2013-03-02, Elitserieomgång 54, Luleå - Färjestad

+34
Snikne Ville
Donten_
pucken
knutten
UnSaccoDiSoldi
pingu
stormvägen
Huselius1
Bamsefar
Urken
Mange
Kato
MickkeJ
LulefanGBG
NallePhu
tibet
Pajala
Lars158
Jonken
Salle
BodenSwe
Old Brooklyn
delphi
Rayko
Chris Hendrix
Slapshot
Johan__
rasbiologen
Tony Moore
Beast.
ollle
Redbear
Admin
38 posters

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

2013-03-02, Elitserieomgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 5 Empty Sv: 2013-03-02, Elitserieomgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av delphi lör mar 02, 2013 8:59 pm

Ja, vi har verkligen fått 4 riktigt lovande kedjor. Tyvärr var det bara en av dem som spelade idag. Vi kommer bli supergiftiga i slutspelet om vi går in med fullt lag. Cehlarik spelar som en gud just nu. Riktigt kul o se!
delphi
delphi

Antal inlägg : 400

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-02, Elitserieomgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 5 Empty Sv: 2013-03-02, Elitserieomgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av Snikne Ville lör mar 02, 2013 9:20 pm

Tycker framförallt kemin mellan Fogen o Vihko är helvass o kompletteras perfekt av Cehlarik.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6525

Inlägg av Myrman lör mar 02, 2013 9:23 pm

BodenSwe skrev:Jag ser inga problem med laget Luleå satte på banan. Speciellt när vi inte vet hur skadorna är på vissa spelare.
Uppenbarligen.

Vi har fortfarande minst en 3:e plats i egna händer. Och en 4:e plats är långt ifrån katastrof.
Just nu tar jag vilket lag som helst i kvarten, inget av 5-8 lagen imponerar just nu.
Sen får man se hur det blir i en eventuell semifinal.
Klart att man är besviken efter en torsk, särskilt när man haft ledningen såpass sent i matchen. Men nu är det ju som det är. Många spelare behöver repa sig inför slutspelet. Tror nog vi gör bäst i att glömma den här matchen och börja tänka på nästa. Som sagt, det är ingen katastrof om vi skulle torska den också. Fast visst vill vi avsluta grundserien med en seger.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4663

Inlägg av farre lör mar 02, 2013 10:09 pm

Bara jag som tycker domarna iår går från klarhet till klarhet i inkompetens iår? Hur kan Bastiansen var det väl tror jag åka ut för hög klubba när koivisto ligger platt i backen och får klubban på sig?
I slutspelet när allt synas under förstoringsglas kommer domarkåren få det svettigt minst sagt.
farre
farre

Antal inlägg : 2143

Inlägg av delphi lör mar 02, 2013 10:36 pm

farre skrev:Bara jag som tycker domarna iår går från klarhet till klarhet i inkompetens iår? Hur kan Bastiansen var det väl tror jag åka ut för hög klubba när koivisto ligger platt i backen och får klubban på sig?
I slutspelet när allt synas under förstoringsglas kommer domarkåren få det svettigt minst sagt.

Det ska, enligt regelboken, vara 2 minuter där.
delphi
delphi

Antal inlägg : 400

Inlägg av Bjoern lör mar 02, 2013 10:42 pm

farre skrev:Bara jag som tycker domarna iår går från klarhet till klarhet i inkompetens iår? Hur kan Bastiansen var det väl tror jag åka ut för hög klubba när koivisto ligger platt i backen och får klubban på sig?

Ja Bastiansens "höga" klubba var ju läcker! Tycker generellt bara att det är tråkigt att spelförstörande moment inte bedöms hårdare. Färjestad är överlägset bäst i Elitserien på att utnyttja detta genom bromsa upp motståndarna med en massa små interferencar. Färjestad är riktigt duktiga på dessa detaljer och lär bli riktigt jobbiga att möta i slutspelet, det är således viktigt att de hamnar fyra!

Bjoern

Antal inlägg : 64

Inlägg av Dave Rock lör mar 02, 2013 11:22 pm

Tycker vi gör en helt okej match idag med tanke på vilka som är borta.
Har man så många topp spelare borta borde man egentligen inte ha så mycket att sätta emot en FBK som jagar en andra plats med två matcher.

Bara hoppas alla är tillbaka till kvartsfinalerna.

Härligt att Skrbek fick näta han kommer bli otroligt viktig.

Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042

Inlägg av Dave Rock lör mar 02, 2013 11:27 pm

Salle skrev:Känns sjukt onödigt med förlust idag. Detta kan leda till att vi får fbk i semi istället för hv. Vilket känns jävla mkt tuffare, FAN va illa

SÅ JÄVLA onödigt

Vi hade andraplatsen i en ask

Skamligt dåligt

Vi hade ju ledningen och allt

Det här kan bli fasligt avgörande i slutspelet......
Ja men kolla vilka spelare vi hade borta idag. Plocka bort motsvarande spelare från vilket lag som helst och ställ dom sedan mot ett av seriens bästa lag som jagar andra plats så kommer det bli tufft att ta 3 poäng.

Sedan angående eventuella semi motstånd. Vi går väl för guld och då kommer vi i vilket fall som helst behöva slå ut minst ett av Fbk och skaik så om vi ställs mot någon av dom redan i en semi ser jag inte som ett problem i sig. Vi måste som sagt iallfall slå ut någon av dom för att ta Guldet och det är allt som räknas.

Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042

Inlägg av Chris Hendrix sön mar 03, 2013 12:44 am

Det spelar ingen roll vilka vi får möta i kvart/semi/final även om det är skoj att spekulera.

B.S.T.L!
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248

Inlägg av LulefanGBG sön mar 03, 2013 2:52 am

Chris Hendrix skrev:Tack UnSaccoDiSoldi för ett sansat inlägg. Smile Kan knappt hänga här efter förlustmatcher eftersom jag blir så irriterad på alla kappvändare.
Kappvändare?

Handlar inte idrott i mångt och mycket om att slitas mellan hopp och förtvivlan? Förutsättningarna ändras ju dramatiskt i parti och minut. Likväl som man hyllar laget vid motgång och lyfter fram det som är bra då så måste man ju i motgång kunna lyfta fram det som är dåligt. Nu är det givetvis inte tal om någon förtvivlan efter gårdagens resultat, men en enorm besvikelse i mitt fall.

Idag tyckte jag att flera saker var sämre. Det innebär ju inte att jag vänder kappan efter vinden eller slutar att tro på Luleå, men jag är realist och utgår från rådande förutsättningar. 2a -platsen är inte omöjlig men just nu ligger vi 4a och vi slarvade bort bättre förutsättningar igår eftermiddag och det retar mig. Framförallt retar det mig föra att oavsett 2a-plats, 3e-plats eller 4e-plats så missade vi idag ett ypperligt läge att garantera oss hemmaplansfördel mot Färjestad i Slutspelet. Kanske lyckas vi med det nästa match och då skall jag glädjas, annars ber jag till högre makter om att vi slipper möta dem, jag tror nämligen att vi har lättare att vinna i Skellefteå än i Karlstad.

Vinner vi nästa match kommer jag självklart hylla laget för det man gjorde bra.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12315

Inlägg av LulefanGBG sön mar 03, 2013 3:02 am

Salle skrev:Skillnaden blir trots allt några miljoner i klubbkassan........
Exakt! Det är betydligt bättre att ryka mot FÄrjestad eller Saik i en final än i en semifinal. Minst 2 hemmamatcher extra. Alltså ekonomiska fördelar. Det är dessutom en veckas längre hockeyunderhållning som jag definitivt inte tackat nej till.

Självklart är jag med BodenSwe om att man skall kunna slå alla för att ta SM-Guld, (det resonemanget är självklart), men genom att placera sig bäst i tabellen så får man också bäst förutsättnignar i ett slutspel, därför hade Luleå om man nu slutar tvåa gjort sig förtjänta av att slippa t.ex. Färjestad i Semi och sedan i sådant fall få möta dem i en Final. Det är sportsligt rättvist. Slutar vi fyra så visst, då måste vi slå Färjestad i en Semifinal för att ta oss till Final. Det är också rättvist.

Förutsatt att vi och Färjestad nu tar oss förbi kvarten dvs. De scenarion vi målar upp nu som konsekvenser av olika eventuella tabellplaceringar förutsätter ju alla att vi tar oss förbi kvarten först och det blir inte det enklaste oavsett vilka vi möter men det borde vara en rimlig målsättning trots allt. Dock viktigt att poängtera att man inte är i Semi förens man vunnit kvarten.
LulefanGBG
LulefanGBG

Inlägg av LulefanGBG sön mar 03, 2013 3:06 am

Salle skrev:
UnSaccoDiSoldi skrev:
Salle skrev:Förstår inte vad som är negativt med att inse att vi indirekt kan ha mistat en finalserie ikväll. Hade vi knegat hem denna match hade vi kunnat få HV i en semifinalserie. Nu lär det bli Saik/Fbk.

Jag menar att chansen pa en 2a plats fortfarande ar relativt god.
Nu verkar folk gett upp chansen att na den.

Tror FBK kommer fa slita for 3 pinnar mot borta mot Rogle. Aven om de vinner sa kanske det bara blir med uddamalet...
Lule maste fortfarande vinna mot HV pa Tisdag, men det antog vi alla redan innan kvallens matcher (HV skulle bara vinna mot Rogle) sa situationen ar inte helt tokig.

Vinner Lule o vinner FBK sa blir HV fyra istallet och det innebar:
Lule vs FBK i semi. Detta ar val det du, Salle, och flera andra menar.
I andra semin:
Skellefte vs HV/det laget som slar ut HV i kvarten.

Hoppas Rogle kan knipa en pinne pa Tisdag, da ar vi tillbaka pa "ruta 1" igen.

Vad är poängen med att komma tvåa (mot alla odds) på tisdag? Vi får fortfarande möta fbk i semi då.. Om vi kommer dit..

Hade vi vunnit IDAG hade vi styrt FBK mot en semifinalkamp mot SkAIK medan vi kunnat få HV...

Fatta skillnaden mot final....
Poängen med att komma tvåa är väl att om vi nu slår ut Färjestad i Semi och HV71 slår ut Skellefteå, (inte alls omöjligt), så har vi hemmaplansfördel i Finalen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Inlägg av Salle sön mar 03, 2013 9:49 am

LulefanGBG skrev:
Poängen med att komma tvåa är väl att om vi nu slår ut Färjestad i Semi och HV71 slår ut Skellefteå, (inte alls omöjligt), så har vi hemmaplansfördel i Finalen.

Haha no shit. Men att få hemmaplansfördel i finalen är ju sådär viktigt om man inte tar sig dit... Wink
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370

Inlägg av Beast. sön mar 03, 2013 11:25 am

Jag är ganska säker på att vi skulle knäcka HV71 i slutspelet. Speciellt om vi skulle ha hemmaplansfördel. Deras tröga backar skulle inte palla 7 matcher mot Luleås press. Det kan jag nästan lova faktiskt

FBK däremot är jag riktigt rädd för. Inte på grund utav att de är ett bättre lag egentligen utan för att vi har så FÖRTVIVLAT svårt nere i Karlstad. Traditionens makt är enormt stor i just detta fallet. Och dessutom har de ES klart bäste målvakt i Salak. Wesslau och JG/Rautio i all ära men Salak är faktiskt ett snäpp bättre och dessutom har han ju ett sjukt spökgrepp om Luleåspelarnas huvud när det gäller att göra mål på honom nere i Löfbergs. Otäckt...
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040

Inlägg av Pajala sön mar 03, 2013 11:52 am

Beast. skrev:Jag är ganska säker på att vi skulle knäcka HV71 i slutspelet. Speciellt om vi skulle ha hemmaplansfördel. Deras tröga backar skulle inte palla 7 matcher mot Luleås press. Det kan jag nästan lova faktiskt

FBK däremot är jag riktigt rädd för. Inte på grund utav att de är ett bättre lag egentligen utan för att vi har så FÖRTVIVLAT svårt nere i Karlstad. Traditionens makt är enormt stor i just detta fallet. Och dessutom har de ES klart bäste målvakt i Salak. Wesslau och JG/Rautio i all ära men Salak är faktiskt ett snäpp bättre och dessutom har han ju ett sjukt spökgrepp om Luleåspelarnas huvud när det gäller att göra mål på honom nere i Löfbergs. Otäckt...

kan bara hålla med, det sitter så djupt rotat i luleå att alltid förlora i ES mot just färjestad, alla blir som små rädda hamstrar, så andra platsen i serien är ett måste om nu ska ha skuggan av en chans att ta oss till final.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18747

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet