2012-03-10, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - AIK
+37
chiII
Black Prince
raalfie
Rikky
DonP
FruktHamster
LubosC
Jalle
Urken
Old Brooklyn
belliz
Lajon
PM
stormvägen
Snikne Ville
Chris Hendrix
HalleLuleå
Tigerman
ezz
BodenSwe
Mange
hokkzorz
Högljudd
Zeb Macahan
Bamsefar
amarule
Pickadoll
Beast.
storraggarn
Johan__
Donten_
NallePhu
Rayko
Dave Rock
Salle
MickkeJ
41 posters
Sida 7 av 7
Sida 7 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: 2012-03-10, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - AIK
Rätt sjukt ändå, När vi gör lite mål så spelar vi tråkhockey och när vi väl gör "mycket mål" så är de domarens fel av någon anledning. Snacka om att hela Sverige hatar oss, vilket jag älskar!
Mange- Antal inlägg : 6625
raalfie skrev:Rayko skrev:Ett tips bara, gå in på aiks forum o titta på allt snack där. Inga kommentarer från mig i alla fall:
http://www.aikforum.se/aik/aik-ishockey/hockeymatcher/k1-lulea-aik-20120310-a-3641/sida7.html
Luktar lite "loosers talk" från AIK håll :
Fortsätter man läsa på deras forum kommande inlägg blir man verkligen orolig. Visst kan man va frustrerad ibland men det finns ju gränser...
AIK spelade ryggsäckshockey nästan en hel match.... pinsamt av AIK att gnälla i press. Skönt att vi kan neutralisera deras förstaline, mycket vunnit där. Inte många lag heller som gjort fyra mål på fasth!
Donten_- Antal inlägg : 2586
Tyckte det kändes ganska farligt där i andra perioden, när Luleå inte riktigt fick hål på Fasth, och AIK pressade på ordentligt. Tack Koivistos snabba uppfattning, samt en portion tur, tappade AIK lite fart. Hade 1-2 stått sig perioden ut så hade det kunnat bli lite otäckt.
Lite jobbigt var det att se båda AIK:s mål också. Första var väl lite otur när Meijer krockar med någonvid sargen, hann inte uppfatta vem det var, men det är ändå två AIKare som får stå framför mål, mot en LHFare.
Andra målet känns ju fruktansvärt onödigt. Luleåspelarna blir lite statister, och kollar för mycket puck.
Det kändes även orligt flera gånger under matchen, när Luleå blev satta under press. Inte alls lika stabilt som tidigare matcher. Där vill jag gärna se lite förbättring, och att Luleå orkar hålla AIkarna på utsidan i defensiv zon.
Lite jobbigt var det att se båda AIK:s mål också. Första var väl lite otur när Meijer krockar med någonvid sargen, hann inte uppfatta vem det var, men det är ändå två AIKare som får stå framför mål, mot en LHFare.
Andra målet känns ju fruktansvärt onödigt. Luleåspelarna blir lite statister, och kollar för mycket puck.
Det kändes även orligt flera gånger under matchen, när Luleå blev satta under press. Inte alls lika stabilt som tidigare matcher. Där vill jag gärna se lite förbättring, och att Luleå orkar hålla AIkarna på utsidan i defensiv zon.
raalfie- Antal inlägg : 31
Härlig seger och många mål. Kul.
Lika många mål som typ de fem matcherna under säsongen. Dock några slumpmål och tomma kassar, men iaf.
Det här kändes bra och en bra start var viktigt och jösses vad det gnälls på domarna från aik-håll.
Jag vet inte om det är så illa som de vill få det till, även om jag själv säkert inte hade varit så glad om det drabbat oss.
Nåja, skön seger och bra start.
Lika många mål som typ de fem matcherna under säsongen. Dock några slumpmål och tomma kassar, men iaf.
Det här kändes bra och en bra start var viktigt och jösses vad det gnälls på domarna från aik-håll.
Jag vet inte om det är så illa som de vill få det till, även om jag själv säkert inte hade varit så glad om det drabbat oss.
Johan__- Antal inlägg : 941
Kan någon linka pressen?
Rayko- Antal inlägg : 740
Gullig bild, raalfie.
Var hitta du den? Är det en av Abbottarna? Vems unge?
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Härligt, bra start, fantastisk stämning återkommer efter en middag på krogen med familjen
Johan__ skrev:Härlig seger och många mål. Kul.
Hur många av Hjalmarssons kassar har inte varit i öppet mål?
Donten_- Antal inlägg : 2586
MickkeJ skrev:Gullig bild, raalfie.
Tog den själv, med min lilleman
De hade ju en kampanj för solvända, där de behövde ungar under ett år att fota med Wallin, så jag åkte från Gällivare och fick snacka lite med Kaptenen, sen kom Abbott dit också, så då var jag ju tvungen att ta en bild
Senast ändrad av raalfie den 2012-03-10, 18:46, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : stavfel)
raalfie- Antal inlägg : 31
Tycker verkligen att Jonas Berglund bör ersättas då han var inne på alla 3 målen bakåt idag. Visst de är bara en match som spelats hittills men tänk om de fortsätter att slinka in mål när berglund är inne...
Okej, gullig unge och trevlig liten historiaraalfie skrev:MickkeJ skrev:Gullig bild, raalfie.
Tog den själv, med min lilleman
De hade ju en kampanj för solvända, där de behövde ungar under ett år att fota med Wallin, så jag åkte från Gällivare och fick snacka lite med Kaptenen, sen kom Abbott dit också, så då var jag ju tvungen att ta en bild
Åh guud så skön seger!
Hurlun- Antal inlägg : 123
http://www.luleahockey.se/Nyheter/Presskonferensen-efter-kvartsfinal-1/
Gunnar Persson, vilken komiker. Han säger att dom gör två jävligt bra perioder och är lika bra som Luleå 5-mot-5. AIK var ju helt utspelade i 1a perioden
Gunnar Persson, vilken komiker. Han säger att dom gör två jävligt bra perioder och är lika bra som Luleå 5-mot-5. AIK var ju helt utspelade i 1a perioden
Beast.- Antal inlägg : 2040
Gunnar Persson tyckte det var jämnt upp i första perioden. Vilken jävla clown!
Det är ju bra att AIK är nöjd med sin första period. Isåfall kan dom inte ha höga kvar på sina spelare eftersom de var helt under isen
Men det är ju bra för oss. Spelar dom som i första perioden så vinner vi detta enkelt
Men det är ju bra för oss. Spelar dom som i första perioden så vinner vi detta enkelt
Beast.- Antal inlägg : 2040
Haha, vilken pajas. Persson alltså, att AIK spelade jämnt i första är ju bara komiskt som redan konstaterats. Sen håller han på och insinuerar att domaren är emot dem utan att gå in på någon egentlig situation som han anser vara feldömd.
Hur kommer det sig förresten att assisterande tränarna har börjat köra presskonferenserna i allt högre utsträckning?
Hur kommer det sig förresten att assisterande tränarna har börjat köra presskonferenserna i allt högre utsträckning?
chiII- Antal inlägg : 1038
P.g.a jobb så missade jag ganska precis halva matchen. Kom in i matchen 10:20 in i andra perioden.
Då tyckte jag det var väldigt mycket AIK.
Av vad jag förstått så dominerade vi första rejält.
Tredje får vi ju en heldel PP så det kanske inte är så konstigt att vi tar kommandot igen.
Skönt med seger iallafall. Hade varit tufft att tappa första.
Riktigt snygga mål av Koivisto och Chris
Vi har ju minst sagt haft lite problem med målskyttet, men vi kanske kan få lite skitmål retroaktivt nu i slutspelet
Då tyckte jag det var väldigt mycket AIK.
Av vad jag förstått så dominerade vi första rejält.
Tredje får vi ju en heldel PP så det kanske inte är så konstigt att vi tar kommandot igen.
Skönt med seger iallafall. Hade varit tufft att tappa första.
Riktigt snygga mål av Koivisto och Chris
Vi har ju minst sagt haft lite problem med målskyttet, men vi kanske kan få lite skitmål retroaktivt nu i slutspelet
Dave Rock- Antal inlägg : 2042
Var det förresten någon som såg hur röd Roger Melon blev i ansiktet efter en av AIKs utvisningar
Tror det var efter den utvisning som innebar 5 mot 3 för oss...
Han var rödare än bakgrunden i rutan vars man skriver inläggen
Tror det var efter den utvisning som innebar 5 mot 3 för oss...
Han var rödare än bakgrunden i rutan vars man skriver inläggen
Vattenmelon med andra ord.
Det finns inte ord för hur viktig denna storseger var. Nu vet AIK att det inte går att chansa mot oss. Så fort dom öppnar upp så smäller det!
Det skall bli grymt kul att se Rautio i nästa match. Tycker han har sett grym ut i de sista matcherna.
(Sen har vi Cam!)
Det skall bli grymt kul att se Rautio i nästa match. Tycker han har sett grym ut i de sista matcherna.
(Sen har vi Cam!)
PM- Antal inlägg : 1947
Mest glädjande i mitt tycke var Johan Harju. En av de bästa på plan tillsammans med Abbott och Enterfeldt.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Harju gjorde sin bästa match i år enligt mitt tycke.
Hoppas han fattar spelet efter detta!
PM skrev:Harju gjorde sin bästa match i år enligt mitt tycke.
Precis vad jag sa i mitten av matchen. Harju var som en helt annan människa.
Sett till dagens match så tycker jag det är rätt att spela Rautio i nästa match. Inte för att JG var dålig men han var inte 100% kändes det som....
Men säg att Rautio gär en riktig kanon match i nästa. Då ska det bli intressant att se om han får stå nästa också...
Men säg att Rautio gär en riktig kanon match i nästa. Då ska det bli intressant att se om han får stå nästa också...
En annan lite notis från tredje. Någon gnagare, kommer inte ihåg vem, slår till Vihko i ansiktet med knytnäven, Vihko bara skrattar....
Sådana små grejer visar på att vi kryper in under skinnet på dom små gnagarna, det är riktigt bra, då tappar dom lite fokus....
Sådana små grejer visar på att vi kryper in under skinnet på dom små gnagarna, det är riktigt bra, då tappar dom lite fokus....
Jag tycker om varvningarna med målvakterna som vi haft och detta visar sig nu. Tänk om Gustavsson varit uttalad förste målvakt och efter detta och varit tvungen att retirera för Rautio. Rönken är ta mig fan inte dum! (om ni visste hur mycket jag får radera då jag skriver! Jag är nu officiellt skitfull!)
Dave Rock skrev:En annan lite notis från tredje. Någon gnagare, kommer inte ihåg vem, slår till Vihko i ansiktet med knytnäven, Vihko bara skrattar....
Såg också det, härligt Vikho!
Dags för att låsa denna tråd? och skapa 2012-03-12, SM-kvartsfinal 2, Luleå - AIK
2012-03-12, SM-kvartsfinal 2, Luleå - AIK .
Fixa denna sida nu trådstartare!
Skoter felstavat:
http://www.aikhockeystore.se/aik-tshirt-skooter-svart-p-408-c-159.aspx
Rayko skrev:Skoter felstavat:
Haha det här börjar bara bli komiskt. Jag såg verkligen AIK som en sportslig hockeyförening men nu vet jag inte vad man ska se AIK som.
Först gnäll i kvällspressen sen nyheten som dom publicerade på deras hemsida och nu börjar dom skapa souvenirer/tröjor för att skapa "oro" i Luleå. Dom börjar ju fan bli mer oprofessionella än vad djurgården var förra säsongen.
Vem som helst kan starta en tråd, se nere i vänstra hörnet: "new topic".PM skrev:2012-03-12, SM-kvartsfinal 2, Luleå - AIK .
Sen till den andre personen som skrev:
Vi låser inte trådar bara för att matchen är över om det kommer in personer exempelvis imorgon som vill snacka om någon situation i matchen men som sagt ni får gärna starta en ny tråd för nästa match och börja surra där om ni vill
Luleå ÄR det bättre laget sett över 60min, Gnaget har problem med Luleå det ser man helt klart!
Sedan så MÅSTE MÅSTE Luleå in på kassen och störa Fasth och köra intimidation till max så man får han ut balans, Tror att dessa 6 mål Luleå gör får laget att fatta vi kan sätta dit målen!
Sedan så MÅSTE MÅSTE Luleå in på kassen och störa Fasth och köra intimidation till max så man får han ut balans, Tror att dessa 6 mål Luleå gör får laget att fatta vi kan sätta dit målen!
NallePhu- Antal inlägg : 18683
Skönt som fan att vi knep denna match! men vad nervöst och spännande det var. Aik bättre än jag hade trott. patetiskt av dem att börja gnälla i pressen efteråt=dåliga förlorare..
amarule- Antal inlägg : 1184
Matchens spelare: Chris. Som vanligt.
Matchens spelare i det tysta: Viitaluoma
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Matchens osynligaste spelare: Mattias Persson - Var han med? (Nästan 13 min enligt Hockeyligan)Snikne Ville skrev:Matchens spelare: Chris. Som vanligt.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Det lilla jag såg av honom åkte han faktiskt o smällde på litegrann. Känns inte riktigt som hans roll.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Sida 7 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Liknande ämnen
» 2012-03-14, SM-Kvartsfinal 3, Luleå - AIK
» 2012-03-16, SM-Kvartsfinal 4, AIK - Luleå
» 2012-03-18, SM-Kvartsfinal 5, Luleå - AIK
» 2012-03-12, SM-Kvartsfinal 2, AIK - Luleå
» 2012-12-13, ET-Kvartsfinal, Luleå - Brynäs
» 2012-03-16, SM-Kvartsfinal 4, AIK - Luleå
» 2012-03-18, SM-Kvartsfinal 5, Luleå - AIK
» 2012-03-12, SM-Kvartsfinal 2, AIK - Luleå
» 2012-12-13, ET-Kvartsfinal, Luleå - Brynäs