2015-11-14, SHL-omgång 18, Luleå - HV71
+42
Pajala
Lajon
JohanO
Old Brooklyn
kokostrollet
Högljudd
icemask
GustenA
Freno
delphi
Donowitz
Polyfemos
MickkeJ
PM
JuniorX
Kato
stormvägen
Donten_
Myrman
amarule
DirtyTalking
Tony Moore
NallePhu
Sir Prozac
Homer96
Urken
hokkzorz
Bamsefar
KaptenBlodskelett
Qirren
Puckad
Kocur
Rönken
Slapshot
ski3r
Ivanhoe
Tigerman
Davidoff
LubosC
Norlin
Redbear
Admin
46 posters
Sida 4 av 6
Sida 4 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: 2015-11-14, SHL-omgång 18, Luleå - HV71
Men det handlade ju bara om att få till en 'timeout'.DirtyTalking skrev:Pucka: Fagervall bytte in Larsson 1 sekunder och kör sen 6-5 . Det jag pratar om
Puckad- Antal inlägg : 11372
Klappkasst igen. Målet är att slippa spela om nedflyttning. Dags att måla om väggarna redan nu, kanske en sista uppgift för Jocke.
Är bara så jävla less på att det inte blir bättre eller finns något go i laget, bortsett första fem i första eller så.
Är bara så jävla less på att det inte blir bättre eller finns något go i laget, bortsett första fem i första eller så.
Kato- Antal inlägg : 1413
Urken skrev:Slapshot skrev:Jaja man är iaf med på tipset....resten hemmasegrar i kväll så är man 14 papp rikare....
Håller tummarna för din skull. Dock tuffa matcher som återstår.
Tack :-) det blir tufft dock..
Slapshot- Antal inlägg : 3294
NallePhu skrev:Jocke ser helt uppgiven ut inte ens ngn gnista när han pratar tycker ärligt talat SYND om han att han ska få uppleva detta som händer med Luleå!
Han skulle inte snackat så mycket om Topplag då. Kunde väl erkänt att han inte är man för uppgiften, med dessa spelare.
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Puckad: klart, det var en givande timout också. Är ingen idé att som håller på sådär. Dom borde bara få hem o lägga sig
DirtyTalking- Antal inlägg : 57
Fagervall var grinfärdig i intervjun efter matchen, han har nog fått ultimatum, vinst eller sparken !
Hoppas bara det gäller assisterande oxå !
icemask- Antal inlägg : 4174
När agerar ledningen?
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
icemask skrev:Fagervall var grinfärdig i intervjun efter matchen, han har nog fått ultimatum, vinst eller sparken !
Vi får hoppas på det, för annars riskerar vi att bli nya Södertälje.
Ja, att måla guldväggar och att gå ut med så pass hög svansföring är inget annat än ren idioti.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
En bättre match än mot Malmö men vad hjälper det. Virrigheten, Luleå Hockeys nya kännemärke kvarstår
och det är fortfarande inget lag på isen.
Fagervall lät mer som han gett upp nu, än att fortfarande ser möjligheter.
och det är fortfarande inget lag på isen.
Fagervall lät mer som han gett upp nu, än att fortfarande ser möjligheter.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Min reaktion var för att du tyckte att de sänkte Filip genom att han blev utbytt.DirtyTalking skrev:Puckad: klart, det var en givande timout också. Är ingen idé att som håller på sådär. Dom borde bara få hem o lägga sig
Tycker du fortfarande det?
Puckad- Antal inlägg : 11372
Ni kan glömma att Osten rör skuggan
Kocur- Antal inlägg : 484
Urken skrev:icemask skrev:Fagervall var grinfärdig i intervjun efter matchen, han har nog fått ultimatum, vinst eller sparken !
Hur faan kan han säga att vi skulle få se ett annat Luleå efter uppehållet!? Vad hade han upptäckt som skulle förändra läget? Snack!
Kocur skrev:Ni kan glömma att Osten rör skuggan
Nej han rör aldrig sin pojkvän. Inte en chans
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Jag känner ingenting kring dagens match, allt jag lämnats kvar med är sorgen över att bröderna inte spelar i vår förening.
Folk får tycka att det blir tjatigt, men satan vad mycket de betydde för oss.
stormvägen skrev:Urken skrev:icemask skrev:Fagervall var grinfärdig i intervjun efter matchen, han har nog fått ultimatum, vinst eller sparken !
Hur faan kan han säga att vi skulle få se ett annat Luleå efter uppehållet!? Vad hade han upptäckt som skulle förändra läget? Snack!
Jag tolkar det som att de går ut och säger sådant för att behålla intresset kring laget in i det sista - också därför man ställer Gustafsson i mål. Nu gjorde Gustafsson det bra, men ni förstår vad jag menar..
Fagervalls löften betyder inte ett skit längre.
icemask skrev:Fagervall var grinfärdig i intervjun efter matchen, han har nog fått ultimatum, vinst eller sparken !
Nähä, Skuggan blir head skall ni se och sen är det bara ett ännu sämre MoDo som håller oss borta från kval.
Senast ändrad av Högljudd den lör nov 14, 2015 6:29 pm, ändrad totalt 1 gång
Högljudd- Antal inlägg : 1011
Urken skrev:Jag känner ingenting kring dagens match, allt jag lämnats kvar med är sorgen över att bröderna inte spelar i vår förening.
Allt har sin tid. Glömmer dom aldrig. Nu slipper dom den här hönsgården vi fått
Ska man agera är det nu i dagarna som gäller. Nästa match på torsdag. Eller är det CHL emellan? Sedan är det match varannan dag fram till jul princip.
Händer det något på måndag eller blir det i juluppehållet? Garderar med att det dröjer till mars / april.
Händer det något på måndag eller blir det i juluppehållet? Garderar med att det dröjer till mars / april.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Fy fan. Fy fan. Fy fan. Finns bara en enda vettig sak att göra. *kapyyys*
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Över 5000 betalande. Men hur många var i hallen? Skönt att Ståplats fortfarande orkar.
Rönken skrev:Ska man agera är det nu i dagarna som gäller. Nästa match på torsdag. Eller är det CHL emellan? Sedan är det match varannan dag fram till jul princip.
Olofsson hittar väl någon på funktion på kansliet han kan städa undan? Kanske tar in någon från Manpower som kör Zambonin eller något. När det gäller "Sporten" har han ju all tro
Jag roade (nåja) mig med att läsa Fagervall-tråden från november förra året. Vi står i exakt samma situation nu som då. Lika vilsna. Lika förlamade. Lika förtvivlade.
Vi tänker oss att vi har ett bättre lag i år. Men vi har bara samma tränare.
Vi tänker oss att vi har ett bättre lag i år. Men vi har bara samma tränare.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Vilka lediga tränare med SHL-erfarenhet finns ens på marknaden?
Och ingen säger Perra Johansson.
Chris och Cam som head/ass nästa år.
delphi- Antal inlägg : 400
delphi skrev:Chris och Cam som head/ass nästa år.
Hade varit bra sidekicks till Fagerwall denna säsong, istället för fickpingisklubbens IF.
bearjew skrev:Vilka lediga tränare med SHL-erfarenhet finns ens på marknaden?
Där ligger problemet. Bengt-Åke? Patrik Ross? Harald Luckner? Pär Bäckman? Vet inte om någon låter så lockande.
Det viktigaste just nu är faktiskt inte vem som kommer in istället för Fagervall. Det viktigaste är att Fagervall går. Det är vad jag tror åtminstone.
Rönken skrev:bearjew skrev:Vilka lediga tränare med SHL-erfarenhet finns ens på marknaden?
Där ligger problemet. Bengt-Åke? Patrik Ross? Harald Luckner? Pär Bäckman? Vet inte om någon låter så lockande.
Per Kenttä, Robin Lindqvist.
Senast ändrad av kokostrollet den lör nov 14, 2015 6:49 pm, ändrad totalt 1 gång
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
kokostrollet skrev:Rönken skrev:bearjew skrev:Vilka lediga tränare med SHL-erfarenhet finns ens på marknaden?
Per Kentää, Robin Lindqvist.
Ska vara lite realistiskt också. Lindqvist har varit tränare i några månader. Kenttä lämnar knappast Asplöven mitt i säsongen.
Stefan Hedlund, Jens Själin...
Finns många bra alternativ som sannolikt är billiga och knappast kan bli sämre än det vi har i båset nu.
Finns många bra alternativ som sannolikt är billiga och knappast kan bli sämre än det vi har i båset nu.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Hahaha Stefan Hedlund tillåt mig skratta....menar du allvar?????
Tar vi in någon oprövad jeppe i detta läge kommer misären att fortsätta. Vad som behövs är ett tungt namn som spelarna har respekt för....en som har rutin.
Johan Strömwall ?
Måste ändå erkänna att jag imponeras över din förmåga att framstå som ett arsle i princip i varenda inlägg du skriver. Krävs nog någon slags talang och integritet för det.Kocur skrev:Hahaha Stefan Hedlund tillåt mig skratta....menar du allvar?????
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Som ett arsle för att jag skrattar åt att föreslå en som blev tvungen att ta in Burra i phc i division 1 för att han inte kunde coacha själv? En som är totalt utan erfarenhet från shl och allsvenskan ens som assisterande i detta akuta läge????
Mer på minus-kontot är att vi har ganska jobbiga matcher framför oss. Först upp har vi ett Örebro som spelat upp sig senaste matcherna. tvåa på bollen har vi Brynäs. Match tre Frölunda. Match 4, och möjlig vinst om deras dåliga form håller i sig, Djurgården. Sen raka vägen in i elden igen mot ett förbannat bra Växjö. Sen lättar molnen upp en aning i ett par matcher. Rinse & repeat.
JohanO- Antal inlägg : 814
Kanske dags för Osten att ta sig ner till båset.
bearjew skrev:Kanske dags för Osten att ta sig ner till båset.
Det är den ena seriösa förslaget som inkommit ikväll. Det andra var Johan Strömvall.
Kocur skrev:Som ett arsle för att jag skrattar åt att föreslå en som blev tvungen att ta in Burra i phc i division 1 för att han inte kunde coacha själv? En som är totalt utan erfarenhet från shl och allsvenskan ens som assisterande i detta akuta läge????
Jag tror inte att han syftade på att du hade en avvikande åsikt. Jag tror han syftade på hur totalt osakligt det inlägget var. Du lyckades föra fram din åsikt i det här inlägget. Men tänk, åtminstone två gånger, innan du skriver nästa gång.
bearjew skrev:Kanske dags för Osten att ta sig ner till båset.
Ja, jag tror att man ska lösa det internt i det korta perspektivet. Och att det behövs en auktoritet som tar rodret.
Lajon- Antal inlägg : 4397
JuniorX skrev:Kocur skrev:Som ett arsle för att jag skrattar åt att föreslå en som blev tvungen att ta in Burra i phc i division 1 för att han inte kunde coacha själv? En som är totalt utan erfarenhet från shl och allsvenskan ens som assisterande i detta akuta läge????
Jag tror inte att han syftade på att du hade en avvikande åsikt. Jag tror han syftade på hur totalt osakligt det inlägget var. Du lyckades föra fram din åsikt i det här inlägget. Men tänk, åtminstone två gånger, innan du skriver nästa gång.
Tänkte inte på att jag var tvungen att förklara trodde typ alla kände till Stefan Hedlunds bakgrund och track record. Men okey jag kanske är lite plump ibland i min upprördhet
JuniorX skrev:bearjew skrev:Kanske dags för Osten att ta sig ner till båset.
Ja, jag tror att man ska lösa det internt i det korta perspektivet. Och att det behövs en auktoritet som tar rodret.
På samma sätt får han arbeta med det han själv byggt ihop tillsvidare.
Gick ju bra sist de fjällvandrade med Osten i båset. Han lär också vara den med bäst insyn i vad som inte fungerar med laget.
Tror dock att han skulle behöva en väldigt kompetent och kompletterande tränare vid sin sida.
Trist är vad man känner.. Nu har Fagervall & company kommit till vägs ände. Att förlora mot HV-71 trots att dom saknade 8-9 st spelare är bedrövligt.
Finns en orsak till att fjärde kedjan var bäst ikväll, och oftast är det.. Dom spelar med fart(!)
Nu blir det förmodligen ändring av något slag.. Men frågan på vilket sätt?
Strömwall känns som ett realistisk alternativ. Rönnqvist hade varit det mest önskvärda. Frågan vilka som finns på marknaden och som är intresserade?
Finns en orsak till att fjärde kedjan var bäst ikväll, och oftast är det.. Dom spelar med fart(!)
Nu blir det förmodligen ändring av något slag.. Men frågan på vilket sätt?
Strömwall känns som ett realistisk alternativ. Rönnqvist hade varit det mest önskvärda. Frågan vilka som finns på marknaden och som är intresserade?
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
Det blir ändå ingen förändring, dom kör på i samma hjulspår som tidigare, att inte Fagervall har fått gå efter förra årets fiasko är ofattbart, att dom fortsätter att tro att "nånstans" vänder det är ännu sjukare ... nä Luleå kommer att fortsätta falla nedåt i tabellen, Malmö och Modo kommer att passera oss utan några som helst problem, det blir en tuff kamp med KHK om platsen som korar Sveriges sämsta lag i SHL.
Man mår nästan lite illa
Man mår nästan lite illa
Pajala- Antal inlägg : 18788
bearjew skrev:JuniorX skrev:bearjew skrev:Kanske dags för Osten att ta sig ner till båset.
På samma sätt får han arbeta med det han själv byggt ihop tillsvidare.
Gick ju bra sist de fjällvandrade med Osten i båset. Han lär också vara den med bäst insyn i vad som inte fungerar med laget.
Tror dock att han skulle behöva en väldigt kompetent och kompletterande tränare vid sin sida.
Risken är stor i så fall att skuggan blir kvar som ass..... :/
Puckad skrev:Min reaktion var för att du tyckte att de sänkte Filip genom att han blev utbytt.DirtyTalking skrev:Puckad: klart, det var en givande timout också. Är ingen idé att som håller på sådär. Dom borde bara få hem o lägga sig
Att låta en 17 åring debutera då laget är i total mega kris, är en bra början till att sänka en spelare, redan där har vi bra grundförutsättningar för att krossa killen (beroende på hur stark han är. Larsson är redan krossad. Sedan att vid 1-3 byta in Larsson för att vinna tid, det är bara löjligt , lika löjligt som att ta ut målvakten vid 4-1 mot Malmö.
Fagervall och Company hade sänt RMS Titanic på 30 sekunder, alla dagar i veckan 365 dagar om året.
Så med lite ironi, jo jag tycker fortfarande att dom sänker grabben, men visst jag förstår och vet vad du menar. Handlar mest om att det inte var någon ide vid 1-3 att ens försöka .
Där har du fel, det är alltid idè att försöka.DirtyTalking skrev:Puckad skrev:Min reaktion var för att du tyckte att de sänkte Filip genom att han blev utbytt.DirtyTalking skrev:Puckad: klart, det var en givande timout också. Är ingen idé att som håller på sådär. Dom borde bara få hem o lägga sig
Att låta en 17 åring debutera då laget är i total mega kris, är en bra början till att sänka en spelare, redan där har vi bra grundförutsättningar för att krossa killen (beroende på hur stark han är. Larsson är redan krossad. Sedan att vid 1-3 byta in Larsson för att vinna tid, det är bara löjligt , lika löjligt som att ta ut målvakten vid 4-1 mot Malmö.
Fagervall och Company hade sänt RMS Titanic på 30 sekunder, alla dagar i veckan 365 dagar om året.
Så med lite ironi, jo jag tycker fortfarande att dom sänker grabben, men visst jag förstår och vet vad du menar. Handlar mest om att det inte var någon ide vid 1-3 att ens försöka .
Bamsefar skrev:Där har du fel, det är alltid idè att försöka.DirtyTalking skrev:Puckad skrev:Min reaktion var för att du tyckte att de sänkte Filip genom att han blev utbytt.DirtyTalking skrev:Puckad: klart, det var en givande timout också. Är ingen idé att som håller på sådär. Dom borde bara få hem o lägga sig
Du har rätt! Kom min son och tillsammans skall vi gå på vatten !
Nu håller vi alla händer och sjunger, We shall overcome
Sida 4 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» 2015-01-03, SHL-omgång 34, HV71 - Luleå
» 2015-02-28, SHL-omgång 53, Luleå - HV71
» 2015-10-10, SHL-omgång 08, Luleå - HV71
» 2014-02-26, SHL-omgång 50, HV71 - Luleå
» 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71
» 2015-02-28, SHL-omgång 53, Luleå - HV71
» 2015-10-10, SHL-omgång 08, Luleå - HV71
» 2014-02-26, SHL-omgång 50, HV71 - Luleå