SHL 2020/2021

+45
Norlin
tibet
Sir Prozac
LHF96
Dundernisse
Björnpappa
LulefanGBG
JoakimJ
rasbiologen
Sundance Kid
Donowitz
MickkeJ
amarule
Sportchefen #2
Blinders
NallePhu
Old Brooklyn
Kagen
kralle
farre
Lulefan
Norrlandstoken
Pajala
KaptenBlodskelett
PM
Puckad
kokostrollet
Urken
Mange
GustenA
Jokerman
icemask
Micke80
Tony Moore
Redbear
Hankburger
Lasse Proppmätt
Bamsefar
Jojjan
Jonken
Lehto
Tigerman
RSD555
Lajon
Snikne Ville
49 posters

Sida 4 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Blinders tor 22 okt 2020, 15:23

300 personer tillåts framöver!

Edit
Från och med 1 november.

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Lulefan tor 22 okt 2020, 15:37

NallePhu skrev:
Lulefan skrev:Ta det lugnt, vad gäller lagen så är det inte värre just nu än det brukar vara under influensasäsong.
Jasså inte värre kollat senaste siffrorna så kanske du inser det är värre än du vill tro...

Visst vill man att serien ska spelas klart men jag tvivlar om det börjar spridas bland lagen så kommer nödbromsen dras åt, Många klubbar blöder och börjar komma mot en smärtgräns även ekonomisk sett så ger det ngn vecka till sedan så lär det vara stopp på matcher ett tag!

Det är ett gäng lag som drabbas av influensan varje säsong, jag säger inte att Corona är som influensan men vi behöver inte stänga ned serien för att ett fåtal dragit på sig skiten.


Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Lulefan tor 22 okt 2020, 15:41

Blinders88 skrev:300 personer tillåts framöver!

Edit
Från och med 1 november.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/WObn1G/publiktaket-hojs-till-300-personer?fbclid=IwAR34FnUw0sD3MJfG2j0wRW9dLFQnvGwkpmuml1kDcHIYiC0voSnWDkaRCnM

Varför anpassas inte taket efter lokalens kapacitet? Jag fattar inte hur det ska vara så svårt. 300 pers, kan väl stå 10 meter mellan varje person i delfinen, minst.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av NallePhu tor 22 okt 2020, 15:52

Lulefan skrev:
NallePhu skrev:
Lulefan skrev:Ta det lugnt, vad gäller lagen så är det inte värre just nu än det brukar vara under influensasäsong.
Jasså inte värre kollat senaste siffrorna så kanske du inser det är värre än du vill tro...

Visst vill man att serien ska spelas klart men jag tvivlar om det börjar spridas bland lagen så kommer nödbromsen dras åt, Många klubbar blöder och börjar komma mot en smärtgräns även ekonomisk sett så ger det ngn vecka till sedan så lär det vara stopp på matcher ett tag!

Det är ett gäng lag som drabbas av influensan varje säsong, jag säger inte att Corona är som influensan men vi behöver inte stänga ned serien för att ett fåtal dragit på sig skiten.

Du lär se vad som händer och jag gissar innan December så är serien stoppad pga viruset och dess bieffekter hos klubbarna!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Lulefan tor 22 okt 2020, 16:18

NallePhu skrev:
Lulefan skrev:
NallePhu skrev:
Lulefan skrev:Ta det lugnt, vad gäller lagen så är det inte värre just nu än det brukar vara under influensasäsong.
Jasså inte värre kollat senaste siffrorna så kanske du inser det är värre än du vill tro...

Visst vill man att serien ska spelas klart men jag tvivlar om det börjar spridas bland lagen så kommer nödbromsen dras åt, Många klubbar blöder och börjar komma mot en smärtgräns även ekonomisk sett så ger det ngn vecka till sedan så lär det vara stopp på matcher ett tag!

Det är ett gäng lag som drabbas av influensan varje säsong, jag säger inte att Corona är som influensan men vi behöver inte stänga ned serien för att ett fåtal dragit på sig skiten.

Du lär se vad som händer och jag gissar innan December så är serien stoppad pga viruset och dess bieffekter hos klubbarna!

Jaja, gissa på du. Det är väl full möjligt att det blir så, men skippa panikandet när det bara är ett fåtal som dragit på sig det.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Lehto tor 22 okt 2020, 17:23

Jag tror inte dom ställer in säsongen för att lagen drar på sig Covid-19, när CHL ställt in och inte heller ngt landslag så finns gott om ytrymme att portionera ut flyttade matcher under säsongen.
Nä isf tror jag dom stänger ner pga att klubbarna helt enkelt inte har råd att betala löner.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Redbear tor 22 okt 2020, 17:28

Lulefan skrev:
Blinders88 skrev:300 personer tillåts framöver!

Edit
Från och med 1 november.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/WObn1G/publiktaket-hojs-till-300-personer?fbclid=IwAR34FnUw0sD3MJfG2j0wRW9dLFQnvGwkpmuml1kDcHIYiC0voSnWDkaRCnM

Varför anpassas inte taket efter lokalens kapacitet? Jag fattar inte hur det ska vara så svårt. 300 pers, kan väl stå 10 meter mellan varje person i delfinen, minst.

Fattar inte heller, men man får väl se detta som ett första steg. Går det bra kanske man kan börja med 10 procent av publikkapaciteten osv...
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Sportchefen #2 tor 22 okt 2020, 18:05

Lehto skrev:Jag tror inte dom ställer in säsongen för att lagen drar på sig Covid-19, när CHL ställt in och inte heller ngt landslag så finns gott om ytrymme att portionera ut flyttade matcher under säsongen.
Nä isf tror jag dom stänger ner pga att klubbarna helt enkelt inte har råd att betala löner.

Och vad händer med pengarna från tv-avtalet om de skulle avbryta säsongen, tror vi?

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Lehto tor 22 okt 2020, 18:34

Sportchefen #2 skrev:
Lehto skrev:Jag tror inte dom ställer in säsongen för att lagen drar på sig Covid-19, när CHL ställt in och inte heller ngt landslag så finns gott om ytrymme att portionera ut flyttade matcher under säsongen.
Nä isf tror jag dom stänger ner pga att klubbarna helt enkelt inte har råd att betala löner.

Och vad händer med pengarna från tv-avtalet om de skulle avbryta säsongen, tror vi?
Fast hur ska en klubb kunna spela vidare om pengarna är slut? Det är 0SEK i kassan hur ska dom ta sig till matcherna, eller ens betala löner.
Nu tror jag iofs inte att serien kommer att stängas, och framförallt inte pga att ngt lag fått sina spelare smittade med Covid-19

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Sportchefen #2 tor 22 okt 2020, 19:00

Det som händer vid alla sådana situationer. Klubben går i konkurs och resultaten räknas bort.
Nej, jag tror inte heller på att serien bryts.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av NallePhu fre 23 okt 2020, 14:10

Nästa lag som drabbats av Corona är Skellefteå....
Alltså den som tror att inte SHL kommer pausa iom spridningen blir större lär nog få tänka om, Bara hoppas att inte Luleå fick ngt skit från Leksand iom de hade just Djurgården matchen innan!

Sedan så lär INTE ekonomin vara den bästa hos föreningarna heller i dags läget, Så blir det en paus så lär dessa klubbar andas ut en smula för att få viss ordning i det ekonomiska!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Snikne Ville fre 23 okt 2020, 16:03

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av icemask sön 25 okt 2020, 13:25

Det tog 10 omgångar sen var vi tillbaka på fjolårets bedömningsnivå gällande slashing o hakningar
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Urken likes this post

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Bamsefar mån 26 okt 2020, 15:05

Linköping pausar all verksamhet tills vidare pga Corona, 24 personer med anknytning till hockeyn smittade, undrar hur länge shl kan fortgå?

https://hockeybladet.nu/ligor/shl/krisen-ar-total-linkoping-pausar-all-verksamhet/
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Micke80 tis 27 okt 2020, 06:05

Bamsefar skrev:Linköping pausar all verksamhet tills vidare pga Corona, 24 personer med anknytning till hockeyn smittade, undrar hur länge shl kan fortgå?

https://hockeybladet.nu/ligor/shl/krisen-ar-total-linkoping-pausar-all-verksamhet/

Det var ju tidigt 20 personer smittade så man måste ju ändå säga att de gjort det bra om det bara är 4 till nu. Vi har ju andra exempel på lag som gjort samma sak även om det då varit färre som fått sjukdomen innan man bromsat. Dessa klubbar eller lag i klubbar har kunnat dra igång igen på drygt en vecka.

Men som svar åp din fråga, än så länge lär man ju köra, frågan är bara hur mnga uppskjutna matcher som krävs innan smärtgränsen är nådd. Jag hoppas man stoppar landslagsamlingarna innan man ställer SHL och använder dessa veckor för att spela ikapp matcher istället.

Jag kan också förstå rösterna som höjs om att tillfälligt stänga ligan för nedflyttning pga detta. Senast var det väll Sanny som föreslog att stänga i 3 år så klubbarna vågar ersätta med talanger istället för dyra stjärnor och riskera ekonomin. Jag tycker däremot att det blir svårt att få till det praktiskt, ska 1-2 lag gå upp i tre år utan att nån ramlar ur så har vi ju 17-20 lag i serien om 3 år vilket gör den relativt urvattnad och allsvenskan än mer urvattnad. Därtill fler lag som delar på tvpengarna, fler bortamatcher med resekostnaden, men också fler hemmamatcher att arrangera och förhoppningsvis samla ihop mer pengar.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av kokostrollet tis 27 okt 2020, 08:32

Micke80 skrev:
Bamsefar skrev:Linköping pausar all verksamhet tills vidare pga Corona, 24 personer med anknytning till hockeyn smittade, undrar hur länge shl kan fortgå?

https://hockeybladet.nu/ligor/shl/krisen-ar-total-linkoping-pausar-all-verksamhet/

Det var ju tidigt 20 personer smittade så man måste ju ändå säga att de gjort det bra om det bara är 4 till nu. Vi har ju andra exempel på lag som gjort samma sak även om det då varit färre som fått sjukdomen innan man bromsat. Dessa klubbar eller lag i klubbar har kunnat dra igång igen på drygt en vecka.

Men som svar åp din fråga, än så länge lär man ju köra, frågan är bara hur mnga uppskjutna matcher som krävs innan smärtgränsen är nådd. Jag hoppas man stoppar landslagsamlingarna innan man ställer SHL och använder dessa veckor för att spela ikapp matcher istället.

Jag kan också förstå rösterna som höjs om att tillfälligt stänga ligan för nedflyttning pga detta. Senast var det väll Sanny som föreslog att stänga i 3 år så klubbarna vågar ersätta med talanger istället för dyra stjärnor och riskera ekonomin. Jag tycker däremot att det blir svårt att få till det praktiskt, ska 1-2 lag gå upp i tre år utan att nån ramlar ur så har vi ju 17-20 lag i serien om 3 år vilket gör den relativt urvattnad och allsvenskan än mer urvattnad. Därtill fler lag som delar på tvpengarna, fler bortamatcher med resekostnaden, men också fler hemmamatcher att arrangera och förhoppningsvis samla ihop mer pengar.

Tycker det är en utmärkt idé, men vore bättre genomförd över två säsonger med en uppflyttning per säsong för att sedan 22/23 köra normalt igen och då med 2 ytterligare lag totalt. Knappa två år till normalt  från nu borde ändå räcka för såväl vaccinering som omställning för att hantera ev. social distansering bättre i samhället.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av icemask tis 27 okt 2020, 10:01

Varför inte utöka SHL till 20 eller 22 lag med uppflyttning de kommande åren, sen spelar man enkelmöten hemma borta, slutspel med 16 lag, 8-del, kvart, semi, final, 7 matcher i varje
Visst blir det färre matcher men varje match blir mer betydelsefull och man slipper novemberlunken
med färre matcher så kanske det blir lättare att fylla hallar
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Snikne Ville tis 27 okt 2020, 13:18

icemask skrev:Varför inte utöka SHL till 20 eller 22 lag med uppflyttning de kommande åren, sen spelar man enkelmöten hemma borta, slutspel med 16 lag, 8-del, kvart, semi, final, 7 matcher i varje
Visst blir det färre matcher men varje match blir mer betydelsefull och man slipper novemberlunken
med färre matcher så kanske det blir lättare att fylla hallar
Bara det faktum att fler lag som skall dela på mindre pengar (pga färre matcher) för sändningsrättigheter gör nog att kvaliteten på SHL urholkas avsevärt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av GustenA tis 27 okt 2020, 23:04

Känner att jag måste klaga lite på schemaläggningen i SHL. Förstår att man gillar back to back möten men Rögle - Luleå hade dom väl ändå kunnat lägga båda mötena i Ängeholm för att spara en resa och kompenserat LHF på liknande sätt längre fram. Det kommer ju knappast komma någon publik denna säsong så man borde kolla på alla sätt att spara pengar för klubbarna. Det borde man ha gjort i somras även men högst oklart vad det mynnade ut i från schemaläggningsgruppen.

GustenA

Antal inlägg : 3082
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Lehto tis 27 okt 2020, 23:17

GustenA skrev:Känner att jag måste klaga lite på schemaläggningen i SHL. Förstår att man gillar back to back möten men Rögle - Luleå hade dom väl ändå kunnat lägga båda mötena i Ängeholm för att spara en resa och kompenserat LHF på liknande sätt längre fram. Det kommer ju knappast komma någon publik denna säsong så man borde kolla på alla sätt att spara pengar för klubbarna. Det borde man ha gjort i somras även men högst oklart vad det mynnade ut i från schemaläggningsgruppen.
Kan inte annat än att hålla med dig, helt förkastligt ur både miljö och penga synpunkt.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Snikne Ville ons 28 okt 2020, 08:00

Lehto skrev:
GustenA skrev:Känner att jag måste klaga lite på schemaläggningen i SHL. Förstår att man gillar back to back möten men Rögle - Luleå hade dom väl ändå kunnat lägga båda mötena i Ängeholm för att spara en resa och kompenserat LHF på liknande sätt längre fram. Det kommer ju knappast komma någon publik denna säsong så man borde kolla på alla sätt att spara pengar för klubbarna. Det borde man ha gjort i somras även men högst oklart vad det mynnade ut i från schemaläggningsgruppen.
Kan inte annat än att hålla med dig, helt förkastligt ur både miljö och penga synpunkt.
Ingen dum tanke alls men då bör ju matcherna även spelas "back to back" på riktigt, dvs ingen xtra dag mellan. Annars äts ju i vart fall den ekonomiska vinsten upp av xtra hotellnätter. Blir väl iofs lite svårare att få folk till en arena 2 dar på raken mot samma motståndare om man kör konceptet när Corona är över.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av GustenA ons 28 okt 2020, 18:52

Snikne Ville skrev:
Lehto skrev:
GustenA skrev:Känner att jag måste klaga lite på schemaläggningen i SHL. Förstår att man gillar back to back möten men Rögle - Luleå hade dom väl ändå kunnat lägga båda mötena i Ängeholm för att spara en resa och kompenserat LHF på liknande sätt längre fram. Det kommer ju knappast komma någon publik denna säsong så man borde kolla på alla sätt att spara pengar för klubbarna. Det borde man ha gjort i somras även men högst oklart vad det mynnade ut i från schemaläggningsgruppen.
Kan inte annat än att hålla med dig, helt förkastligt ur både miljö och penga synpunkt.
Ingen dum tanke alls men då bör ju matcherna även spelas "back to back" på riktigt, dvs ingen xtra dag mellan. Annars äts ju i vart fall den ekonomiska vinsten upp av xtra hotellnätter. Blir väl iofs lite svårare att få folk till en arena 2 dar på raken mot samma motståndare om man kör konceptet när Corona är över.

Nej precis. Ser ju inga konstigheter med att dom långväga lagen får ett par matcher i samma landsända två dagar i rad. Jag tänker mig att typ Malmö och Rögle och kanske Växjö/Oskarshamn bortamatcherna egentligen hade kunnat betats av med 2-4 turneer istället för 8 besök. Sen övernattning lär ju kosta en del men det måste vara lite i sammanhanget. Man tycker ju att något billigare alternativ måste finnas. Det lär handla om att vända på varje krona tills man inte står med dyra kontrakt och minimala intäkter.

Sen lär ju det ordentliga stålbadet komma nästa säsong.

GustenA

Antal inlägg : 3082
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Snikne Ville ons 28 okt 2020, 19:28

GustenA skrev:
Snikne Ville skrev:
Lehto skrev:
GustenA skrev:Känner att jag måste klaga lite på schemaläggningen i SHL. Förstår att man gillar back to back möten men Rögle - Luleå hade dom väl ändå kunnat lägga båda mötena i Ängeholm för att spara en resa och kompenserat LHF på liknande sätt längre fram. Det kommer ju knappast komma någon publik denna säsong så man borde kolla på alla sätt att spara pengar för klubbarna. Det borde man ha gjort i somras även men högst oklart vad det mynnade ut i från schemaläggningsgruppen.
Kan inte annat än att hålla med dig, helt förkastligt ur både miljö och penga synpunkt.
Ingen dum tanke alls men då bör ju matcherna även spelas "back to back" på riktigt, dvs ingen xtra dag mellan. Annars äts ju i vart fall den ekonomiska vinsten upp av xtra hotellnätter. Blir väl iofs lite svårare att få folk till en arena 2 dar på raken mot samma motståndare om man kör konceptet när Corona är över.

Nej precis. Ser ju inga konstigheter med att dom långväga lagen får ett par matcher i samma landsända två dagar i rad. Jag tänker mig att typ Malmö och Rögle och kanske Växjö/Oskarshamn bortamatcherna egentligen hade kunnat betats av med 2-4 turneer istället för 8 besök. Sen övernattning lär ju kosta en del men det måste vara lite i sammanhanget. Man tycker ju att något billigare alternativ måste finnas. Det lär handla om att vända på varje krona tills man inte står med dyra kontrakt och minimala intäkter.

Sen lär ju det ordentliga stålbadet komma nästa säsong.
Söderlagen kan ju spela SkAIK o Groko back to back.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av NallePhu ons 28 okt 2020, 22:06

https://www.facebook.com/cmorehockey/videos/352933122481254
Snart lär väl dessa regler komma till SHL också....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av icemask tor 29 okt 2020, 06:36

NallePhu skrev:https://www.facebook.com/cmorehockey/videos/352933122481254
Snart lär väl dessa regler komma till SHL också....
Kanon, då lär Fusklunda ha konstant en man i utvisningsbåset Röde Roger viftar, skakar på huvudet och protesterar mot allt eftersom Fuskisarna aldrig gör nåt fel Very Happy
Skämt åsido, vart är hockeyn på väg och vad är det för PK människor som bestämmer detta?
Detta leder till Hockeyns död, barnen får inte lära sig vinna, inte ta en förlust, inte visa känslor, men ärligt talat tror jag att detta i det långa loppet leder till en generation med många som inte klarar av det verkliga vuxenlivet framöver!
Men man börjar ju fundera över om man istället ska börja följa en sport där man får ha känsloyttringar tex pingis
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Tony Moore lör 31 okt 2020, 17:03

Glöm 300 pers from 1/11 i Delfinen:

Smittspridningen eskalerar – fler smittade än någonsin
Ytterligare 150 personer bekräftades smittade av Covid-19 under fredagsdygnet. Det är den hittills högsta siffran i länet under ett och samma dygn.

Norrbotten 31 oktober 2020 15:58

– Det ser dystert ut. Cirka 250 personer med covid-19 på två dygn, det gör att vi troligen kommer fördubbla antalet personer med covid-19 den här veckan i jämförelse med förra, säger Anders Nystedt, smittskyddsläkare.

Polisen gick under natten till lördag ut med rapporter om att det hölls många ungdomsfester runt om i länet.
– Just nu är det inte läge för fester och socialt umgänge. Vi måste prioritera liv och hälsa istället. På måndag kommer jag ta kontakt med Folkhälsomyndigheten och diskutera läget och eventuella restriktioner i Norrbotten, säger Anders Nystedt.

För närvarande vårdas nio personer för covid-19 på länets sjukhus varav tre på intensivvårdsavdelning.
– Jag är väldigt orolig och min känsla är att det nu är som i början av mars. De som är smittade nu är de som kanske behöver sjukvård och intensivvård om en dryg vecka, säger Ulf Karlsson, medicinskt ledningsansvarig narkosläkare vid Corona-IVA i Piteå.
Han fortsätter:
– Ingen som inte direkt varit involverad i intensivvården av Covid-19-patienter kan förstå vad denna vård innebär. Nu måste alla ta sitt ansvar och tänka på sin familj, släkt och medmänniskor.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Tony Moore lör 31 okt 2020, 17:15

Nystedt: Lokala restriktioner är nära nu
Smittskyddsläkaren Anders Nystedt anser att det börjar vara dags att införa lokala restriktioner för att stoppa spridningen av Covid-19. "Om inte sjukvården ska haverera med extrem belastning måste handbromsen dras i nu", säger han.

Norrbotten 31 oktober 2020 17:02

104 smittade under torsdagsdygnet. 150 smittade under fredagsdygnet. Kurvorna för smittspridningen av Covid-19 pekar rakt uppåt.
– Jag tror vi är i det läget nu då vi måste lägga restriktioner på offentliga mötesplatser, säger Anders Nystedt.

Det handlar om sportevenemang, kulturmötesplatser, butiker och resande.
– Jag trodde norrbottningarna skulle klara av att hantera det här, men tyvärr verkar det inte så, säger Nystedt.

Det är med fasa han föreställer sig rea-kaos som exempelvis det stundande "Black friday".
– Det är helt otänkbart just nu att vi ska ha folk som står och trängs i butiker. Ett av verktygen som Folkhälsomyndigheten har är att begränsa antalet kunder som släpps in i en butik, säger Anders Nystedt.

På måndag kommer regionledningen tillsammans med smittskyddet sammanträda och därefter är det Folkhälsomyndigheten som fattar beslut även om lokala restriktioner.

Han förklarar att man ännu inte hunnit analysera och smittspåra de senaste 250 fallen, men enligt honom är det ofta på fester som smittan spridits.
– Ofta är det så att man varit på en fest med tio personer och efteråt blir alla sjuka. Sen finns det fall där man inte har en aning om vart man blivit smittad, men det kan mycket väl vara i matbutiken till exempel, säger han.

Han upprepar:
– Stanna hemma även vid milda förkylningssymptom, gå inte till jobbet om du känner av minsta lilla symptom.

För närvarande har ungefär hälften av Sveriges regioner lokala restriktioner.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av amarule lör 31 okt 2020, 18:51

Det lär bli restriktioner även i Norrbotten så några 300 får vi inte se på Coop arena, på grund av alla som inte kunnat hålla sig i skinnet, inte ränna på fester, köpcentra, folkträngel, barer och så vidare. Jävla corona och jävla nonchalans från folk..
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av kokostrollet sön 01 nov 2020, 13:52

kokostrollet skrev:
Micke80 skrev:
Bamsefar skrev:Linköping pausar all verksamhet tills vidare pga Corona, 24 personer med anknytning till hockeyn smittade, undrar hur länge shl kan fortgå?

https://hockeybladet.nu/ligor/shl/krisen-ar-total-linkoping-pausar-all-verksamhet/

Det var ju tidigt 20 personer smittade så man måste ju ändå säga att de gjort det bra om det bara är 4 till nu. Vi har ju andra exempel på lag som gjort samma sak även om det då varit färre som fått sjukdomen innan man bromsat. Dessa klubbar eller lag i klubbar har kunnat dra igång igen på drygt en vecka.

Men som svar åp din fråga, än så länge lär man ju köra, frågan är bara hur mnga uppskjutna matcher som krävs innan smärtgränsen är nådd. Jag hoppas man stoppar landslagsamlingarna innan man ställer SHL och använder dessa veckor för att spela ikapp matcher istället.

Jag kan också förstå rösterna som höjs om att tillfälligt stänga ligan för nedflyttning pga detta. Senast var det väll Sanny som föreslog att stänga i 3 år så klubbarna vågar ersätta med talanger istället för dyra stjärnor och riskera ekonomin. Jag tycker däremot att det blir svårt att få till det praktiskt, ska 1-2 lag gå upp i tre år utan att nån ramlar ur så har vi ju 17-20 lag i serien om 3 år vilket gör den relativt urvattnad och allsvenskan än mer urvattnad. Därtill fler lag som delar på tvpengarna, fler bortamatcher med resekostnaden, men också fler hemmamatcher att arrangera och förhoppningsvis samla ihop mer pengar.

Tycker det är en utmärkt idé, men vore bättre genomförd över två säsonger med en uppflyttning per säsong för att sedan 22/23 köra normalt igen och då med 2 ytterligare  lag totalt. Knappa två år till normalt  från nu borde ändå räcka för såväl vaccinering som omställning för att hantera ev. social distansering bättre i samhället.

Stämmer detta är det en ännu bättre idé.

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/tv-jattarnas-miljardkrig-om-shl-rattigheterna/

"Förra avtalet mellan TV4/C More landade på nästan 700 miljoner kronor om året – totalt fyra miljarder för sex år.

– Lågt räknat kan SHL nu säkert få in en miljard årligen. Man hoppas säkert på mer, upp till 1,2 kanske, eftersom SHL anser att detta är en lika viktig rättighet som till exempel Premier League, förklarar SportExpressens uppgiftslämnare vidare."


Om tv-pengarna ökar med ca 40-50% per år från säsongen 24/25 som den här artikeln indikerar, vore det ju hål i huvudet att med nuvarande situation, - om man kan säkra det, att inte utöka antalet lag i ligan och stänga nedåt ett par säsonger.

Vi skulle exvis kunna gå från 14 till 18 lag på 4 säsonger utan nedflyttning i SHL och plocka upp ett lag per säsong och lagom till 24/25 ändå ligga på mer i tv-intäkter per lag än vi har nu i SHL. Förhoppningsvis är det just det man inser och därför ser till att säkra dessa pengar nu.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Puckad sön 01 nov 2020, 15:26

Lek med tanken att ligan stängs i två säsonger, vad händer nu?
Hur många spelarkontrakt kommer att vara brutna efter 2 veckor?
(Olle, Fabbe, Sondell, Rautio, Connolly, Klasen, Eddie, ((EG)) )?
Hur mycket städar man i andra lag?
Tar man ett SHL-beslut att skicka ut icke EU spelare?
Tror vi att spelarfacket går med på lönesänkningar överlag utan motprestation,
som t ex ok för flyttar utanför dagens transferfönster?

Kommer man att att göra om ligan till en juniorliga i två år?
Vem kommer att gå på hockey efter det?

Går man den här vägen så är det över.

När Karlskrona 'konkade' så fanns en modell för att fylla platsen.
Det finns det i SHL också.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av GustenA sön 01 nov 2020, 17:13

Puckad skrev:Lek med tanken att ligan stängs i två säsonger, vad händer nu?
Hur många spelarkontrakt kommer att vara brutna efter 2 veckor?
(Olle, Fabbe, Sondell, Rautio, Connolly, Klasen, Eddie, ((EG)) )?
Hur mycket städar man i andra lag?
Tar man ett SHL-beslut att skicka ut icke EU spelare?
Tror vi att spelarfacket går med på lönesänkningar överlag utan motprestation,
som t ex ok för flyttar utanför dagens transferfönster?

Kommer man att att göra om ligan till en juniorliga i två år?
Vem kommer att gå på hockey efter det?

Går man den här vägen så är det över.

När Karlskrona 'konkade' så fanns en modell för att fylla platsen.
Det finns det i SHL också.

Alltså, nuvarande kontrakt finns väl inget att göra åt? Varför köpa ut någon från ett kontrakt i det här läget om spelaren inte vill och varför skulle spelaren vilja? Kontrakt är väl kontrakt och om klubben vill göra sig av med en spelare så får man ju ändå betala lön hela kontraktstiden.

Det som blir skillnad är ju att klubbarna inte behöver värva nya spelare för att undvika att åka ur. Denna säsong lär ju effekten vara liten men inför nästa säsong så kan man nog få en ganska positiv effekt.

Jag är av den åsikten att själva hockeyn inte behöver ha högsta kvalitet men gillar lite kämpainsatser och fysiskt spel. Att se juniorer eller sämre spelare ge sig på att spela den hockeyn SHL vill ha kommer inte vara en hit, tror jag. Varför skulle SHL skicka ut icke EU spelare? Är det inte vanlig arbetsrätt i SHL?

GustenA

Antal inlägg : 3082
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av NallePhu sön 01 nov 2020, 19:17

Problemet är mer att folk ser det som en normaliserat status och tänker sig inte för vad dem gör, Tror vi kan se hårda restriktioner för Pite9 - Luleå - Boden samt allmänna för resten av NBTN!

Bromsar man in nu så kommer vi få en sänkning inom 2-3 veckor och kanske vi får en relativt normal jul, Problemet kvarstår hur ska dem hålla kontroll på om det är fester på LTU i deras student lägenheter - hur sjutton ska dem hålla koll på Storheden....

Men Luleå Hockeys damlag var dem som fick lirar inför 300pers innan man får höra på Tisdag vilka nya regler det kommer och hur hårda dem kan bli!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Puckad sön 01 nov 2020, 20:11

GustenA skrev:Alltså, nuvarande kontrakt finns väl inget att göra åt? Varför köpa ut någon från ett kontrakt i det här läget om spelaren inte vill och varför skulle spelaren vilja? Kontrakt är väl kontrakt och om klubben vill göra sig av med en spelare så får man ju ändå betala lön hela kontraktstiden.

Det som blir skillnad är ju att klubbarna inte behöver värva nya spelare för att undvika att åka ur. Denna säsong lär ju effekten vara liten men inför nästa säsong så kan man nog få en ganska positiv effekt.

Jag är av den åsikten att själva hockeyn inte behöver ha högsta kvalitet men gillar lite kämpainsatser och fysiskt spel. Att se juniorer eller sämre spelare ge sig på att spela den hockeyn SHL vill ha kommer inte vara en hit, tror jag. Varför skulle SHL skicka ut icke EU spelare? Är det inte vanlig arbetsrätt i SHL?
Kanske, Om det var stängt i två år skulle man nog se fler av de slänggungor vi ser i NHL (att man nästan gör sig själv dåligt för att kunna komma med kraft).
Där drivs det dock delvis av draften.
Men jag tror det skulle kunna locka t ex LHF att släppa många spelare (vi har 13 med utgående kontrakt!) för att samla i ladorna och kunna komma med full kraft ett år senare. Malmö skulle nog lockas av att städa böckerna ett år. Troligen även andra.
Klart att SHL som organisation kan ge ut 'riktlinjer' om hur man ska hantera värvningar, som nu när vi inte tar in lösa spelare som väntar på NHL.  
Och som skett under lockout säsonger.
Däremot blir det nog svårt att minska arbetsrätten för EU medborgare, därav min formulering.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Redbear tis 03 nov 2020, 09:30

Verkar inte vara aktuellt att dra ner publikgränsen till 50. Nystedt tycker faktiskt man kan höja gränsen i Coop Arena.
…………………………………………………...

Efter det konstaterade coronafallet i Luleå Hockey förra veckan testades samtliga spelare för covid-19 efter att de kommit hem från resan till Ängelholm och det inställda mötet med Rögle. Sedan sattes alla spelare i karantän.

Än så länge finns det inga uppgifter om något fler konstaterat fall i klubben.

– Det är uppenbart att ishockey är ett väldigt riskmoment för att få spridning. Halva Skellefteås lag fick ju corona i mars och man har sett utbrott i samband med cuper och annat i ungdomshockey. Ett fall (i Luleå Hockey) är i och för sig ingen spridning men det sprids väldigt lätt i ishockey, säger Anders Nystedt, smittskyddsläkare i Norrbotten.

Hur kommer det sig?

– Det flyger väl snor, slem och spott runt spelarna, sen vet jag inte om det kan vara i båsen det sprids. Men i de utbrotten som varit i södra Sverige med juniorhockey är det ofta båda lagen fått smittspridning. Så det är nog även när de krockar ihop på isen, att det skvätter omkring en.

När det gäller att ta in folk i arenan är det en annan femma. Här håller Nystedt nämligen Luleå Hockeys Coop Norrbotten Arena som en av de säkraste i länet ur ett coronaperspektiv, just på grund av sin storlek.

– När det gäller antalet besökare i "Delfinen" (Coop Arena) borde det gå alldeles utmärkt att slussa in folk, placera ut dem över stora delar av de jättestora läktarna som är där och sedan slussa iväg dem på ett vettigt sätt.

– Det är smittsäkert och det jag kan se i samband med hockeymatcher i Delfinen och de större arenorna är att man måste vara försiktig vid insläpp samt där man säljer bärs, fika och annat. Det hade varit smartast att inte köa där men 300 personer i "Delfinen" är det inga problem att placera på ett smittsäkert sätt.

Nystedt hade föredragit att det tagits ett beslut om att en viss procent av publikkapaciteten hade kunnat släppas in istället för en fast siffra.

– Det kanske är värre med 300 i "Pontushallen" (Luleå Energi arena) eller ännu mindre arenor, där är det svårare. Det är lite fyrkantigt med en fast siffra, det hade varit bättre om man hade sagt att det går att ta in säg 20 procent av publikkapaciteten. Jag menar, skulle du släppa in 300 personer på Camp Nou i Barcelona är det ju kilometer mellan folk.

I Luleå Hockeys fall skulle 20 procent av kapaciteten innebära drygt 1 200 åskådare.

– Det har så mycket att göra med hur pass stor arenan är, om det går att göra det säkert eller inte, säkerhet är ju distans. Nu får man hoppas att det inte kommer dit någon med symtom, för det är alldeles förbjudet. Det är det stora bekymret när det gäller smittspridningen, att folk går på jobbet, hockey eller festen och har lite symtom. Då blir det väldigt lätt att man smittar ner andra. Men håller man distansen är det inga problem.

Den 1 november höjdes publikgränsen från 50 till 300 personer. När Luleå Hockey/MSSK mötte Leksand i söndags gjorde man det inför 200 åskådare.

Länsstyrelsen i Skåne valde dock att hålla fast vid publiktaket på 50 åskådare för allmänna sammankomster och offentliga tillställningar.

Är det något som diskuterats i Norrbotten?

– Nej, det har det inte. Just begränsningar på arenor kan Länsstyrelsen reglera litegrann men det är nog inte aktuellt här. Andra allmänna råd via Folkhälsomyndigheten ska vi diskutera nu, så vi får höra lite vad de tycker. För smittspridningen har ökat ganska mycket den senaste veckan.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av NallePhu tis 10 nov 2020, 09:39

NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Pajala mån 16 nov 2020, 16:30

Max 8 pers som gäller nu, coronan sprider sig hejvilt igen och regeringen agerar, helt rätt tycker jag.

Gäller från 24 November.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Puckad mån 16 nov 2020, 18:12

Pajala skrev:Max 8 pers som gäller nu, coronan sprider sig hejvilt igen och regeringen agerar, helt rätt tycker jag.
Gäller från 24 November.
Surt men förståeligt som utvecklingen varit senaste månaden. Vi är nära lockdown.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av MickkeJ mån 16 nov 2020, 19:04

Vad tror vi detta kommer innebära för SHL? Färre i publiken? Totall nedstägning av ligan? Känns som vad som helst kan hända nu...
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Puckad mån 16 nov 2020, 19:10

MickkeJ skrev:Vad tror vi detta kommer innebära för SHL? Färre i publiken? Totall nedstägning av ligan? Känns som vad som helst kan hända nu...
Ekonomin i klubbarna kan inte bero på 50 personer. Men vad händer om man vill bromsa resande i allmänhet?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Redbear mån 16 nov 2020, 19:11

MickkeJ skrev:Vad tror vi detta kommer innebära för SHL? Färre i publiken? Totall nedstägning av ligan? Känns som vad som helst kan hända nu...

Matcher fortsätter som vanligt, men ingen publik på matcherna. Fick i alla fall gå på en match säsongen 20/21... Crying or Very sad
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Tony Moore tis 17 nov 2020, 22:15

Trots regeringens begränsning av allmänna sammankomster till max åtta personer är sittande publik med upp till 50 personer fortfarande tillåtet.
Detta eftersom regeringen behåller det så kallade publikundantaget.

Nu hamnar frågan på länsstyrelsens bord.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/gransen-pa-atta-personer-galler-inte-sittande-publik
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av kokostrollet mån 23 nov 2020, 20:02

delete. såg att samma sak redan skrivits i annan tråd.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Tony Moore tis 24 nov 2020, 21:24

Mycket intressant resonemang
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Urken tis 24 nov 2020, 21:36

Se där. För en gångs skull håller jag med Garpen.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Jokerman tis 24 nov 2020, 23:52

Dom flesta spelare från shl som spelade Karjala håller inte internationell klass, ganska långt därifrån, det var inte ens de allra bästa i shl som var med i Karjala heller - vad trodde garpen? Men sen att ryssarnas skickade sitt junior-lag och vann hela turneringen What a Face , DET skulle jag som förbundskapten vara lite orolig över..... (och även över att finnarna tog hem vm:et med ”bara” inhemska spelare, något vi i Sverige skulle få svårt att upprepa....).

...men garpen fokuserar på det ”fysiska spelet”...nej jag tror mer på att det var Vikegård som höll i det här som ledde garpen i fällan - Vikegård som inte gjort något för svensk hockey överhuvudtaget. Man pratar naturligtvis med varann innan intervjun och garpen blir färgad av Vikegårds upptrissade stil och jargong och därför blir svaren därefter. Det var ju Vikegårds ord som garpen kom dragandes med. Vikegård vinner över garpen på platt fall.

Vann ryssarnas juniorlag turneringen pga det ”fysiska spelet”? Nej.

Vikegårds åsikter riktar ljuskäglan åt helt fel håll och är inte det svensk hockey behöver just nu. Att garpen säger dom här sakerna gör att jag är helt övertygad om att han inte kommer bli långlivad som förbundskapten. Mitt förslag är att låta Lasse Johansson, som är i Ryssland nu, ta över Tre Kronor. Gärna så fort som möjligt.

Håller inte alls med snacket om det ”fysiska spelet”, ja, det är färre spelare som spelar fysiskt idag i shl, ja, så är det och det beror på att hockeyn förändrats, spelet idag går för fort för spelarna, att tajma in en bra tackling sker inte varje match som det var tidigare. Tajmar du den liiiite fel kan det sluta med en allvarlig skada, en kostsam utvisning eller en dyrbar avstängning. Desto gladare blir man ju när man får se och uppleva en klockren tackling. Jag kommer aldrig glömma Jaros tackling!  Very Happy

Vi har Tyrre, Engsund och även youngstern Brännström som för vidare vårat gängs fina tradition av spelare (t.ex. bröderna Abbotts och Petrell) cheers som spelat fysiskt. Det fysiska spelet sitter i väggarna i Luleå Hockey och det är bara hoppas att så förblir.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Tony Moore ons 02 dec 2020, 18:01

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Tigerman tor 03 dec 2020, 22:48

Om man ska försöka se något positivt i Coronabegränsningarna så ligger vi för tillfället tvåa i publikligan. Det har nog aldrig hänt förut. Hela 69 personer per match i snitt!

Dessutom är Frölunda toksist med ynka 15 pers, vi drar alltså 460% mer folk till arenan än Fiskrenset cheers

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Blinders fre 11 dec 2020, 12:43

Ser att Skellefteå, Frölunda och Luleå har lägst PDO i ligan samt högst Corsi% (förutom Rögle). Förra året hade Luleå högst PDO av alla lag 103,23 %. Om vi säger så här, förra året hade vi lite medstuds och i år har vi hittills haft lite motstuds. PDO brukar normalt sett hamna på runt 100 över en hel säsong.

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Donowitz fre 11 dec 2020, 13:03

Helt sjukt när man tänker på det, vilka fördelar man har som Frölunda och JL.

https://hockeysverige.se/2020/12/11/inget-som-situationsrummet-kommer-granska

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Urken fre 11 dec 2020, 13:07

Okej. Men när Löfquist knuffade en domare så fick han fem matchers avstängning. 

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/RRwdEA/stangs-av-efter-knuffen-pa-domaren

:-) Så så. Alla som påstår något annat än att Fuskelunda är just fuskare, och har en enorm fördel i Hitte-Joel, ljuger.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2020/2021 - Sida 4 Empty Sv: SHL 2020/2021

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet