2013-01-08, Elitserieomgång 37, Frölunda - Luleå
+24
Lars158
LulefanGBG
BodenSwe
Slapshot
Mange
delphi
rasbiologen
Rönken
pingu
Limpan
Salle
NallePhu
Bamsefar
ollle
Myrman
storraggarn
Jonken
Chris Hendrix
Pajala
Zeb Macahan
Redbear
Urken
Admin
28 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: 2013-01-08, Elitserieomgång 37, Frölunda - Luleå
Skön seger, ett väl utfört arbete men...de två målen , de som Koivisto o Vikho gör..mer sånt passningspel , nå oavsett, nu vann vi så det är bara att hoppas att svackan har planat ut nu, nu ska det bara uppåt.
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Nu möter vi lagen som ligger under slutspelsstrecket ( Växjö, Timrå, AIK, Rögle ). Jag blir jävligt besviken om vi inte får med oss minst 8 av 12 möjliga poäng där.
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
Varav 3 st av de matcherna är hemmamatcher. Dags att visa inför slutspelet att man inte kommer upp till Delfinen och får med sig poäng hursomhelst.
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Jakobs hur bra som helst idag. Smart spelare med fina åk vägar.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Lars158 skrev:Jakobs hur bra som helst idag. Smart spelare med fina åk vägar.
Skriv inte så där, bli ju bänken nästa match då när du jinxar
Rönken- Antal inlägg : 17811
Jakobs gör ett bra inhopp. Petas han när Klasen/Sandell är tillbaka sliter jag av mig håret.
Linus P är den som ska bort. Han är blekast på banan match efter match. Trots det får han allt som oftast 18 min, så även idag. Tappar pucken varje gång han får den.
Linus P är den som ska bort. Han är blekast på banan match efter match. Trots det får han allt som oftast 18 min, så även idag. Tappar pucken varje gång han får den.
Salle- Antal inlägg : 3370
Hmm undra om jag inte satte mitt powerplay spel. Tror fan det
Jo fan jag har satt PP raden. Ingen utdelning klar än. Var ju inga högoddsar matcher men en tusing borde det väl kunna bli?
härligt, slapp man bli arg på riktigt idag, men fattar inte att frölunda kan vara så jävla dåliga med dom namnen i laget ... ja herre jävlarrrr
Pajala- Antal inlägg : 18817
Bra kväll. 3 poäng och PP spelet jag slängde in på 32kr just före match start gav 1028kr utdelning.
Jakobs riktigt bra. En ass och skapade fler andra lägen till målchanser.
Linus P ser nu ut exakt som han gjort i början av säsongen. Helt ointresserad, ingen kämpaglöd, kladd med puck, påbörjar helt fel åkriktningar etc etc. Tycker han spelade upp sig ett gäng matcher då även poängen trillade in
När Klasen är tillbaka tycker jag man ska testa köra honom med Ola/Toni. Jakobs fortsätter med Hirsch och Pyörälä. Linus P som extraforward
Linus P ser nu ut exakt som han gjort i början av säsongen. Helt ointresserad, ingen kämpaglöd, kladd med puck, påbörjar helt fel åkriktningar etc etc. Tycker han spelade upp sig ett gäng matcher då även poängen trillade in
När Klasen är tillbaka tycker jag man ska testa köra honom med Ola/Toni. Jakobs fortsätter med Hirsch och Pyörälä. Linus P som extraforward
Beast.- Antal inlägg : 2040
Jakobs riktigt bra idag! Fransson var inte populär på läktaren idag, var och varannan krävde att han skulle bli utbytt. Han höll ju på att fixa ett till baklängesmål när han inte fick ut pucken ur zonen, men det slutade ju lyckligtvis bra. Nåja, en trevlig tillställning i Scandinavium allt som allt var det
GMG- Antal inlägg : 1204
Ska man vara rent ärlig så den som ska bort är Sandell för efter sin skada så är han mer än lovligt seg, Det händer inte mycket där i åkning eller något så jag tror gnället på Linus Persson känns lite dåligt placerat då det finns sämre spelare som ska ha hårdare kritik!
NallePhu- Antal inlägg : 18683
NallePhu skrev:Ska man vara rent ärlig så den som ska bort är Sandell för efter sin skada så är han mer än lovligt seg, Det händer inte mycket där i åkning eller något så jag tror gnället på Linus Persson känns lite dåligt placerat då det finns sämre spelare som ska ha hårdare kritik!
Sandell kan åtminstonde ta sig mot mål samt hålla i pucken och skicka vidare den till någon annan spelare i vårt lag. Saker Linus har väldeliga problem med. Sen att det inte går världsfort för Sandell bryr jag mig inte om
Salle- Antal inlägg : 3370
Sandell är ju ingen fartfantom. MEN vi har så få spelare som är lika starka och svåra att flytta på som just den gode Sami. Tycker att Hedman/Sandell/Fabbe är en perfekt 4e lina. Speciellt när det vankas slutspel så kommer deras fysiska och uppoffrande spel verkligen att göra skillnad. Det är iaf vad jag tror!
Beast.- Antal inlägg : 2040
Om vi ska klaga på enskilda spelare så satt jag och irriterade mig på Cam igår. Han slår väldigt många chanspass, tappar ofta pucken och missar pucken när han ska skjuta. Så är det någon som ska bänkas så är det han enligt mig. Fast man kanske får ha överseende med honom lite. Förhoppningsvis kommer han tillbaka i gammalt gott skick lagom till slutspelet.
LubosC- Antal inlägg : 472
Att Cam har uppenbara problem med att spela syns i varje byte, inte är det den "gamla" Cam som är där, han ser helt enkelt inte ut att orka koordinera händer o fötter med huvudet ordentligt och det är väl så att han saknar 12 månaders grundträning. Tror vi inte kan räkna med så mycket av honom den här säsongen.
Bara att vänta till nästa säsong helt enkelt.
Bara att vänta till nästa säsong helt enkelt.
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Ja tyvärr tror jag Cam är mentalt påverkad av hjärnskakningen då han verkar tveka i många situationer som han förut kastade sig in i.
pingu- Antal inlägg : 2418
Beast. skrev:Jakobs riktigt bra. En ass och skapade fler andra lägen till målchanser.
Intressant. Det hade jag också velat se. Tror inte det är omöjligt då säkert tränarna också funderat på det.
För tillfället är Linus Person den svagaste länken. Alternativt hade jag velat se Hedman med Klasen. Tror Hedman skulle skapa mycket utrymme åt Klasen och slå in lite returer/skymma framför mål då Klasen skjuter mycket.
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
LuleåWinston skrev:Beast. skrev:Jakobs riktigt bra. En ass och skapade fler andra lägen till målchanser.
Intressant. Det hade jag också velat se. Tror inte det är omöjligt då säkert tränarna också funderat på det.
För tillfället är Linus Person den svagaste länken. Alternativt hade jag velat se Hedman med Klasen. Tror Hedman skulle skapa mycket utrymme åt Klasen och slå in lite returer/skymma framför mål då Klasen skjuter mycket.
Tyvärr men det kommer nog aldrig att hända, det är rönken vi talar om(alltså att linus p blir extra forward) :/
Mange- Antal inlägg : 6625
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» 2013-02-16, Elitserieomgång 49, Luleå - Frölunda
» 2012-11-01, Elitserieomgång 19, Frölunda - Luleå
» 2012-01-23, Elitserieomgång 50, Luleå - Frölunda
» 2012-12-04, Elitserieomgång 30, Luleå - Frölunda
» 2012-09-27, Elitserieomgång 06, Luleå - Frölunda
» 2012-11-01, Elitserieomgång 19, Frölunda - Luleå
» 2012-01-23, Elitserieomgång 50, Luleå - Frölunda
» 2012-12-04, Elitserieomgång 30, Luleå - Frölunda
» 2012-09-27, Elitserieomgång 06, Luleå - Frölunda