2014-08-24, CHL-omgång 2, Nottingham - Luleå
+26
Norlin
Snikne Ville
Diktatorn
Swhy
Slapshot
Lasse Proppmätt
Old Brooklyn
hokkzorz
amarule
rasbiologen
LHF96
Respected Gentleman
Redbear
rumpztr
Lulefan
Jonken
NallePhu
Urken
Kagen
LulefanGBG
Polyfemos
pingu
FruktHamster
Rönken
Lars158
MickkeJ
30 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2014-08-24, CHL-omgång 2, Nottingham - Luleå
hepp.... 9-1 då......
NallePhu- Antal inlägg : 18683
5-0 till LHC mot Bolzano och Salzburg har kvitterat mot HV.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Nej inget mål.......
Stolpen och sedan ut under Nottingham målvakten!
Stolpen och sedan ut under Nottingham målvakten!
Jahapp kan 10:a komma nu då så ser det snyggt ut på protokollet!
Hehe Petrell rätt snygg kasse där:)
Såja, tvåsiffrigt. mindre än en minut kvar. Får man ta ut segern nu?
Salzburg tar ledningen mot HV.
10an kom med. Nästan så man lider med Nottingham.
Vi vinner med 10 - 1 i en match där vbi går på halvfart stora delar av matchen. Samtidigt kan man inte kräva mer av Luleå heller. Varför förta sig och slösa energi och riskera skador när man inte behöver. Några riktiga flytmål fick vi också.
Absolut noll växlar kan man dra på den här matchen. Dock bra att vinna och kul att många spelare för göra mål. Bra för självförtroendet.
Vi vinner med 10 - 1 i en match där vbi går på halvfart stora delar av matchen. Samtidigt kan man inte kräva mer av Luleå heller. Varför förta sig och slösa energi och riskera skador när man inte behöver. Några riktiga flytmål fick vi också.
Absolut noll växlar kan man dra på den här matchen. Dock bra att vinna och kul att många spelare för göra mål. Bra för självförtroendet.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
1-10.. Vad kan man säga? Inte just mycket mer än att Nottingham inte tillhör världseliten direkt. Luleås insats går inte att värdera alls.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Bra träningspass för laget vill jag säga!LulefanGBG skrev:10an kom med. Nästan så man lider med Nottingham.
Nöta på PP som börjar ge utdelning
Måste nöta med på BP där vill jag se mer städa framför mål av backarna!
Annars så 10-1 visar väl klassen mellan lagen!
Tack för kaffet!
Riktigt kul för Fabricius han är ingen sniper men som laget spelar är det bra att veta att det finns flera som kan göra mål. Bra för självförtroendet hos spelarna att det blir många olika målskyttar.
Ingen vidare värdemätare såklart men power-play ser varierat ut och offensiven ser fortsatt bred ut. Det stora frågetecknet är hur våra backar klarar av att stå upp mot bättre motstånd.
Ingen vidare värdemätare såklart men power-play ser varierat ut och offensiven ser fortsatt bred ut. Det stora frågetecknet är hur våra backar klarar av att stå upp mot bättre motstånd.
Kagen- Antal inlägg : 1776
Mot bra motstånd får ju backar som Hjelm, Savilahti och Fagerudd problem i egen zon. Vill ha in en stabil pjäs i egen zon. Hade jag varit Osten hade jag värvat en forward mindre och satsat på backsidan...finns ju ändå potential bland forwards där flera bra får nöta bänk rätt ofta (Bryggman, Cehlarik) tex
Slapshot- Antal inlägg : 3294
"10-1 är den största segermarginalen något Champions League-lag har lyckats ta hittills och reaktionerna i sociala medier borta i England lät inte vänta på sig.
”Efter 8-1, jag menar ni är grymt roliga att titta på Luleå men ni är välkomna att att sluta nu”, skrev signaturen PanthersFTV på Twitter redan efter den andra perioden.
”Jag gillar ju Panthers så det är inte roligt, men Luleå spelar en sjuk hockey i dag. Älskar dem!”, skriver ett annat Nottingham-fan."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article19416663.ab
”Efter 8-1, jag menar ni är grymt roliga att titta på Luleå men ni är välkomna att att sluta nu”, skrev signaturen PanthersFTV på Twitter redan efter den andra perioden.
”Jag gillar ju Panthers så det är inte roligt, men Luleå spelar en sjuk hockey i dag. Älskar dem!”, skriver ett annat Nottingham-fan."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article19416663.ab
Lars158- Antal inlägg : 9806
Vi kanske får några nya fans i England?
LulefanGBG skrev:Vi kanske får några nya fans i England?
Ja det är nog inte omöjligt
Ser att lukko tydligen vann med 3-0 mot hamburg, det är där, som på förhand förutspått, vi har vårt motstånd om gruppserien. 10-1 vinsten sätter oss om inte annat i ett bra läge att bli en av de bästa tvåorna.
Swhy- Antal inlägg : 141
Vill lite motsägelsefullt säga att jag satt och väntade lite på fler Nottingham-mål.. Skön explosion i arenan!
Swhy- Antal inlägg : 141
Lars158 skrev:LulefanGBG skrev:Vi kanske får några nya fans i England?
Ja det är nog inte omöjligt
På tal om fans var det riktigt strongt av våra egna som tog sig dit, men "oj oj oj" efter målen var kanske inte det snyggaste. Som tur var såg det ut att finnas mer medkänsla när det började närma sig tvåsiffrigt
Diktatorn- Antal inlägg : 724
Saxat från Kurirenbloggen:
Kan åtminstone hålla med om att han var lugn, speciellt när han inte ens spelade. Så mycket går det att lita på deras rapportering...
Per Savilahti Nagander utstrålar ett stort lugn med pucken och var i princip 100 procentig i förstapassingen.
Kan åtminstone hålla med om att han var lugn, speciellt när han inte ens spelade. Så mycket går det att lita på deras rapportering...
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Lulefan skrev:Saxat från Kurirenbloggen:Per Savilahti Nagander utstrålar ett stort lugn med pucken och var i princip 100 procentig i förstapassingen.
Nåja.. Nu handlar det där inlägget om matchen mot Hamburg trots allt. En match där Nagander faktiskt spelade ;p
Kalle Anka blogg. Lika seriösa som Shrek på Aftonbladet.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Kolla datumet på inlägget. Ett tips bara.Lulefan skrev:Saxat från Kurirenbloggen:Per Savilahti Nagander utstrålar ett stort lugn med pucken och var i princip 100 procentig i förstapassingen.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Har det kommit highlights från matchen? Satte på när det stod 5-1 och halvkollade så såg bara två eller tre andra mål.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Norlin skrev:Har det kommit highlights från matchen? Satte på när det stod 5-1 och halvkollade så såg bara två eller tre andra mål.
http://www.championshockeyleague.net/video/highlights-nottingham-panthers-vs-lule-hockey/475/
Urken skrev:Norlin skrev:Har det kommit highlights från matchen? Satte på när det stod 5-1 och halvkollade så såg bara två eller tre andra mål.
http://www.championshockeyleague.net/video/highlights-nottingham-panthers-vs-lule-hockey/475/
Man tackar å det ödmjukaste!
Norlin- Antal inlägg : 4518
Snikne Ville skrev:Kolla datumet på inlägget. Ett tips bara.Lulefan skrev:Saxat från Kurirenbloggen:Per Savilahti Nagander utstrålar ett stort lugn med pucken och var i princip 100 procentig i förstapassingen.
Ops, klantigt av mig, kanske är jag som är en pajas?
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Den där Top Scorer-tröjan, vad är det för (troligen tysk) sjuk hjärna som kom på att man ska ha en sån? Säkert något som hänger ihop med något fånigt bet, antar jag, men den är ju bara för jobbig... Den dagen SHL tar efter det slutar jag titta!
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tigerman skrev:Den där Top Scorer-tröjan, vad är det för (troligen tysk) sjuk hjärna som kom på att man ska ha en sån? Säkert något som hänger ihop med något fånigt bet, antar jag, men den är ju bara för jobbig... Den dagen SHL tar efter det slutar jag titta!
Elitserien hade ngt liknande, en guldfärgad hjälm som ngn stackare skulle dra runt med och bli ett perfekt mål.
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Bamsefar skrev:Tigerman skrev:Den där Top Scorer-tröjan, vad är det för (troligen tysk) sjuk hjärna som kom på att man ska ha en sån? Säkert något som hänger ihop med något fånigt bet, antar jag, men den är ju bara för jobbig... Den dagen SHL tar efter det slutar jag titta!
Elitserien hade ngt liknande, en guldfärgad hjälm som ngn stackare skulle dra runt med och bli ett perfekt mål.
"Head to head" hette det väl eller något liknande? Svenska Spel låg bakom det förmodar jag.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Han e rolig han Renberg, Luleå vinner med 10-1 och då måste hela CHL göras om med kval eller liknande, tidigare har han klagat på ägarförhållandet i CHL och att det måste göras om.
Om nu SVT köper rättigheterna för CHL och påstår sig satsa på detta, varför skall då deras "främste" expert hela tiden dra fram det som inte är bra och vad som borde ändras istället för att fokusera på det som är bra.
Lär av TV4 istället, dom kan sälja in Dam EM i handboll som om det vore det största som hänt i sedan människan gick på månen.
Om nu SVT köper rättigheterna för CHL och påstår sig satsa på detta, varför skall då deras "främste" expert hela tiden dra fram det som inte är bra och vad som borde ändras istället för att fokusera på det som är bra.
Lär av TV4 istället, dom kan sälja in Dam EM i handboll som om det vore det största som hänt i sedan människan gick på månen.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Top scorer är en reklam grej. CRAMO Top scorer.. CRAMO är ett uthyrnings företag med verktyg och maskiner till främst bygg sektorn.
Lajon skrev:Han e rolig han Renberg, Luleå vinner med 10-1 och då måste hela CHL göras om med kval eller liknande, tidigare har han klagat på ägarförhållandet i CHL och att det måste göras om.
Jag gillar Renberg men håller med dig här. SVT ska naturligtvis vara oberoende men när det kommer till sport är det lösare tyglar och de kan man gott untnyttja utan att för den delen behöva skämmas för eventuella kritiska mothugg. CHL är en historisk händelse, lyft fram det istället. Lyft fram att så många mästarlag är med. Att så många länder är med.
Luleå slog Frölunda med 8-1 för en tid sedan, men Frölunda fick ändå spela kvar i Elitserien som den då hette. Nottingham har bara släppt in två mål eller fler i en period ofter att ha mött Lukko Rauma och Luleå.
Luleå hyllades av Nottingham fansen precis som många svenskar med skräckblandad förtjusning kunde njuta av att se en viss rysk femma krossa allt. Men se, Tre Kronor fick spela i VM trots det och guldet delades inte ut i förväg.
Kval, jo, visst. Det ställs sportsliga meriter, det är ju mer än man kan säga om NHL.
Kagen- Antal inlägg : 1776
Nej, jag har för mig att det kom senare. Först ut var att skytteledaren hade en speciell hjälm. Guldfärgad?Rönken skrev:Bamsefar skrev:Tigerman skrev:Den där Top Scorer-tröjan, vad är det för (troligen tysk) sjuk hjärna som kom på att man ska ha en sån? Säkert något som hänger ihop med något fånigt bet, antar jag, men den är ju bara för jobbig... Den dagen SHL tar efter det slutar jag titta!
"Head to head" hette det väl eller något liknande? Svenska Spel låg bakom det förmodar jag.
Samtidigt är det väl 44 lag med. Det vore lite trist att säga att t.ex. franska eller brittiska mästarna inte fick vara med i en internationell turnering. Är det egentligen katastrof om det finns 3 - 4 strykgäng med när alla de bästa ändå är med? Hur skall de sämre lagen någonsin kunna lära sig om de aldrig får möta bättre motstånd?
Det var lite som när vissa menade att bara Ryssland, Kanada, Sverige, Finland, Tjeckien, USA och kanske Slovakien borde få vara med i VM. Resten var för dåliga. Men se nu, nu är Schweiz, Tyskland, Vitryssland och t.ex. Lettland länder som helt plötsligt kan slå alla lag i en turnering och t.o.m. ta sig till slutspel. Schweiz har ju t.o.m. en silvermedalj från näst senaste VM. Dessa länder har alla gynnats av att få vara med och ständigt utmana bättre motstånd.
Nottingham lärde sig säkert mängder igår. Man har 60 minuter video att titta igenom och se saker som man kunde gjort bättre även om man mötte ett för dagen övermäktigt motstånd. Inte minst lärde man sig säkert ödmjukhet. Skulle faktiskt inte förvåna mig om man knep poäng mot Hamburg i nästa omgång. Givetvis inget jag skulle tippa mina pengar på, men jag skulle alltså inte höja sådär värst mycket på ögonbrynen heller.
Sedan skall man komma ihåg att rent ekonomiskt så vore det ju självmord att inte bjuda in Frankrike och Storbritannien. Två av Europas största ekonomier och trots att ishockey där är en relativt liten sport så har de lika många folk på sina matcher som vi har här uppe.
I synnerhet när de får chansen att se topplag från hela Europa, något som de annars bara skulle han begränsade chanser att få se på TV.
Visar det sig att detta får genomslagskraft i Storbritannien, då har CHL enormt mycket att vinna på det, med alla bettingbolag och sponsorer och dyl som snabbt hakar på en trend.
Det var lite som när vissa menade att bara Ryssland, Kanada, Sverige, Finland, Tjeckien, USA och kanske Slovakien borde få vara med i VM. Resten var för dåliga. Men se nu, nu är Schweiz, Tyskland, Vitryssland och t.ex. Lettland länder som helt plötsligt kan slå alla lag i en turnering och t.o.m. ta sig till slutspel. Schweiz har ju t.o.m. en silvermedalj från näst senaste VM. Dessa länder har alla gynnats av att få vara med och ständigt utmana bättre motstånd.
Nottingham lärde sig säkert mängder igår. Man har 60 minuter video att titta igenom och se saker som man kunde gjort bättre även om man mötte ett för dagen övermäktigt motstånd. Inte minst lärde man sig säkert ödmjukhet. Skulle faktiskt inte förvåna mig om man knep poäng mot Hamburg i nästa omgång. Givetvis inget jag skulle tippa mina pengar på, men jag skulle alltså inte höja sådär värst mycket på ögonbrynen heller.
Sedan skall man komma ihåg att rent ekonomiskt så vore det ju självmord att inte bjuda in Frankrike och Storbritannien. Två av Europas största ekonomier och trots att ishockey där är en relativt liten sport så har de lika många folk på sina matcher som vi har här uppe.
I synnerhet när de får chansen att se topplag från hela Europa, något som de annars bara skulle han begränsade chanser att få se på TV.
Visar det sig att detta får genomslagskraft i Storbritannien, då har CHL enormt mycket att vinna på det, med alla bettingbolag och sponsorer och dyl som snabbt hakar på en trend.
Jag håller med Göte. Hockey blir nog kanske aldrig en riktigt stor sport i Storbritannien men om dom får vara med så kan ju intresset och nivån öka iallafall. Dom har ju faktiskt redan högre publiksnitt än vad vi har. Ekonomiskt intressanta också som du skriver.
Lars158 skrev:Nottingham förlorade 2-4 mot Lukko i första matchen.
Här behandlar dom den matchen i text och radio:
http://www.panthers.co.uk/content/panthers-proud-defeat-praise-lukko
Dom har en bra hemsida vad som verkar efter en snabb första titt iallafall.
" Professional ice hockey has been played in the UK since the 1930s and the GB team won the Olympic gold medal in 1936. Ice hockey is now the number-one attended indoor professional sport in the UK and overall it is the third largest winter spectator sport in the UK after football and rugby union."
Det var väldigt förvånande för mig.
Det här inlägget gjorde jag tidigt i tråden.
Lars158 skrev:Lars158 skrev:Nottingham förlorade 2-4 mot Lukko i första matchen.
Här behandlar dom den matchen i text och radio:
http://www.panthers.co.uk/content/panthers-proud-defeat-praise-lukko
Dom har en bra hemsida vad som verkar efter en snabb första titt iallafall.
" Professional ice hockey has been played in the UK since the 1930s and the GB team won the Olympic gold medal in 1936. Ice hockey is now the number-one attended indoor professional sport in the UK and overall it is the third largest winter spectator sport in the UK after football and rugby union."
Det var väldigt förvånande för mig.
Det här inlägget gjorde jag tidigt i tråden.
Hade varit kul med reportage från SVT om 'okända' länderna, lite fakta och siffror om hockeyn i England/Storbritannien och liknande.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Vill man tänka lite flummigt hade det ju kanske varit en smart sak av IIHF att driva på att Tex SHL lag skulle ha vänortslag eller vad det heter. Mot tex GB eller Franska lag.
Menar om vi skulle ta som ett exempel att LHF hade Nottingham som det.
Man bjuder in nåt/några av deras barn/ungdomslag på träningsläger i Luleå några dagar. Dom får träna och se en match med LHF a-lag.
IIHF kanske kunde ha någon sponsor från sin sida. Luleå kommun och någon handels/turism organisation kanske hade kunnat vara lite sponsor.
Om flera lag från flera etablerade hockeyländer hade lite sånt kunde man kanske boosta hockeyn lite i länder som Storbritannien och Frankrike. Ingen storskillnad skulle det ju alls göra. Varken engelsmännen eller fransmännen lär ju överge fotboll och börja satsa stenhårt på hockey. Men på nivån att inbjuda nåt/några barn eller ungdomslag på läger är ju heller ingen kostnad som kanske ändå skulle göra någon liten skillnad.
Menar om vi skulle ta som ett exempel att LHF hade Nottingham som det.
Man bjuder in nåt/några av deras barn/ungdomslag på träningsläger i Luleå några dagar. Dom får träna och se en match med LHF a-lag.
IIHF kanske kunde ha någon sponsor från sin sida. Luleå kommun och någon handels/turism organisation kanske hade kunnat vara lite sponsor.
Om flera lag från flera etablerade hockeyländer hade lite sånt kunde man kanske boosta hockeyn lite i länder som Storbritannien och Frankrike. Ingen storskillnad skulle det ju alls göra. Varken engelsmännen eller fransmännen lär ju överge fotboll och börja satsa stenhårt på hockey. Men på nivån att inbjuda nåt/några barn eller ungdomslag på läger är ju heller ingen kostnad som kanske ändå skulle göra någon liten skillnad.
Inte alls dumma funderingar Lars. Med den utveckling som vi nu ser så tror jag också att ett samarbete över gränserna i flera aspekter, såväl sportsligt och tävlingsmässigt som marknads-strategi- och utvecklingsmässigt. I synnerhet om Europeisk ishockey inte skall gå under till förmån för KHL och NHL.
Därmed inte sagt att jag förespråkar en internationell liga som vissa CHL-pampar tycks avse med utvecklingen, hockeyns lokala traditioner är alltför bärande för att underskattas, men det ena behöver som sagt inte utesluta det andra och en stor internationell klubblagsturnering kan vara ett väldigt gott komplement till de olika inhemska ligorna. Och ligorna kan på flera sätt hjälpas åt att utvecklas tillsammans, eller vid sidan om varandra utan att för den skull behöva vara en enad liga.
Sedan kan man ju ifrågasätta hur bra det är med för många ligor som utvecklas för snabbt och konkurrerar med varandra, men om det enda alternativet är att en ensam liga, (Läs KHL), blir för stor i egen regi så är det nog ändå att föredra.
Det där med 'vänort' eller 'v'nlag' som du nämner är inte alls dumt. Känns redan lite som att vi har ett 'vänlag' i Finland i.o.m. Kärpät. Dessutom en samarbetspartner i en lägre division i.o.m. Asplöven. Jag tror att båda dessa är viktiga faktorer i Luleås framgångkurva senaste säsongerna.
Därmed inte sagt att jag förespråkar en internationell liga som vissa CHL-pampar tycks avse med utvecklingen, hockeyns lokala traditioner är alltför bärande för att underskattas, men det ena behöver som sagt inte utesluta det andra och en stor internationell klubblagsturnering kan vara ett väldigt gott komplement till de olika inhemska ligorna. Och ligorna kan på flera sätt hjälpas åt att utvecklas tillsammans, eller vid sidan om varandra utan att för den skull behöva vara en enad liga.
Sedan kan man ju ifrågasätta hur bra det är med för många ligor som utvecklas för snabbt och konkurrerar med varandra, men om det enda alternativet är att en ensam liga, (Läs KHL), blir för stor i egen regi så är det nog ändå att föredra.
Det där med 'vänort' eller 'v'nlag' som du nämner är inte alls dumt. Känns redan lite som att vi har ett 'vänlag' i Finland i.o.m. Kärpät. Dessutom en samarbetspartner i en lägre division i.o.m. Asplöven. Jag tror att båda dessa är viktiga faktorer i Luleås framgångkurva senaste säsongerna.
Nej internationell liga tror jag inte alls på.
Men champions league formatet tycker jag om även om mycket kan förbättras ännu.
Tids nog är det nog kanske så att det bästa är ett kvalspel mellan lag från dom lägst rankade ligorna. Men just nu tycker jag CHL har gjort rätt som valt in lag i viss mån efter mer kommersiella premisser. Exempel Nottingham trots en låg nivån på hockeyn så har dom högre publiksnitt på sina matcher än vad vi i LHF har. På något sätt då kunna höja deras nivå ännu lite mer borde kunna ge en tillväxt för deras klubb och ligan dom spelar i, tillslut kanske man har något företag från Storbritannien som är med som sponsor av CHL.
Ishockey är ju en liten sport och i sverige, finland, tjeckien är det svårt att på egen hand skapa mer tillväxt. Tillväxten till hockey är nog kanske enklare öka genom att få igång mera i Italien, Frankrike, Norge, Danmark och kanske även i ett område som Storbritannien.
Ingen utav dom skulle ju heller vara ett hot mot SHL nånsin.
Men champions league formatet tycker jag om även om mycket kan förbättras ännu.
Tids nog är det nog kanske så att det bästa är ett kvalspel mellan lag från dom lägst rankade ligorna. Men just nu tycker jag CHL har gjort rätt som valt in lag i viss mån efter mer kommersiella premisser. Exempel Nottingham trots en låg nivån på hockeyn så har dom högre publiksnitt på sina matcher än vad vi i LHF har. På något sätt då kunna höja deras nivå ännu lite mer borde kunna ge en tillväxt för deras klubb och ligan dom spelar i, tillslut kanske man har något företag från Storbritannien som är med som sponsor av CHL.
Ishockey är ju en liten sport och i sverige, finland, tjeckien är det svårt att på egen hand skapa mer tillväxt. Tillväxten till hockey är nog kanske enklare öka genom att få igång mera i Italien, Frankrike, Norge, Danmark och kanske även i ett område som Storbritannien.
Ingen utav dom skulle ju heller vara ett hot mot SHL nånsin.
LulefanGBG skrev:Det där med 'vänort' eller 'v'nlag' som du nämner är inte alls dumt. Känns redan lite som att vi har ett 'vänlag' i Finland i.o.m. Kärpät. Dessutom en samarbetspartner i en lägre division i.o.m. Asplöven. Jag tror att båda dessa är viktiga faktorer i Luleås framgångkurva senaste säsongerna.
Håller med, väldigt bra att samarbeta och lära sig av andra föreningar!
Ytterligare en faktor för framgångskurvan: http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/osten-bergstrom-tackar-skelleftea/
I övrigt bra initiativtagande - http://www.norrhockey.se/
Bilderberg- Antal inlägg : 53
Lite kul att man på Luleås webbplats inte har en bild för siffran 10 längst upp till höger där man visar resultatet från senaste matchen.... man hade inte räknat med tvåsiffriga resultat.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Bilderberg skrev:LulefanGBG skrev:Det där med 'vänort' eller 'v'nlag' som du nämner är inte alls dumt. Känns redan lite som att vi har ett 'vänlag' i Finland i.o.m. Kärpät. Dessutom en samarbetspartner i en lägre division i.o.m. Asplöven. Jag tror att båda dessa är viktiga faktorer i Luleås framgångkurva senaste säsongerna.
Håller med, väldigt bra att samarbeta och lära sig av andra föreningar!
Ytterligare en faktor för framgångskurvan: http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/osten-bergstrom-tackar-skelleftea/
I övrigt bra initiativtagande - http://www.norrhockey.se/
Artikeln gjorde mig lite förvirrad tills jag insåg att den var två år gammal
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2014-09-07, CHL-omgång 4, Luleå - Nottingham
» 2014-01-25, SHL-omgång 43, Luleå - AIK
» 2014-01-08, SHL-omgång 37, AIK - Luleå
» 2014-03-01, SHL-omgång 52, AIK - Luleå
» 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå
» 2014-01-25, SHL-omgång 43, Luleå - AIK
» 2014-01-08, SHL-omgång 37, AIK - Luleå