2013-04-02, SM-Semifinal 3, Färjestad - Luleå
+34
Limpan
Sundance Kid
pingu
Mr Bister
Högljudd
LuleFan97
Rönken
Pentothal
Pajala
storraggarn
Rayko
LHF96
Urken
rasbiologen
Redbear
Zeb Macahan
Lajon
LulefanGBG
BodenSwe
Jonken
Kagen
Chris Hendrix
knutten
Bamsefar
hokkzorz
NallePhu
Lars158
Tony Moore
Slapshot
Snikne Ville
delphi
MickkeJ
Admin
38 posters
Sida 5 av 5
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: 2013-04-02, SM-Semifinal 3, Färjestad - Luleå
Dålig inställning från första början. Två dåliga lag i kväll men FBK minst dåliga. Tråkig match och inga känslor. Hoppas för guds skull att Hedman är fit for fight på torsdag. Det märks att han är borta.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Fattar inte varför rönken inte fortsätter köra med tom bur, är ju inte helt omöjligt att plocka in 3 mål på 5 minuter. Vad spelar 5-1 för roll?
LHF96- Antal inlägg : 3532
Urken skrev:Nu vill man ju inte stänga av TVn och behöva vänta 2 dagar innan man får se nästa match, man vill ha revansch på en gång..
Exakt så var det mot Frölunda också.
Som sagt, känns som samma situation. Känns som laget är bättre men rättvisan skipas inte idag.
Jag har bara svårt att se Färjestad ta 4 matcher under denna serie.
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
Hedman är sjuk sas det innan match.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Synd att vi inte har fler än Hedman som kan bidra med bra fysiskt spel bland våra forewards! Ja kanske Sami men han är ju alltid skadad. Vi skulle behövt ett par till tunga pjäser i anfallet som kan spela på kropp.
pingu- Antal inlägg : 2418
Hedman var ju sjuk mot Frölunda också..Tror jag då inte ett skvatt på. Han har nog nån skada av nåt slag
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Fransson är väl van vid Bandymål för han kan då fan inte träffa ett hockeymål
LHF96- Antal inlägg : 3532
Ljumskar/huvud är väl de skador på Hedman som det ryktas om?
rasbiologen- Antal inlägg : 1370
Nåja, som sagt, 4-0 i matcher hade varit lite för bra. Bara man nu inte går och förlorar på torsdag nu.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Förlorar vi på torsdag, så kan man börja bli nervös igen.
Men den matchen ska vi ta. Hoppas innerligt att Hedman är tillbaka och proppar Tollefsen. Hårt.
Men den matchen ska vi ta. Hoppas innerligt att Hedman är tillbaka och proppar Tollefsen. Hårt.
4-0 i matcher hade ändå inte varit bra. Hade blivit 10 dagars vila inför finalen. Perfekta är om man vinner med 4-2 i matcher och för 5 dagars vila. Bra med vila samtidigt som man inte tappar alltför mycket.
rasbiologen skrev:Ljumskar/huvud är väl de skador på Hedman som det ryktas om?
Låter ju mer troligt att det är ljumskar i sådana fall. Tror inte att Luleå låter Hedman spela varannan match och vila varannan om han har hjärnskakningssymptom.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
En minut i slutet av första dödar oss idag,
En dålig första period på bortaplan, känns det igen
från seriespelet och två av kvartsfinalerna.
Nåja vi har fördel fortfarande, men vi får inte ge bort fler perioder.
Tyvärr bjussar vi bort denna match. Skit!
En dålig första period på bortaplan, känns det igen
från seriespelet och två av kvartsfinalerna.
Nåja vi har fördel fortfarande, men vi får inte ge bort fler perioder.
Tyvärr bjussar vi bort denna match. Skit!
Lajon- Antal inlägg : 4397
Tror nog Luleå går vidare ändå. Alla mål från Färjestad idag kom från misstag av Luleå, visserligen kom Luleås enda mål på ett felaktigt powerplay men ändå.
storraggarn- Antal inlägg : 730
Jävla hockeymördare. % man på egen röd och sen bara vänta. Det är fan roligare att titta på färg som torkar. Tråkigaste matchen jag sett på länge.
Limpan- Antal inlägg : 208
Nä orkar inte fundera mer på denna match ....
Ny match på torsdag och ytterligare en på lördag, denna vill bara glömma.
Ny match på torsdag och ytterligare en på lördag, denna vill bara glömma.
Lajon- Antal inlägg : 4397
På det hela taget en bra bortamatch av oss, förutom då att jag tycker att det är lite taffligt aggerande på samtliga av deras mål, men annars var det bra!
SPelmässigt var vi bättre men precis som väntat så återgick Färjestad till att spela lågt och defensivt, fullt förståeligt, och som vanligt lyckades man. Salak var bra idag och Färjestad vann kampen framför deras mål. Det räcker inte att spela vackert fram till målchans, man måste göra skitjobbet sedan ocskså. Tycker att samtliga Luleå-spelare kämpade och försökte men man kan inte lyckas jämnt. Färjestad var bättre på att inte slarva samt på att sätta chanserna idag helt enkelt.
Skall man vinna i Karlstad måste man vara överjävligt bra. Nu tar vi nästa hemma så får vi chansen att avgöra hos dem på Lördag.
EDIT: Är det bara jag som har känslan av att vi alltid förlorar när inte Hedman är med?
SPelmässigt var vi bättre men precis som väntat så återgick Färjestad till att spela lågt och defensivt, fullt förståeligt, och som vanligt lyckades man. Salak var bra idag och Färjestad vann kampen framför deras mål. Det räcker inte att spela vackert fram till målchans, man måste göra skitjobbet sedan ocskså. Tycker att samtliga Luleå-spelare kämpade och försökte men man kan inte lyckas jämnt. Färjestad var bättre på att inte slarva samt på att sätta chanserna idag helt enkelt.
Skall man vinna i Karlstad måste man vara överjävligt bra. Nu tar vi nästa hemma så får vi chansen att avgöra hos dem på Lördag.
EDIT: Är det bara jag som har känslan av att vi alltid förlorar när inte Hedman är med?
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
Kändes som att det var avslaget av Luleå redan innan start, Det var inte 100% fokus alls...
En sk mellan match där dem kände vi är inte här i afton, Då gör man det bästa och sedan tankar ny boost!
En sk mellan match där dem kände vi är inte här i afton, Då gör man det bästa och sedan tankar ny boost!
NallePhu- Antal inlägg : 18683
Det var en match som kunde gått hur som helst.
Jag är inte speciellt orolig. Det var INTE Färjestad som på något sätt blev bättre idag. Det var Luleå som gick ner sig.
Men även ett Luleå som gick ner sig kunde ha vunnit idag med lite flyt.
Det här ska vi bara ta hemma om vi inte går ner oss Totalt.
Jag är inte speciellt orolig. Det var INTE Färjestad som på något sätt blev bättre idag. Det var Luleå som gick ner sig.
Men även ett Luleå som gick ner sig kunde ha vunnit idag med lite flyt.
Det här ska vi bara ta hemma om vi inte går ner oss Totalt.
Inget att oroa sig över. LHF hade bara tappat lite "pepp" idag och var risig i första period. Sen mycket bättre i andra men det tidigt insläppta i 3e så blev det som det blev.
Hedman saknades verkligen. Även om han bara är på isen i 35 sekunder så det han gör där ger "pepp" som dom andra kedjorna sen följer i och 2 minuter senare är han och fyller på med "pepp" igen osv. Minst en spelare till av den typen är vad LHF ska leta till nästa års trupp.
Hemma match på torsdag och då kommer vi se ett laddat LHF igen.
Hedman saknades verkligen. Även om han bara är på isen i 35 sekunder så det han gör där ger "pepp" som dom andra kedjorna sen följer i och 2 minuter senare är han och fyller på med "pepp" igen osv. Minst en spelare till av den typen är vad LHF ska leta till nästa års trupp.
Lars158- Antal inlägg : 9806
En lam historia det här, passningspelet funkade inte alls eftersom farten inte fanns alls. Det såg både geistlöst och ofokuserat på det hela taget. Det var den här seriens skräpmatch.
Nu kommer svullhuvudena i fbk komma till coop och tro att de löst gåtan på hur de ska slå Luleå men som mot frölunda, fbk är bara så bra som vi tillåter de att vara.I Delfinen ska de kläs av in på bara skinnet.
Nu kommer svullhuvudena i fbk komma till coop och tro att de löst gåtan på hur de ska slå Luleå men som mot frölunda, fbk är bara så bra som vi tillåter de att vara.I Delfinen ska de kläs av in på bara skinnet.
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Japp precis Bamsefar. Geistlöst var ett träffande ord.
Det var liksom ingen kräm i Luleå iafton kändes rätt tandlöst i alla lägen, Som du säger Bamsefar skräpmatchen är gjord för Luleå det lär nog bli ett annat Luleå i övermorgon!
NallePhu- Antal inlägg : 18683
Vi får trösta oss med: Vem hade trott att vi skulle ta 4 raka?
Svaret vet vi ju alla, så nu har de fått sin match, så går vi för 4-1 ;-)
Svaret vet vi ju alla, så nu har de fått sin match, så går vi för 4-1 ;-)
Lule bättre i spelet men fbk ruggugt effektiva, mål på 4 av 3 lägen - inte illa..
En sak vårt kära LHF måste göra, rakare/snabbare avslut, ge faan i att kladda så jävla mycket med pucken i anfalsszon! Vi sölar bort massor med bra skottlägen pga kladdande med puck istf ett snabbt sidledspass o direktskott!
Det är nån jäkla LHF-sjuka detta kladdande och funderande, innan vi hmmm:at färdigt så har den skottchansen försvunnit in i markeringens rike
En sak vårt kära LHF måste göra, rakare/snabbare avslut, ge faan i att kladda så jävla mycket med pucken i anfalsszon! Vi sölar bort massor med bra skottlägen pga kladdande med puck istf ett snabbt sidledspass o direktskott!
Det är nån jäkla LHF-sjuka detta kladdande och funderande, innan vi hmmm:at färdigt så har den skottchansen försvunnit in i markeringens rike
Kommer va riktigt nervös för nästa match. Förlust där och FBK sitter i förarsätet igen.
Donten_- Antal inlägg : 2586
Nog lipat, nu jävlar ska vi se till nypa till ordentligt i Delfinen, tror det blir grinig match igen och Hedman på plats. FBK kommer grisa o provocera nu när dom har hugg, fortsätta med mittzons gegga och då ska vi se till och sätta chanserna igen, 4-1 på torsdag.
Sedan avgör vi i kaffesumpen på lördag, 4-1 i serien och LHF till final!
B.S.T.L
Sedan avgör vi i kaffesumpen på lördag, 4-1 i serien och LHF till final!
B.S.T.L
Någon som vet när biljetterna till match 5 på lördag i Karlstad släpps?
Imorgon?
Imorgon?
Salle- Antal inlägg : 3370
Salle skrev:Någon som vet när biljetterna till match 5 på lördag i Karlstad släpps?
Imorgon?
Från Färjestads Twitter: Biljettsläpp för semi 3 hemma (lördag 16.00) imorgon onsdag 10.00. #allatillhallen #fbkse
Redbear- Antal inlägg : 6781
Salle- Antal inlägg : 3370
Surar och kommer göra det tills imorgon. Hoppas vi kan studsa tillbaka till det fina spelet på torsdag.
Redbear- Antal inlägg : 6781
Respekt till Abbotts, de är verkligen tillbaka. Förvånansvärt tam match annars, känslan är väl att vi tagit denna om det stoppat vid 0-1 efter första perioden.
FÖRINNIHELVETE bänka Frallan i PP, får inte igenom en puck, o spela Kilen ist som nästan alltid träffar mål!
FÖRINNIHELVETE bänka Frallan i PP, får inte igenom en puck, o spela Kilen ist som nästan alltid träffar mål!
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
LulefanGBG skrev:På det hela taget en bra bortamatch av oss, förutom då att jag tycker att det är lite taffligt aggerande på samtliga av deras mål, men annars var det bra!
Jag tycker också det var en helt okej bortamatch. Men det vi gör sämre den här matchen mot de 2 föregående är att vi har betydligt sämre trafik framför mål, slarv i egen zon och alldeles för plottrigt i offensiv zon. Många gånger blev det ett pass för mycket istället för att bara ta skott/lägga in den och gå på retur. Svullskalle och tro att man ska göra highlights -mål a la CCCP funkar inte.
Jag hade fel angående matchbilden, naturligtvis skulle de täppa till mittzon. Färjestad frångick spelidén lite i andra när de började smälla på och då kom vi in i matchen. Känns riktigt bra att vi numera tjänar på att ha en matchbild som är fysisk och fram och tillbaka - vilket vi inte gjorde förra säsongen.
Japp, Hedman är extremt viktig. Förmodligen på fler plan än jag har förmåga att föreställa mig; Hedman höjer moralen och ger mental energi till egna laget, sänker motståndarnas moral, Luleå får fler enkla puckvinster när motståndarna slänger iväg pucken för att inte få en monsterpropp och han skapar irritation från motståndarna som kan rendera i utvisning när de vill ge igen på en Luleå-spelare.
Färjestad lär ju garanterat köra med samma spelidé i nästa match. Förhoppningsvis är Hedman tillbaka och delar ut någon propp så att Färestadsspelarna frångår sin spelidé och börjar jaga och försöker proppa tillbaka. Då vinner vi matchen.
Skoj förresten att Rönken körde all in där med 6 mot 4 med flera minuter kvar. Helt rätt, i hockey spelar inte siffrona någon roll som det gör i fotboll.
Senast ändrad av LuleåWinston den tis 02 apr 2013, 22:57, ändrad totalt 2 gånger
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
Lars158 skrev:Inget att oroa sig över. LHF hade bara tappat lite "pepp" idag och var risig i första period. Sen mycket bättre i andra men det tidigt insläppta i 3e så blev det som det blev.
Bra sagt, håller med! Kanske t.o.m två till liknande spelare
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
En bortatorsk borde ju inte vara så mycket att bli upprörd för. Vi torskade ju till och med två borta mot Fuskelunda, utan att för den skull tappa vårt hemmaspel. Fast mot Fuskelunda var vi bättre även i deras hemmahall. Fuskekörka som den fick heta sen.
Hade inte möjlighet att se kvällens match men 4-1 är kanske mer än vad otur och taskiga domare kan ställa till med. Möjligen gick vi ner oss i matchen, för att sedan studsa tillbaka i nästa, men kom ihåg! Warulfven är Warulfven!
Hade inte möjlighet att se kvällens match men 4-1 är kanske mer än vad otur och taskiga domare kan ställa till med. Möjligen gick vi ner oss i matchen, för att sedan studsa tillbaka i nästa, men kom ihåg! Warulfven är Warulfven!
Myrman- Antal inlägg : 4663
Vilka jävla tomtar de är i Färjestad.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/farjestad/article16528395.ab
"– Den gången reagerade jag över att Tollefsen blir misshandlad ibland. Nu får det vara nog. Han kan inte bli utvisad så fort han är på isen."
Han, misshandlad? Åka ut hela tiden?
Öh?
..
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/farjestad/article16528395.ab
"– Den gången reagerade jag över att Tollefsen blir misshandlad ibland. Nu får det vara nog. Han kan inte bli utvisad så fort han är på isen."
Öh?
..
Missade matchen och såg den i efterhand nu på morgonen utan att kika på resultatet i förväg.
Färjestad vinner men imponerar inte överhuvudtaget tycker jag... så än är jag inte orolig. De kommer att få det riktigt tufft i Luleå. Var så säkra.
Färjestad vinner men imponerar inte överhuvudtaget tycker jag... så än är jag inte orolig. De kommer att få det riktigt tufft i Luleå. Var så säkra.
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Varför får inte Jakobs spela i stället för Mannberg? Ofattbart.
Sen Hedman är som en jojo på frånvarolistan. Vad kan detta bero på? Migrän kanske?
Sen Hedman är som en jojo på frånvarolistan. Vad kan detta bero på? Migrän kanske?
hokkzorz skrev:Enda orosmolnet i mina ögon är om vi kommer dit och börjar spela försiktigt för att vänta på lägena. Då kommer vi torska!
Jag kan ta en förlust imorgon om det är i OT eller en snorjämnmatch som avgörs på en studs eller nå men inte att Färjestad låts komma igång med sitt spel och får vinna enkelt med säg 5-2 då är vi illa ute.
Hoppas Rönken och bulan har fattat nu att vi måste ha en plan B ifall Färjestad kommer ut och börjar surra runt i våran zon, SMÄLL PÅ, låt oss vara dom som grisar lite, helt klart så klarade inte FBK det spelet i match 1 och 2.
jag visste det, jag blir så satans trött på att vi skall börja fegspela och inte våga ta tag i det. Färjestad kommer köra på samma spel-ide på torsdag var så säkra, antingen tar vi tag i det och börjar smälla på och köra eller så kan vi packa hockeytrunkarna och ta semester.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Finns bara 23 sittplatser kvar till matchen på torsdag. Fullsatt, äntligen!
Rayko- Antal inlägg : 740
Urken skrev:Vilka jävla tomtar de är i Färjestad.
Öh?
..
Den situationen i samband med att Johansson kastade vattenflaskan var ju med Tollefsen och Olausson. Olausson står vid sargen bakom mål efter avblåsning och Tollefsen åker dit och börjar slå han i ansiktet. Märkligt att Johansson kan få det till att Tollefsen blir misshandlad...
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Sundance Kid skrev:Urken skrev:Vilka jävla tomtar de är i Färjestad.
Öh?
..
Den situationen i samband med att Johansson kastade vattenflaskan var ju med Tollefsen och Olausson. Olausson står vid sargen bakom mål efter avblåsning och Tollefsen åker dit och börjar slå han i ansiktet. Märkligt att Johansson kan få det till att Tollefsen blir misshandlad...
Ja det var väl en av årets solklaraste utvisningar. Jag skulle föreslå en drogtestning av Johansson
Hedman med på dagens träning. Visserligen av den lugnare sorten.
Bra jag tror han spelar i morgon.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» 2013-04-06, SM-Semifinal 5, Färjestad - Luleå
» 2013-03-31, SM-Semifinal 2, Luleå - Färjestad
» 2013-03-29, SM-Semifinal 1, Färjestad - Luleå
» 2013-04-04, SM-Semifinal 4, Luleå - Färjestad
» 2013-10-10, SHL-omgång 11, Luleå - Färjestad
» 2013-03-31, SM-Semifinal 2, Luleå - Färjestad