p (3+6) efter tre matcher mot Brynäs. Hatten av för den prestationen. Härligt försprång i slutspelets poängliga.
Räknas de poängen in i slutspelets poängliga då?
Urken skrev:Det borde de inte göra, men det ser ut som så.LulefanGBG skrev:Grymt rba prestation.Urken skrev:Hultström har alltså 9p (3+6) efter tre matcher mot Brynäs. Hatten av för den prestationen. Härligt försprång i slutspelets poängliga.
Jo play-in är en del av slutspelet och därför räknas poängen in i slutspelets poängliga.
En poängliga islutspelet innehåller ju alltid en mängd olika antatl matcher vilket gör att jag inte har nått emot att även räkna in play-in matcher. Däremot är det ju mer talande att prata om poängsnitt när man snackar om hur effektiva och lyckade spelarna har varit i slutspelet.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Micke80 skrev:Urken skrev:Det borde de inte göra, men det ser ut som så.LulefanGBG skrev:Grymt rba prestation.Urken skrev:Hultström har alltså 9p (3+6) efter tre matcher mot Brynäs. Hatten av för den prestationen. Härligt försprång i slutspelets poängliga.
Jo play-in är en del av slutspelet och därför räknas poängen in i slutspelets poängliga.
En poängliga islutspelet innehåller ju alltid en mängd olika antatl matcher vilket gör att jag inte har nått emot att även räkna in play-in matcher. Däremot är det ju mer talande att prata om poängsnitt när man snackar om hur effektiva och lyckade spelarna har varit i slutspelet.
Jo definitionen tycks vara så. Men för min egen del håller jag det som oriktigt. Play-in för mig är om vilka som skall få komma med till slutspelet
Lars158- Antal inlägg : 9806
Ja själva namnet play in antyder ju att man spelar sig in i något.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Rönken skrev:Ja själva namnet play in antyder ju att man spelar sig in i något.
Jo jag kan inte anse att varken DIF, BIF, ÖIK eller HV71 gjort en enda slutspelsmatch hittills i år.
Tydligen bestämdes det redan tidigt i fjol:Lars158 skrev:Rönken skrev:Ja själva namnet play in antyder ju att man spelar sig in i något.
Jo jag kan inte anse att varken DIF, BIF, ÖIK eller HV71 gjort en enda slutspelsmatch hittills i år.
https://www.shl.se/artikel/65793/
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Urken skrev:Hultström har alltså 9p (3+6) efter tre matcher mot Brynäs. Hatten av för den prestationen. Härligt försprång i slutspelets poängliga.
LHC är nog riktigt nöjda att man vaskat honom.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Jag håller med om att det är lite märkligt, men samtidigt är Hulströms perstation så enastående, (han är ju för bövelen back!), att jag för hans skull kan köpa att det räknas med.
Sannolikt åker Djurågrden ut mot Frölunda, (fast jag hoppas de kan skrälla), och då har ju andra spelare chansen att gå om i poängligan med fler matcher ändå, även om Hulström knappast lär gå poänglös i matcherna mot Frölunda heller.
Inte lär han väl hålla det poängsnittet mot seriens kanske bästa målvakt, och ett lag som dessutom kommer äga pucken mer än vad Brynäs gjorde, men snittar han 1 poäng per match mot Frölunda så plockar han 4 - 7 poäng till och hamnar då på 13 - 16 poäng och det poängsnittet skulle nog vara svårslaget åtminstone.
Vilka är Hulström draftad av i NHL?
Sannolikt åker Djurågrden ut mot Frölunda, (fast jag hoppas de kan skrälla), och då har ju andra spelare chansen att gå om i poängligan med fler matcher ändå, även om Hulström knappast lär gå poänglös i matcherna mot Frölunda heller.
Inte lär han väl hålla det poängsnittet mot seriens kanske bästa målvakt, och ett lag som dessutom kommer äga pucken mer än vad Brynäs gjorde, men snittar han 1 poäng per match mot Frölunda så plockar han 4 - 7 poäng till och hamnar då på 13 - 16 poäng och det poängsnittet skulle nog vara svårslaget åtminstone.
Vilka är Hulström draftad av i NHL?
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Verkar som att han gått odraftad? Står inget på wikipedia eller eliteprospects och det dyker inte upp något på en snabb googling. 33 poäng i allsvenskan förra året och 31 i grundserien i år, nästan Luleåklass på den värvningen . Håller med om att play-in poängen inte borde räknas med i slutspelet, för modos och karlskronas statistik i kvalet räknas väl inte till grundserien eller slutspelet?
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
Det spelar nog inte någon roll om playin matcherna räknas in poängligan då två lag redan spelat klart och de två andra kommer nog inte så mycket längre än kvarten. Men skulle dom ändå ta sig final så är det en prestation i sig och då förtjänar man att få räkna med playin matcherna.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Problemet är väl som jag förstått det att om man inte räknar Play In till slutspelet så registreras inte poängen för historien någonstans. För till seriespelet kan man ju inte räkna det, och om det inte räknas till slutspelet så ligger det för sig självt och glöms bort. Tror väl det är huvudanledningen till att räkna in det. Man vill "spara" poängen och valet mellan seriespel och slutspel faller sig väl ganska naturligt då.
Speciellt eftersom det numer heter åttondelsfinal istället för Play In. Inga konstigheter enligt mig.
Speciellt eftersom det numer heter åttondelsfinal istället för Play In. Inga konstigheter enligt mig.
Dilox- Antal inlägg : 742
Dilox skrev:Problemet är väl som jag förstått det att om man inte räknar Play In till slutspelet så registreras inte poängen för historien någonstans. För till seriespelet kan man ju inte räkna det, och om det inte räknas till slutspelet så ligger det för sig självt och glöms bort. Tror väl det är huvudanledningen till att räkna in det. Man vill "spara" poängen och valet mellan seriespel och slutspel faller sig väl ganska naturligt då.
Att kalla nånting som 4 lag spelar för åttondelsfinal är enormt märkligt för mig. Jag får inte ihop matematiken.
Nu är det väll supportrar och media som kallar det play-in medan shl har döpt det till åttondelRönken skrev:Ja själva namnet play in antyder ju att man spelar sig in i något.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Micke80 skrev:Nu är det väll supportrar och media som kallar det play-in medan shl har döpt det till åttondelRönken skrev:Ja själva namnet play in antyder ju att man spelar sig in i något.
Fast hur får man det till åttondel enligt Lasses resonemang ovan?
Det torde vara ett play in, där poängen räknas i just en sådan tabell. Play in-tabellen. Svårare än så är det inte.Rönken skrev:Micke80 skrev:Nu är det väll supportrar och media som kallar det play-in medan shl har döpt det till åttondelRönken skrev:Ja själva namnet play in antyder ju att man spelar sig in i något.
Fast hur får man det till åttondel enligt Lasses resonemang ovan?
Tycker man ser i inledningen av Fuskluna - Skansen att de sistnämnda är mer i matchtempo.
1 . 0 Skansen.
Fusklunda inte alls på banan. Är det månne frukten av att Fusklunda vilat en vecka medan Skansen är mitt inne islutspelet redan?
Fusklunda inte alls på banan. Är det månne frukten av att Fusklunda vilat en vecka medan Skansen är mitt inne islutspelet redan?
DIF dominans mot fisklunda
Blir svårt att vinna för HV71 om man ska bjuda på mål.
Bra för oss om skansens smuts slår ut fusket. Dock inte helt oväntat. Röde Rogers nervositet i slutspel sprider av sig på spelarna. Det såg vi förra slutspelet också.
delphi- Antal inlägg : 400
Hv-spelare som är på deras målis. Undrar vad de hör med målet.
Tror att SAIK kommer få problem med HV71 är min känsla!
Dem kan matcha upp dem i speed sedan har dem nycklarna att sätta press på deras osäkra backar samt dra ned tempo i mitt zon!
Dem kan matcha upp dem i speed sedan har dem nycklarna att sätta press på deras osäkra backar samt dra ned tempo i mitt zon!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Riktigt mosig match i Skandalianalum. Den lilla underhållning som bjudits på är Skansen och Lasse Johansson som bjudit på.
2-1 Skellefteå.
Tycker att Djurgården är bättre i sin match. Ser ut som att de är matchvana. Nu väldigt nära mål också!
Tycker att Djurgården är bättre i sin match. Ser ut som att de är matchvana. Nu väldigt nära mål också!
SAIK:s backar ÄR inte bra under press!!!!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Ja helt klart. Fusklunda är inte ens på banan.Urken skrev:2-1 Skellefteå.
Helt klart en fråga om att det ena laget är mer i matchtempo än det andra. Tycker som sagt det här med Play -in är skit av den anledningen. Tvärtom blir det ju ju längre serien går där laget som vilat en vecka innan kanske tjänar mer på reservkrafter.
Kanske är det bara tillfälligheter, eller så försöker jag bara se det jag vill se men jag tycker det är ytterligare ett tydligt exempel på att play in-lagen har en fördel i början av serien.
Inte som att HV71 åker åttor runt Skellefteå.
PP för Skansen. Och mål! Se och lär.
Ytterligare en ass på Hultström.
Ytterligare en ass på Hultström.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Hulström har gått ner sig. SNittar inte ens 3 poäng per match just nu...
2 - 2 nu. Lash
LulefanGBG skrev:2 - 2 nu. Lash
Läääääääääääsch, enligt kommentatorn - förmodar jag? Ser på Skellefteå - HV71.
Framförallt så gööööööör han mål.Rönken skrev:Läääääääääääsch, enligt kommentatorn - förmodar jag? Ser på Skellefteå - HV71.LulefanGBG skrev:2 - 2 nu. Lash
Vad nu? Gör ni narr av den blonderade fisken? Väx upp
Ser Skellefteå - HV71 och förvånas över att domarna tillåter alla crosscheckingar.
— Johan Garpenlöv (@jgarpenlov) 16 mars 2016
Var någon "expert" som tog upp detta för inte alltför länge sedan. Efter det har alla hakat på vågen. Nästa säsong vet ni vad som gäller: alla crosscheckingar innebär utvisning eller 2+10. Lite hårdare sådana blir game.
Urken skrev:Ser Skellefteå - HV71 och förvånas över att domarna tillåter alla crosscheckingar.
— Johan Garpenlöv (@jgarpenlov) 16 mars 2016
Var någon "expert" som tog upp detta för inte alltför länge sedan. Efter det har alla hakat på vågen. Nästa säsong vet ni vad som gäller: alla crosscheckingar innebär utvisning eller 2+10. Lite hårdare sådana blir game.
Wikegård.
Rönken skrev:Wikegård.
Dessutm kräver jag minst sju matcher i bägge serierna!
Det ser bra ut i åtminstone FHC-DIF.
Puckad skrev:Rönken skrev:Wikegård.
Dessutm kräver jag minst sju matcher i bägge serierna!
Det ser bra ut i åtminstone FHC-DIF.
Niklas. Gapig typ. Brukar vara med på C More som 'expert'. Fd tränare för Djurgården. Spelat med Pölsan.
Glömde önska Brynäs en trevlig sommar som andra lag att ta sommarlov.NallePhu skrev:https://www.youtube.com/watch?v=juWpFhYq8VQPuckad skrev:Grattis till HV som avfärdade ÖHK pinsamt enkelt.
Men man måste ändå undra hur det är ställt i ett lag som kan göra flera sådana plattmatcher under ett år.
Eller ja, någon borde undra över det.
Men inte jag.
Trevlig sommar ÖHK.
Första lag som får tralla gott till denna låt
Ni är tidigt ute och har bara Örebroare före er i bollrännan på golfbanan.
Två oerhört snabba mål i Linköping. Rahimi först och sedan Little!
Två gånger om nu. Vet inte Växjö om att man måste spela alla minuterna i varje period?Urken skrev:Två oerhört snabba mål i Linköping. Rahimi först och sedan Little!
6-1. Något säger mig att LHC vinner första rundan.
Ett skellefteåfan agerar bisittare hv-saik. Herregud vad uselt
Mickeee- Antal inlägg : 910
Mickeee skrev:Ett skellefteåfan agerar bisittare hv-saik. Herregud vad uselt
Såg att Warg skulle kommentera men kollar på DIF-VF. Han brukar ju bara kommentera HA. Låter smått utvecklingstörd. Som sig bör när man är från byn. Lyser det igenom att han är sixfinger? Mardröm om han ska kommentera en eventuell semi mot SAIK. Hua!
delphi- Antal inlägg : 400
Skansen gör en bra första period och leder välförtjänt.
Vi hoppas väl på sju matcher i alla andra matchserier!?
Vi hoppas väl på sju matcher i alla andra matchserier!?
Jag pratade med kollegor om honom och de var övertygade om att han absolut inte gillar Frölunda!Urken skrev:Vad nu? Gör ni narr av den blonderade fisken? Väx upp
Sida 4 av 12 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12
Liknande ämnen
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2015/2016
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2015/2016
» Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2016/2017
» Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2014/2015
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2016/2017
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2015/2016
» Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2016/2017
» Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2014/2015
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2016/2017