2012-02-25, Elitserieomgång 51, Luleå - Färjestad
+29
Lajon
Black Prince
Urken
Chris Hendrix
Kato
chiII
Myrman
Tony Moore
amarule
FruktHamster
NilsOskar
INXen
Högljudd
DonP
Slapshot
PM
Snikne Ville
Rayko
hokkzorz
farre
MickkeJ
NallePhu
Dave Rock
Sven Savage
Larry David
Zeb Macahan
Beast.
Salle
33 posters
Sida 7 av 7
Sida 7 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: 2012-02-25, Elitserieomgång 51, Luleå - Färjestad
Ja, på det sättet var det ju det men jag menade rent anfalls/spelmässigt trots fyra baljor, och som sagt vi hade full kontroll.Chris Hendrix skrev:Ingen kanonmatch? Tycker det var en riktigt bra match av Luleå där alla jobbade stenhårt. Lite flax på 2-1 målet så det inte hann bli riktigt spännande men full kontroll och många såg spelsugna ut. :)
Tycker Luleå är bättre i större delen av matchen.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Halloj everybody, efter matchande i Delfinen inkl ulfslakt har jag agerat partytaxi åt den yngre generationen i dom nyblivna världsmästarnas stad
Lite hokkytjat innan ni andra forumexperter går iväg kanske hinns med..
Jag har inte läst matchtråden så ursäkta om jag drar igång något ni redan avhandlat men säg... Gnällde inte "di grön-vitas" ledning på zebrorna efter matchen? Vi på läktaren var 100a på att dom kommer tokgnälla på domarna efter matchen då dom gapade, hoppade och skrek i båset som tok under framförallt 3e perren. Lite rätt hade dom MEN... VAR VAR DOMARJÄVLARNA UNDER FÖRSTA PERIODEN!? ÄRKESVINET SANNY LINDSTRÖM KOM UNDAN LHF-SLAKT, MINST 3 GROVA SCHARKARPÅHOPP UTAN ÅTGÄRD FRÅN DOM RANDIGA SKÄMTEN??? (Man är arg när man skriver med stora bokstäver på internet, eller hur?) Det var helt osannolikt hur grisen fick hålla på, oftast mitt framför näsan på domare #27, nada reaktion, jag mfl höll lindrigt sagt att få spader på rättskiparna...
Förjävla skönt att vi vann, det hade kunna gå hursom, ulfvarne var duktiga speciellt första 10, men vi måste få smacka på deras #8 och #24 när dom får hålla på som ikväll, fyy faan vad jag saknade BamBam eller Fredde S, dom hade kådat ihop dessa fegisar efter noter!
Jag har inte läst matchtråden så ursäkta om jag drar igång något ni redan avhandlat men säg... Gnällde inte "di grön-vitas" ledning på zebrorna efter matchen? Vi på läktaren var 100a på att dom kommer tokgnälla på domarna efter matchen då dom gapade, hoppade och skrek i båset som tok under framförallt 3e perren. Lite rätt hade dom MEN... VAR VAR DOMARJÄVLARNA UNDER FÖRSTA PERIODEN!? ÄRKESVINET SANNY LINDSTRÖM KOM UNDAN LHF-SLAKT, MINST 3 GROVA SCHARKARPÅHOPP UTAN ÅTGÄRD FRÅN DOM RANDIGA SKÄMTEN??? (Man är arg när man skriver med stora bokstäver på internet, eller hur?) Det var helt osannolikt hur grisen fick hålla på, oftast mitt framför näsan på domare #27, nada reaktion, jag mfl höll lindrigt sagt att få spader på rättskiparna...
Förjävla skönt att vi vann, det hade kunna gå hursom, ulfvarne var duktiga speciellt första 10, men vi måste få smacka på deras #8 och #24 när dom får hålla på som ikväll, fyy faan vad jag saknade BamBam eller Fredde S, dom hade kådat ihop dessa fegisar efter noter!
Lindströms crosschecking x2 på Hajen skulle vara utvisning. Likaså Berglunds fula armbåge i fejset på Kilström
Så gnälla på domarna kan inte FBK göra. Pajasfasoner
Så gnälla på domarna kan inte FBK göra. Pajasfasoner
Beast.- Antal inlägg : 2040
Ja antingen arg eller så kanske man vill betona något ordTony Moore skrev:Halloj everybody, efter matchande i Delfinen inkl ulfslakt har jag agerat partytaxi åt den yngre generationen i dom nyblivna världsmästarnas stad
Tycker ändå på ett sätt att det är bra att det får gruffas en del, det ger en till dimension i matchen, Men Sanny borde absolut åkt ut efter att ha crosscheckat Harju i ryggen två gånger i rad så Harju åkte ner i isen...Men dumarna bara vinkade åt Harju att resa sig....
Dave Rock- Antal inlägg : 2042
Man har glappkontakt i minnesbanken men det var några till bl.a bakom deras mål slog han upprepade slag i bakhuvudet på en LHF spelare för att sedan crosschecka samma kille då han halvlåg, 2m från eländet stod #27 och tittade på utan att blinka, några rejäla smidjebälten men framförallt "armarna med klubba" upp i fejset/nacken vid varenda förbannade närkamp, jävla *******!
He he, härligt att höra att Warulfvsgnället får svar på tal rakt upp i Ulfvaarslet!
Den s k familjen utmärks genom sin förkärlek för mygel och gnäll tillika med en enögdhet som får synålar att te sig facettögda. Möjligen är Pölsan det gnälligaste laget i landet eftersom de kan gnälla så att det skakar i Novalja Semlja, när de drar igång. Men Ulfven är på något sätt helt vansinnig och har alltid så varit. När Ulfven inte lyckas tar de till vad som helst: spelarna gnäller, ledarna gnäller och laget finner inga regler som hindrar att döda motståndare. Wallin hyllas som en stor ledare i Ulfvafamiljen och naturligtvis är han därför den störste gnällaren av dem alla.
Kommer ni ihåg när han åkte på den rejäla och helt justa tacklingen av Hedman som knäckte ett nyckelben på honom? Gnäll, gnäll, gnäll - det var väl onödigt, det var väl ojuste, fast det var ojuste, det var väl inte rätt mot herr överste Warulfv!
Men hur många gånger satte de jävla Warulfvarna armbågar och klubbor i huvuden på våra Abbottar?
Det finns inget lag i hockey-Sverige som jag så gärna ser förlora och falla och helst försvinna ur elitserien som myglets hemvist, superfuskarna Warulfven.
Fy satan så skönt att vi knäckte Ulfven ikväll!
Den s k familjen utmärks genom sin förkärlek för mygel och gnäll tillika med en enögdhet som får synålar att te sig facettögda. Möjligen är Pölsan det gnälligaste laget i landet eftersom de kan gnälla så att det skakar i Novalja Semlja, när de drar igång. Men Ulfven är på något sätt helt vansinnig och har alltid så varit. När Ulfven inte lyckas tar de till vad som helst: spelarna gnäller, ledarna gnäller och laget finner inga regler som hindrar att döda motståndare. Wallin hyllas som en stor ledare i Ulfvafamiljen och naturligtvis är han därför den störste gnällaren av dem alla.
Kommer ni ihåg när han åkte på den rejäla och helt justa tacklingen av Hedman som knäckte ett nyckelben på honom? Gnäll, gnäll, gnäll - det var väl onödigt, det var väl ojuste, fast det var ojuste, det var väl inte rätt mot herr överste Warulfv!
Men hur många gånger satte de jävla Warulfvarna armbågar och klubbor i huvuden på våra Abbottar?
Det finns inget lag i hockey-Sverige som jag så gärna ser förlora och falla och helst försvinna ur elitserien som myglets hemvist, superfuskarna Warulfven.
Fy satan så skönt att vi knäckte Ulfven ikväll!
Sven Savage- Antal inlägg : 678
Just den situationen kommer jag faktiskt inte ihåg, men såg inte hela perioden heller, missade första 10.Tony Moore skrev:Man har glappkontakt i minnesbanken men det var några till bl.a bakom deras mål slog han upprepade slag i bakhuvudet på en LHF spelare för att sedan crosschecka samma kille då han halvlåg, 2m från eländet stod #27 och tittade på utan att blinka, några rejäla smidjebälten men framförallt "armarna med klubba" upp i fejset/nacken vid varenda förbannade närkamp, jävla *******!
Men det var ett par situationer till i andra och tredje, framförallt andra som borde renderat i utvisning, bla så fällde PeeWee Enter (tror jag det var), men nej, ingen utvisning.
Berglund satte upp armbågen i ansiktet på Kilström, Berglund fastnar sedan mellan Kilströms ben när Kilström åker i backen. Då blev det också utvisning, på......KILSTRÖM!?!?!?
http://www.luleahockey.se/Nyheter/Presskonferensen-efter-LHF-FBK/
Andreas var lite ledsen i ögat tror jag. Han är från Hofors förövrigt. Där jag växt upp. Min broder gick i samma klass som den karln. Inte för att det är någon merit.
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Dave Rock skrev:http://www.luleahockey.se/Nyheter/Presskonferensen-efter-LHF-FBK/
Snacka om dålig förlorare
#96- Antal inlägg : 2192
Visst är det kul att höra en efter en grina efter pisk mot oss..
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Uppfattar inte riktigt frågan om Olausson. Varför verkar det som att Bulan tänder till lite?
Va..tyckte du han verkade bitter?#96 skrev:Dave Rock skrev:http://www.luleahockey.se/Nyheter/Presskonferensen-efter-LHF-FBK/
Chris Hendrix skrev:Uppfattar inte riktigt frågan om Olausson. Varför verkar det som att Bulan tänder till lite?
Frågan är:
"Vad säger du om Niklas Olaussons kväll idag?"
Bulan: Ja jag tycker han är helt okej
Vidare:
"Är det vad man kan förvänta sig av honom eller gjorde han en bättre match än (något ohörbart)"
Antar att journalisten tyckte att Ola var grym, men Bulan tyckte inte att han var nå speciellt extra bra
Senast ändrad av Dave Rock den lör 25 feb 2012, 23:03, ändrad totalt 1 gång
Dave Rock skrev:Va..tyckte du han verkade bitter?#96 skrev:Dave Rock skrev:http://www.luleahockey.se/Nyheter/Presskonferensen-efter-LHF-FBK/
Lite kort i tonen o lite ledsen i ögat
#96- Antal inlägg : 2192
Ah, nåväl. Det finns bara en riktig "Bulan" Berglund.
Alla andra Bulor är wannabes.
Alla andra Bulor är wannabes.
Btw, vår #13 (Norr)Meijerier hihi hade fått mitt pris ikväll som LHFs bäste, sedan JG och dom andra kämparna får dela på 3e platsen...
Mer btw, såg ni något på TV av dom fantastiskt flotta Stålmannen-flaggorna som Lulefans viftade med, fy faan vad läckert, ståpäls var bara förnamnet för oss som var där...
Japp det såg viTony Moore skrev:Mer btw, såg ni något på TV av dom fantastiskt flotta Stålmannen-flaggorna som Lulefans viftade med, fy faan vad läckert, ståpäls var bara förnamnet för oss som var där...
Domare: Pehr Claesson, Alvesta, och Mikael Sjöqvist, Karlstad.
Hur i hela helvetet får en Karlstadsdomare döma "sitt" lag, jo det är Mikael S som har #27 på ryggen (se mina tidigare inlägg om ni undrar..) Helt obegripligt i mina ögon, själv skulle jag vägra döma LHF om jag vore rättskipare, det skulle aldrig ens kunna få förekomma någon misstanke om jäv...
Hur i hela helvetet får en Karlstadsdomare döma "sitt" lag, jo det är Mikael S som har #27 på ryggen (se mina tidigare inlägg om ni undrar..) Helt obegripligt i mina ögon, själv skulle jag vägra döma LHF om jag vore rättskipare, det skulle aldrig ens kunna få förekomma någon misstanke om jäv...
Kommer han från Karlstad?Tony Moore skrev:Domare: Pehr Claesson, Alvesta, och Mikael Sjöqvist, Karlstad.
Men hur i ända in i helvete kan han få döma FBK matcher?
Hade detta varit Div 1 så hade jag förstått men nu snackar vi Elitserien, Sveriges högsta och finaste hockeyserie. Då ska man väl för fan ha någon jävla ordning!!!
Det börjar se bra ut nu, faktiskt. Och då menar jag inte tabellen utan spelet. Passningarna börjar sitta på bladet. Frallan börjar återfå självförtroendet. Enterfeldt och Meijer jobbar som illrar och vinner lösa puckar överallt. Våra defensiva backar släpper ingen j-vel över bron. Hugg och slag bekommer ingen, man gör sitt jobb oavsett. Målvakterna agerar levande vägg när det behövs, vilket inte händer alltför ofta. Kort sagt, det börjar se ut som ett j-kligt bra lag. I fjol var vi "The hardest working men in showbiz". Nu är vi fortfarande det men vi ser dessutom lite tyngre och lite stabilare ut, och vi tål uppenbart skador/frånvaro som inget annat lag. Pusselbitarna börjar falla på plats!
Det enda man egentligen kan oroa sig för på riktigt allvar är PP. Det är som om de extra isytorna får spelarna att dra ner på tempo något så gudförbannat. Det ska kladdas med puck i varje moment, man åker långsammare skridsko, uppspelen från backarna tar längre tid, skotten från blå levereras för sent. Ja, allt går i slow motion. 5 mot 3 spelet var som ett skolboksexempel i hur man ger tid till motståndarlag och målis att försvara sig. Olausson var nog värsta syndaren där, letar luckor som aldrig dyker upp. Backarna står still på offensiv blå, ingen rörelse i varken höjd- eller sidled. Lite snabbare action hade givit mycket bättre resultat!
Jag noterade f.ö. hur Kristofer Berglund hanterade puck på blålinjen när han möter boxande forward: Skottfint, ett snabbt kliv en meter in i banan och sedan handledare mot mål (där det står en hel hoper som skymmer) eller passning till spelfördelare, ett så j-kla effektivt sätt att få vår box att kollapsa bara genom en enda rörelse. Ingen "Mr ska fundera på saken i fem sekunder" där inte. Rena turen att vi slapp undan baklängesmål i deras PP faktiskt.
Det enda man egentligen kan oroa sig för på riktigt allvar är PP. Det är som om de extra isytorna får spelarna att dra ner på tempo något så gudförbannat. Det ska kladdas med puck i varje moment, man åker långsammare skridsko, uppspelen från backarna tar längre tid, skotten från blå levereras för sent. Ja, allt går i slow motion. 5 mot 3 spelet var som ett skolboksexempel i hur man ger tid till motståndarlag och målis att försvara sig. Olausson var nog värsta syndaren där, letar luckor som aldrig dyker upp. Backarna står still på offensiv blå, ingen rörelse i varken höjd- eller sidled. Lite snabbare action hade givit mycket bättre resultat!
Jag noterade f.ö. hur Kristofer Berglund hanterade puck på blålinjen när han möter boxande forward: Skottfint, ett snabbt kliv en meter in i banan och sedan handledare mot mål (där det står en hel hoper som skymmer) eller passning till spelfördelare, ett så j-kla effektivt sätt att få vår box att kollapsa bara genom en enda rörelse. Ingen "Mr ska fundera på saken i fem sekunder" där inte. Rena turen att vi slapp undan baklängesmål i deras PP faktiskt.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Vet inte vem som var vem, men utvisningen för highstick på Hillding drogs av den bortre domaren. Den som borde haft bäst koll på det hela, alltså den som stod bara någon meter ifrån och i korrekt vinkel gjorde inte ens en antydan till att lyfta armen. Det såg faktiskt riktigt märkligt ut från läktarhåll.....Dave Rock skrev:Kommer han från Karlstad?Tony Moore skrev:Domare: Pehr Claesson, Alvesta, och Mikael Sjöqvist, Karlstad.
Men hur i ända in i helvete kan han få döma FBK matcher?
Hade detta varit Div 1 så hade jag förstått men nu snackar vi Elitserien, Sveriges högsta och finaste hockeyserie. Då ska man väl för fan ha någon jävla ordning!!!
Tigerman- Antal inlägg : 3431
http://www.vf.se/sport/ishockey/forvanad-sjoqvist-domare-pa-heltid
Usch å tvi.. (dålig vinnare ikväll, ja kanske men det tar jag, usch å tvi..)
Usch å tvi.. (dålig vinnare ikväll, ja kanske men det tar jag, usch å tvi..)
Håller med, det börjar nu äntligen se bra ut i passningspel och forecheckingen.Tigerman skrev:Det börjar se bra ut nu, faktiskt. Och då menar jag inte tabellen utan spelet. Passningarna börjar sitta på bladet. Frallan börjar återfå självförtroendet. Enterfeldt och Meijer jobbar som illrar och vinner lösa puckar överallt. Våra defensiva backar släpper ingen j-vel över bron. Hugg och slag bekommer ingen, man gör sitt jobb oavsett. Målvakterna agerar levande vägg när det behövs, vilket inte händer alltför ofta. Kort sagt, det börjar se ut som ett j-kligt bra lag. I fjol var vi "The hardest working men in showbiz". Nu är vi fortfarande det men vi ser dessutom lite tyngre och lite stabilare ut, och vi tål uppenbart skador/frånvaro som inget annat lag. Pusselbitarna börjar falla på plats!
I PP så går det för långsamt vilket gör att spelare stressar iväg skott i dåliga lägen.
MEN när vi nu äntligen börjat spela Chris i PP igen och han står på sin plats innanför masken på målvakten, DÅ kommer det inte ett skott istället....
Ordern från Rönken bör vara, "en kille i ansiktet på målvakten, låt pucken gå hela tiden, snabba pass hela tiden och MYCKET skott"
Då kommer vi göra mål, så enkelt är det faktiskt.
Tigern, samma här, det var inte förrän Per C började ta "långa" utvisningar som denne #27 fattade att han oxå var utrustad med visselpipa. Slumpmässigt var det just #27 som stod närmast i den speciella 1a perren utan att reagera det minsta (nu känner jag vreden igen..). Man kan ju fundera på ex. när #8 crosscheckade Hajjen 2x och domare #27 stod 2m ifrån och vinkade att han skulle resa sej och spela vidare, varför inte samma domare #27 gav en 2a för diving åt den gode Harju?
Dave Rock skrev:http://www.luleahockey.se/Nyheter/Presskonferensen-efter-LHF-FBK//
Hahahafhaah. PINSAMT A.Johansson! Vilket jävla stopskltt
Salle- Antal inlägg : 3370
Det är en bra fråga, för antingen är det en crosschrcking eller en diving där....Tony Moore skrev:Tigern, samma här, det var inte förrän Per C började ta "långa" utvisningar som denne #27 fattade att han oxå var utrustad med visselpipa. Slumpmässigt var det just #27 som stod närmast i den speciella 1a perren utan att reagera det minsta (nu känner jag vreden igen..). Man kan ju fundera på ex. när #8 crosscheckade Hajjen 2x och domare #27 stod 2m ifrån och vinkade att han skulle resa sej och spela vidare, varför inte samma domare #27 gav en 2a för diving åt den gode Harju?
Fy fasen vad skönt med en seger där man inte ens behövde få hjärtklapping sista 10! För omväxlingsskull
ezz- Antal inlägg : 366
Visst var domarisatsen bristfällig, framföallt situationen när Berglund drar armbågen på Lukas 2 meter från domaren som sedan i sekvensen efter tar ut Lukas. Urulselt helt enkelt.
Sen skall vi väl i ärlighetens namn inte glömma Wallins crosschecking i rygen på sin namne i FBK som slutade med en 2:a för FBK...
Sen skall vi väl i ärlighetens namn inte glömma Wallins crosschecking i rygen på sin namne i FBK som slutade med en 2:a för FBK...
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Snikne: Helt klart det där med "Vallinarnas fight", men FBK-Vallin ska vara så pass rutinerad och ge faan i att ge igen. Det är sååå jäkla dåligt av domarna att inte ta för LHF-Vallins solklara crosschecking som sker helt öppet..
Såg att någon skrev om situationen bakom Färjestads mål och inte visste vilka som var inblandade. Är ganska säker på att det var Komarek som var Luleå-spelaren och Frögren var Färjestads-spelaren. Han fick rejält med stryk där bak Komarek. Och på tal om Frögren, fan vilken gris han är egentligen. Visst var det han som crosscheckade Harju framför målet så att han flög två ggr på raken utan att få utvisning? Tycker också att han ofta går in som en tanklös ångvält i tacklingar och andra närkamper. Det är en typisk spelare som man hatar att möta och älskar att ha i sitt lag.
LubosC- Antal inlägg : 472
Det var Sanny Lindström som crosscheckade Hajen. Men han och Frögren är lika fula båda två
Beast.- Antal inlägg : 2040
Jag gillar Frögren trots att han bär FBK-dress. Jag ser absolut inte honom som ful o respektlös, han går bara in STENHÅRT o ger allt i närkamperna. En bra tacklare dessutom. Önskar det fanns några Frögrens hos oss också. Den enda som kan jämföras med honom är väl Wallin.. Önskar att även sånna som Gunnarsson/Jaakoka och framförallt Robin Jonsson som alla har lite storlek kunde smälla på lite mer. Hoppas det kommer i slutspelet!
Salle- Antal inlägg : 3370
Skönt att jag hade fel..igen. vi vann mot fbk= hur skönt som helst.
amarule- Antal inlägg : 1184
Sida 7 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Liknande ämnen
» 2012-10-19, Elitserieomgång 15, Luleå - Färjestad
» 2012-01-27, Elitserieomgång 42, Färjestad - Luleå
» 2012-11-20, Elitserieomgång 24, Färjestad - Luleå
» 2012-09-25, Elitserieomgång 05, Färjestad - Luleå
» 2013-01-05, Elitserieomgång 36, Färjestad - Luleå
» 2012-01-27, Elitserieomgång 42, Färjestad - Luleå
» 2012-11-20, Elitserieomgång 24, Färjestad - Luleå
» 2012-09-25, Elitserieomgång 05, Färjestad - Luleå
» 2013-01-05, Elitserieomgång 36, Färjestad - Luleå