AIK
+39
Kagen
hokkzorz
Norlin
Micke80
pingu
Old Brooklyn
Admin
BodenSwe
Rönken
Purre
storstruten
NallePhu
Tony Moore
Högljudd
rumpztr
Bamsefar
Lars158
Urken
Redbear
LulefanGBG
tibet
FruktHamster
Salle
Chris Hendrix
chiII
Zeb Macahan
Black Prince
Snikne Ville
JayDee
LubosC
bambambautin
Tigerman
Rayko
Mange
Beast.
farre
raalfie
MickkeJ
43 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: AIK
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/aik/article17709873.ab
Haha! Jagar lottomiljonären. Stackars sate som han kommer bli bombarderad av tiggare.. Aik är en av de i kön. :-)
Haha! Jagar lottomiljonären. Stackars sate som han kommer bli bombarderad av tiggare.. Aik är en av de i kön. :-)
... Pinsamt, minst sagt.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Om jag vunnit pengar så skulle dom människor eller organisationer som ringer och tigger gå bort direkt.Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/aik/article17709873.ab
Lars158- Antal inlägg : 9805
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/aik/article17728071.ab
Daniel Larsson fortsätter gå runt med motorsågen.
Han längtar nog tillbaka till Luleå där han får känna på hur det känns att vinna matcher =)Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/aik/article17728071.ab
#96- Antal inlägg : 2192
Kul kille det där verkar vara att ha i sitt lag. Kan ju knappt skapa nå dålig stämning i omklädningsrummet när en medspelare går ut och kritiserar resten av laget
Seriöst vad är det med Daniel Larsson? Jag vet att han gick ut och kritisera Luleå efter att han lämnat för huvudstaden. Han kritisera Djurgården efter att han dragit till USA. Han kritisera Detroit när han kom tillbaka till Sverige eftersom han tyckte dom satsa för mycket på den andra målisen som ursprungligen var i Grand Rapids (Tror han heter Howard) och nu ska AIK sågas. Vad har han för problem egentligen?
Seriöst vad är det med Daniel Larsson? Jag vet att han gick ut och kritisera Luleå efter att han lämnat för huvudstaden. Han kritisera Djurgården efter att han dragit till USA. Han kritisera Detroit när han kom tillbaka till Sverige eftersom han tyckte dom satsa för mycket på den andra målisen som ursprungligen var i Grand Rapids (Tror han heter Howard) och nu ska AIK sågas. Vad har han för problem egentligen?
MickkeJ- Antal inlägg : 2824
Hans problem heter förmodligen Daniel Larsson.MickkeJ skrev:Kul kille det där verkar vara att ha i sitt lag. Kan ju knappt skapa nå dålig stämning i omklädningsrummet när en medspelare går ut och kritiserar resten av laget
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Om jag inte minns fel så var han så även i pojklaget. Var mycket gnäll på de egna spelarna även om han släppte in skitmål. Han var redan då en duktig målvakt som spelade i ett bra lag, men det var alltid alla andras fel att han släppte in mål.
rumpztr- Antal inlägg : 93
Jag tror att problemet sitter högre upp i släktträdet för hans far är den största Luleåhataren som finns.
Hamnade vid samma bord som honom en lunch och efter en lång harang ovett mot allt och alla i LHF satte jag ner foten och vi hamnade nästan i handgemäng.
Ni kan vara övertygade att Daniel Larsson ALDRIG kommer att spela för Luleå för det skulle farsan inte tillåta.
Hamnade vid samma bord som honom en lunch och efter en lång harang ovett mot allt och alla i LHF satte jag ner foten och vi hamnade nästan i handgemäng.
Ni kan vara övertygade att Daniel Larsson ALDRIG kommer att spela för Luleå för det skulle farsan inte tillåta.
Högljudd- Antal inlägg : 1011
Danne blev ju faktiskt bortvald, dessutom till förmån för någon med "rätt" namn. Sedemera har Danne faktiskt bevisligen visat sig vara en klart bättre keeper så jag tycker nog att man faktiskt kan ha förståelse för en viss bitterhet. Det finns många föräkdrar till oduglignar som inte förstår att deras lilla stjärna inte har "det". Sen kan man ju tycka att det kan vara läge att släppa det när man kommit så långt som NHL.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Har för mej både Berguven och Modig hade bättre stats än Hr. Larsson och "en måste bort" gällde, alltså ett angenämt problem för LHF. Aja, om det nu var blodsbanden som gjorde att Hr. Larsson inte platsade så var det en skamfläck för hela LHF.
MEN snälla Daniel, du är snart 30 bast så släpp detta och gå vidare med ditt liv, du har inget mer att bevisa för hockeyvärlden gentemot LHF.
MEN snälla Daniel, du är snart 30 bast så släpp detta och gå vidare med ditt liv, du har inget mer att bevisa för hockeyvärlden gentemot LHF.
Det var 3st målvakter som kom fram i Luleå samma veva som Mattias Modig kom fram i kullen, Den som fick fripass var Modig iom Olov och Lasse Modig fanns i föreningen på ena eller andra sättet!
Så där igenom miste laget Daniel Larsson tyvärr och jag förstår han rakt igenom hur han känner sig och agget!
Så där igenom miste laget Daniel Larsson tyvärr och jag förstår han rakt igenom hur han känner sig och agget!
NallePhu- Antal inlägg : 18664
Från intervjun i DN:
"- Men det är skönt att känna på pucken. Att bara få 12-13 skott är hemskt, som alltid mot Luleå. Det är pisstråkigt."
På två matcher mot AIK hittills denna säsong har vi skjutit 60 skott och gjort 11 mål.
"- Men det är skönt att känna på pucken. Att bara få 12-13 skott är hemskt, som alltid mot Luleå. Det är pisstråkigt."
På två matcher mot AIK hittills denna säsong har vi skjutit 60 skott och gjort 11 mål.
storstruten- Antal inlägg : 215
Totalt skitsnack som bara kommer från D. Larsson själv. Han har aldrig blivit bortkonkurrerad av den 1 år yngre M. Modig utan snarare utav Rautio. Luleå hade en hel rad duktiga målvakter på G och han drog för att han är bitter och inte klarar av konkurrens.NallePhu skrev:Det var 3st målvakter som kom fram i Luleå samma veva som Mattias Modig kom fram i kullen, Den som fick fripass var Modig iom Olov och Lasse Modig fanns i föreningen på ena eller andra sättet!
Sven S skrev några bra inlägg där han tog fram lite fakta och statistik från junioråren och ligorna:
- Spoiler:
- Länk: http://www.svenskafans.com/hockeyzon/lhf/forumstandalone.aspx?page=1574
"Namn: Sven Savage
Sänt: 2009-07-25 19:44
Ojoj, tidning efter tidning rullar Daniel Larssons uttalande och I kommentarerna från läsarna framlägger flera “sanningen”, dvs samma som också Aftontrasan tidigare presenterat, så då måste den ju vara sann.
“Sanningen” som i korthet går ut på: I Luleå Hockey valde Mattias Modigs äldre släktingar att satsa på Mattias Modig i stället för den mycket bättre och blivande stormålvakten Daniel Larsson. Allt berodde förstås på att Daniel Larsson inte hette Daniel Modig.
Flera Luleåsupportrar har själva menat sig tro på den ”sanningen” och tagit den som ett av flera bevis på det vanstyre och den nepotism som hävdas ha rått i vår förening. Det är förstås en annan och större fråga, men i de kommande inläggen tänker jag pröva ”The Daniel Larsson LHF Saga” oberoende. En gång för alla!
Jag har googlat efter Daniel Larssons egna kommentarer och hans ordagrant citerad säger Daniel: “Dom tyckte inte att jag var bra nog för att få spela. Men sen varför dom inte vill satsa på mig är svårt att svara på kanske nån tränare som hade nå personligt mot en?”
I mångt och mycket verkar Daniel Larsson vara en snäll och sympatisk kille och dessutom en bra målvakt. Men jag har ledsnat rejält på honom, eftersom han gång efter annan tuggar fram ovanstående som nedvärderar min förening Lulehockey.
Så. Låt oss en gång för alla ta reda på sanningen. Då menar jag inte “Boden-sanningen” eller “Aftonbladet-sanningen” utan verkligen Sanningen. Fakta, alltså.
Namn: Sven Savage
Sänt: 2009-07-25 19:44
Daniel Larssons första år i Luleåhockey spelade han i J18-laget där han främst konkurrerade med den ett år yngre Mattias Modig om förstespaden. Resultat:
2002/2003 J18 Allsvenskan
Luleå-MoDo 3-6 Daniel Larsson (Mattias Modig) 76%
Mora-Luleå 2-3 Daniel Larsson (Mattias Modig) 92,6%
Leksand-Luleå 7-0 Daniel Larsson (Mattias Modig) 82,5%
Luleå-Hammarby 3-4 Daniel Larsson (Mattias Modig) 81,8%
Luleå-AIK 2-3 Daniel Larsson (Mattias Modig) 88,5%
Timrå-Luleå 5-1 Daniel Larsson (Jim Karlsson) 88,9%
Luleå-Skellefteå 2-3 Daniel Larsson (Jim Karlsson) 91,7%
MoDo-Luleå 3-2 Daniel Larsson (Mattias Modig) 89,7%
Luleå-Mora 0-5 Daniel Larsson (Jim Karlsson) 80,0%
Luleå-Leksand 3-2 Daniel Larsson (Jim Karlsson) 92,3%
Hammarby-Luleå 5-3 Daniel Larsson (Mattias Modig) 90,4%
AIK-Luleå 2-4 Mattias Modig (Daniel Larsson) 92,6%
Luleå-Timrå 2-5 Daniel Larsson (Mattias Modig) 80,8%
Skellefteå-Luleå 2-6 Mattias Modig (Daniel Larsson) 86,7%
Daniel Larsson stod 12/14 matcher. 7 hemma, 5 borta. Luleå förlorade 10 av dessa 12 matcher. Larssons SVS% i serien: 86,77% vilket gav honom plats 11/17 målvakter i J18 allsvenskan.
Mattias Modig stod 2/14 matcher. Båda bortamatcher. Luleå vann båda matcherna Mattias stod. Modigs SVS% i serien: 90,48%
KOMMENTAR
Helt klart satsade Luleå Hockeys J18-lag säsongen 2002/03 på Daniel Larsson som förste målvakt. Men lika klart är att han inte imponerade speciellt. Den ett år yngre Mattias Modig lyckades bättre de få matcher han slapp sköta båsdörren.
Sänt: 2009-07-25 19:45
Daniel Larssons andra år i Lulehockey spelade han i J20-laget där han främst konkurrerade med den 7 månader äldre David Rautio.
2003/2004 J20 Superelit
Luleå -Brynäs 4-3 Daniel Larsson (David Rautio) 88,0%
Luleå -Timrå 4-2 David Rautio (Daniel Larsson) 93,8%
AIK- Luleå 1-4 David Rautio (Daniel Larsson) 96,9%
Djurgården- Luleå 2-4 David Rautio (Daniel Larsson) 94,4%
Södertälje-Luleå 3-2 Daniel Larsson (David Rautio) 90,0%
Linköping-Luleå 3-2 David Rautio (Daniel Larsson) 92,1%
Rögle-Luleå 7-4 David Rautio (Daniel Larsson) 82,4%
MIF-Luleå 3-0 David Rautio (Daniel Larsson) 93,1%
Luleå -MoDo 4-1 Daniel Larsson (David Rautio) 97,0%
Luleå -HV 2-1 David Rautio (Daniel Larsson) 96,4%
Luleå-Frölunda 1-2 David Rautio (Daniel Larsson) 95,6%
Luleå-Mora 2-3 David Rautio (Jim Karlsson) 89,3%
Luleå -Leksand 4-3 Daniel Larsson (David Rautio) 89,3%
Luleå-Hammarby 1-2 David Rautio (Daniel Larsson) 92,9%
Luleå-Huddinge 2-3 Daniel Larsson (David Rautio) 90,3%
Brynäs- Luleå 4-5 David Rautio (Daniel Larsson) 88,6%
Timrå-Luleå 5-1 David Rautio (Daniel Larsson) 88,6%
MoDo- Luleå 2-5 David Rautio (Mattias Modig) 93,8%
Luleå -AIK 3-0 David Rautio (Mattias Modig) 100,0%
Luleå -Djurgården 5-1 David Rautio (Mattias Modig) 97,1%
HV-Luleå David Rautio
Som Daniels berättat i intervju:
”Dagen innan matchen mot HV hade han blivit lovad att få vakta målet mot HV 71 men när han anlände till Coop Arena fick han ett slag i solarplexus. Återigen var han petad. Trots att han blivit lovad att spela stod David Rautio uppskriven som förstemålis. Då fick Daniel Larsson nog och packade sin hockeytrunk.”
KOMMENTAR
Uppfattar det alltså så att Daniel hoppade av Lulehockey innan den senast nämnda matchen. Således spelade han i vårt J20-lag under sammanlagt 20 matcher. I 5 matcher vaktade Daniel målet, i 11 matcher var han reserv, och i 4 matcher var han inte med i laguppställningen.
Daniels egna ord om den tiden:
” Innan J20-säsongen började fick jag ett löfte att jag och Rautio skulle dela på matcherna. Men så blev det aldrig. Jag kanske stod en eller två matcher den halva säsongen jag var med i J20, säger Daniel Larsson.”
KOMMENTAR:
En eller två matcher? Såvitt jag kan läsa ser det ut som att Daniel Larsson stod i fem matcher. Men det kanske är symptomatiskt för hur han ”kommer ihåg”.
Daniel ”kommer ihåg” att han inför säsongen blivit lovad att han och David Rautio skulle ”dela på matcherna”. Vad betyder det? Hade tränarna före säsong bestämt att de skulle stå varannan match oavsett hur de presterade? Det har jag svårt att tro. Nu stod Daniel Larsson – inte en eller kanske två matcher, som han själv påstår – utan fem matcher. Dvs 25% av matcherna om man räknar 5/20. Dessutom saknades Daniel i laguppställningen ytterligare 4 matcher och jag vet inte varför. Kanske var han petad, eller kanske var han helt enkelt sjuk? Gäller det sistnämnda betyder det ju att han fick stå 5/16 matcher han var tillgänglig, dvs drygt 30%.
Så, sammanfattningsvis. Daniel fick stå 25-30% av matcherna. Och han antyder att det berodde på att det fanns en tränare som hade något personligt mot honom.
Vän av ordning undrar förstås: Kan det inte ha berott på att tränaren bedömde att David Rautio var en bättre målvakt?
Sänt: 2009-07-25 19:45
Låt oss undersöka saken. Vi rankar deras insatser baserat på räddningsprocent de matcher de spelade:
1. David Rautio 100,0% (Luleå –AIK)
2. David Rautio 97,1% (Luleå -Djurgården)
3. Daniel Larsson 97,0% (Luleå -MoDo)
4. David Rautio 96,9% (AIK- Luleå)
5. David Rautio 96,4% (Luleå -HV)
6. David Rautio 95,6%( Luleå-Frölunda)
7. David Rautio 94,4% (Djurgården- Luleå)
8. David Rautio 93,8% (Luleå -Timrå)
9. David Rautio 93,8% (MoDo- Luleå)
10. David Rautio 93,1% (MIF-Luleå)
11. David Rautio 92,9% (Luleå-Hammarby)
12. David Rautio 92,1% (Linköping-Luleå)
13. Daniel Larsson 90,3% (Luleå-Huddinge)
14. Daniel Larsson 90,0% (Södertälje-Luleå)
15. David Rautio 89,3% (Luleå-Mora)
16. Daniel Larsson 89,3% (Luleå -Leksand)
17. David Rautio 88,6% (Brynäs- Luleå)
18. David Rautio 88,6% (Timrå-Luleå)
19. Daniel Larsson 88,0% (Luleå -Brynäs)
20. David Rautio 82,4% (Rögle-Luleå)
Hm, om man är objektiv skulle man nog kunna tycka att David Rautio verkade prestera bättre och det skulle kunna förklara varför Daniel Larsson bara fick stå 25-30% av matcherna i stället för de 50% han hade hoppats på? Innan man börjar ”komma ihåg” att det nog var tränaren som ”hade nåt personligt mot mig”.
Sänt: 2009-07-25 19:46
Visst kan man hålla med om att tränaren för Lulehockeys J20-lag föredrog David Rautio framför Daniel Larsson, men om man inte köper förklaringen att ”tränaren hade något personligt” utan tänker att det kan ha berott på att David Rautio faktiskt var bättre, vill man förstås undersöka om det finns ytterligare stöd för den bedömningen.
Så vi kontrollerar målvaktsstats för J20 Superelit. Säsongen 03/04 prövades totalt 48 målvakter bland de olika lagen och i rankingligan finner vi att David Rautio rankades som 2a av alla J20-målvakter med 91,05%
Nog låter det som att tränaren gjorde en korrekt bedömning och att det snarast varit tjänstefel av honom att inte låta David Rautio stå i mål. Daniel fick dock var fjärde match att visa sig bättre, och 4 av de 5 matcher Daniel Larsson stod spelades på hemmais där det vanligen är mer gynnsamt för en målvakt.
Nästa säsong 04/05 inledde David Rautio på följande vis:
Västerås-Luleå 0-3 David Rautio (Jim Karlsson) 100% 32 skott
Södertälje-Luleå 0-3 David Rautio (Jim Karlsson) 100% 34 skott
Luleå-Linköping 3-0 David Rautio (Mattias Modig) 100% 17 skott
Rögle-Luleå 1-4 David Rautio (Mattias Modig) 95% 20 skott
Malmö-Luleå 0-2 David Rautio (Mattias Modig) 100% 20 skott
122 räddade av 123 skott. 99,18%
Slutresultatet för David Rautio i J20 Superelit 03/04 blev 94.05% med vilket han rankades överlägset högst bland målvakter. Det är dessutom den högsta siffran som noterats under den tid från slutet av nittiotalet då J20-resultat finns tillgängliga på nätet. Henke Lundquist exempelvis nådde bara 90,73 resp 90,75% de år han spelade i J20, Monstret och andra nuvarande elitmålvakter lyckades inte heller jämförelsevis som David Rautio 03/04.
Under följande år hanterade Lulehockey David Rautio illa genom att låta honom sitta på bänk mest hela tiden, när han inte skickades inbjuden till armbågen till olika lag i kris, och hans karriär gick i stå. Men i fjol blev han bäste målvakt i norska ligan och i år hoppas man på ett nytt genombrott för Berguven, nu i allsvenska Oskarshamn. Men det är en annan historia: Daniel Larsson däremot fick under samma år spela match hela tiden i Boden och sedan Hammarby för att sedan slå igenom i Djurgården: utan vidare en mycket bättre väg som han kan vara tacksam över.
Sänt: 2009-07-25 19:46
Daniel Larssons skäl att förfölja Luleå Hockey är med hans egna ord att han lovats dela på matcherna med David Rautio och att de 25-30% av matcherna han fick stå inte räckte till, vilket han förstärker med att påstå att de 5 matcher han stod bara var en eller kanske två matcher.
Han kan inte acceptera att tränarna valde Rautio oftare eftersom de bedömde Rautio som den bättre målvakten – ett val som får all möjlig stöd av statistiken på den tiden. Så Daniel Larsson påstår att det måste ”ha varit nåt personligt”.
Detta påstående har ju utnyttjats för att formulera den ”sanning” som därefter presenterats av Aftontrasan och Bodensare, och som senaste veckan ånyo visat fram sitt fula anlete, sedan Daniel Larsson kommenterat varför han sommartränare med Skellefteå i stället för med Luleå.
Men i den ”sanna” beskrivningen låtsas man inte om att det var gentemot David Rautio som Daniel Larsson inte höll måttet. Man påstår ju att det var gentemot Mattias Modig! Eftersom det blir ”sannare” på det viset – då kan man ju påstå att den där favoriseringen berodde på att Mattias hette Modig som många andra tidigare legendariska spelare och ledare i Luleåhockey!
Men så var det alltså inte. Det år 02/03 då Daniel Larsson och Mattias Modig delade på målvaktssysslan i Lulehockeys J18-lag var det nästan alltid Daniel Larsson som fick vakta kassen – trots att hans resultat var tämligen mediokert och de flesta J18-målvakter det året rankades högre.
Men sant är att Mattias knackade på dörren även till J20, och den konkurrensen kände Daniel Larsson säkert av. Säsongen 03/04 då Daniel Larsson inte lyckades utkonkurrera David Rautio i Lulehockeys J20-lag hade Mattias Modig tagit över förstaspaden i vårt J18-lag och där gjorde han succé.
03/04 stod Mattias Modig i vårt J20-mål i samtliga 14 matcher och uppnådde 93,18% med vilket han rankades 2a i serien, bara slagen av Warulfven Öhman på 93,94%, men denne Öhman stod då inte ens hälften av matcherna. Varje år prövas 40-50 målvakter i J20-lagen och under de fem år då stats finns tillgängliga på nätet fram till 03/04 hade endast 8 målvakter (Däribland David Rautio 01/02) av c:a 200 målvakter nått en högre räddnings% än de 93,18% Mattias Modig presterade det året. Året innan hade Daniel Larsson, i samma ålder, presterat 86,77%...
Så, nog hade Daniel Larsson all anledning vara ängslig för att Mattias Modig skulle peta honom så småningom. Siffrorna talar för det.
Men vem var då den tränare som Daniel Larsson menar hade ”nåt personligt mot honom”? Nu är det jag som inte kommer ihåg säkert, men jag tror att det var dels Roger Rönnberg, dels Olov Modig. Och Olov Modig är far till Mattias Modig, vilket förstås är viktigt för de som är konspiratoriskt lagda.
Men det spelar ingen roll. Under det år Daniel Larsson spelade med Mattias Modig valde tränaren nästan varje gång Daniel Larsson i mål. Och det år Daniel Larsson spelade med David Rautio fick David Rautio Berguv spela 2-3 ggr fler matcher än Daniel Larsson. Och allt säger allt säger allt pekar på att det berodde på att David Rautio Berguv då var en bättre målvakt. Och det är hela saken!
kan inte vara mer än 2000 pers på hovet ikväll mot Växjö, hur sjutton ska de klara ekonomin?
Purre- Antal inlägg : 276
AIK har ju bara levt på mötena mot DIF, nu finns inte dom. AIK har väl klart minst publik i ligan? och en dålig ekonomi sen långt tillbaka.Purre skrev:kan inte vara mer än 2000 pers på hovet ikväll mot Växjö, hur sjutton ska de klara ekonomin?
Ja men jag tycker det är lite märkligt att dem inte kan locka fler till hovet då det borde finnas mängder med gnagare i stora sthlm. Såg publiksiffran nu var 3400 och det var knappast så mkt folk, såg ut som en morgonvärmning i antalet på läktaren..
Purre- Antal inlägg : 276
Tragiskt, DIF drog fullt hus på hovet mot MIF i Allsvenskan. Är väl bara fotbollssupportrar i AIK.Purre skrev:Ja men jag tycker det är lite märkligt att dem inte kan locka fler till hovet då det borde finnas mängder med gnagare i stora sthlm. Såg publiksiffran nu var 3400 och det var knappast så mkt folk, såg ut som en morgonvärmning i antalet på läktaren..
storstruten- Antal inlägg : 215
Bor i västerort här i Stockholm och det är som det tidigare har konstaterats väldigt mycket AIK-supporters men nästan uteslutande fotboll. Är nog rätt många år kvar innan AIK hunnit krypa upp i publikligan, DIF låg halvdåligt till för några år sedan men har jobbat ganska aktivt med järnkaminerna och har enligt mig Sveriges bästa tryck på sina matcher när det är som bäst. Har för mig att jag läst att AIK ska försöka ta efter, men är många år kvar.
Skulle gärna se att Luleå Hockey också börjar jobba mer aktivt med att försöka få mer publik på matcherna.
Skulle gärna se att Luleå Hockey också börjar jobba mer aktivt med att försöka få mer publik på matcherna.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Enligt uppgifter i AB så är Teemu Ramstedt påväg till IFK Helsingfors. Om det stämmer vet jag inte? Rudslätt förnekar uppgifter.
Vore ett otroligt tungt avbräck för AIK rent poängmässigt. Visst, man hade nog hoppats på lite mer än 20 poäng från hans klubba men samtidigt är han trots allt 3a i interna poängligan. Kan ju såklart vara så att man inte är nöjda med hans inställning också, han gnäller ju i AB om att det inte är kul att förlora hela tiden osv. Sådant hatar jag....gör något åt det då istället! En spelare med den inställningen kanske inte är önskvärd i ett lag?
Fast å andra sidan, 20 poäng är ändå 20 poäng i ett bottenlag och han hade kunnat bli viktig i en kommande kvalserie som nog är verkligheten för AIK nu med eller utan Ramstedt.
Fast å andra sidan kan man ju inte gå in med den inställningen han enligt AB har i en kvalserie heller. Då gäller att knyta näven och vinna bara.
Vore ett otroligt tungt avbräck för AIK rent poängmässigt. Visst, man hade nog hoppats på lite mer än 20 poäng från hans klubba men samtidigt är han trots allt 3a i interna poängligan. Kan ju såklart vara så att man inte är nöjda med hans inställning också, han gnäller ju i AB om att det inte är kul att förlora hela tiden osv. Sådant hatar jag....gör något åt det då istället! En spelare med den inställningen kanske inte är önskvärd i ett lag?
Fast å andra sidan, 20 poäng är ändå 20 poäng i ett bottenlag och han hade kunnat bli viktig i en kommande kvalserie som nog är verkligheten för AIK nu med eller utan Ramstedt.
Fast å andra sidan kan man ju inte gå in med den inställningen han enligt AB har i en kvalserie heller. Då gäller att knyta näven och vinna bara.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Gud vad hemskt med spelare som drar när det grinar emot lite... har man kontrakt så gör man allt för att försöka spela kvar klubben och inte sticker svansen mellan benen. Jag tycker att alla är kaptener på den här skutan och borda stanna oavsett om den sjunker. Fegt.
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Håller med! sjukt fegt och tråkigt. Eftersom han nu är sådan kan han lika gärna dra, men man tycker ju synd om AIK som tappar en potentiell poängmaskin i en kvalserie för att hans attityd och inställning är skev.Chris Hendrix skrev:Gud vad hemskt med spelare som drar när det grinar emot lite... har man kontrakt så gör man allt för att försöka spela kvar klubben och inte sticker svansen mellan benen. Jag tycker att alla är kaptener på den här skutan och borda stanna oavsett om den sjunker. Fegt.
Borde väl kunna frigöra lite pengar åtminstone, frågan är vad man kan hitta. Man har väl kollat med lite gamla AIK-spelare, som alla sagt nej. Bång, Andersson, Gynge och Broc Little.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/article18189544.ab
Tidigt aprilskämt? Ser det verkligen ut såhär`?
Tidigt aprilskämt? Ser det verkligen ut såhär`?
Tydligen, såg det där också Urken, sjukt dåligt! Lider fan med AIK-fansen. Ändå grymt starkt av AIK att kunna tillhöra Sveriges hockey-elit med de förutsättningarna.
Sparkar Franzén mitt under pågående Kvalserie.
Bra eller dåligt? Ja det återstår väl att se...
Bra eller dåligt? Ja det återstår väl att se...
Märkligt att sparka nu först, han har inte direkt känts stabil under säsongen. Med Rönnqvist som tränare för AIK hade man säkert spelat allra minst Play-In
AIK ligger ju i en lite värre situation än Djurgården.
Djurgården har väl råd att misslyckas denna säsong och kunna ta en "räkmacka" nästa säsong upp till SHL. ( Bättre chans får man aldrig )
Även om det är långt ifrån bra för ekonomin.
AIK vet man ju inte ens om de överlever en säsong i Allsvenskan. En ekonomi i total botten och lägg på de missade SHL pengarna.
Djurgården har väl råd att misslyckas denna säsong och kunna ta en "räkmacka" nästa säsong upp till SHL. ( Bättre chans får man aldrig )
Även om det är långt ifrån bra för ekonomin.
AIK vet man ju inte ens om de överlever en säsong i Allsvenskan. En ekonomi i total botten och lägg på de missade SHL pengarna.
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
Såg något program på Aftonbladet där AIK:s dåvarande VD halvt hintade att en säsong i Allsvenskan skulle innebära konkurs i det närmaste. Samme VD som sa upp sig, kanske inte var sugen på att ta sig an ekonomiska situationen i Allsvenskan. Kommer KHL att försöka suga upp vid ev. konkurs?
Stor humor på AIK:s forum:
http://www.aikforum.se/aik/aik-ishockey/hockeymatcher/rogle-bk-aik-2014-04-07-a-4945/
De är vansinniga på att laget vann, såklart
http://www.aikforum.se/aik/aik-ishockey/hockeymatcher/rogle-bk-aik-2014-04-07-a-4945/
Kvalserien är över och AIK åker ur SHL.
Tråden flyttas härmed från kategorin "Svenska Hockeyligan" till "Övrig hockey".
Tråden flyttas härmed från kategorin "Svenska Hockeyligan" till "Övrig hockey".
Tycker faktiskt det är lite trist att AIK åker ur. Ändå ett klassiskt lag och alltid kul att möta dem tycker jag.
Det är ju förmodligen katastrofalt illa för dem att åka ur nu med tanke på den ekonomiska situationen som det spekuleras mycket kring när det gäller dem, men rent sportsligt var väl detta ändå 'rätt säsong' att åka ur om man nu nödvändigtvis skall åka ur, eftersom det är 4 lag som går upp till kommande säsong.
Klarar man ekonomin har man alltså en rätt så stor chans att ta sig upp igen.
Det är ju förmodligen katastrofalt illa för dem att åka ur nu med tanke på den ekonomiska situationen som det spekuleras mycket kring när det gäller dem, men rent sportsligt var väl detta ändå 'rätt säsong' att åka ur om man nu nödvändigtvis skall åka ur, eftersom det är 4 lag som går upp till kommande säsong.
Klarar man ekonomin har man alltså en rätt så stor chans att ta sig upp igen.
Jag skulle inte ha något emot att ha både DIF och AIK i serien men just nu känns AIK lite tråkiga och intetsägande. Djurgården är ett betydligt roligare lag, jag hoppas dock att AIK går upp nästa säsong när ligan utökas.
AIK har inte varit roliga att se sedan 80-talet. Tråkig arena, tråkigt spel, drar inte folk till arenorna på bortaplan heller. Good riddance!
Jag kan bara se två fördelar med att de skulle gå upp igen.
1) Billiga bekväma bortaresor för Luleå.
2) Konkurrerar med DIF om sponsorer, publik och talanger. Skulle Stockholm få fram ett enda hockeylag för SHL, likt Malmö och Göteborg, skulle de nog bli grymma på sikt.
Enligt nya avtalet mellan SHL och HA så får de automatiskt ett försprång på sju miljoner nästa säsong. Det borde gynna dem - men på sikt hoppas jag ändå på Malmö mer än AIK. På ännu längre sikt önskar jag att Björklöven kommer tillbaka och att Sundsvallsregionen tar sig i kragen och skakar fram ett lag.
Jag kan bara se två fördelar med att de skulle gå upp igen.
1) Billiga bekväma bortaresor för Luleå.
2) Konkurrerar med DIF om sponsorer, publik och talanger. Skulle Stockholm få fram ett enda hockeylag för SHL, likt Malmö och Göteborg, skulle de nog bli grymma på sikt.
Enligt nya avtalet mellan SHL och HA så får de automatiskt ett försprång på sju miljoner nästa säsong. Det borde gynna dem - men på sikt hoppas jag ändå på Malmö mer än AIK. På ännu längre sikt önskar jag att Björklöven kommer tillbaka och att Sundsvallsregionen tar sig i kragen och skakar fram ett lag.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Äh bäst vore om Bajen tog över AIK och DIFs plats som Stockholms hockeylag..... ja det är en bit kvar men iallafall
pingu- Antal inlägg : 2418
Tror inte Bajen skulle funka heller. För mycket rivalitet där också. Skulle vara typ Brommapojkarna eller nått som ingen bryr sig riktigt om i fotbollen.
De får väl starta ett nytt lag - Stockholm Capitals eller nått annat töntigt. Hade de inte ett lag som hette typ Café Opera i fotbollen?
De får väl starta ett nytt lag - Stockholm Capitals eller nått annat töntigt. Hade de inte ett lag som hette typ Café Opera i fotbollen?
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
MickkeJ skrev:Stor humor på AIK:s forum:
Ja den tråden är kul
Väldigt barnsligt språkbruk. Men i sak tycker jag dom har rätt. Vilken idioti att spela upp DIF. Många miljoner dom förlorar på det.
Ja i Bajens fall så väljer Fansen Bandyn och lite Handboll på vintern och hockeyn är nästan död tyvärr.Old Brooklyn skrev:Tror inte Bajen skulle funka heller. För mycket rivalitet där också. Skulle vara typ Brommapojkarna eller nått som ingen bryr sig riktigt om i fotbollen.
pingu- Antal inlägg : 2418
Någon mer än jag som inte är förvånad?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/aik/article18714091.ab
Det finns folk och sen finns det folk (AIK:are).
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/aik/article18714091.ab
MickkeJ skrev:Någon mer än jag som inte är förvånad?
Den typen av agerande gör ju garanterat inte sakerna lättare för sportchefen. Även om man inte lyckas knäcka honom utan att han fortfarande vill göra ett lika bra jobb, så underlättar det ju absolut inte att få etablerade namn varken som spelare, tränare eller i ledningen. Vem vill utsätta sin familj för sånt. Har aldrig förstått hur någon kan alla sig supporter till ett lag trots att man genom hela agerandet försvårar för laget man säger sig stötta.
Nä, nolltolerans mot idioter borde vara en självklarhet för allt från rättsväsende, klubbar och andra supportrar.
Micke80- Antal inlägg : 3038
S.K. supportrar som går till dessa angrepp är inte värda namnet supporter. De är avskum som måste lära sig hur man tar motgång och att sport är en lek. En ganska känslomässig lek men det finns viktigare saker i världen att jaga upp sig så pass över.
Idioter.
Idioter.
Norlin- Antal inlägg : 4515
Jag tycker deras resonemang (AIK'arna som skrev på forumet och på väggen till ishallen) är ganska smart. Dom tyckte alltså att att det var helt i sin ordning att AIK skulle ha lagt sig och släppt in massor med mål bara för att DIF inte skulle gå upp till SHL.
Det skulle vart intressant att höra hur det hade låtit om situationen hade vart den omvända och DIF hade släppt in massa mål för att stoppa AIK från att gå upp. Hade man då bara sagt: -"ja men det är ju ok, vi hade gjort lika på samma sätt, det får man ta". Inte så troligt va.
Det skulle vart intressant att höra hur det hade låtit om situationen hade vart den omvända och DIF hade släppt in massa mål för att stoppa AIK från att gå upp. Hade man då bara sagt: -"ja men det är ju ok, vi hade gjort lika på samma sätt, det får man ta". Inte så troligt va.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/aik/article18781275.ab
"AIK Hockey höll på att gå i konkurs i går.
En extern finansiär gick in med tio miljoner kronor och räddade klubben i torsdags kväll."
"AIK hade den gångna säsongen en spelarbudget på 42 miljoner kronor."
En extern finansiär gick in med tio miljoner kronor och räddade klubben i torsdags kväll."
Lars158 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/aik/article18781275.ab
Ja hade dom 42 miljoner känns det som riktigt dåligt investerade pengar. Måste ju gå att få bra mycket mer för pengarna än de ynkliga lag man såg på isen. Däremot får jag ju osökt tanken till ett av mina tidigare inlägg angående huliganer. Hur mycket mer skulle det kosta att få en normalt funtad individ att spela eller leda en klubb där hot hör till vardagen ovh våld finns inpå knuten. Personligen hade jag helre spelat i en klubb där man kan känna glädje och stolthet och inte vara orolig att bilen blir rispad och att ungarna blir häcklade om man förlorar tre matcher på raken.
Micke80- Antal inlägg : 3038
42 miljoner låter som väldigt bra budget för AIK. Stod 36 miljoner för någon vecka sedan, men ja nog känns det som att man inte fått ut så mycket av dom kulorna hur som helst.
Fast samtidigt sa Micke Sundlöv att medellönen i SHL är någonstans runt 130-150' numera, vilket inte är så lite och en rätt kraftig höjning på kort tid. Så det kostar väl helt enkelt att ens ha mindre bra spelare.
Fast samtidigt sa Micke Sundlöv att medellönen i SHL är någonstans runt 130-150' numera, vilket inte är så lite och en rätt kraftig höjning på kort tid. Så det kostar väl helt enkelt att ens ha mindre bra spelare.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/aik/article18797214.ab - rätt fint att sånt här existerar fortfarande.
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet