Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1
+77
kniba
MrA
tibet
Mickeee
ollle
zacke08
barbapapi
Sundance Kid
Lulefan
MRGHOST
Lasse Proppmätt
NilsOskar
LubosC
Diktatorn
kokostrollet
Zeth
Trötto
Kallepedal
knutten
Kagen
rasbiologen
icemask
Limpan
Bullmamma
amarule
MiLu
JonasÅ
Pajala
Dentos
MickkeJ
Ivanhoe
Pentothal
Norlin
linus818
farre
Lajon
BodenSwe
Mr Bister
LuleåWinston
Hellcop
Högljudd
Urken
Luleafans89
Tigerman
UnSaccoDiSoldi
Jonken
Dalle
Myrman
FruktHamster
Rayko
delphi
Huselius1
CKa
JayDee
Bamsefar
Rönken
Slapshot
Chris Hendrix
Redbear
Dave Rock
302
Zeb Macahan
Old Brooklyn
NallePhu
pingu
LulefanGBG
Johan__
hokkzorz
Lars158
Beast.
Salle
Tony Moore
Mange
Pickadoll
Snikne Ville
81 posters
Sida 6 av 20
Sida 6 av 20 • 1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1
Är helt övertygad om att han redan är klar för Luleå men det kommer inte offentliggöras förrens 1-2 veckor efter slutspelet är slut för Luleås del. Bara onödigt för laget att börja presentera nya spelare medan säsongen pågår.Beast. skrev:Nu är det väl bara en tidsfråga innan Osten offentliggör värvningen av Stefan Johansson. Grabben är från Piteå, säger att Rönken/Bulan är de bästa tränarna han haft och har en tjej som är från länet. Han har dessutom pratat ganska öppet i media om att han överväger att gå till Luleå
Är kontraktet redan klart men man väntar av ngn anledning till efter slutspelet med att presentera?
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
MickkeJ skrev:Är helt övertygad om att han redan är klar för Luleå men det kommer inte offentliggöras förrens 1-2 veckor efter slutspelet är slut för Luleås del. Bara onödigt för laget att börja presentera nya spelare medan säsongen pågår.Beast. skrev:Nu är det väl bara en tidsfråga innan Osten offentliggör värvningen av Stefan Johansson. Grabben är från Piteå, säger att Rönken/Bulan är de bästa tränarna han haft och har en tjej som är från länet. Han har dessutom pratat ganska öppet i media om att han överväger att gå till Luleå
Är kontraktet redan klart men man väntar av ngn anledning till efter slutspelet med att presentera?
+1
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Ja det kändes sådär halvproffsigt att presentera RJ mitt under brinnande måstematch i förra årets slutspel. Jag har ingenting emot att all SS kommer efter slutspeletMickkeJ skrev:Är helt övertygad om att han redan är klar för Luleå men det kommer inte offentliggöras förrens 1-2 veckor efter slutspelet är slut för Luleås del. Bara onödigt för laget att börja presentera nya spelare medan säsongen pågår.Beast. skrev:Nu är det väl bara en tidsfråga innan Osten offentliggör värvningen av Stefan Johansson. Grabben är från Piteå, säger att Rönken/Bulan är de bästa tränarna han haft och har en tjej som är från länet. Han har dessutom pratat ganska öppet i media om att han överväger att gå till Luleå
Huselius1- Antal inlägg : 108
Att Luleås PP varit sådär, snudd på uselt kan vi nog alla hålla med om. Det som saknas är en riktigt PP-back som kan fördela spelet från blålinjen. Som det är idag är det Klasen eller Olle som ska styra och det gör dom från teckningscirkel, vilket oftast leder till att motståndarlaget bara låser passningsvägarna, då de sällan skjuter själva. En spelare som jag skulle vilja se i Luleå nästa år, iom de slopade transatlantreglerna, är Kevin Kapstad i Leksand. Han har varit riktigt bra i PP, påminner en del om Fälth på blå.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=38124
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=38124
Pentothal- Antal inlägg : 158
OBS! Rena spekulationer följer:
Osten kanske kan använda sina kontakter i Malmö och dra lite i denna spelaren?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13161
Beast.- Antal inlägg : 2040
Stefan Johansson vore ett perfekt nyförvärv, men tror dock att SAIK med sitt Piteåperspektiv tar hem det.
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Mr Bister skrev:Stefan Johansson vore ett perfekt nyförvärv, men tror dock att SAIK med sitt Piteåperspektiv tar hem det.
jag skulle inte vara så säker på det, känns som om LHF har tagit hem kampen om många intressanta juniorer oxo. Känns lite som kanske SKAIK har 'peakat' redan och frågan är ju hur mycket av sitt lag dom har kvar till nästa år. Luleå känns mera som om vi är på gång.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Nu när DIF verkar missa AS, varför inte Pontus Åberg...riktigr bra spelare som INTE kommer att spela AS nästa sässe,Beast. skrev:OBS! Rena spekulationer följer:
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Åberg vore riktigt intressant, Osten borde definitivt göra ett försök eftersom han precis som du säger inte kommer spela AS nästa år..Snikne Ville skrev:Nu när DIF verkar missa AS, varför inte Pontus Åberg...riktigr bra spelare som INTE kommer att spela AS nästa sässe,Beast. skrev:OBS! Rena spekulationer följer:
Dave Rock- Antal inlägg : 2042
Pontus Ågerg....näää jag är skeptisk.
Han var ensam ansvarig för BIK:s 2 första mål i dagens förlustmatch.
Ja, bra framåt men bakåt hujjja, inte vad Rönkenhockeyn kräver.
Tror med bestämdhet att LHF aldrig haft en spelare från DIF genom alla år.
Har vi haft Stockholmare har de kommit från AIK eller Södertälje (om nu SSK kan kallas Stockholm?)
För övrigt njöt jag i fulla drag av att se hur Karlskoga troligtvis förpassade DIF till bakgården AS i många år.
Med deras taskiga ekonomi var det upp efter 1 år eller bli kvar.
Har vi haft Stockholmare har de kommit från AIK eller Södertälje (om nu SSK kan kallas Stockholm?)
För övrigt njöt jag i fulla drag av att se hur Karlskoga troligtvis förpassade DIF till bakgården AS i många år.
Högljudd- Antal inlägg : 1011
Ja fast spelare som är bra hemåt har vi ju så det räcker och blir över. Det vi skulle behöva krydda med är vassa offensiva spelare. Åberg som endast är 19 år och ännu utvecklas skulle kunna vara mycket intressant.
Angående Difs AS spel så är jag kluven.
Å ena sidan njuter jag att se "mesta mästarna" i AS, men det var ändå ett lag som framkalla vissa känslor. Man taggade definitivt igång mer inför ett möte mot skansen än mot exempelvis Timrå.
Angående Difs AS spel så är jag kluven.
Å ena sidan njuter jag att se "mesta mästarna" i AS, men det var ändå ett lag som framkalla vissa känslor. Man taggade definitivt igång mer inför ett möte mot skansen än mot exempelvis Timrå.
Dave Rock- Antal inlägg : 2042
Utvärdera spelare på enskilda matcher är väl ändå Kalle Anka nivå. Åberg har näst bäst +/- i DIF sett till hela AS. Nuff said.Högljudd skrev:Pontus Ågerg....näää jag är skeptisk.
Jag tycker att man kan hålla lite ifrån att pissa på den som redan ligger.
Personligen har jag i år saknat matcherna mellan LHF & DIF. Riktigt sevärda matcher som även tenderade att hetta till lite.
...Och snacka om hårresande när Robin Jonsson avgjorde i Coop!
-'Nuff said...
Personligen har jag i år saknat matcherna mellan LHF & DIF. Riktigt sevärda matcher som även tenderade att hetta till lite.
-'Nuff said...
Jonken- Antal inlägg : 7091
Klockrent.Jonken skrev:Personligen har jag i år saknat matcherna mellan LHF & DIF. Riktigt sevärda matcher som även tenderade att hetta till lite.
Att Gozzi nu kastat in handduken i hufvudstadens Solna-klubb -med delmotiveringen; att klubben ej akonomiskt längre kan konkurrera på spelarmarknaden: Tyder ju onekligen på att en del spelare är på glid ifrån AIK.
När det gäller dragkampen om Stefan Johansson; så hoppas & tror jag att LHF skall komma ut som segrare i den matchen.
När det gäller dragkampen om Stefan Johansson; så hoppas & tror jag att LHF skall komma ut som segrare i den matchen.
Jonken- Antal inlägg : 7091
Jonken skrev:Jag tycker att man kan hålla lite ifrån att pissa på den som redan ligger.
-'Nuff said...
Exakt.. Så mycket som jag tycker om att se DIF-supportrarna lida, så saknar jag mötena med DIF rejält. Näst efter Skaik så är det seriens höjdpunkt enligt mig.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
FruktHamster skrev:Jonken skrev:Jag tycker att man kan hålla lite ifrån att pissa på den som redan ligger.
-'Nuff said...
Exakt.. Så mycket som jag tycker om att se DIF-supportrarna lida, så saknar jag mötena med DIF rejält. Näst efter Skaik så är det seriens höjdpunkt enligt mig.
Så är det. Matcherna mot dif hettade nästan alltid till och var halvgriniga, roliga att se på. Dif kan få harva i as ett par år, sen kan de få ta sig upp igen, inte mig emot.
Snikne Ville skrev:Nu när DIF verkar missa AS, varför inte Pontus Åberg...riktigr bra spelare som INTE kommer att spela AS nästa sässe,Beast. skrev:OBS! Rena spekulationer följer:
Det ryktas nu om att FBK sugit upp Åberg.. Inte speciellt oväntat..
Salle- Antal inlägg : 3370
Grattis FBK isf!Salle skrev:Snikne Ville skrev:Nu när DIF verkar missa AS, varför inte Pontus Åberg...riktigr bra spelare som INTE kommer att spela AS nästa sässe,Beast. skrev:OBS! Rena spekulationer följer:
Det ryktas nu om att FBK sugit upp Åberg.. Inte speciellt oväntat..
Hoppas osten har koll på Daniel Bångs framtidsplaner. Lirat i AHL denna säsongen men ska han vända hemåt måste Osten vara där och hugga! http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4524
delphi- Antal inlägg : 400
Riktigt bra förslag Delphi. Hoppas han inte är för sthlmskär bara om han kommer hem till sverige.
Bång är ju typ en Sandell-liknande spelare..
och en sådan vill man gärna ha en till!
Först o främst ska det ju förlängas med Sandell. Utan skador blir han återigen kung nästa år!
Bång är ju typ en Sandell-liknande spelare..
och en sådan vill man gärna ha en till!
Först o främst ska det ju förlängas med Sandell. Utan skador blir han återigen kung nästa år!
Salle- Antal inlägg : 3370
Ja Daniel skulle vara perfekt i Luleå! Kanske tillsammans med Sandberg från AIK :
pingu- Antal inlägg : 2418
Bång hade helt klart varit intressant, är inte så många platser att fylla inför nästa säsong, men känslan är att han kan gå till AIK även fast det ser ut att bli en rätt mager säsong för AIK vad gäller värvningar.
Det är väl främst Pyörälä och Jakobs som behövers ersättas på forwards-sidan om jag inte missminner mig, Sandell hoppas jag man kan behålla. Få in minst en till spelare liknande Bång hade varit intressant, kanske blir Pite-Foppa?
Blir spännande att se, kul att Luleå inte har en alltför stor spelaromsättning inför nästa säsong, känns som att det var ett tag sen.
Det är väl främst Pyörälä och Jakobs som behövers ersättas på forwards-sidan om jag inte missminner mig, Sandell hoppas jag man kan behålla. Få in minst en till spelare liknande Bång hade varit intressant, kanske blir Pite-Foppa?
Blir spännande att se, kul att Luleå inte har en alltför stor spelaromsättning inför nästa säsong, känns som att det var ett tag sen.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Bång o Pite-Foppa är ju rätt lika o då känns Foppa som det självklara valet enligt Ostens filosofi.
Hur är /var Bång som spelare? Med tanke på att Fredrik Svensson förmodligen försvinner skulle det behövas en till tuffing.
Jag vill ha in minst en till powerforward som är stor/tung + att gillar att tacklas (Hedman).
Rayko- Antal inlägg : 740
Rayko skrev:Jag vill ha in minst en till powerforward som är stor/tung + att gillar att tacklas (Hedman).
+1, t.ex. Bång har storleken men minns inte alls hur han var som spelare.
Framför allt skulle det vara trevligt med en till liknande Hedman på forwardsposition så det smäller med jämna mellanrum
Precis, vill att Luleå ska bli elaka, tuffa o stora igen. Som på 90-talet. Folk säger att den hockeyn inte fungerar längre, men jag tycker slutspelet bevisar att tuffhet o storlek kan man gå långt med. AIK förra året slog Luleå med en bra målvakt o stora, tuffa spelare som plockade bort alla luledvärgar hur lätt som helst.
Rayko skrev:Precis, vill att Luleå ska bli elaka, tuffa o stora igen. Som på 90-talet. Folk säger att den hockeyn inte fungerar längre, men jag tycker slutspelet bevisar att tuffhet o storlek kan man gå långt med. AIK förra året slog Luleå med en bra målvakt o stora, tuffa spelare som plockade bort alla luledvärgar hur lätt som helst.
Målvaktsfrågan är lite intressant, Gustafsson räknas som förlorad som jag förstår det. Rautio är kvar, Lassinantti skulle nog behöva en säsong i Asplöven? Ett namn jag sett det ryktas om är Västerås Lars Johansson, fast då får ju inte Västerås gå upp
Rönken skrev:Rayko skrev:Precis, vill att Luleå ska bli elaka, tuffa o stora igen. Som på 90-talet. Folk säger att den hockeyn inte fungerar längre, men jag tycker slutspelet bevisar att tuffhet o storlek kan man gå långt med. AIK förra året slog Luleå med en bra målvakt o stora, tuffa spelare som plockade bort alla luledvärgar hur lätt som helst.
Målvaktsfrågan är lite intressant, Gustafsson räknas som förlorad som jag förstår det. Rautio är kvar, Lassinantti skulle nog behöva en säsong i Asplöven? Ett namn jag sett det ryktas om är Västerås Lars Johansson, fast då får ju inte Västerås gå upp
Jo men det har ju inte stoppat oss förr.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Lajon skrev:Rönken skrev:Rayko skrev:Precis, vill att Luleå ska bli elaka, tuffa o stora igen. Som på 90-talet. Folk säger att den hockeyn inte fungerar längre, men jag tycker slutspelet bevisar att tuffhet o storlek kan man gå långt med. AIK förra året slog Luleå med en bra målvakt o stora, tuffa spelare som plockade bort alla luledvärgar hur lätt som helst.
Jo men det har ju inte stoppat oss förr.
Du tänkte att man gör som Färjestad förra säsongen när man plockade en kille från Växjö innan det var klart att Växjö gick upp?
Daniel Bång vore som klippt och skuren för Rönken -hockeyn i min mening.
En av de tveklöst bästa AIK:spelarna i fjol under hela säsongen, och framförallt i kvarten mot oss. En god vän som är AIK:are, (ja man kan faktiskt ha sådana ), sade efter fjolårets kvart; "Fan ni har ingen Bång vettu, därför ni torskade. Han är ju bättre på ert spel än vad samtlgia av era spelare är".
Nåväl det kanske var lite av en överdrift men likväl ett litet mått av sanning i det.
En av de tveklöst bästa AIK:spelarna i fjol under hela säsongen, och framförallt i kvarten mot oss. En god vän som är AIK:are, (ja man kan faktiskt ha sådana ), sade efter fjolårets kvart; "Fan ni har ingen Bång vettu, därför ni torskade. Han är ju bättre på ert spel än vad samtlgia av era spelare är".
Nåväl det kanske var lite av en överdrift men likväl ett litet mått av sanning i det.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
Jag ser inte mycket som talar för att Bång skulle ens överväga att flytta till Luleå. En väldigt bra hockeyspelare ja men han har nog inte så mycket att göra utanför hockeyn i Luleå tyvärr.
Dentos- Antal inlägg : 894
http://mrmadhawk.se/2013/march/lulea-ar-pa-robin-alvarez.html
Mange- Antal inlägg : 6625
Såg det också Mange. Intressant!
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
+1.Dentos skrev:Jag ser inte mycket som talar för att Bång skulle ens överväga att flytta till Luleå.
Här kommer jag med en klassisk EP-scoutning:
Justin Azevedo
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9347
Eliteprospects profil
"En puckskicklig center med fin speluppfattning. Azevedo är liten, men tävlar stenhårt och spelar med mycket hjärta."
Highlights
https://www.youtube.com/watch?v=JIfEZhq3Ih4
Ligger just nu på en 2:a plats i SM-liigas totala poängliga. Ser ut som att han även producerat helt okey varje säsong under hela sin karriär(OHL, AHL, SM-Liiga).
Han har även spelat med Bud Holloway och Oscar Möller förövrigt.
Justin Azevedo
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9347
Eliteprospects profil
"En puckskicklig center med fin speluppfattning. Azevedo är liten, men tävlar stenhårt och spelar med mycket hjärta."
Highlights
https://www.youtube.com/watch?v=JIfEZhq3Ih4
Ligger just nu på en 2:a plats i SM-liigas totala poängliga. Ser ut som att han även producerat helt okey varje säsong under hela sin karriär(OHL, AHL, SM-Liiga).
Han har även spelat med Bud Holloway och Oscar Möller förövrigt.
Mange- Antal inlägg : 6625
Luleå har hyfsade forwards just nu, det dom behöver är en pp back, en som kan skjuta och träffar mål, en janne Niinimaa typ ... det är fanimig det viktigaste, för Luleås pp spel är ibland så patetiskt så att man skäms
Pajala- Antal inlägg : 18817
Pajala skrev:Luleå har hyfsade forwards just nu, det dom behöver är en pp back, en som kan skjuta och träffar mål, en janne Niinimaa typ ... det är fanimig det viktigaste, för Luleås pp spel är ibland så patetiskt så att man skäms
Undrar om man kommer plocka in något stort backnamn verkligen? Känns ganska fullt där, speciellt nu när man verkar vilja satsa på Dean Kukan. Kan tänka mig att om Frallan drar så ersätts han, men annars känns det rätt tveksamt?
Edit: Under förutsättningen att nu Stefan Johansson ersätter Kilström, så känns det dessutom som att man satsar på Johansson och Kukan. Samt att man hoppas på att Frallan lyfter sig. Dock bara min egna spekulation
Rönken skrev:Pajala skrev:Luleå har hyfsade forwards just nu, det dom behöver är en pp back, en som kan skjuta och träffar mål, en janne Niinimaa typ ... det är fanimig det viktigaste, för Luleås pp spel är ibland så patetiskt så att man skäms
Undrar om man kommer plocka in något stort backnamn verkligen? Känns ganska fullt där, speciellt nu när man verkar vilja satsa på Dean Kukan. Kan tänka mig att om Frallan drar så ersätts han, men annars känns det rätt tveksamt?
Edit: Under förutsättningen att nu Stefan Johansson ersätter Kilström, så känns det dessutom som att man satsar på Johansson och Kukan. Samt att man hoppas på att Frallan lyfter sig. Dock bara min egna spekulation
tror du har rätt, men om frallan sticker då måste dom scouta marknaden efter någon vass jävel, med Luleås ruttna pp vinner man inte ett sm-guld
Pajala- Antal inlägg : 18817
Här är mitt lilla bidrag till silly-season:)
http://hockeynonsens.se/hockeynonsens-se-avslojar-lulea-och-linkoping-jagar-farjestadsstjarnan/
http://hockeynonsens.se/hockeynonsens-se-avslojar-lulea-och-linkoping-jagar-farjestadsstjarnan/
JonasÅ- Antal inlägg : 2
På forwardssidan kommer det inte göras många värvningar. Och det måste vara power forwards som ska in. Idag är vi så sjukt mycket bättre än Frölunda men kommer ändå inte åt dom. 25-6 vinner Frölunda tacklingarna med. Förra förlustmatchen i skand-analium vill jag minnas att LHF hade 7 tacklingar. LHF är så jävulskt mycket skickligare lag än Frölunda, det ända Frölunda varit bättre på, det ända!! är att dom haft ett bättre fysiskt spel . Det har räckt till att ställa matchserien i 2-2 läge nu fast dom LHF varit bättre i samtliga 4 matcher.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Målvaktsspelet är en betydligt större faktor.Lars158 skrev:På forwardssidan kommer det inte göras många värvningar. Och det måste vara power forwards som ska in. Idag är vi så sjukt mycket bättre än Frölunda men kommer ändå inte åt dom. 25-6 vinner Frölunda tacklingarna med. Förra förlustmatchen i skand-analium vill jag minnas att LHF hade 7 tacklingar. LHF är så jävulskt mycket skickligare lag än Frölunda, det ända Frölunda varit bättre på, det ända!! är att dom haft ett bättre fysiskt spel . Det har räckt till att ställa matchserien i 2-2 läge nu fast dom LHF varit bättre i samtliga 4 matcher.
Tyvärr släpper våra målvakter alltid in minst ett skitmål varje match.
MiLu- Antal inlägg : 1
Vi har inte haft en bra målvakt sen Myllys. Anders Nilsson var ju iofs bra men det var för kortvarigt. Vi kommer inte vinna sm-guld i år, en stor orsak är att vi har Matte Modig kopian i mål.
Det är inte bara målvakterna. Frallan slår in en med handen i match 1, Skrbek ger bort en i match 2 m m, de lätta målen har inte Luleå fått.MiLu skrev:Tyvärr släpper våra målvakter alltid in minst ett skitmål varje match.
JonasÅ skrev:Här är mitt lilla bidrag till silly-season:)
Är Olausson på väg bort månne? Vet inte vad jag tycker om Johansson riktigt, försvinner Olausson måste han så klart ersättas. Men annars vill jag se en-två power-forwards, gärna åtminstone en som kan göra hyggligt med poäng 25-30 pinnar.
Jag tycker Luleå ska gå All-in på att få tillbaka Nilsson till nästa år. Ge han en riktigt bra lön och löfte om förstaspade! Tyvärr vet jag att det är en utopi. Luleå kommer att värva en allsvensk halvbra målvakt som inte kommer utmärka sig och få stå cirka 50% av matcherna.
Pentothal- Antal inlägg : 158
Känns lite konstigt att man inte satsar på en riktigt jädra bra målis i Luleå med tanke på att man har ett ganska defensivt tänk trots allt. Anders Nilsson hade varit perfekt, frågan är om han vill "ge upp" redan nu i AHL?
Pentothal skrev:Jag tycker Luleå ska gå All-in på att få tillbaka Nilsson till nästa år. Ge han en riktigt bra lön och löfte om förstaspade! Tyvärr vet jag att det är en utopi. Luleå kommer att värva en allsvensk halvbra målvakt som inte kommer utmärka sig och få stå cirka 50% av matcherna.
Ja, på tiden att vi tar in en stabil förstemålvakt. JG och Rautio är långt ifrån dåliga men det känna som att båda två är ganska instabila. Från att storspela en match till att släppa de enklaste puckarna nästa match. Att se nilsson vakta kassen hade vart fantastiskt men oddsen för att det skulle hända är på tok för höga för att jag ens skulle våga tänka på det.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Sida 6 av 20 • 1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2