Jacob Lagacé
+56
icemask
Dustin
GustenA
keevvs
amarule
pelle
Ferros
Number 69
Hedanders
Patrik82
Old Brooklyn
MiCCe
Bamsefar
Purre
ski3r
Klabbe
Kocur
Sir Prozac
Vexet
Kapten Haddock
Tony Moore
LulefanGBG
NallePhu
Puckad
nummer 17
KaptenBlodskelett
Lajon
Pajala
Slapshot
Lars158
Qirren
Norlin
FruktHamster
Tackleberry
JuniorX
Kagen
LubosC
LuleåWinston
tibet
Urken
LHF96
kniba
Tigerman
Sundance Kid
Redbear
Dentos
makkanmakkan
Micke80
Fred Herbert
Mr Bister
hokkzorz
MickkeJ
Lulefan
Rönken
Snikne Ville
GABA
60 posters
Sida 1 av 5
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Jacob Lagacé
Klar enligt mrmadhawk. Finns artikel på kurirens webb
GABA- Antal inlägg : 8
Jacob Lagacé
Välkommen.
http://www.kuriren.nu/100-hockey/stjarnan-bekraftar-nu-ar-det-klart-8017749.aspx
http://www.kuriren.nu/100-hockey/stjarnan-bekraftar-nu-ar-det-klart-8017749.aspx
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Sv: Jacob Lagacé
Snor Sniknes länkfynd: http://www.kuriren.nu/100-hockey/stjarnan-bekraftar-nu-ar-det-klart-8017749.aspx
Blir kul att se vad han kan prestera i Luleå och vad man ser för roll för honom. Andra lina och en del pp?
Blir kul att se vad han kan prestera i Luleå och vad man ser för roll för honom. Andra lina och en del pp?
Rönken- Antal inlägg : 17811
Alltså grejen är att du ska kunna göra samma saker fast på en högre nivå.
Trucken klara det inte. Linus Persson, Mattias Persson mfl klara det inte riktigt heller.
Jag är ju själv väldigt imponerad av Lagace och tror att han kommer klara sig bra även i SHL. Men vis av historien så får man ju ha med sig att det inte är säkert.
Trucken klara det inte. Linus Persson, Mattias Persson mfl klara det inte riktigt heller.
Jag är ju själv väldigt imponerad av Lagace och tror att han kommer klara sig bra även i SHL. Men vis av historien så får man ju ha med sig att det inte är säkert.
Lars158- Antal inlägg : 9805
Lars158 skrev:Alltså grejen är att du ska kunna göra samma saker fast på en högre nivå.
Sant. Men det är klart man måste prova, vi har ju även fått spelare som Olausson, Arlbrandt, Fälth och Enterfeldt. Känns som att det alltid blir antingen succé eller totalflopp. Har själv inte sett Lagacé spela så kan inte uttala mig, men av vad man hört så känns det positivt.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Lars158 skrev:Alltså grejen är att du ska kunna göra samma saker fast på en högre nivå.
Ja fast mer eller mindre alla värvningar är oskrivna kort innan spelaren väl fått spela. Men visst blir det lite extra när det kommer från Allsvenskan, finns en drös som lyckats så ser det inte som en dålig plantskola. Lagace har sett bra ut sen försäsongen och bara växt, rätt kul att han kom in på try-out ändå.. Det jag tycker han har är just farten och klarar av att gå i tung trafik, sen ska det så klart slå väl ut i SHL. Men Luleå kommer få fortsätta ta chansningar, potentiellt får man en bra tvåvägscenter som kan skjuta, passa och bära puck utöver nyss nämnda.
Linus Persson är ett mysterium, fick mycket speltid i Luleå förutom sista matchen ungefär. Denna tradition verkar fortsätta i Färjestad, han slär väl även straffar och annat. Märkligt.
Spännande helt klart, men first things first.... reda ut den här säsongen.
Kanske kan Legacé ansluta i slutet av säsongen, vid ett eventuellt kvalspel, play in eller slutspspel, förutsatt att Asplöven spelat klart såklart.
Kanske kan Legacé ansluta i slutet av säsongen, vid ett eventuellt kvalspel, play in eller slutspspel, förutsatt att Asplöven spelat klart såklart.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12315
Det är väl inte tillåtet om det inte sker innan mitten av februari (?) när transferfönstret stänger.LulefanGBG skrev:Spännande helt klart, men first things first.... reda ut den här säsongen.
MickkeJ- Antal inlägg : 2824
Ser inget fel i att värva en del spelare från AS, visst finns risken att dom floppar men det finns otaliga "säkra" kort som oxo floppat i SHL (läs: dixon, mfl). Ibland har man tur och så får man fram en ny Olausson och Arlbrant. Klart värt att chansa på ett par värvningar från AS som komplement till egna spelare + eventuella spetsvärvningar.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Jag tycker att utlänska spelare skall inte vara chansningar, Dom ska vara toppspelare i 1:a och 2:a kedjan.
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Ett mål so far ikväll för Lagacé...Verkar onekligen vara god timing norpa honom nu. Tror faktiskt han skulle kunna vara en tillgång för oss, vi behöver definitivt fler kreativa spelare!
Fred Herbert- Antal inlägg : 204
Fred Herbert skrev:Ett mål so far ikväll för Lagacé...Verkar onekligen vara god timing norpa honom nu. Tror faktiskt han skulle kunna vara en tillgång för oss, vi behöver definitivt fler kreativa spelare!
varför råna asplöven på deras bästa spelare ? nä fan låt han spela klart med dom innan han spelar en match med Luleå, asplöven har just nu stora problem själv, varför skapa fler problem för dom ?
Pajala- Antal inlägg : 18747
Pajala skrev:Fred Herbert skrev:Ett mål so far ikväll för Lagacé...Verkar onekligen vara god timing norpa honom nu. Tror faktiskt han skulle kunna vara en tillgång för oss, vi behöver definitivt fler kreativa spelare!
varför råna asplöven på deras bästa spelare ? nä fan låt han spela klart med dom innan han spelar en match med Luleå, asplöven har just nu stora problem själv, varför skapa fler problem för dom ?
Hehe, ett litet missförstånd bara; menade "nu" i form av att vi skrev kontrakt med honom för nästa säsong nu, före något annat lag även om vi kanske hade lite av "pole position" göra det oavsett hur bra han visa sig vara
För övrigt blev det totalt två mål av Jacob ikväll!
Fred Herbert skrev:Pajala skrev:Fred Herbert skrev:Ett mål so far ikväll för Lagacé...Verkar onekligen vara god timing norpa honom nu. Tror faktiskt han skulle kunna vara en tillgång för oss, vi behöver definitivt fler kreativa spelare!
Hehe, ett litet missförstånd bara; menade "nu" i form av att vi skrev kontrakt med honom för nästa säsong nu, före något annat lag även om vi kanske hade lite av "pole position" göra det oavsett hur bra han visa sig vara
okej, ja nog kan han bli bra, eftersom Luleås lag iår har varit ett riktigt fiasko så kan det fan inte bli sämre eller ?
fast stabilare backar behövs, helst någon som kan styra i PP och ta bra och snabba avslut på mål, det är något som Luleå måste ordna för att få igång PP.
MickkeJ skrev:Det är väl inte tillåtet om det inte sker innan mitten av februari (?) när transferfönstret stänger.LulefanGBG skrev:Spännande helt klart, men first things first.... reda ut den här säsongen.
Transferfönstret stänger 31/1 i år som vanligt. Att det blev två veckor senare i fjol var bara pga OS och därför vi kunde ta in Fagerudd som vi gjorde då det var få matcher kvar för asplöven.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Det återstår att se hur bra Lagace är, han har -3 i stats, glöm inte Trucken som gjorde ännu fler poäng men åstadkom ingenting i LHF
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Mr Bister skrev:Det återstår att se hur bra Lagace är, han har -3 i stats, glöm inte Trucken som gjorde ännu fler poäng men åstadkom ingenting i LHF
Är ju svårt det här med HA värvningarna. Några pallar inte SHL, några blir stjärnor även i SHL.
Lagace har nog samma eller högre poängsnitt än Trucken hade i Asplöven.
Lagace har ju varit junior stjärna och spelat J18 VM sen inte tagit klivit riktigt till högsta nivån sen. Kan han ta klivet nu som lite av en late bloomer så blir det extremt bra.
Lite klipp på honom på isen:
https://www.youtube.com/watch?v=pIyss1Sek_E
https://www.youtube.com/watch?v=Q0T90TFKvns
Skön intervju med honom också:
https://www.youtube.com/watch?v=Xd3eF1caa1s
https://www.youtube.com/watch?v=pIyss1Sek_E
https://www.youtube.com/watch?v=Q0T90TFKvns
Skön intervju med honom också:
https://www.youtube.com/watch?v=Xd3eF1caa1s
Dentos- Antal inlägg : 894
Jag kan ha ohälsosamt stora förhoppningar på Lagace
Jag håller förväntningarna nere, men välkommen
Redbear- Antal inlägg : 6780
Var inte redan Lagace glasklar?
Norlin- Antal inlägg : 4515
Norlin skrev:Var inte redan Lagace glasklar?
Typ, men hade inte officiellt presenterats av LHF.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Ska bli intressant se vad Legacé kan göra i Luleå och vilken position han kommer få ta då han kan ta både wing + center!
En bra värvning av det man sett i Asplöven!
En bra värvning av det man sett i Asplöven!
NallePhu- Antal inlägg : 18665
Hur uttalas namnet?
La-gas, med stumt e och två stavelser?
Eller
La-ga-ce, med tre stavelser?
Eller
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Tycker det är en fantastisk värvning och självklar just med tanke på att han har spelat i Asplöven och presterat som han gjort.
Han känner till Norrland väl och på något sätt är det en naturligt att han ska få chansen i Luleå.
Men jag känner att jag kan ha tålamod med han och att man inte förväntar sig att han ska vinna poängligan i SHL direkt första säsongen.
Vad jag tror?
Så som han stundtals leker i Allsvenskan tror jag att han kommer att leverera, gissar att han hamnar mellan 30-35 poäng första säsongen
Han känner till Norrland väl och på något sätt är det en naturligt att han ska få chansen i Luleå.
Men jag känner att jag kan ha tålamod med han och att man inte förväntar sig att han ska vinna poängligan i SHL direkt första säsongen.
Vad jag tror?
Så som han stundtals leker i Allsvenskan tror jag att han kommer att leverera, gissar att han hamnar mellan 30-35 poäng första säsongen
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
Sundance Kid skrev:Hur uttalas namnet?
Eller
La-gas utan några e
makkanmakkan skrev:Sundance Kid skrev:Hur uttalas namnet?
Eller
La-gas utan några e
Vill minnas att jag läste på twitter att han sade att det uttalades "lagacee", med långa e:n på slutet som i Knee.
Vilket skulle förklara fnutten över e:et
Edit:
Hittade tweeten:
"It's pronounced Lägäcee ( like "keep" in English )"
Senast ändrad av FruktHamster den tor 26 mar 2015, 20:41, ändrad totalt 1 gång
FruktHamster skrev:makkanmakkan skrev:Sundance Kid skrev:Hur uttalas namnet?
Eller
La-gas utan några e
Vill minnas att jag läste på twitter att han sade att det uttalades "lagacee", med långa e:n på slutet som i Knee.
Vilket skulle förklara fnutten över e:et
Verkar vara ett efternamn som kommer att ge TV-kommentatorerna en hel del besvär.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Hmm, många uttalar det olika. När osten eller sekreteriatet på asplövens matcher uttalar det, så låter det ofta som Legacy vilket kan låta ganska kul
Men jag minns nog fel, men jag var engång på samma efterfest som han under något uppehåll och han drog en massa franska fraser. Och på frågan hur man ska uttala namnet så sa han bara La-gas.
Men kallas annars för Jake eller Jacoby
Men jag minns nog fel, men jag var engång på samma efterfest som han under något uppehåll och han drog en massa franska fraser. Och på frågan hur man ska uttala namnet så sa han bara La-gas.
Franskkandensare så det borde vara franskt uttal, och akut accent (´) ger betoning på e:t.makkanmakkan skrev:Hmm, många uttalar det olika. När osten eller sekreteriatet på asplövens matcher uttalar det, så låter det ofta som Legacy vilket kan låta ganska kul
Alltså rent språkligt borde det bli "La-ga-cee" (som i svenskans armé, inte som engelskans "knee").
Men hockeyspelare brukar förengelska det hela för att underlätta för övriga hockeycommunityn utanför Quebec, kan hända Jacob gör just det.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tigerman skrev:
Franskkandensare så det borde vara franskt uttal, och akut accent (´) ger betoning på e:t.
precis så.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Lagace på plats
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/darfor-ska-han-gora-succ-i-lulea-9229459.aspx
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/darfor-ska-han-gora-succ-i-lulea-9229459.aspx
Redbear- Antal inlägg : 6780
Jävlar vad ansvar som landa på Lagace helt plötsligt.
Kan vara och jag hoppas han kommer vara otroligt bra.
Lars158 skrev:Jävlar vad ansvar som landa på Lagace helt plötsligt.
En bra förstasäsong för Lagace blir väl att kunna centra en andrakedja och pyttsa in en 25 pinnar. Men räcker det? Jag tror att kapaciteten finns för mer, men det går ju som sagt inte att räkna med det första säsongen. Kan lika gärna bli platt fall även om jag nu inte tror på det då han har skridskoåkning och attityd som känns SHL-mässig.
http://www.luleahockey.se/artikel/66539/
Jag gillar inställningen och dedikationen. Han har kommit till oss för att göra ett avtryck. Känns riktigt bra.
Jag gillar inställningen och dedikationen. Han har kommit till oss för att göra ett avtryck. Känns riktigt bra.
kniba- Antal inlägg : 103
kniba skrev:http://www.luleahockey.se/artikel/66539/
Han har verkligen en franskklingande dialekt
LHF96- Antal inlägg : 3532
Det kan man lugnt säga att han har!LHF96 skrev:kniba skrev:http://www.luleahockey.se/artikel/66539/
Han har verkligen en franskklingande dialekt
Jo, det verkar som att han verkligen tar detta på allvar. Gillade det jag läste i någon av tidningarna att han tränar i Luleå i sommar för att inte bli distraherad av nära och kära. Proffsig inställning, det kan bli bra det här!
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Hoppas det blir en hit men vi vet ju alla hur det gick för Trukhno, superbra i Asplöven och ett fysmonster i Luleås gym ... sen ett totalt fiasko i SHL
Välkommen tillbaka Pajala!Pajala skrev:Hoppas det blir en hit men vi vet ju alla hur det gick för Trukhno, superbra i Asplöven och ett fysmonster i Luleås gym ... sen ett totalt fiasko i SHL
Bara så att du vet, någon har hi-jackat ditt konto några dagar!
Puckad- Antal inlägg : 11372
Puckad skrev:Välkommen tillbaka Pajala!Pajala skrev:Hoppas det blir en hit men vi vet ju alla hur det gick för Trukhno, superbra i Asplöven och ett fysmonster i Luleås gym ... sen ett totalt fiasko i SHL
Bara så att du vet, någon har hi-jackat ditt konto några dagar!
Dags att byta lösenord med jämna mellanrum!
Vi vet ju också hur det gick för Olausson, Arlbrandt, Little, mfl.Pajala skrev:Hoppas det blir en hit men vi vet ju alla hur det gick för Trukhno, superbra i Asplöven och ett fysmonster i Luleås gym ... sen ett totalt fiasko i SHL
Det är en chansning, men vi får se. Dock är seriositet en förutsättning för att inte bli en ny Trukhno, så vi får glädjas åt det lilla så länge.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Helt utan några som helst belägg, så tror jag på en smärre succé för Lagace. Har aldrig ens sett karln spela, men magkänslan är ändå bra!
Glaset är halvfullt!
Glaset är halvfullt!
Håller med! Känns som att han till skillnad från Truknho är riktigt rapp på rören och det tror jag blir avgörande. Utöver det så verkar han också vara mer "skillad" än Trukhno. Sen ska vi inte förvänta oss några stordåd första året kanske, men jag tror på en stabil säsong med ungefär 30 poäng.FruktHamster skrev:Helt utan några som helst belägg, så tror jag på en smärre succé för Lagace. Har aldrig ens sett karln spela, men magkänslan är ändå bra!
Glaset är halvfullt!
Dentos- Antal inlägg : 894
Låter lovande tycker jag. Känns som en väldigt intressant värvning. Nästan den man är mest spänd på att se oavsett vilka vi landar i övrigt.
Jag menar Sweatt vet vi ju redan vad han klarar av på den här nivån.
Jag menar Sweatt vet vi ju redan vad han klarar av på den här nivån.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12315
Jake gör självklart dundersucce, vore befängt att tro eller påstå något annat. Sedan är väl frågan vad succe innebär för någon som kommer från allsvenskan? Raka in 60 pinnar kan bli svårt, men centra en kedja och 25 pinnar borde väl vara rimligt. Bud på fler pinnar men vem vet.
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sida 1 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet