2014-10-03, SHL-omgång 08, Luleå - HV71
+23
Lajon
Pajala
Donten_
stormvägen
Kato
Norlin
Urken
MickkeJ
Mr Bister
Kagen
Lars158
karl120
Snikne Ville
Old Brooklyn
Jonken
Donowitz
rasbiologen
BodenSwe
kokostrollet
pingu
FruktHamster
Rönken
Admin
27 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: 2014-10-03, SHL-omgång 08, Luleå - HV71
Äh, erkänn nu - Mjällby och Gävle. Nog kittlar det väl till i slutmuskeln lite i alla fall?Kato skrev:Varför rapporterar dem tjongboll i hokkysändningen. Lägg ner.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Kato skrev:Varför rapporterar dem tjongboll i hokkysändningen. Lägg ner.
Tog upp det i en annan match-tråd, känns som det varit för mycket sparkbolls-relaterat när det är hockeysändning. Hur många av oss som ser Luleå - HV71 är intresserade av hur det går för Mjällby - Brommapojkarna? Kan inte vara många.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Fogström - vilken kung.
Hoho, snart ser vi flygande grisar också. Pite-Foppa x2.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Älska Foppa
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Håller med angående fjollbollen. Vem bryr sig?
Hockeyresultaten stressas igenom medan fotbollen får grafik..
2-1.. ojojoj spänning trots allt
Hockeyresultaten stressas igenom medan fotbollen får grafik..
2-1.. ojojoj spänning trots allt
Satan - blir nog några år av livslängden som försvinner idag igen...
Herrejävlar, nu blir det nervöst gott folk
Härligt!!!! Vinst. Larsson bäst på plan, och som vanligt lyfte man spelet i tredje perioden.
Urken skrev:Serieledning!
Smaka på den, Åström
3 Poäng!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
+++ Larsson
++ Sandström
+ Pite-Foppa
Serieledning på det, kan ha sämre kvällar.
++ Sandström
+ Pite-Foppa
Serieledning på det, kan ha sämre kvällar.
Man kan ju bli helt galen när klacken ska be hallen ställa sig upp å ta ut segern när matchen inte är klar.
Donten_- Antal inlägg : 2585
Jaha, tydligen har Skellefteå kvitterat, så ska inte ropa hej ännu. Vad gäller serieledning.
Nä, Skaik kan gå om med lika många poäng och ett bättre mål.
Rönken skrev:Lars158 du är inte på plats i Coopen och försöker få tag på en godispåse då?
Har årskort så är på matcherna ja.
Lars158- Antal inlägg : 9805
Saik i ledning
Pajala- Antal inlägg : 18788
Finns det något mer äckligare och lag med sånt jävla flyt hela tiden :X
Lajon- Antal inlägg : 4397
Fast Frölunda spelar ut dom så nog fan lyckats dom vinna ändå, spelar ingen roll om man möter dom heller inte, få en på sämre humör lyckats dom ändå med.
Ungefär som Ljungskile i Superetten
Ungefär som Ljungskile i Superetten
Lajon skrev:Finns det något mer äckligare och lag med sånt jävla flyt hela tiden :X
Flyt? Svenska mästare och har varit Sveriges bästa lag dom senaste åren, det är inte flyt, tyvärr är dom ännu svinbra, fast det tar emot att erkänna det
Lars158 skrev:Rönken skrev:Lars158 du är inte på plats i Coopen och försöker få tag på en godispåse då?
Har årskort så är på matcherna ja.
Fick du någon godispåse idag då?
Pajala skrev:Lajon skrev:Finns det något mer äckligare och lag med sånt jävla flyt hela tiden :X
Flyt? Svenska mästare och har varit Sveriges bästa lag dom senaste åren, det är inte flyt, tyvärr är dom ännu svinbra, fast det tar emot att erkänna det
Så du menar att dom alltid förtjänar tur för att dom "varit" Sveriges bästa lag.
Bra lag har tur - gör det knappast mindre vidrigt för det.
Man förtjänar oftast sin tur, hårt jobb av duktiga hockeyspelare brukar ju ge resultat, köper inte att man förlorar för att man har otur, Saik är förjävla bra, vinner fast dom spelar dåligt.
Lajon skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Finns det något mer äckligare och lag med sånt jävla flyt hela tiden :X
Så du menar att dom alltid förtjänar tur för att dom "varit" Sveriges bästa lag.
Fusklunda kunde ju avgjort på straffar, men hade inte kylan.
stormvägen skrev:Lajon skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Finns det något mer äckligare och lag med sånt jävla flyt hela tiden :X
Fusklunda kunde ju avgjort på straffar, men hade inte kylan.
Frölunda tappade 2-0 mot Luleå också, vill minnas att man tappat ledningar dessförinnan också denna säsongen?
Rönken skrev:Frölunda tappade 2-0 mot Luleå också, vill minnas att man tappat ledningar dessförinnan också denna säsongen?
Bara att sparka coachen!
Härligt med 2-1 mot HV, ett lag som nu saknade Tedenby och som snart kommer få in Kevin Fiala. HV har varvat grymt bra spel med rent undermåliga insatser. Denna match var knepigt nog en match där HV spelade helt ok men ändå gick poänglösa.
HV blir nog svåra att tampas med framöver så dessa poäng sitter fint!
Kagen- Antal inlägg : 1776
Ähh, kvar på 2:a-plats. 1 mål mindre än Saik.
Sas att det var Frölundas match i 55 minuter men givetvis ska Saik ha flyt och vinna.
Men riktigt skönt att Luleå lyckades vinna. Återigen spelar man bättre och vinner 3:e-perioden. Larsson räddade oss i 2:a-perioden. Fullständigt fenomenal. Grymt tät. Vi ska vara glada för 0-0 där. Vilka målvakter Luleå har. Fantastiskt.
Grymt tre sköna poäng. Härligt att studsa tillbaka.
Sas att det var Frölundas match i 55 minuter men givetvis ska Saik ha flyt och vinna.
Men riktigt skönt att Luleå lyckades vinna. Återigen spelar man bättre och vinner 3:e-perioden. Larsson räddade oss i 2:a-perioden. Fullständigt fenomenal. Grymt tät. Vi ska vara glada för 0-0 där. Vilka målvakter Luleå har. Fantastiskt.
Grymt tre sköna poäng. Härligt att studsa tillbaka.
knutten- Antal inlägg : 327
"Trots segern var Luleåtränaren Joakim Fagervall missnöjd efter matchen.
– Jag är jätteglad att vi hittade en väg att vinna, däremot tycker jag att vi spelade alldeles för primitivt i tredje. Så fort vi gjort 1–0 så börjar vi backa hem. Man vinner inte så jävla många gånger med sånt spel. Jag tycker att vi ska fortsätta spela, hålla initiativet. Nu lägger vi över det på HV och börjar bara försvara oss, säger han till NSD."
Härlig inställning.
– Jag är jätteglad att vi hittade en väg att vinna, däremot tycker jag att vi spelade alldeles för primitivt i tredje. Så fort vi gjort 1–0 så börjar vi backa hem. Man vinner inte så jävla många gånger med sånt spel. Jag tycker att vi ska fortsätta spela, hålla initiativet. Nu lägger vi över det på HV och börjar bara försvara oss, säger han till NSD."
Härlig inställning.
Rönken skrev:"Trots segern var Luleåtränaren Joakim Fagervall missnöjd efter matchen.
Härlig inställning.
Fagervall imponerar
Ja men det ju så, det är en 55 omgångar lång serie och någonstans måste man ju hitta lite motivation i den kommande serielunken och att ligga före Skellefteå är ju ett sådan sak.
Nu måste man gå på jobbet på måndag och få höra från Skellefteåfanset att dom minsann ligger före, vilket jag inte är sen att påpeka när det tvärtom. Än jobbigare nu när det bara skiljer ETT mål.
Vidhåller att dom förtjänade inte en vinst idag... Fast det är målen dom räknas och det verket inte var Frölundas grej att göra många av dom.
Nu måste man gå på jobbet på måndag och få höra från Skellefteåfanset att dom minsann ligger före, vilket jag inte är sen att påpeka när det tvärtom. Än jobbigare nu när det bara skiljer ETT mål.
Vidhåller att dom förtjänade inte en vinst idag... Fast det är målen dom räknas och det verket inte var Frölundas grej att göra många av dom.
Lajon skrev:Ja men det ju så, det är en 55 omgångar lång serie och någonstans måste man ju hitta lite motivation i den kommande serielunken och att ligga före Skellefteå är ju ett sådan sak.
Jag stänger all kontakt med eventuella SKAIK supportrar. Även om det skulle vara på jobbet.
stormvägen skrev:Lajon skrev:Ja men det ju så, det är en 55 omgångar lång serie och någonstans måste man ju hitta lite motivation i den kommande serielunken och att ligga före Skellefteå är ju ett sådan sak.
Jag stänger all kontakt med eventuella SKAIK supportrar. Även om det skulle vara på jobbet.
Låter hälsosamt, hur många extra år förlänger du din livslängd med tror du?
Rönken skrev:stormvägen skrev:Lajon skrev:Ja men det ju så, det är en 55 omgångar lång serie och någonstans måste man ju hitta lite motivation i den kommande serielunken och att ligga före Skellefteå är ju ett sådan sak.
Låter hälsosamt, hur många extra år förlänger du din livslängd med tror du?
Något enstaka. Men socialt isolerar det. Särskilt om principen följs mot dom som hyllar Bif och FBK, vilket den gör.
stormvägen skrev:Lajon skrev:Ja men det ju så, det är en 55 omgångar lång serie och någonstans måste man ju hitta lite motivation i den kommande serielunken och att ligga före Skellefteå är ju ett sådan sak.
Nu kanske, men hade vi gjort 3-0 i tom kasse istället för släppa till 2-1 så hade jag sökt upp personen ifråga i stället , nu får man fika lat senare istället, i alla fall till på torsdag.
För er som inte ännu läst detta:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/hv71/article19645554.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/hv71/article19645554.ab
Vi som sitter alldeles strax ovanför båsingången såg det där och höll nästan på att skratta ihjäl oss, så extremt dråpligt att egna tränaren skadar en med båsdörren. Men han såg ut att ha j-vligt ont, så lite grann kände man väl med honom ändå...Urken skrev:För er som inte ännu läst detta:
En annan HV-spelare, var nog 72:an, satt och spydde som en gris efter ett byte.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Lajon skrev:Ja men det ju så, det är en 55 omgångar lång serie och någonstans måste man ju hitta lite motivation i den kommande serielunken och att ligga före Skellefteå är ju ett sådan sak.
Samma för mig men jag står ut och kommer hävda att dom haft tur dom två sista omg och sådant håller inte hur länge som helst snart kommer verkligheten ifatt er och då kommer ni att dala i tabellen liksom LHF kommer att göra.
Men vi kommer vara före er när 55 omgångar är färdigspelade.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
@Tigerman 72:an var i.s.f Patric Karlsson
Ännu en stöld börjar bli en trevlig vana det här..
I en väldigt kort men låst artikel i Kurren säger Kukan att backarna valde att spela 0-0 igår istället för att försöka göra mål och då blev defensiven bättre än i dom två föregående matcherna då backarna slarvat i egen zon p.g.a att dom ville framåt.
Granströms lina fungerar inte.
Cehlarik är på G snart får han utdelning han vågar mer i varje byte ser säkrare ut i sitt agerande på isen.
Dock har Abbotts linan som alltid genom åren oerhört svårt att vinna puck och man/man dueller i egen zon när dom blir tillbaka tryckta av motståndaren.
Det gäller ju också Wallmark Zaar där får Ledda jobba kopiöst för att hjälpa sina kamrater.
4:e kedjan är ju bättre där
I ännu en kort men låst artikel hyllar Ledda 4:e linan
"Jag kan lätt säga att det är Sveriges jobbigaste kedja att möta, säger veteranforwarden Per Ledin, 36".
Där står det också.
– Det är fantastiskt att ha sådana killar i laget. De står kanske uppskriva som fjärdekedja, men i mina ögon har vi fyra förstakedjor.
Johan Forsberg tackade och höll samtidigt med sin lagkamrat.
– Alla kedjor kan verkligen kliva fram, säger Forsberg.
Efter åtta omgångar har Luleå plockat 18 poäng. Tillsammans med Skellefteå, Växjö och Frölunda har kvartetten skapat en liten lucka till övriga lag i SHL-tabellen.
– Jag har inte tittat på tabellen en enda gång. Men vi har bestämt oss för att vara ett lag i toppen och det är upp oss att leverera spel för att hålla oss där uppe, säger Forsberg.
Han menar att just den breda truppen är anledningen till lagets framgång så här långt. Sedan premiären har samtliga formationer producerat poäng.
– Det är en enorm styrka. Vi har fyra bra " lines " medan många andra lag bara pumpar på med två – jag tror inte de lagen orkar hela säsongen, säger "Foppa".
Lagkaptenen Chris Abbott har samma uppfattning.
– Men det kommer att komma tuffare perioder under säsongen. Samtidigt kan jag verkligen se oss vara med och göra upp med lag som Frölunda och Växjö, säger kanadensaren som samtidigt menar att det finns mer att hämta ur spelartruppen.
– Vi gör inte vår bästa match för säsongen och tar ändå tre poäng – det är en styrka. Vi kan göra bättre insatser och det är positivt.
"valde att inte ta med texten om hur målen kom till samt hur nöjd Foppa kände sig att äntligen få göra mål det hajjar ju alla ändå.
Såg lite på C-more efter jag kom hem från Delfinen och DIF "jag hatar Lule" Petter var lite bitter när tabellen visades och sa att Lule kommer INTE vara kvar där uppe när vi summerar säsongen..
Frågan är menar han det utifrån vad han ÖNSKAR eller utifrån vad laget presterat?
I.s.f skulle han ju sagt samma sak om Saik t.e.x men det kom inte något sådant från hans käft så det är vad han ÖNSKAR punkt!
Samma med fånen Marklund i Norran Skaik har bredd och kommer vara ett topplag hela säsongen det är jag säker på Luleå har ingen bredd och kommer att dala det är jag säker på skrev han i sin blogg..
Alltså ett önskemål från båda dom två mer än en seriös analys
I en väldigt kort men låst artikel i Kurren säger Kukan att backarna valde att spela 0-0 igår istället för att försöka göra mål och då blev defensiven bättre än i dom två föregående matcherna då backarna slarvat i egen zon p.g.a att dom ville framåt.
Cehlarik är på G snart får han utdelning han vågar mer i varje byte ser säkrare ut i sitt agerande på isen.
Dock har Abbotts linan som alltid genom åren oerhört svårt att vinna puck och man/man dueller i egen zon när dom blir tillbaka tryckta av motståndaren.
Det gäller ju också Wallmark Zaar där får Ledda jobba kopiöst för att hjälpa sina kamrater.
"Jag kan lätt säga att det är Sveriges jobbigaste kedja att möta, säger veteranforwarden Per Ledin, 36".
Där står det också.
– Det är fantastiskt att ha sådana killar i laget. De står kanske uppskriva som fjärdekedja, men i mina ögon har vi fyra förstakedjor.
Efter åtta omgångar har Luleå plockat 18 poäng. Tillsammans med Skellefteå, Växjö och Frölunda har kvartetten skapat en liten lucka till övriga lag i SHL-tabellen.
– Jag har inte tittat på tabellen en enda gång. Men vi har bestämt oss för att vara ett lag i toppen och det är upp oss att leverera spel för att hålla oss där uppe, säger Forsberg.
Han menar att just den breda truppen är anledningen till lagets framgång så här långt. Sedan premiären har samtliga formationer producerat poäng.
– Det är en enorm styrka. Vi har fyra bra " lines " medan många andra lag bara pumpar på med två – jag tror inte de lagen orkar hela säsongen, säger "Foppa".
– Men det kommer att komma tuffare perioder under säsongen. Samtidigt kan jag verkligen se oss vara med och göra upp med lag som Frölunda och Växjö, säger kanadensaren som samtidigt menar att det finns mer att hämta ur spelartruppen.
– Vi gör inte vår bästa match för säsongen och tar ändå tre poäng – det är en styrka. Vi kan göra bättre insatser och det är positivt.
"valde att inte ta med texten om hur målen kom till samt hur nöjd Foppa kände sig att äntligen få göra mål det hajjar ju alla ändå.
Såg lite på C-more efter jag kom hem från Delfinen och DIF "jag hatar Lule" Petter var lite bitter när tabellen visades och sa att Lule kommer INTE vara kvar där uppe när vi summerar säsongen..
Frågan är menar han det utifrån vad han ÖNSKAR eller utifrån vad laget presterat?
I.s.f skulle han ju sagt samma sak om Saik t.e.x men det kom inte något sådant från hans käft så det är vad han ÖNSKAR punkt!
Samma med fånen Marklund i Norran Skaik har bredd och kommer vara ett topplag hela säsongen det är jag säker på Luleå har ingen bredd och kommer att dala det är jag säker på skrev han i sin blogg..
Alltså ett önskemål från båda dom två mer än en seriös analys
Senast ändrad av Lasse Proppmätt den sön 05 okt 2014, 07:41, ändrad totalt 1 gång
Lasse Proppmätt skrev:Ännu en stöld börjar bli en trevlig vana det här..
Där står det också.
Angående Granis-lina satt jag och tänkte på det faktum att den inte får mycket uträttat under matchen igår. Hoppas verkligen att Dixon kan få fart på grejerna för Luleås andra/tredje lina behöver verkligen få in lite mer teknik. Petrell är riktigt nyttig men kommer inte lyfta kedjan på egen hand. Sedan hur man ska formera är frågan, till en början antar jag att man går tillbaka till Petrell-Dixon-Granström. Vilket skulle kunna funka om bara Dixon kommer igång på riktigt då Petrell ändå har ok händer.
Igår var det Mannberg som oftast tog in pucken i anfallszonen och även den som jobbade hårdast men han "tänker" inte likadant som Petrell & Granis så det klickar inte.
Härligt inlägg där Lasse och visst tycks det finnas någon bitterhet från Petter Rönnqvist mot Luleå, oklart varför. Att folk på Norran skriver ned Luleå och haussar Skellefteå ligger väl närmast i deras uppdragsbeskrivning. Sen är det väl en annan sak om folket i Schtaan sväljer slutsatserna.
Det har ju ändå gått hyfsat för Luleå med tanke på att Dixon är sparkapital, Owouya likaså - på något vis - Petrell och Granström ännu letar sina roller och så naturligtvis den eviga frågan om vem Abbottarna ska leka med. Den sista frågan får väl kanske ses som omöjlig att lösa vilket ju lite tar ner marknadsvärdet på tvillingarna om det ska fortsätta på det viset. Funkade ju bra med mannberg ifjol vill jag minnas. Nåväl.
Det har ju ändå gått hyfsat för Luleå med tanke på att Dixon är sparkapital, Owouya likaså - på något vis - Petrell och Granström ännu letar sina roller och så naturligtvis den eviga frågan om vem Abbottarna ska leka med. Den sista frågan får väl kanske ses som omöjlig att lösa vilket ju lite tar ner marknadsvärdet på tvillingarna om det ska fortsätta på det viset. Funkade ju bra med mannberg ifjol vill jag minnas. Nåväl.
Kagen- Antal inlägg : 1776
En kul grej efter matchen var Arena intervjun på jumbotronen med Fogis som fick frågan om det var en inövad tekningsvariant.
Han svarade jag vill inte gå ut i Media och svara på sånt (Avd jag har just avslöjat att det var en inövad variant..) sedan hörde jag inte mer p.g.a andra störande ljud men jag uppfattade det som att dom hade tränat på den varianten.
Han svarade jag vill inte gå ut i Media och svara på sånt (Avd jag har just avslöjat att det var en inövad variant..) sedan hörde jag inte mer p.g.a andra störande ljud men jag uppfattade det som att dom hade tränat på den varianten.
Starkt att vinna trots dåligt spel. Larsson var grym i kassen, synd att han inte fick hålla nollan.
Riktigt kul att Foppa fick göra två mål och få lite islossning. Det är han helt klart värd efter en lysande säsongsinledning. Hela fjärde var verkligen bra och kul att vi får en hyfsat jämn produktion över flera lines. Fogge är nog mest underskattade spelaren i hela LHF förövrigt...
Riktigt kul att Foppa fick göra två mål och få lite islossning. Det är han helt klart värd efter en lysande säsongsinledning. Hela fjärde var verkligen bra och kul att vi får en hyfsat jämn produktion över flera lines. Fogge är nog mest underskattade spelaren i hela LHF förövrigt...
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Kul att fjärdekedjan uppmärksammas. Lika kul att Forsberg får utdelning. Det är han verkligen värd. Han har börjat säsongen strålande! Underbart att Larsson visar klass direkt när han är tillbaka. Målvaktsparet vi har i år känns väldigt starkt och stabilt.
Såg inte matchen så vet inget om hur det såg ut men det är ändå en god känsla att ha att man vinner även när motståndarna är väldigt bra och kanske rentav det spelmässigt bättre laget.
Nu får det fan vara slut med maraton-arbetspass under helgerna så att man kan få se lite goa Lördagsmatcher över ett par kalla.
Såg inte matchen så vet inget om hur det såg ut men det är ändå en god känsla att ha att man vinner även när motståndarna är väldigt bra och kanske rentav det spelmässigt bättre laget.
Nu får det fan vara slut med maraton-arbetspass under helgerna så att man kan få se lite goa Lördagsmatcher över ett par kalla.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» 2014-11-13, SHL-omgång 19, HV71 - Luleå
» 2014-02-26, SHL-omgång 50, HV71 - Luleå
» 2014-12-13, SHL-omgång 30, Luleå - HV71
» 2016-10-23, SHL-omgång 11, Luleå - HV71
» 2017-09-28, SHL-match 5, Luleå - HV71
» 2014-02-26, SHL-omgång 50, HV71 - Luleå
» 2014-12-13, SHL-omgång 30, Luleå - HV71
» 2016-10-23, SHL-omgång 11, Luleå - HV71
» 2017-09-28, SHL-match 5, Luleå - HV71