Djurgården

+65
Atlet
Rikky
Sundance Kid
Wolfhunter
ski3r
Kanellängd
Jokerman ll
rasbiologen
Kagen
Dustin
Lehto
tibet
kokostrollet
Dundernisse
Blinders
LHF96
Jokerman
Hankburger
Sportchefen #2
Tigerman
Norrlandstoken
Mickeee
Dentos
Qirren
JuniorX
Mange
Norlin
johan74
stormvägen
KaptenBlodskelett
LubosC
Puckad
Donowitz
Purre
Micke80
Slapshot
Bamsefar
Pajala
pingu
icemask
Rönken
Old Brooklyn
FruktHamster
JayDee
Myrman
hokkzorz
Chris Hendrix
Redbear
Snikne Ville
Lars158
LulefanGBG
Admin
Högljudd
Tony Moore
Urken
Salle
Johan__
Pickadoll
Lajon
Sven Savage
Dave Rock
Rayko
Beast.
Zeb Macahan
MickkeJ
69 posters

Sida 1 av 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Djurgården Empty Djurgården

Inlägg av MickkeJ sön 19 feb 2012, 18:02

Tråden om laget Djurgården IF.

Här diskuteras allt som rör Djurgården så som föreningen, det sportsliga och fansen.


Officiell hemsida: http://www.difhockey.se/
Eliteprospects: http://eliteprospects.com/team.php?team=3
Forum: http://www2.difhockey.se/forum/
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av MickkeJ sön 19 feb 2012, 18:08

Vad tusan händer i Djurgården? Så sent som för två säsonger sen spelade de final och nu ligger de på kvalserieplats med sju matcher kvar av serien. Vad värre är så verkar ju ingen av spelarna i laget och framförallt inte tränaren inse allvaret i situationen. Det ser nästan lojt ut på planen istället för desperat ut som det borde. Självklart är ju ändå detta lite småkul med tanke på förra årets kvartsfinal, fulspelet och mediagnället. Om Djurgården skulle hamna i kvalserien kan det mycket väl bli så att de åker ur, många lag från AS är galet taggade och speciellt Örebro och Leksand ser väldigt starka ut. Timrå har varit inställda på kvalserien länge och kommer väl rustade.
Behövs Djurgården i ES? Hur skulle ni reagera om de åker ur? Kommer Tomas Ros börja lipa i så fall? Kan de rycka upp sig i sista stund och klara 10:e platsen? Vad tror ni?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Zeb Macahan sön 19 feb 2012, 18:40

Får nog säga att Djurgårn behövs i ES, jag har lite hat-kärlek till dom men jag tillhör inte de som hoppas på ett ev möte i kvarten. Ser väldigt gärna att dom får svettas i ett kval men sedan fixar det.

Dessutom tror jag att LHCs och DIFs kräftgång denna säsong snabbare öppnar upp för 14 lag surprice.
Fan jag tippade LHC 1:a och DIF 2:a, kan man ha mer fel...? Nope!
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av MickkeJ sön 19 feb 2012, 19:02

Zeb Macahan skrev:Får nog säga att Djurgårn behövs i ES, jag har lite hat-kärlek till dom men jag tillhör inte de som hoppas på ett ev möte i kvarten. Ser väldigt gärna att dom får svettas i ett kval men sedan fixar det.

Dessutom tror jag att LHCs och DIFs kräftgång denna säsong snabbare öppnar upp för 14 lag surprice.
Fan jag tippade LHC 1:a och DIF 2:a, kan man ha mer fel...? Nope!
Om DIF skulle åka har vi ju iaf AIK om vi nu måste ha ett Stockholmslag som vissa påstår. Som du säger skulle det i så fall öppna upp för 14 lag i ES. Ligan skulle säkerligen försöka få upp DIF så snart som möjligt i så fall.

Angående din tippning så var du garanterat inte ensam om det. Det var nog ingen som hade förutsett att dessa lag skulle floppa så totalt. Jag hade också dom rätt högt upp, tokfel. Men lika glad för det är jag för det här är också rätt kul Very Happy
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Beast. sön 19 feb 2012, 19:24

Behövs gör dom väl inte. Men jag ser gärna att de är kvar eftersom det ofta blir underhållande matcher mot Djurgården. Och det är bättre med två Stockholmslag så man kan se Luleå flera gånger per säsong på Hovet
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Rayko sön 19 feb 2012, 20:19

Självklart vill vi ha kvar DIF. Bort med LHC!
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av MickkeJ sön 19 feb 2012, 23:24

Citat från Djurgårdens forum, signaturen "henka 83"
"Tack gode gud att Svenska hockeyligans toppar är Djurgårdare. 14 lag till ES, annars är vi tyvärr rökta Cool"

Mycket möjligt att han har rätt också Neutral
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Rayko mån 20 feb 2012, 11:33

Tror också det. Då skulle helt plötsligt 14 lag komma upp på tapeten med omedelbar verkan och köras igång redan nästa säsong. Lite äckligt är det.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av MickkeJ mån 20 feb 2012, 18:28

Jag tror inte 14 lag skulle komma till nästa säsong oavsett vad som händer, det hinner dom inte och man måste ju komma överens om hur den utökade kvalserien ska se ut. Dock säsongen efter nästa för att ge DIF bättre chanser att komma upp efter en säsong i AS. Nåja, jag hoppas att LHC hamnar i kvalet, dom kan grina allt det dom vill.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Zeb Macahan mån 20 feb 2012, 19:02

MickkeJ skrev:Jag tror inte 14 lag skulle komma till nästa säsong oavsett vad som händer, det hinner dom inte och man måste ju komma överens om hur den utökade kvalserien ska se ut. Dock säsongen efter nästa för att ge DIF bättre chanser att komma upp efter en säsong i AS. Nåja, jag hoppas att LHC hamnar i kvalet, dom kan grina allt det dom vill.
Hehe, tror nog att de flesta skrev med glimten i ögat angående 14 lag omgående, givetvis så hinns det inte till nästa, i bästa fall till där nästa.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Dave Rock tis 21 feb 2012, 18:57

MickkeJ skrev:
Zeb Macahan skrev:Får nog säga att Djurgårn behövs i ES, jag har lite hat-kärlek till dom men jag tillhör inte de som hoppas på ett ev möte i kvarten. Ser väldigt gärna att dom får svettas i ett kval men sedan fixar det.

Dessutom tror jag att LHCs och DIFs kräftgång denna säsong snabbare öppnar upp för 14 lag surprice.
Fan jag tippade LHC 1:a och DIF 2:a, kan man ha mer fel...? Nope!
Om DIF skulle åka har vi ju iaf AIK om vi nu måste ha ett Stockholmslag som vissa påstår. Som du säger skulle det i så fall öppna upp för 14 lag i ES. Ligan skulle säkerligen försöka få upp DIF så snart som möjligt i så fall.

Angående din tippning så var du garanterat inte ensam om det. Det var nog ingen som hade förutsett att dessa lag skulle floppa så totalt. Jag hade också dom rätt högt upp, tokfel. Men lika glad för det är jag för det här är också rätt kul Very Happy
Tycker också att Dif behövs kvar i ES. Inte för att dom är ett sthlm lag utan för att det är lite extra roliga matcher. Finns lite känslor i dom matcherna. Samma känslor finns inte mot AIK.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av MickkeJ tis 21 feb 2012, 23:20

Djurgården har hela 4 poäng upp till 10:e platsen. Det ser inte vidare ljust ut för dom! Dock ska man komma ihåg att de har en match kvar mot just Linköping samt ytterligare fem matcher så helt kört är det inte men de måste seriöst rycka upp sig nu!
Hur kan man underprestera så grovt under så lång tid?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Beast. tis 21 feb 2012, 23:43

Det är märkligt faktiskt. Särskilt med tanke på att det är många spelare med "Djurgårdshjärta" i laget. Det är nästan helt orimligt och osannolikt att laget har gått så dåligt. Oavsett om de haft en kass tränare som kört laget i botten så har de nog skickliga spelare för att undvika en kvalserie. Men just nu är det mörkt som graven
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Sven Savage ons 22 feb 2012, 07:29

Man har på något vis tänkt att visst ordnar Djurgården upp detta men nu kan man inte längre tala emot fakta. Vid vinst igår och förlust för Växjö hade det bara skiljt tre poäng mellan de två lagen och då tror jag att DIF hade grejat det, på Växjös bekostnad.

Men det blev tvärtom, och nu har Växjö ett försprång på nio pinnar - med målskillnaden i åtanke på tio pinnar - och på sex matcher hämtar DIF inte upp detta.

Den andra räddningsplankan Pungen krossade imponerande Pölsan och har nu - med målskillnad inräknat - fem poäng på DIF och även det är tillräckligt för laget i spillror.

Det blir alltså kvalspel för Fjollträsks Fjollhet.

Vi talar om det lag som de s k experterna före säsongen förklarade skulle bli svenska mästare. Den som inte tidigare kände till vad s k experter som Ros och Wennerblind står för bör veta det nu:-)
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Dave Rock ons 22 feb 2012, 19:50

Hade hoppats att Dif skulle fixa en slutspelsplats så vi återigen hade kunnat slå ut dom i kvarten.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Lajon tor 23 feb 2012, 23:37

Såg interviun med Gustaf Wesslau i hockeykväll efter segern mot Växjö där han berättar på vilket sätt Djurgården ("sveriges fiiiinaste förening" enligt honom) använder för metoder när dom ligger risigt till sportsligt.

-"Ja vi skall filma och... vi ska.. ja vi skall till alla metoder som krävs för att ta os ur detta"

Jo tack, vi vet vad Sveriges finaste förening tar till för metoder, vi såg det tydligt förra slutspelet och vi har sett det tidigare.

Sverige grisigaste och sämsta förlorare förening skulle passa bättre.

Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av MickkeJ tis 06 mar 2012, 22:21

Jahaja, Djurgården till kvalserien. Lite kul är det ju även om jag hellre sett LHC där. INTE vad man väntat sig före säsongen. Tror ni de klarar sig?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Rayko tis 06 mar 2012, 22:32

jag tror INTE djurgården klarar sig kvar. Det är laget som alla vill slå och laget är för dåligt.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Pickadoll tis 06 mar 2012, 23:20

Rayko skrev:jag tror INTE djurgården klarar sig kvar. Det är laget som alla vill slå och laget är för dåligt.

Tänkte precis samma. Alla vill spöa mesta mästarna.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Johan__ tis 06 mar 2012, 23:26

Var hugget som stucket vilket lag som jag skulle "vilja" ha i kvalserien.
Men håller nog med om att LHC hade haft större chans att klara sig kvar.
DIF kommer få slita för att behålla platsen.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Pickadoll tis 06 mar 2012, 23:35

Det som är bra att LHC inte får en krona till den här säsongen.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Dave Rock ons 07 mar 2012, 21:58

Jag tror Dif håller sig kvar, tror att även Lhc hade klarat sig om det blivit kval.

Det enda som kan fälla Dif är väl om det går dåligt i början och att man inte får med sig poängen. Då kan det bli oroligt i Dif. Men annars, inte en chans att dom åker.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av MickkeJ tor 08 mar 2012, 06:48

Djurgården har kvalseriens bästa målvakt, mycket möjligt att bara det är tillräckligt för att rädda dem kvar.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Zeb Macahan tor 08 mar 2012, 08:54

Nog fixar Djurgårn kontraktet men jävligt kul att få se dom och deras fans i fjollträskmedia svettas en del. Det som inte är bra är att nu lär mycket fokus flyttas till kvalserien för "alla" vill ju följa DIF - enligt kvällsslaskorna.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av MickkeJ tor 22 mar 2012, 21:51

För bara drygt ett år sen spelade vi den sjunde och avgörande matchen i kvartsfinalserien mot Djurgården efter att de vänt 3-0 till 3-3 i matcher.
Ikväll torska de på straffar mot kvalseriejumbon Örebro och ligger definitivt inte stabilt till i Kvalserien även om de just nu är på andra plats. Vad säger man?

"What a difference a year makes"
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Salle tis 27 mar 2012, 17:33

Vinner Bofors (Karlskoga) och Rögle sina respektive drabbningar ikväll och Timrå slår Djurgården så är det väl nästan dags att flytta den tråd till "Övrig Hockey" Wink
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av MickkeJ tis 27 mar 2012, 21:38

Salle skrev:Vinner Bofors (Karlskoga) och Rögle sina respektive drabbningar ikväll och Timrå slår Djurgården så är det väl nästan dags att flytta den tråd till "Övrig Hockey" Wink
helt rätt men vi väntar nog till kvalserien färdigspelad i alla fall Laughing
Seriöst, Djurgården: Vad hände? Hur kunde gå så här snett Surprised
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Zeb Macahan tis 27 mar 2012, 21:43

Hehe MickkeJ, det frågar sig nog Rosen, Wennerholm, Petter R, T Åström m.fl Wink
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Beast. tis 27 mar 2012, 21:50

Ska vi gissa att mediabevakningen av Hockeyallsvenskan kommer öka drastiskt nästa säsong?
Kommer nog få mer utrymme än ES rent av Very Happy
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Urken lör 31 mar 2012, 18:53

Beast. skrev:Ska vi gissa att mediabevakningen av Hockeyallsvenskan kommer öka drastiskt nästa säsong? Kommer nog få mer utrymme än ES rent av Very Happy

Bevakningen av allsvenskan och Djurgårdens framfart där nere, kommer garanterat att uppta en stor del av den 'mediala platsen'. Vad händer nu med flera av Djurgårdens spelare? Jag menar, det är inte så att det är dåliga spelare. Finns en del guldkorn som andra föreningar garanterat kommer att försöka knyta till sig.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Zeb Macahan lör 31 mar 2012, 19:04

Månne hur Ölvestad och Nilsson dom små svinen känner sig just nu? I princip hela hockey-Sverige skrattar å mår gott, lördagskvällen är räddad. Skål!
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Tony Moore lör 31 mar 2012, 19:33

Skål, "mesta mestarna" i division 2, hehe...
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7689
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Högljudd lör 31 mar 2012, 20:34

DIFision 2.
Skål ta mig fan!
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Beast. lör 31 mar 2012, 22:58

Samtidigt på Aftonbladets redaktion: Tomas Ros ligger i fosterställning och gråter
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Johan__ sön 01 apr 2012, 11:40

Ros hade varit den som skrivit artikeln om att DIF klarat kontraktet, garanterat.
Nu är han som sagt någon helt annanstans Wink.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Admin fre 06 apr 2012, 20:15

Ja, nu är kvalserien till Elitserien officiellt över, Djurgården är utslagna ur Elitserien och denna tråd måste nu flyttas.

Flyttas härmed från kategorin "Elitserien" till "Övrig Hockey".
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Salle mån 16 apr 2012, 12:24

Tänk om Djurgården knyter till sig BÅDE Linkan Bremberg och Conny Strömberg... Kanske inte dom bästa lagspelarna. Men samtidigt tror jag Conny är ute efter lite revansch och att Linkan verkligen skulle visa att Djurgården minsann gjorde fel när man inte satsade på honom i ett tidigare skede.. och han strider nog lite extra trots allt när han en diftröja på sig. Båda lär det ju inte kanske inte bli.. Men dom skulle ju få ett rätt magiskt PP på allsvensk nivå om så blev fallet Razz Två så stora profiler lär ju inte precis sänka intresset för "återtåget" heller.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av MickkeJ fre 06 jul 2012, 15:46

Denna "nyhet" är visserligen mer än en vecka gammal men jag har inte sett den förren nu.
Djurgården gör ett minusresultat på 5,3 mille! Egentligen lite små märkligt med tanke på att de fick 5 hemmamatcher i kvalserien och inte gjort några direkta värvningar under säsongen. Förutom tränarkarusellen då.
Kan inte vara kul att vara Djurgårdare nu Crying or Very sad
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG fre 06 jul 2012, 17:52

Djurgården tycker ju för övrigt, (enligt AB), att man är för fina för hockeyallsvenskan och de TV-avtal man har med Viasat och vill hellre knyta till sig ett eget med motiveringen att man måste "kompensera" för de förluster man gör vid degraderingen enligt Tommy Engström.

Hmm.... borde inte det gälla alla lag som åker ur i sådant fall? Och borde inte alla lag i serien få tävla på lika villkor oavsett om man kommer från HA eller AS säsongen innan? Tydligen inte enligt Djurgården i varje fall. Märkligt. Enligt AB så kommer Hockeyallsvenskan stoppa det avtalet redan i sin linda eftersom det bryter mot reglerna.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Johan__ fre 06 jul 2012, 19:11

Eget tv-avtal? Ja, jösses.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Zeb Macahan fre 06 jul 2012, 20:23

DIF är ju bara störst och bäst ni vet.., herregud vilka tomtar.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av MickkeJ fre 06 jul 2012, 23:07

Hybris?

Och Djurgården som så sent för några säsonger sen var lite för fiiina för Elitserien och skulle ge sig ut i Europa. Nu blir det matcher i Haparanda och Oskarshamn istället.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG tor 12 jul 2012, 20:30

Tveksamt om de är bäst på att scouta och värva målvakter i vart fall?

Hur fan tänkte Djurgården när man värvade Valiquette som nu lägger av p.g.a. känningar från flera skador? Shocked Knappast något han inte kan känt till för en månad sedan. Har Djurgården inte scoutat killen över huvud taget? Eller har man blivit dragna vid näsan?

Enligt Challe är man tacksamma för att Valiquette meddelar detta nu innan säsongen dragit igång.... kunde han inte meddelat det för en månad sedan istället om Djurgården nu själva inte brytt sig om att kolla upp hur skadestatusen är.

Lätt att hitta en målvakt nu. Frölunda lär ju dessutom vara på jakt i.o.m Andersens NHL-äventyr...
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Beast. sön 29 jul 2012, 12:43

Denna målvakten ryktas på väg till DIF
Chet Pickard - http://eliteprospects.com/player.php?player=11602

Vet inget om honom men han har alltså spelar i ECHL senaste två åren.
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG sön 29 jul 2012, 17:53

Ingen vidare statistk. Nu vet jag att det inte är allt men i total brist på kunskap om killen så har man ju inget annat att gå efter och han har inte haft över 90% räddningar sedan säsongen 08/09.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Salle tis 11 sep 2012, 18:04

https://www.youtube.com/watch?v=Q0NX1fnoL6M

Hahahahah.. Rätt roligt klipp. Utan att för den skull jag tkr att det stämmer.

Men Difarna är väl bittra nu när dom inte får möta oss längre Very Happy
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Zeb Macahan tis 18 sep 2012, 08:03

Haha, någon på twitter:

En Facebookstatus skriven av en Djurgårdare: "Tips på bra serier uppskattas". En kommentar skriven av mig: "Elitserien". #twittpuck
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG tis 18 sep 2012, 08:33

Zeb Macahan skrev:Haha, någon på twitter:

En Facebookstatus skriven av en Djurgårdare: "Tips på bra serier uppskattas". En kommentar skriven av mig: "Elitserien". #twittpuck

Hahaha! Razz

Hur kunde man inte förutse ett sådant svar? Eller det kanske vederbörande gjorde...
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG tis 18 sep 2012, 08:56

Spännande match mellan DIF och SSK ikväll, väljer nog den före Frölunda - Växjö faktiskt.

Intressant artikel om de båda och eventuella NHL-förstärkningar på AB's Sportbladet idag. Bl.a. står det att försäkra Erik Karlsson skulle kosta ungefär 1 milj SEK/månad.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Salle tis 25 sep 2012, 15:03

https://www.youtube.com/watch?v=ZBR6H_WFVm8&feature=player_embedded

Douglas klar, hyfsad profil att få in i truppen.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet