Linus Omark, Del 1
+105
kniba
Klabbe
JohanO
Jaguaren
NilsOskar
eklunden
Puckad
KaptenBlodskelett
RogerC
Patrik82
johan74
stormvägen
Polyfemos
Pontaking
Dentos
kobbe
Micke80
PM
LHF96
Hentos_Bror
Hedanders
Sundance Kid
Donten_
nummer 17
luleptr
farre
Zeth
Dilox
rasbiologen
Mr Bister
DonP
MrA
Högljudd
dubstep
Kagen
Kallepedal
mango
Donowitz
UnSaccoDiSoldi
jessen
Kraftkung
Mickeee
Hellcop
Man of Steel
BodenSwe
kralle
rumpztr
håkke
Tony Moore
LuleåWinston
Lasse Proppmätt
kjell
Old Brooklyn
Pajala
Ingemar
MRGHOST
Lulefan
zamboni
icemask
LubosC
knutten
HalleLuleå
Rönken
Dalle
pingu
Purre
barbapapi
kokostrollet
Slapshot
Norlin
Pentothal
Huselius1
tibet
CKa
Pickadoll
Rikky
Homer96
Wirbelwind
Redbear
Johan__
Dustin
hokkzorz
Mange
Urken
FruktHamster
Jovi
JahNT
Lars158
Jonken
LulefanGBG
Snikne Ville
amarule
makkanmakkan
Lajon
NallePhu
Rayko
Chris Hendrix
Tigerman
Zeb Macahan
Salle
Dave Rock
Beast.
Bamsefar
MickkeJ
109 posters
Sida 18 av 20
Sida 18 av 20 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20
Sv: Linus Omark, Del 1
Vilken lång jävla vecka det kommer vara fram till fredag..
Lars158- Antal inlägg : 9806
Varför ska inte Omark spela på onsdag mot HV?
Pickadoll- Antal inlägg : 194
Pickadoll skrev:Varför ska inte Omark spela på onsdag mot HV?
Jag funderar om det inte är så att LHF vill ha debuten på hemmaplan. Min gissning som huvudskäl.
Bättre på alla sätt att han får en match extra innan slutspelet börjar tycker jag.
Pickadoll- Antal inlägg : 194
Kan kanske ha nåt att göra med övergångsregler/pappersjobb och att Boston inte kan göra detta innan NHL:s transferfönster öppnar igen efter OS.
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
MickkeJ skrev:Kan kanske ha nåt att göra med övergångsregler/pappersjobb och att Boston inte kan göra detta innan NHL:s transferfönster öppnar igen efter OS.
Ja, eller Buffalo då Nä, tror nog man vill maximera effekten på hemmaplan, sälja så mycket biljetter som möjligt och lägga upp det lite snyggt inför entren.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Nära där, Micke! Buffalo.
Jag tror att de bara vill ha debuten på hemmaplan. Jag menar, om inget pappersarbete eller arbete öht(?) kan utföras under OS, så borde han inte ens vara här. Så den biten borde inte vara nå problem kan man tycka.
Jag tror att de bara vill ha debuten på hemmaplan. Jag menar, om inget pappersarbete eller arbete öht(?) kan utföras under OS, så borde han inte ens vara här. Så den biten borde inte vara nå problem kan man tycka.
Bamsefar skrev:MickkeJ skrev:Kan kanske ha nåt att göra med övergångsregler/pappersjobb och att Boston inte kan göra detta innan NHL:s transferfönster öppnar igen efter OS.
Ja, eller Buffalo då Nä, tror nog man vill maximera effekten på hemmaplan, sälja så mycket biljetter som möjligt och lägga upp det lite snyggt inför entren.
Jaja, Buffalo då.
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Var ett familjearrangemang för småknattar med "hockey" o autografskrivning m m på förmiddagen idag. Omark var närvarande.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6532
http://t.sr.se/1o2Gyf6
Bulan och Wallmark om Omark och deras line.
Bulan och Wallmark om Omark och deras line.
Ingemar- Antal inlägg : 698
http://luleahockey.se/artikel/49111/
Runt klockan 17.00 kommer Linus Omark upp för en intervju bakom ståplats innan han återvänder till laget för att förbereda sig inför sin hemmapremiär i ett kokande Coop Norrbotten Arena.
Runt klockan 17.00 kommer Linus Omark upp för en intervju bakom ståplats innan han återvänder till laget för att förbereda sig inför sin hemmapremiär i ett kokande Coop Norrbotten Arena.
http://www.nsd.se/sport/alla-vet-vi-vad-linus-omark-behover-for-att-lyckas-8328277.aspx
Rubrik: "Alla vet vi vad Linus Omark behöver för att lyckas"
Citatet: "Linus Omarks värsta skada är mer känd under namnet Johan Forsberg."
En ganska lång krönika av Pelle som handlar om Omark och framförallt vilka spelartyper han borde ha bredvid sig. Pelles krönikor är oftast väldigt läsvärda. I bloggform när han hade den uppgiften för några år sen så blev det inte så mycket vettigt. Men i krönikor kan jag ofta uppskatta Pelles alster.
Rubrik: "Alla vet vi vad Linus Omark behöver för att lyckas"
Citatet: "Linus Omarks värsta skada är mer känd under namnet Johan Forsberg."
En ganska lång krönika av Pelle som handlar om Omark och framförallt vilka spelartyper han borde ha bredvid sig. Pelles krönikor är oftast väldigt läsvärda. I bloggform när han hade den uppgiften för några år sen så blev det inte så mycket vettigt. Men i krönikor kan jag ofta uppskatta Pelles alster.
Jag undrar om det blir så stora förändringar, Foppa blir nog kvar med Omark. Enda är väl att Mannberg kliver in på Hedmans plats. Men lite småkul skrivet av Pelle Cervenka om Omarks skada, samt att han i övrigt har många poänger i krönikan.
Rönken- Antal inlägg : 17811
http://www.nsd.se/sport/bloggar/k-markt/ronnqvist-revisited/?blog=7127235&entry=8330013
Lars158 skrev:http://www.nsd.se/sport/bloggar/k-markt/ronnqvist-revisited/?blog=7127235&entry=8330013
Känns inte så oväntat, är det förresten bara jag eller är det bland första gångerna man får någon som frågar lite mer specifikt om en kedja. Inte som annars att man nöjer sig med ett standardsvar, trevligt måste jag säga.
Lars158 skrev:http://www.nsd.se/sport/bloggar/k-markt/ronnqvist-revisited/?blog=7127235&entry=8330013
Mkt negativt från min sida nu, ber om ursäkt för det men det där är ju helt bedrövliga svar på frågorna. Känner hur jag rent av blir förbannad.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Rönken skrev:Lars158 skrev:http://www.nsd.se/sport/bloggar/k-markt/ronnqvist-revisited/?blog=7127235&entry=8330013
Känns inte så oväntat, är det förresten bara jag eller är det bland första gångerna man får någon som frågar lite mer specifikt om en kedja. Inte som annars att man nöjer sig med ett standardsvar, trevligt måste jag säga.
Det där uppskattades oerhört mycket! Mer sånt.. Om Olle haltar vid sidan av isen - vilket jag inte hade en aning om - så kan det ju absolut förklara varför han ser så himla loj och seg ut.. Just den här öppenheten skulle jag vilja se mer utav, även om jag förstår om tränarna vill hålla stängda dörrar för att inte ge motståndarna några som helst fördelar.
Tycker ändå det ligger en del i Rönkens svar ang omgivning, man får inte per automatik kika på vad som fungerat förr.
"- Det tror jag är farligt, framför allt för att hockeyn då var helt annorlunda. På den tiden spelade alla lag man mot man i försvaret, det räckte att Linus drog sin kille för att det skulle bildas ett överläge. Nu för tiden är det inte så enkelt, du måste pumpa på med fart under längre tid i anfallszon för att skapa chanserna. Det är en annan sport nu."
Sen vidhåller jag min egen uppfattning om att jag tror en vänsterspade passar bättre med Omark vilket med all tydlighet visade sig vid Walles mål senast.
"- Det tror jag är farligt, framför allt för att hockeyn då var helt annorlunda. På den tiden spelade alla lag man mot man i försvaret, det räckte att Linus drog sin kille för att det skulle bildas ett överläge. Nu för tiden är det inte så enkelt, du måste pumpa på med fart under längre tid i anfallszon för att skapa chanserna. Det är en annan sport nu."
Sen vidhåller jag min egen uppfattning om att jag tror en vänsterspade passar bättre med Omark vilket med all tydlighet visade sig vid Walles mål senast.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6532
Jag tror absolut en snabb och rivig forward är ett bra kompliment till omark och wallmark. Problemet är bara att foppa inte håller måttet.
Hade vi kunnat klona ledin så hade saken varit biff.
Hade vi kunnat klona ledin så hade saken varit biff.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Hedman vill jag se med Omark/Wallmark, alternativt Cehlarik. Foppa ska inte vara i den kedjan.
Redbear- Antal inlägg : 6780
Hedman hade kanske funkat, men grejen är att jag inte gärna vill sära på Fogström, Fabbe och Hedman då jag tycker att den kedjan fungerat väldigt bra mot slutet. Fruktansvärt jobbig att möta och de får faktiskt fast pucken riktigt bra i anfallszon och skapar en del lägen också när de är inne och kör.
Sedan vill jag också ge Cehlarik chansen så hade gärna sett honom få sin chans bredvid Wallmark och Omark.
Sedan vill jag också ge Cehlarik chansen så hade gärna sett honom få sin chans bredvid Wallmark och Omark.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
LulefanGBG skrev:Hedman hade kanske funkat, men grejen är att jag inte gärna vill sära på Fogström, Fabbe och Hedman då jag tycker att den kedjan fungerat väldigt bra mot slutet. Fruktansvärt jobbig att möta och de får faktiskt fast pucken riktigt bra i anfallszon och skapar en del lägen också när de är inne och kör.
Nu ska jag häda lite men jag hade velat prova Omark med Fogström och Hedman. Båda dessa spelare har lite offensiv i sig, Fogström är en bra tvåvägscenter och kan städa upp efter de andra två och Hedman kan bana väg, är ok med pucken och har ett ok skott. Gör det enkelt och byt plats på Fabbe och Omark bara så tror jag det blir helt ok.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Fogström är väldigt underskattad. Tycker han är en väldigt komplett center. Hade kanske inte alls varit dumt att prova honom med Omark.
Cehlarik och Fogström har ju dessutom förra säsongen fungerat väldigt bra ihop. Tänk:
Omark, Fogström, Cehlarik
Det kanske inte är så dumt.
Cehlarik och Fogström har ju dessutom förra säsongen fungerat väldigt bra ihop. Tänk:
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Cehlarik är så långt ifrån laget att han inte ens platsar att värma bänk, spelar han slutspel så är det pga 3-4 skador eller liknande scenario dessvärre.
LulefanGBG skrev:Fogström är väldigt underskattad. Tycker han är en väldigt komplett center. Hade kanske inte alls varit dumt att prova honom med Omark.
Har jag ju sagt hela tiden. Fogström (Lavander) och Cehlarik (Harju)
Kan ju knappast vara sämre än nu iaf
Slapshot- Antal inlägg : 3294
4 poäng på 4 matcher är väl ändå helt godkänt, trots att han inte fått det att stämma så bra i sin kedja. Men har väl inte direkt sett så bra ut som jag hade trott, men hade kanske lite orealistiska förväntningar. Men det kanske kommer mer!
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Tycker han sett bra ut ändå, i det stora hela. Bra på att hålla pucken och hittar passningarna som förväntat, sedan är det ju som så att Foppa inte är rätt person för att hantera passningarna tyvärr. Det jag kände med Omark var att 4-5 matcher för att spela in sig är ok, för att acklimatisera sig efter spelsystem och medspelare. Problemet är att hela laget sett ut att vara helt ointresserade av att spela hockey, kan bli knepigt att bara slå på dom känslorna inför slutspelet.
Märkligt att hela laget åkt på pyspunka sedan han anslöt?
Lajon- Antal inlägg : 4397
Såg bra ut mot Örebro trots allt, men är som tidigare under säsongen att man bara klappar igenom totalt vid motgång verkar det som.
Men fyra raka förluster? När hände det senast?
Lajon- Antal inlägg : 4397
Det verkar som att Omark för med sig 'otur' (i brist på annat ord) till lagen han hamnar i. Hur var det i Schweiz när han vann skytteligan ? Åke inte de ut i slutspelet (Zug) ?
zamboni- Antal inlägg : 94
Zug var ett bottenlag i början av säsongen innan Zäta och Brunner anlände. De slutade trea i tabellen och åkte ut i semifinalen mot Bern med 3-4 i matcher. Bern vann sedan finalen.
kobbe- Antal inlägg : 4
Ingen som har hört något mer huruvida han tänker inför nästa säsong? Vore onekligen roligt att få se åtminstone en av våra topp-Linusar (nej, Persson hör inte hit) i Luleå Hockey nästa säsong.
En fundering angående värvningen av Omark... undra hur väl Osten hade förankrat denna i-slutet-av-säsongen-värvning med coachteamet egentligen? Tycker att man fortfarande kämpade med att försöka hitta rätt bland formationer innan OS-upphållet och så slänger man in en "impact"-spelare som Omark i sökandet och det blev hela havet stormar i laguppställningen. Osten har kunnat göra denna värvning helt på egen hand då han visste att det skulle bli så positiv uppståndelse kring detta även fast Rönken & Co kanske såg behov av andra spelartyper i slutet av säsongen och inför slutspelet. Det är ju inte särdeles optimalt att hålla på att laborera med formationerna när slutspelet har börjat med en trupp där alla spelare i truppen till synes finns att tillgå. I detta sammanhang hade det förstås varit bra om Omark hade anslutit betydligt tidigare under säsongen, (såvida Rönken & Co anser att han är en önskespelare och sista avgörande pusselbit i lagets spelsystem dvs...)
Dalle- Antal inlägg : 449
Dalle skrev:En fundering angående värvningen av Omark... undra hur väl Osten hade förankrat denna i-slutet-av-säsongen-värvning med coachteamet egentligen? Tycker att man fortfarande kämpade med att försöka hitta rätt bland formationer innan OS-upphållet och så slänger man in en "impact"-spelare som Omark i sökandet och det blev hela havet stormar i laguppställningen. Osten har kunnat göra denna värvning helt på egen hand då han visste att det skulle bli så positiv uppståndelse kring detta även fast Rönken & Co kanske såg behov av andra spelartyper i slutet av säsongen och inför slutspelet. Det är ju inte särdeles optimalt att hålla på att laborera med formationerna när slutspelet har börjat med en trupp där alla spelare i truppen till synes finns att tillgå. I detta sammanhang hade det förstås varit bra om Omark hade anslutit betydligt tidigare under säsongen, (såvida Rönken & Co anser att han är en önskespelare och sista avgörande pusselbit i lagets spelsystem dvs...)
Tror du spikade huvudet ordentligt där och det kan vara orsaken och förklaringen till mycket. Att "Osten" har värvat spelare som Rönnqvist inte ville ha känns som en förklaring till märkliga bänkningar och motsatt överutnyttjande av spelare som inte presterar i paritet med deras förmodade skils. Undrar om inte det kan vara en orsak för Rönnqvists "Timeout" han orkar helt enkelt inte gnabbas med Osten längre.
Problemet är att det stundtals har sett ut så här hela säsongen. Virrigt försvarsspel och viljelöst...nu är det väl snäppet värre kanske men det är då ingenting som är någon nyhet. Omark kan väl säkert påverka men det är inte hela sanningen tror jag. Tror problemet sitter högre upp än i spelartruppen. Alla kan inte bli så klappkassa på en gång.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Fan är det bara jag som är förvånad över hur pass dålig klubbteknik Omark har? Han är väldigt fantasirik men pucken vill inte sitta på hans blad alls och hans klubbteknik sinkar hans grymt bra tänkta dragningar. Jag hade faktiskt större förhoppningar om att han utvecklat klubbtekniken på andra sidan pölen men han är just nu ljusår ifrån Klasens klubbteknik.
Dentos- Antal inlägg : 894
Dentos skrev:Fan är det bara jag som är förvånad över hur pass dålig klubbteknik Omark har? Han är väldigt fantasirik men pucken vill inte sitta på hans blad alls och hans klubbteknik sinkar hans grymt bra tänkta dragningar. Jag hade faktiskt större förhoppningar om att han utvecklat klubbtekniken på andra sidan pölen men han är just nu ljusår ifrån Klasens klubbteknik.
Jodå, tycker han ser grymt otränad ut, knappt ngt flås och hinner inte med sig själv knappt....hmmm.
Har för mig att Rönken i någon intervju pratade om att Omark skulle träna sig i form? Vad gjorde han veckorna innan han kom till Luleå? Åt marshmallows?
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Lulefan: Han var på semester i karibien så mycket möjligt att han faktiskt åt marshmallows
Pontaking- Antal inlägg : 1343
Omark sa själv i en intervju att han skulle ta igen två veckorna han haft uppehåll ifrån. Han nämnde att han skulle varar nertränade första matcherna men visst ser det fortsatt segt ut.
Omarks senaste vinst var mot Washington den 12 januari. Sedan har han varit på isen i 12 raka torskar. Imponerande...
Polyfemos- Antal inlägg : 1756
Polyfemos skrev:Omarks senaste vinst var mot Washington den 12 januari. Sedan har han varit på isen i 12 raka torskar. Imponerande...
Man kan undra hur mycket han dragit in på sju senaste.
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Rykte: Omark på väg till Jokerit för 14/15.
http://www.iltasanomat.fi/khl/art-1288667559375.html
Donowitz- Antal inlägg : 4312
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/khl/article18622516.ab
Inget nytt direkt.
Inget nytt direkt.
bearjew skrev:Rykte: Omark på väg till Jokerit för 14/15.
Han och Harju är redan klar för Jokerit
Zeth- Antal inlägg : 152
Kan man tro att Osten körde prestationsbaserat kontrakt?stormvägen skrev:Polyfemos skrev:Omarks senaste vinst var mot Washington den 12 januari. Sedan har han varit på isen i 12 raka torskar. Imponerande...
Man kan undra hur mycket han dragit in på sju senaste.
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Sida 18 av 20 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20
Liknande ämnen
» Linus Omark, Del 2
» Linus Nässén
» Musiken presenteras av Linus Omark, vilken låt?
» Linus Fröberg
» Linus Persson
» Linus Nässén
» Musiken presenteras av Linus Omark, vilken låt?
» Linus Fröberg
» Linus Persson
Sida 18 av 20
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet