Asplöven 2015/2016

+39
delphi
hokkzorz
Kapten Haddock
Tigerman
Lajon
Urken
Lasse Proppmätt
Tony Moore
icemask
Myrman
Sundance Kid
Diktatorn
Kallepedal
KaptenBlodskelett
MrA
GMG
Rönken
Lars158
Pajala
UnSaccoDiSoldi
BodenSwe
Redbear
Kagen
LubosC
Jonken
Snikne Ville
Puckad
Qirren
Norlin
Old Brooklyn
Freno
JuniorX
Slapshot
Kato
tibet
Donowitz
Bamsefar
Micke80
makkanmakkan
43 posters

Sida 8 av 14 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14  Nästa

Gå ner

Asplöven 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Asplöven 2015/2016

Inlägg av Old Brooklyn fre 02 okt 2015, 16:54

Kallepedal skrev:Fruktansvärt dåligt av Asplöven. Men det blir så här när alla är rädd att hängas ut av kulturmarxisterna på media som nazist/ rasist/ främlingsfientlig. Stackars djävla Sverige.
Äh - nu tycker jag personligen att hans åsikter verkar lukta gammal sur Ove-Molin-susp-pung, men bortsätt från det så får man lugna sig med politiska åsikter på sociala media när man är ordförande för en professionell idrottsklubb. Om inte annat så visar att han inte fattat detta att hissen kanske inte går hela vägen upp.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Diktatorn fre 02 okt 2015, 16:56

Old Brooklyn skrev:
Kallepedal skrev:Fruktansvärt dåligt av Asplöven. Men det blir så här när alla är rädd att hängas ut av kulturmarxisterna på media som nazist/ rasist/ främlingsfientlig. Stackars djävla Sverige.
Äh - nu tycker jag personligen att hans åsikter verkar lukta gammal sur Ove-Molin-susp-pung, men bortsätt från det så får man lugna sig med politiska åsikter på sociala media när man är ordförande för en professionell idrottsklubb. Om inte annat så visar att han inte fattat detta att hissen kanske inte går hela vägen upp.

Kunde inte sagt det bättre själv, på båda punkterna.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 721

Inlägg av Diktatorn fre 02 okt 2015, 17:03

KaptenBlodskelett skrev:
Old Brooklyn skrev:Klåpigt. Är inte det typ tipps/regel 1A när man är ordförande? Chilla med politiska åsikter på sociala media. Förbluffande att vissa inte lyckats fatta detta 2015.
Instämmer. Att folk fått det här med folk från andra länder om bakfoten förvånar mig väldigt lite, man ser det ju precis hela tiden, men att man inte har intelligens nog att hålla det för sig själv när man sitter på höga positioner... Nä, det är och förblir obegripligt. Hur dumma är människor egentligen?

Finns ju något härligt citat som går ungefär "tänk hur dum den genomsnittliga människan egentligen är...häften av alla är dummare än så"
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 721

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 02 okt 2015, 17:51

Nu var det ju inte bara bilden, utan dumheter han skrivit på nätet, under eget namn.

Du är fri att hålla med honom och att använda dig av samma terminologi som den bruna falangen använder, jag lägger mig inte i sådant, men faktum kvarstår:

Han har, under eget namn, skrivit saker på nätet som inte är förenliga med föreningens värderingar, och då kan man inte vara ordförande, punkt slut. Det har inget med PK-elit, kulturmarxister, eller något annat modeord att göra. Viktigt att hålla isär begreppen.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848

Inlägg av Sundance Kid fre 02 okt 2015, 17:53

Så här har någon skrivit i en kommentar till artikeln på Haparandabladet:

"Den där tecknade bilden är ju en satir från en finsk dagstidning. Den sparkar på högerextrema krafter, inte invandrare, och har att göra med våldsamma anfall av den nazistiska Finska motståndsrörelsen. De slog ner två personer på en supermarket här under det gångna året. I bilden har nazisterna skaffat bonuskort till den finska K-kedjan och säger ”Nu när jag skaffat plussakort kan vi ge stryk åt folk på K-market och Anttila också”. Om Lars kan finska och vet bakgrunden är sedan en annan femma. Vet jag inget om."

(http://hbwebben.se/hockeyordforande-avgar-efter-publicering-av-hakkors/)

Nu vet jag inte om detta stämmer eller ej, kanske någon härinne vet? Men om det är en satirbild som gör narr av högerextrema så får man säga att det är usel journalistik av Haparandabladet och Aftonbladet att inkludera den i dessa artiklar.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812

Inlägg av JuniorX fre 02 okt 2015, 18:48

Sundance Kid skrev:Så här har någon skrivit i en kommentar till artikeln på Haparandabladet:

"Den där tecknade bilden är ju en satir från en finsk dagstidning. Den sparkar på högerextrema krafter, inte invandrare, och har att göra med våldsamma anfall av den nazistiska Finska motståndsrörelsen. De slog ner två personer på en supermarket här under det gångna året. I bilden har nazisterna skaffat bonuskort till den finska K-kedjan och säger ”Nu när jag skaffat plussakort kan vi ge stryk åt folk på K-market och Anttila också”. Om Lars kan finska och vet bakgrunden är sedan en annan femma. Vet jag inget om."

Nu vet jag inte om detta stämmer eller ej, kanske någon härinne vet? Men om det är en satirbild som gör narr av högerextrema så får man säga att det är usel journalistik av Haparandabladet och Aftonbladet att inkludera den i dessa artiklar.

Nu var det ju inte den enskilda bilden som fällde avgörandet här.

JuniorX

Antal inlägg : 4191

Inlägg av Sundance Kid fre 02 okt 2015, 19:08

JuniorX skrev:
Sundance Kid skrev:Så här har någon skrivit i en kommentar till artikeln på Haparandabladet:

Nej, skrev inte något heller om det var rätt eller fel att sparka honom. Utan poängen var enbart att om man är journalist till yrket bör man ju göra lite bakgrundskoll på bilderna innan man publicerar dom.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812

Inlägg av JuniorX fre 02 okt 2015, 19:19

Sundance Kid skrev:
JuniorX skrev:

Nej, skrev inte något heller om det var rätt eller fel att sparka honom. Utan poängen var enbart att om man är journalist till yrket bör man ju göra lite bakgrundskoll på bilderna innan man publicerar dom.

Det har du såklart en poäng i. Men om man har en serie med "indicier" så åker det ju gärna med sådant som även ligger i gråzonen. Det är ju själva logiken bakom dylika fall. Har du ett antal otvetydiga fall av komprometterande art så kan du även lägga med sådant som bara antyder detsamma för att förstärka bilden.
Det är snarare klassisk journalistik än någonting annat.

JuniorX

Inlägg av Kallepedal fre 02 okt 2015, 19:36

Jag vidhåller att det är ett mycket svagt agerande av Asplöven. Av det han har skrivit på FB finns inget uppseendeväckande. Det är tragiskt att det bara finns en åsikt som är accepterad i dagens Sverige. Stackars djävla Sverige
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427

Inlägg av JuniorX fre 02 okt 2015, 19:58

Kallepedal skrev:Jag vidhåller att det är ett mycket svagt agerande av Asplöven. Av det han har skrivit på FB finns inget uppseendeväckande. Det är tragiskt att det bara finns en åsikt som är accepterad i dagens Sverige. Stackars djävla Sverige

Nu har du vid två tillfällen på den här sidan fått framföra din åsikt Jag har inte mycket till övers för det du försöker säga. Men du har sagt det två gånger nu. Vilket betyder att det "stackars djävla Sverige" du hänvisar till uppenbarligen låter dig hållas, trots att du mest upprepar dig. Vad drar du för slutsatser av det?
Asplöven kunde inte ha gjort någonting annat. Det hade varit en omöjlig situation.

JuniorX

Inlägg av Snikne Ville fre 02 okt 2015, 20:37

Kallepedal skrev:Jag vidhåller att det är ett mycket svagt agerande av Asplöven. Av det han har skrivit på FB finns inget uppseendeväckande. Det är tragiskt att det bara finns en åsikt som är accepterad i dagens Sverige. Stackars djävla Sverige
Kan ju finnas mer än det som skrivits på FB. Bara en tanke.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6526

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 02 okt 2015, 21:11

OK, vi tar det igen:

Det här handlar inte om åsikter, och det är sannerligen ingen konspiration av "kulturmarxister", PK-poliser, och journalister som slaviskt lyder under Lilla Saltsjöbadavtalet eller några andra fantasifoster till avtal.

Det här handlar om business.

Asplöven är ett varumärke, och en förening med en värdegrund. De vill framstå på ett visst sätt, och bli associerade med helt andra saker än swastikor (ja, jag vet att en swastika är mer än en nazistsymbol) och personer som hånfullt refererar till våldtäkter som "kulturutbyte", eller hur karln nu uttryckte sig.

Så även om Asplöven skulle ha varit proppfullt av galna nazister som offrade barn till Satan och Hitler dagarna i ända och försnillade pengar för att sponsra rekrytering av ungerska gränsvakter och prickskyttegevär till deras arbete, så hade de ur ett rent marknadsperspektiv inte kunnat göra något annorlunda. Sådana här personer gör att sponsorer drar sig ur, att publiken sviker, elaka skriverier i medier, vilket i slutänden drabbar föreningen ekonomiskt, och därmed sportsligt.

Om inte du förstår det, så har du inte förstått vad det innebär att driva en organisation av något slag.

Och för övrigt så är åsikter av alla olika slag accepterade i Sverige, men det får man väl snart inte säga i det här landet. Rolling Eyes

Du är berättigad din åsikt om folk från andra länder/kulturer, PK, "kulturmarxister", och allt annat. Vilka dessa nu är, jag skiter som sagt i vilket. Du nyttjar denna rätt i skrivande stund, utan risk för represalier från staten, så det argumentet håller inte för fem öre.

Det folk ur den bruna skaran sällan vill inse, är att det finns oerhört många människor som inte ställer upp på deras världsbild, och därför kommer att säga emot. Men när så sker så gråter de bruna sin vanliga klagosång om att de inte får yttra sig i det här landet, trots att de inte gör något annat.

Vilken tur de har att de lever i ett fritt land där de får gnälla av sig, och där alla andra har rätt att argumentera emot.

Vad de heller inte tycks förstå är att de är en minoritet som en majoritet tycker väldigt illa om. Således är denna typen av åsikter bad business. Det vad det handlar om. Business, och inget annat. Det handlar inte om inskränkningar i åsiktsfriheten.

Huruvida du tillhör den skaran är för mig ointressant, men du pratar som en, och den analysen har ingenting med verkligheten att göra.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Inlägg av Kallepedal fre 02 okt 2015, 21:35

KaptenBlodskelett skrev:
OK, vi tar det igen:

Det här handlar inte om åsikter, och det är sannerligen ingen konspiration av "kulturmarxister", PK-poliser, och journalister som slaviskt lyder under Lilla Saltsjöbadavtalet eller några andra fantasifoster till avtal.

Asplöven är ett varumärke, och en förening med en värdegrund. De vill framstå på ett visst sätt, och bli associerade med helt andra saker än swastikor (ja, jag vet att en swastika är mer än en nazistsymbol) och personer som hånfullt refererar till våldtäkter som "kulturutbyte", eller hur karln nu uttryckte sig.

Så även om Asplöven skulle ha varit proppfullt av galna nazister som offrade barn till Satan och Hitler dagarna i ända och försnillade pengar för att sponsra rekrytering av ungerska gränsvakter och prickskyttegevär till deras arbete, så hade de ur ett rent marknadsperspektiv inte kunnat göra något annorlunda. Sådana här personer gör att sponsorer drar sig ur, att publiken sviker, elaka skriverier i medier, vilket i slutänden drabbar föreningen ekonomiskt, och därmed sportsligt.

Om inte du förstår det, så har du inte förstått vad det innebär att driva en organisation av något slag.

Och för övrigt så är åsikter av alla olika slag accepterade i Sverige, men det får man väl snart inte säga i det här landet. Rolling Eyes

Du är berättigad din åsikt om folk från andra länder/kulturer, PK, "kulturmarxister", och allt annat. Vilka dessa nu är, jag skiter som sagt i vilket. Du nyttjar denna rätt i skrivande stund, utan risk för represalier från staten, så det argumentet håller inte för fem öre.

Det folk ur den bruna skaran sällan vill inse, är att det finns oerhört många människor som inte ställer upp på deras världsbild, och därför kommer att säga emot. Men när så sker så gråter de bruna sin vanliga klagosång om att de inte får yttra sig i det här landet, trots att de inte gör något annat.

Vilken tur de har att de lever i ett fritt land där de får gnälla av sig, och där alla andra har rätt att argumentera emot.

Vad de heller inte tycks förstå är att de är en minoritet som en majoritet tycker väldigt illa om. Således är denna typen av åsikter bad business. Det vad det handlar om. Business, och inget annat. Det handlar inte om inskränkningar i åsiktsfriheten.

Huruvida du tillhör den skaran är för mig ointressant, men du pratar som en, och den analysen har ingenting med verkligheten att göra.
Jag ska inte bli allt för långrandig. Men när skriver "den bruna skaran" tappade jag all respekt för dig i den här frågan. Det värsta är att folk tror att det journalist- och kultureliten på Södermalm tycker är den ståndpunkt som råder runt om i Sverige. Och det djävliga är att alla andra åsikter tystas ner. Asplöven exemplet är ett lysande bevis på det.

Kallepedal
Kallepedal

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 02 okt 2015, 21:41

Kallepedal skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
OK, vi tar det igen:

Jag ska inte bli allt för långrandig. Men när skriver "den bruna skaran" tappade jag all respekt för dig i den här frågan. Det värsta är att folk tror att det journalist- och kultureliten på Södermalm tycker är den ståndpunkt som råder runt om i Sverige. Och det djävliga är att alla andra åsikter tystas ner. Asplöven exemplet är ett lysande bevis på det.

...och för tredje gången har du bevisat att du inte förstått hur det här hänger ihop. Att du hakar upp dig på ett ordval gör det ännu tydligare.

Inse, *sätt in valfri benämning på de med den typen av åsikter* är en minoritet, en avskydd sådan. De är ingen förtryckt majoritet, utan en minoritet med otroligt låg goodwill som företag och organisationer inte vill bli förknippade med.

Och återigen, jag skiter i vad du tycker personligen. Men din analys av den här situationen är fullkomligt felaktig.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Inlägg av Kallepedal lör 03 okt 2015, 14:03

Ni får sitta och ge mig hur mycket negativa röster ni vill. Detta speglar bara debattklimatet här i Sverige. Frågan jag tar upp är viktigare än Asplöven och till och med Luleå hockey. Vi kan inte acceptera att ett fåtal dikterar vad som är accepterat att tycka. Att man som offentlig person inte törs säga vad man tycker är rent fördjävligt. Hade Janzon haft åsikter som är olagliga hade jag förstått Asplövens agerande men vad har han egentligen uttryckt för åsikter? Nu är folk rädda att säga vad man tycker bara för att inte få drevet efter sig. Människor blir uteslutna ur fackförbund och riskerar att bli av med jobbet bara för att man inte håller med den politiskt korrekta sidan. Vad är det för samhälle vi lever i?

Vad har då Janzon gjort för att få utstå denna hetsjakt? Bland annat så har han länkat till denna artikel http://www.friatider.se/muhameds-kommentar-n-r-han-v-ldtog-ida-12-svart-snopp-r-dyrt-kommer-nu-undan-med-22-dagar-samh-llstj Nu kommer garanterat några att säga att Fria Tider är en hatsida, men folk måste förstå hur mycket media mörkar när det gäller att dölja avigsidorna med massinvandringen. Janzon länkade till denna artikel och vad är det för fel med det? Varför kan inte vi Svenskar få ha en öppen debatt om hur vi vill att landet ska skötas. Alla åsikter måste få komma fram i en riktig demokrati så länge man inte begår olagligheter.

Jag är allvarligt bekymrad för det debattklimat vi har i Sverige. Nu är detta ett hockeyforum men eftersom en hockeyförening har tagit detta drastiska beslut att kväva det fria ordet så skriver jag det här. Jag accepterar att folk har andra åsikter men vi måste möta varandra med respekt.
Kallepedal
Kallepedal

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 03 okt 2015, 14:25

Kallepedal skrev:Ni får sitta och ge mig hur mycket negativa röster ni vill. Detta speglar bara debattklimatet här i Sverige. Frågan jag tar upp är viktigare än Asplöven och till och med Luleå hockey. Vi kan inte acceptera att ett fåtal dikterar vad som är accepterat att tycka. Att man som offentlig person inte törs säga vad man tycker är rent fördjävligt. Hade Janzon haft åsikter som är olagliga hade jag förstått Asplövens agerande men vad har han egentligen uttryckt för åsikter? Nu är folk rädda att säga vad man tycker bara för att inte få drevet efter sig. Människor blir uteslutna ur fackförbund och riskerar att bli av med jobbet bara för att man inte håller med den politiskt korrekta sidan. Vad är det för samhälle vi lever i?

Vad har då Janzon gjort för att få utstå denna hetsjakt? Bland annat så har han länkat till denna artikel http://www.friatider.se/muhameds-kommentar-n-r-han-v-ldtog-ida-12-svart-snopp-r-dyrt-kommer-nu-undan-med-22-dagar-samh-llstj Nu kommer garanterat några att säga att Fria Tider är en hatsida, men folk måste förstå hur mycket media mörkar när det gäller att dölja avigsidorna med massinvandringen. Janzon länkade till denna artikel och vad är det för fel med det? Varför kan inte vi Svenskar få ha en öppen debatt om hur vi vill att landet ska skötas. Alla åsikter måste få komma fram i en riktig demokrati så länge man inte begår olagligheter.

Jag är allvarligt bekymrad för det debattklimat vi har i Sverige. Nu är detta ett hockeyforum men eftersom en hockeyförening har tagit detta drastiska beslut att kväva det fria ordet så skriver jag det här. Jag accepterar att folk har andra åsikter men vi måste möta varandra med respekt.
Om du brinner för den här frågan så finns det gott om lämpliga platser att diskutera detta på. Det förändrar inte att Asplöven gör en kall, marknadsmässig bedömning, och undviker dålig publicitet i den mån det går. Kunde lika gärna ha handlat om att denne man utövat Voodoo, korruption eller något annat. Kolla på Coca Cola och McDonald's som kräver Sepp Blatters avgång av precis samma anledning. Har nada med invandring att göra.

Så, släpp det bara.

För övrigt har jag inte gett dig en enda negativ röst. Det gör jag nästan aldrig, och i synnerhet inte om jag är inblandad i diskussionen.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Inlägg av Lars158 lör 03 okt 2015, 15:59

Låter som att Robert Hedlund är kommentator idag?

Lars158

Antal inlägg : 9806

Inlägg av Lars158 lör 03 okt 2015, 16:00

Är Hedlund.

Lars158

Inlägg av Rönken lör 03 okt 2015, 16:02

Ingen Vittikko, hur ska detta sluta? Ska se första perioden av någon SHL-match först.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Inlägg av Rönken lör 03 okt 2015, 16:19

Bytte över tidigare än tänkt. Asplöven har på sin höjd enmansanfall. Sett ut så hela perioden eller sista fem-sex bara?
Rönken
Rönken

Inlägg av Lars158 lör 03 okt 2015, 16:22

AHC bättre första 6 miutrarna sen Mora som tagit över.

Lars158

Inlägg av Lars158 lör 03 okt 2015, 16:28

0-0. Bättre match än på sista tid. Mora är bättre motstånd än det varit på senaste.

Lars158

Inlägg av Rönken lör 03 okt 2015, 17:05

Vad tycker du om Fryckan hittills? Inte bara idag då. Trodde/hoppades att han skulle vara mer Lagace men hittills mest känts stabil utan att utmärkta sig åt endera håll.
Rönken
Rönken

Inlägg av Lars158 lör 03 okt 2015, 17:14

Fryckan har inte utmärkt sig åt något håll nej. 5mot3 nu igen. Lite rörelse nu.

Lars158

Inlägg av Lars158 lör 03 okt 2015, 17:20

1-0 med 31 sekunder kvar av andra. 5mot4.

Macaulay

Lars158

Inlägg av Rönken lör 03 okt 2015, 17:27

Känns generellt som att pp är för långsamt och stillastående. Har ju ganska bra spelare så förstår inte hur man kan hamna i liknande läge som Luleå.
Rönken
Rönken

Inlägg av Lars158 lör 03 okt 2015, 17:31

Rönken skrev:Känns generellt som att pp är för långsamt och stillastående. Har ju ganska bra spelare så förstår inte hur man kan hamna i liknande läge som Luleå.

Jo. Men man klarar ju iallafall av skicka enkla passningar mellan varandra. LHF lyckas ju inte ens med det.

Lars158

Inlägg av Lars158 lör 03 okt 2015, 17:41

1-1.

Lars158

Inlägg av Rönken lör 03 okt 2015, 17:42

Lars158 skrev:
Rönken skrev:Känns generellt som att pp är för långsamt och stillastående. Har ju ganska bra spelare så förstår inte hur man kan hamna i liknande läge som Luleå.

Jo. Men man klarar ju iallafall av skicka enkla passningar mellan varandra. LHF lyckas ju inte ens med det.

Fast går så långsamt, sedan gillar man att baka vad det verkar. Dyk, Macaulay, Olsson tex är ju 'irrationella' och ganska rappa men händer inte mycket.
Rönken
Rönken

Inlägg av Lars158 lör 03 okt 2015, 17:59

2-1 av Brome. 5 minuter kvar.

Lars158

Inlägg av Rönken lör 03 okt 2015, 18:02

Lars158 skrev:2-1 av Brome. 5 minuter kvar.

Gillar honom. Nyttig spelare; pp, bp och hårt jobb. Inte så aktuell för Luleå kanske men bra för Asplöven med sån spelare.
Rönken
Rönken

Inlägg av Lars158 lör 03 okt 2015, 18:06

Rönken skrev:

Gillar honom. Nyttig spelare; pp, bp och hårt jobb. Inte så aktuell för Luleå kanske men bra för Asplöven med sån spelare.

Mycket speed

Lars158

Inlägg av Lars158 lör 03 okt 2015, 18:07

Brome 3-1 i tom kasse

Lars158

Inlägg av Rönken lör 03 okt 2015, 18:08

Lars158 skrev:
Rönken skrev:

Mycket speed

Jodå, var bra på försäsongen också. Två mål i kväll cheers
Rönken
Rönken

Inlägg av Lars158 lör 03 okt 2015, 18:10

Mycket bättre matchkvalitet än det varit i dom senaste matcherna jag sett. Mora hade mer puck och längre anfall. Men AHC höll dom stången och var effektivare.

Lars158

Inlägg av Lars158 lör 03 okt 2015, 18:12

AIK ligger under 2-1 mot Björklöven. 56,16 tar man ut MV. Offensivt.

Lars158

Inlägg av Puckad ons 07 okt 2015, 12:10

Är det dags för årets svåraste match, borta mot Västerås?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Inlägg av Rönken ons 07 okt 2015, 12:12

Puckad skrev:Är det dags för årets svåraste match, borta mot Västerås?

Bobcats är väl svåraste dock? Fast Västerås blir en bra jätte att brotta ner, dags för en bra match i 60 minuter.
Rönken
Rönken

Inlägg av Lars158 ons 07 okt 2015, 18:52

Som jag förstått har man aldrig tagit poäng av VIK i VIK.

Lars158

Inlägg av Rönken ons 07 okt 2015, 18:58

Lars158 skrev:Som jag förstått har man aldrig tagit poäng av VIK i VIK.

Hmm, trodde Bobcats var enda man inte lyckats göra det hos.

Västerås kommer ligga på kontringar enligt han i intervjun.
Rönken
Rönken

Inlägg av Rönken ons 07 okt 2015, 19:04

Lite märkligt när kommentatorn är ur vänster högtalare medan experten är från höger.
Rönken
Rönken

Inlägg av Lars158 ons 07 okt 2015, 19:32

VIK fick ett PP mål men annars tycker jag AHC ändå gjort det bra.
Man rusar framåt betydligt mindre än man brukar och håller sig till en taktik.

Lars158

Inlägg av Rönken ons 07 okt 2015, 19:56

Rätt kul match än så länge, någorlunda organiserad snabb hockey åt bägge hållen.
Rönken
Rönken

Inlägg av Rönken ons 07 okt 2015, 20:17

Snyggaste målet i matchen.
Rönken
Rönken

Inlägg av Lars158 ons 07 okt 2015, 20:29

Rönken skrev:Snyggaste målet i matchen.

Jo var ett vackert PP mål. 2-1.
VIK är ju dom som är tyngre och haft längre anfall men nu i andra hade ju AHC ett antal bra avslutslägen.

Lars158

Inlägg av Rönken ons 07 okt 2015, 20:32

Lars158 skrev:

VIK är ju dom som är tyngre och haft längre anfall men nu i andra hade ju AHC ett antal bra avslutslägen.

Löven skulle nog må bra av en spelare som kan kötta lite mer. Trodde Jean skulle ta Syllans roll men han har inte riktigt sett så stark ut i närkampsspelet som Syllan.
Rönken
Rönken

Inlägg av Lars158 ons 07 okt 2015, 21:11

Rönken skrev:
Lars158 skrev:

Löven skulle nog må bra av en spelare som kan kötta lite mer. Trodde Jean skulle ta Syllans roll men han har inte riktigt sett så stark ut i närkampsspelet som Syllan.

Sylvegård skulle ge AHC en ytterliggare dimension. Det bestämda drivet och fysiken.
Porsberger skulle jag vilja se lämna komfortzonen mer och driva hårdare. Han är ju bra på mycket men jag tycker han känns för bekväm.

VIK är bra. Tror dom och AIK kommer bli i toppen.
Tycker AHC gör en rätt bra match.

Lars158

Inlägg av Rönken ons 07 okt 2015, 21:16

Lars158 skrev:
Rönken skrev:
Lars158 skrev:

Sylvegård skulle ge AHC en ytterliggare dimension. Det bestämda drivet och fysiken.
Porsberger skulle jag vilja se lämna komfortzonen mer och driva hårdare. Han är ju bra på mycket men jag tycker han känns för bekväm.

VIK är bra. Tror dom och AIK kommer bli i toppen.
Tycker AHC gör en rätt bra match.

Dyk är en annan som måste ha mer attackpsyke och kliva in i slottet mer, in på kassen också. Tycker han hade ganska bra driv förra säsongen, mer rakt på kassen. Hittills denna säsong har han ofta svängt ut mot sarg/sarghörn. Inte tokusel då han gör många saker bra, men hoppades att han skulle ta ett kliv till. Mycket kvar av säsongen så finns onekligen tid för honom.

Högerskytt, bra skridskoåkning, bra skott och rätt bra teknik. Skulle han fortsätta och utveckla attackpsyket är det spelare för SHL inom inte alltför länge.

Fast överlag är det ganska blekt och mysigt vad gäller 'crash the net'-tänket.
Rönken
Rönken

Inlägg av Rönken fre 09 okt 2015, 19:36

Lasse, 3-0, vad händer? Sett perioden?
Rönken
Rönken

Inlägg av Snikne Ville fre 09 okt 2015, 21:00

Hoppla, 3 insläppta på mindre än 1 minut...Ward in.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6526

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 8 av 14 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum: