2013-02-23, Elitserieomgång 51, Luleå - Skellefteå
+38
Högljudd
kralle
cavenn
Lajon
Midiland
NallePhu
Myrman
Huselius1
delphi
BodenSwe
rasbiologen
Bamsefar
Rönken
tibet
storraggarn
Mange
Limpan
MickkeJ
JayDee
Johan__
Luleafans89
Salle
Jonken
Pajala
Loop
Snikne Ville
ollle
Urken
Krobbe
Beast.
Tony Moore
Rayko
Donten_
LubosC
LulefanGBG
Redbear
Admin
42 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2013-02-23, Elitserieomgång 51, Luleå - Skellefteå
Väldigt underhållande match. Domarna gör en riktigt kass match med fördelar/nackdelar åt båda håll. Att man aldrig vänjer sig vid deras uselhet.
Såklart så blev man otroligt besviken men efter lite alkohol intag och efter att man funderat lite på det hela så får man ändå se det positiva i matchen. Vi saknade väldigt många bra spelare och inga kedjor såg ut som dom egentligen ska se ut som några har nämnt redan här.
Håller med dom flesta i alla plus som har delats ut men ett förbannat stort minus ska Rönken och resten av gänget på bänken ha. Hur fan tänker dom när dom plockar in Olausson gång efter gång som straffskytt?!?! Tänkte direkt när jag såg att han skulle lägga en straff att nu är det kört. Har han satt någon straff någonsin? Fogström har gjort sjuttioelva mål de senaste matcherna, Vikho har varit stekhet och sprutat in poäng, låt någon av dom lägga istället för fan! Sen vill jag dela ut ett minus till Koivisto också. Tycker att han missar otroligt många solklara målchanser match efter match. Dags att träna lite avslut där. Fast det är ju inte bara han som behöver det iofs men han sticker ut ur mängden enligt mig.
Såklart så blev man otroligt besviken men efter lite alkohol intag och efter att man funderat lite på det hela så får man ändå se det positiva i matchen. Vi saknade väldigt många bra spelare och inga kedjor såg ut som dom egentligen ska se ut som några har nämnt redan här.
Håller med dom flesta i alla plus som har delats ut men ett förbannat stort minus ska Rönken och resten av gänget på bänken ha. Hur fan tänker dom när dom plockar in Olausson gång efter gång som straffskytt?!?! Tänkte direkt när jag såg att han skulle lägga en straff att nu är det kört. Har han satt någon straff någonsin? Fogström har gjort sjuttioelva mål de senaste matcherna, Vikho har varit stekhet och sprutat in poäng, låt någon av dom lägga istället för fan! Sen vill jag dela ut ett minus till Koivisto också. Tycker att han missar otroligt många solklara målchanser match efter match. Dags att träna lite avslut där. Fast det är ju inte bara han som behöver det iofs men han sticker ut ur mängden enligt mig.
LubosC- Antal inlägg : 472
LubosC skrev:Väldigt underhållande match. Domarna gör en riktigt kass match med fördelar/nackdelar åt båda håll. Att man aldrig vänjer sig vid deras uselhet.
Ola har nog inskrivet i kontraktet att han ska få lägga straffar. Jag minns en straff som han satte, vet dock inte om det var denna säsong eller förra när han la pucken mellan benen på keepern.
Donten_- Antal inlägg : 2583
Den minns jag också nu när du säger det. Enda målet han har gjort på straff i karriären typ.
Sitter och ser reprisen på matchen just nu och jag måste säga att Gunnarssons pass som leder till 2-1 målet var riktigt läcker. Även Kukans uppåkning över hela planen i slutet på andra perioden var grymt fin, fy fan vilken skridskoåkning killen har. Fan man börjar bli lite orolig att han ska dra över till NHL redan nästa säsong om han fortsätter utvecklas i den här takten.
Sitter och ser reprisen på matchen just nu och jag måste säga att Gunnarssons pass som leder till 2-1 målet var riktigt läcker. Även Kukans uppåkning över hela planen i slutet på andra perioden var grymt fin, fy fan vilken skridskoåkning killen har. Fan man börjar bli lite orolig att han ska dra över till NHL redan nästa säsong om han fortsätter utvecklas i den här takten.
LubosC- Antal inlägg : 472
Ja, Olausson har satt en straff. Om jag minns rätt var det en bortamatch mot Timrå första säsongen med Rönken.
Redbear- Antal inlägg : 6780
Dean har en helt grym top speed och även bra acceleration. Imponerande med den sizen.LubosC skrev:Den minns jag också nu när du säger det. Enda målet han har gjort på straff i karriären typ.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Salle skrev:cavenn skrev:Skicka iväg Linus Persson långt bort från Luleå, direkt. Okej att han gör poäng lite då och då men helvete så värdelös han är! Jag har nog aldrig lagt märke till att han gjort något riktigt riktigt bra på isen utan man märker mest av alla hans jävla misstag som sker gång på gång i varje jävla match.
Jag hade inte tänkt skriva något här men nu pallar jag fan inte se han något mer så det fick bli ett inlägg. #nääthat
Tycker du ska skriva fler gånger! Klok filur.. Det hör man ju på en gång!
"Jag har nog aldrig lagt märke till att han gjort något riktigt riktigt bra på isen utan man märker mest av alla hans jävla misstag som sker gång på gång i varje jävla match."
Om det är generellt för hela säsongen kan jag väl förstå, men sett till den här matchen förstår jag det inte. Att LP gjorde en bra match var min live upplevelse och nu såg jag om matchen på tv och det intrycket har jag igen.
Lars158- Antal inlägg : 9805
Sur torsk men men skall man hitta ngt riktigt bra från matchen igår var det 2'a perren. Vi spelade rikrigt riktigt bra då.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Du skjuter ungefär som Frallan m.a.o.Myrman skrev:Det var meningen att plussa på ditt fina inlägg men råkade få till ett minus i stället. Jäkla iPad! Ber om ursäkt för det.Tigerman skrev:Bra match av Luleå och vi hade förtjänat tre poäng, men för tusan vi måste få igång PP't till slutspelet! Kanske blev det iofs extra dåligt idag p.g.a Klasens och Kilströms frånvaro.
Frallans PP-skott påminner mig mest om ett citat från en Lucky Luke-stripp: "Jag kan inte träffa en ladugårdsvägg. Inifrån. Jag vet, jag har försökt!"
Skämt åsido, tackar
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2013-01-25, Elitserieomgång 43, Skellefteå - Luleå
» 2012-12-06, Elitserieomgång 31, Luleå - Skellefteå
» 2012-11-13, Elitserieomgång 21, Skellefteå - Luleå
» 2012-09-15, Elitserieomgång 02, Luleå - Skellefteå
» 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå
» 2012-12-06, Elitserieomgång 31, Luleå - Skellefteå
» 2012-11-13, Elitserieomgång 21, Skellefteå - Luleå
» 2012-09-15, Elitserieomgång 02, Luleå - Skellefteå