2013-10-18, SHL-omgång 14, Luleå - AIK
+19
Chris Hendrix
rasbiologen
MickkeJ
Bamsefar
NallePhu
Lajon
BodenSwe
Mange
LulefanGBG
Kato
Rönken
Urken
Redbear
Myrman
FruktHamster
DonP
Norlin
Admin
23 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2013-10-18, SHL-omgång 14, Luleå - AIK
Varför tar man ut målvakten?
#96- Antal inlägg : 2192
Kan någon förklara för mig varför Luleå gör sådär? När de leder så blir det bara att spela av. Varför inte köra på och försöka göra nästa mål? Finns alltid något att klaga på, även när vi leder med klara 5-2, men återigen, det tycker jag är dåligt. Man ska banne mig inte sluta spela bara för man leder med nått mål.
Samma stil som Wallin, "men vi ledde ju, varför försöka?", fast i hans fall så ansåg han ju att det var onödigt att tacklas med lite tid kvar, men ändå.. Försök in i det sista.
Samma stil som Wallin, "men vi ledde ju, varför försöka?", fast i hans fall så ansåg han ju att det var onödigt att tacklas med lite tid kvar, men ändå.. Försök in i det sista.
Rautio revancherar sig med en jätteräddning! Bra plock där!
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Såna här matcher hatar jag personligen att se på plats i arenan, man vill inte gärna gå hem i sista perioden om man betalat dyra pengarUrken skrev:Kan någon förklara för mig varför Luleå gör sådär? När de leder så blir det bara att spela av. Varför inte köra på och försöka göra nästa mål? Finns alltid något att klaga på, även när vi leder med klara 5-2, men återigen, det tycker jag är dåligt. Man ska banne mig inte sluta spela bara för man leder med nått mål.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Är väl om inte annat bra tillfälle att öva lite varianter i skarpt läge för AIK? Har väl inte så mycket att förlora på det egentligen, ett mål till i baken visserligen men annars så.#96 skrev:Varför tar man ut målvakten?
Precis. Betalar man för 3 perioder så ska man få tre perioder också!Rönken skrev:Såna här matcher hatar jag personligen att se på plats i arenan, man vill inte gärna gå hem i sista perioden om man betalat dyra pengarUrken skrev:Kan någon förklara för mig varför Luleå gör sådär? När de leder så blir det bara att spela av. Varför inte köra på och försöka göra nästa mål? Finns alltid något att klaga på, även när vi leder med klara 5-2, men återigen, det tycker jag är dåligt. Man ska banne mig inte sluta spela bara för man leder med nått mål.
Tur att vi har Klasen som ger åskådarna valuta för pengarna.
Bra match! Återigen vinner vi enkelt utan att imponera för mycket. Klassen, Hjelm, Ledin imponerade mest men några till sticker ut på ett bra sett.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Jaja , det gick ju hem men som sagt, tredje perioden vart ju rätt avslagen och om nu kommentatorn tycker att aik spelar upp sig så beror det nog på att Luleå slutade spela helt enkelt.
Sammanfattningsvis så tycker jag att Klasenlinan visade klass, PP såg onekligen bra ut och backspelet fungerade bra. Lite oroväckande att resten av laget är mer anonymt och Linus Persson som fallit tillbaka i gamla synder och inte verkar kunna ta med sig slutspelsspelet.
För övrigt en skön seger.
Sammanfattningsvis så tycker jag att Klasenlinan visade klass, PP såg onekligen bra ut och backspelet fungerade bra. Lite oroväckande att resten av laget är mer anonymt och Linus Persson som fallit tillbaka i gamla synder och inte verkar kunna ta med sig slutspelsspelet.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Skulle vara kul att se flera kedjor göra bra ifrån sig i samma match emellanåt, nu är det mest Klasens som sagt. Abbott-Abbott gör väl ok ifrån sig ändå, Persson vet jag inte vad det har hänt med riktigt. Anton Hedman tycker jag sett rätt pigg ut efter sin avstängning, är ju nästan Gretzky-klass på honom jämfört med Fabbe för tillfället. Fogström var ju kalashet i slutet av förra säsongen, hoppas att han kan vakna.Bamsefar skrev:Jaja , det gick ju hem men som sagt, tredje perioden vart ju rätt avslagen och om nu kommentatorn tycker att aik spelar upp sig så beror det nog på att Luleå slutade spela helt enkelt.
Urk nästan en vecka till nästa match, som jämförelse så kommer SAIK spela tre matcher innan dess.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Ja usch nästa match är ju på torsdag först, varför ska det vara så här irriterande, är ju inte första gången heller denna säsongen Luleå mot övriga Sverige?
Vilket trams! Men sen har Skellefteå ett uppehåll på 6 dagar efter det. Innan bortamatchen mot Luleå. Sen om det är en för eller nackdel kommer väl diskuteras.Lajon skrev:Urk nästan en vecka till nästa match, som jämförelse så kommer SAIK spela tre matcher innan dess.
Någon har varit på fyllan när man gjort det här.
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
Är väl samma tombola som använts för att styra upp spelschemat, som används vid utdelning av straff för oschyssta som schyssta tacklingar.BodenSwe skrev:Vilket trams! Men sen har Skellefteå ett uppehåll på 6 dagar efter det. Innan bortamatchen mot Luleå. Sen om det är en för eller nackdel kommer väl diskuteras.Lajon skrev:Urk nästan en vecka till nästa match, som jämförelse så kommer SAIK spela tre matcher innan dess.
Någon har varit på fyllan när man gjort det här.
Är väl tur att Luleå vann då. En förlust vill man ta revansch för så fort som möjligt.
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
Kung Klasen. Även Hjelm såg bättre ut än tidigare..
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Bra trend de senaste matcherna för Hedman o Cam.
I övrigt noteras att linen med Wallmark INTE skall hamna i defensiv zon, vilket de relativt ofta gör. Inget stabilt där.
I övrigt noteras att linen med Wallmark INTE skall hamna i defensiv zon, vilket de relativt ofta gör. Inget stabilt där.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6526
Hmmm.. för lite kilon och rutin, MEN dom är inte sämre i egen zon än trillingarna Abbotts..
Bara konstatera att Aik kommer att få det tungt denna vinter, backarna ser inte alls vassa ut! Trodde dem skulle vara lite bättre än vad dem verkar vara. Hoppas trucken kommer få chansen att spela med en bättre omgivning. Kan bli årets utropstecken vad det lider! Hedman blir bara bättre å bättre, rena rama Coffey emellanåt
Tror att Bellisimo får stå någon av dem 2 kommande matcherna. Hoppas att han får en fin nystart, blir det inte så är det nog svårt jobba vidare med honom, tyvärr. Men man hoppas på det bästa förstås!! Skönt att skadorna verkar var ganska snabbläkta på frallan å foppa.
Tror att Bellisimo får stå någon av dem 2 kommande matcherna. Hoppas att han får en fin nystart, blir det inte så är det nog svårt jobba vidare med honom, tyvärr. Men man hoppas på det bästa förstås!! Skönt att skadorna verkar var ganska snabbläkta på frallan å foppa.
tibet- Antal inlägg : 1298
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2013-10-04, SHL-omgång 08, AIK - Luleå
» 2013-12-14, SHL-omgång 33, Luleå - HV71
» 2013-10-10, SHL-omgång 11, Luleå - Färjestad
» 2013-11-21, SHL-omgång 23, Luleå - Brynäs
» 2013-11-23, SHL-omgång 24, Leksand - Luleå
» 2013-12-14, SHL-omgång 33, Luleå - HV71
» 2013-10-10, SHL-omgång 11, Luleå - Färjestad
» 2013-11-21, SHL-omgång 23, Luleå - Brynäs
» 2013-11-23, SHL-omgång 24, Leksand - Luleå