2013-02-16, Elitserieomgång 49, Luleå - Frölunda
+23
Tony Moore
Bamsefar
Beast.
storraggarn
rasbiologen
MickkeJ
Rönken
delphi
LulefanGBG
NallePhu
Myrman
Mange
Lars158
FruktHamster
Johan__
Urken
ollle
BodenSwe
Chris Hendrix
Redbear
Salle
Admin
27 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2013-02-16, Elitserieomgång 49, Luleå - Frölunda
Slapshot skrev:Snikne Ville skrev:Alltså, Kukan kan fan bli hur bra som helst! Instämmer om Cehlarik, bra kordination för en så storvuxen spelare i hans ålder. Var är det där nicket som alltid skall grina på Luleås finnar förresten...?
Har aldrig gnällt på Fogström och Vihko. Vihko har alltid varit en favorit för mig då han alltid ger 110%.
Det är mest på Hirchovits som jag gnällt, vilket är helt befogat. Sedan att finnar saknar vinnarmentalitet rent generellt är ju även det fakta. Tycker bara inte man ska bygga ett lag runt finnar och sedan förvänta sig SM guld.
Men det var ju kul att Luleå tog en övertygande seger till slut. Hoppas dom kan fortsätta så. Då kan dom nog ta sig till en eventuell semifinal.
Det var då ett väldigt svängande med ordet "fakta", på vad sätt skulle det vara "fakta" att Finländare saknar vinnarmentalitet?, mig veterligen utses det vinnare i SM-liga varje år. Så det må vara din subjektiva uppfattning men ngn "fakta" är det förbaske mig inte.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Bamsefar skrev:Slapshot skrev:Snikne Ville skrev:Alltså, Kukan kan fan bli hur bra som helst! Instämmer om Cehlarik, bra kordination för en så storvuxen spelare i hans ålder. Var är det där nicket som alltid skall grina på Luleås finnar förresten...?
Har aldrig gnällt på Fogström och Vihko. Vihko har alltid varit en favorit för mig då han alltid ger 110%.
Det är mest på Hirchovits som jag gnällt, vilket är helt befogat. Sedan att finnar saknar vinnarmentalitet rent generellt är ju även det fakta. Tycker bara inte man ska bygga ett lag runt finnar och sedan förvänta sig SM guld.
Men det var ju kul att Luleå tog en övertygande seger till slut. Hoppas dom kan fortsätta så. Då kan dom nog ta sig till en eventuell semifinal.
Det var då ett väldigt svängande med ordet "fakta", på vad sätt skulle det vara "fakta" att Finländare saknar vinnarmentalitet?, mig veterligen utses det vinnare i SM-liga varje år. Så det må vara din subjektiva uppfattning men ngn "fakta" är det förbaske mig inte.
Håller med. Saknar vinnarmentalitet? Ingen fakta, men du får gärna utveckla..
Satt och såg hela matchen nu iom man missade den live pg en middag man vart bjuden på!!
Laget har hittat 4st kompletta kedjor det kan man dra slutsats av efter gårdagens match!
Abbott:s x2 + Persson man ser dem finner varandra i spelet samtidigt som Linus ligger och fiskar hela tiden efter pucken!
Klasen kommer på Hedman Och Pyörölä vid sig nu vad det lider så den är graverad!
Olle + Koivisto samt Jakobs man ser den kedjan har harmoni
Vhiko + Foggy DÄR finns ett dödligt vapen inför slutspelet + Fabbe där då är det en jävligt vass femma!
Man ser även att laget har mer tryck i buggarna och misstänker att i slutspelet så blir det åka av!
Laget har hittat 4st kompletta kedjor det kan man dra slutsats av efter gårdagens match!
Abbott:s x2 + Persson man ser dem finner varandra i spelet samtidigt som Linus ligger och fiskar hela tiden efter pucken!
Klasen kommer på Hedman Och Pyörölä vid sig nu vad det lider så den är graverad!
Olle + Koivisto samt Jakobs man ser den kedjan har harmoni
Vhiko + Foggy DÄR finns ett dödligt vapen inför slutspelet + Fabbe där då är det en jävligt vass femma!
Man ser även att laget har mer tryck i buggarna och misstänker att i slutspelet så blir det åka av!
NallePhu- Antal inlägg : 18667
Nog har jag Sandell på isen framför Fabbe 7 dagar i veckan
Lars158- Antal inlägg : 9805
Nästan 8
Sjukt sugen på att se mer av Cehlarik! Tråkigt om han inte får chansen när alla är tillbaka!
Slutspelslajnerna!
Abbott-Abbott-Sandell/Jakobs
Jakobs/Sandell-Olausson-Koivisto
Hedman-Pyörälä-Klasen
Cehlarik/Fabbe-Fogis-Vihko
Fabbe/Cehlarik
Porsberger
Kanske?
Sjukt sugen på att se mer av Cehlarik! Tråkigt om han inte får chansen när alla är tillbaka!
Slutspelslajnerna!
Abbott-Abbott-Sandell/Jakobs
Jakobs/Sandell-Olausson-Koivisto
Hedman-Pyörälä-Klasen
Cehlarik/Fabbe-Fogis-Vihko
Fabbe/Cehlarik
Porsberger
Kanske?
Senast ändrad av Salle den sön 17 feb 2013, 15:54, ändrad totalt 2 gånger
Salle- Antal inlägg : 3370
Oj... Det var inte meningen att mobba Persson mer. Glömde bara bort honom! Haha.
Han kan få fylla vattenflaskorna, om inte annat.
Han kan få fylla vattenflaskorna, om inte annat.
Salle- Antal inlägg : 3370
Enskilt största anledningen till vårt hittills enda SM-guld borde väl i tillskrivas en finsk vinnarskalle? Jarmo Myllys! Redan där faller resonemanget om att man inte kan vinna SM-guld med finska vinnarskallar i laget. Torde ju vara ecklatant för vem som helst som följer Luleå.
Fråga HV om man kan vinna SM-Guld med finnar i laget... vill minnas att de vunnit bl.a. med ett par framträdande finnar genom åren.
Fråga HV om man kan vinna SM-Guld med finnar i laget... vill minnas att de vunnit bl.a. med ett par framträdande finnar genom åren.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12315
Cehlariks passning till Vihkos mål tyckte jag var läckert, han stod i bra position och kunnde försökt att få till ett skott själv, istället valde han att förlänga till Vihko som hade ett kanonläge. Tycker iallafall jag tyder på ett kyligt och bra spelsinne
Luleafans89- Antal inlägg : 8
Exakt samma tanke här, grabben spelar moget redan, hoppas han stannar minst 3-4 år till (han är ju bara 95:a).Luleafans89 skrev:Cehlariks passning till Vihkos mål tyckte jag var läckert, han stod i bra position och kunnde försökt att få till ett skott själv, istället valde han att förlänga till Vihko som hade ett kanonläge. Tycker iallafall jag tyder på ett kyligt och bra spelsinne
Kollar repris på matchen. Går att se de där snygga målen några gånger
Redbear- Antal inlägg : 6780
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2013-01-08, Elitserieomgång 37, Frölunda - Luleå
» 2012-12-04, Elitserieomgång 30, Luleå - Frölunda
» 2012-09-27, Elitserieomgång 06, Luleå - Frölunda
» 2012-11-01, Elitserieomgång 19, Frölunda - Luleå
» 2012-01-23, Elitserieomgång 50, Luleå - Frölunda
» 2012-12-04, Elitserieomgång 30, Luleå - Frölunda
» 2012-09-27, Elitserieomgång 06, Luleå - Frölunda