Skellefteå

+101
Jokerman ll
Lassi
Dundernisse
Björnpappa
ezz
GustenA
Hedanders
RSD555
Rikky
Blinders
Trocadero
Donowitz
Lillajag
kokostrollet
Norrlandstoken
Jonken
Sportchefen #2
Jokerman
Hankburger
Ferros
Davidoff
Lulefan
Sportsman
Kapten Haddock
Hetsig
amarule
stormvägen
Homer96
KaptenBlodskelett
Qirren
Sundance Kid
Puckad
Daddeh4724
JuniorX
Ingemar
Grizzly
Kagen
Chris Hendrix
LHF96
icemask
Clintan
Swhy
Norlin
Lasse Proppmätt
kniba
Micke80
jimpa99
Dalle
rasbiologen
zamboni
LubosC
Mr Bister
Rönken
storstruten
Toddbertuzzi
Old Brooklyn
Pajala
Purre
mango
Dave Rock
Lars158
Pentothal
hokkzorz
Bilderberg
Rayko
Kallepedal
Ivanhoe
Huselius1
tibet
Slapshot
Myrman
delphi
NallePhu
Mange
pingu
LuleåWinston
BodenSwe
MrA
#96
LulefanGBG
Johan__
kralle
Badsanta
Dustin
Urken
Krobbe
Redbear
Salle
Bamsefar
JahNT
Pickadoll
Högljudd
Zeb Macahan
FruktHamster
Snikne Ville
CKa
Tigerman
Beast.
Tony Moore
Lajon
MickkeJ
105 posters

Sida 13 av 20 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20  Nästa

Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Lulefan tor 01 dec 2016, 20:00

Sportsman skrev:http://www.skellefteaaik.se/artikel/itq0aiw6h-5n5bi1/bud-holloway-atervander
Jaha, fan också. Men det var väl väntat.

Lulefan

Antal inlägg : 2246
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Pajala tor 01 dec 2016, 21:07

Vinner mot Brynäs borta utan Holloway i laget, nä nog är Saik att räkna med, tror dom tar sig till final återigen, kanske inte vinner men final blir det troligtvis.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18257
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Davidoff tor 01 dec 2016, 21:10

Vi sitter lugna i båten, som vanligt... börjar fan hata det här..

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Sportsman tor 01 dec 2016, 22:22

Lulefan skrev:
Sportsman skrev:http://www.skellefteaaik.se/artikel/itq0aiw6h-5n5bi1/bud-holloway-atervander
Jaha, fan också. Men det var väl väntat.

Jo faktiskt, men rykten om Brynäs florerade.
Ja de blir nog att räkna med trots allt, otrolig spets. Dock tycker jag Luleå faktiskt har starkare defensiv (än så länge)...

Sportsman

Antal inlägg : 166
Join date : 13-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Qirren tor 01 dec 2016, 22:45

Ruggigt dyr värvning förmodligen. Men bra.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Lulefan fre 02 dec 2016, 01:00

Davidoff skrev:Vi sitter lugna i båten, som vanligt... börjar fan hata det här..

Fast Holloway hade gått till Skellefteå där han känner organisation och haft bra år förr även om Luleå gett ett snarlikt bud skulle jag tro, tror inte man kan klandra Osten för att inte landa Holloway.

Lulefan

Antal inlägg : 2246
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bamsefar fre 02 dec 2016, 01:08

Sen kanske holloway inte riktigt är lösningen heller, utan ett funktionellt spel kvittar det nog vem man tar in.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12075
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Davidoff fre 02 dec 2016, 03:08

Inte det jag menar, Dom landar spets.. vi har knappt spets sånär som på Sweatt,

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bamsefar fre 02 dec 2016, 05:13

Davidoff skrev:Inte det jag menar, Dom landar spets.. vi har knappt spets sånär som på Sweatt,

Vi har väl värvat "spets", tyvärr visade den sig ganska trubbig
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12075
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av amarule fre 02 dec 2016, 12:46

Qirren skrev:Ruggigt dyr värvning förmodligen. Men bra.
Nej; han spelar  väl gratis som alla i Saik, bara för  att de VILL spela just  där, Wink Wink
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av LulefanGBG mån 09 jan 2017, 13:09

Oscar Möller tar p.g.a. sjukdom i familjen,(frun enligt AB), time-out på obestämd tid, enligt Sveriges Radio P4.

Fruktansvärt tråkigt först och främst för Oscar. Hoppas att det går bra för han och hans familj.

Såklart också tråkigt att SHL för en stund mister en av sina klart starkast lysande stjärnor, men livet är emellertid viktigare, så vad det än gäller så är det ett helt korrekt beslut.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12229
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av amarule mån 09 jan 2017, 13:27

Naturligtvis håller vi alla tummarna för Oscar och hans familj! Ibland stannar livet till och man inser att hockey är av underordnad betydelse
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Redbear mån 09 jan 2017, 13:36

Tydligen en hjärntumör, så man förstår att han tar det beslutet. Bara hålla tummarna att allt går bra.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6752
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Krobbe mån 09 jan 2017, 14:38

I sån här situation är människan svag och liten. Jag har själv gått igenom cancer-operation och strålbehandling och ovissheten om framtiden är kanske svårast att bära. Fast då värst för de anhöriga.

Tack för medkänslan, väl valda ord från er, i såna här stunder är vi mer medmänniskor än motståndarfans. Neutral
Krobbe
Krobbe

Antal inlägg : 73
Join date : 12-08-19

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Micke80 mån 09 jan 2017, 14:47

Krobbe skrev:I sån här situation är människan svag och liten. Jag har själv gått igenom cancer-operation och strålbehandling och ovissheten om framtiden är kanske svårast att bära. Fast då värst för de anhöriga.

Tack för medkänslan, väl valda ord från er, i såna här stunder är vi mer medmänniskor än motståndarfans.  Neutral

Kloka ord från dig. Det är viktigt att komma ihåg våra medmänniskor oavsett färg på deras hjärtan. Det är aldrig kul när människor blir sjuka och skadade oavsett vem de håller på och vem deras arbetsgivare är så är det viktigaste att folk blir friska.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Tigerman mån 09 jan 2017, 14:53

Krobbe skrev:I sån här situation är människan svag och liten. Jag har själv gått igenom cancer-operation och strålbehandling och ovissheten om framtiden är kanske svårast att bära. Fast då värst för de anhöriga.

Tack för medkänslan, väl valda ord från er, i såna här stunder är vi mer medmänniskor än motståndarfans.  Neutral
Jag tror alla här känner för Oscar och hans familj i detta läget, det finns viktigare saker än hockey här i livet. Hoppas allt går bra och hon blir frisk och kry snart.

Hoppas förstås även att behandlingen var framgångsrik för dig med och att du kan leva ett friskt, gott och glatt liv framöver Smile

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Puckad mån 09 jan 2017, 15:12

Tankarna går till Oscars hela familj.
Ibland är inga hockey så viktigt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11167
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bamsefar mån 09 jan 2017, 15:30

Hockey som så mycket annat man finner viktigt i livet tappar helt betydelse när ens närmaste blir väldigt sjuk. Hoppas allt går bra för Oscar o hans familj.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12075
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av NallePhu mån 09 jan 2017, 16:31

Krobbe skrev:I sån här situation är människan svag och liten. Jag har själv gått igenom cancer-operation och strålbehandling och ovissheten om framtiden är kanske svårast att bära. Fast då värst för de anhöriga.

Tack för medkänslan, väl valda ord från er, i såna här stunder är vi mer medmänniskor än motståndarfans.  Neutral
Vet personligen hur detta påverkar en gick igenom detta för snart 3år sedan då min pappa fick samma diagnos. OP på NUS NIVA men han klarade inte av efterföljande period!
Det man ska veta det finns många olika sorters hjärntumörer de flesta är godartade men sedan finns dem som inte är det och då brukar man operera och sedan strål behandla för att förlänga livet så gott man kan, Personligen hoppas jag på det godartade och att Möller kommer tillbaka till hockeyn MEN det kommer ta långtid innan han gör det jag tror inte han kommer spela mer denna säsong ev slutet av ett slutspel iom det är en lång tuff behandling som väntar!

Till er alla inför Torsdag Luleå som SAIK fan ena er för en match detta betyder så mycket mer än en hockeymatch, En gemensam insamling under matchen för bekämpa cancer och hjärntumörer allt för visa sitt stöd vi är bara individer levande BARA ÄLSKA INTE HATA!
#fuckcancer
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18349
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Norlin mån 09 jan 2017, 16:34

Önskar Oscar med familj all välgång i denna svåra stund.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av tibet mån 09 jan 2017, 21:24

Om man nu nödvändigtvis måste få cancer kan den väl för helvete slå till när man är 100+ och inte i så unga år!!! Hoppas innerligt att tumören går att få bort med strålning/op. Kämpa och vinn familjen Möller!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1285
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Krobbe mån 09 jan 2017, 22:13

@Tigerman
Behandlingen hade avsedd effekt, åtminstone vad som indikeras idag, drygt året efteråt. Framgent kan man bara hoppas. Nu hade jag den formen vi män drabbas av, prostatacancer, som ju har den kanske mest positiva behandlingsstatistiken. Men innan alla prover och besked framkommit, är väntan och ovissheten det värsta.
Jag hoppas därför fru Möller får en snabb och givande behandling med goda besked.

@Nalle Phu
Tråkigt att höra. Jag kan nog tycka att hjärntumör vore den sista sorten jag skulle vilja drabbas av. Bodde några år i Boden och hade en granne, ung kille med familj, som efter två eller tre operationer vid sån tumör, avled. Sad
Krobbe
Krobbe

Antal inlägg : 73
Join date : 12-08-19

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Tigerman mån 09 jan 2017, 22:30

Krobbe skrev:@Tigerman
Behandlingen hade avsedd effekt, åtminstone vad som indikeras idag, drygt året efteråt. Framgent kan man bara hoppas. Nu hade jag den formen vi män drabbas av, prostatacancer, som ju har den kanske mest positiva behandlingsstatistiken. Men innan alla prover och besked framkommit, är väntan och ovissheten det värsta.
Jag hoppas därför fru Möller får en snabb och givande behandling med goda besked.

@Nalle Phu
Tråkigt att höra. Jag kan nog tycka att hjärntumör vore den sista sorten jag skulle vilja drabbas av. Bodde några år i Boden och hade en granne, ung kille med familj, som efter två eller tre operationer vid sån tumör, avled. Sad
Prostatan har jag alltför nära erfarenhet av då både min far och farfar gick bort av just den anledningen (naturligtvis håller jag därför hyfsad koll på min egen status med tanke på detta). Det var skönt att du verkar ha lyssnat på signalerna i tid, eller om det nu var en rutinundersökning, man önskar ju ibland att farsan hade gjort detsamma, för då brukar också som sagt utvecklingen vara positiv!

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Krobbe tor 12 jan 2017, 15:25

[/quote]
Prostatan har jag alltför nära erfarenhet av då både min far och farfar gick bort av just den anledningen (naturligtvis håller jag därför hyfsad koll på min egen status med tanke på detta). Det var skönt att du verkar ha lyssnat på signalerna i tid, eller om det nu var en rutinundersökning, man önskar ju ibland att farsan hade gjort detsamma, för då brukar också som sagt utvecklingen vara positiv![/quote]

Signalerna var alltför tydliga för att negligeras. Det som är trist idag, är att jag är i det närmaste kastrerad. Kombon med operation och dessutom strålning, gjorde sitt till. Men jag lever vidare. Tur också då att jag är en gammal man. (snart 63)
Krobbe
Krobbe

Antal inlägg : 73
Join date : 12-08-19

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Krobbe tor 12 jan 2017, 15:55

Nu har tydligen en av era "bröder" startat insamling.
Kanske lite i överkant, men behjärtansvärt i alla fall. All heder åt Janne.

Se här
Krobbe
Krobbe

Antal inlägg : 73
Join date : 12-08-19

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Lulefan tor 12 jan 2017, 18:48

Insamling i all ära, det är väl trevligt. Men det känns lite som godhetsknarkande när man bara bryr sig när det uppmärksammas och är någon känd person som drabbas.

Nu säger jag dock inte att så är fallet för alla här, menar mer generellt. Tror få hade brytt sig om det hade varit en doldis fru/flickvän som drabbades.

Lulefan

Antal inlägg : 2246
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Ferros tor 12 jan 2017, 22:09

Lulefan skrev:Insamling i all ära, det är väl trevligt. Men det känns lite som godhetsknarkande när man bara bryr sig när det uppmärksammas och är någon känd person som drabbas.

Nu säger jag dock inte att så är fallet för alla här, menar mer generellt. Tror få hade brytt sig om det hade varit en doldis fru/flickvän som drabbades.

Man blir väl berörd när det är någon "man vet vem det är" som drabbas, eller någon som påverkar dem. Ser faktiskt inget konstigt i det alls.

Oavsett så är det bra med insamlingar i detta syfte, bryr mig personligen inte vad man har för baktanke så länge pengarna hamnar rätt. Det säger jag som någon som haft såväl mor, syster, mormor och farmor som haft cancer, så jag vet vilket helvete det är när någon närstående drabbas.

Hoppas verkligen att det går bra för Oscars fru.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bamsefar mån 06 feb 2017, 18:56

Cumiskey lämnar skellefteå, kroppen håller inte.

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/stjarnvarvningen-lamnar-skelleftea-aik/
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12075
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av hokkzorz mån 06 feb 2017, 20:03

Inte helt otippat, han har ju vart skadad hela tiden typ.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av tibet ons 05 apr 2017, 01:54

Årets säsongsavslutning blev lite tidigare än beräknat i Skellefteå.. https://www.youtube.com/watch?v=DSNE9zyNNvE
tibet
tibet

Antal inlägg : 1285
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bamsefar tor 27 apr 2017, 14:51

Öberg får sparken , tydligen vart på gång ett tag då man enligt uppgift tydligen huggt efter både Rönnken o Bulan, vilket låter desperat med tanke på sixfingersfansens åsikter om dessa då det begav sig.

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12075
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Puckad tor 27 apr 2017, 15:38

Bamsefar skrev:Öberg får sparken , tydligen vart på gång ett tag då man enligt uppgift tydligen huggt efter både Rönnken o Bulan, vilket låter desperat med tanke på sixfingersfansens åsikter om dessa då det begav sig.

Vill man ha den tränare som är beredd att ta det jobbet?
Och jag säger inte det för att six fingers är ... six fingers.

Men att gå in som HC där hjälptränarna är kvar från två generationer tränare.
Det är inte helt självklart vem som styr den skutan.

(flyttat inlägg)
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11167
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Tony Moore fre 28 apr 2017, 22:21

Yes! Stefan Klockare har styrt den skutan i många år...
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7826
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Redbear tis 23 maj 2017, 17:23

Jimmie Jump lägger troligtvis av. Vem man ska man nu reta sig på i Skellefteå? pirat
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6752
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Pajala tis 23 maj 2017, 17:59

Redbear skrev:Jimmie Jump lägger troligtvis av. Vem man ska man nu reta sig på i Skellefteå? pirat

Highsticking Lindström spelar ju kvar Twisted Evil
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18257
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bamsefar tis 23 maj 2017, 18:31

Redbear skrev:Jimmie Jump lägger troligtvis av. Vem man ska man nu reta sig på i Skellefteå? pirat

Skellefteå . What a Face
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12075
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Urken tis 20 jun 2017, 10:25

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/JaQO7/skellefteas-minus-17-miljoner-kronor

Skapligt. Minus 17 miljoner för grannklubben.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 33
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av LulefanGBG tis 20 jun 2017, 12:02

Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/JaQO7/skellefteas-minus-17-miljoner-kronor

Skapligt. Minus 17 miljoner för grannklubben.
Aldrig bra såklart men det drabbar ju ingen fattig... egna kapitalet uppgår enligt artikeln till 54 miljoner.

Vidare står i artikeln att SAIK nu skall satsa på damhockey också.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12229
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Hankburger tis 20 jun 2017, 13:23

LulefanGBG skrev:
Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/JaQO7/skellefteas-minus-17-miljoner-kronor

Skapligt. Minus 17 miljoner för grannklubben.
Aldrig bra såklart men det drabbar ju ingen fattig... egna kapitalet uppgår enligt artikeln till 54 miljoner.

Vidare står i artikeln att SAIK nu skall satsa på damhockey också.

Däremot bevisar det hur väldigt smal linje det är mellan plus och minusresultat i svensk ishockey. Dessutom så tror jag att återvändande Holloway, Lindström och Möller inte direkt är billiga sett till lön. Sedan är det ganska roligt hur SAIK först nu vill börja satsa på damhockeyn trots att man helt misshandlade sitt förra damlag. Dessutom ett sådant kraftigt minusresultat måste synas någonstans. Är det en Johansson effekt kanske? Alltså att Johansson betydde enormt mycket för SAIK både sportsligt och ekonomiskt?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Pajala tis 20 jun 2017, 17:22

Verkligen är snart ikapp Skellefteå, så vad ska kommunen dra in på nu då?
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18257
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av rasbiologen tis 20 jun 2017, 17:42

LulefanGBG skrev:
Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/JaQO7/skellefteas-minus-17-miljoner-kronor

Vidare står i artikeln att SAIK nu skall satsa på damhockey också.

Trodde det var det som gjort de senaste åren Laughing
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1355
Join date : 12-09-13
Age : 36
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Hankburger tis 20 jun 2017, 19:12

Pajala skrev:Verkligen är snart ikapp Skellefteå,  så vad ska kommunen dra in på nu då?
De kanske tar en lösning från Leksands handbok och säljer gatusten. Smile
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Kapten Haddock tis 20 jun 2017, 23:18

Har inte mycket av Skellefteås egna kapital göra med att dom äger hallen där kommunen sponsrade rätt kraftigt med den under uppbyggnaden av den nya elitföreningen?

De egna kapitalet är ju i detta fall mycket fast egendom och inte bara sedelbuntar som ligger och skräpar.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Tigerman tis 20 jun 2017, 23:37

Kapten Haddock skrev:Har inte mycket av Skellefteås egna kapital göra med att dom äger hallen där kommunen sponsrade rätt kraftigt med den under uppbyggnaden av den nya elitföreningen?

De egna kapitalet är ju i detta fall mycket fast egendom och inte bara sedelbuntar som ligger och skräpar.
Nej, det är kommunen som äger arenan. Man har dock inte så mycket sedelbuntar heller längre, snarast är kassan förvånansvärt skral ser man i årsredovisningen, utan kapitalet är bundet i bostadsrätter, förutbetald hallhyra och diverse annat.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bamsefar fre 25 aug 2017, 22:26

Skaiksupportrar skämmer ut sig, igen, patetisk

http://www.kuriren.nu/sport/100-hockey/fansbrak-nar-skelleftea-motte-modo-i-pitea-nm4626333.aspx
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12075
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Micke80 lör 26 aug 2017, 06:30

Så jäkla tragiskt när supportrar skämmer ut sig så där, och då oavsett vilket lag man håller på.
Kommer ihåg då jag var på bortaresor och stod i klacken. Då hände det ju att vi satt och festade med motståndarlagets klack innan matcherna och for ut och festade med dem efter matcherna. Att det skriks och häcklas på arenan är jag ok med, men varför kan inte vissa idioter förstå att det finns en gräns som aldrig får passeras.
Här har framför allt supporterföreningarna och klubbarna en viktig roll i att tydliggöra att sånt här inte är ok. Sen har vi medmänniskor ytterligare ett ansvar att ta avstånd från sånt här. Vi kan inte skratta med och uppmuntra ibland och sedan ta avstånd när det blir fel.

Nu ska jag tillägga att alla lag, även vi, har problem med vissa individer som inte begriper hur man för sig. Var väll bara 3 år sedan våra så kallade supportrar tog en fana från Modo under en bortamatch.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Jokerman lör 26 aug 2017, 21:53

Bamsefar skrev:Skaiksupportrar skämmer ut sig, igen, patetisk

http://www.kuriren.nu/sport/100-hockey/fansbrak-nar-skelleftea-motte-modo-i-pitea-nm4626333.aspx

En supporter, klädd i Lule-tröja, snodde en Skellefte-flagga under derbyt i Delfinen för något år sen. Kan det vara samma person på Kvarnvallen i Piteå men med en annan tröja? Samma modus Coffee
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bamsefar mån 04 sep 2017, 09:41

hoppsan, händer saker i förorten till Byske.

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/supporterklubb-forskingrades-handelsen-ar-polisanmald/
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12075
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Puckad mån 04 sep 2017, 10:29

Bamsefar skrev:hoppsan, händer saker i förorten till Byske.

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/supporterklubb-forskingrades-handelsen-ar-polisanmald/
Det är svårt att hålla alla fingrarna i styr när man har så många! pirat
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11167
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Kagen fre 08 sep 2017, 11:46

Ris och ros från media idag till North Power. Först skrev de något om att 'släppa loss sitt gränslösa hat' i en annars helt ok text vilket de fick ris för, om än i ganska måttliga mängder. Ros fick de däremot över denna video och även om det bär emot att erkänna det så är den förbaskat bra gjord.

https://www.youtube.com/watch?v=_JrhI8O-IDI

Andra fans är avundsjuka, dock inte vi som har en egen orkester:

https://www.youtube.com/watch?v=FwjSFbNKfn4

..och naturligtvis låten som gör att det vattnas i ögonen även på en kille som aldrig bott i Luleå och följt de allra flesta matcher via radiosporten.. Denna uppladdad av Sehlberg.
https://www.youtube.com/watch?v=jW4gBRlJ5Mc
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1746
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 13 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 13 av 20 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet