2013-10-12, SHL-omgång 12, Linköping - Luleå
+20
knutten
Norlin
dubstep
BodenSwe
MickkeJ
Myrman
Lajon
Pajala
Kato
LHF96
Rönken
Salle
Ingemar
Bamsefar
NallePhu
Slapshot
Redbear
Lars158
Admin
24 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2013-10-12, SHL-omgång 12, Linköping - Luleå
Klasen är att lite på, vilken lirare.
Arla får käka snö
Arla får käka snö
Kato- Antal inlägg : 1413
Jajemen, Olausson
Redbear- Antal inlägg : 6780
Olle-----GLIDER IN I MÅL
NallePhu- Antal inlägg : 18671
JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!
2 Poäng!
2 Poäng!
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Ja nej två poäng så som matchen utvecklade sig är jag mer än nöjd med!
Rönken- Antal inlägg : 17811
Oförtjänta 2 poäng, men vi tar dem med.
Kato- Antal inlägg : 1413
2pinnar stulna från LHC inte fy skam!
Härligt, vilken stöld eller ja, det ska inte löna sig att gnöla o gnälla sig till utvisningar, tänker då närmast på Sveriges mest enögda publik i skarp konkurrens med skaiks.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Ja stöld är inte fel kalla det. Skönt vi får göra det nån gång också.
Klasen så sjukt säker.
Klasen så sjukt säker.
Lars158- Antal inlägg : 9806
My BIG 3 STARZ:
***: Rautio
**: Trucken
*: Klasen
Aftonens minus:
-: Hjelm - Oskarsson - Skrbek Håller INTE i ES
***: Rautio
**: Trucken
*: Klasen
Aftonens minus:
-: Hjelm - Oskarsson - Skrbek Håller INTE i ES
Kul att Trucken visar sig på allvar. Nu är han ju främst framspelare, så det kräver att en målskytt gör sitt jobb för att poängen ska gå in på Truckens konto. Inget fel på Mannberg, men nån målspruta är han inte.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Kanske var dags för lite karma. Denna gång var det vi som blev utspelade långa stunder men hade målvakten som räddade oss.
MEN spelet måste fan upp flera nivåer.
HV71 hemma härnäst, ska man redan nu börja säga "Känns som lag alltid vänder sina dåliga trender mot oss!"
HV71 hemma härnäst, ska man redan nu börja säga "Känns som lag alltid vänder sina dåliga trender mot oss!"
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
Trukhno hade 21mål 22assist ifjol så nog kan han göra mål.Myrman skrev:Kul att Trucken visar sig på allvar. Nu är han ju främst framspelare, så det kräver att en målskytt gör sitt jobb för att poängen ska gå in på Truckens konto. Inget fel på Mannberg, men nån målspruta är han inte.
Har tänkt tanken ja. Men vafan, HV i den här formen ska ju bara slås.BodenSwe skrev:Kanske var dags för lite karma. Denna gång var det vi som blev utspelade långa stunder men hade målvakten som räddade oss.
Tror det hänger på bara att Trucken får in 1:a målet så brukar det lossna!Lars158 skrev:Trukhno hade 21mål 22assist ifjol så nog kan han göra mål.Myrman skrev:Kul att Trucken visar sig på allvar. Nu är han ju främst framspelare, så det kräver att en målskytt gör sitt jobb för att poängen ska gå in på Truckens konto. Inget fel på Mannberg, men nån målspruta är han inte.
Ja hade varit grymt fränt om han hade fått sätta den när han gick igenom alla 4a Linköpingsspelare.NallePhu skrev:Tror det hänger på bara att Trucken får in 1:a målet så brukar det lossna!Lars158 skrev:Trukhno hade 21mål 22assist ifjol så nog kan han göra mål.Myrman skrev:Kul att Trucken visar sig på allvar. Nu är han ju främst framspelare, så det kräver att en målskytt gör sitt jobb för att poängen ska gå in på Truckens konto. Inget fel på Mannberg, men nån målspruta är han inte.
I två perioder var det en jämn match. I tredje hade Luleå gudarna med sig.
Så kändes skönt med en säkrad pinne efter tredje.
LHC är ju inte att leka med på straffar heller, så härligt att vi kunde vinna på straffar återigen.
Har för mig att man vann en match förra säsongen med 2-3 efter förlängning som inte heller var särskilt rättvist.
Känns inte helt fel att Luleå är LHC:s boogeyteam
Rautio grym som vanligt. Lite oturligt vid 2-1 men han skymdes av backen. Svårt för målvakten när motståndaren drar till med ett skott mellan benen på försvarande back.
Olausson gjorde väl ingen större skillnad på straff mot tidigare men hade lite flyt med sig denna gången. Det tackar vi för.
Så kändes skönt med en säkrad pinne efter tredje.
LHC är ju inte att leka med på straffar heller, så härligt att vi kunde vinna på straffar återigen.
Har för mig att man vann en match förra säsongen med 2-3 efter förlängning som inte heller var särskilt rättvist.
Känns inte helt fel att Luleå är LHC:s boogeyteam
Rautio grym som vanligt. Lite oturligt vid 2-1 men han skymdes av backen. Svårt för målvakten när motståndaren drar till med ett skott mellan benen på försvarande back.
Olausson gjorde väl ingen större skillnad på straff mot tidigare men hade lite flyt med sig denna gången. Det tackar vi för.
knutten- Antal inlägg : 327
Jag hade velat se Trucken i en mer ledande roll, när han är i en sån här form. Ser lovande ut.Lars158 skrev:Ja hade varit grymt fränt om han hade fått sätta den när han gick igenom alla 4a Linköpingsspelare.NallePhu skrev:Tror det hänger på bara att Trucken får in 1:a målet så brukar det lossna!Lars158 skrev:Trukhno hade 21mål 22assist ifjol så nog kan han göra mål.Myrman skrev:Kul att Trucken visar sig på allvar. Nu är han ju främst framspelare, så det kräver att en målskytt gör sitt jobb för att poängen ska gå in på Truckens konto. Inget fel på Mannberg, men nån målspruta är han inte.
Trodde han skulle fått lägga 1:a straffen!Myrman skrev:Jag hade velat se Trucken i en mer ledande roll, när han är i en sån här form. Ser lovande ut.Lars158 skrev:Ja hade varit grymt fränt om han hade fått sätta den när han gick igenom alla 4a Linköpingsspelare.NallePhu skrev:Tror det hänger på bara att Trucken får in 1:a målet så brukar det lossna!Lars158 skrev:Trukhno hade 21mål 22assist ifjol så nog kan han göra mål.Myrman skrev:Kul att Trucken visar sig på allvar. Nu är han ju främst framspelare, så det kräver att en målskytt gör sitt jobb för att poängen ska gå in på Truckens konto. Inget fel på Mannberg, men nån målspruta är han inte.
Dags att varva ner med en annan match nu. Man kollar väl lite på Örebro-Gnaget till att börja med.
Personligen väntar jag på CBJ Vs Boston på Viasat Hockey!
Räcker med trälig SHL hockey nu för min del iaf!
Räcker med trälig SHL hockey nu för min del iaf!
NU..... Lyckades jag logga in på Csports!
Lajon- Antal inlägg : 4397
"Daniel Mannberg hade tre klara lägen, men fick gummiarmar i skottögonblicket. Det behöver inte vara speciellt hårt, men det duger inte att knappt få upp pucken i sådana lägen." - skriver Kuriren i sin hockeyblogg, vilket stämmer väl. Bara nu inte Mannberg är nya Fabricius, kämpar och stökar på men har gummiklubba
En liten tanke bara. Vad händer om Rautio blir sjuk/skadad en längre period? Då sjunker väl Luleå som en sten i tabellen.
Klasen blir då bara bättre och bättre. Trucken gör sin bästa match i Luleåtröjan. Sundh får nog svårt att ta tillbaka sin plats nu känns det som. Om det inte blir fler skador.
Klasen blir då bara bättre och bättre. Trucken gör sin bästa match i Luleåtröjan. Sundh får nog svårt att ta tillbaka sin plats nu känns det som. Om det inte blir fler skador.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Samtidigt som man kan känna att Oscar Sundh skulle vara en bättre Fabricius än Fabbe s a s.Slapshot skrev:En liten tanke bara. Vad händer om Rautio blir sjuk/skadad en längre period? Då sjunker väl Luleå som en sten i tabellen.
Bella ÄR ingen ES målvakt av klass så nog måste Osten kolla av vad som finns ledigt på den pos!Slapshot skrev:En liten tanke bara. Vad händer om Rautio blir sjuk/skadad en längre period? Då sjunker väl Luleå som en sten i tabellen.
Julius Hudacek!?!?!? Värva?? Han är väl ledig.........?
Beror rätt mycket på vad som spökar, är det psykologiskt som jag läste i en tråd är det tidsfråga, är det däremot att han vantrivs socialt och hela den biten är det nog att bita i det sura äpplet och ev. bryta med honom. Men jag såg verkligen fram emot Sundh inför säsongen, och hyser fortfarande stora förhoppningar. Om han kommer igång först framåt dec/jan är sak samma för min del.Bamsefar skrev:Samtidigt som man kan känna att Oscar Sundh skulle vara en bättre Fabricius än Fabbe s a s.Slapshot skrev:En liten tanke bara. Vad händer om Rautio blir sjuk/skadad en längre period? Då sjunker väl Luleå som en sten i tabellen.
Håller med, tyckte att värvningen av Sundh var klockren, en spelare som skulle passa som hand i handsken, men det har sett både osäkert och svårt ut för han. Kanske vore bra om han fick en begränsad roll att komma tillbaka med såsom boxspelare då, ngt han kan och var duktig på.Rönken skrev:Beror rätt mycket på vad som spökar, är det psykologiskt som jag läste i en tråd är det tidsfråga, är det däremot att han vantrivs socialt och hela den biten är det nog att bita i det sura äpplet och ev. bryta med honom. Men jag såg verkligen fram emot Sundh inför säsongen, och hyser fortfarande stora förhoppningar. Om han kommer igång först framåt dec/jan är sak samma för min del.Bamsefar skrev:Samtidigt som man kan känna att Oscar Sundh skulle vara en bättre Fabricius än Fabbe s a s.Slapshot skrev:En liten tanke bara. Vad händer om Rautio blir sjuk/skadad en längre period? Då sjunker väl Luleå som en sten i tabellen.
Men är det av sociala skäl det inte funkar då är det inte mycket att göra, tyvärr. Hade gärna sett Sundh som en "kärn"spelare för Luleå.
Vasst att lugga LHC borta plus att ännu en gång stänga ner deras förstalina.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6526
Jag såg bara matchen sporadiskt idag men vi lever just nu på Klasens produktion, Rautios stabilitet och att någon annan alltid kliver fram någon match. Olausson gör lite ströpoäng. Hyfsad idag såg det ut som.
Tyckte mig se att Truckno verkade bra också. Såg att han fick bra betyg av någon här men har inte läst igenom några kommentarer mer noga.
Tyckte mig se att Truckno verkade bra också. Såg att han fick bra betyg av någon här men har inte läst igenom några kommentarer mer noga.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
LHC känns definitivt mer som ett serielunks-lag än slutspels-lag.Snikne Ville skrev:Vasst att lugga LHC borta plus att ännu en gång stänga ner deras förstalina.
En medelmåttig insats från laget, utom Rautio som var 5+, lite darrigt i försvaret emellanåt och missade klara målchanser, men fortsätter man att lägga på mål så går den in till slut.
Ola gjorde en bättre insats än på länge, hoppas det lossnar nu.
Ola gjorde en bättre insats än på länge, hoppas det lossnar nu.
icemask- Antal inlägg : 4174
Truckens bästa match i LHF tröjan!!
Är det fortfarande folk som vill kicka honom?
Känns mer som att det är dags att skeppa Persson i.s.f.
Som ju inte får ut någonting just nu.
Tycker sett över hela matchen att oavgjort var ett rättvist resultat..Efter första 10 äger LHF resterande 10 samt hela andra tycker jag.
Melin kan bara ha kommit ihåg sista perioden eftersom han satt att LHF bara var ett försvarande lag.
Siste perren var ju precis som Ola sa i C-more intervjun att "dem fick ju med sig någon utvisning och fick momentum av det"
Så såg jag det också.
Eftersom innan dess hade LHF faktiskt mer puckinnehav var det spelförande laget förutom några få ggr då LHC skapade tryck i anfallszonen.
Dock så försvarade sig LHC bra och LHF hade svårt att komma in framför mål (känns det igen?).
Skönt också att turmålen trillar in.
Klasen som straffskytt är ju bara för härligt vilket självförtroende som om det inte ens fanns en målvakt inga konstigheter bara pang och mål!!
Jag tror faktiskt att det blir förlust mot HV i nästa match dem kommer allt närmare en vinst och LHF kanske blir lite bekväma av att läsa tabellen.
Ledin lär i.a.f vara på hugget och Sundh om han får spela men resten?
Tror också att Bellisimo får vakta kassen.
Är det fortfarande folk som vill kicka honom?
Känns mer som att det är dags att skeppa Persson i.s.f.
Som ju inte får ut någonting just nu.
Tycker sett över hela matchen att oavgjort var ett rättvist resultat..Efter första 10 äger LHF resterande 10 samt hela andra tycker jag.
Melin kan bara ha kommit ihåg sista perioden eftersom han satt att LHF bara var ett försvarande lag.
Siste perren var ju precis som Ola sa i C-more intervjun att "dem fick ju med sig någon utvisning och fick momentum av det"
Så såg jag det också.
Eftersom innan dess hade LHF faktiskt mer puckinnehav var det spelförande laget förutom några få ggr då LHC skapade tryck i anfallszonen.
Dock så försvarade sig LHC bra och LHF hade svårt att komma in framför mål (känns det igen?).
Skönt också att turmålen trillar in.
Klasen som straffskytt är ju bara för härligt vilket självförtroende som om det inte ens fanns en målvakt inga konstigheter bara pang och mål!!
Jag tror faktiskt att det blir förlust mot HV i nästa match dem kommer allt närmare en vinst och LHF kanske blir lite bekväma av att läsa tabellen.
Ledin lär i.a.f vara på hugget och Sundh om han får spela men resten?
Tror också att Bellisimo får vakta kassen.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Melin försöker hålla liv i myten att vi är ett tråkigt försvarande lag. Vi får nog dras med det hur mycket fart vi än har, hur många mål vi än gör och hur roligt vi än spelar...
Låt dem hållas, till syvende och sist handlar det om att vinna matcher och den som vinner flest är bäst oavsett vad analytikerna tycker om saken.
Låt dem hållas, till syvende och sist handlar det om att vinna matcher och den som vinner flest är bäst oavsett vad analytikerna tycker om saken.
Fast å andra sidan har Luleås spel de sista 3-4 matcherna varit allt annat än underhållande...11 skott på hemmaplan senast tex...Känns som att alla inte kuggar i. Just nu är det bara Klasen och Olausson som producerar.
Håller med dig. Dock tyckte jag att det stundtals såg rätt frejdigt ut igår. Jag var hos syrran igår och det var lite folk och så där så jag såg inte hela matchen men så gott jag kunde och jag tyckte inte alls att Linköping spelade så jävla roligt heller. Tyckte stundtals att Luleå var det bättre laget faktiskt.Slapshot skrev:Fast å andra sidan har Luleås spel de sista 3-4 matcherna varit allt annat än underhållande...11 skott på hemmaplan senast tex...Känns som att alla inte kuggar i. Just nu är det bara Klasen och Olausson som producerar.
Är ju bara 1 kedja som levererar kul hockey hos dem också.
Jo det är ju sant
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2013-11-16, SHL-omgång 22, Linköping - Luleå
» 2013-09-14, SHL-omgång 01, Luleå - Linköping
» 2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping
» 2013-02-26, Elitserieomgång 52, Linköping - Luleå
» 2016-02-02, SHL-omgång 40, Luleå - Linköping
» 2013-09-14, SHL-omgång 01, Luleå - Linköping