Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2
+79
Polarbjörn
dubstep
Dalle
Pontaking
Simon90
Scouten
MrA
Norlin
BodenSwe
LubosC
Kraftkung
Pajala
amarule
Chris Hendrix
GABA
Helge
Sundance Kid
Purre
Tony Moore
kniba
Riffraff
rasbiologen
Calle
Redbear
Urken
Bjärven
Dilox
ezz
Dentos
Hedanders
rumpztr
LHF96
Lulefan
Mange
MRGHOST
Högljudd
Supermario021
MickkeJ
PM
barbapapi
Myrman
Hellcop
hokkzorz
vanten
Lajon
Lars158
kokostrollet
knutten
LuleåWinston
Ingemar
Old Brooklyn
LulefanGBG
ollle
tibet
UnSaccoDiSoldi
Jompen
Kallepedal
Snikne Ville
Slapshot
makkanmakkan
pingu
Bamsefar
NilsOskar
Sir Prozac
icemask
KUCERA
farre
zacke08
kamelbullen
NallePhu
Donowitz
Rönken
Micke80
Ivanhoe
Mr Bister
kralle
Loop
FruktHamster
83 posters
Sida 5 av 22
Sida 5 av 22 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13 ... 22
Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2
Omsättning topp i SHL förra säsongen:
1. Linköping - 161 mkr.
2. Färjestad - 157 mkr.
3. Hv71 - 147 mkr.
4. Luleå - 141 mkr.
1. Linköping - 161 mkr.
2. Färjestad - 157 mkr.
3. Hv71 - 147 mkr.
4. Luleå - 141 mkr.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
För guds skull, nej!Ivanhoe skrev:Derek Ryan uppges vara klar för en shl-klubb. Aftonbladet tror att det är Örebro.
Det som fick mig att haja till, var att han nu spelar i Villacher. Klubben som Osten var tränare för en gång i tiden.. Månne det finns en liten chans att det i själva verket är Luleå som har signat honom?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=67660
Snikne Ville- Antal inlägg : 6526
Enl ett LHC fans ute på Twitter så ryktas Roger Melin till Luleå....
Om nu så är fallet så lär detta ta en ny twist då alla säger Jocke Fagervall som klar för Luleå!
Om nu så är fallet så lär detta ta en ny twist då alla säger Jocke Fagervall som klar för Luleå!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Roger Melin skrev på för tre nya år med Linköping förra säsongen, känns långsökt att det är klart med honom.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Nje han vill tydligen bryta kontraktet samt att Franzén från AIK funnits i CC katakomber med Hemlin i släptåg!Rönken skrev:Roger Melin skrev på för tre nya år med Linköping förra säsongen, känns långsökt att det är klart med honom.
Snikne Ville skrev:För guds skull, nej!Ivanhoe skrev:Derek Ryan uppges vara klar för en shl-klubb. Aftonbladet tror att det är Örebro.
Det som fick mig att haja till, var att han nu spelar i Villacher. Klubben som Osten var tränare för en gång i tiden.. Månne det finns en liten chans att det i själva verket är Luleå som har signat honom?
Jaså är han så dålig? Då hoppas vi att det är Örebro som tog han.
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
Kan finnas risk att Osten vart framme och att Strömwall agerat lite scout på den killen, Offensiva kvalitéer men men man ska inte stirra sig blind på att han lirat i Österrike och dess liga finns bra lirare där så...Snikne Ville skrev:För guds skull, nej!Ivanhoe skrev:Derek Ryan uppges vara klar för en shl-klubb. Aftonbladet tror att det är Örebro.
Nej, det finns ingen sån risk härute i verkligheten.NallePhu skrev:Kan finnas risk att Osten vart framme och att Strömwall agerat lite scout på den killen, Offensiva kvalitéer men men man ska inte stirra sig blind på att han lirat i Österrike och dess liga finns bra lirare där så...Snikne Ville skrev:För guds skull, nej!Ivanhoe skrev:Derek Ryan uppges vara klar för en shl-klubb. Aftonbladet tror att det är Örebro.
Har Snikne någon värvning på kroken?
Verkligheten kan vara en helt annan än den du trorSnikne Ville skrev:Nej, det finns ingen sån risk härute i verkligheten.NallePhu skrev:Kan finnas risk att Osten vart framme och att Strömwall agerat lite scout på den killen, Offensiva kvalitéer men men man ska inte stirra sig blind på att han lirat i Österrike och dess liga finns bra lirare där så...Snikne Ville skrev:För guds skull, nej!Ivanhoe skrev:Derek Ryan uppges vara klar för en shl-klubb. Aftonbladet tror att det är Örebro.
Nejdu, i dagsläget har jag inget att komma med som inte varit uppe tidigare. Iaf inte något som jag anser mig ha hyfsad täckning för.Rönken skrev:Har Snikne någon värvning på kroken?
Nu vet jag ju inte exakt vad dom ska presentera för nyhet på hemsidan, men
http://www.luleahockey.se/artikel/51031/
Hmmm...
Nyförvärv, tränartrojka, eller bara en testsändning om nån mindre viktig nyhet?
http://www.luleahockey.se/artikel/51031/
Hmmm...
Nyförvärv, tränartrojka, eller bara en testsändning om nån mindre viktig nyhet?
Ingemar- Antal inlägg : 698
Säkert tränare, eller någon mindre värvning. Knappast någon stjärna så här tidigt
MRGHOST- Antal inlägg : 238
Jodu det vore ju bättre med tränarpresentation än nån nyhet om logerna eller en ny kock till restaurangen eller nytt plexi eller nåt sånt... typ
Senast ändrad av Ingemar den ons apr 09, 2014 10:26 am, ändrad totalt 1 gång
SKa bli intressant detta!
Bara det inte är nån meningslös PK som när Bellissimo lämnade..orka
Kanske detta:
http://www.kuriren.nu/100/ekonomiskt-minus-for-lulea-hockey-7563110.aspx
Nä ut å göra litte nytta istället för att spekulera
Ingemar skrev:Kanske detta:
Så blir det när man budgeterar för minst semifinal och åker ut i kvarten med buller och brak...
Mange- Antal inlägg : 6617
Att döma av intervjun med Gusten så lät det ju som att vi kommer ha Owuya och Lassinantti till vintern.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Vad sa man mer i intervjun?
Inget speciellt utan bara att Bulan tar forwards, Fagervall backarna och Skuggan analyserar detaljer men att Fagervall är huvudtränare med sista ordet.
pingu- Antal inlägg : 2418
Burra tar väl forwards by the way
Känns stabilt.
Känns stabilt.
In med fysiska spelare nu Osten och inga försiktiga eller för små spelare. Upp till bevis nu i värvningskarusellen vilken hockey vi kommer att få se nästa säsong.
Haha ja va fan Burra ska d va!Ingemar skrev:Burra tar väl forwards by the way
Känns stabilt.
Jag har sämst koll på alla fyra som tränare, men känns ju lite som en "billig lösning". Men de kommer säkert göra sitt bästa och tänker inte döma ut dem på förhand.
Lulefan skrev:Jag har sämst koll på alla fyra som tränare, men känns ju lite som en "billig lösning". Men de kommer säkert göra sitt bästa och tänker inte döma ut dem på förhand.
Jo dom försökte på Mike Babcock från Detroit men han ville inte komma till en klubb med massa frozzare på forumen. Så då blev det den "billiga lösningen" istället.
Seriöst, vad menar du med din post? att du hellre hade sett ett "etablerat namn" som huvudtränare? vem i sånt fall?
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Kan heller inget om dessa killar som tränare, men Burra och Skuggan var ju ikoner för en när det begav sig.
Hoppas att Burra kan bidra med den psykologiska aspekten som jag tycker verkar ha lyst med sin frånvaro tidigare i klubben.
Dynamiken i en grupp (trupp) kan vara otroligt viktig och skillnad mellan respass i kvartsfinal eller avancemang till en semifinal.
Skall bli otroligt spännande att se vad dessa herrar kan åstadkomma.
Hoppas att Burra kan bidra med den psykologiska aspekten som jag tycker verkar ha lyst med sin frånvaro tidigare i klubben.
Dynamiken i en grupp (trupp) kan vara otroligt viktig och skillnad mellan respass i kvartsfinal eller avancemang till en semifinal.
Skall bli otroligt spännande att se vad dessa herrar kan åstadkomma.
PM- Antal inlägg : 1947
Lulefan skrev:Jag har sämst koll på alla fyra som tränare, men känns ju lite som en "billig lösning". Men de kommer säkert göra sitt bästa och tänker inte döma ut dem på förhand.
Känns lite som att det var bekvämast för osten att fråga folk han känner. Kan inte heller något om dessa tränare men ska det det verkligen vara högsta prioritet på att alla ledare för Luleå hockey MÅSTE ha anknytning till norrbotten? Vad är det för kvoteringstrams. Den mest kompetenta vi kan hitta ska ha jobbet, norrbottning eller inte.
LHF96- Antal inlägg : 3532
hokkzorz skrev:Lulefan skrev:Jag har sämst koll på alla fyra som tränare, men känns ju lite som en "billig lösning". Men de kommer säkert göra sitt bästa och tänker inte döma ut dem på förhand.
Jo dom försökte på Mike Babcock från Detroit men han ville inte komma till en klubb med massa frozzare på forumen. Så då blev det den "billiga lösningen" istället.
Seriöst, vad menar du med din post? att du hellre hade sett ett "etablerat namn" som huvudtränare? vem i sånt fall?
Ingen av dem har väl tidigare lett ett SHL-lag, samtidigt som både Skuggan och Burra är väldigt färska som tränare. Jag säger inte att det är fel, jag tror det kan bli bra. Men det måste ändå vara en ganska billig lösning, men det betyder ju inte för den skull att den måste vara dålig.
Det man sett av Fagervall som coach är att han präglat sitt spelsystem offensivt med fysiskt spel dvs lite som old style Luleå, Han är en som lyckas med gruppdynamiken rätt bra svetsa samma laget och får dem pusha i samma riktning!
Nej jag tror detta kommer vara en fin lösning av Luleå gäller bara att man får spelet att sitta och få målen att razzla in så man inte hamnar i samman moment som man gjort förut stukade skallar och svårt sätta pucken i mål!
Nej jag tror detta kommer vara en fin lösning av Luleå gäller bara att man får spelet att sitta och få målen att razzla in så man inte hamnar i samman moment som man gjort förut stukade skallar och svårt sätta pucken i mål!
wallson är väl knappast dyr eller meriterad heller innan skaiks första guld? Eller Hallam?
Frozz frozz
Detta känns bra för mig men visst kan det gå åt helvette men jag väljer som alltid att tro det goda innan motsatsen bevisas. Vad vinner man på att såga och idiotförklara innan man sett vad spelare eller ledare som värvats presterar? mer än att man kanske bygger på sitt lilla ego?
Frozz frozz
Detta känns bra för mig men visst kan det gå åt helvette men jag väljer som alltid att tro det goda innan motsatsen bevisas. Vad vinner man på att såga och idiotförklara innan man sett vad spelare eller ledare som värvats presterar? mer än att man kanske bygger på sitt lilla ego?
Lulefan skrev:hokkzorz skrev:Lulefan skrev:Jag har sämst koll på alla fyra som tränare, men känns ju lite som en "billig lösning". Men de kommer säkert göra sitt bästa och tänker inte döma ut dem på förhand.
Ingen av dem har väl tidigare lett ett SHL-lag, samtidigt som både Skuggan och Burra är väldigt färska som tränare. Jag säger inte att det är fel, jag tror det kan bli bra. Men det måste ändå vara en ganska billig lösning, men det betyder ju inte för den skull att den måste vara dålig.
Varken Rönken, bulan, åkerström eller hento hade tränat nått shl lag innan luleå
Micke80- Antal inlägg : 3038
Kul, nu börjar det hända grejer! Var rätt och riktigt att presentera tränarna i ett tidigt skede. Eventuella nyförvärv vill nog gärna veta vem som ska leda laget innan man skriver på. Sen vet jag inte vilken dragningskraft Fagervall har i detta läge, men jag vill så gärna tro att detta blir bra.
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Kan bli hur som helst.
Bara det blir omväcling nu och inte samma malande med ett spel som inte fungerar. Jag vill se mer offensiv hockey med skott PÅ mål och med styrningar/skymningar på mål. Ska det vara så svårt?
Sluta snurra i hörnen och gör som saik som tar skott i offensiv zon
Bara det blir omväcling nu och inte samma malande med ett spel som inte fungerar. Jag vill se mer offensiv hockey med skott PÅ mål och med styrningar/skymningar på mål. Ska det vara så svårt?
Sluta snurra i hörnen och gör som saik som tar skott i offensiv zon
Gusten ska även, utöver juniorlagen, hjälpa Asplöven från kommande säsong. Kan man tänka sig Samuel Ward i Asplöven nästa säsong kanske?
Jag tror att detta blir jättebra, nu vill jag se bra nyförvärv men inte från Allsvenskan.
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Enl Fagervall själv så är INGA spelare från Västerås aktuella för Luleå!
NallePhu skrev:Enl Fagervall själv så är INGA spelare från Västerås aktuella för Luleå!
Fast han är väl på någon avslutning med Västerås och deras sponsorer. Känns inte som bästa läget att säga att han tar med sig två bästa spelarna från laget? Kan ju vara rökridå. Var läste du det förresten? Är utsvulten på rykten
Emil Kåberg får inte förlängt med Örebro och supportrarna förstår ingenting.
Reunion med Ledin?
Reunion med Ledin?
UnSaccoDiSoldi- Antal inlägg : 235
Danielsson på Twitter!Rönken skrev:NallePhu skrev:Enl Fagervall själv så är INGA spelare från Västerås aktuella för Luleå!
Fast han är väl på någon avslutning med Västerås och deras sponsorer. Känns inte som bästa läget att säga att han tar med sig två bästa spelarna från laget? :PKan ju vara rökridå. Var läste du det förresten? Är utsvulten på rykten
Danielsson har ju haft fel tidigare, tex gunnarssoninlägget på nk bloggen
rumpztr- Antal inlägg : 93
rumpztr skrev:Danielsson har ju haft fel tidigare, tex gunnarssoninlägget på nk bloggen
Nu tror jag du blandat ihop det, eller så är det jag som gör det
Danielsson är ju på NSD och Gunnarsson historian var det väl Landström som skrev?
Lars158- Antal inlägg : 9806
Sak samma sade han på en pressträff med VIK i afton att INGEN från säsongens lag var aktuella för Luleå!
Nä, vi siktar högre än så.....eller?
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Old Brooklyn skrev:Nä, vi siktar högre än så.....eller?
Jag hoppas det. Dom platser som ska fyllas bör vara av stabil kvalitet.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Att man skulle satsa på dyra tränarnamn hade känts lite sådär. Det här känns bra.
Rönken och co. hade dessutom förlängt två gånger och den här säsongen hade de nog hyfsat dyra poster kan jag tänka mig.
Känns helt okej för mig om man minskat lite i kostnaderna på ledarsidan.
Att man ser till att inte budgetera för långt slutspel nästa säsong är bra. Är bara dumt och riskabelt att göra det.
Sen att spelarbudgeten hålls intakt ändå känns bra.
Spelare som försvinner tjänade inga småpotatis (Klasen, Olausson) så det ersätter man ju inte från Allsvenskan.
Sen kommer det säkerligen komma värvningar därifrån också.
Men spets måste ersättas med spets.
Rönken och co. hade dessutom förlängt två gånger och den här säsongen hade de nog hyfsat dyra poster kan jag tänka mig.
Känns helt okej för mig om man minskat lite i kostnaderna på ledarsidan.
Att man ser till att inte budgetera för långt slutspel nästa säsong är bra. Är bara dumt och riskabelt att göra det.
Sen att spelarbudgeten hålls intakt ändå känns bra.
Spelare som försvinner tjänade inga småpotatis (Klasen, Olausson) så det ersätter man ju inte från Allsvenskan.
Sen kommer det säkerligen komma värvningar därifrån också.
Men spets måste ersättas med spets.
knutten- Antal inlägg : 327
Såg i en artikel länkad i Fagersvall tråd detta;
"– Jag tar inte med mig någon. Det var rykten om LucaCaputi (forward) men det stämmer absolut inte.
Inte?
– Nej, han hade jag gärna tagit med mig. Men det går tyvärr inte eftersom han redan är signad (klubb oklar)."
Undrar vilken klubb som högg honom? Fagge ville ha honom, vilket borde vara ett bra tecken, synd.
"– Jag tar inte med mig någon. Det var rykten om LucaCaputi (forward) men det stämmer absolut inte.
Inte?
– Nej, han hade jag gärna tagit med mig. Men det går tyvärr inte eftersom han redan är signad (klubb oklar)."
Undrar vilken klubb som högg honom? Fagge ville ha honom, vilket borde vara ett bra tecken, synd.
Flera spelare lämnar Örebro. Någon intressant, tro? Tim Sandberg mellan stolparna?
Kåberg och Strömberg känns väl som föredettingar! Iofs trodde jag det om Ledin också...
Kåberg och Strömberg känns väl som föredettingar! Iofs trodde jag det om Ledin också...
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Nähä.NallePhu skrev:Nu är Luca Caputi samt sedan tidigare Williams + McArdle på g till Luleå från VIK med Jocke Fagervall, Rent hus hos dem igen gör vi vad det verkar!
Nej och Jocke Fagervall sade att ingen följer med han från VIK till Luleå!Snikne Ville skrev:Nähä.NallePhu skrev:Nu är Luca Caputi samt sedan tidigare Williams + McArdle på g till Luleå från VIK med Jocke Fagervall, Rent hus hos dem igen gör vi vad det verkar!
Sida 5 av 22 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13 ... 22
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1