Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2
+65
makkanmakkan
Larry David
tibet
Högljudd
Allan West
UnSaccoDiSoldi
Trötto
Donten_
Pickadoll
Lars158
platinum
Linkan
LulefanGBG
KUCERA
mickenilson
Dalle
Slapshot
Lajon
Giroux28
J.Andersson-Junkka
Dave Rock
Rönken
Redbear
akeela64
NilsOskar
Myrman
Urken
NallePhu
Sundance Kid
Tumstock
Hellcop
pingu
Tigerman
Mr Bister
ezz
Oddjob
Chris Hendrix
Kraftkung
Bamsefar
Zeb Macahan
farre
Wirbelwind
Rayko
Mange
Tony Moore
Micke L
Polarbjörn
BodenSwe
LubosC
JayDee
Mäklaren
Jonken
M32012
MickkeJ
Old Brooklyn
Beast.
Johan__
zacke08
Snikne Ville
Loop
FruktHamster
amarule
Salle
Admin
69 posters
Sida 11 av 21
Sida 11 av 21 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 16 ... 21
Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2
Tvivlar på att vi får se ett till stort namn om Wallin fortsätter och man inte blir av med Vitalouma (vilket man inte verkar? blivit väldigt tyst runt det och klockan tickar)
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
FruktHamster skrev:Tvivlar på att vi får se ett till stort namn om Wallin fortsätter och man inte blir av med Vitalouma (vilket man inte verkar? blivit väldigt tyst runt det och klockan tickar)
Vi har Abbott/Olausson som ledande centrar i de två första formationerna. Visst Viitalouma kostar nog en del kosing.. Men samtidigt lär det ju pungas ut bra mkt för att få en så pålitlig tredje centertank som även kan leda BP.. Jmf tex Viitaloumas insats med Berglunds i slutspelet. Jag tyckte Viitalouma höjde sig rejält.. Ett år bakom sig i spelsystemet gör honom gott! Vi kan ju inte liksom dumpa Viita och fylla på med en powerwing, som ju är det många av oss suktar efter. Viita blir kvar, det är jag övertygad om, av signalerna som LHF gett utåt.
Salle- Antal inlägg : 3370
"Osten" blev ju förbaskad över ryktet att Vitalouma skulle vara påväg bort. Tror nog att han stannar i Luleå. Kanske man försökte då Nordan var på marknaden, vilket han inte längre är. Så Vitalouma blev kvar.
Jag undrar verkligen om Wallin ska ha med denna värvningen att göra, kanske i så fall att det blir en värvning till (forward) om Wallin slutar i så fall. För man snackade om två nya forwards. För beskedet om Wallin borde komma snart. Viktigt att ha en sån spelare i försvaret också.
Väldigt mycket negativt om Klasen. Lite kluven är man, men Klasen är nog en uppgradering mot Harju åtminstone. Kan förhoppningsvis bidra lite mer i offensiv väg.
Jag undrar verkligen om Wallin ska ha med denna värvningen att göra, kanske i så fall att det blir en värvning till (forward) om Wallin slutar i så fall. För man snackade om två nya forwards. För beskedet om Wallin borde komma snart. Viktigt att ha en sån spelare i försvaret också.
Väldigt mycket negativt om Klasen. Lite kluven är man, men Klasen är nog en uppgradering mot Harju åtminstone. Kan förhoppningsvis bidra lite mer i offensiv väg.
Johan__- Antal inlägg : 941
Äntligen får bröderna en kompetent tredjelänk. Den kedjan kommer vara grym. Vårt powerplay kommer bli riktigt bra dessutom, Klasen och Linus Persson är riktigt bra i den spelformen. Säga vad man vill om förra säsongens Redhawks men deras powerplay var fan i en klass för sig, mycket på grund av Klasen.
M32012- Antal inlägg : 172
Klasen =Redbear skrev:Är fortfarande lite chockad över värvningen.
Lite från Youtube med Linus så man vet vad man har att se fram emot...
https://www.youtube.com/watch?v=-R1t4m3LQSo
Oavgjort efter 3 + OT i ES nästa säsong: Vilka tar straffarna i LHF....?
Jonken- Antal inlägg : 7057
Trodde inte alls på att få se Klasen å Rönken i samma omklädningsrum men tydligen så var inte bara Osten utan också Jonas sugen på Linus och han var i sin tur även mycket intresserad av att komma upp till Team Rönken och Luleå.
Skulle tro att dessa tre herrar tillsammans med agenten har vänt på varenda sten som finns att vända på vad gäller det som förväntas av Linus och vad som gäller i LAGET Luleå, likväl som Klasen säkert sagt vad han förväntar sig av allt här uppe både vad gäller sin roll i laget och allt runtikring. Många har ju lite farhågor för hans inställning - att alltid komma till jobbet - (har även jag haft) men det tror jag att man löser tillsammans.
Dessutom så är Klasen en spelare som inte får "strypas", han måste tillåtas att gå lite utanför ramarna för att man ska få ut max från grabben, jag hoppas och tror att Rönken/Osten tänker nåt liknande. Rätt utnyttjad så är detta ett kanonförvärv!
Klasen kommer säkert ha en riktigt bra lön men sannolikt så hade han fått mer på annat håll så borde inte vara det som lockade honom upp i norr.
Jag är jäkligt positiv, tror att detta kommer bli hur bra som helst faktiskt! Dessvärre så är ganska många Luleå-supportrar otroligt negativa och sågar honom jäms med fotknölarna redan nu. Ge honom chansen först, är han usel, fine, såga då, inte nu.
Skulle tro att dessa tre herrar tillsammans med agenten har vänt på varenda sten som finns att vända på vad gäller det som förväntas av Linus och vad som gäller i LAGET Luleå, likväl som Klasen säkert sagt vad han förväntar sig av allt här uppe både vad gäller sin roll i laget och allt runtikring. Många har ju lite farhågor för hans inställning - att alltid komma till jobbet - (har även jag haft) men det tror jag att man löser tillsammans.
Dessutom så är Klasen en spelare som inte får "strypas", han måste tillåtas att gå lite utanför ramarna för att man ska få ut max från grabben, jag hoppas och tror att Rönken/Osten tänker nåt liknande. Rätt utnyttjad så är detta ett kanonförvärv!
Klasen kommer säkert ha en riktigt bra lön men sannolikt så hade han fått mer på annat håll så borde inte vara det som lockade honom upp i norr.
Jag är jäkligt positiv, tror att detta kommer bli hur bra som helst faktiskt! Dessvärre så är ganska många Luleå-supportrar otroligt negativa och sågar honom jäms med fotknölarna redan nu. Ge honom chansen först, är han usel, fine, såga då, inte nu.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Ja, nog fast att straffavgörandena inte är alltför många.. Så kan de ju ge runt tio extrapinnar! I år var vi riktigt uddlösa många gånger.
Utöver Klasens skicklighet så ska ju även Linus Persson vara en riktigt vass straffskytt i förhållande till de vi tidigare förfogat över.
Två stående alternativ vid straffavgöranden i vinter kan man tänka sig, med en tredje som utmärkt sig och kanske har lite flow efter att ha satt en kasse under ordinarie tid. Koivisto o Olausson tex la ju några säkra under vintern, utöver Harju då som nu är borta.
Utöver Klasens skicklighet så ska ju även Linus Persson vara en riktigt vass straffskytt i förhållande till de vi tidigare förfogat över.
Två stående alternativ vid straffavgöranden i vinter kan man tänka sig, med en tredje som utmärkt sig och kanske har lite flow efter att ha satt en kasse under ordinarie tid. Koivisto o Olausson tex la ju några säkra under vintern, utöver Harju då som nu är borta.
4 utav de 13 främsta i Allsvenskans poängliga lämnar alltså AS för LHF. Osten dammsuger vidare....
- Det kan finnas utrymme för någon till och då är det mest troliga att vi tittar på en forward.
Säger alltså Osten nu idag till AB efter Klasenvärvningen. Så skulle han ju aldrig säga om han nu inte faktiskt har i planerna på att plocka in en till.. o då menar jag att det inte är "vi får se"-läge.. Då hade han nog sagt att man suttit nöjd för att få jobba i lugn o ro. Så tolkar jag svaret i alla fall..
Säger alltså Osten nu idag till AB efter Klasenvärvningen. Så skulle han ju aldrig säga om han nu inte faktiskt har i planerna på att plocka in en till.. o då menar jag att det inte är "vi får se"-läge.. Då hade han nog sagt att man suttit nöjd för att få jobba i lugn o ro. Så tolkar jag svaret i alla fall..
Man har nu 14 forwards. Ska man ha 15 då? Hur många hade man förra året? Någon måste bort tror jag.
Ut med Viitalouma, in med Komarov.
Edit: Glömde att säga vad jag tycker angåned Klasen-värvningen... KANON!
Ut med Viitalouma, in med Komarov.
Edit: Glömde att säga vad jag tycker angåned Klasen-värvningen... KANON!
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
M32012 skrev:Äntligen får bröderna en kompetent tredjelänk. Den kedjan kommer vara grym. Vårt powerplay kommer bli riktigt bra dessutom, Klasen och Linus Persson är riktigt bra i den spelformen. Säga vad man vill om förra säsongens Redhawks men deras powerplay var fan i en klass för sig, mycket på grund av Klasen.
Tycker verkligen inte att Klasen ska spela med Abbotts. Dem har en tendens att bara spela varandra. Olle och Klasen skulle passa som handen i handsken.
Rayko- Antal inlägg : 740
Osten har ju hela tiden sagt att Luleå ska ha 15 forwards. Nu har man 14, således skall en pjäs till in innan truppen är spikad
Beast.- Antal inlägg : 2040
15 forwards är ruskigt många. Och ett till stjärnförvärv? Även om pengarna finns, så kan man knappast garantera någon en plats i förstakedjan at this point, för som jag ser det är dessa redan fulla. Visst, ett pulver till Toni/Olle-kedjan, men tanken är väl också att spelare som Linus Persson skall få chansen, och vette fan om det känns som en spelare för fjärdekedjan.
Nej, för mig känns det smått orimligt att tro att vi skall få se ytterligare ett tungt nyförvärv faktiskt, men visst har jag haft fel förrut.
Nej, för mig känns det smått orimligt att tro att vi skall få se ytterligare ett tungt nyförvärv faktiskt, men visst har jag haft fel förrut.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Ja, 15 forwards låter mycket. Kanske ska man låna ut någon? Berglund ser ut att få svårt att platsa.
Johan__- Antal inlägg : 941
Det räcker med 14 forwards. Det enda som saknas är en beprövad powerplayback, men vi får hoppas att någon av Gunnarsson/Fagerudd/Kukan kan axla den rollen.
De troliga formationerna blir väl:
Cam Abbott - Chris Abbott - Linus Klasen
Toni Koivisto - Niklas Olausson - Linus Persson
Sami Sandell - Ville Viitaluoma - Joonas Vihko
Anton Hedman - Niklas Fogström - Jens Jakobs
Klart bättre än förra säsongen.
M32012 skrev:Det räcker med 14 forwards. Det enda som saknas är en beprövad powerplayback, men vi får hoppas att någon av Gunnarsson/Fagerudd/Kukan kan axla den rollen.
Fagerudd han kommer inte spela i Luleå alls nästa säsong!
NallePhu- Antal inlägg : 18665
Sandell bör ju spela med Olle/Koivisto. Det var vår bästa kedja ifjol de matcherna dom körde tillsammans innan Sandells skada
Linus Klasen:
http://www.videofy.me/mrmadhawk/520881
Linus Persson:
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=6909096
Nu kan ju Klasen starta band med Linus Persson
http://www.videofy.me/mrmadhawk/520881
Linus Persson:
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=6909096
Nu kan ju Klasen starta band med Linus Persson
Mange- Antal inlägg : 6611
Kung Gizmo.Salle skrev:Kommentar på MrMadhawks blogg....
Något troll som vill sätta fart på ryktet bara?!
Eller är det "den äkta" Gizmo som huserade på SF-forumet ibland förut och droppade trovärdiga saker emellanåt?
Antagligen det första!?
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Hehe jaaa, Gizmo levererar! Men rätt dag satte han ju inte in!
Tycker han borde ta o hitta hit o ge oss lite rykten ibland
Tycker han borde ta o hitta hit o ge oss lite rykten ibland
Ingen Komarov enligt Johannes Gullbrand på SR Norr.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=33&grupp=12676&artikel=5122933
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=33&grupp=12676&artikel=5122933
Och den har du trott på också?Mange skrev:Ingen Komarov enligt Johannes Gullbrand på SR Norr.
NallePhu skrev:Och den har du trott på också?Mange skrev:Ingen Komarov enligt Johannes Gullbrand på SR Norr.
Nej de har jag absolut inte sagt, men artikeln tillhör Silly Season, pucko
Nåja även om det är silly så kan man ju tänka att Komarov är LIIIITE för bra för att ens tänka sig ES!
NallePhu skrev:Nåja även om det är silly så kan man ju tänka att Komarov är LIIIITE för bra för att ens tänka sig ES!
Och vem hade trott att Klasen skulle gå till Luleå? De som är de bästa med Silly Season, vad som helst kan hända
Ja.. Han stängde ju inte dörren helt precis när Kuriren frågade honom under VM..
Blir du kvar i KHL nästa säsong?
- Nej.
Blir det NHL?
- Det vet man aldrig. Kanske SM-liiga eller Luleå. Om "Osten" ringer.
Du känner till "Osten"?
- Alla känner till "Osten", säger han och skrattar.
Blir du kvar i KHL nästa säsong?
- Nej.
Blir det NHL?
- Det vet man aldrig. Kanske SM-liiga eller Luleå. Om "Osten" ringer.
Du känner till "Osten"?
- Alla känner till "Osten", säger han och skrattar.
En spelare jag skulle vilja se i Lule om nu Abbot får svenskt pass är Kent mcDonell.
Han kanske inte är den bästa målskytten men skulle skapa ytor åt sina med spelare.
Tänk er Abbots och McDonell i en kedja och sedan Koivisto, Ola och Klasen
Han kanske inte är den bästa målskytten men skulle skapa ytor åt sina med spelare.
Tänk er Abbots och McDonell i en kedja och sedan Koivisto, Ola och Klasen
platinum- Antal inlägg : 2
Det finns betydligt bättre transatlanter än McDonell för samma kostnad. Han producerar dåligt i grundserien och är ingen man kan luta sig tillbaka mot. Ser hellre en sån som Mike Iggulden eller en grym AHL-forward.
Enligt Osten i mars så är inga papper inlämnade vad gäller att få Abbotts att bli svenskar, tar visst ca ett halvår från det att pappren landat tills beslut är taget. För övrigt så är det bara en av bröderna som uppfyller eller är i närheten av att uppfylla kriterierna, har för mig det är Chris.
Sedan vet man ju inte om Osten mörkar, processen kan ju vara igång..
Sedan vet man ju inte om Osten mörkar, processen kan ju vara igång..
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Jag tror att vårt lag är slagkraftigt som det ser ut nu. Det är väl snarare ytterligare en spelare av Anton Hedmans karaktär som kan kan tänkas behövas och det borde finnas billiga alternativ i sådant fall. Jag tror dessutom att man vill ha lite ekonomiskt och sportsligt utrymme inför ett eventuellt behov av förstärkning innan transferfönstret stänger så OM det blir ytterligare en värvning vilket inte är säkert så tror jag att det blir en mindre namnkunnig spelare.
Något som kanske inte fungerar framåt jul eller skador som måste täckas upp osv.
Något som kanske inte fungerar framåt jul eller skador som måste täckas upp osv.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12315
McDonell är som jag sa inte den som producerar mest men han växt till slutspelet och var då en av aik's bästa spelare så sådan behövs om man ska gå hela vägen.
platinum- Antal inlägg : 2
Snälla någon hur har du tänkt på vi har redan Abbotts och inget kommer FÖRMOIDLIGEN ske med deras dubbla pass innan årsskiftet?
Dryg är man det om man säger sanningen och är reallist och en smula tänkande???Mange skrev:NallePhu sluta vara dryg mot allt och alla...
Nope jag kallar det insikt och en gnutta realism för tillfället!
Så LÄNGE inte någon av Abbotts har dubbla pass känns det inte meningsfullt ens att droppa namn på icke eu spelare eller hur???
Sedan så den sista forwradeen som kommer in är förmodlien någon med finskt pass om han inte lyckas få tag i någon Tysk eller Schweizare!
Händer det något med Abbotts dubbla pass så lär det blir runt nyår om nu inte Osten och agenten för twinsen mörkat till den grad att dem ansökt detta under vår/vintern!
Jag tycker att Luleå hockey i nuläget borde sitta nöjd med truppen -ifall inget super-deal dyker upp. Detta faktiskt även om Abbott får ett dubbelt medborgarskap.
Skador kommer alltid att komma på spelare under en hel säsong. Om det kommer alvarligre skador -där spelare blir borta en längre tid; bör Luleå Hockey sitta med de bästa möjliga möjligheterna; att snabbt agera på en så stor del av spelarmarknaden som möjligt. För med skador är det alltid ett rent lotteri: Det kan vara backar, forwards eller målvakter som går sönder; och då sitter föreningen där.... OM detta händer: Gäller det att inte sitta "låst" pga att man handlat börsen tom. Det är alltid bättre att stå redo med en så stark back-up-plan som möjligt.
Truppen Luleå Hockey fogar över just nu; är definitivt kvalitativ för den kommande säsongen. Detta under föruttsättning att vi fullt ut kan räkna med samtliga spelare som föreningen i nuläget har under kontrakt.
Skador kommer alltid att komma på spelare under en hel säsong. Om det kommer alvarligre skador -där spelare blir borta en längre tid; bör Luleå Hockey sitta med de bästa möjliga möjligheterna; att snabbt agera på en så stor del av spelarmarknaden som möjligt. För med skador är det alltid ett rent lotteri: Det kan vara backar, forwards eller målvakter som går sönder; och då sitter föreningen där.... OM detta händer: Gäller det att inte sitta "låst" pga att man handlat börsen tom. Det är alltid bättre att stå redo med en så stark back-up-plan som möjligt.
Truppen Luleå Hockey fogar över just nu; är definitivt kvalitativ för den kommande säsongen. Detta under föruttsättning att vi fullt ut kan räkna med samtliga spelare som föreningen i nuläget har under kontrakt.
Håller med. Man måste alltid lämna utrymme för en plan B och utgå från att rådande trupp skall göra jobbet måste man ju när man värvat det som man anser behöver värvas. Dvs. man får ha en plan A man tror på, men samtidigt en plan B i nödfall. Risken att spelare underpresterar finns ju alltid, men utan den risken vore idrotten helt meningslös.
Det lag som Luleå har på pappret ser slagkraftigt ut. T.o.m. en aning starkare än fjolårssäsongens lag. Den spelare man möjligtvis kan komma att sakna mest är väl Enterfeltd, men vi får hoppas att vi får en ny publikfavorit bland nyförvärven. Jens Jacobs?
Det lag som Luleå har på pappret ser slagkraftigt ut. T.o.m. en aning starkare än fjolårssäsongens lag. Den spelare man möjligtvis kan komma att sakna mest är väl Enterfeltd, men vi får hoppas att vi får en ny publikfavorit bland nyförvärven. Jens Jacobs?
Eller Fogström?
Fransson lämnar Luleå för KHL igen?
http://hockeysverige.se/article/13176264/khl-lag-hoppas-p-johan-fransson
Vet inte vad jag ska tro om detta men det känns allt annat än bra....
Pengar till Luleå och finna en ersättare som är jävligt vassare offensivt som defensivt samt en kanon PP back!Beast. skrev:Fransson lämnar Luleå för KHL igen?
Ajajaj.. Hoppas det inte stämmer.
OBSUT är den enda jag är nöjd med isåfall. haha.
Den som saknas mest av dem som har lämnat är Elias Fälth. Vi har inte ersatt honom och det gör mig lite orolig faktiskt, får väl hoppas att Dean Kukan överraskar. Våra backar var inte bra offensivt och i PP, och tappet av Elias Fälth är kännbart även om han aldrig träffade målet, men jag minns hur bra han var med Niinimaa.
Enterfeldt borde ha fått en större roll i laget, alla såg hur bra han var och han borde ha spelat högre upp i hierarkin. Han är en bra brunkare med hyfsad speluppfattning, men knappast oersättlig.
Johan Harju - Linus Klasen
Simon Hjalmarsson - Cam Abbott
Mattias Persson - Linus Persson
Sebastian Enterfeldt - Niklas Fogström
Konstantin Komarek/Kim Karlsson - Jens Jakobs
Sebastian Meijer - Anton Hedman
Elias Fälth - Dean Kukan/Robin Jacobsson
Vi har ett bättre lag i år, men Frallan får absolut inte lämna!
Enterfeldt borde ha fått en större roll i laget, alla såg hur bra han var och han borde ha spelat högre upp i hierarkin. Han är en bra brunkare med hyfsad speluppfattning, men knappast oersättlig.
Johan Harju - Linus Klasen
Simon Hjalmarsson - Cam Abbott
Mattias Persson - Linus Persson
Sebastian Enterfeldt - Niklas Fogström
Konstantin Komarek/Kim Karlsson - Jens Jakobs
Sebastian Meijer - Anton Hedman
Elias Fälth - Dean Kukan/Robin Jacobsson
Vi har ett bättre lag i år, men Frallan får absolut inte lämna!
Frallan är INTE oersättellig ska ni veta, Finna vassare och bättre backar än just Frallan!
Får Osten bra betalt att hyra ut han visst shoot då lär vi se en vassare PP back i laget!
Får Osten bra betalt att hyra ut han visst shoot då lär vi se en vassare PP back i laget!
Tycker det är läge att slå Niinimaa en signal...
Polarbjörn- Antal inlägg : 22
Frallan är bra, han spelar med auktoritet, förväntar mig mycket mer av honom och tror att han går en bättre säsong till mötes, om han lämnar måste vi ha in en etablerad förstaback/PP-back, typ Danny Syvret http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8900 , ersättaren får inte floppa, för då är vi illa ute med vår backuppsättning, men tror att han stannar
Jag tror och hoppas att Frallan blir kvar.. Tror han kan göra en ännu bättre säsong isåfall..
Oooom han hyrs ut tkr jag vi ska smaska på med ett finskt ess.. Finns några riktigt vassa som är lediga!
http://eliteprospects.com/player.php?player=7426 - Juuso Hietanen
http://eliteprospects.com/player.php?player=4278 - Janne Niskala
http://eliteprospects.com/player.php?player=7965 - Mikko Mäenpää
http://eliteprospects.com/player.php?player=4417 - Teemu Laakso
http://eliteprospects.com/player.php?player=4127 - Sami Lepistö
Jatack på hela bunten!
Men ändå hellre allas vår Frallan
Oooom han hyrs ut tkr jag vi ska smaska på med ett finskt ess.. Finns några riktigt vassa som är lediga!
http://eliteprospects.com/player.php?player=7426 - Juuso Hietanen
http://eliteprospects.com/player.php?player=4278 - Janne Niskala
http://eliteprospects.com/player.php?player=7965 - Mikko Mäenpää
http://eliteprospects.com/player.php?player=4417 - Teemu Laakso
http://eliteprospects.com/player.php?player=4127 - Sami Lepistö
Jatack på hela bunten!
Men ändå hellre allas vår Frallan
Borde inte den Ryska klubben ha kollat lite med Fransson innan dom böt bort sitt första draftval? Annars riktigt korkat gjort att byta bort första draftval mot en spelare som ändå inte kommer till Ryssland.
Lars158- Antal inlägg : 9805
Ser inte ut som att Obsut är tillgänglig.
Micke L- Antal inlägg : 60
Den här nyheten är absolut inte bra, men som några redan konstaterat så är inte Fransson oersättlig även om han givetvis lämmnar en stor lucka som måste täppas igen i lagbygget. Hur mycket kostar han egentligen förresten? Någon som vet det? Kan tänka mig att han kostar en del och att det borde gå att hitta en back för billigare peng som också ligger runt 20 p. på en säsong. Eller en back som stänker in fler puckar för samma peng?
GIvetvis behåller jag helst Frallan, den grabben har verkligen potential att bli ännu bättre men som sagt. Ser man på fjolårssäsongen så är han inte oersättlig. Det är bättre att det här blir klart innan sommaren än efter då det som sagt fortfarande finns bra backar lediga. Hoppas nu att det här löser sig snabbrt så att man slipper gå med magont hela sommaren...
Jag skulle vilja se någon i samma kaliber som dem Salle nämnt ovan, eller ev. Niinimaa.
Jag tror på Kukan och jag tror även att Gunnarsson har potential att bli vassa på blålinjen men de behöver någon som visar dem hurdant det skall gå till. Gunnarsson fick ju sparsamt med istid redan i fjol och det känns inte som om att Luleå anser att han borde få mer nästa år om han inte blir markant bättre. En hårdskjuitande och pricksäker back med pondus är vad som egentligen behövs. Fälth har ju försvunnit dessutom. Jag tycker inte att han är det tyngsta tappet innan Frallan som vissa andra, men om både han och Frallan försvinner så är Luleå i en prekär situation.
Helst skall backen dessutom kunna lägga ett smörpass över hela banan som sitter direkt på bladet...Franssons fantastiska skridskoåkning i all ära, men vem saknade inte Niinimaas pass förra säsongen? (fan att stava den karlns namn, glömmer alltid var det skall vara dubbelvokal?). Jag saknade dem då sannerligen.
Jag tror säkert att de är flera som inte delar mina åsikter, men hur som så är det väl bra just nu att vi inte fått in ännu en "BOMB-värvning" på forwardsidan.
GIvetvis behåller jag helst Frallan, den grabben har verkligen potential att bli ännu bättre men som sagt. Ser man på fjolårssäsongen så är han inte oersättlig. Det är bättre att det här blir klart innan sommaren än efter då det som sagt fortfarande finns bra backar lediga. Hoppas nu att det här löser sig snabbrt så att man slipper gå med magont hela sommaren...
Jag skulle vilja se någon i samma kaliber som dem Salle nämnt ovan, eller ev. Niinimaa.
Jag tror på Kukan och jag tror även att Gunnarsson har potential att bli vassa på blålinjen men de behöver någon som visar dem hurdant det skall gå till. Gunnarsson fick ju sparsamt med istid redan i fjol och det känns inte som om att Luleå anser att han borde få mer nästa år om han inte blir markant bättre. En hårdskjuitande och pricksäker back med pondus är vad som egentligen behövs. Fälth har ju försvunnit dessutom. Jag tycker inte att han är det tyngsta tappet innan Frallan som vissa andra, men om både han och Frallan försvinner så är Luleå i en prekär situation.
Helst skall backen dessutom kunna lägga ett smörpass över hela banan som sitter direkt på bladet...Franssons fantastiska skridskoåkning i all ära, men vem saknade inte Niinimaas pass förra säsongen? (fan att stava den karlns namn, glömmer alltid var det skall vara dubbelvokal?). Jag saknade dem då sannerligen.
Jag tror säkert att de är flera som inte delar mina åsikter, men hur som så är det väl bra just nu att vi inte fått in ännu en "BOMB-värvning" på forwardsidan.
Att ersätta Frallan -om han drar; blir definitvt ekonomiskt dyrare för LHF -i jämförelse med om han väljer att stanna kvar. Att lyckas handla en hel, bra + produktiv PP-back på spelarmarknaden; är OTROLIGT DYRT för vilken förening som helst.
KHL-pampen får nog försöka hetsa hur mycket dom vill; men jag tror inte att LHF Ex hade goofat ur på Fälth ifall de hade ens haft indikationer på att de har Frallans lön tillgodo. Detta altså trots att HV la fran ett ekonomiskt FETT kontrakt till honom. Visst hade LHF blivit tvungna att betala honom bra; men inte lika bra som HV skrev fast honom på. -Inge fel i det.
Elias är onekligen en latebloomer & han ville äntligen casha in. Han ville att LHF skulle matcha det han hade från HV. Osten sa: Nej. Stillman, Dahleén & HV tyckte detta var en bargain för Jönköpings klubben.
Det är JÄKLIGT MYCKET politik & rävspel i KHL. Den ryska mentaliteten är ju känd sedan tidigare: De har ganska nära noll respekt för "mjuka värderingar". I deras värld finns egentligen bara: Do or consequence/die. Allt mäts av vad du har eller inte har. När något går fel/inte funkar; är detta alltid andras fel. Man köper inte hockeyspelare: Man pungar gärna ut hårt för vinnare. Man köper på resumé/historia & kräver även detta i resultat. Ganska exakt på det sätt Percy Nilsson i Malmö gjorde under många år. Att få ihop laget blir någon annans problem. De som har stålarna gör alldrig fel.
Men det finns en hel del av dessa pampar KHL. Och om det är någonting de alla går igång på; så är det:
A.) Att lyckas blåsa skiten ur varandra.
B.) Pissa på NHL.
Lyckas man något av avanvarande är man synnerligen KUNG i den interna communityn. Det äldsta i historien: Money into respect & power. Och man använder information + des-information för att nå detta i en värld där alla är ute efter exakt samma sak. Finns ett bra ord för detta: Politik.
Johan + familj gick bokstavligen igenom ett H-vete inför denna säsong; för att få komma tillbaka hem till tryggheten. Att Johan nu; efter bara en dålig ES-säsong pga skadeproblem; skulle vara sugen på att dra över i KHL igen: Låter ju synnerligen knäppt. Johans stora mål är NHL -inte KHL. Och för att få en bra chans för detta; måste han först göra en kanonsäsong i ES!
KHL-pampen får nog försöka hetsa hur mycket dom vill; men jag tror inte att LHF Ex hade goofat ur på Fälth ifall de hade ens haft indikationer på att de har Frallans lön tillgodo. Detta altså trots att HV la fran ett ekonomiskt FETT kontrakt till honom. Visst hade LHF blivit tvungna att betala honom bra; men inte lika bra som HV skrev fast honom på. -Inge fel i det.
Elias är onekligen en latebloomer & han ville äntligen casha in. Han ville att LHF skulle matcha det han hade från HV. Osten sa: Nej. Stillman, Dahleén & HV tyckte detta var en bargain för Jönköpings klubben.
Det är JÄKLIGT MYCKET politik & rävspel i KHL. Den ryska mentaliteten är ju känd sedan tidigare: De har ganska nära noll respekt för "mjuka värderingar". I deras värld finns egentligen bara: Do or consequence/die. Allt mäts av vad du har eller inte har. När något går fel/inte funkar; är detta alltid andras fel. Man köper inte hockeyspelare: Man pungar gärna ut hårt för vinnare. Man köper på resumé/historia & kräver även detta i resultat. Ganska exakt på det sätt Percy Nilsson i Malmö gjorde under många år. Att få ihop laget blir någon annans problem. De som har stålarna gör alldrig fel.
Men det finns en hel del av dessa pampar KHL. Och om det är någonting de alla går igång på; så är det:
A.) Att lyckas blåsa skiten ur varandra.
B.) Pissa på NHL.
Lyckas man något av avanvarande är man synnerligen KUNG i den interna communityn. Det äldsta i historien: Money into respect & power. Och man använder information + des-information för att nå detta i en värld där alla är ute efter exakt samma sak. Finns ett bra ord för detta: Politik.
Johan + familj gick bokstavligen igenom ett H-vete inför denna säsong; för att få komma tillbaka hem till tryggheten. Att Johan nu; efter bara en dålig ES-säsong pga skadeproblem; skulle vara sugen på att dra över i KHL igen: Låter ju synnerligen knäppt. Johans stora mål är NHL -inte KHL. Och för att få en bra chans för detta; måste han först göra en kanonsäsong i ES!
Sida 11 av 21 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 16 ... 21
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2011/2012
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2011/2012
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2