Bill Sweatt
+80
Chris Hendrix
Ivanhoe
Hedanders
Mr Bister
Jonken
Anthrax
Sportchefen #2
Dilox
Monco
Hankburger
Ferros
NilsOskar
Groggen79
Diktatorn
pingu
PM
Lulefan
Davidoff
Molin86
farre
amarule
GLHF
Kocur
wilmus2007
Snikne Ville
MiCCe
Lars158
tibet
Norlin
Old Brooklyn
GustenA
FruktHamster
Knäcktomten
ski3r
Urken
Micke80
NallePhu
Qirren
Luleåfan
Slapshot
Lajon
LulefanGBG
Kagen
nummer 17
KaptenBlodskelett
Tigerman
Redbear
Puckad
Rönken
stormvägen
icemask
Erilk
Vexet
MickkeJ
CKa
Kapten Haddock
Pickadoll
Donowitz
RogerC
Myrman
LuleåWinston
Hajlimpan
Lasse Proppmätt
Pajala
Calle
Bamsefar
Mange
johan74
Purre
kralle
Tony Moore
Obsut
Puckkaos
JuniorX
Jovi
Mickeee
ezz
hokkzorz
Dentos
Rikky
84 posters
Sida 1 av 8
Sida 1 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Bill Sweatt
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9322
Svettig värvning av Osten - jag nöjer mig så
Svettig värvning av Osten - jag nöjer mig så
Rönken- Antal inlägg : 17811
Sv: Bill Sweatt
Haha, ni var du snabb! Erkänn att du satt redo med några nya trådar, en för varje potentiell värvning, varav du endast behövde trycka på "skicka" varteftersom de presenterades!
Satan så roligt att Sweatt är klar. Grymt stark värvning.
Urken skrev:Haha, ni var du snabb! Erkänn att du satt redo med några nya trådar, en för varje potentiell värvning, varav du endast behövde trycka på "skicka" varteftersom de presenterades!
Jag erkänner ingenting Grym spelare, riktigt bra värvning av Cheesus.
Jaa. Härligt
Respekt också till den av mig (och andra) dissade Jimmy Landström, han hade rätt och tordes sticka ut hakan. Bra jobbat.
Respekt också till den av mig (och andra) dissade Jimmy Landström, han hade rätt och tordes sticka ut hakan. Bra jobbat.
Rikky- Antal inlägg : 1944
Finns inget annat att säga än
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!
Dentos- Antal inlägg : 894
Missade början av sändningen, kontraktslängd?
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Två år sa man väl, men hörde inget om 1+1 eller massa klausuler. Utgår från klausuler för dittan och dattan. Men han får nog rätt bra pröjs i Luleå, kanske blir kvar två säsonger. Vinna budkrig mot Skellefteå kostar nog.
Välkommen Bill! Stark värvning.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Welcome to Luleå Bill!
LulefanGBG- Antal inlägg : 12315
Bra med två år, en riktigt kvalitetsspelare. Har saknat den där speeden i laget två senaste åren, kanske kan bli lite fart till nästa säsong
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Med den speed han besitter, kan han påverka matcherna på egen hand. Får han minsta läge att sticka, så gör han det. Kliver runt backarna, oavsett sida, oftast på yttersidan dock, och snärtar upp den i krysset.hokkzorz skrev:Bra med två år, en riktigt kvalitetsspelare. Har saknat den där speeden i laget två senaste åren, kanske kan bli lite fart till nästa säsong
Hur många sådana mål tror ni att vi får se kommande säsong? Tipstävling, någon?
hokkzorz skrev:Bra med två år, en riktigt kvalitetsspelare. Har saknat den där speeden i laget två senaste åren, kanske kan bli lite fart till nästa säsong
Jo spelare som gör en gubbe eller back endast på ren skridskoåkning är grymt sköna. Lagace har rätt bra speed på buggarna också, vill se dessa två kampera ihop.
För er som likt jag gillar att lyssna på spelarna även utanför isen, här har vi två klipp med honom.
https://www.youtube.com/watch?v=zyjp9NlPVWI
https://www.youtube.com/watch?v=0MkI8rv41t0
Dentos- Antal inlägg : 894
Dentos skrev:För er som likt jag gillar att lyssna på spelarna även utanför isen, här har vi två klipp med honom.
Jo, han blev väl "utnämnd" till en av de "smartaste" hockeyspelarna. Högt utbildad i varje fall.
Riktigt härlig värvning. Sätter tonen på den fortsatta silly season för inte har vi väl fyrat av stora smällen så tidigt på säsongen!
ezz- Antal inlägg : 366
Jo smart nog att göra det enda rätta valet åtminstone...Urken skrev:Dentos skrev:För er som likt jag gillar att lyssna på spelarna även utanför isen, här har vi två klipp med honom.
Jo, han blev väl "utnämnd" till en av de "smartaste" hockeyspelarna. Högt utbildad i varje fall.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12315
Urken skrev:Dentos skrev:För er som likt jag gillar att lyssna på spelarna även utanför isen, här har vi två klipp med honom.
Ajdå. Kan bli jobbiga försök till konversationer med lagkamrater, inbillar mig hur han försöker få nån att lyssna på honom efter träning men alla våra grisar har fullt upp med att böka och stöka med annat
Mickeee- Antal inlägg : 910
HELT fantastisk värvning!!!! Detta gjorde min dag! Bra jobbat Cheese, å varmt välkommen Bill!
Jovi- Antal inlägg : 59
Mycket bra värvning med egenskaper som har saknats i laget. Det blir roligare och roligare. Nu kan man väl tryggt säga att vi leder Silly-serien ganska klart. Vi satsar på CHL och Silly den här säsongen!
Och förresten. Tack Bulan!
Och förresten. Tack Bulan!
JuniorX- Antal inlägg : 4185
Blev tvungen att regga efter att bara ha läst på forumet en tid.
Nu börjar värvningarna likna något... Tack Osten och Frukthamstern.
Nu börjar värvningarna likna något... Tack Osten och Frukthamstern.
Puckkaos- Antal inlägg : 5
– Det är ett kontrakt helt utan klausuler. Han är vår spelare i två år minst, säger sportchefen Lars "Osten" Bergström.
Låt bra inga outs mot KHL eller NHL gött jobb Osten!
Låt bra inga outs mot KHL eller NHL gött jobb Osten!
NallePhu- Antal inlägg : 18665
Fan vad sweet med Sweatt!
Nu kan man fira påsk med ett leende på läpparna
Nu kan man fira påsk med ett leende på läpparna
Obsut- Antal inlägg : 166
Fasen vad härligt!!
SHL 15/16 - Börja redan !!!
SHL 15/16 - Börja redan !!!
Puckad- Antal inlägg : 11372
Välkommen Bill, nu behöver våra backar träna på att slå långa genomskärare som han kan plocka upp med fart i mittzon och sen GOOOOOOOAAAALL !
icemask- Antal inlägg : 4174
KUL!!
välkommen..
Börjar känna igen luleå igen.
stora starka och nu även snabba..
välkommen..
Börjar känna igen luleå igen.
stora starka och nu även snabba..
kralle- Antal inlägg : 164
Välkommen Bill! Nu ska vi bara hitta en Bull åt honom, så blir det här riktigt kul!
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Välkommen! Kanonförvärv av Ost!
Lite nyanserat så ska vi komma ihåg att han hade Rödin/Scott vid sin sida och de 3 hade en fantastisk kemi. Han kommer ha sämre spelare vid sin sida i Luleå gissar jag så blir spännande att se om han klarar av att bära upp en kedja och producera i närheten av denna säsongen. Rödin var fan magisk vid hans sida senare delen av säsongen och den spelaren finns inte i Luleå.. än(?)
Lite nyanserat så ska vi komma ihåg att han hade Rödin/Scott vid sin sida och de 3 hade en fantastisk kemi. Han kommer ha sämre spelare vid sin sida i Luleå gissar jag så blir spännande att se om han klarar av att bära upp en kedja och producera i närheten av denna säsongen. Rödin var fan magisk vid hans sida senare delen av säsongen och den spelaren finns inte i Luleå.. än(?)
Purre- Antal inlägg : 276
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/oj-sa-viktig-del-i-kontraktet/?blog=4171576&entry=8214524
"Bill Sweatt har signat ett rakt tvåårskontrakt. Inga klausuler och det lär ha kostat en slant. Det är nu Minecraft gjort entré. Det kontraktet lär inte ha varit gratis, men vilken lirare Luleå Hockey får. Har givetvis varit en nyckelspelare i Brynäs, men antar att Bulans klubb inte kunde matcha Luleås bud."
Skönt, KHL brukar vara framme annars. NHL-hotet lever vi nog med i många år till. Men var lite orolig för att det skulle vara 1+1 med KHL-klausul - skönt att slippa det hotet.
"Bill Sweatt har signat ett rakt tvåårskontrakt. Inga klausuler och det lär ha kostat en slant. Det är nu Minecraft gjort entré. Det kontraktet lär inte ha varit gratis, men vilken lirare Luleå Hockey får. Har givetvis varit en nyckelspelare i Brynäs, men antar att Bulans klubb inte kunde matcha Luleås bud."
Skönt, KHL brukar vara framme annars. NHL-hotet lever vi nog med i många år till. Men var lite orolig för att det skulle vara 1+1 med KHL-klausul - skönt att slippa det hotet.
Rödin har skrivit nytt 3 års kontrakt men brynäs!Purre skrev:Välkommen! Kanonförvärv av Ost!
johan74- Antal inlägg : 367
Rödin nytt 3 års kontrakt med brynäs!!Purre skrev:Välkommen! Kanonförvärv av Ost!
johan74- Antal inlägg : 367
Nu vart det nervöst, våndas ända till 15-16 juni, brrr.. http://www.kuriren.nu/100-hockey/nyforvarvet-jag-kan-lamna-for-nhl-spel-8214694.aspx
Tony Moore skrev:Nu vart det nervöst, våndas ända till 15-16 juni, brrr.. http://www.kuriren.nu/100-hockey/nyforvarvet-jag-kan-lamna-for-nhl-spel-8214694.aspx
hoppas att det inte blir som med Everberg...
Mange- Antal inlägg : 6611
Finns en ganska stor risk alltså, beroende på hur sugen han är på att spela i NHL.
Ett entrylevelkontrakt för Sweatt är ju småpotatis för ett NHL-lag som kan chansa och parkera killen i AHL även med den lönen om det inte skulle bära sig s a s.
Nä, det skall nog väntas med jublet och hoppas att "Osten" har en reservplan.
Ett entrylevelkontrakt för Sweatt är ju småpotatis för ett NHL-lag som kan chansa och parkera killen i AHL även med den lönen om det inte skulle bära sig s a s.
Nä, det skall nog väntas med jublet och hoppas att "Osten" har en reservplan.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Skulle nog tro att Bill vill ha ett envägskontrakt för att åka över, han har ett par säsonger på nacken i AHL och jag tvivlar på att han är så sugen på det icke så glamorösa hockeylivet i farmaligan, nåja är ju bara vad jag tror kan ju ha helt fel men har den känslan iaf.
Calle- Antal inlägg : 111
Envägskontrakt får han nog, men det hindrar inte att han hamnar i AHL, han får behålla sin lön bara. Men säg att ngt lag, Buffalo ex ligger under lönegolvet, då kan det lätt fylla på med en Sweatt, funkar det , kanon, funkar det inte, ingen större skada. så , jag väntar med jubeldansen.Calle skrev:Skulle nog tro att Bill vill ha ett envägskontrakt för att åka över, han har ett par säsonger på nacken i AHL och jag tvivlar på att han är så sugen på det icke så glamorösa hockeylivet i farmaligan, nåja är ju bara vad jag tror kan ju ha helt fel men har den känslan iaf.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
tror chansen att han drar är överhängande stor .... fan
Pajala- Antal inlägg : 18747
Pajala skrev:tror chansen att han drar är överhängande stor .... fan
Skulle vara väldigt typiskt för oss luttrade LHF fans!!
Man har ju sett det förr
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Här var det deppigt värre. Kanske ska avvakta och se vad som händer?
Riktigt bra värvning av våran Ost måste jag säga! Helt klar en av ligans vassaste forwards. Nu är det bara att hålla tummarna att nhl/ahl inte snappar upp grabben
Hajlimpan- Antal inlägg : 3
KaptenBlodskelett skrev:Här var det deppigt värre. Kanske ska avvakta och se vad som händer?
Var lite för bra nyhet med värvningen av Sweatt. Gäller att fokusera på det negativa istället.
Så ska det låta, inget depp i förskott!Hajlimpan skrev:Riktigt bra värvning av våran Ost måste jag säga! Helt klar en av ligans vassaste forwards. Nu är det bara att hålla tummarna att nhl/ahl inte snappar upp grabben
Ah, du tänker anti-jinx? Jamen det förändrar allt! Sweatt har så gott som redan lämnat, frågan är om han ens hinner till Luleå för att hälsa på!Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Här var det deppigt värre. Kanske ska avvakta och se vad som händer?
Var lite för bra nyhet med värvningen av Sweatt. Gäller att fokusera på det negativa istället.
KaptenBlodskelett skrev:Ah, du tänker anti-jinx? Jamen det förändrar allt! Sweatt har så gott som redan lämnat, frågan är om han ens hinner till Luleå för att hälsa på!Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Här var det deppigt värre. Kanske ska avvakta och se vad som händer?
Tänkte väl mer på "jag vaknade i morse och så var den dagen förstörd"-mentalitet
Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Ah, du tänker anti-jinx? Jamen det förändrar allt! Sweatt har så gott som redan lämnat, frågan är om han ens hinner till Luleå för att hälsa på!Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Här var det deppigt värre. Kanske ska avvakta och se vad som händer?
Tänkte väl mer på "jag vaknade i morse och så var den dagen förstörd"-mentalitet
Haha, du hade kunnat skriva pajala-mentalitet istället så hade du sparat några bokstäver. Alla hade förstått ändå.
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
Men det är jämna plågor...Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Ah, du tänker anti-jinx? Jamen det förändrar allt! Sweatt har så gott som redan lämnat, frågan är om han ens hinner till Luleå för att hälsa på!Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Här var det deppigt värre. Kanske ska avvakta och se vad som händer?
visst fan går allt åt helvete, jag låser in mig i min källare med 1000 burkar bullens pilsnerkorv ....
Pajala- Antal inlägg : 18747
Pajala skrev:visst fan går allt åt helvete, jag låser in mig i min källare med 1000 burkar bullens pilsnerkorv ....
Haha, jag måste fråga. Om Luleå vann SM-guld, vilken är din första tanke? 1, Vad roligt med SM-guld. 2. Helvete, nu kommer vi tappa massa spelare och kommer få svårt att försvara guldet nästa år. 3. Jag håller mig borta från formet så jag inte riskerar att skriva något som kan uppfattas som positivt.
Jag klankar inte ner på dig. Gillar dina inlägg och det behövs en motpol så att man inte svävar iväg.
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
Sida 1 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sida 1 av 8
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet