NHL 2024/25

2 posters

Gå ner

NHL 2024/25 Empty NHL 2024/25

Inlägg av Diktatorn lör 19 okt 2024, 10:35

Blir en lite märklig trådstart nu, men jag satt och kollade på Penguins mot Carolina igår natt och jag måste säga att NHL är ofattbart tråkigt? Visst är spelarna oerhört skickliga men herregud det enda dom gör är att stå och skicka pucken fram och tillbaka längs sargen till varandra. Jag tror inte jag såg mer en två passningar sitta ihop innan motståndarlaget tar över pucken och skickar åt andra hållet. Sedan studsar den åt rätt håll och nån skjuter i krysset och så var det med det. Det är som att kolla en upptjackad championchip match från 90-talet där man står och nickar bollen fram och tillbaka i mittcirkeln och gruffas lite. Skulle vi få mindre rinkar i SHL som många förespråkar hade det blivit en ännu värre dödgrävarhockey? Är jag helt orimlig som känner så här eller finns det fler där ute som delar min upplevelse?
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 689
Join date : 13-03-30

LulefanGBG and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2024/25 Empty Sv: NHL 2024/25

Inlägg av LulefanGBG lör 19 okt 2024, 11:40

Alltid tyckt att SHL/Elitserien är.mycket roligare än NHL.

Visst det går fort utav bara helvete åt båda hållen i NHL och det skjuts i tid och otid så det skapas mycket chanser och halvchanser hela tiden men det är som du säger sällan man får se snygga pass eller flera pass i följd. Det går fort också så det är inte heller ofta man får se de där läckra grejerna heller även om de givetvis förekommer emellanåt med så många skickliga spelare och så många matcher som det trots allt spelas.

Sedan köper jag att SHL blivit mer defensiv senaste åren och också tråkigare än vad den var förr men tycker fortfarande att den Europeiska hockeyn över lag är betydligt mer underhållande än den nordamerikanska.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12276
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

SatanicPanic, Småland and LetsGoLuleå like this post

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet