Djurgården

+65
Atlet
Rikky
Sundance Kid
Wolfhunter
ski3r
Kanellängd
Jokerman ll
rasbiologen
Kagen
Dustin
Lehto
tibet
kokostrollet
Dundernisse
Blinders
LHF96
Jokerman
Hankburger
Sportchefen #2
Tigerman
Norrlandstoken
Mickeee
Dentos
Qirren
JuniorX
Mange
Norlin
johan74
stormvägen
KaptenBlodskelett
LubosC
Puckad
Donowitz
Purre
Micke80
Slapshot
Bamsefar
Pajala
pingu
icemask
Rönken
Old Brooklyn
FruktHamster
JayDee
Myrman
hokkzorz
Chris Hendrix
Redbear
Snikne Ville
Lars158
LulefanGBG
Admin
Högljudd
Tony Moore
Urken
Salle
Johan__
Pickadoll
Lajon
Sven Savage
Dave Rock
Rayko
Beast.
Zeb Macahan
MickkeJ
69 posters

Sida 3 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Old Brooklyn tis 08 apr 2014, 14:40

Ja, Ankan förstås - men han räknas väl knappt längre?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Urken tis 08 apr 2014, 16:18

Det är helt okej för experterna att hålla på ett lag - tror det kan vara svårt att vara så intresserad och insatt i något utan att ta ställning.

Det som jag däremot tycker är synd är när dessa experter inte kan dölja sin kärlek för ett lag och istället sitter och runkar till varenda sak laget gör under match. Nä, fy fan.

Åter till ämnet:

Skoj att Djurgården är tillbaka. Åker vi på 10+ hjärnskakningar kommande säsong igen må tro?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Lars158 tis 08 apr 2014, 16:42

Lajon skrev:Bra för SHL.

... och så skall det bli skönt att slippa Wennerholms hyllande av HA, att den skulle var bättre än SHL.

Aftonbladet skrev väl 72 artiklar om DIF igår och två om SM semifinalen.

Bra för CHL (eller vad den nu heter).. kanske tom någon av C more eller Viasat kommer att sända matcher därifrån nu.

CHL för kommande 2 åren hade väl SVT köpt in.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Old Brooklyn tis 08 apr 2014, 18:57

Urken skrev:Det är helt okej för experterna att hålla på ett lag - tror det kan vara svårt att vara så intresserad och insatt i något utan att ta ställning.

Det som jag däremot tycker är synd är när dessa experter inte kan dölja sin kärlek för ett lag och istället sitter och runkar till varenda sak laget gör under match. Nä, fy fan.

Åter till ämnet:

Skoj att Djurgården är tillbaka. Åker vi på 10+ hjärnskakningar kommande säsong igen må tro?
Jag håller med, men alla experter kanske inte måste hålla på samma lag?

Sen är det självklart kul att Skansen är tillbaka. Klart det inte blir hjärnskakningar - det ser difiplinnämnden till.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av pingu tis 08 apr 2014, 22:33

Fan det är vi som ska utdela hårda tacklingar nästa år och spelar någon fult ska dom få känna det och på det sättet reglerar vi antalet hjärnskakningar.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Pajala ons 09 apr 2014, 06:21

pingu skrev:Fan det är vi som ska utdela hårda tacklingar nästa år och spelar någon fult ska dom få känna det och på det sättet reglerar vi antalet hjärnskakningar.

Luleå lär ju värva mer dvärgar från allsvenskan så nog lär Luleå bli nästa års slagpåse i SHL.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Bamsefar ons 09 apr 2014, 06:31

Pajala skrev:
pingu skrev:Fan det är vi som ska utdela hårda tacklingar nästa år och spelar någon fult ska dom få känna det och på det sättet reglerar vi antalet hjärnskakningar.

Luleå lär ju värva mer dvärgar från allsvenskan så nog lär Luleå bli nästa års slagpåse i SHL.

Ja du, Pajala, När jag läser dina inlägg kommer man osökt att tänka på Ronny Erikssons definition på Norrbottnisk livsinställning  "en vakn upp på morgon, så var den dagen förstörd".  bom 
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Urken ons 09 apr 2014, 08:38

Bamsefar skrev:
Pajala skrev:
pingu skrev:Fan det är vi som ska utdela hårda tacklingar nästa år och spelar någon fult ska dom få känna det och på det sättet reglerar vi antalet hjärnskakningar.

Luleå lär ju värva mer dvärgar från allsvenskan så nog lär Luleå bli nästa års slagpåse i SHL.

Ja du, Pajala, När jag läser dina inlägg kommer man osökt att tänka på Ronny Erikssons definition på Norrbottnisk livsinställning  "en vakn upp på morgon, så var den dagen förstörd".  bom 
Hahahaha!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Pajala ons 09 apr 2014, 10:41

jag fick ju nästan rätt, jag tippade Luleå som 7 i serien och ut direkt i slutspelet.

Jag är realist inte pessimist, vissa fattar inte det, men så orkar jag inte kommentera tonåringar som skriker om SM guld precis varje år.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG ons 09 apr 2014, 17:10

Kul med Djurgården tillbaka. Våra favoritantagonister!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Slapshot ons 09 apr 2014, 18:36

Pajala skrev:jag fick ju nästan rätt, jag tippade Luleå som 7 i serien och ut direkt i slutspelet.

Jag är realist inte pessimist, vissa fattar inte det, men så orkar jag inte kommentera tonåringar som skriker om SM guld precis varje år.



Precis. Frozar man inte allt som har med Luleå att göra så är man ingen riktig lulesupporter haha....det gäller som sagt att vara realist. Tror nästa säsong kan bli jobbig, som max en mittenplacering åter igen skulle jag tro.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Old Brooklyn ons 09 apr 2014, 18:49

Jo, så är det. Det är de enda två nyanserna som finns. Antingen frozar man i allt som skrivs eller så är man realist.

Pajalas glada smily och påpekandet att Mannberg är liten efter att han fick hjärnskakning och tappade tänder i mötet mot Örebro 23:e januari är sånt som retar upp folk, inte att han (tror att han) är "realist".
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Slapshot ons 09 apr 2014, 21:07

Fast Mannberg är ju liten så det är ju sant.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Old Brooklyn ons 09 apr 2014, 21:50

Ja, jag antar att det är vad en "realist" anser om situationen.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Urken tor 17 apr 2014, 15:27

Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Rönken tor 17 apr 2014, 16:08


Lite underligt känns det ja, antingen är han en jävel som andratränare eller så får man honom billigt samtidigt som man vet vad man får vid det här laget, kombo av dessa två kanske?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Micke80 tor 17 apr 2014, 16:39

Rönken skrev:

Lite underligt känns det ja, antingen är han en jävel som andratränare eller så får man honom billigt samtidigt som man vet vad man får vid det här laget, kombo av dessa två kanske?

Frågan är ju vad för stolthet mannen har. Får man kicken två gånger på raken från klubben så kan man ju inte direkt efter komma tillbaka en tredje gång. Nu är ju i och för sig sportchefen som sparkade honom borta men ändå. Visa lite stolthet. Åandra sidan är han ju inte så där stekhet på marknaden kan jag tro och tar kansek allt bara han slipper gå arbetslös.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG tor 17 apr 2014, 16:55

Låter ju som världens cirkus det här! Men men kan ju bli bra såklart, det vet jag ingenting om då jag ingen insyn har kring de tidigare förfarandena. Hade det däremot varit samma visa i Luleå hade man ju varit mäkta nervös som lekman och supporter.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Purre fre 18 apr 2014, 22:27

Något DIF-fan skrev på twitter och undrade hur ledningen tänker när de kastar ut spelarna som spelat tillbaka Djurgården till elitserien och ersätter dessa med allsvenska spelare. Kan inte annat än att hålla med, visst om man går upp och tänkt satsa rejält direkt och köper in välmeriterade spelare men när man ändå värvar allsvenska chansningar så är det lite märkligt kan jag tycka att inte ge chansen till de som sett till att de spelar högsta serien.


Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Micke80 lör 19 apr 2014, 07:47

Purre skrev:Något DIF-fan skrev på twitter och undrade hur ledningen tänker när de kastar ut spelarna som spelat tillbaka Djurgården till elitserien och ersätter dessa med allsvenska spelare. Kan inte annat än att hålla med, visst om man går upp och tänkt satsa rejält direkt och köper in välmeriterade spelare men när man ändå värvar allsvenska chansningar så är det lite märkligt kan jag tycka att inte ge chansen till de som sett till att de spelar högsta serien.


Antar att problemet för DIF är samma problem som för många andra klubbar. Pengarna räcker inte till för att värva färdiga toppspelare så då tar man allsvenska spelare som man tror kan utvecklas rätt. Att man inte låter de spelarna som var med och spelade upp beror nog på att man anser att det är större chans att lyckas i SHL om man värvar en lite bättre allsvensk spelare på deras plats. Egentligen inget konstigt tänk i sig men jag kan hålla med om att jag som spelare hade blivit ordentligt besviken om jag inte fick chansen att följa med upp om jag anser att min ersättare är lika bra eller bara marginelt bättre.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Purre lör 19 apr 2014, 11:24

Micke80 skrev:
Purre skrev:Något DIF-fan skrev på twitter och undrade hur ledningen tänker när de kastar ut spelarna som spelat tillbaka Djurgården till elitserien och ersätter dessa med allsvenska spelare. Kan inte annat än att hålla med, visst om man går upp och tänkt satsa rejält direkt och köper in välmeriterade spelare men när man ändå värvar allsvenska chansningar så är det lite märkligt kan jag tycka att inte ge chansen till de som sett till att de spelar högsta serien.


Antar att problemet för DIF är samma problem som för många andra klubbar. Pengarna räcker inte till för att värva färdiga toppspelare så då tar man allsvenska spelare som man tror kan utvecklas rätt. Att man inte låter de spelarna som var med och spelade upp beror nog på att man anser att det är större chans att lyckas i SHL om man värvar en lite bättre allsvensk spelare på deras plats. Egentligen inget konstigt tänk i sig men jag kan hålla med om att jag som spelare hade blivit ordentligt besviken om jag inte fick chansen att följa med upp om jag anser att min ersättare är lika bra eller bara marginelt bättre.
SJälvklart tänker de så, frågan blir då om man inte skulle tjäna på att satsa på spelare som redan nåt en viss framgång tillsammans och som redan funkar än att chansa på nya med marginellt bättre papper. Jag är kluven. Hur som helst kommer dom ha en spännande målvakssida men övrigt så krävs det nog många stolpe in för att det inte ska bli kval igen..

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Donowitz lör 19 apr 2014, 11:30

Haha alltså vad håller dom på med. Jag hade vart riktigt riktigt orolig om jag var DIF-supporter med dessa värvningar. Ser ut som Kåberg dessutom ska bli djurgårdare.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Micke80 lör 19 apr 2014, 11:51

Purre skrev:
Micke80 skrev:
Purre skrev:Något DIF-fan skrev på twitter och undrade hur ledningen tänker när de kastar ut spelarna som spelat tillbaka Djurgården till elitserien och ersätter dessa med allsvenska spelare. Kan inte annat än att hålla med, visst om man går upp och tänkt satsa rejält direkt och köper in välmeriterade spelare men när man ändå värvar allsvenska chansningar så är det lite märkligt kan jag tycka att inte ge chansen till de som sett till att de spelar högsta serien.


Antar att problemet för DIF är samma problem som för många andra klubbar. Pengarna räcker inte till för att värva färdiga toppspelare så då tar man allsvenska spelare som man tror kan utvecklas rätt. Att man inte låter de spelarna som var med och spelade upp beror nog på att man anser att det är större chans att lyckas i SHL om man värvar en lite bättre allsvensk spelare på deras plats. Egentligen inget konstigt tänk i sig men jag kan hålla med om att jag som spelare hade blivit ordentligt besviken om jag inte fick chansen att följa med upp om jag anser att min ersättare är lika bra eller bara marginelt bättre.
SJälvklart tänker de så, frågan blir då om man inte skulle tjäna på att satsa på spelare som redan nåt en viss framgång tillsammans och som redan funkar än att chansa på nya med marginellt bättre papper. Jag är kluven. Hur som helst kommer dom ha en spännande målvakssida men övrigt så krävs det nog många stolpe in för att det inte ska bli kval igen..

Det kan ju absolut vara så att ett sämre lag vinner mot ett på pappret bättre lag bara för att just LAGET är bättre, kemin finns mellan spelarna och alla är bekväm med varandra. Jag tror ju dessutom att de naturliga avhoppen hade varit tillräckligt att byta ut och inte hålla på kicka spelare för at byta mot andra som är marginellt bättre. Sen finns det ju de som uppenbarligen inte håller måtttet i SHL som t ex Emil Lundberg som var i Asplöven. Men han kom å andra sidan in på slutet och har inte varit så bidragande till säsongens framgång.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av hokkzorz lör 19 apr 2014, 12:01

Kan ju vara så att många spelare har/hade nån klausul på omförhandling av lönen vid eventuell uppgång till SHL för laget och att man nu letar billigare lösningar. Skulle inte vara den första eller sista gången ngt sånt sker.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Snikne Ville mån 08 sep 2014, 09:48

Sett lite av DIF i CHL och tycker att AHC-bekantingen Deilert sett riktigt bra ut faktiskt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG mån 12 jan 2015, 17:46

Marcus Nilsson tillbaka i Djurgården. Det ryktet spres ju under helgen och idag bekräftades det.

Snacka om kontroversiell värvning! Skall bli oerhört spännande att följa reaktionerna på det här.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av FruktHamster mån 12 jan 2015, 17:51

LulefanGBG skrev:Marcus Nilsson tillbaka i Djurgården. Det ryktet spres ju under helgen och idag bekräftades det.

Snacka om kontroversiell värvning! Skall bli oerhört spännande att följa reaktionerna på det här.


Jag läste lite på DIFs forum och det var inte direkt de gladaste minerna, hehe..
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Urken mån 12 jan 2015, 17:52

LulefanGBG skrev:Marcus Nilsson tillbaka i Djurgården. Det ryktet spres ju under helgen och idag bekräftades det.

Snacka om kontroversiell värvning! Skall bli oerhört spännande att följa reaktionerna på det här.

Blandade känslor på DIF hockeys forum kan jag tycka. Vissa tänker tydligen bojkotta resten av säsongen, medan vissa är redo att ge honom ytterligare en chans.

Verkar få en ganska bitter effekt på läktarna i varje fall.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Urken mån 12 jan 2015, 17:54

FruktHamster skrev:
LulefanGBG skrev:Marcus Nilsson tillbaka i Djurgården. Det ryktet spres ju under helgen och idag bekräftades det.

Snacka om kontroversiell värvning! Skall bli oerhört spännande att följa reaktionerna på det här.


Jag läste lite på DIFs forum och det var inte direkt de gladaste minerna, hehe..

Så är det.

Saxat från forumet:

"Karel och KG kan ta sitt infomöte och dra åt helvete. Tänker inte se en match till på väldigt, väldigt länge."

"Hockeysäsongen tog slut för mig idag. Nu skiter jag i det här."

Visserligen en del som försöker vara "neutrala" och se till den sportsliga biten, men mycket bitterhet runt denna värvningen..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG mån 12 jan 2015, 17:54

FruktHamster skrev:
LulefanGBG skrev:Marcus Nilsson tillbaka i Djurgården. Det ryktet spres ju under helgen och idag bekräftades det.

Snacka om kontroversiell värvning! Skall bli oerhört spännande att följa reaktionerna på det här.


Jag läste lite på DIFs forum och det var inte direkt de gladaste minerna, hehe..
JO jag läste där jag med, men i det var väl i ärlighetens namn även en del som valde att inte göra så stor affär av saken. Emellertid väldigt få som verkar ha några större förhoppningar och sportsliga resultat, oavsett hur man ställde sig i övrigt till värvningen.

Men det påstås ju också att Djurgården letar en Center så Nilsson verkar ju inte vara hela 'lösningen' på deras problem, om man nu anser att de har sådana. Kan bli tufft mot slutet när alla andra rustar så Djurgården får väl göra vad man kan me nhittills har man ju gjort en rätt bra säsong. Svårslagna i de flesta matcher och mot alla lag. .
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Rönken mån 12 jan 2015, 17:54

Urken skrev:
LulefanGBG skrev:Marcus Nilsson tillbaka i Djurgården. Det ryktet spres ju under helgen och idag bekräftades det.

Snacka om kontroversiell värvning! Skall bli oerhört spännande att följa reaktionerna på det här.

Blandade känslor på DIF hockeys forum kan jag tycka. Vissa tänker tydligen bojkotta resten av säsongen, medan vissa är redo att ge honom ytterligare en chans.

Verkar få en ganska bitter effekt på läktarna i varje fall.

Hade Osten plockat tillbaka Renberg efter åren i Skellefteå hade det nog varit buttra miner men undrar om det blivit någon större "strejk"? Kul att se om det blir så att Järnkaminerna ger blanka f-n i första hemmamatcherna.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG mån 12 jan 2015, 18:15

Tror många är missnöjda men när det väl kommer till kritan så går de nog på matcherna ändå.

Man vet ju såklart aldrig, om någon/några inflytelserika personer orkar organisera en bojkott och många hakar på så kan det ju bli så, men låt oss hoppas för hela seriens skull att ett av seriens bästa supportergäng fortsätter att gå på matcherna. Alltid kul att spela borta mot Skansen. De har bra tryck på Hovet. Skulle vara ett enormt antiklimax om man klev ut där taggad till tänderna att möta dem och de bara var helt dött i arenan.

Väldigt märklig värvning av Djurgården kan jag tycka, utan att veta någonting om Nilson -gate mer än att det var väldigt upprört när han lämnade senast.

För det första är det väl tveksamt var Nilson står idag rent sportsligt? Visst har han kvalitéer men är han verkligen den spelare som kan höja Djurgården? Nåväl, kanske inte ensam och nu ryktas ju Djurgården vara på jakt efter ännu en spelare, och kanske kan Nilson avlasta Sörensen lite i offensiven. Kanske framförallt i PP, men det är väl minst sagt en osäker värvning rent sportsligt. Känns som 50/50.

För det andra är då frågan är om man inte satsar lite väl vågat, med tanke på de eventuella negativa effekter det kan få på läktaren? Är det någon spelare Djurgården behöver mot slutspurten av serien så är det ju deras bästa spelare... det enorma trycket på läktarna! Tycker det är märkligt att man ens vågar riskera missnöje hos fansen i det här läget även om det uppenbarligen råder delade meningar även bland fansen. Nu vet man ju inte hur det blir men tycker ändå att det är väldigt vågat från föreningens sida att värva en spelare som helt uppenbart är allt anant än önskvärd hos fansen och som enligt vissa supportrar får betraktas som ett bevis på att föreningen skiter fullstndigt i deras åsikter. (Inte min åsikt, men vissa DIF-supportrat tycks mena det att döma av kommentarer i deras forum).

LIka vågat är det ju av Mackan att vilja återvända trots allt som varit, tyder det på en jävligt taggat och reanschsugen gammal räv så kan det kanske bli jävligt bra rent sportsligt och de flestas tycke går att vinna tillbaka igen, men om resultaten uteblir så tyder det kanske mer på desperation eller dumdristighet? Nåväl, jag vet inte, gränsen mellan dårskap och mod är ju alltid hårfin så framtiden får väl utvisa hur vi minns den här värvningen.

Den rör ju om lite i grytan åtminstone.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Old Brooklyn mån 12 jan 2015, 18:25

Ytterligare en orsak till att tycka illa om Djurgården, och ytterligare en orsak till det brinnande ointresset för HV.

HV, Växjö och Örebro - jag kan liksom bara inte bry mig om det inte är match mot oss som pågår.

Djurgården däremot - de älskar jag att hata.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av FruktHamster mån 12 jan 2015, 21:04

LulefanGBG skrev:
Väldigt märklig värvning av Djurgården kan jag tycka, utan att veta någonting om Nilson -gate mer än att det var väldigt upprört när han lämnade senast.


Har inte 100% koll, men om jag minns rätt så hävdade väl Nilsson att hans kontrakt med DIF saknade den vanliga klausulen där SHL-laget har rätt att bryta kontraktet vid en eventuell degradering. Så när DIF åkte ur SHL menade han att de var fortsatt tvingade att betala hans lön och ha honom anställd. När DIF förklarade att det inte fanns på kartan, då man inte hade råd med det, så gick han till HV71, men stämde DIF och menade att de skulle betala ut hans lön för tiden fram till att de gemensamt bröt kontraktet (dvs då han flyttade till HV71) och han fick även rätt i denna fråga i tingsrätt.

Eftersom tingsrätten dömde i Nilssons favör, kan man förmoda att han hade rätt ang. kontraktets utformning.

Som sagt. Har inte 100-koll, men tror det var något i den stilen.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av FruktHamster mån 12 jan 2015, 21:05

Old Brooklyn skrev:
Djurgården däremot - de älskar jag att hata.

Amen!
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Micke80 tis 13 jan 2015, 06:40

FruktHamster skrev:
LulefanGBG skrev:
Väldigt märklig värvning av Djurgården kan jag tycka, utan att veta någonting om Nilson -gate mer än att det var väldigt upprört när han lämnade senast.


Har inte 100% koll, men om jag minns rätt så hävdade väl Nilsson att hans kontrakt med DIF saknade den vanliga klausulen där SHL-laget har rätt att bryta kontraktet vid en eventuell degradering. Så när DIF åkte ur SHL menade han att de var fortsatt tvingade att betala hans lön och ha honom anställd. När DIF förklarade att det inte fanns på kartan, då man inte hade råd med det, så gick han till HV71, men stämde DIF och menade att de skulle betala ut hans lön för tiden fram till att de gemensamt bröt kontraktet (dvs då han flyttade till HV71) och han fick även rätt i denna fråga i tingsrätt.

Eftersom tingsrätten dömde i Nilssons favör, kan man förmoda att han hade rätt ang. kontraktets utformning.

Som sagt. Har inte 100-koll, men tror det var något i den stilen.

Jo du har i princip rätt i det du skriver och i sak helt rätt. Nilsson själv gjorde ju egentligen inget fel, han var ju redo att följa med klubben ner i Allsvenskan, men klubben hade inte råd att ha kvar han och han ville inte sänka sin lön och då blev han utestängd från klubben.
Det han fick rätt till ersättning för var dels den/de månader han inte fick månadslön av Djurgårn, men Djurgårn var även tvungen att betala mellanskillnaden på de kontrakt han skrev med HV eftersom det innebar en lägre månadslön än i Djurgårn.
Helt enkelt köpa ut han för mellanskillnaden. Men jag har för mig att han även här visade klubbhjärta och var beredd att sätta sig i förhandlingsbordet igen och lösa ut en avbetalningsplan eller liknande eftersom han, som han sa, "Inte har något intresse av att sätta Djurgårn i en sämre ekonomisk sits"

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av FruktHamster tis 13 jan 2015, 08:51

Kl 14.00 i dag skulle det tydligen hållas presskonf. av DIF med anledning av "svikarens" återkomst till klubben.

"Kan du säga någonting om värvningen nu?
– Nej. Det finns så många turer att det är i morgon som gäller.
– Det är en speciell situation. Därför hänvisar vi till i morgon, fortsätter Stoppel."

Ska bli intressant att höravilka alla dessa turer är och om det kommer räcka för att stilla pöbeln som förkunnat att de tänker riva sina säsongskort.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av FruktHamster tis 13 jan 2015, 23:15

https://diftv.solidtango.com/video/hockeymote-13-jan-19-45


Supportermötet där Djurgårdens ledning + Marcus Nilson sitter på rad bakom ett bord medans DIF-supportrar laddar bajskanonerna och fullkomligt pulvriserar dem.

Har bara sett de första 18 minutrarna än så länge (1 tim 36 min total längd), men som någon som inte har en häst i det här racet, så känns det väldigt beklämmande att se skådespelet.
Känns inte alls som att ledningen var förberedda på detta. Kan de verkligen ha trott att de bara skulle kunna glida in, säga några fina ord om Djurgårdsfamiljen och så skulle de supportrarna som spenderade bättre delen av senaste matchen mot HV71 med att sjunga hur Marcus Nilson va en ****, att glatt hoppsansa-skutta hem hand i hand?
Efter de blott 18 minuter jag sett hittills, känns det som att de har en riktig soppa att ta reda på..

Ska se resten i morgon. Min febersargade kropp klarar inte mer just nu.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Snikne Ville tis 13 jan 2015, 23:22

Förstå om DIF skulle börja struggla på allvar efter att Mackan anslutit..ryyyyysa.

edit
Lugnade visst ner sig.
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/har-tvingas-nilson-mota-de-arga-fansen/
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av FruktHamster tis 13 jan 2015, 23:40

Snikne Ville skrev:Förstå om DIF skulle börja struggla på allvar efter att Mackan anslutit..ryyyyysa.

edit
Lugnade visst ner sig.
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/har-tvingas-nilson-mota-de-arga-fansen/

Tänkte samma sak.. Långsökt, visst, men tänk OM Dif skulle rasa ut igen.. Tänk OM de skulle rasa ut igen till följd av att Mackan klantat det i egen zon eller liknande. Usch och fy.

Läste den artikeln efter jag postat inlägget. Frågan är vilka efterdyningar det får dock. Speciellt om MN inte riktigt får spelet att klaffa. Å andra sidan borde hm väl vara aldrig så motiverad som nu. PiteFoppa bör kanske ha ett det öga på honom i nästa möte. Finns billiga poäng att hämta i form av Foppas skalp, skulle jag tro.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Urken tis 13 jan 2015, 23:41

FruktHamster skrev:
Snikne Ville skrev:Förstå om DIF skulle börja struggla på allvar efter att Mackan anslutit..ryyyyysa.

edit
Lugnade visst ner sig.
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/har-tvingas-nilson-mota-de-arga-fansen/

Tänkte samma sak.. Långsökt, visst, men tänk OM Dif skulle rasa ut igen.. Tänk OM de skulle rasa ut igen till följd av att Mackan klantat det i egen zon eller liknande. Usch och fy.

Läste den artikeln efter jag postat inlägget. Frågan är vilka efterdyningar det får dock. Speciellt om MN inte riktigt får spelet att klaffa. Å andra sidan borde hm väl vara aldrig så motiverad som nu. PiteFoppa bör kanske ha ett det öga på honom i nästa möte. Finns billiga poäng att hämta i form av Foppas skalp, skulle jag tro.

Där har du en poäng. Djurgårdsfansen är väldigt upprörda över Foppas tilltag och ältar det i varje matchtråd, fortfarande.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Micke80 tis 13 jan 2015, 23:45

FruktHamster skrev:
Snikne Ville skrev:Förstå om DIF skulle börja struggla på allvar efter att Mackan anslutit..ryyyyysa.

edit
Lugnade visst ner sig.
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/har-tvingas-nilson-mota-de-arga-fansen/

Tänkte samma sak.. Långsökt, visst, men tänk OM Dif skulle rasa ut igen.. Tänk OM de skulle rasa ut igen till följd av att Mackan klantat det i egen zon eller liknande. Usch och fy.

Läste den artikeln efter jag postat inlägget. Frågan är vilka efterdyningar det får dock. Speciellt om MN inte riktigt får spelet att klaffa. Å andra sidan borde hm väl vara aldrig så motiverad som nu. PiteFoppa bör kanske ha ett det öga på honom i nästa möte. Finns billiga poäng att hämta i form av Foppas skalp, skulle jag tro.

Fernholm hoppades också vara tillbaka till matchen nu i januari. Han lovade inte hämnd i intervjun men han var tydlig med att vissa saker var värt att stå upp för. Jag tror att Forsberg får besöka sommartränaren för att lära sig lite tricks för risken är rätt stor att mer eller mindre halva Djurgårn tar chansen om de får den.
Tyckte mig se de tendenserna redan i förra matchen men då höll sig Foppa borta från allt var tjafs heter i samband med avblåsningarna.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Urken tis 13 jan 2015, 23:46

Kan nästan tycka lite synd om Marcus. Visst att dom tjänar bra pengar. Visst att han kanske inte skulle ha krävt ett skadestånd på mellanskillnaden av lönerna; men han har ju rätt. Hade jag gjort så med min arbetsgivare hade ingen klagat - mer än möjligen arbetsgivaren. Nu när det handlar om ett 'företag', en klubb som är kär för många, blir det såhär.

Undrar hur det känns för Marcus satt spela i Djurgården, när han vet att det finns sådant förakt gentemot honom.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av icemask tis 13 jan 2015, 23:50

Det var faktiskt spelarfacket som gjorde principsak av det hela och drev frågan vidare !
Spelarfacket borde ta bladet från munnen och säga som det är och stå upp för sin medlem !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Urken tis 13 jan 2015, 23:53

icemask skrev:Det var faktiskt spelarfacket som gjorde principsak av det hela och drev frågan vidare !
Spelarfacket borde ta bladet från munnen och säga som det är och stå upp för sin medlem !

Den första advokaten som klev upp och lurade in Nilsson i ett hörn, påstod ju att spelarfacket inte kunde stämma klubben på vite för allt vad det nu var, utan Marcus fulla godkännande.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Urken tis 13 jan 2015, 23:54

Riktig pöbel det där, måste tilläggas.. hehe..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Urken tis 13 jan 2015, 23:57

Måste vara en av de mest kontroversiella värvningarna i SHL.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av icemask ons 14 jan 2015, 00:03

Det stämmer, men om man inte drivit frågan så hade det varit legalt för klubbarna att utelämna klausuler ur ett standardkontrakt som är överenskommet mellan parterna, och på så sätt slippa undan vissa skyldigheter !
Ungefär som Renberg vs LHF gällande OBOL, fast då räddade standardkontraktet LHF
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Urken ons 14 jan 2015, 00:06

Jag tycker Nilsson gjorde rätt, av det jag läst och hört. Även om det var känsligt, eftersom att det var mot en hockeyklubb..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av icemask ons 14 jan 2015, 00:10

Urken skrev:Jag tycker Nilsson gjorde rätt, av det jag läst och hört. Även om det var känsligt, eftersom att det var mot en hockeyklubb..
Jag tycker också det, samtidigt så var det faktiskt DIF som ställde ut honom som syndabock så man får bita i det sura äpplet nu !
Men samtidigt så måste DIFpöbeln också inse att fansen aldrig är de som styr klubben !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 3 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet