MoDo

+54
Sportchefen #2
Lulefan
Kallepedal
Ferros
Myrman
Old Brooklyn
icemask
Lasse Proppmätt
LuleåWinston
JuniorX
PelleK
Davidoff
NilsOskar
stormvägen
Bamsefar
delphi
Kapten Haddock
Kagen
JohanO
Puckad
Qirren
Tigerman
Tony Moore
Urken
Micke L
KaptenBlodskelett
hokkzorz
Respected Gentleman
Mr Bister
Micke80
Slapshot
Dalle
amarule
Rönken
Norlin
CKa
Snikne Ville
Purre
Redbear
Pajala
#96
storraggarn
Johan__
MickkeJ
Zeb Macahan
FruktHamster
MrA
Lars158
Beast.
Dave Rock
NallePhu
LulefanGBG
Salle
Admin
58 posters

Sida 4 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Snikne Ville tis 03 nov 2015, 22:40

Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:
Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:Modo kan liksom inte göra nåt rätt. Andreas Johansson in som tränare.

Hmm, trodde man tog in honom säsongen ut men är alltså två säsonger framåt. Gillar honom på något sätt, lite jobbig stil möjligen men kul med den typen av personligheter i SHL åtminstone. Hamnar ju inte i Luleå får du tänka på Snikne  tongue
Nej, det måste jag ge ledningen kredd för. Inte ens jag är så desperat.. Shocked

Deras kontrakt sträcker sig över säsongen 17/18. Jag funderade lite i banorna om det var lite lätt huggsexa om Johansson? T.ex. Luleå, så att Moodooismen fick ge ett lite längre kontrakt. Bara en tanke som dök upp när jag såg kontraktslängden, sedan måste det inte vara just Luleå.
Känns väl tveksamt att AJ skulle vara så het på marknaden. Min spekulation är att Modos ekonomi gör att de prutat på lönenivån men på bekostnad av kontraktslängden.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av NilsOskar tis 03 nov 2015, 22:53

Känns lite taskigt att klaga på Osten när man ser hur MoDo skött sina värvningar de senaste åren.

Och nu tar man in knasbollen nummer ett, grattis!

NilsOskar

Antal inlägg : 441
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Rönken tis 03 nov 2015, 22:53

Snikne Ville skrev:
Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:
Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:Modo kan liksom inte göra nåt rätt. Andreas Johansson in som tränare.

Hmm, trodde man tog in honom säsongen ut men är alltså två säsonger framåt. Gillar honom på något sätt, lite jobbig stil möjligen men kul med den typen av personligheter i SHL åtminstone. Hamnar ju inte i Luleå får du tänka på Snikne  tongue
Nej, det måste jag ge ledningen kredd för. Inte ens jag är så desperat.. Shocked

Deras kontrakt sträcker sig över säsongen 17/18. Jag funderade lite i banorna om det var lite lätt huggsexa om Johansson? T.ex. Luleå, så att Moodooismen fick ge ett lite längre kontrakt. Bara en tanke som dök upp när jag såg kontraktslängden, sedan måste det inte vara just Luleå.
Känns väl tveksamt att AJ skulle vara så het på marknaden. Min spekulation är att Modos ekonomi gör att de prutat på lönenivån men på bekostnad av kontraktslängden.

Är en rimlig teori. Sen hur pass het Johansson var vet jag inte, finns väl inte så många på marknaden? Rönnqvist säger konsekvent nej.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Rönken tis 03 nov 2015, 22:58

Aftonbladet skrev:Modos tio tränare sedan 2008
2008: Harald Lückner
2008–09: Harri Rindell
2009–jan 2010: Miloslav Horova
Jan 2010–april 2010: Hannu Aravirta
April 2010–april 2011: Charles Berglund
2011–2013: Ulf Samuelsson
2013–jan 2015: Anders Forsberg
Jan 2015–april 2015: Per Erik Johnsson
April 2015–november 2015: Larry Huras
November 2015– : Andreas Johansson

Rätt maffig lista ändå.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Rönken lör 12 dec 2015, 21:06

Stackars Modo, 2-5 på hemmaplan mot Malmö. Vad blir det av Modo månne? Bytt tränare, ska man ta in fler spelare? Blir dyr säsong.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Snikne Ville lör 12 dec 2015, 21:09

Om jag räknat rätt är det 8 torsk av 12 med AJ i båset. 4 raka nu innan uppehållet...
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Rönken lör 12 dec 2015, 21:11

Fyra raka om inte annat, två raka mot Luleå sedan två raka mot Malmö. Aj aj.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Davidoff tis 15 dec 2015, 11:07

Kyle Wilson lämnar, håller Modo på att gardera upp ekonomin med det som räddas kan när man vet att slutspel i princip är ett mirakel månne?

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Urken tis 15 dec 2015, 11:14

Jag tycker att det är lite tråkigt med Modo. De går inte att känna igen efter guldet 07. Nog för att vi själva haft stor omsättning på spelare av diverse nationaliteter, så finns det nog inget lag i serien som slår Modo på fingrarna i detta avseende. Speciellt när en majoritet av importerna på senare år har varit avdankade spelare med fina meriter.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Davidoff tis 15 dec 2015, 11:29

Skumma är väl ändå varför man skeppar den 4de bästa i interna poängligan, Dwyer, Bill Thomas samt skröder är väll inte direkt några som rosat marknaden..
Håller helt med ang deras utveckling sen 07, men vad döljer sig i väggarna? Varför satsar man på dessa avdankade lirare, när det i princip gått käpprätt år efter år, Cumiskey är ett undantag..
Scoutningen verkar inte direkt fungera super, problemet måste i grund och botten sitta högre upp i hierarkin..

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Puckad tis 15 dec 2015, 11:47

Davidoff skrev:Kyle Wilson lämnar, håller Modo på att gardera upp ekonomin med det som räddas kan när man vet att slutspel i princip är ett mirakel månne?
Nya tränare, nya krav?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Rönken mån 04 jan 2016, 14:36

http://www.hockeysverige.se/2016/01/04/modos-vd-slutar-efter-sasongen-det-ar-sa-jakla-svart-att-lamna/ - är inte mycket som går Moodooismens väg. Vem håller i voodoo-dockan egentligen? Snikne?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Snikne Ville mån 04 jan 2016, 14:41

För att tala pilotspråk, det brinner i tre av fyra maskiner.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Rönken mån 04 jan 2016, 14:46

Fjärde motorn då? Den vart kvar på startbanan eller?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Rönken tis 19 jan 2016, 14:40

Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Pajala tis 19 jan 2016, 16:03


Blir kul att höra Lapierres version om han någonsin väljer att tala ur skägget.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Qirren tis 19 jan 2016, 16:14

AJ känns inte som en spelares coach direkt. Han har bara ett sätt att hantera problem och passar det inte spelaren så får de dra.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Puckad tis 19 jan 2016, 16:25

Qirren skrev:AJ känns inte som en spelares coach direkt. Han har bara ett sätt att hantera problem och passar det inte spelaren så får de dra.
När jag läser detta blir jag så jäkla glad över att vi har Fagervall!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Bamsefar tis 19 jan 2016, 16:53

Puckad skrev:
Qirren skrev:AJ känns inte som en spelares coach direkt. Han har bara ett sätt att hantera problem och passar det inte spelaren så får de dra.
När jag läser detta blir jag så jäkla glad över att vi har Fagervall!
Håller med, AJ verkar lite som Tortorello i NHL, kommer in , gapar o skriker o lyfter ett lag några matcher men på lång sikt blir det förödande o de lämnar en öken efter sig.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Snikne Ville tis 19 jan 2016, 19:58

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av FruktHamster ons 20 jan 2016, 15:56

Av vad jag hört av folk som borde ha rätt god insyn (ej folk från LHF, men hockeyjournalister o dyl. Inte Höken, men han verkar ju säga samma sak) så är väl den samlade bilden av Svartvadet som sportchef inte direkt den bästa.

Positionen som sportchef verkar öht vara rätt ansträngande. Det är på inga sätt ett 9-17 jobb. Svartvadet - enligt vad jag har hört - verkar inte direkt slita ihjäl sig däremot.

Om man sedan kan lägga allt på Svartvadet är väl däremot kanske inte rättvist. I ärlighetens namn har MoDo varit misskött under en längre tid. Nya VDn Charlotte verkar ha ett gott huvud, men i övrigt vore det nog hög tid att, IGEN, städa på kansliet.

Och varför har man Foppa med på ett hörn? Be honom kliva åt sidan. Karln är en legend i Övik. Hur lätt är det att köra över honom om han får en idé? Se bara på spektaklet med Brashear. Vad jag förstått var det Foppas ide att ta in honom, då Foppa insisterade på att laget behövde en polis för att skydda deras mer ömtåliga spelare. Dessutom lägger knappast Foppa speciellt mycket tid på MoDo med tanke på att han har sitt fastighetsföretag och diverse andra företag och åtaganden.

Sedan borde MoDo släppa ideen som Näslund införde om att NHL-ifiera klubben med massa oscoutade värvningar från nordamerika. Gå på en beprövad metod som den LHF hade framgång med. Värva duktiga allsvenska spelare som man kan scouta bättre. Dessutom lär man ha lättare att få en samlad bild av spelaren då man säkert har fler kontakter runt dennes tidigare miljö.

Att värva från Nordamerika är riskabelt och om man dessutom gör det enkomt utifrån vad spelares agenter säger, så är det ju direkt idiotiskt.


Nu håller jag egentligen inte tumme för MoDo. De ligger på samma nivå som de flesta andra SHL-lag vad gäller ogillande, men kan ändå känna sympati med MoDo-supportrarna. Fy fan vilket jävla aber att hålla på en klubb som det hela tiden strulas med på det här sättet.
Om inte annat så gör det ju att man uppskattar hur proffsigt LHF sköts nu för tiden.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Urken ons 20 jan 2016, 17:47

Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Rönken ons 20 jan 2016, 18:13


Väldans vad smaskigt det blev nu då rabbit affraid
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Puckad ons 20 jan 2016, 18:27

Wow! Jag trodde vi hört det mesta!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Qirren ons 20 jan 2016, 18:30

Nej efter att ha hört den intervjun vill man verkligen inte ha med Lapierre att göra trots att han sett intressant ut på isen. Men vilken jävla kapten Ritchie verkar vara. All cred till honom. Kryper inte undan frågorna, fruktansvärt skönt att se!
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av PelleK ons 20 jan 2016, 19:59

Om man nu ska gå på mer AJ-skvaller så var det här omdömet från en HV-supporter milt sagt inte det bästa;

(Från http://www.svenskafans.com/hockeyzon/vad-hander-med-varan-klubb-545875.aspx kommentar av Folke Eklöf)

"Som HV-supporter var jag bara glad när AJ försvann och jag måste erkänna att en viss skadeglädje dök upp inom mig när han blev klar för er.
Det byttes dock snabbt mot dåligt samvete, INGEN klubb förtjänar att ha Andreas som huvudtränare.
När han var i Hv kom vittnesrapporter om hur han tvingade spelare att efter match, om misstag skett, att köra start-stopp tills de kräktes. Utfrysningar och bänkningar för att hela tiden ha osämja mellan spelare så de inte kunde prata ihop sig och protestera.
Johansson vill också att hans lag ska vara bäst tränade av alla lag och hans väg dit - träna hårdast... varje dag... vilket bara leder till ett söndertränat, småskadat och energilöst lag.
Mynt kanske har två sidor och jag är partisk förstås, men anställningen av Andreas Johansson var inte otur från Svarten - det var tjänstefel.
Som HV-supporter har vi länge gnällt på att styrningen i klubben varigt otydlig och utan långsiktighet. Det enda positiva med AJ i klubben var att när han föll började en större rensning i korridorerna. Ingen vet hur lång tid det tar att få bort all smuts som gömt sig i hörnen, men ju längre han får hållas ju längre tid tar det."
PelleK
PelleK

Antal inlägg : 21
Join date : 12-01-23
Age : 60
Ort : Sollentuna

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Myrman ons 20 jan 2016, 20:35

Det är synd om MoDo...
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av JuniorX ons 20 jan 2016, 22:25

Ouch. Nu frågar man sig bara om Lapierre är AJs första offer (uppenbarligen har han kroknat på kritik som han har fått)?

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Pajala tor 21 jan 2016, 07:47

JuniorX skrev:Ouch. Nu frågar man sig bara om Lapierre är AJs första offer (uppenbarligen har han kroknat på kritik som han har fått)?

Tycker mest vi har fått höra AJ och Byrons versioner där dom lägger all skuld på Maxim, kul om han skulle gå ut med ett svar typ att "AJ är en psykopat" "Modo är bara en bunt nollor vem vill spela för dom ?", det skulle röra om i den infekterade soppa som kallas för Modo hockey, ha ha ha
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av FruktHamster tor 21 jan 2016, 12:03

En parameter i det hela är ju att Byron är gift med AJs syrra och att de mao är svågrar.
Inte för att jag vet hur mycket det spelar in, men kan ju absolut ha viss betydelse för Byrons klara ställningstagande.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Micke80 tor 21 jan 2016, 12:09

FruktHamster skrev:En parameter i det hela är ju att Byron är gift med AJs syrra och att de mao är svågrar.
Inte för att jag vet hur mycket det spelar in, men kan ju absolut ha viss betydelse för Byrons klara ställningstagande.

Ajdå, det var det jäkligsate, det gör ju nästan att dom kommer i klass med den svågerpolitik vi hade på -90 talet Smile
Nä, men jag hoppas ju att man agerar i klubbens intresse i första hand, det är såna spelare jag vill se i mitt lag och som jag unnar även Modo. De enda lagen jag gärna skulle se mer strul i är väll Brynäs, Färjestad och Skellefteå.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Puckad tor 21 jan 2016, 12:11

Puckad skrev:Wow! Jag trodde vi hört det mesta!
Efter Fruktis info, så gäller detta fortfarande!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Slapshot tor 21 jan 2016, 12:31

Micke80 skrev:
FruktHamster skrev:En parameter i det hela är ju att Byron är gift med AJs syrra och att de mao är svågrar.
Inte för att jag vet hur mycket det spelar in, men kan ju absolut ha viss betydelse för Byrons klara ställningstagande.

Ajdå, det var det jäkligsate, det gör ju nästan att dom kommer i klass med den svågerpolitik vi hade på -90 talet Smile
Nä, men jag hoppas ju att man agerar i klubbens intresse i första hand, det är såna spelare jag vill se i mitt lag och som jag unnar även Modo. De enda lagen jag gärna skulle se mer strul i är väll Brynäs, Färjestad och Skellefteå.



Får nog säga att Frölunda börjar bli mitt hatlag nummer ett.....kan inte alls med den föreningen eller röde Roger.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Puckad tor 21 jan 2016, 12:50

Fast med släktinfon så vet man ju inte om detta handlar om att Max spelat en bortamatch för mycket ...

Bäst att lämna soppan till andra. Vi kommer aldrig att få hela bilden ändå.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Snikne Ville tor 21 jan 2016, 13:00

FruktHamster skrev:En parameter i det hela är ju att Byron är gift med AJs syrra och att de mao är svågrar.
Inte för att jag vet hur mycket det spelar in, men kan ju absolut ha viss betydelse för Byrons klara ställningstagande.
Hoppla, hade man inte koll på. MrMadhawk nivå på det avslöjandet. Och det spelar såklart i allra högsta grad in.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Rönken tor 21 jan 2016, 15:18

Puckad skrev:
Puckad skrev:Wow! Jag trodde vi hört det mesta!
Efter Fruktis info, så gäller detta fortfarande!

Haha, vad i hela fridens namn, kommer bara fram mer och mer bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av LulefanGBG tor 21 jan 2016, 17:09

Slapshot skrev:
Micke80 skrev:
FruktHamster skrev:En parameter i det hela är ju att Byron är gift med AJs syrra och att de mao är svågrar.
Inte för att jag vet hur mycket det spelar in, men kan ju absolut ha viss betydelse för Byrons klara ställningstagande.

Ajdå, det var det jäkligsate, det gör ju nästan att dom kommer i klass med den svågerpolitik vi hade på -90 talet Smile
Nä, men jag hoppas ju att man agerar i klubbens intresse i första hand, det är såna spelare jag vill se i mitt lag och som jag unnar även Modo. De enda lagen jag gärna skulle se mer strul i är väll Brynäs, Färjestad och Skellefteå.



Får nog säga att Frölunda börjar bli mitt hatlag nummer ett.....kan inte alls med den föreningen eller röde Roger.
Tack....skönt att ha någon med sig. Razz
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Qirren fre 22 jan 2016, 11:14

Nu har Lapierre gett sin version.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/modo/article22131345.ab

Det finns alltid två sidor av alla mynt. Sanningen ligger väl u mitten någonstans som vanligt.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Pajala fre 22 jan 2016, 12:38

Qirren skrev:Nu har Lapierre gett sin version.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/modo/article22131345.ab

Det finns alltid två sidor av alla mynt. Sanningen ligger  väl u mitten någonstans som vanligt.

känns mer som att den tidigare bilden av AJ stämmer, han är en renodlad fullblodspsykopat lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Micke80 fre 22 jan 2016, 12:48

Pajala skrev:
Qirren skrev:Nu har Lapierre gett sin version.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/modo/article22131345.ab

Det finns alltid två sidor av alla mynt. Sanningen ligger  väl u mitten någonstans som vanligt.

känns mer som att den tidigare bilden av AJ stämmer, han är en renodlad fullblodspsykopat lol!

Ja det var ju inte direkt jätteroliga alternativ han fick. Och är det så så förstår jag också att man väljer alternativet att lämna laget. Det jag inte förstår är att man från Modos håll gråter om det OM det är så at man själva valt att ge han den möjligheten och gett han de andera två alternativen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Snikne Ville fre 22 jan 2016, 14:03

En sak är säker, dom är bra drillade medialt transatlanterna. Proffsiga.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av LuleåWinston fre 22 jan 2016, 14:58

Pajala skrev:
Qirren skrev:Nu har Lapierre gett sin version.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/modo/article22131345.ab

Det finns alltid två sidor av alla mynt. Sanningen ligger  väl u mitten någonstans som vanligt.

känns mer som att den tidigare bilden av AJ stämmer, han är en renodlad fullblodspsykopat lol!

Nja, tror inte AJ är en psykopat. Tror dock han har någon bokstavskombination och en mildare form av autism. Inget fel med det, och säkert diagnoserna som hjälpt honom att lyckas bli en NHL-spelare. Men som ledare skapar han kaos vart han än kommer.

Den största kritiska utvärderingen AJ borde göra är hos sig själv, och inte sina spelare.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Snikne Ville fre 22 jan 2016, 16:13

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av LulefanGBG fre 22 jan 2016, 16:44

Micke80 skrev:
Pajala skrev:
Qirren skrev:Nu har Lapierre gett sin version.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/modo/article22131345.ab

Det finns alltid två sidor av alla mynt. Sanningen ligger  väl u mitten någonstans som vanligt.

känns mer som att den tidigare bilden av AJ stämmer, han är en renodlad fullblodspsykopat lol!

Ja det var ju inte direkt jätteroliga alternativ han fick. Och är det så så förstår jag också att man väljer alternativet att lämna laget. Det jag inte förstår är att man från Modos håll gråter om det OM det är så at man själva valt att ge han den möjligheten och gett han de andera två alternativen.
Precis. Sedan så menar ju Maxim att han känt sig ogillad av Modos lagkapten Byron redan från dag ett och hänvisar, (i AB-artikel), till att det eventuellt skulle ha med Maxims fransk-kanadensiska ursprung att göra. Det vore ju en alltför kolonialimperialistisk grund för ett svenskt lagarbete 2016 känner jag, men det är ju som sagt bara Maxims ord så man vet inte. Enligt Byron är det ju Maxim som sprider dålig stämning och inte vill anpassa sig till klubbens spel.

Tycker inte man skall ta ställning över huvud taget eftersom man inte vet allting kring gnabbet dessa båda emellan. En sak man däremot kan ifrågasätta är AJ's roll i det hela. Han verkar ju hamna i blåsväder över allt. Det kan vara uppfriskande med folk som vågar vara obekväma och säga sin mening när så behövs, men det får ju inte dras in absurdum det där för då skapar det fler konflikter än det löser. Tyvärr. Känns lite för osannolikt att AJ hamnar i säsongens blåsväder två säsonger i rad i två helt olika föreningar, utan att han skulle ha någon som helst skuld i det hela.

Tycker dock att det är fint att Maxim, trots konflikten, också lyfter fram positiva saker om andra killar i laget och menar att det är märkligt att en spelare som aldrig spelat en match i klubben kliver rakt in och blir kapten direkt, när det finns ett flertal andra veteraner och trotjänare. Det kan jag också tycka är konstigt faktiskt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Micke80 lör 23 jan 2016, 03:41

LulefanGBG skrev:
Micke80 skrev:
Pajala skrev:
Qirren skrev:Nu har Lapierre gett sin version.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/modo/article22131345.ab

Det finns alltid två sidor av alla mynt. Sanningen ligger  väl u mitten någonstans som vanligt.

känns mer som att den tidigare bilden av AJ stämmer, han är en renodlad fullblodspsykopat lol!

Ja det var ju inte direkt jätteroliga alternativ han fick. Och är det så så förstår jag också att man väljer alternativet att lämna laget. Det jag inte förstår är att man från Modos håll gråter om det OM det är så at man själva valt att ge han den möjligheten och gett han de andera två alternativen.
Precis. Sedan så menar ju Maxim att han känt sig ogillad av Modos lagkapten Byron redan från dag ett och hänvisar, (i AB-artikel), till att det eventuellt skulle ha med Maxims fransk-kanadensiska ursprung att göra. Det vore ju en alltför kolonialimperialistisk grund för ett svenskt lagarbete 2016 känner jag, men det är ju som sagt bara Maxims ord så man vet inte. Enligt Byron är det ju Maxim som sprider dålig stämning och inte vill anpassa sig till klubbens spel.

Tycker inte man skall ta ställning över huvud taget eftersom man inte vet allting kring gnabbet dessa båda emellan. En sak man däremot kan ifrågasätta är AJ's roll i det hela. Han verkar ju hamna i blåsväder över allt. Det kan vara uppfriskande med folk som vågar vara obekväma och säga sin mening när så behövs, men det får ju inte dras in absurdum det där för då skapar det fler konflikter än det löser. Tyvärr. Känns lite för osannolikt att AJ hamnar i säsongens blåsväder två säsonger i rad i två helt olika föreningar, utan att han skulle ha någon som helst skuld i det hela.

Tycker dock att det är fint att Maxim, trots konflikten, också lyfter fram positiva saker om andra killar i laget och menar att det är märkligt att en spelare som aldrig spelat en match i klubben kliver rakt in och blir kapten direkt, när det finns ett flertal andra veteraner och trotjänare. Det kan jag också tycka är konstigt faktiskt.

Jo intervjun med Maxim var riktigt bra i stora delar.
Har man inte alla fakta ska man inte döma någon för hårt, men säkrast är väll att inte försöka värva någon av dessa herrar utan ett riktigt grundligt underarbete för att lista ut hur dom är.
Kommer inte ihåg om AJ fick sparken från Modo då han var assisterande eller om han inte fick förlängt, men efter det har han fått sparken från FBK som var nästa anhalt för att sedan få sparken från HV som var anhalten efter det, för att sedan gå till Modo och vara en del av kaoset där där utgången med AJ fortfarande är högst oklart. Så nä, AJ bör inte få sätta sin fot på vårat kansli.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Snikne Ville tor 03 mar 2016, 21:18

Hoppet ute, blir kval för AJ:s gäng.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Urken tor 03 mar 2016, 21:44

Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Kapten Haddock tor 03 mar 2016, 22:14

Urken skrev:

Nog har AJ alltid glappat med munvädret i hela sitt liv, men nu ska han nog akta sig! Jag är inte så säker på Modo i ett kvalspel i dagsläget. Visst är dom bättre än deras kommande motståndare, men dom kommer inte vara så kaxiga i ett kval när dom får kniven mot stupen mot ett lag som har allt att vinna!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Tigerman tor 03 mar 2016, 22:19

De krånglade sig kvar i fjol, det talar för att de gör det även i år.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Slapshot tor 03 mar 2016, 23:35

Måste ju ha världens sämsta scouter i Modo med tanke på deras värvningar senaste åren...hoppas dom klarar sig kvar.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

MoDo - Sida 4 Empty Sv: MoDo

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet