2015-10-24, SHL-omgång 13, Luleå - Djurgården
+47
Osj02
NilsOskar
Number 69
Tigerman
KaptenBlodskelett
Tony Moore
Klabbe
Kagen
delphi
Limpan
Kato
delpiero
Sir Prozac
JohanO
Norlin
HarryHaffa
GustenA
Lars158
Qirren
Myrman
NallePhu
hokkzorz
LubosC
JuniorX
kokostrollet
Bamsefar
GLHF
Jonken
Urken
Davidoff
ski3r
icemask
Donten_
Puckad
LulefanGBG
Lasse Proppmätt
Micke80
Pajala
amarule
Rönken
Ivanhoe
Redbear
Kapten Haddock
Snikne Ville
Slapshot
FruktHamster
Admin
51 posters
Sida 6 av 8
Sida 6 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: 2015-10-24, SHL-omgång 13, Luleå - Djurgården
Lagace ser bättre och bättre ut, tekat oväntat bra sista matcherna också. Fast annars är Grävlingen med två kassar en av bättre i matchen. Sigalet-Mikkelson-Schira såg bra ut ikväll, skulle man kunna få dessa tre att göra bra match på match samt får in en renodlad pp-back.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Bra match. Framför allt andra period. Tredje också hyfsad. Skönt!
Thoresen har bara en sak i siktet och det är bara sänka MicF i det läget det set man då han sätter in den, Kommer den inte upp till granskning via referensgruppen då är det skandal!delphi skrev:Thorsens tackling är just sådana tacklingar hockeyligan vill få bort. Det är inte Melarts, det är mer en olycklig situation förmodligen.
NallePhu- Antal inlägg : 18667
Jävlar vad underbart att vinna mot Djurgården. Blir mörkrädd när man läser på deras forum. Sitter och tycker det är synd att Micflikier inte blev skadad av Thoresens tackling.
Qirren- Antal inlägg : 1369
JAAA! Fy fan va nervös jag var, vågade knappt se sista perioden. HÄRLIGT med 3 poäng, Luleå gör bästa matchen denna säsong!!!
Grattis alla spelare och ledare, detta hade ni jobbat för. Man blir SÅ JÄVLA GLAD!!!
Grattis alla spelare och ledare, detta hade ni jobbat för. Man blir SÅ JÄVLA GLAD!!!
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Härligt! Riktigt bra match förutom första perioden. Är det nu vinden vänder? Harju på kanten gjorde all skillnad!
Norlin- Antal inlägg : 4516
Qirren skrev:Jävlar vad underbart att vinna mot Djurgården. Blir mörkrädd när man läser på deras forum. Sitter och tycker det är synd att Micflikier inte blev skadad av Thoresens tackling.
Typiskt fjollträskare.
Tre pinnar och flera ljuspunkter!
Världsrekord!
Världsrekord!
Kagen- Antal inlägg : 1776
Tror jag ringat in felkällan till alla uteblivna trepoängare. Bamsefarsan får inte se matcherna, annat än följa via text-tv eller dylikt.
delpiero skrev:Klart... Det här var vändningen, bara att börja stryka dom vita jeansen!
Tyst!
JuniorX- Antal inlägg : 4189
Som väntat slätar studion över tacklingen bara eftersom Micflikier inte blev skadad.
Redbear- Antal inlägg : 6780
Qirren skrev:Som väntat slätar studion över tacklingen bara eftersom Micflikier inte blev skadad.
Tänkte precis skriva det. I te ett ord om tacklingen på Micflikier. Så genomskinligt.
Norlin- Antal inlägg : 4516
Redbear skrev:3 poäng
Röde missade Fabritius i kväll antar jag?
Det blir alltid konstiga beslut när konsekvensen tas med i bedömningen men man helt ignorerar intentionen, vilket borde vara det centrala. Otur kan man ha genom att skada sig allvarligt vid en lättare smäll. Gör om, gör rätt.
Undrar vad laget gjort inför denna matchen? Som ett helt nytt lag.
Rönken skrev:Redbear skrev:3 poäng
Röde missade Fabritius i kväll antar jag?
Joo.. Är kvar på arenan
Redbear- Antal inlägg : 6780
Rönken skrev:Tror jag ringat in felkällan till alla uteblivna trepoängare. Bamsefarsan får inte se matcherna, annat än följa via text-tv eller dylikt.
Äh, Såg på sammandraget att vi spelade i fintröjan idag, där är nyckeln naturligvis.
Senast ändrad av Bamsefar den lör 24 okt 2015, 21:32, ändrad totalt 1 gång
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
att man blir! Helt svettig men så skönt! Granström=kungSir Prozac skrev:JAAA! Fy fan va nervös jag var, vågade knappt se sista perioden. HÄRLIGT med 3 poäng, Luleå gör bästa matchen denna säsong!!!
amarule- Antal inlägg : 1184
Härlig vändning genom ett fenomenalt PP mål.
Pajala- Antal inlägg : 18777
De pratade om den lite snabbt. Men när Sanny av alla säger "men Micflikier studsar ju upp rätt snabbt" suckar man rätt djupt...Norlin skrev:Qirren skrev:Som väntat slätar studion över tacklingen bara eftersom Micflikier inte blev skadad.
Tänkte precis skriva det. I te ett ord om tacklingen på Micflikier. Så genomskinligt.
ÄNTLIGEN EN BRA JÄVLA MATCH! PP JÄVULSKT BRA MED RÖRELSE PÅ SPELARE OCH PUCK.
Lars158- Antal inlägg : 9805
Qirren skrev:De pratade om den lite snabbt. Men när Sanny av alla säger "men Micflikier studsar ju upp rätt snabbt" suckar man rätt djupt...Norlin skrev:Qirren skrev:Som väntat slätar studion över tacklingen bara eftersom Micflikier inte blev skadad.
Var väl dock Helber som sa det? Sanny sa åtminstone att 5+Game vore rimligt.
Sjukligt härligt med en seger!! PP såg riktigt bra ut, mycket mindre misstag än tidigare och framförallt så spelade man hockey hela matchen. Visst finns det mycket att slipa på men det här var ett stort steg i rätt riktining. Är generös och tycker alla förtjänar plus en sån här match men Grana och Petrell ska ha en extra guldstjärna. Tycker Masto såg riktigt bra ut också.
Klabbe- Antal inlägg : 28
Nu hånade ju vår egen klack Fernholm ikväll så vi skall nog hålla rätt låg profil. Jävla tomhylsor,Qirren skrev:Jävlar vad underbart att vinna mot Djurgården. Blir mörkrädd när man läser på deras forum. Sitter och tycker det är synd att Micflikier inte blev skadad av Thoresens tackling.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Utv Lagace tidigt i matchen fick och den Melart drabbades av senare i matchen var väl två filmningar?
Lars158 skrev:Utv Lagace tidigt i matchen fick och den Melart drabbades av senare i matchen var väl två filmningar?
Lagaces var nog mer felskär från Djurgårdaren. Andra situationen med Melart luktade filmning lång väg.
Riktigt bra match!
Enda gången det kändes lite skakigt var när 4e kedjan var inne då framförallt Forsberg ställde till det några ggr.
Enda gången det kändes lite skakigt var när 4e kedjan var inne då framförallt Forsberg ställde till det några ggr.
Lars158 skrev:Riktigt bra match!
Ska ju vara själva f-n att det alltid är minst en anfallare som ska leka med pucken runt blålinjerna. Förra matchen var Syllan lite naiv och nu idag hade Foppa några byten då han skulle försöka flippa pucken förbi motståndare lite nonchalant.
Snikne Ville skrev:Nu hånade ju vår egen klack Fernholm ikväll så vi skall nog hålla rätt låg profil. Jävla tomhylsor,Qirren skrev:Jävlar vad underbart att vinna mot Djurgården. Blir mörkrädd när man läser på deras forum. Sitter och tycker det är synd att Micflikier inte blev skadad av Thoresens tackling.
Vad sades/sjöngs?
Urken skrev:Snikne Ville skrev:Nu hånade ju vår egen klack Fernholm ikväll så vi skall nog hålla rätt låg profil. Jävla tomhylsor,Qirren skrev:Jävlar vad underbart att vinna mot Djurgården. Blir mörkrädd när man läser på deras forum. Sitter och tycker det är synd att Micflikier inte blev skadad av Thoresens tackling.
Vad sades/sjöngs?
Var förmodligen "filmare". Jag har läst och tråden och tydligen skall Melart varit inne i nån situation som var elak. Jag missa vad som hände live och såg heller aldrig nånting på Jumbon så jag dömer inte någon i arenan om dom missat det.
Rönken skrev:Lars158 skrev:Riktigt bra match!
Ska ju vara själva f-n att det alltid är minst en anfallare som ska leka med pucken runt blålinjerna. Förra matchen var Syllan lite naiv och nu idag hade Foppa några byten då han skulle försöka flippa pucken förbi motståndare lite nonchalant.
Jo Forsberg ställde till det flera ggr vid egen blå.
Lars158 skrev:Urken skrev:Snikne Ville skrev:Nu hånade ju vår egen klack Fernholm ikväll så vi skall nog hålla rätt låg profil. Jävla tomhylsor,Qirren skrev:Jävlar vad underbart att vinna mot Djurgården. Blir mörkrädd när man läser på deras forum. Sitter och tycker det är synd att Micflikier inte blev skadad av Thoresens tackling.
Vad sades/sjöngs?
Var förmodligen "filmare". Jag har läst och tråden och tydligen skall Melart varit inne i nån situation som var elak. Jag missa vad som hände live och såg heller aldrig nånting på Jumbon så jag dömer inte någon i arenan om dom missat det.
Filma gjorde de vid ett flertal tillfällen, så tveksamt att det är det som Snikne syftar på.
https://twitter.com/EkExpressen
Vad är det för jävla tomte? Okej, jag vet vem det är, men det var inte direkt svårt att lista ut vilket lag han håller på. Dock inget om Thoresens huvudtackling.
Vad är det för jävla tomte? Okej, jag vet vem det är, men det var inte direkt svårt att lista ut vilket lag han håller på. Dock inget om Thoresens huvudtackling.
Urken skrev:https://twitter.com/EkExpressen
Så ja, sov ruset av dig istället för att sitta här och gasta
H-lvete....Puckad skrev:Om det här funkar blir jag bankrutt innan säsongen är slut: jag har rest till Grekland....
Puckad- Antal inlägg : 11372
Puckad skrev:H-lvete....Puckad skrev:Om det här funkar blir jag bankrutt innan säsongen är slut: jag har rest till Grekland....
Du och Bamsefarsan har lite kämpigt fram till sent i april eller så ja.
Puckad skrev:H-lvete....Puckad skrev:Om det här funkar blir jag bankrutt innan säsongen är slut: jag har rest till Grekland....
Varmt och skönt, sluta klaga
Nån ramsa i stil med "Fernholm kan inte spela hockey nåt mer".Urken skrev:Snikne Ville skrev:Nu hånade ju vår egen klack Fernholm ikväll så vi skall nog hålla rätt låg profil. Jävla tomhylsor,Qirren skrev:Jävlar vad underbart att vinna mot Djurgården. Blir mörkrädd när man läser på deras forum. Sitter och tycker det är synd att Micflikier inte blev skadad av Thoresens tackling.
Vad sades/sjöngs?
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Sett på Melarts sak och det vete fan hur man får det till en checking to head det för ser man Alvarez kryper i hop då Melart sak smälla in sin tackling tycker den tar mer olyckligt än att den ska vara riktad, Men ser man det Thoresen pysslar mot MicF det är en riktad tackling mot huvudet inget snack om saken ens man ser han har en sak och det är sänka MicF hade den tagit rent hade det var light´s out och båren!
Ska bli intressant se hur referensgruppen & situationsrummet ser på dessa tacklingar rent generellt för i min värld ska den Thoresen gör vara en hårdare bedömning på än Melarts!
Enda glada är att laget gör en gedigen insats på isen och förmodligen så har klockorna ringt och det rejält så dem vaknat och insett nu är det dags grabbar att visa det vi kan, Bara bygga på detta som man gjorde i afton och ta revansch mot LHC i SAAB hallen för min känsla är uppehållet kommer jävligt lägligt för oss ett break och man får ett visst momentum ånyo i tuppen!
Ska bli intressant se hur referensgruppen & situationsrummet ser på dessa tacklingar rent generellt för i min värld ska den Thoresen gör vara en hårdare bedömning på än Melarts!
Enda glada är att laget gör en gedigen insats på isen och förmodligen så har klockorna ringt och det rejält så dem vaknat och insett nu är det dags grabbar att visa det vi kan, Bara bygga på detta som man gjorde i afton och ta revansch mot LHC i SAAB hallen för min känsla är uppehållet kommer jävligt lägligt för oss ett break och man får ett visst momentum ånyo i tuppen!
NallePhu- Antal inlägg : 18667
Ser ett mönster här nu och de verkar som jag ska hålla mig från Delfinen och alla Cmoresändningar framöver, men de ska bli jvl roligt att se de här i eftersändning! !!!
Kul att Grana får måla igen. En underskattad spelare som alltid ger järnet!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Kapten Haddock skrev:Ser ett mönster här nu och de verkar som jag ska hålla mig från Delfinen och alla Cmoresändningar framöver, men de ska bli jvl roligt att se de här i eftersändning! !!!
Så för att summera:
- Puckad får ny postadress, valfri ort i Grekland
- Bamsefarsan och Haddock får,inte se matcherna i realtid
Snikne Ville skrev:Nån ramsa i stil med "Fernholm kan inte spela hockey nåt mer".Urken skrev:Snikne Ville skrev:Nu hånade ju vår egen klack Fernholm ikväll så vi skall nog hålla rätt låg profil. Jävla tomhylsor,Qirren skrev:Jävlar vad underbart att vinna mot Djurgården. Blir mörkrädd när man läser på deras forum. Sitter och tycker det är synd att Micflikier inte blev skadad av Thoresens tackling.
Vad sades/sjöngs?
Är det verkligen så svårt att leta reda på de stolpskott som sjunger sådant här? Osmakligt, minst sagt.
nötter. ...Snikne Ville skrev:Nån ramsa i stil med "Fernholm kan inte spela hockey nåt mer".Urken skrev:Snikne Ville skrev:Nu hånade ju vår egen klack Fernholm ikväll så vi skall nog hålla rätt låg profil. Jävla tomhylsor,Qirren skrev:Jävlar vad underbart att vinna mot Djurgården. Blir mörkrädd när man läser på deras forum. Sitter och tycker det är synd att Micflikier inte blev skadad av Thoresens tackling.
Vad sades/sjöngs?
Puckad- Antal inlägg : 11372
Rönken skrev:Kapten Haddock skrev:Ser ett mönster här nu och de verkar som jag ska hålla mig från Delfinen och alla Cmoresändningar framöver, men de ska bli jvl roligt att se de här i eftersändning! !!!
Så för att summera:
Tack Rönken!
Men de går bra eftersändning?
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Kapten Haddock skrev:Rönken skrev:Kapten Haddock skrev:Ser ett mönster här nu och de verkar som jag ska hålla mig från Delfinen och alla Cmoresändningar framöver, men de ska bli jvl roligt att se de här i eftersändning! !!!
Så för att summera:
Tack Rönken!
Men de går bra eftersändning?
Ja, fast först efter att resultatet är redovisat på SHL.se och luleahockey.se.
NallePhu skrev:Sett på Melarts sak och det vete fan hur man får det till en checking to head det för ser man Alvarez kryper i hop då Melart sak smälla in sin tackling tycker den tar mer olyckligt än att den ska vara riktad, Men ser man det Thoresen pysslar mot MicF det är en riktad tackling mot huvudet inget snack om saken ens man ser han har en sak och det är sänka MicF hade den tagit rent hade det var light´s out och båren!
Nu är jag färgad, men jag tycker att Thoresens förseelse är värre. Skall någon av dessa herrar bli straffade i efterhand så är det Patrick. Nu vet vi alla att det aldrig kommer att ske. Antingen blir båda friade, eller båda dömda - med likvärdiga straff dessutom. Ett bra exempel är bentacklingarna (Sigge och Sevc) som skedde förra året. Samma straff, trots att Sevcs intention var solklar - precis som Thoresens tackling idag.
Edit:
Här ser vi ett utmärkt exempel på partisk mediaverksamhet. Inte ett ord om Thoresens övertramp, men förlusten skylls på Melart och arrangören.
Säger bara Toni Rajala, en våt dröm på en hockeyplan, speciellt när han spelar i den vackraste tröjan som finns! Vilket spelsinne, skridskoåkning och skott.. Drömmer vidare att Toni vill stanna 2 år till samt att lekkamrat Klasen kommer hem till nästa sässe..
Vår klart bästa match den här säsongen, ett jäkligt stort framsteg, har inte sett dessa linjer i spelet tidigare, tack grabbar! Enda plumpen tycker jag var när vi skulle försvara ledningen sista 10, då sket det sej igen, jobba som faan i egen zon för att ge bort pucken direkt igen och så när tappa ledningen. Förstår att vi är ängsliga i själen men hade gärna sett att vi trampat framåt som dom första 50 framgångsrika minuterna.
Så... Ska Ahlén ta en fight med Melart när lagen möts på Hovet nu?
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Sida 6 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Liknande ämnen
» 2015-02-25, SHL-omgång 51, Luleå - Djurgården
» 2015-01-29, SHL-omgång 43, Djurgården - Luleå
» 2015-11-26, SHL-omgång 22, Djurgården - Luleå
» 2015-03-07, Play In-omgång 1, Luleå - Djurgården
» 2015-03-09, Play In-omgång 2, Djurgården - Luleå
» 2015-01-29, SHL-omgång 43, Djurgården - Luleå
» 2015-11-26, SHL-omgång 22, Djurgården - Luleå
» 2015-03-07, Play In-omgång 1, Luleå - Djurgården
» 2015-03-09, Play In-omgång 2, Djurgården - Luleå