2012-11-24, Elitserieomgång 26, Luleå - Brynäs
+35
Snikne Ville
amarule
LubosC
Tigerman
Urken
Midiland
Redbear
Bamsefar
storstruten
Johan__
Sundance Kid
PM
Lajon
rockjohan
Babblo
Chris Hendrix
GMG
BodenSwe
Old Brooklyn
Kato
Beast.
Donten_
Tony Moore
Zeb Macahan
storraggarn
NallePhu
Myrman
Rönken
Dave Rock
Pajala
pingu
LulefanGBG
MickkeJ
Admin
39 posters
Sida 6 av 6
Sida 6 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: 2012-11-24, Elitserieomgång 26, Luleå - Brynäs
En del funderingar så här efter matchen
* Undrar om Enterfeldt känner sig nöjd med att han valde att gå till Luleå istället för att stanna i Luleå
* Undrar om Lavander ångrade sig att han inte såg att Fredde och bröderna Abbott var på isen när han satte sin tackling i slutet
* Undrar om Frallan gör "pumpen" fortfarande när han ligger i sängen och ska sova
* Undrar om något Luleå fan somnar utan ett smile på läpparna idag
* Undrar om Enterfeldt känner sig nöjd med att han valde att gå till Luleå istället för att stanna i Luleå
* Undrar om Lavander ångrade sig att han inte såg att Fredde och bröderna Abbott var på isen när han satte sin tackling i slutet
* Undrar om Frallan gör "pumpen" fortfarande när han ligger i sängen och ska sova
* Undrar om något Luleå fan somnar utan ett smile på läpparna idag
Dave Rock- Antal inlägg : 2042
harju effekten har överförts till brown-ass, lojt och segt spel, ingen fantasi, precis INGENTING presterade dom.
enterfeldt lyckas med en filmning, annars är han totallt osynlig liksom fläsk-harju.
Snygg-Mats blev Psyk-Mats, petad till fjärdelinan och noll i självförtroende, undrar just vad som hände i hans skalle när det endast återstår 6 sekunder av matchen, nä stäng av honom i minst 3 matcher, nästa år så spelar han i löven, sanna mina ord
fan när jag vaknade i morse så märkte jag att jag leviterade över sängen .. minst 10 cm över sängen svävade jag, nu vet jag vad rosa moln betyder
man mår gott denna söndagsmorgon, kaffet smakar t.o.m bättre.
Hoppas vi kan hålla upp detta flyt till hv matchen, 6 poäng skall inte vara omöjligt
enterfeldt lyckas med en filmning, annars är han totallt osynlig liksom fläsk-harju.
Snygg-Mats blev Psyk-Mats, petad till fjärdelinan och noll i självförtroende, undrar just vad som hände i hans skalle när det endast återstår 6 sekunder av matchen, nä stäng av honom i minst 3 matcher, nästa år så spelar han i löven, sanna mina ord
fan när jag vaknade i morse så märkte jag att jag leviterade över sängen .. minst 10 cm över sängen svävade jag, nu vet jag vad rosa moln betyder
man mår gott denna söndagsmorgon, kaffet smakar t.o.m bättre.
Hoppas vi kan hålla upp detta flyt till hv matchen, 6 poäng skall inte vara omöjligt
Pajala- Antal inlägg : 18758
http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/har-ar-malgesten-som-startade-jattetumultet/
Vad i.. Så efter 5-1 så får man inte vara glad. Töntar.
Urken skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/har-ar-malgesten-som-startade-jattetumultet/
Precis, Frallan gjorde ju "pumpen" efter sitt första mål för säsongen, sen att cody lipsill gnäller i media är ju inget nytt,
han lär ju ändå inte spela i ES efter denna säsong, så jävla dålig är han.
Fan önskar att någon drog ned brallorna och pissade i brown-ass bås efter matchen, länge sen jag såg ett lag vika ned
sig som dom gjorde igår, idag är man glad att man inte har kvar lavander,fett-harju och enterfeldt i laget ... det var
pinsamt att se deras insats för laget.
Visst var man själv knäcket efter 0-4 mot färjestad men luleå försökte ändå spela hela matchen ut, ett självmål och ett
mål i öppen kasse förstörde verkligen den kvällen.
Så länge man fortsätter kämpa så finns det alltid en chans, därför kommer brynäs att misslyckas i år
Pajala- Antal inlägg : 18758
Underbar match!!Har knappt hämtat mig än.. : Nu ska väl pratet om "tråkiga" luleå tystna ..ett tag iaf. Bra gjort av alla grabbarna!
amarule- Antal inlägg : 1184
Vad som känns mest skönt är att debatten om huruvida spelsystemet är det som hindrar offensiven nu kan läggas till handlingarna, för uppenbart är att inom "Rönnkens" upplägg finns alla möjligheter till målglada matcher, om nu det är definitionen på rolig hockey.
Det handlar uppenbarligen att med små justeringar få spelet att fungera över hela isen. Bara hoppas att vi är där nu.
Det handlar uppenbarligen att med små justeringar få spelet att fungera över hela isen. Bara hoppas att vi är där nu.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Bamsefar skrev:Vad som känns mest skönt är att debatten om huruvida spelsystemet är det som hindrar offensiven nu kan läggas till handlingarna, för uppenbart är att inom "Rönnkens" upplägg finns alla möjligheter till målglada matcher, om nu det är definitionen på rolig hockey.
Jag är ju en av dom som ifrågasatt spelsystemet och jag vill nog se några matcher till innan min kritik tystnar. Finns lite mer att bevisa än en urladdning i match där motståndaren helt viker ner sig.
Men jävligt kul var det
PM- Antal inlägg : 1947
PM skrev:Bamsefar skrev:Vad som känns mest skönt är att debatten om huruvida spelsystemet är det som hindrar offensiven nu kan läggas till handlingarna, för uppenbart är att inom "Rönnkens" upplägg finns alla möjligheter till målglada matcher, om nu det är definitionen på rolig hockey.
Jag är ju en av dom som ifrågasatt spelsystemet och jag vill nog se några matcher till innan min kritik tystnar. Finns lite mer att bevisa än en urladdning i match där motståndaren helt viker ner sig.
Men jävligt kul var det
Vinner man med 7 måls marginal så spelar motståndaren dåligt helt enkelt, om man nu inte är Sovjet under 80-talets början,men för övrigt så är det egentligen ingen värdemätare så, men sett till kritiken av spelsystemet och dess upplägg så skulle detta inte kunna hända, nu hände det och då faller också "stora" segrar inom systemets ram, så oavsett om vi vinner med 1-0 mot HV så finns uppenbarligen kapaciteten där, eller hur.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Vi ser hur det ser ut framöver.
Denna vinst betyder ju inte ett skit om vi inte gör ett mål på dubbelmötet ( 10min + 1 match ) med HV71.
Nu var Brynäs riktigt jävla usla. Nu ska man vara nöjd med 2-3 mål per match.
Denna vinst betyder ju inte ett skit om vi inte gör ett mål på dubbelmötet ( 10min + 1 match ) med HV71.
Nu var Brynäs riktigt jävla usla. Nu ska man vara nöjd med 2-3 mål per match.
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
Robin Rahm, liksom Brynäs i stort, hade inte någon bra dag på jobbet. I Robins kläder hade jag varit vansinnig på mina medspelare i sista perren.Chris Hendrix skrev:Kollade precis på höjdpunkterna. Måste ju erkänna att det var ett antal fösare som gick in... men en del snygga mål också helt klart.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Snikne Ville skrev:Robin Rahm, liksom Brynäs i stort, hade inte någon bra dag på jobbet. I Robins kläder hade jag varit vansinnig på mina medspelare i sista perren.Chris Hendrix skrev:Kollade precis på höjdpunkterna. Måste ju erkänna att det var ett antal fösare som gick in... men en del snygga mål också helt klart.
speciellt eftersom det var Honken som stod i sista perren
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Rätt. Men vansinnig borde nog även han varit.hokkzorz skrev:Snikne Ville skrev:Robin Rahm, liksom Brynäs i stort, hade inte någon bra dag på jobbet. I Robins kläder hade jag varit vansinnig på mina medspelare i sista perren.Chris Hendrix skrev:Kollade precis på höjdpunkterna. Måste ju erkänna att det var ett antal fösare som gick in... men en del snygga mål också helt klart.
speciellt eftersom det var Honken som stod i sista perren
Men HERREGUD!Urken skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/har-ar-malgesten-som-startade-jattetumultet/
Först gnälls det i 2 år på att Luleå är för disciplinerade och tråkiga och nu gnälls det på att man visar känslor. Jag tror inte att de flesta jublat överdrivet efter 5 - 1 heller men just i det här läget handlar det om en spelare vars självförtroende måste vara på absolut botten efter att inte ha gjort ett enda mål på drygt 20 matcher trots mängder med istid och chanser. En som förmodligen våndats i stil med Scott Gomez innan puckdjäveln äntligen damp in. Fan vad löjligt av lip-Brynäs! Självklart får man bli glad om man gör mål!
Nästan i klass med Rickard Wallin som inte tycker att man får tacklas om man ligger under.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12315
Satt just och kollade på höjdpunkterna från gårdagens match och kom på mig själv med att resa mig upp med knuten näve och vråla diverse obsceniteter när slagsmålet bröt ut på slutet. Då insåg jag plötslig att det är ju en repris för helvete!
*Sansa dig nu!*
*Sansa dig nu!*
Ja varför ska man sluta fira efter just 5-1 som Cody Franson sa? I så fall kan ju inte fira 4-0 eller 6-2 heller? Det har ju hänt mer än en gång...Om det nu är så att man inte får fira efter fyramålsledning. OK 8-1 firar man normalt sett inte så där mycket som Frallan gjorde men med tanke på hur lång tid han har gått poänglös så får man fan förstå glädjen av att ÄNTLIGEN går puckhelvetet in i mål...Tycker inte det är nåt att gnälla över.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Slapshot skrev:Ja varför ska man sluta fira efter just 5-1 som Cody Franson sa? I så fall kan ju inte fira 4-0 eller 6-2 heller? Det har ju hänt mer än en gång...Om det nu är så att man inte får fira efter fyramålsledning. OK 8-1 firar man normalt sett inte så där mycket som Frallan gjorde men med tanke på hur lång tid han har gått poänglös så får man fan förstå glädjen av att ÄNTLIGEN går puckhelvetet in i mål...Tycker inte det är nåt att gnälla över.
Dålig förlorare, och alltid "där jag kommer ifrån" från dessa kanadicker och amerikaner. Verkar ha missat att dom befinner sig i Sverige?
Rönken- Antal inlägg : 17811
Precis Rönken, hur mycket jag än älskar Kanada och kanadensisk hockey så kan man bli tokig på deras förbannade självgodhet.
"Så gör vi i Kanada och därför skall alla andra göra så också".
Många gånger har de ju dessvärre rätt men det här är bara löjligt. Finns väl betydligt värre saker att lipa över för Cody Fransson efter gårdagens Brynäs-debacle. Sin egen insats t.ex.
EDIT: Säga vad man vill om kanadensare, men de är ju inte precis kända för att vara några goda förlorare på den här sidan Atlanten i vart fall.
Många gånger har de ju dessvärre rätt men det här är bara löjligt. Finns väl betydligt värre saker att lipa över för Cody Fransson efter gårdagens Brynäs-debacle. Sin egen insats t.ex.
EDIT: Säga vad man vill om kanadensare, men de är ju inte precis kända för att vara några goda förlorare på den här sidan Atlanten i vart fall.
Slapshot skrev:Ja varför ska man sluta fira efter just 5-1 som Cody Franson sa? I så fall kan ju inte fira 4-0 eller 6-2 heller? Det har ju hänt mer än en gång...Om det nu är så att man inte får fira efter fyramålsledning. OK 8-1 firar man normalt sett inte så där mycket som Frallan gjorde men med tanke på hur lång tid han har gått poänglös så får man fan förstå glädjen av att ÄNTLIGEN går puckhelvetet in i mål...Tycker inte det är nåt att gnälla över.
Transatlanterna har många gånger bra poänger med jämförelser med hockeyn på andra sidan men ifallet Cody är det mer "på min gata i stan där.."
pingu- Antal inlägg : 2418
LulefanGBG skrev:Precis Rönken, hur mycket jag än älskar Kanada och kanadensisk hockey så kan man bli tokig på deras förbannade självgodhet.
Ja en målgest som Frallans igår rättfärdigar inte en tackling från död vinkel direkt, sen att när det väl vankas knytnävar backa ur var lite festligt i slutet.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Fy fan. När jag inte för en gångs skull kan se en match så då är det proppen ur och göra 8 mål
Precis legat och sett den nu. Helt rätt av Frallan dra en pump
Precis legat och sett den nu. Helt rätt av Frallan dra en pump
Lars158- Antal inlägg : 9805
Haha Lars, inte för att var aotrevlig eller så men du får gärnamissa nästa match också! Kanske blir proppen ur igen
Har lite att göra denna söndagkväll, så ska kolla på matchen en gång till
Redbear- Antal inlägg : 6780
Kolla Klasens dribblingsräd i anfallszon ca 5 min in i andra perren. Ha toapapperstullen framme..Redbear skrev:Har lite att göra denna söndagkväll, så ska kolla på matchen en gång till
Jag minns den faktiskt från igår, men får väl ha toarullen framme för säkerhets skull, hehe...
Bra uppladdning att spöa på Brynäs ordentligt med nu nästa som är 6 poängsmatchen mot HV71..
Lars158- Antal inlägg : 9805
Lavander kan bli avstängd efter tacklingen. Besked kommer imorgon.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article15836047.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article15836047.ab
Bra hoppas det blir ett par matcher. Rent idiotisk tackling.
Besked på Onsdag? Betyder det att Lavander får spela imorrn? Eller har de ändrat till Match Penalty, dvs en match automatisk avstängning?
Beast.- Antal inlägg : 2040
Han får visst spela imorrn.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Brynäs har specialregler samtidigt som när en färjestadsspelare tacklar en Brynäsare lite löst som filmar blir man avstängd flera matcher.
storraggarn- Antal inlägg : 730
Ja vafan det där var lite märkligt.
Varför kan de inte hosta fram ett beslut innan i morgon? Hur svårt kan det vara?
Varför kan de inte hosta fram ett beslut innan i morgon? Hur svårt kan det vara?
Här har @LhfAntz i vanlig ordning klippt ihop höjdpunkterna från matchen, ca 8 minuter långt.
https://www.youtube.com/watch?v=jMCg_wpoe9Y&feature=youtu.be
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Jag sitter och ser hela matchen via programbiblioteket i och med att jag varit borta över helgen och bara läst vad som skrivits om matchen. ÅTTA jävla ETT. Fy fan vad skönt, just mot Brynäs dessutom. Imponerande!
Hoppas målskyttet flyter på lättare framöver nu och att självförtroendet fått sig en rejäl boost
Enda jag stör mig på är egentligen Linus Persson. Han får in två andraass på kontot. Men jävlar vad han förlorar närkamper.
Hoppas målskyttet flyter på lättare framöver nu och att självförtroendet fått sig en rejäl boost
Enda jag stör mig på är egentligen Linus Persson. Han får in två andraass på kontot. Men jävlar vad han förlorar närkamper.
Salle- Antal inlägg : 3370
Håller med om Linus Persson, fattar inte varför han får spela i den kedjan?!
pingu- Antal inlägg : 2418
Zeb Macahan skrev:Här har @LhfAntz i vanlig ordning klippt ihop höjdpunkterna från matchen, ca 8 minuter långt.
Tvärr går det ju inte att se utan står bara att det är "privat".
Kato- Antal inlägg : 1413
Sida 6 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» 2012-12-30, Elitserieomgång 35, Brynäs - Luleå
» 2012-02-14, Elitserieomgång 46, Brynäs - Luleå
» 2012-10-02, Elitserieomgång 08, Luleå - Brynäs
» 2012-10-27, Elitserieomgång 17, Brynäs - Luleå
» 2013-02-02, Elitserieomgång 46, Luleå - Brynäs
» 2012-02-14, Elitserieomgång 46, Brynäs - Luleå
» 2012-10-02, Elitserieomgång 08, Luleå - Brynäs
» 2012-10-27, Elitserieomgång 17, Brynäs - Luleå
» 2013-02-02, Elitserieomgång 46, Luleå - Brynäs