2016-03-05, SHL-omgång 51, Luleå - Djurgården
+33
Donowitz
Number 69
nummer 17
Redbear
Jonken
PM
NallePhu
HarryHaffa
Deji
Kato
MickkeJ
Myrman
Urken
Bamsefar
kokostrollet
ski3r
delphi
JuniorX
Puckad
Norlin
icemask
GustenA
Qirren
Lars158
Slapshot
Murveln
Pajala
Lasse Proppmätt
Kallepedal
Rönken
Mickeee
FruktHamster
Admin
37 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: 2016-03-05, SHL-omgång 51, Luleå - Djurgården
Notera att Urken håller sig borta - kanske är receptet för framgång i slutspelet?
Rönken- Antal inlägg : 17811
Djurgården är väl det lag Luleå borde ha bäst chans mot i kvartsfinal....Växjö eller Färjestad huvva......kalla kårar.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Huvva för Växjö? Verkligen?Slapshot skrev:Djurgården är väl det lag Luleå borde ha bäst chans mot i kvartsfinal....Växjö eller Färjestad huvva......kalla kårar.
Du vet om att Luleå tagit 9 av 9 poäng mot Växjö hittills i år
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Månadens "Hur tänkte domaren där?"
Kato- Antal inlägg : 1413
Nu räcker det med STHLM grisar och annat för det där är så fan en utv på Mastomäki!!!!!
DIF spelaren cross checkar in Masto i Aramalis och inget annat!
men man har trubbel fortf med dessa FÖRBANNADE rookie nötter till domare!
DIF spelaren cross checkar in Masto i Aramalis och inget annat!
men man har trubbel fortf med dessa FÖRBANNADE rookie nötter till domare!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Märklig utvisning, vill domaren undvika att döma mål?
Domarskandal , hur kan man vara så oduglig och få döma, om man nu inte är köpt, för då blir det betydligt begripligare.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Handlar mer om Sthlm:s komplex samt att det ser inte bra ut om Luleå vinner mot gullefjunen från Skansen!Rönken skrev:Märklig utvisning, vill domaren undvika att döma mål?
Hehe, Raj Raj sugen på ett tredje.
PETTU 4-1 tjoffs!
Kannibaaaal!!!!
Myrman- Antal inlägg : 4663
PETRELL
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
hur ska de döma bort det här då??
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
hur ska de döma bort det här då??
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Härligt Lennu!!!!
Puckad- Antal inlägg : 11372
Petrell jaaaaa.
Kato- Antal inlägg : 1413
JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Det tåls att upprepas, Urkens frånvaro verkar göra susen.
D moritz får väl visa vad som hände.Kato skrev:Månadens "Hur tänkte domaren där?"
Jag har nu 11-1 på mina senaste två trådstarter.Rönken skrev:Det tåls att upprepas, Urkens frånvaro verkar göra susen.
Om du vill förstå sambanden alltså!
MickkeJ skrev:Huvva för Växjö? Verkligen?Slapshot skrev:Djurgården är väl det lag Luleå borde ha bäst chans mot i kvartsfinal....Växjö eller Färjestad huvva......kalla kårar.
Du vet om att Luleå tagit 9 av 9 poäng mot Växjö hittills i år
Och du vet säkert att Växjö har värvat en del sedan dess plus att Gynge är tillbaka....blir ingen lek. Föredrar Djurgården alla dar i veckan.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
PM- Antal inlägg : 1947
Pajala, var är du? Jag tror vi kan klara oss från sjundeplatsen!
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Kaffe å kaka - fyra raka
Tycker Häsun fått sig en el annan stänkare
Tre krispiga poäng när Puckad styrde skutan i mål. Hur ska vi kunna förlora hemma framöver?
JuniorX skrev:Tre krispiga poäng när Puckad styrde skutan i mål. Hur ska vi kunna förlora hemma framöver?
Slutspelstrådarna är redan klara
+++ Skönt att se Rajala vara igång på allvar.
++ Petrell fick näta, och inte bara ett knök-o-bök mål.
+ LAGET. Det börjar se riktigt bra ut.
Sätter Sweatt o Harju någon balja också så ger jag Wikegård rätt:
- Vem vill möta Luleå???
++ Petrell fick näta, och inte bara ett knök-o-bök mål.
+ LAGET. Det börjar se riktigt bra ut.
Sätter Sweatt o Harju någon balja också så ger jag Wikegård rätt:
- Vem vill möta Luleå???
Woho, full pott i tipset!
JuniorX skrev:Woho, full pott i tipset!
Tvivlar jag på
Att rätt datum och fått till formateringen?
Seger i en härlig match. Inte visste jag att Kucera pratar riktigt bra svenska
Lars158- Antal inlägg : 9806
Rönken skrev:JuniorX skrev:Woho, full pott i tipset!
Tvivlar jag på
Inte ens disciplinnämnden skulle kunna hitta ett fel!
JuniorX skrev:Rönken skrev:JuniorX skrev:Woho, full pott i tipset!
Tvivlar jag på
Inte ens disciplinnämnden skulle kunna hitta ett fel!
Tävlingskommittén kommer ta hjälp av Peter Andersson
Precis! Varför inte ta in honom som assisterande tränare till kommande sässe?Lars158 skrev:Seger i en härlig match. Inte visste jag att Kucera pratar riktigt bra svenska
Jonken- Antal inlägg : 7062
Härlig match Men vad har Rajala ätit för medicin?
Redbear- Antal inlägg : 6780
Härlig match och underbar stämning. Jag hade ståpäls sista minuten när vi stod upp.
nummer 17- Antal inlägg : 1214
Underbar match med härligt resultat.
Rajala har taggat till, så också övriga laget.
Spelar ingen roll vilka vi möter, det blir vinst iaf.
Go Lule Go!!
Rajala har taggat till, så också övriga laget.
Spelar ingen roll vilka vi möter, det blir vinst iaf.
Go Lule Go!!
Number 69- Antal inlägg : 265
Jaros högg lite på Thoresen lite extra när tillfällen gavs
Bra match! Bra tryck i hallen också, vad det verkar! Hoppas verkligen att vi får möta DIF i kvarten.
Rönken skrev:Notera att Urken håller sig borta - kanske är receptet för framgång i slutspelet?
Vad är det här för något då?
https://www.luleahockeyforum.com/t1093p600-tipstavling-lulea-hockeys-grundseriematcher-2015-2016#157481
Någon som sitter med inside info om Skuggans groteska blåöga? Vet det diskuterats tidigare. Ser ju aningen oproffsigt ut om man ska nämna något.
För övrigt stelt på presskonferensen med Säcken och Skuggan, då sistnämnda grinade illa över Säckens citat om att guldet var för 100 år sedan.
Petrell i all ära och han bör förmodligen ha speltid som det ser ut nu. Tycker dock att Hedman på läktaren (med tanke på konkurenssituation) skickar väldigt dåliga signaler. En av de bästa spelarna denna säsong och som dessutom har kontrakt för en lång tid framöver.
Rajala och Micfliker har börjat komma igång. Farligt för våra framtida motståndare. Riktigt gott att se dom med bättre självförtroende och timing i spelet.
För övrigt stelt på presskonferensen med Säcken och Skuggan, då sistnämnda grinade illa över Säckens citat om att guldet var för 100 år sedan.
Petrell i all ära och han bör förmodligen ha speltid som det ser ut nu. Tycker dock att Hedman på läktaren (med tanke på konkurenssituation) skickar väldigt dåliga signaler. En av de bästa spelarna denna säsong och som dessutom har kontrakt för en lång tid framöver.
Rajala och Micfliker har börjat komma igång. Farligt för våra framtida motståndare. Riktigt gott att se dom med bättre självförtroende och timing i spelet.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Man ska inte gasta sten i glashus. Det var väl i så fall 200 år sen Säcken vann ett guldbearjew skrev:Någon som sitter med inside info om Skuggans groteska blåöga? Vet det diskuterats tidigare. Ser ju aningen oproffsigt ut om man ska nämna något.
Blåögat = Träffad av en puck på träning, enligt Kuriren.
Hedman, jag tolkade tränarnas kommentarer som att man tycker han behöver lite vila inför slutspelet.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Domarn gjorde då sitt bästa för att förstöra matchen.. Så brutalt skön seger idag! Rajala 2.0 i högform! Personligen ser jag helst sylvegård på läktaren istället för Hedman men man måste ju ha alla med någon match i benen innan slutspelet drar igång. Går vi långt kan vi nog räkna med någon skada :/
GLHF- Antal inlägg : 217
Vem är det som tar över mikrofonen på PKn efter Robban? I princip samma fråga fyra gånger. Vad ska Säcken svara?
Och Skuggan kunde hoppat över den där kängan till Säcken. Var väl inte så farligt vad han sa, om jag inte missförstått något. Låt Djurgårdarna vara bittra om de vill - bara att gå in och läsa på deras forum så förstår ni hur ogärna de möter oss i en kvart. Hoppas verkligen på LHF-DIF.
Och Skuggan kunde hoppat över den där kängan till Säcken. Var väl inte så farligt vad han sa, om jag inte missförstått något. Låt Djurgårdarna vara bittra om de vill - bara att gå in och läsa på deras forum så förstår ni hur ogärna de möter oss i en kvart. Hoppas verkligen på LHF-DIF.
Tigerman skrev:Man ska inte gasta sten i glashus. Det var väl i så fall 200 år sen Säcken vann ett guldbearjew skrev:Någon som sitter med inside info om Skuggans groteska blåöga? Vet det diskuterats tidigare. Ser ju aningen oproffsigt ut om man ska nämna något.
Hedman, jag tolkade tränarnas kommentarer som att man tycker han behöver lite vila inför slutspelet.
Enligt Skuggan konkurenssituation, vilket tyder på något annat (ang. Hedman). Känns som en väldigt märklig petning.
Hah, puck på träning, ser inte ut som det, såvida de börjat med större och rundare puckar.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
bearjew skrev:Tigerman skrev:Man ska inte gasta sten i glashus. Det var väl i så fall 200 år sen Säcken vann ett guldbearjew skrev:Någon som sitter med inside info om Skuggans groteska blåöga? Vet det diskuterats tidigare. Ser ju aningen oproffsigt ut om man ska nämna något.
Enligt Skuggan konkurenssituation, vilket tyder på något annat (ang. Hedman). Känns som en väldigt märklig petning.
Hah, puck på träning, ser inte ut som det, såvida de börjat med större och rundare puckar.
Och enligt Fagervall är det för att få i gång Petrell samt vässa Hedman inför slutspelet och låta han träna hårt för att vara ännu bättre under den delen av säsongen. Sen som han sa om slutspelet "Hedman kommer vara en av våra bästa/viktigaste spelare då"
Det är inte alltid lätta tt veta vem man ska lita på, eller om man kör med träning&/konkurrens för att mörka en skada som man jobbar med inför slutspelet. Som sagt, allt som sägs om enskillda spelare ska man ta med en nypa salt då det sällan är ärliga svar.
Micke80- Antal inlägg : 3038
En detalj i matchen som jag tyckte såg lite kul ut var när Djurgårdens nr 6 började tjafsa medMicflikkier utanför Luleås bås. Han är väll nästan två huvuden längre än Micflikkier ska kanske tilläggas.
När spelarna bytte klev Melart ut på isen rakt bakom honom tog lite på hans axelkåpa sa några välvalda (vad kan man bara spekulera i) varpå killen slutan tjaffsa med Micflikkier omgående.
Ska man sumera ihop hela matchen så tyckte jag:
-DIF ägde de första tio miturarna medan Luleå ägde resterande 50 minuter.
-Gustafsson var bra placerad i målet nästan hela matchen men släppte grymt mycket returer.
-Ingen utespelare föll i från utan hela laget spelade grymt bra med ett extra plus till Rajala.
-Första kedjan skapade chanser återigen och nu är känslan som att det bara är en tidsfråga innan islossningen kommer.
-Dommarnivån gav mer att önska då man blandade och gav hela matchen.
-Starkt att vinna trots två bortdömda mål. Det första hade jag svårt att se var Sigalett gjorde med klubban men om han inte tröck bort målvakten ska det vara mål då han var där efter pucken och dessutom kvarhållen/ditpressad av en difare. Andra borde varit mål då Mastomäki blir fälld och glider in i målvakten, bör inte varut utvisning på Mastomäki utan mål.
-Vi spelade hårt coh snabbt men ändå välvårdat.
-Vi hade tryck på deras mål och fredade vårat effektivt.
Kan vi hålla i spelet från de senaste 3 matcherna tror jag det kommer vara kul oavsett kvartsfinalmotstånd. Men lik förbannat så hoppas jag vi slipper FBK.
När spelarna bytte klev Melart ut på isen rakt bakom honom tog lite på hans axelkåpa sa några välvalda (vad kan man bara spekulera i) varpå killen slutan tjaffsa med Micflikkier omgående.
Ska man sumera ihop hela matchen så tyckte jag:
-DIF ägde de första tio miturarna medan Luleå ägde resterande 50 minuter.
-Gustafsson var bra placerad i målet nästan hela matchen men släppte grymt mycket returer.
-Ingen utespelare föll i från utan hela laget spelade grymt bra med ett extra plus till Rajala.
-Första kedjan skapade chanser återigen och nu är känslan som att det bara är en tidsfråga innan islossningen kommer.
-Dommarnivån gav mer att önska då man blandade och gav hela matchen.
-Starkt att vinna trots två bortdömda mål. Det första hade jag svårt att se var Sigalett gjorde med klubban men om han inte tröck bort målvakten ska det vara mål då han var där efter pucken och dessutom kvarhållen/ditpressad av en difare. Andra borde varit mål då Mastomäki blir fälld och glider in i målvakten, bör inte varut utvisning på Mastomäki utan mål.
-Vi spelade hårt coh snabbt men ändå välvårdat.
-Vi hade tryck på deras mål och fredade vårat effektivt.
Kan vi hålla i spelet från de senaste 3 matcherna tror jag det kommer vara kul oavsett kvartsfinalmotstånd. Men lik förbannat så hoppas jag vi slipper FBK.
Micke80- Antal inlägg : 3038
JuniorX skrev:Pajala, var är du? Jag tror vi kan klara oss från sjundeplatsen!
var inte så säker, dom kanske hittar förbjudna preparat i Rajalas kaffe och vi blir degraderade
Pajala- Antal inlägg : 18788
Pajala skrev:JuniorX skrev:Pajala, var är du? Jag tror vi kan klara oss från sjundeplatsen!
var inte så säker, dom kanske hittar förbjudna preparat i Rajalas kaffe och vi blir degraderade
Vi kan ju faktiskt bli 5'a så då vet vi ju vars Pajalas pengar ligger
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
hokkzorz skrev:Pajala skrev:JuniorX skrev:Pajala, var är du? Jag tror vi kan klara oss från sjundeplatsen!
Vi kan ju faktiskt bli 5'a så då vet vi ju vars Pajalas pengar ligger
spelar väl ingen roll vart Luleå hamnar, det gäller att vinna ändå, visst ger ju hemmaplan en liten fördel.
nä, visst kan det bli respass direkt om vi möter t.ex FBK i slutspelet men då är det inte för att vi hade "otur" att vi mötte just FBK, vi är helt enkelt för dåliga och förtjänar att få sommarlov, det blir inte svårare än så
Hoppas Luleå kan ta 3 platsen ikväll.
Pajala- Antal inlägg : 18788
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» 2016-11-22, SHL-omgång 20, Djurgården - Luleå
» 2016-02-27, SHL-omgång 48, Djurgården - Luleå
» 2016-11-29, SHL-omgång 27, Luleå - Djurgården
» 2016-10-13, SHL-omgång 7, Djurgården - Luleå
» 2015-10-24, SHL-omgång 13, Luleå - Djurgården
» 2016-02-27, SHL-omgång 48, Djurgården - Luleå
» 2016-11-29, SHL-omgång 27, Luleå - Djurgården
» 2016-10-13, SHL-omgång 7, Djurgården - Luleå