Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2
+69
Antwon
Ulfstrk
Kallepedal
Kraftkung
Donten_
DeweyCox
stormvägen
Tigerman
Myrman
JahNT
amarule
håkke
storstruten
Homer96
Ingemar
Sir Prozac
Lulefan
cavenn
farre
KUCERA
PM
Beast.
Urken
dubstep
Mr Bister
hokkzorz
Mickeee
Dentos
Old Brooklyn
Admin
kokostrollet
BodenSwe
CKa
Lulebear
Kagen
Bamsefar
NallePhu
Rönken
UnSaccoDiSoldi
MickkeJ
Sundance Kid
Huselius1
tibet
icemask
LubosC
Dalle
Jonken
LulefanGBG
Ivanhoe
pingu
Chris Hendrix
mango
knutten
Lars158
barbapapi
Salle
Norlin
Slapshot
FruktHamster
MRGHOST
Zeb Macahan
Pajala
Redbear
Purre
Mange
Hellcop
Snikne Ville
73 posters
Sida 12 av 20
Sida 12 av 20 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2
Klart man inte ska hugga på första bästa, men nog fasen finns det spelare som man skulle kunna värva alltid.Rönken skrev:Ja jo jag skulle också väldigt gärna se en riktig skarpskytt som ersättare för Sundh. Speciellt nu när det finns en del glipor i laget med alla skador så skulle man kunna spela in en ny spelare med massor av tid. Men vet inte riktigt vad som finns på marknaden, och ser då hellre att man väntar framåt juluppehållet om man inte tycker sig hitta någon just, det skulle finnas 20 matcher för att spela in en ny spelare då innan ev. slutspel.Urken skrev:Tycker nog att det börjar bli läge att dra fram motorsågen i vart fall, för man kan inte göra ett par värvningar i slutet av säsongen och tro att allt löser sig bara sådär. Spelarna måste få chansen att spela in sig i laget - och som det ser ut nu, så är det absolut dags att göra lite nyförvärv.
SÅ länge var Gulas ute på marknaden.
Fbk nöp honom.
http://www.farjestadbk.se/artikel/45318/
Men drömvärvningen utav dessa två finns ju kvar.....
Hugg hugg!
Fbk nöp honom.
http://www.farjestadbk.se/artikel/45318/
Men drömvärvningen utav dessa två finns ju kvar.....
Hugg hugg!
Salle- Antal inlägg : 3370
Osten satt väl FÖR lugnt i sin båt då dessa passerade han...
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Anttila vore en kanonvärvning.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
F-n så lång han är, 201 cm, 105 kg på det. Vad är det för typ av spelare? Tar sig fram tack vare längd och tyngd samt svår att ta pucken ifrån av samma anledningar förmodar jag? Skytt / passare?LulefanGBG skrev:Anttila vore en kanonvärvning.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Ja Anttila vore super!!
pingu- Antal inlägg : 2418
Skulle gärna se Marko Anttila i Luleå, men det skulle behövas en back oxå.
2 lediga backar som jag skulle kunna tänka mig i Luleå.
Brett Lebda http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9447
Krys Kolanos http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8716
2 lediga backar som jag skulle kunna tänka mig i Luleå.
#96- Antal inlägg : 2192
Kolanos är inte back dock.
Sorry.....var lite för snabb att skriva *s*Salle skrev:Kolanos är inte back dock.
#96 skrev:Skulle gärna se Marko Anttila i Luleå, men det skulle behövas en back oxå.
2 lediga spelare som jag skulle kunna tänka mig i Luleå.
Anttila satt jag å kolla in i VM i våras och dregla lite över....... gärna för mig
Ingemar- Antal inlägg : 698
Han hade verkligen varit något.. fyfan vilken stor RW.. Får Hedman att se liten ut?
Abbott-Abbott-Anttila tror jag skulle bli en jävla superline!
Som vi har konstaterat tidigare så har det ju genomgående varit svårt att hitta en tredjelänk till twinsen. Det har genomgående varit europeer. Därför skulle jag tycka att det vore intressant att se om det skulle kugga bättre med en transatlant. Varför det skulle göra det vet jag egetnligen inte. Men, som sagt, intressant skulle det vara.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6528
Ryktas till Biel.Salle skrev:Chris Bourque
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6667
2 mål på tio matcher i KHL i år. Får sparken när som helst. Kanske något för Osten att suga upp?
Skulle också vilja se en ren transatlantisk kedja med Abbotts i förarsätet faktiskt. En uppgraderad Mannberg, som har lite mer storlek och tyngd, samt lite känsligare handleder och trivs i sarger och framför mål.Snikne Ville skrev:Som vi har konstaterat tidigare så har det ju genomgående varit svårt att hitta en tredjelänk till twinsen. Det har genomgående varit europeer. Därför skulle jag tycka att det vore intressant att se om det skulle kugga bättre med en transatlant. Varför det skulle göra det vet jag egetnligen inte. Men, som sagt, intressant skulle det vara.
Jag förstår inte Ostens ovilja att värva spelare, han kunde i alla fall ersätta de som försvinner(Sundh)
Dock inte Anttila som inte skulle klara Rönken hockey med ett flängande fram och tillbaka, han är 201 cm lång och skulle få svårt med skridskoåkningen.
Dock inte Anttila som inte skulle klara Rönken hockey med ett flängande fram och tillbaka, han är 201 cm lång och skulle få svårt med skridskoåkningen.
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
+1 ang Anttila av det jag sett i landslaget.Mr Bister skrev:Jag förstår inte Ostens ovilja att värva spelare, han kunde i alla fall ersätta de som försvinner(Sundh)
Anttila är absolut ingen dålig spelare och det är möjligt att han skulle kunna passa i någon kedja i Luleå men, han är ingen speciellt fysisk eller elak spelare som många verkar tro iom att han har en enorm kropp. Det jag sett av han är inte så imponerande faktiskt, skulle hellre se en riktig målskytt som kan bredvid Klasen bli en matchvinnare och avlasta lite för just nu känns det som Klasens insats påverkar lagets resultat för mycket.
Purre- Antal inlägg : 276
Jag gillar inte såna spelare som har hyddor som hus men petar lite med klubben. T.ex. Harju, eller varför inte Skrbek som ibland är lite petig ibland fastän han har hyddan.Purre skrev:Anttila är absolut ingen dålig spelare och det är möjligt att han skulle kunna passa i någon kedja i Luleå men, han är ingen speciellt fysisk eller elak spelare som många verkar tro iom att han har en enorm kropp. Det jag sett av han är inte så imponerande faktiskt, skulle hellre se en riktig målskytt som kan bredvid Klasen bli en matchvinnare och avlasta lite för just nu känns det som Klasens insats påverkar lagets resultat för mycket.
Rönken: Skrbek är faktiskt ingen dålig jämförelse mot Anttila förutom att han är forward, han är en habil spelare men använder inte sin fysik tillräckligt. Tänk om spelare med den storleken hade kunnat använda den i det fysiska spelet, då hade de kunnat bli otroligt effektiva.
Håller med dig, gillar inte heller de spelarna.
Håller med dig, gillar inte heller de spelarna.
Purre- Antal inlägg : 276
Skit i värvningar! Som Cehlarik, Wallmark och Bryggman spelade igår behöver vi väl inga nyförvärv?
Håller med till 100%. Tjänstefel om man inte skickar Fabbe nu och behåller Bryggman.
Gäller för oss att göra oss av med de svagaste länkarna i laget och förtillfället är det odiskutabelt Fabbe som måste ryka till förmån för Bryggman. Sen måste jag än en gång berömma Hedman. Wow säger jag bara. Det är såna spelare som fyller arenor.
Gäller för oss att göra oss av med de svagaste länkarna i laget och förtillfället är det odiskutabelt Fabbe som måste ryka till förmån för Bryggman. Sen måste jag än en gång berömma Hedman. Wow säger jag bara. Det är såna spelare som fyller arenor.
farre- Antal inlägg : 2143
Det hänger en värvning i luften känns det som.
Stålnacke är inne på att Bellissimo byts innan transfer-fönstret stängs, lite intressant. Frågan är om det blir Lassinantti som kommer in så sent som möjligt. Eller om man just nu försöker få klart med någon klubb att ta över Bella innan man plockar in en helt ny målis?Salle skrev:Det hänger en värvning i luften känns det som.
Osten tar INTE hem Lassinantti från Asplöven det kan vi vara bergsäkra på skat av, Lika lite som han kommer ta Fagerudd då det är 2st keyplayser för den klubben!Rönken skrev:Stålnacke är inne på att Bellissimo byts innan transfer-fönstret stängs, lite intressant. Frågan är om det blir Lassinantti som kommer in så sent som möjligt. Eller om man just nu försöker få klart med någon klubb att ta över Bella innan man plockar in en helt ny målis?Salle skrev:Det hänger en värvning i luften känns det som.
Jag misstänker nog att det finns intresserade klubbar att ta han i Italien - Schweiz - Tyskland etc etc så nog kommer Osten få kursat han alltid!
Lassinantti är jag som sagt inte så säker på, men Fagerudd tror jag man kommer försöka få till något så han kan vara med mot slutet av säsongen. Vore kul att se om inte annat, vet inte hur länge man kan dröja med det visserligen, om man tänker rent hypotetiskt?
Erik Hanses har faktiskt sett riktigt intressant ut senaste matcherna i Almtuna! ser ut att vara en väldigt positionssäker målvakt. Kanske något för Mr Cheese att spana in
Mange- Antal inlägg : 6617
Jag var helt övertygad att någon SHL-klubb skulle knyta till sig honom och hoppades innerligt att Luleå skulle vara en av dem. En gåta att Leksand inte ville förlänga, (om det nu inte var så att Hanses själv inte vill- inte så insatt). Blev smått chockad när han hamnade i Almtuna. Inget ont om dem, men känns som Hanses är bra nog att lira SHL och absolut en toppklubb i AS annars.Mange skrev:Erik Hanses har faktiskt sett riktigt intressant ut senaste matcherna i Almtuna! ser ut att vara en väldigt positionssäker målvakt. Kanske något för Mr Cheese att spana in
Mycket möjligt att vi får se honom i Luleå nästa säsong, eller man kan iaf håller tummarna! rönken kanske har extra koll på sitt gamla lag ;)Kanske skulle ha postat inlägget i Silly Season och Namedropping 2014/2015 xDLulefanGBG skrev:Jag var helt övertygad att någon SHL-klubb skulle knyta till sig honom och hoppades innerligt att Luleå skulle vara en av dem. En gåta att Leksand inte ville förlänga, (om det nu inte var så att Hanses själv inte vill- inte så insatt). Blev smått chockad när han hamnade i Almtuna. Inget ont om dem, men känns som Hanses är bra nog att lira SHL och absolut en toppklubb i AS annars.Mange skrev:Erik Hanses har faktiskt sett riktigt intressant ut senaste matcherna i Almtuna! ser ut att vara en väldigt positionssäker målvakt. Kanske något för Mr Cheese att spana in
Senast ändrad av Mange den fre 29 nov 2013, 20:43, ändrad totalt 1 gång
Nästa säsong bör det väl bli Rautio och Lassinantti i målet?
Hoppas på Rautio och Anders Nilsson nästa år, bara vi inte åker ur
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Visst är finska ligan fortfarande stängd? Bottenlagen där brukar väl vara öppna på att "dumpa" av spelare efter jul, defensiva back borde ju gå att ro hem, svårare att hitta en offensivt lagd back tänker jag.
Nej den är inte stängd samt att klubbarna behåller sina spelare med respekt mot sina sponsorer i sm-liigaRönken skrev:Visst är finska ligan fortfarande stängd? Bottenlagen där brukar väl vara öppna på att "dumpa" av spelare efter jul, defensiva back borde ju gå att ro hem, svårare att hitta en offensivt lagd back tänker jag.
Öppnade de inte upp den igen, just på grund av de orsaker du nämner vilket fick till följd att publiken svek?Rönken skrev:Visst är finska ligan fortfarande stängd? Bottenlagen där brukar väl vara öppna på att "dumpa" av spelare efter jul, defensiva back borde ju gå att ro hem, svårare att hitta en offensivt lagd back tänker jag.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Har för mig dom öppnat igen denna säsong. Men dom har nog stor tröghet fortfarande för upp/ner flyttningar.Rönken skrev:Visst är finska ligan fortfarande stängd? Bottenlagen där brukar väl vara öppna på att "dumpa" av spelare efter jul, defensiva back borde ju gå att ro hem, svårare att hitta en offensivt lagd back tänker jag.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Drömvärvningen skulle ändå vara att få in Omark. Han ligger högt i poängligan i AHL och får ändå inte chansen med Oilers.
Omark skulle göra dom glesa åskådarläktarna betydligt mer uppfyllda och en spelare som skulle bidra.
Omark skulle göra dom glesa åskådarläktarna betydligt mer uppfyllda och en spelare som skulle bidra.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Aj då, missat att man öppnat finska ligan igen. Vore ju annars enkelt att studera lite finska lag. I KHL dumpas det visesrligen lite spelare då och då, men finns det något sista datum för transfer-fönstret som innebär att det dumpas av allehanda spelare?
Henrik Danielsson twittrar:
"Osten" har fått tillåtelse att värva av Enbom. Sundhs lön får läggas på nyförvärv. Undrar om han väljer att agera. Kan ligga sjua i morgon."
"Osten" har fått tillåtelse att värva av Enbom. Sundhs lön får läggas på nyförvärv. Undrar om han väljer att agera. Kan ligga sjua i morgon."
håkke- Antal inlägg : 52
Samtidigt så får man inte mycket för Sundhs lön, iaf inga Rajala eller Salmela pjäser. Hoppas man inte tar in bara för sakens skull, om nåt ska in, vilket jag tycker, så ska det vara spets och såna kostar. Å andra sidan, Osten var å högg på Aaltonen, alltså måste han då ha haft tillåtelse att öppna börsen mer än bara för Sundhpengarna.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Hjelm med -10 i +/- skulle gärna se att man ersätter honom med en defensivpjäs, för som de är just nu så läcker de in mål när hjelm är inne på isen...
Precis! Den allmänna uppfattningen här tycks ju vara att Osten inte vill värva för att det skulle vara en prestigegrej, samt att allting löser sig bara vi värvar. Finns ju inga bra spelare på marknaden nu. Osten högg på Aaltonen för han tyckte det var en spelare av rätt kaliber som kan höja laget. Nu gick han bet den gången, vad skall han göra? Tvinga Aaltonen att spela för Luleå?Zeb Macahan skrev:Samtidigt så får man inte mycket för Sundhs lön, iaf inga Rajala eller Salmela pjäser. Hoppas man inte tar in bara för sakens skull, om nåt ska in, vilket jag tycker, så ska det vara spets och såna kostar. Å andra sidan, Osten var å högg på Aaltonen, alltså måste han då ha haft tillåtelse att öppna börsen mer än bara för Sundhpengarna.
Finns ingen spelare tillgänglig av Aaltonens kaliber. Rajala som HV hittade och som nämns här ofta var ju en ren chansvärvning som slog väl ut. Kunde lika gärna blivit flopp. Några sådana chansningar eller risker har vi absolut inte råd att ta nu. Varken ekonomiskt eller sportsligt. HV71 hade emellertid råd att ta de risker de innebar.
Visst, satsar man inget så kan man inget vinna men det gäller att satsa väl om vinsten skall bli av betydelse. Jag förväntar mig förstärkningar och tror att det kommer sådana också så fort det finns tillgängliga på marknaden. Till dess får vi göra så gott det går med det material som finns tillgängligt och försöka att inte halka alltför långt i tabellen. Hur surt det än är.
Katastrofsiffror!Mange skrev:Hjelm med -10 i +/- skulle gärna se att man ersätter honom med en defensivpjäs, för som de är just nu så läcker de in mål när hjelm är inne på isen...
Robin Jonsson slutade på +24 ifjol, står på -6 just nu i +/-.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Sälj iväg Hjelm, Oskarsson och Fabbe.
Lasta in Aaltonen och Obsut
Lasta in Aaltonen och Obsut
Också katastrofsiffror! NU kan han ju inte lastas ensam, det beror ju på vem man spelar med och hur hela backspelet och lagspelet i övrigt fungerar men visst är det en indikation på hur dåligt försvaret är.Zeb Macahan skrev:Robin Jonsson slutade på +24 ifjol, står på -6 just nu i +/-.
Här måste något ske. Allt fokus borde läggas här kommande tiden tycker jag. Skiter i tråkstämplar och annat bara vi vinner! Gärna med 1 - 0 om det de är nödvändigt. Det är poängen som räknas och inget annat. PP fungerar och målskyttet har inte varit något större problem sett över säsongen. Mest senaste omgångarna det havererat lite. Men vi kan ju inte skjuta i stolpen och ribban i 25 omgångar till.
Givetvis borde här värvas också. Det duger inte att ha en back som är bra defensivt, (Sandström), en back som blandar och ger, (Skrbek), en back som är skaplig defensivt, men skadad (Fransson), samt en back som tappat precis allting av vad säkerhet heter, (Jonsson) och därutöver en back som är under all kritik defensivt (Hjelm) och en som är nästan lika illa (Gunnarsson), samt ett par ungtuppar som inte växt in i SHL-kostymen ännu och är av mer offensiv karaktär. (Kukan/Oskarsson).
Jag vidhåller att Oskarsson och Kukan inte är några problem. Det hade funnits utrymme för deras misstag i årets trupp om övriga nämnda varit lika bra som vår backbesättning i fjol.
Gunnarsson, Hjelm och Jonsson är helt enkelt inte tillräckligt bra just nu. Lägg där till Franssons skada. Vad har vi kvar?
Sandström, Skrbek, Kukan och Oskarsson. Ser inte precis jättestabilt ut då två av dessa som sagt är unga, oerfarna, inte värst fysiska och dessutom väldigt offensivt lagda.
Känns som att problemet är att det är felbyggt. För lite av allting vilket gör att samtliga backars brister blir så himla tydliga. Hade Kukan eller Oskarsson spelat bredvid Niinima eller Jaakola så hade det kanske inte varit något större problem. Hade Robin Jonsson spelat med Jaakola eller en riktig defensiv pjäs hade han säkert fått mycket mer tid och utrymme att spela enkelt, det som han är bäst på och det hade synts i statistiken också.
Hade Hjelm fått växa in i serien långsamt bredvid Jaakola eller Niinima hade han säkert varit en säkrare back med bättre självförtroende idag.
.... och så vidare.
Det enda lilla positiva i allt defensiva eländet är väl att Rautio fortfarande har väldigt bra statistik trots bevisligen uruselt försvarsspel större delen av den här säsongen.
Ja precis, Göte, synd att försvaret havererat så totalt nu under inledningen. Skellefteå kan ju slussa in spelare på spelare från junior-led just för att det är så stabil lag och system och inte ens två-tre-fyra rutinerade spelare på skadelistan verkar stoppa maskinen.LulefanGBG skrev:Också katastrofsiffror! NU kan han ju inte lastas ensam, det beror ju på vem man spelar med och hur hela backspelet och lagspelet i övrigt fungerar men visst är det en indikation på hur dåligt försvaret är.Zeb Macahan skrev:Robin Jonsson slutade på +24 ifjol, står på -6 just nu i +/-.
Här måste något ske. Allt fokus borde läggas här kommande tiden tycker jag. Skiter i tråkstämplar och annat bara vi vinner! Gärna med 1 - 0 om det de är nödvändigt. Det är poängen som räknas och inget annat. PP fungerar och målskyttet har inte varit något större problem sett över säsongen. Mest senaste omgångarna det havererat lite. Men vi kan ju inte skjuta i stolpen och ribban i 25 omgångar till.
Givetvis borde här värvas också. Det duger inte att ha en back som är bra defensivt, (Sandström), en back som blandar och ger, (Skrbek), en back som är skaplig defensivt, men skadad (Fransson), samt en back som tappat precis allting av vad säkerhet heter, (Jonsson) och därutöver en back som är under all kritik defensivt (Hjelm) och en som är nästan lika illa (Gunnarsson), samt ett par ungtuppar som inte växt in i SHL-kostymen ännu och är av mer offensiv karaktär. (Kukan/Oskarsson).
Jag vidhåller att Oskarsson och Kukan inte är några problem. Det hade funnits utrymme för deras misstag i årets trupp om övriga nämnda varit lika bra som vår backbesättning i fjol.
Gunnarsson, Hjelm och Jonsson är helt enkelt inte tillräckligt bra just nu. Lägg där till Franssons skada. Vad har vi kvar?
Sandström, Skrbek, Kukan och Oskarsson. Ser inte precis jättestabilt ut då två av dessa som sagt är unga, oerfarna, inte värst fysiska och dessutom väldigt offensivt lagda.
Känns som att problemet är att det är felbyggt. För lite av allting vilket gör att samtliga backars brister blir så himla tydliga. Hade Kukan eller Oskarsson spelat bredvid Niinima eller Jaakola så hade det kanske inte varit något större problem. Hade Robin Jonsson spelat med Jaakola eller en riktig defensiv pjäs hade han säkert fått mycket mer tid och utrymme att spela enkelt, det som han är bäst på och det hade synts i statistiken också.
Hade Hjelm fått växa in i serien långsamt bredvid Jaakola eller Niinima hade han säkert varit en säkrare back med bättre självförtroende idag.
.... och så vidare.
Det enda lilla positiva i allt defensiva eländet är väl att Rautio fortfarande har väldigt bra statistik trots bevisligen uruselt försvarsspel större delen av den här säsongen.
Nog finns det spelare i AHL, det gäller bara att scouta. Obsut hade jag gärna tagit tillbaka, han kan väl iaf skjuta fortfarande?
Slapshot- Antal inlägg : 3294
efter detta november är man beredd på att byta ut hela laget( obs ironi!) + tränarna och alla i klubben...
amarule- Antal inlägg : 1184
Vi får väl se hur december blir, men börjar vi inte vinna och får upp poängsnittet till 2/3 poäng per match så är vi helt körda till att ta en topp 4-placering.
Sida 12 av 20 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2
Sida 12 av 20