2013-03-21, SM-Kvartsfinal 5, Luleå - Frölunda
+45
LuleåWinston
MttG
Pajala
Ulfstrk
storraggarn
Svin Sausage
Kato
LHF96
MrA
Salle
shevko
rasbiologen
Redbear
BjörnGapet
hokkzorz
Donten_
knutten
Homer96
amarule
Rayko
FruktHamster
Lajon
Chris Hendrix
Beast.
Bamsefar
pingu
Slapshot
Norlin
Lars158
Myrman
Zeb Macahan
MickkeJ
LulefanGBG
Mange
Mr Bister
kokostrollet
Rönken
Snikne Ville
Högljudd
delphi
Urken
BodenSwe
Dave Rock
Admin
49 posters
Sida 7 av 8
Sida 7 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: 2013-03-21, SM-Kvartsfinal 5, Luleå - Frölunda
Jag upplevde det som första kvartsfinal matchen som var jämn. Tidigare fyra matcher tycker jag LHF haft ett klart kommando i. Skottstatestiken var väldigt jämn tror jag med. Efter LHF dominans i 1a kom Frölunda in i 2a, sen 3e rätt jämn tror jag. Dock intog jag några öl i tältet lyssnades till den underbara BDA orkestern före match och hade känslorna utanpå sen resten av matchen.
Underbart med Hedman tillbaka. Jämnade verkligen ut det fysiska spelet och enormt viktig för segern idag
Underbart med Hedman tillbaka. Jämnade verkligen ut det fysiska spelet och enormt viktig för segern idag
Lars158- Antal inlägg : 9805
Rayko skrev:Kallar dem det skandal när Luleå drabbades av frölundas fusk i förrgår, det kallar jag skandal, en jätteskandal.
Det bortdömda målet? Ja det var fel men ni har fått 2 feldömda mål med er också. Det som gick in och godkändes kan ni inte klaga på för ni fick övertaget spelmässigt efter det målet då det blev ett långt avbrott.
storraggarn- Antal inlägg : 730
Vilken jävla skön vinst. Skönaste i den här serien än sålänge.
Tycker 1-0 målet är helt solklar. Hudacek står utanför sin målgård och trasslar in sig i Vihko. Att man inte får störa målvakten i målgården är en sak, men när han själv åker utanför målgården så får han skylla sig själv.
Citerar ett inlägg på AB där någon kopierat in regel 595 d)
"En målvakt ska bestraffas om han utanför sitt målområde hindrar anfallande spelare som försöker spela pucken eller nå en motståndare."
Så skulle det vara något där skulle det vara en avvaktande utvisning på Hudacek, nu blev det ju dock mål så då skulle den inte heller verkställts.
Tycker 1-0 målet är helt solklar. Hudacek står utanför sin målgård och trasslar in sig i Vihko. Att man inte får störa målvakten i målgården är en sak, men när han själv åker utanför målgården så får han skylla sig själv.
Citerar ett inlägg på AB där någon kopierat in regel 595 d)
"En målvakt ska bestraffas om han utanför sitt målområde hindrar anfallande spelare som försöker spela pucken eller nå en motståndare."
Så skulle det vara något där skulle det vara en avvaktande utvisning på Hudacek, nu blev det ju dock mål så då skulle den inte heller verkställts.
Dave Rock- Antal inlägg : 2042
storraggarn skrev:Rayko skrev:Kallar dem det skandal när Luleå drabbades av frölundas fusk i förrgår, det kallar jag skandal, en jätteskandal.
Det bortdömda målet? Ja det var fel men ni har fått 2 feldömda mål med er också. Det som gick in och godkändes kan ni inte klaga på för ni fick övertaget spelmässigt efter det målet då det blev ett långt avbrott.
men herregud, finns du på riktigt? trodde bara MoDo hade sånna otroligt enögda supporters.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Fast Frölunda har ju fått godkända mål som inte skulle varit mål också. T.ex. senast när det skulle varit utvisning för hog klubba innan 3-1 osv. Filmning innan PP till 2-1
Helt klart har Luleå varit bättre laget på nästan allt i nästan varje period. Bara det fysiska spelet som Frölunda varit bättre på i några matcher och så målvaktsmatchen. Sedan är det mest flyt med domslut och stolpträffar som hållit siffrorna nere.
Denna matchserie borde ha varit avgjord, men det är ju lite sånt som när det inte alltid går som det borde som är charmen med idrott trots allt.
Nu är det bara hoppas vi kan skapa hokkyfest med en storseger på lördag.
Helt klart har Luleå varit bättre laget på nästan allt i nästan varje period. Bara det fysiska spelet som Frölunda varit bättre på i några matcher och så målvaktsmatchen. Sedan är det mest flyt med domslut och stolpträffar som hållit siffrorna nere.
Denna matchserie borde ha varit avgjord, men det är ju lite sånt som när det inte alltid går som det borde som är charmen med idrott trots allt.
Nu är det bara hoppas vi kan skapa hokkyfest med en storseger på lördag.
Kato- Antal inlägg : 1413
Hedman man of the match.
Stabilt att se Robin o Kilen i samma backpar.
Klasen försvann stora delar av matchen, förhoppningsvis kan Pyöräläs frånvaro vara del av förklaringe.
Hudacek är den som kan vinna detta åt Frölunda, även om de gör den jämnaste matchen ikväll.
edit
Dock verkar ju "köksvägen" vara en svag punkt för Hudacek, såg seg ut i förflyttningen vid fler tillfällen än Cehlariks kasse.
Stabilt att se Robin o Kilen i samma backpar.
Klasen försvann stora delar av matchen, förhoppningsvis kan Pyöräläs frånvaro vara del av förklaringe.
Hudacek är den som kan vinna detta åt Frölunda, även om de gör den jämnaste matchen ikväll.
edit
Dock verkar ju "köksvägen" vara en svag punkt för Hudacek, såg seg ut i förflyttningen vid fler tillfällen än Cehlariks kasse.
Senast ändrad av Snikne Ville den tor 21 mar 2013, 23:17, ändrad totalt 1 gång
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Snacka om att en spelare som Hedman har saknats i Rönnqvists lag sen han blev tränare i Luleå, undrar hur det hade gått mot AIK om man haft Hedman.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Det där gjode ni bra utan mig! Skön och absolut nödvändig seger
Nu får vi ladda för en bortamatch där Fusklunda är piskade att vinna. Domarna blir förstås avgörande.
Men alltså! Det som hände vid vårt 1-0 mål idag är ju bara en liten skitsak! Otroligt att Det blev sånt liv om det. Men jag förstår att Fusklundafansen ville ha även det målet bortdömt. Det har ju gått så bra förut!
Nu får vi ladda för en bortamatch där Fusklunda är piskade att vinna. Domarna blir förstås avgörande.
Men alltså! Det som hände vid vårt 1-0 mål idag är ju bara en liten skitsak! Otroligt att Det blev sånt liv om det. Men jag förstår att Fusklundafansen ville ha även det målet bortdömt. Det har ju gått så bra förut!
Myrman- Antal inlägg : 4663
Ja en eller två till tunga powerforwards av Hedmans kaliber till nästa säsong vore önskvärt.Rönken skrev:Snacka om att en spelare som Hedman har saknats i Rönnqvists lag sen han blev tränare i Luleå, undrar hur det hade gått mot AIK om man haft Hedman.
Vad kommer LG Niemi att klaga på nu då tror ni?
Tänkte precis skriva att nu kan man se fram emot att läsa när LG stolpskott förklarar att första målet skulle dömts bort, att Vihko är en pajas som försöker få Hidacek att låsa fast sitt benskydd i Vihkos ben.Rönken skrev:Vad kommer LG Niemi att klaga på nu då tror ni?
Tycker att Mannberg gjorde en av sina bästa matcher i A-laget, riktigt pigg utan att åka bort sig.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Bamsefar skrev:Tycker att Mannberg gjorde en av sina bästa matcher i A-laget, riktigt pigg utan att åka bort sig.
Visserligen gjorde han bort sig på 2-1 men i övrigt tycker jag han gjorde en bra match. Får se vad det landar på nästa säsong, tror nog trots allt att spel i Asplöven är att föredra framför att vara 13:e forward.
Rönken skrev:Bamsefar skrev:Tycker att Mannberg gjorde en av sina bästa matcher i A-laget, riktigt pigg utan att åka bort sig.
Visserligen gjorde han bort sig på 2-1 men i övrigt tycker jag han gjorde en bra match. Får se vad det landar på nästa säsong, tror nog trots allt att spel i Asplöven är att föredra framför att vara 13:e forward.
Inte riktigt Mannbergs plats där men visst kunde han gjort den situationen bättre.Tycker nog det är dags att ge han en full säsong med A-laget. Ska vi satsa på egna spelare och juniorer så måste det visa sig oxo att man kan ta en plats och nog verkar han ha potential att ta klivet upp till ES-standard.
Bamsefar skrev:Rönken skrev:Bamsefar skrev:Tycker att Mannberg gjorde en av sina bästa matcher i A-laget, riktigt pigg utan att åka bort sig.
Inte riktigt Mannbergs plats där men visst kunde han gjort den situationen bättre.Tycker nog det är dags att ge han en full säsong med A-laget. Ska vi satsa på egna spelare och juniorer så måste det visa sig oxo att man kan ta en plats och nog verkar han ha potential att ta klivet upp till ES-standard.
Nej visserligen. Det är sant, fast det är ganska fullt i truppen, samtidigt som även Cehlarik och Porsberger står och knackar på dörren. Hoppas personligen på att nyförvärv som görs är av Hedman-stuket. Fast ja Mannberg skulle kunna ersätta Jakobs fast är nog en rätt liten roll med begränsad speltid då hur som helst.
Tyckte också Mannberg skötte sig bra, men han är som bäst en 4e kedje gnuggare just nu. Ett år till i Asplöven kan nog vara bra för utvecklingen.
F.Ö. Stabil match, kändes nästan som det brukar under säsongen i tredje. Med det menar jag att Luleå kontrollerar matchen, släpper till få giftiga lägen och kontrar blixtsnabbt, underbart att se. Hedman behövs i Scandinavium, jag tror faktiskt på seger där, frölunda spelarna börjar se trötta ut. Jag vet inte om någon såg intervjun med Joel-bitar, jag tyckte han såg uppgiven ut i blicken, som "vi har gjort allt vi kan, men det biter inte"!
F.Ö. Stabil match, kändes nästan som det brukar under säsongen i tredje. Med det menar jag att Luleå kontrollerar matchen, släpper till få giftiga lägen och kontrar blixtsnabbt, underbart att se. Hedman behövs i Scandinavium, jag tror faktiskt på seger där, frölunda spelarna börjar se trötta ut. Jag vet inte om någon såg intervjun med Joel-bitar, jag tyckte han såg uppgiven ut i blicken, som "vi har gjort allt vi kan, men det biter inte"!
DonP- Antal inlägg : 173
Det är klantigt av Hudacek att sätta sig i den situationen att han kan fastna i Vihko utanför målgården. Vihko (om han gör det med flit) gör det riktigt bra som sätter benet där. Ett helt regelrätt agerande som även domarna konstaterade. Det är hockeypoesi helt enkelt!
Bjoern- Antal inlägg : 64
Mycket skador och skavanker på Frölunda nu också, säg att Pebben, Tolsa och Kahnberg inte kommer till spel, då är det rätt decimerat Frölunda samtidigt som Luleå bara saknar Sandell.
Edit: Glömde att Sjöström är bekräftat borta i någon vecka till, så är rätt många ordinarie som kan saknas.
Edit: Glömde att Sjöström är bekräftat borta i någon vecka till, så är rätt många ordinarie som kan saknas.
Senast ändrad av Rönken den tor 21 mar 2013, 23:39, ändrad totalt 1 gång
Det skönaste kanske med matchen är att Rönnken o co visade att de kan ändra gameplan beroende på hur de uppfattade förra matchen, att gå ut o spela mer fysisk för att förekomma fiskrenset vart ju en ytterst medveten taktisk förändring som fuskelunda fick stånga sig blodiga mot i stället för att bara låta det fortgå. Bra jobbat.
Bamsefar skrev:Det skönaste kanske med matchen är att Rönnken o co visade att de kan ändra gameplan beroende på hur de uppfattade förra matchen, att gå ut o spela mer fysisk för att förekomma fiskrenset vart ju en ytterst medveten taktisk förändring som fuskelunda fick stånga sig blodiga mot i stället för att bara låta det fortgå. Bra jobbat.
När Luleå spelar på topp med fysiskt spel, snabba vändningar, hög forecheck är det minst sagt kul att se på matcherna.
Livsviktig seger och därmed otroligt skön! Kan inte annat än hålla med dem som hyllar Hedman! Han har saknats något enormt och jag har vurmat för honom hela säsongen och bara väntat på den här typen av matcher för att han skall komma som mest till rätta. Kör på egen hand över hela Fusklunda idag. Nu menar jag inte att han vinner matchen på egen hand men det fysiska spelet tokdominerar han i. Se bara hur han manglar Kahnberg tidigt i matchen i en helt korrekt och klockren tackling.
Därefter sänker han Axelsson med en klockren propp senare i matchen så att gnäll-Joel tvingas ta till oschysstheter och försvara sin kompis efter avblåsning osv.
Som han körde på! Tyckte även att båda Abbotts var bra i det fysiska spelet idag och Linus Persson passar bra in med dem. Klockren styrning på Abbotts inspel till 2 - 0 där. Givetvis lite flyt men inte desto mindre snyggt. Rätt upp i krysset!
Gustafsson var kanonbra! Känns skönt. Tyckte han var lite darrig förra matchen, både vid avgörande målet, men även vid tidigare ingripanden. Idag släppte han inte en enda farlig retur i onödan och aggerade helt fläckfritt. MÅlet som han släpper är helt otagbart för honom. Snyggt mål de gör där Fusklunda för övrigt.
Vårt första mål är solklart. Hudacek befinner sig utanför sitt målområde och då får man ha kontakt med målvakten. Vihko blir inknuffad av Bell i Hudacek och de båda hakar olyckligt fast i varandra men Vihko kan ju inte upplösas i atomer i samma sekund som han blir knuffad -det är enligt alla fysikens lagar helt omöjligt för Vihko att undvika situationen där, så Hudacek får klart skylla sig själv. Hade situationen varit i målgården hade det varit annorlunda, även om Vihko blev knuffade eller inte in i Hudacek.
Sedan hör det till saken att Fusklunda-fansen verkar gnälla mer över situationen än spelarna och tränarna själva. Lill-Kenta sade ju inför andra perioden att han inte tyckte att situationen var tillräckligt för att döma bort målet om jag inte minns fel.
EDIT: Och snälla någon se till att vi tar med Cehlarik ner till Göteborg på Fredag!
Därefter sänker han Axelsson med en klockren propp senare i matchen så att gnäll-Joel tvingas ta till oschysstheter och försvara sin kompis efter avblåsning osv.
Som han körde på! Tyckte även att båda Abbotts var bra i det fysiska spelet idag och Linus Persson passar bra in med dem. Klockren styrning på Abbotts inspel till 2 - 0 där. Givetvis lite flyt men inte desto mindre snyggt. Rätt upp i krysset!
Gustafsson var kanonbra! Känns skönt. Tyckte han var lite darrig förra matchen, både vid avgörande målet, men även vid tidigare ingripanden. Idag släppte han inte en enda farlig retur i onödan och aggerade helt fläckfritt. MÅlet som han släpper är helt otagbart för honom. Snyggt mål de gör där Fusklunda för övrigt.
Vårt första mål är solklart. Hudacek befinner sig utanför sitt målområde och då får man ha kontakt med målvakten. Vihko blir inknuffad av Bell i Hudacek och de båda hakar olyckligt fast i varandra men Vihko kan ju inte upplösas i atomer i samma sekund som han blir knuffad -det är enligt alla fysikens lagar helt omöjligt för Vihko att undvika situationen där, så Hudacek får klart skylla sig själv. Hade situationen varit i målgården hade det varit annorlunda, även om Vihko blev knuffade eller inte in i Hudacek.
Sedan hör det till saken att Fusklunda-fansen verkar gnälla mer över situationen än spelarna och tränarna själva. Lill-Kenta sade ju inför andra perioden att han inte tyckte att situationen var tillräckligt för att döma bort målet om jag inte minns fel.
EDIT: Och snälla någon se till att vi tar med Cehlarik ner till Göteborg på Fredag!
Senast ändrad av LulefanGBG den tor 21 mar 2013, 23:46, ändrad totalt 1 gång
LulefanGBG- Antal inlägg : 12315
Gillade också Rönkens känsloyttringar. Knutna nävar och vrål.
Blev nästan irriterad på karln när han stod helt orörlig efter att Hjalle kvitterade mot DIF i avgörande kvarten i förrfjol.
Blev nästan irriterad på karln när han stod helt orörlig efter att Hjalle kvitterade mot DIF i avgörande kvarten i förrfjol.
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Känslan man hade sen man gick upp till matchstart var hemsk. En otroligt jobbig känsla i magen. Trodde jag var sjuk ett tag
Nu känns det grymt att vi lyckades vinna till slut i denna otroligt viktiga match.
Att åka ner till Fuskstaden med 2-3 i matcher hade känts mardrömsaktigt.
Nu känns det bättre, och fortsätter Gustafsson att spela stabilt så ska vi fixa det här. För vi kommer inte ha råd med billiga insläppta mål i Scandinavium igen.
Spika igen JG.
Och se till att avgöra under ordinarie tid
Nu känns det grymt att vi lyckades vinna till slut i denna otroligt viktiga match.
Att åka ner till Fuskstaden med 2-3 i matcher hade känts mardrömsaktigt.
Nu känns det bättre, och fortsätter Gustafsson att spela stabilt så ska vi fixa det här. För vi kommer inte ha råd med billiga insläppta mål i Scandinavium igen.
Spika igen JG.
Och se till att avgöra under ordinarie tid
knutten- Antal inlägg : 327
Det är visserligen inte klart än, men hade vi torskat idag hade jag grävt ner mig och inte kunnat sova innan lördagens match spelats
Cehlarik är med på lördag enl NSD, Fattas bara annat.
Ja, nu kommer man att sova MYCKET bättre i natt än för två kvällar sedan.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Lajon skrev:Ja, nu kommer man att sova MYCKET bättre i natt än för två kvällar sedan.
Jag kommer att sova till skillnad för två kvällar sedan. Nåja, var nästan så illa iaf.
Pentothal- Antal inlägg : 158
storraggarn skrev:MickkeJ skrev:Vihkos gester var riktade mot hycklaren J.Lundqvist och resten av bänken som stod och skrek åt han.storraggarn skrev:LHF96 skrev:storraggarn skrev:Ni skulle vinna med 1 mål om vi inte tog ut målvakten, 1 mål som var felaktig och då har ni även skadat 4 av våra spelare som vi behöver. Redan nu kan jag fastställa att ni inte har något i en semifinal att göra.
Jag säger som Vihko skulle ha sagt. Buhuuuu :'(
Fast Vikho gör bara det hos folk som är däckade och har fått en hjärnskakning.
För övrigt var jag på matchen i Tisdags i Scandinavium och jag kan berätta att när Sandström låg orörlig på isen och EFTER att sjukvårdaren (inte bara luleås läkare utan ambulanssjukvårdaren) hade kommit in på isen så stod hela Frölundaklacken och sjöng "stå upp som en riktig man". Det var inte förrens sjukvårdaren vinkade till sig sin kollega som kom in med BÅR på isen som dom tystna.
Så ni ska inte snacka om dålig respekt för spelare!
Det var några få som gjorde det, annars så klappade stora delar av arenan. Dock så är han nu tillbaka i nästa match så förmodligen gjorde han en "Skrbek" och överspelade helt enkelt. Dock så när Hudacek gjorde illa sig så hånade alla fans i Luleå han genom att först bua och sen ropa "Ha ha Hudacek".
Men du, kom igen nu. Om vi alla tar av oss cyklopen en sekund så:
Även OM LHFs mål ikväll var felaktigt och vi vann med ett mål (innan ni tog ut mv), så kan man säga EXAKT samma sak om det bortdömda målet i förra matchen. Den matchen slutade oavgjort med ett potentiellt (solklart enligt mig, men jag sade av med cyklop) feldömt borttaget mål.
Vad gäller att frölunda har åkt på skador:
Jag missade tyvärr tacklingen på Kahnberg så jag kan inte uttala mig om den, men domare och tom hockeyligan har granskat Vihkos tackling och de hade samma åsikt som övriga icke-vf-fans, dvs det var inte en förseelse som ska generera avstängning.
Klackens ramsor:
ALLA klackar har sämre sidor. Säkert i olika utsträckning och vilken av Luleås/Frölundas som varit värst kan säkert diskuteras länge, men så länge vi är överens om att det är förkastligt så är den diskussionen rätt irrelevant. Om någon är potentiellt skadad ska man inte stå och kasta skit mot vederbörande. Inte svårare än så.
Slutligen då, är LHF värdiga semifinalister?
Luleå har - tycker jag - varit det bättre laget i SAMTLIGA matcher hittills och statistiken håller med mig. Att i det läget prata om ovärdig vinnare är ovärdigt i sig.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
FruktHamster skrev:storraggarn skrev:MickkeJ skrev:Vihkos gester var riktade mot hycklaren J.Lundqvist och resten av bänken som stod och skrek åt han.storraggarn skrev:LHF96 skrev:storraggarn skrev:Ni skulle vinna med 1 mål om vi inte tog ut målvakten, 1 mål som var felaktig och då har ni även skadat 4 av våra spelare som vi behöver. Redan nu kan jag fastställa att ni inte har något i en semifinal att göra.
För övrigt var jag på matchen i Tisdags i Scandinavium och jag kan berätta att när Sandström låg orörlig på isen och EFTER att sjukvårdaren (inte bara luleås läkare utan ambulanssjukvårdaren) hade kommit in på isen så stod hela Frölundaklacken och sjöng "stå upp som en riktig man". Det var inte förrens sjukvårdaren vinkade till sig sin kollega som kom in med BÅR på isen som dom tystna.
Det var några få som gjorde det, annars så klappade stora delar av arenan. Dock så är han nu tillbaka i nästa match så förmodligen gjorde han en "Skrbek" och överspelade helt enkelt. Dock så när Hudacek gjorde illa sig så hånade alla fans i Luleå han genom att först bua och sen ropa "Ha ha Hudacek".
Även OM LHFs mål ikväll var felaktigt och vi vann med ett mål (innan ni tog ut mv), så kan man säga EXAKT samma sak om det bortdömda målet i förra matchen. Den matchen slutade oavgjort med ett potentiellt (solklart enligt mig, men jag sade av med cyklop) feldömt borttaget mål.
Jag missade tyvärr tacklingen på Kahnberg så jag kan inte uttala mig om den, men domare och tom hockeyligan har granskat Vihkos tackling och de hade samma åsikt som övriga icke-vf-fans, dvs det var inte en förseelse som ska generera avstängning.
Klackens ramsor:
ALLA klackar har sämre sidor. Säkert i olika utsträckning och vilken av Luleås/Frölundas som varit värst kan säkert diskuteras länge, men så länge vi är överens om att det är förkastligt så är den diskussionen rätt irrelevant. Om någon är potentiellt skadad ska man inte stå och kasta skit mot vederbörande. Inte svårare än så.
Luleå har - tycker jag - varit det bättre laget i SAMTLIGA matcher hittills och statistiken håller med mig. Att i det läget prata om ovärdig vinnare är ovärdigt i sig.
Tappert att du ens försöker Fruktis! Angående Hedmans tackling på Kahnberg är det en schysst tackling med olycklig utgång.
Rayko skrev:Kallar dem det skandal när Luleå drabbades av frölundas fusk i förrgår, det kallar jag skandal, en jätteskandal.
Skandalrubriker ger klick. Klick ger pengar.
Det är allt man behöver veta för att betygsätta journalistik, tyvärr.
Jag har sagt det förut: låt murvlarna säga vad fan de vill. Efter vi tagit hem Le Mat till sin rättmätiga plats kommer de alla hylla oss.
FORZA LULEÅ!!
Rönken skrev:FruktHamster skrev:storraggarn skrev:MickkeJ skrev:Vihkos gester var riktade mot hycklaren J.Lundqvist och resten av bänken som stod och skrek åt han.storraggarn skrev:LHF96 skrev:storraggarn skrev:Ni skulle vinna med 1 mål om vi inte tog ut målvakten, 1 mål som var felaktig och då har ni även skadat 4 av våra spelare som vi behöver. Redan nu kan jag fastställa att ni inte har något i en semifinal att göra.
Klackens ramsor:
Tappert att du ens försöker Fruktis! Angående Hedmans tackling på Kahnberg är det en schysst tackling med olycklig utgång.
Och på en jävla iPad dessutom! Ingen ska säga att jag inte har hopp för mänskligheten
Hur blir det om vi går vidare till semifinal, får vi möta Färjestad och Skellefteå får möta Linköping som är de sämst placerade laget från grundserien? eller hur äre de fungerar?
Mange- Antal inlägg : 6611
Mange skrev:Hur blir det om vi går vidare till semifinal, får vi möta Färjestad och Skellefteå får möta Linköping som är de sämst placerade laget från grundserien? eller hur äre de fungerar?
Japp så blir det, vi får möta Färjestad om vi går vidare.
Se upp för Linköping som pulvriserat Hv71 i kvarten där har Skellefte nåt att bita i.
Homer96- Antal inlägg : 349
Pajala skrev:storraggarn skrev:LHF96 skrev:storraggarn skrev:Ni skulle vinna med 1 mål om vi inte tog ut målvakten, 1 mål som var felaktig och då har ni även skadat 4 av våra spelare som vi behöver. Redan nu kan jag fastställa att ni inte har något i en semifinal att göra.
hur känns det att vara en förlorare ? både i hockey och ditt normala liv, hur nu ditt normala liv ser ut, nä nu ska jag gå och fetta in baklampan på skotern min
Men du verkar ju ha hjärnskakning
LHF96- Antal inlägg : 3532
Homer96 skrev:Mange skrev:Hur blir det om vi går vidare till semifinal, får vi möta Färjestad och Skellefteå får möta Linköping som är de sämst placerade laget från grundserien? eller hur äre de fungerar?
Japp så blir det, vi får möta Färjestad om vi går vidare.
Se upp för Linköping som pulvriserat Hv71 i kvarten där har Skellefte nåt att bita i.
Nej Nej... Prata INTE om semifinalen än.... JINX
Enligt Nyström på expressen att anledningen till att Hedman inte spelat 2 matcher är att han blivit petad. Kan det verkligen stämma? Då är det riktig usel coachning om det stämmer, vilket jag inte tror.
Rayko- Antal inlägg : 740
Rayko skrev:Enligt Nyström på expressen att anledningen till att Hedman inte spelat 2 matcher är att han blivit petad. Kan det verkligen stämma? Då är det riktig usel coachning om det stämmer, vilket jag inte tror.
No way.. Iaf inte för sitt spel. Om han blivit petad så har han gjort något dumt utanför isen.
Inte en chans att han blivit petad för att tränarna inte tyckt han platsat. Ska isåfall vara något privat. Men jag tvivlar.
Hoppas vi kan ta det redan på Lördag och få 5 vilodagar innan semifinalerna drar igång. En del spelare behöver det säkert.
Hoppas vi kan ta det redan på Lördag och få 5 vilodagar innan semifinalerna drar igång. En del spelare behöver det säkert.
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
Robert Hedlund twittrar att Joel Lundqvist ska träna med Luleå (slutspelsbomb).
Rayko skrev:Robert Hedlund twittrar att Joel Lundqvist ska träna med Luleå (slutspelsbomb).
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=19787
chiII- Antal inlägg : 1038
Det är väldigt enkelt. Ta fram den förbannade regelboken och läs reglerna. Befinner sig målvakten utanför målgården så får motståndare ha kontakt med honom. Ingen får medvetet hindra den andra från att flytta sig till spelet,(varken målvakt eller utespelare), men här krokar de helt uppenbart ihop med varandra av en olyckshändelse och Hudacek försöker komma loss åt ena hållet och Vihko åt andra. Vihko söker inte upp Hudacek utan blir knuffad in i Hudacek av en Fusklunda-back. Som jag sagt innan, Vihko kan ju inte upplösas i atomer i samma sekund han blir knuffad av Brendan Bell.
Solklart mål. Kan omöjligt bli bortdömt. Inte ens Lill-Kenta Johansson tyckte att situationen var tillräcklig för att döma bort målet. När allt kommer omkring protesterade inte ens Fusklunda -spelarna värst mycket även om Hudacek protesterade ljudligt. (Som alla målvakter gjort i det läget ty han är ju faktiskt förhindrard att rädda pucken även om felet är hans eget eller hans lagkamrats -Bell). Alltså borde Fusklunda -fansen knipa käft.
Vad gäller vårt mål senast i Skandal -i- analium så blir det bortdömt p.g.a en felaktig avblåsning vilket vem som helst kan se på bilderna eftersom pucken ligger en decimeter bakom Hudacek när avblåsningen kommer. Borde vart ett solklart mål men eftersom avblåsningen redan gjorts döms det korrekt bort. Tyvärr. Olyckligt. Vi borde vunnit den matchen med det målet men nu blev det inte så. Domarna gör misstag ibland och vi borde f.ö. avgjort den matchen utan det målet under ordinarie tid med alla andra chanser vi hade.
Vad gäller vårt mål i första matchen som blir godkänt så kan jag hålla med Fusklunda-fansen om att det borde varit en utvisning på Cam Abbott där för tripping. Det fanns inget uppsåt men man är ansvarig för sin egen klubba, många Luleå-fans tycker säkert tvärtemot, men jag kan ge Fusklunda-fansen så mycket. Däremot hade det målet varit av mindre betydelse eftersom vi ändå dominerade den matchen rätt rejält och hade vunnit även om man plockar bort det målet.
Jag kan även ge Fusklunda-fansen att vi gjorde ett mål i ett PP som inte borde varit ett PP i andra matchen i Delfinen. Samma sak där dock. Vi vann den matchen tämligen komfortabelt ändå och dominerade rätt rejält. Målet var dessutom fullt godkänt, det var utvisningen som föranledde det som var felaktig men det går att plocka fram 5 -10 utvisningar till åt blandade håll som varit tveksamma under matchserien. Fusklunda gjorde fö. ett mål i ett PP de fick som enligt mig absolut inte borde varit PP men sådant är livet ibland. Minns inte vilken match det var nu, har för mig första i Skandal-i-analium.
Beträffande olika tacklingssiutationer:
1. Vihkos tackling på Pebben hade inget ont uppsåt, inte för många skär, hoppades inte in (dvs båda skridskorna i isen), ingen armbåge mot huvudet osv. Det kan däremot med objektiva ögon tyckas att han borde vikt av när han såg att Pebben böjde sig, men det är svårt att hinna göra avväganden. Personligen tycket inte jag att det var en ojuste tackling men den var gränsfall och kunde med lite otur ha givit en tuffare utvisning. Däremot absolut ingen jävla avstägning som Fusklunda-fansen gnäller om.
2. Lundqvists tackling på Sandell borde ha givit en 2a. enligt mig men inte heller den borde ha lett till någon avstängning så det snacket kan vi lika gärna lägga ner i båda fallen.
3. Vad gäller Hedmans tackling på Kahnberg igår så var den inget annat än KLOCKREN! Otur att Kahnberg blir skadad, förhoppningsvis är han tillbaka i morgon, men som sagt; Det gör ont att möta Herminator.
4. Vad gäller Hedmans tackling på Lip-Dicken så var den lika klockren. Open ice, rakt framifrån utan armbågar eller klubbor, med båda fötterna i isen och utan extra skär på en puckförande spelare. Dicken får lära sig att se upp när Herminator är på isen helt enkelt. Däremot borde Lundqvist åkt för en cross-checking eller roughing direkt efteråt när han puttar omkull Hedman för att skydda sin lipsill till kompis. Lundqvist klarade sig där, som vanligt. Han är ju seriens gullegris nummer 1.
4. Samma Lundqvist borde åkt ut 2 + 2 för sin medvetna klubbspets i ansiktet på Chris Abbott, (eller var det Cam?) i matchen senast i Skandal -i -analium, men klarade sig återigen.
Ang. skadade spelare:
1. Vihko skadar inte Pebben med uppsåt. Det är en olycka.
2. Lundqvist skadar inte Sandell med uppsåt. Det är en olycka.
3. Hedman skadar inte Kahnberg med uppsåt. Det är en olycka.
Dessutom är det ju Fusklunda som verkar vilja spela tufft och fysiskt. De första matcherna var inte så fysiska eftersom Luleå hade mest puck och därmed var helt ointresserade av att tacklas, man tacklar ju inte sina egna spelare. Vi dominerade rätt rejält. Fusklunda gjorde dock som AIK i fjol, svarade med att börja spela fysiskt, och det gjorde man med all rätta för det funkade ju för AIK i fjol och det har gjort att Fusklunda hänger kvar i den här serien. I år är vi dock bättre förberedda på det, med t.ex. F.Svensson, Pavel Skrbek och Anton Hedman. Spelar Fusklunda fysiskt så är det klart att vi nu när vi kan svarar upp med samma medel. Det torde vara ecklatant att det blir den logiska konsekvensen för Fusklunda. Således kan talesättet att ger man sig in i leken så får man leken tåla tillämpas.
Fusklunda vill spela fysiskt, OK, då gör vi det, men då skall de fan inte gnälla sedan när det blir som det blir.
Det gör ont att möta Herminator!
Solklart mål. Kan omöjligt bli bortdömt. Inte ens Lill-Kenta Johansson tyckte att situationen var tillräcklig för att döma bort målet. När allt kommer omkring protesterade inte ens Fusklunda -spelarna värst mycket även om Hudacek protesterade ljudligt. (Som alla målvakter gjort i det läget ty han är ju faktiskt förhindrard att rädda pucken även om felet är hans eget eller hans lagkamrats -Bell). Alltså borde Fusklunda -fansen knipa käft.
Vad gäller vårt mål senast i Skandal -i- analium så blir det bortdömt p.g.a en felaktig avblåsning vilket vem som helst kan se på bilderna eftersom pucken ligger en decimeter bakom Hudacek när avblåsningen kommer. Borde vart ett solklart mål men eftersom avblåsningen redan gjorts döms det korrekt bort. Tyvärr. Olyckligt. Vi borde vunnit den matchen med det målet men nu blev det inte så. Domarna gör misstag ibland och vi borde f.ö. avgjort den matchen utan det målet under ordinarie tid med alla andra chanser vi hade.
Vad gäller vårt mål i första matchen som blir godkänt så kan jag hålla med Fusklunda-fansen om att det borde varit en utvisning på Cam Abbott där för tripping. Det fanns inget uppsåt men man är ansvarig för sin egen klubba, många Luleå-fans tycker säkert tvärtemot, men jag kan ge Fusklunda-fansen så mycket. Däremot hade det målet varit av mindre betydelse eftersom vi ändå dominerade den matchen rätt rejält och hade vunnit även om man plockar bort det målet.
Jag kan även ge Fusklunda-fansen att vi gjorde ett mål i ett PP som inte borde varit ett PP i andra matchen i Delfinen. Samma sak där dock. Vi vann den matchen tämligen komfortabelt ändå och dominerade rätt rejält. Målet var dessutom fullt godkänt, det var utvisningen som föranledde det som var felaktig men det går att plocka fram 5 -10 utvisningar till åt blandade håll som varit tveksamma under matchserien. Fusklunda gjorde fö. ett mål i ett PP de fick som enligt mig absolut inte borde varit PP men sådant är livet ibland. Minns inte vilken match det var nu, har för mig första i Skandal-i-analium.
Beträffande olika tacklingssiutationer:
1. Vihkos tackling på Pebben hade inget ont uppsåt, inte för många skär, hoppades inte in (dvs båda skridskorna i isen), ingen armbåge mot huvudet osv. Det kan däremot med objektiva ögon tyckas att han borde vikt av när han såg att Pebben böjde sig, men det är svårt att hinna göra avväganden. Personligen tycket inte jag att det var en ojuste tackling men den var gränsfall och kunde med lite otur ha givit en tuffare utvisning. Däremot absolut ingen jävla avstägning som Fusklunda-fansen gnäller om.
2. Lundqvists tackling på Sandell borde ha givit en 2a. enligt mig men inte heller den borde ha lett till någon avstängning så det snacket kan vi lika gärna lägga ner i båda fallen.
3. Vad gäller Hedmans tackling på Kahnberg igår så var den inget annat än KLOCKREN! Otur att Kahnberg blir skadad, förhoppningsvis är han tillbaka i morgon, men som sagt; Det gör ont att möta Herminator.
4. Vad gäller Hedmans tackling på Lip-Dicken så var den lika klockren. Open ice, rakt framifrån utan armbågar eller klubbor, med båda fötterna i isen och utan extra skär på en puckförande spelare. Dicken får lära sig att se upp när Herminator är på isen helt enkelt. Däremot borde Lundqvist åkt för en cross-checking eller roughing direkt efteråt när han puttar omkull Hedman för att skydda sin lipsill till kompis. Lundqvist klarade sig där, som vanligt. Han är ju seriens gullegris nummer 1.
4. Samma Lundqvist borde åkt ut 2 + 2 för sin medvetna klubbspets i ansiktet på Chris Abbott, (eller var det Cam?) i matchen senast i Skandal -i -analium, men klarade sig återigen.
Ang. skadade spelare:
1. Vihko skadar inte Pebben med uppsåt. Det är en olycka.
2. Lundqvist skadar inte Sandell med uppsåt. Det är en olycka.
3. Hedman skadar inte Kahnberg med uppsåt. Det är en olycka.
Dessutom är det ju Fusklunda som verkar vilja spela tufft och fysiskt. De första matcherna var inte så fysiska eftersom Luleå hade mest puck och därmed var helt ointresserade av att tacklas, man tacklar ju inte sina egna spelare. Vi dominerade rätt rejält. Fusklunda gjorde dock som AIK i fjol, svarade med att börja spela fysiskt, och det gjorde man med all rätta för det funkade ju för AIK i fjol och det har gjort att Fusklunda hänger kvar i den här serien. I år är vi dock bättre förberedda på det, med t.ex. F.Svensson, Pavel Skrbek och Anton Hedman. Spelar Fusklunda fysiskt så är det klart att vi nu när vi kan svarar upp med samma medel. Det torde vara ecklatant att det blir den logiska konsekvensen för Fusklunda. Således kan talesättet att ger man sig in i leken så får man leken tåla tillämpas.
Fusklunda vill spela fysiskt, OK, då gör vi det, men då skall de fan inte gnälla sedan när det blir som det blir.
Det gör ont att möta Herminator!
Någon som vet varför Skrbek blev så tokig i slutet?
Nej jag såg inte vem det var han blev förbannad på. Undrade också mycket över det. Det var ju inget direkt som jag såg som hände så skulle gissa på att det var någon motståndare som sade något olämpligt.Rayko skrev:Någon som vet varför Skrbek blev så tokig i slutet?
Skrbek har ju lirat i Fusklunda så några av dem kanske vet vilka knappar man skall trycka på...
Ja har också funderat på de. Kan de ha varit en tackling efter slutsignal!LulefanGBG skrev:Nej jag såg inte vem det var han blev förbannad på. Undrade också mycket över det. Det var ju inget direkt som jag såg som hände så skulle gissa på att det var någon motståndare som sade något olämpligt.Rayko skrev:Någon som vet varför Skrbek blev så tokig i slutet?
Skrbek har ju lirat i Fusklunda så några av dem kanske vet vilka knappar man skall trycka på...
Är det bara jag eller har kommentatorerna svängt över och börjat hålla på frölunda efter det dom kvitterade till 2-2 i matcher? Redan nere i match 4 i göteborg så sitter Arto och kläcker ur sig än det ena än det andra om hur bra frölunda är osv. Igår gick ju Åström igång och yrade gång på gång om målet som skulle vart bortdömt.
Tycker det var bäst när dom skulle intervjua domarna efter matchen och dom börjar jiddra om att det skall vara bortdömt osv. Domarna förklarar precis hur det ligger till och att det är ett godkänt mål. Dom säger tom att dom har tittat på det extra gånger i domarrummet och kommit fram till samma sak. Lika förbannat så fortsätter dom att försöka påstå att det skulle vart regelvidrigt på ngt sätt.
Tycker det var bäst när dom skulle intervjua domarna efter matchen och dom börjar jiddra om att det skall vara bortdömt osv. Domarna förklarar precis hur det ligger till och att det är ett godkänt mål. Dom säger tom att dom har tittat på det extra gånger i domarrummet och kommit fram till samma sak. Lika förbannat så fortsätter dom att försöka påstå att det skulle vart regelvidrigt på ngt sätt.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Är ju inget nytt att vi har media och experter emot oss.hokkzorz skrev:Är det bara jag eller har kommentatorerna svängt över och börjat hålla på frölunda efter det dom kvitterade till 2-2 i matcher? Redan nere i match 4 i göteborg så sitter Arto och kläcker ur sig än det ena än det andra om hur bra frölunda är osv. Igår gick ju Åström igång och yrade gång på gång om målet som skulle vart bortdömt.
De försöker sätta press på domarna inför avslutningen av serien eftersom de hellre ser att Fusklunda går vidare.
Skrbek o en till Luleåspelare satte in en rejäl dubbeltackling med en sekund kvar, inte helt uppskattat av Frölundaspelarna med efterföljande tuppfäktning som konsekvens.Dave Rock skrev:Ja har också funderat på de. Kan de ha varit en tackling efter slutsignal!LulefanGBG skrev:Nej jag såg inte vem det var han blev förbannad på. Undrade också mycket över det. Det var ju inget direkt som jag såg som hände så skulle gissa på att det var någon motståndare som sade något olämpligt.Rayko skrev:Någon som vet varför Skrbek blev så tokig i slutet?
Hälsningar
En som såg matchen
Hehe, var väl lite förblindad av segerrusetSnikne Ville skrev:Skrbek o en till Luleåspelare satte in en rejäl dubbeltackling med en sekund kvar, inte helt uppskattat av Frölundaspelarna med efterföljande tuppfäktning som konsekvens.Dave Rock skrev:Ja har också funderat på de. Kan de ha varit en tackling efter slutsignal!LulefanGBG skrev:Nej jag såg inte vem det var han blev förbannad på. Undrade också mycket över det. Det var ju inget direkt som jag såg som hände så skulle gissa på att det var någon motståndare som sade något olämpligt.Rayko skrev:Någon som vet varför Skrbek blev så tokig i slutet?
Hälsningar
En som såg matchen
Men var ju inte helt fel ute
Redan när det var 10 sekunder kvar hade jag fullt upp med att varva knutna närvar i luften med segervrål så jag missade nog en del där i slutet skall villigt erkännas. Såg bara när domarna ledde bort Skrbek och att han var rasande.Snikne Ville skrev:Skrbek o en till Luleåspelare satte in en rejäl dubbeltackling med en sekund kvar, inte helt uppskattat av Frölundaspelarna med efterföljande tuppfäktning som konsekvens.Dave Rock skrev:Ja har också funderat på de. Kan de ha varit en tackling efter slutsignal!LulefanGBG skrev:Nej jag såg inte vem det var han blev förbannad på. Undrade också mycket över det. Det var ju inget direkt som jag såg som hände så skulle gissa på att det var någon motståndare som sade något olämpligt.Rayko skrev:Någon som vet varför Skrbek blev så tokig i slutet?
Hälsningar
En som såg matchen
Jag trodde innan matchen att Sören Perssons intåg i matchserien skulle vara negativ för oss, men det blev tvärtom. Det blev mycket mindre utvisningar och ju färre bp och pp det är i matchen desto bättre för oss. I fem mot fem så har inte Frölunda mycket att komma med.
Sida 7 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Liknande ämnen
» 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda
» 2013-03-15, SM-Kvartsfinal 2, Frölunda - Luleå
» 2013-03-17, SM-Kvartsfinal 3, Luleå - Frölunda
» 2013-03-19, SM-Kvartsfinal 4, Frölunda - Luleå
» 2013-03-23, SM-Kvartsfinal 6, Frölunda - Luleå
» 2013-03-15, SM-Kvartsfinal 2, Frölunda - Luleå
» 2013-03-17, SM-Kvartsfinal 3, Luleå - Frölunda
» 2013-03-19, SM-Kvartsfinal 4, Frölunda - Luleå
» 2013-03-23, SM-Kvartsfinal 6, Frölunda - Luleå