Niklas Olausson
+151
storeken
Stålis16
Kneten
Danneja
Mantz
BVbanan
Hejsan
Småland
Panikvärvning
Braun
DaVoc
trallgöken
Titan 4020
Tjågen
Kanellängd
Jokerman ll
Hjalmar_Vuopio
LinusFröbergsMustasch
evanovich
Burskydd
Jojjan
BulanFanClub
Serkan122
JohanO
Zeth
Kicko
Gpa
kokostrollet
Dundernisse
kamelbullen
Lehto
GustenA
Diktatorn
ezz
Lajon3
delphi
Jokerman
Sportchefen #2
RSD555
Lulefan
Puckad
Blinders
JayDee
Lillajag
Norrlandstoken
Chris Hendrix
Polyfemos
Groggen79
makkanmakkan
Wolfhunter
NeedforX
Helge
Hankburger
Qirren
Anthrax
Number 69
Kapten Haddock
Brosan
Patrik82
Dustin
Ferros
pelle
Hedanders
Niinimaa
nummer 17
Lasse Proppmätt
JuniorX
Nr10
NilsOskar
Jonken
Donten_
Molin86
KaptenBlodskelett
Monco
Pajala
ski3r
Freno
Vexet
miker
mango
Ivanhoe
MrA
Mr Bister
Old Brooklyn
farre
Kallepedal
Högljudd
Pontaking
knutten
Micke80
Dentos
peter..
stormvägen
Kraftkung
Dilox
Mickeee
Kagen
Rikky
zacke08
rasbiologen
Antwon
Donowitz
Ingemar
storstruten
Norlin
rumpztr
icemask
Dalle
UnSaccoDiSoldi
Purre
Pentothal
Dave Rock
hokkzorz
raalfie
Sundance Kid
LubosC
Huselius1
Slapshot
Bamsefar
Rayko
tibet
Lars158
NallePhu
DonP
Rönken
BodenSwe
MickkeJ
pingu
CKa
Hellcop
LuleåWinston
Myrman
Lajon
JahNT
LulefanGBG
Johan__
Redbear
Zeb Macahan
Ulfstrk
Tigerman
PM
Mange
Hurlun
FruktHamster
Urken
amarule
Beast.
Tony Moore
Snikne Ville
Salle
155 posters
Sida 16 av 22
Sida 16 av 22 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 22
Sv: Niklas Olausson
Gott, ingen rygg alltså
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Så j*vla bra! Kan vara skillnaden mellan ett guld eller inte.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Skönt att Olle förhoppningsvis är tillbaka snart men fet jävla syn på att han varit "sjuk". Kan mkt väl vara ryggen eller något annat, men oavsett är det väl smartast skylla på en sjukdom. Inte en chans i helvete att han berättat om sin skada mitt i brinnande slutspel.
Dustin- Antal inlägg : 7191
ja definitivt så. En Olausson som lirar (och gör mål) eller inte är en jätteskillnad för luleå. Otroligt viktigt att han kan spela.bearjew skrev:Så j*vla bra! Kan vara skillnaden mellan ett guld eller inte.
Rikky- Antal inlägg : 1944
Samtidigt så har han ju faktiskt barn på dagis. Det är ju inte direkt en statistisk osannolikhet att de kommer hem och smittar en med all möjlig jävulskap ett par gånger om året.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Old Brooklyn skrev:Samtidigt så har han ju faktiskt barn på dagis. Det är ju inte direkt en statistisk osannolikhet att de kommer hem och smittar en med all möjlig jävulskap ett par gånger om året.
Möjligheten finns. Men kan vara precis vad som helst.
- Spoiler:
- Luleåstjärnan: "Det var hemskt"
09:07
Han missade de två sista kvartsfinalerna, men nu är Niklas Olausson frisk igen.
Efter två SM-silver hoppas 32-åringen nu kunna gå hela vägen.
– Det är därför man spelar, och ännu mer ju äldre man blir, säger Olausson till HockeyNews.se.
SHL presenteras av ATG Sport
Luleå blev som första lag klart för semifinal efter att ha slagit ut Växjö med 4-1 i matcher. I de tre första matcherna var Niklas Olausson en av Luleås mest tongivande spelare med sina tre mål och tre assist. I de två sista kvartsfinalerna fick dock Luleå klara sig utan sin stjärna som var sjuk.
– Jag hade feber och var däckad. Det var riktigt dålig tajming. Som tur var klarade vi det, säger Olausson.
Luleå förlorade den första kvartsfinalen utan Olausson, men vann den andra och 32-åringen medger att det var jobbigt att följa matcherna från tv-soffan.
– Det är hundra gånger värre än att spela själv. Det är fruktansvärt. Framförallt i ett slutspel. Även om matcherna i grundserien är viktiga är det extra viktigt i ett slutspel. Det var hemskt, säger han.
Men du vågade se matcherna ändå?
– I den första matchen såg jag inte första perioden. Då kände jag vad håller jag på mig. Det spelar ingen roll om jag kollar eller inte. Då torskade vi, men hemmamatchen såg jag hela, säger Olausson, som har tillfrisknat nu.
– Det är lugnt. Jag har tränat i dag (måndag). Jag var där med fystränaren och det kändes bra, säger han.
Vilka ser du som nycklarna till att ni lyckades slå ut Växjö?
– För det första är det en jämn serie. Vi är lite bättre i två av matcherna, men sedan är det tre jämna matcher, där det hade kunnat gå åt vilket håll som helst. Det är små marginaler. Det vi gör bra är att vi är konsekventa. Vi spelar det spel vi vill göra. Även de dagar vi inte spelar påg topp har vi ett grundspel och gör det vi ska göra, säger han.
– Sedan gäller det att ha tur om man ska gå långt, för det är små marginaler. Någonstans går vi vidare rättvist tycker jag, men samtidigt hade vi kunnat ligga under med 2-3 i matcher. Vi är nöjda med serien, men vi vet att vi kan bättre, säger Olausson.
Vad tycker du att ni kan förbättra?
– Jag kan inte statistiken nu, men det känns som att powerplay kan bli bättre. Periodvis spelar vi riktigt, riktigt bra. Sista matchen är det 60 minuter som är bra. Annars har det varit någon period där Växjö tagit över. Så kommer det att se ut, men att vi inte släpper till så många chanser då. Sedan kommer det att bli chanser på oss, men då har vi ligans bästa målvaktspar, säger Olausson.
Niklas Olausson jublar efter ett av sina mål mot Växjö i kvartsfinalserien. FOTO: Bildbyrån.
Något annat som den Olausson lyfter fram som en anledning till Luleås fina spel i kvartsfinalen är lagets mentala styrka och komma tillbaka i matcherna.
– Det var någon match i Växjö där vi låg under tre gånger, men det sådant som man bygger upp under en säsong. Vi har kommit tillbaka i många matcher och gjort det sent. Vi ger inte upp, utan vi bara kör. Det har gett resultat och vi tror verkligen på det. Det är uddamål hit och dit som avgör. Som i första matchen när vi avgör då det är 1.30 kvar och i andra kvitterar vi med ungefär 1.30 kvar av tredje, säger Olausson.
Att den här oron inte kommer när ni ligger under är något ni byggt upp under säsongen menar du?
– Ja, jag tror det. Vi har lyckats under säsongen att ta poäng i många matcher. Vi har en bra tro på att vi kommer att ta poäng och att vi kommer kunna göra mål. Vi hade en match mot Linköping där vi vi låg under med 0-3 efter första, men vi pumpade på och vi visste att vi skulle få chanser. Det är lättare att göra det när man lyckats vända matcher tidigare. Man tror på det på ett annat sätt, säger Olausson.
Kedjan med Niklas Olausson, Karl Fabricius och Robin Kovacs har imponerat efter jul. FOTO: Bildbyrån.
Niklas Olausson har under sina åtta säsonger i SHL spelat två finaler – med Luleå 2013 och Linköping 2007 – men båda gångerna slutade med förlust, och efter två silver är det inget snack om att 32-åringen är sugen på en ädlare valör.
– Det är därför man spelar, och ännu mer ju äldre man blir på något sätt. Man vill alltid vinna, men när man är yngre tror man att det är många chanser kvar. Ju äldre man blir desto mer inser man hur svårt det är att bara ta sig till en kvart eller semi. Förra året tycker inte jag att vi var speciellt dåliga, men vi åker ut i play in, säger Luleåcentern.
– Nu är vi en semi och det kommer att bli hur tufft som helst. I en eventuell final blir det ännu tuffare. Alla lag som går hela vägen gör är en jäkla bragd. Du ska lite tur, och ha ett bra lag. Mycket ska falla plats, säger Olausson.
https://hockeynews.se/articles/8018/
Blinders- Antal inlägg : 5258
Frisk å frisk, hur var det nu axel igen plus ryggen? Skadad hela semin eller vad stod det?
Han är verkligen bräcklig.
Lehto- Antal inlägg : 783
Lehto skrev:Frisk å frisk, hur var det nu axel igen plus ryggen? Skadad hela semin eller vad stod det?
Spelade skadad igen när det verkligen gällde. Vi får försöka att inte slita ut honom innan slutspelet nästa säsong.
pingu- Antal inlägg : 2418
Knä och axel. Ryggen nämdes inte så det borde betyda att han inte hade problem med den.Lehto skrev:Frisk å frisk, hur var det nu axel igen plus ryggen? Skadad hela semin eller vad stod det?
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Och knäet fick han huven spelare över så det veks fel i tredje semin
Micke80- Antal inlägg : 3038
"sjuk"
https://www.kuriren.nu/sport/100-hockey/stjarnan-morkade-skada-kunde-inte-aka-riktigt-nm5094092.aspx
David Olsson Jiglund skrev:Stjärnan mörkade skada: "Kunde inte åka riktigt"
ISHOCKEY Han gjorde åtta poäng på sina sex första slutspelsmatcher – men i de två sista blev han poänglös. Nu berättar Niklas Olausson om skadan som störde honom. "Jag kunde inte åka riktigt", säger han.
David Olsson Jiglund12:34 | 2019-04-30
Han besvärades av en annan skada i kvartsfinalserien.
– Jag fick en tackling mot axeln, det var därför jag missade de två sista matcherna, säger Niklas Olausson.
Sedan tillägger han:
– Men det var ingen någon större fara, och jag känner inte av det längre.
Då har han besvärats mer av den skada han råkade ut för då han i slutet av den tredje semifinalmatchen fick Ryan Lasch över sitt ena knä.
– Det gjorde ont, och jag blev faktiskt lite rädd. Jag trodde det var något allvarligt, sa han direkt efter matchen och tillade:
– Men jag hade ett gammalt knäskydd på mig. Jag har haft det enda sedan jag skadade mig för sex år sedan. Vilket nog var tur. Och smärtan släppte nästan direkt
Han spelade också de två sista semifinalmatcherna mot Frölunda.
Men smärtan kom tillbaka.
– Det var inte så illa att jag inte kunde spela, men jag kunde inte åka riktigt, säger Niklas Olausson.
Han tillägger sedan:– Fast det är bättre nu, och jag har kunnat börja springa och så.
https://www.kuriren.nu/sport/100-hockey/stjarnan-morkade-skada-kunde-inte-aka-riktigt-nm5094092.aspx
Blinders88 skrev:"sjuk"David Olsson Jiglund skrev:Stjärnan mörkade skada: "Kunde inte åka riktigt"
ISHOCKEY Han gjorde åtta poäng på sina sex första slutspelsmatcher – men i de två sista blev han poänglös. Nu berättar Niklas Olausson om skadan som störde honom. "Jag kunde inte åka riktigt", säger han.
David Olsson Jiglund12:34 | 2019-04-30
Han besvärades av en annan skada i kvartsfinalserien.
– Jag fick en tackling mot axeln, det var därför jag missade de två sista matcherna, säger Niklas Olausson.
Sedan tillägger han:
– Men det var ingen någon större fara, och jag känner inte av det längre.
Då har han besvärats mer av den skada han råkade ut för då han i slutet av den tredje semifinalmatchen fick Ryan Lasch över sitt ena knä.
– Det gjorde ont, och jag blev faktiskt lite rädd. Jag trodde det var något allvarligt, sa han direkt efter matchen och tillade:
– Men jag hade ett gammalt knäskydd på mig. Jag har haft det enda sedan jag skadade mig för sex år sedan. Vilket nog var tur. Och smärtan släppte nästan direkt
Han spelade också de två sista semifinalmatcherna mot Frölunda.
Men smärtan kom tillbaka.
– Det var inte så illa att jag inte kunde spela, men jag kunde inte åka riktigt, säger Niklas Olausson.
Han tillägger sedan:– Fast det är bättre nu, och jag har kunnat börja springa och så.
Kan inte sluta stirra på det faktum att journalisten skrivit "enda" istället för ända. Brukar inte störa mig på sådana saker men i detta fallet så kan jag inte ignorera det för någon anledning..
Så axel plus knä. Hoppas framförallt inte att knät kommer att börja spöka.. för knäskador kan hänga efter en väldigt länge.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Bild: Robert Nyholm/TT | Niklas Olausson.
Förra säsongen överträffade Luleå Hockey alla förväntningar när man slutade tvåa i grundserien och tog sig till semifinal. Men nu när laget ska bygga vidare på succén blickar man framåt istället för bakåt. "Det var en jättebra säsong på alla vis men den är glömd nu", säger Niklas Olausson.
Det var inte bara laget som gick bra förra säsongen. Den blev även ett rejält lyft rent målmässigt för Luleå Hockeys centerforward Niklas Olausson. 33-åringen slog personligt målrekord i SHL med sina 16 fullträffar på 34 matcher i grundserien. Han gjorde dessutom ytterligare tre mål i slutspelet.
Till den här säsongen hoppas han kunna fortsätta hålla en lika hög nivå ute på isen. Men något löfte om en lika stor målskörd vill han inte ge.
– Jag gör gärna många mål igen. Men jag vet inte, jag börjar bli lite för gammal för att sätta upp några poäng- eller målkrav. Givetvis vill man vara bättre än förra året, jag ser ingen anledning till att det skulle bli sämre så jag drar inte ned förväntningarna så. Det handlar väl egentligen mer om att man kan vara bättre trots att man gör mindre mål eller poäng än vad jag gjorde förra året, säger Niklas Olausson och fortsätter:
– Poäng tycker inte jag riktigt visar hur insatsen varit ute på isen utan det gäller någonstans att vara en bra tvåvägscenter hela året.
Konkurrensen på forwardssidan är som bekant väldigt stor och kanske främst på centerrollen där Luleå spetsat till truppen med världsmästarna Arttu Ilomäki och Juhani Tyrväinen.
– Vi har byggt truppen lite annorlunda med fyra centrar nu som alla vill ha en relativt offensiv roll. Sen har du även (Jonas) Berglund som var fantastiskt bra i tredje-fjärdekedjan och i boxplay förra året så det är tufft om platserna. Det gäller att du presterar annars får man inte spela, så enkelt är det.
Hur ser du på årets trupp jämfört med ifjol?
– Vi har sjukt många bra forwards och fått in ytterligare några som ser lovande ut och backarna vet ju alla hur bra de var förra säsongen. Skickligheten är hög men det finns inga undanflykter för någon och det gäller att alla visar att "så här måste vi spela", annars spelar det ingen roll hur skickliga vi är om vi inte jobbar hårt och rätt tillsammans. Det går inte att gå ut där och tro att vi bara kan hoppa på tåget från ifjol och bara vinna matcher utan det är en ny grupp.
– Det gäller att vi som varit här visar att det är det här som gäller. Det var en jättebra säsong på alla vis men den är glömd nu. Det är inget som kommer gå av sig själv bara för att vi tycker att vi fått in många skickliga spelare utan alla måste göra jobbet. Det börjar nu och det tror jag alla vet om så det ska bli kul att se vart vi står.
Under torsdagen ska Luleå möta Björklöven i säsongens första träningsmatch, en match som Norrbottens-Media tv-sänder.
– Jag kommer ihåg att vi mötte dem en gång när de spelade i division 1 och förlorade men då gjorde vi en bra säsong det året, så man ska inte dra alltför stora växlar av hur det går. Det är ett bra lag och de var riktigt giftiga när vi mötte dem förra säsongen så det kommer bli tufft.
Kent Vikström Norrbottensmedia
Jokerman- Antal inlägg : 1984
Vad har hänt med Olle egentligen? det ser verkligen trögt ut på isen, senaste fem matcherna har han 0+0.
Undrar just om han är hämmad av en skada men spelar ändå? det känns som det iaf.
Undrar just om han är hämmad av en skada men spelar ändå? det känns som det iaf.
Pajala- Antal inlägg : 18817
Han sa i någon intervju efter läkarbesöket att det går att spela med lite smärta. Så jag antar att han gör det men de flesta spelare spelar med småskavanker hela tiden. Dessutom har Olausson spelat med Fabbe och Berglund. Inte så lätt att göra poäng då.
Stötte på Olle efter en träning förra veckan. Halt och stappla fram precis som för ett år sedan når jag såg han off-ice. Kroppen är nog inte tipp topp.
Johan Tornberg har träffat Luleås Niklas Olausson i "Mitt spel"
— C More Sport (@cmoresport) January 4, 2020
Se Hockeylördag 14:30 på C More! @LuleaHockey #twittpuck #shl pic.twitter.com/V2qxBMO2lA
Någon annan som har på känn att Ola är på väg bort?
Har haft en känsla sen ett par dagar sen att nåt är på gång med Ola
farre- Antal inlägg : 2143
farre skrev:Någon annan som har på känn att Ola är på väg bort?
Han har ju varit väldigt svag på slutet och jag tycker mig även kunna se en viss håglöshet. Skillnaden på skridskoåkningen är ju stor när han kommer tillbaka från en frånvaroperiod jämfört med när han spelat tio matcher i rad och börjar vara sliten.
Han kanske själv börjar ledsna på att inte kunna göra sig själv rättvisa.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
Sportchefen #2 skrev:farre skrev:Någon annan som har på känn att Ola är på väg bort?
Han har ju varit väldigt svag på slutet och jag tycker mig även kunna se en viss håglöshet. Skillnaden på skridskoåkningen är ju stor när han kommer tillbaka från en frånvaroperiod jämfört med när han spelat tio matcher i rad och börjar vara sliten.
Han kanske själv börjar ledsna på att inte kunna göra sig själv rättvisa.
Fast han har kontrakt över nästa säsong så tror jag att Luleå och Olle går skilda vägar ändå efter denna säsong, tyvärr verkar hans kropp säga ifrån.
En frisk Olle är en tillgång i laget, tyvärr är han bara ett sänke för oss just nu.
På alla Olaussons säsonger hos oss har han missat (hittils) 50 grundserie matcher, nästan en hel säsong
+10 för denna säsong så 60 grundserie matcher
+10 för denna säsong så 60 grundserie matcher
kamelbullen- Antal inlägg : 272
Även decenniets spelare..
Flest poäng: 228
Flest mål: 77
Flest assist: 151
Bäst +/-: +68
Flest GWG: 18
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Grym spelare, ledare, och kanske den skönaste personen i omklädningsrummet. vi har truppen och tabelläget att låta Ola spela när kroppen är 100%, när den nu blir det. Förstår inte vad problemet är?
Diktatorn- Antal inlägg : 724
Det är nog exakt så.Diktatorn skrev:Grym spelare, ledare, och kanske den skönaste personen i omklädningsrummet. vi har truppen och tabelläget att låta Ola spela när kroppen är 100%, när den nu blir det. Förstår inte vad problemet är?
Vi vet inte om han avstått SM-finaler i det skick han är nu.
Frånvaron kan vara ett tecken på att vi har råd att vila spelare med små skavanker.
Puckad- Antal inlägg : 11374
Snikne Ville skrev:Även decenniets spelare..
Fast det är historia, Olle ska väl hjälpa oss nu under pågående säsong eller hur?
Det var en kommentar till föregående inlägg som också var historia, han har faktiskt gjort annat än varit skadad också. Någon framtidsprognos rör det sig inte om.Pajala skrev:Snikne Ville skrev:Även decenniets spelare..
Fast det är historia, Olle ska väl hjälpa oss nu under pågående säsong eller hur?
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Var med på dagens träning i vanlig gul tröja. Dock bara nio spelare och två målvakter.
Jag ser inget fel i Olles spel när han väl är hel och spelar. Ja, det är mycket knåda deg men så har han ju alltid spelat. Förhoppningsvis får han vila upp sig tillräckligt för att orka och hålla ett helt slutspel!
Norlin- Antal inlägg : 4518
Jag har som svårt att se att Olle ska sluta. Han börjar bli som Fabbe. Får förmodligen bäras ut en dag. Om några år. När han är fit är han kung och det har hänt tillräckligt många gånger även denna säsong för attt jag ska våndas över det obegripliga faktum att han faktiskt äär en vanlig dödlig som en dag har en kropp som säger definitivt stopp
Wolfhunter- Antal inlägg : 1288
Är det inte stor chans att han blir kvar iaf 1år till för att få lite reunion med Linus Klasen?
Har svårt att se han sluta frivilligt precis när Klasen joinar laget.
Har svårt att se han sluta frivilligt precis när Klasen joinar laget.
Lehto- Antal inlägg : 783
Senaste matchen såg han ordentligt stel ut i skridskoåkningen, det är väl ryggen som spökar
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Har för mej han gick in först i en närkamp och fick en rejäl tryckare mot sargen, tänkte direkt att nu är det kört igen. Var mot MIF eller VLHC..
Olle missar matchen mot Skellefteå, det blir match elva som han inte kan spela denna säsong, riktigt trist att kroppen inte håller nå mer.
Bättre att han är hel till slutspelet.
Luleå har förövrigt 5 centrar utöver Olausson.
Luleå har förövrigt 5 centrar utöver Olausson.
Frågan är väl om han avstått matcher i år som han skulle spelat förra året?Pajala skrev:Olle missar matchen mot Skellefteå, det blir match elva som han inte kan spela denna säsong, riktigt trist att kroppen inte håller nå mer.
Vi har en bred center trupp och det ska vi nyttja.
Puckad- Antal inlägg : 11374
Puckad skrev:Frågan är väl om han avstått matcher i år som han skulle spelat förra året?Pajala skrev:Olle missar matchen mot Skellefteå, det blir match elva som han inte kan spela denna säsong, riktigt trist att kroppen inte håller nå mer.
Vi har en bred center trupp och det ska vi nyttja.
Ja, det är väl därför vi har så många centrar och forwards som kan spela center. Det kanske är för att vila Ola när han behöver det.
Vi har sex stycken spelare som är center i första hand. Tyrväinen, Komarek, Ilomäki, Connolly, Berglund och Ola. Sen kan även Brännström, Hållander och Mattsson spela både center och vinge.
Vi har en sjukt bred centeruppställning.
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Jag har hört att detta är fullt planerad vila för Olle. Förra året körde han slut på sig lagom till att slutspelet började. I år vilar man han nu för att samma sak inte ska hända igen. Ingen ny skada eller ny fara på taket. Men hans kropp är sargad. Därav beslutet.
Dilox- Antal inlägg : 742
Jag undrar mest om vad som händer nästa år.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Som jag fattat det så var det köraren i sidan av Frölunda spelaren hemma som gav det sista lilla för han skulle haverera Olle igen, Tror nog att han skulle må bra av att få längre vila och använda han i en ev semi först då skulle han hålla!Dilox skrev:Jag har hört att detta är fullt planerad vila för Olle. Förra året körde han slut på sig lagom till att slutspelet började. I år vilar man han nu för att samma sak inte ska hända igen. Ingen ny skada eller ny fara på taket. Men hans kropp är sargad. Därav beslutet.
NallePhu- Antal inlägg : 18683
NallePhu skrev:Som jag fattat det så var det köraren i sidan av Frölunda spelaren hemma som gav det sista lilla för han skulle haverera Olle igen, Tror nog att han skulle må bra av att få längre vila och använda han i en ev semi först då skulle han hålla!Dilox skrev:Jag har hört att detta är fullt planerad vila för Olle. Förra året körde han slut på sig lagom till att slutspelet började. I år vilar man han nu för att samma sak inte ska hända igen. Ingen ny skada eller ny fara på taket. Men hans kropp är sargad. Därav beslutet.
Jag skulle inte bli förvånad det minsta om Herr Olausson gjort ett ingrepp i ryggen under uppehållet.
tibet- Antal inlägg : 1298
Är han skadad eller inte? Kan han spela, ska han spela. Speciellt nu när Ilomäki är borta.
Urken skrev:Är han skadad eller inte? Kan han spela, ska han spela. Speciellt nu när Ilomäki är borta.
Han är inte mer skadad nu än förut, men är sliten och sargad. Han kör på egen hand och stärker upp kroppen. Han kommer vara redo till när det drar ihop sig. Hade det varit slutspel idag hade han spelat.
Dilox- Antal inlägg : 742
Tycker man kan förlänga med Olle. Bra båda vägar och kan spela specialteams, både center och ytter såväl som i första eller fjärde. Användbar spelare.
Och framförallt: Bena går ju på honom nu!Määk skrev:Tycker man kan förlänga med Olle. Bra båda vägar och kan spela specialteams, både center och ytter såväl som i första eller fjärde. Användbar spelare.
Jonken- Antal inlägg : 7091
Håller med, användbar och förmodligen inte allt för dyr. Jag har inget emot en förlängning.Määk skrev:Tycker man kan förlänga med Olle. Bra båda vägar och kan spela specialteams, både center och ytter såväl som i första eller fjärde. Användbar spelare.
ski3r- Antal inlägg : 1992
Just nu är han dyr. Olle tjänar över 200 tkr i månaden.ski3r skrev:Håller med, användbar och förmodligen inte allt för dyr. Jag har inget emot en förlängning.Määk skrev:Tycker man kan förlänga med Olle. Bra båda vägar och kan spela specialteams, både center och ytter såväl som i första eller fjärde. Användbar spelare.
Sida 16 av 22 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 22
Sida 16 av 22
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet