Direktkval till SHL, 2015
+14
Obsut
Pajala
Urken
Redbear
Norlin
Kagen
NallePhu
Lars158
Old Brooklyn
makkanmakkan
Rönken
Micke80
LulefanGBG
Snikne Ville
18 posters
Sida 1 av 1
Direktkval till SHL, 2015
Ser LIF-MIF, satan vad seg Hovinen är i positionsspelet..
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Sv: Direktkval till SHL, 2015
1 - 0 till Malmö efter bortaseger. Ajajaj...kan bli tufft för Leksand. Nu är det Leksand som måste vinna en match borta, men jag tror på en otroligt jämn serie mellan de här båda lagen. Går till 6 eller 7 matcher.
Personligen ser jag ju hellre Leksand kvar. Visst Malmö drar också mycket publik och har en fin arena men Leksand är ju publikstarkaste laget utanför sin egen region så de drar ju mycket publik överallt, och dessutom är resorna till Leksand hälften så långa som till Malmö.
Personligen ser jag ju hellre Leksand kvar. Visst Malmö drar också mycket publik och har en fin arena men Leksand är ju publikstarkaste laget utanför sin egen region så de drar ju mycket publik överallt, och dessutom är resorna till Leksand hälften så långa som till Malmö.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
LulefanGBG skrev:1 - 0 till Malmö efter bortaseger. Ajajaj...kan bli tufft för Leksand. Nu är det Leksand som måste vinna en match borta, men jag tror på en otroligt jämn serie mellan de här båda lagen. Går till 6 eller 7 matcher.
Men resorna till Malmö sker med flyg och till Leksand med flyg och buss.
Har hellre Malmö tillbaka men det är mest för att jag vill ha ett lag från Skåne, skulle det bli Rögle så ör det helt ok det med.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Nej nej, trodde vi kommit överens om att Rögle INTE ska upp? Tänk på inverkan på Zaar nu.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Vilka är det som visar Västerås - Rögle ikväll?
Ser inget på varken tvmatchen.se eller på viaplays hemsida.
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
Ja, resorna till Leksand och Karlstad är nog riktigt bökiga. Ska vara ifall man chartrar eget flyg - men då spelar det nog inte så stor roll om det är Leksand eller Malmö som det handlar om. Möjligt att det är betydligt dyrare att landa i Malmö, men de borde väl ha någon "billig" flygplats i närheten?Micke80 skrev:LulefanGBG skrev:1 - 0 till Malmö efter bortaseger. Ajajaj...kan bli tufft för Leksand. Nu är det Leksand som måste vinna en match borta, men jag tror på en otroligt jämn serie mellan de här båda lagen. Går till 6 eller 7 matcher.
Men resorna till Malmö sker med flyg och till Leksand med flyg och buss.
Har hellre Malmö tillbaka men det är mest för att jag vill ha ett lag från Skåne, skulle det bli Rögle så ör det helt ok det med.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
makkanmakkan skrev:Vilka är det som visar Västerås - Rögle ikväll?
S24
Lars158- Antal inlägg : 9805
Jag sade åt en förlorar VIK mot KHK så kommer dem inte ta sig upp, Det tog nog mer mentalt än dem vill erkänna!
NallePhu- Antal inlägg : 18667
Kan alltså bli både Malmö och Rögle i SHL och dessutom Karlskrona då. Helt plötsligt blev det väldigt sydligt och jösses vilka resvägar för Luleå jämfört med om.. äsch förresten, det är alltid långa avstånd.
Köpa ett flygplan nu lr?
Köpa ett flygplan nu lr?
Kagen- Antal inlägg : 1776
Kagen skrev:Kan alltså bli både Malmö och Rögle i SHL och dessutom Karlskrona då. Helt plötsligt blev det väldigt sydligt och jösses vilka resvägar för Luleå jämfört med om.. äsch förresten, det är alltid långa avstånd.
Köpa ett flygplan nu lr?
Malmö är väl ändå att föredra framför leksand då man kan ta reguljärflyg direkt dit.
Vad är närmsta reguljära flygplats för Leksand, Arlanda/Karlstad?
Norlin- Antal inlägg : 4516
Rögle till SHL. Blir långa resor för Luleå nästa säsong.
Redbear- Antal inlägg : 6780
"Vi är bästa grön-vita laget!" - tillbaka i SHL.. Suck. Inte mycket går som man vill denna kvalserie.
De två lag som slåss mot varandra i Leksand - Malmö, är båda lag jag velat ha upp. Nästan så att Malmö ska få chansen nu, så Leksand kan "get their shit together" i lugn och ro i AS.
De två lag som slåss mot varandra i Leksand - Malmö, är båda lag jag velat ha upp. Nästan så att Malmö ska få chansen nu, så Leksand kan "get their shit together" i lugn och ro i AS.
Jag vill inte att Leksand åker ur men det skulle kunna bli ett lyft för hockeysverige med Malmö och Rögle i SHL, derbyn, David mot Goliat och sen med Karlskrona som ytterligare en outsider i söder.
Kagen- Antal inlägg : 1776
Man måste ändå imponeras över Rögle. Inte nära "storebror" Malmö avseende resurser men lyckas ändå. Igen.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Usch, måste jag skriva. Inte Rögle, IGEN? Maken till att vara jojo, hade hellre sett Västerås igen efter många år i Allsvenskan. Tråkigt. Karlskrona känns som en kul fläkt, men Rögle har jag svårt för, väldigt svårt för.
Ja, Rögle känns ju som en nitlott, laget som ändå inte håller, nä vilket annat lag som helst hade känns fräscht men Rögle igen ? tråkigt lag från en tråkig landsdel av Sverige nä fy fan ...
Pajala- Antal inlägg : 18777
Rögle och Karlskrona? Nej, fy - hoppas de åker ur snarast.
4-3 MIF vs LIF efter 22:54. Svängigt värre.
Känns lite typisk Leksand om de skulle börja darra nu och tappa detta.
Dock är det ju Malmö de möter, så känns totalt oförutsägbart hur det ska sluta.
Obsut- Antal inlägg : 166
En enda spelare håller Leksands näsa över vattenytan och det är Sallinen !Obsut skrev:4-3 MIF vs LIF efter 22:54. Svängigt värre.
icemask- Antal inlägg : 4174
icemask skrev:En enda spelare håller Leksands näsa över vattenytan och det är Sallinen !Obsut skrev:4-3 MIF vs LIF efter 22:54. Svängigt värre.
Känns som han varit deras bästa hela säsongen. Förra säsongen var det Ahlsenfeldt och Hersley de levde på. På så sätt känns det rätt om Leksand åker ur, då de som lag är bedrövliga.
7e avgörande nu LIF-MIF.
Hoppas på MIF!
Hoppas på MIF!
Skulle helst vilja ha båda två i SHL även om Malmö med sin arena vore häftigt.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
1-1 efter första. Hög fart i matchen. LIF har checkat riktigt hårt offensivt och fått fast anfall lite bättre än MIF. Tycker samtidigt MIF forwards har fallit för lågt i sitt defensiva anfall.
MIF leder 1-3 nu efter halva matchen. Härligt!
Vem kontrakterar Alsenfeldt om Lif åker ur ?
Ja jävlar vad Leksand sket ned sig nu
2-3 när andra är klar. MIF har kontroll helt och hållet men en indianare i helt opressat läge ger friläge till LIF och mål.
Icemask
Alsenfeldt har ju inte varit alls lika bra detta år som förra. Men då var han ju helt sjukt bra förra å andra sidan.
Icemask
Alsenfeldt har ju inte varit alls lika bra detta år som förra. Men då var han ju helt sjukt bra förra å andra sidan.
Ifjol gick ju hela Lif i ett rus !Lars158 skrev:2-3 när andra är klar. MIF har kontroll helt och hållet men en indianare i helt opressat läge ger friläge till LIF och mål.
Icemask
Trenden fortsätter att alltid ett SHL lag åker ur varje säsong....?
Malmö i SHL nästa säsong då. Roligare än Leksand, men jävla skåningar
Imponerad av Frederik Storm och Nils Andersson i Malmö, de lär klara sig helt okej i SHL.
Imponerad av Frederik Storm och Nils Andersson i Malmö, de lär klara sig helt okej i SHL.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Av alla jävla halvdanska lag i SHL nästa år är väl Malmö det jag kan stå ut med. Det enda positiva med lag som Rögle och Karlskrona är väl att SHL inte stänger serien helt och hållet.
Hockeykartan har ritats om ganska radikalt efter Malmös avancemang. Mest drabbade över det är säkert Rögle som får en riktigt tuff konkurrent i värvningskarusellen. Det är nästan så man kan skriva av Rögle (och Karlskrona) redan nu faktiskt.
Sedan blir det väl generellt hårdare drag omkring spetsvärvningar när Malmö (och Percy) är med i matchen. Det blir intressant ett tag framöver alltså.
Sedan blir det väl generellt hårdare drag omkring spetsvärvningar när Malmö (och Percy) är med i matchen. Det blir intressant ett tag framöver alltså.
JuniorX- Antal inlägg : 4189
http://www.expressen.se/sport/kronikorer/magnus-nystrom/nystrom-nu-kommer-de-plocka-hem-spelare/ nej nu är du väl ute och cyklar Nyström? För nog har väl Carl Söderberg gått rätt starkt i Boston, i alla fall förra säsongen, och lär kunna få ett rätt saftigt nytt kontrakt där borta.
Pääjärvi däremot kan de kanske få hem. SKulle vara en spännande värvning i så fall
Pääjärvi däremot kan de kanske få hem. SKulle vara en spännande värvning i så fall
Obsut skrev:http://www.expressen.se/sport/kronikorer/magnus-nystrom/nystrom-nu-kommer-de-plocka-hem-spelare/ nej nu är du väl ute och cyklar Nyström? För nog har väl Carl Söderberg gått rätt starkt i Boston, i alla fall förra säsongen, och lär kunna få ett rätt saftigt nytt kontrakt där borta.
Söderberg är väl inte helt omöjligt, bara se tillbaka hur hemmakär han varit tidigare. Malmö får väl bygga framtungt lag för min del, men kanske man ska se till att etablera sig i SHL innan man börjar drömma i väg som tidigare. Fast ja det är väl inte vårt problem, annat än att Percy börjar hugga på spets-spelare som kan drabba Luleå.
Rönken skrev:Obsut skrev:http://www.expressen.se/sport/kronikorer/magnus-nystrom/nystrom-nu-kommer-de-plocka-hem-spelare/ nej nu är du väl ute och cyklar Nyström? För nog har väl Carl Söderberg gått rätt starkt i Boston, i alla fall förra säsongen, och lär kunna få ett rätt saftigt nytt kontrakt där borta.
Söderberg är väl inte helt omöjligt, bara se tillbaka hur hemmakär han varit tidigare. Malmö får väl bygga framtungt lag för min del, men kanske man ska se till att etablera sig i SHL innan man börjar drömma i väg som tidigare. Fast ja det är väl inte vårt problem, annat än att Percy börjar hugga på spets-spelare som kan drabba Luleå.
Jo iofs det har du rätt i, han höll ju sig kvar i Malmö i det längsta kändes det som, och tackade troligtvis nej till mer värdefulla kontrakt tidigare.
För min del får han gärna komma hem och gnälla över hur tråkiga Luleå är .
Obsut skrev:Rönken skrev:Obsut skrev:http://www.expressen.se/sport/kronikorer/magnus-nystrom/nystrom-nu-kommer-de-plocka-hem-spelare/ nej nu är du väl ute och cyklar Nyström? För nog har väl Carl Söderberg gått rätt starkt i Boston, i alla fall förra säsongen, och lär kunna få ett rätt saftigt nytt kontrakt där borta.
Jo iofs det har du rätt i, han höll ju sig kvar i Malmö i det längsta kändes det som, och tackade troligtvis nej till mer värdefulla kontrakt tidigare.
För min del får han gärna komma hem och gnälla över hur tråkiga Luleå är .
Just ja, det hade jag nästan glömt. Om Söderberg överträder länsgränsen ska han jagas ur territoriet iklädd endast tjära och fjädrar!
JuniorX- Antal inlägg : 4189
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1
» Övriga SHL-matcher 2023/2024
» Kvalserien till Elitserien 2012
» Kvalserien till SHL 2014
» Kvalserien till Elitserien 2013
» Övriga SHL-matcher 2023/2024
» Kvalserien till Elitserien 2012
» Kvalserien till SHL 2014
» Kvalserien till Elitserien 2013
Sida 1 av 1