2024-10-05, SHL-match 7, Rögle - Luleå
+24
LetsGoLuleå
Polyfemos
GustenA
Kagen
Donowitz
Bamsefar
Pontaking
Lars158
Tony Moore
Dustin
icemask
Mr Bister
Dundernisse
Blinders
Puckad
BulanFanClub
JuniorX
SatanicPanic
Pajala
Serkan122
NallePhu
Jonken
Redbear
Admin
28 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: 2024-10-05, SHL-match 7, Rögle - Luleå
Sen tycker jag att backarna ska röra sig mer i sidled innan skott från blå, Gus, Harde, Freddy et al
Polyfemos- Antal inlägg : 1746
Lars158 likes this post
Polyfemos skrev:Sen tycker jag att backarna ska röra sig mer i sidled innan skott från blå, Gus, Harde, Freddy et al
Där är Sellgren ett föredöme och hade gärna sett hans rörlighet på blå i Powerplay.
Dustin- Antal inlägg : 7168
Tony Moore and Polyfemos like this post
Dustin skrev:Polyfemos skrev:Sen tycker jag att backarna ska röra sig mer i sidled innan skott från blå, Gus, Harde, Freddy et al
Där är Sellgren ett föredöme och hade gärna sett hans rörlighet på blå i Powerplay.
Tycker dock Sellgren varit för loj denna säsongsinledning för att få speltid i PP.
LetsGoLuleå- Antal inlägg : 450
Donowitz, Polyfemos, Meyhem and Lehto like this post
Härligt med 3p trots allt även om spelet liiknar mer Bulanbrunk än Omark-, O’neill- , Bromé- och Levtchilir
Polyfemos- Antal inlägg : 1746
Man ser vilka spelartyp Bulan föredrar, han rosar Hedqvist som åker och åker men skapar inga chanser, men han risar Levtchi för att han inte är 100% i defensiven.
Detta är problemet med Bulan att det får inte finnas spelare som någon gång tar chanser för att skapa offensiva lägen, jag garanterar att Levtchi i många andra klubbar skulle göra oerhört fler poäng än i LHF
Detta är problemet med Bulan att det får inte finnas spelare som någon gång tar chanser för att skapa offensiva lägen, jag garanterar att Levtchi i många andra klubbar skulle göra oerhört fler poäng än i LHF
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Är 5 poäng på sina 7 första matcher i SHL dåligt?Mr Bister skrev:Man ser vilka spelartyp Bulan föredrar, han rosar Hedqvist som åker och åker men skapar inga chanser, men han risar Levtchi för att han inte är 100% i defensiven.
Blinders- Antal inlägg : 5245
jag tycker inte det, min poäng var att Bulan gillar typer lik Isak trots att han inte gör poäng och dissar Levtchi trots att han gör poängBlinders skrev:Är 5 poäng på sina 7 första matcher i SHL dåligt?Mr Bister skrev:Man ser vilka spelartyp Bulan föredrar, han rosar Hedqvist som åker och åker men skapar inga chanser, men han risar Levtchi för att han inte är 100% i defensiven.
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Mr Bister skrev:Man ser vilka spelartyp Bulan föredrar, han rosar Hedqvist som åker och åker men skapar inga chanser, men han risar Levtchi för att han inte är 100% i defensiven.
Lyssnade lite på hockeymorgon med Richard Gynge om varför Växjö varit så framgångsrika:
”Alla är lika mycket värda, spelar ingen roll om du är ytterforward i fjärdekedjan, eller top 6, alla bidrar till lagets framgång. Man har ett grundpaket i spelet som alla måste följa. Sam (Hallam) sa till mig ofta att du måste blocka varje skott du kan, du måste backchecka, tredje man hem är heligt. Gör du det så bryr jag mig inte om du inte gör mål på fem matcher. Alla vet att du kan göra mål, men uppfyller du de här kriterierna så kommer du vara viktig för mig.”
Diktatorn- Antal inlägg : 717
Puckad likes this post
Är väl lite skillnad i kravbild på en spelare som värvats för att vara vara topp i ligan (med lön därefter) och en junior.Mr Bister skrev:Man ser vilka spelartyp Bulan föredrar, han rosar Hedqvist som åker och åker men skapar inga chanser, men han risar Levtchi för att han inte är 100% i defensiven.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
NallePhu, Dustin, Pajala, Diktatorn, Puckad, Kneten and Serkan122 like this post
Efter 7 omgångar, om man redan ska ifrågasätta någon - så är det väl Bromé som ska upp i prestation. Tycker att han hade fina åkningar och defensiva brytningar som stack ut i de första matcherna, toppat av det kliniska avslutet på hans friläge. Men i övrigt ser han väldigt bekväm och mjuk ut. Och än annat än kontringar ser jag inte varför han ska spela i boxplay. Ser ofta väldigt vilsen ut och ur position samt är inte direkt den som kastar sig för att äta ett skott. Tydligt exempel på detta är vid Kaplans mål igår.
Nu har det roterat friskt i det sista. Men jag vidhåller att han skulle prestera bäst tillsammans med O'neill och Shinnimin.
Nu har det roterat friskt i det sista. Men jag vidhåller att han skulle prestera bäst tillsammans med O'neill och Shinnimin.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Polyfemos skrev:Härligt med 3p trots allt även om spelet liiknar mer Bulanbrunk än Omark-, O’neill- , Bromé- och Levtchilir
Bulanbrunk är det som ger poäng i slutänden
Lajon- Antal inlägg : 4397
Bamsefar likes this post
Lajon skrev:Polyfemos skrev:Härligt med 3p trots allt även om spelet liiknar mer Bulanbrunk än Omark-, O’neill- , Bromé- och Levtchilir
Skämt åsido, defensiven måste alltid sitta först å främst... det gäller även i Färjestad, Skellefteå och Växjö
hellre 3-1 segrar än 4-6 förluster... Vinster i poängligan för enskilda spelare hjälper inte om vi ändå förlorar matcherna.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Bamsefar likes this post
Exakt, vi får inte bli som Linköping heller öppna spjäll både bakåt å framåt.Lajon skrev:Lajon skrev:Polyfemos skrev:Härligt med 3p trots allt även om spelet liiknar mer Bulanbrunk än Omark-, O’neill- , Bromé- och Levtchilir
Skämt åsido, defensiven måste alltid sitta först å främst... det gäller även i Färjestad, Skellefteå och Växjö
hellre 3-1 segrar än 4-6 förluster... Vinster i poängligan för enskilda spelare hjälper inte om vi ändå förlorar matcherna.
Lehto- Antal inlägg : 783
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» 2024-03-02, SHL-match 48, Luleå - Rögle
» 2024-01-18, SHL-match 33, Rögle - Luleå
» 2023-11-04, SHL-match 16, Luleå - Rögle
» 2022-02-17, SHL-match 38, Rögle - Luleå
» 2022-11-26, SHL-match 20, Rögle - Luleå
» 2024-01-18, SHL-match 33, Rögle - Luleå
» 2023-11-04, SHL-match 16, Luleå - Rögle
» 2022-02-17, SHL-match 38, Rögle - Luleå
» 2022-11-26, SHL-match 20, Rögle - Luleå