2024-09-26, SHL-match 3, Linköping - Luleå
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2024-09-26, SHL-match 3, Linköping - Luleå
NallePhu- Antal inlägg : 18664
Tony Moore, Lehto, Blitzwagen and Kiruna like this post
JuniorX- Antal inlägg : 4185
Vi har råd med en svag lina när två andra levererar i år.JuniorX skrev:Att det blev lite drama i den här matchen är rätt märkligt. Luleå är klart bättre. Och man ser och mer av andra- och tredjelinan och det lovar gott framöver. Kan man säga att förstalinan var blekast idag?
Dundernisse- Antal inlägg : 2890
Joo tror jag nogJuniorX skrev:Att det blev lite drama i den här matchen är rätt märkligt. Luleå är klart bättre. Och man ser och mer av andra- och tredjelinan och det lovar gott framöver. Kan man säga att förstalinan var blekast idag?
Lars158- Antal inlägg : 9805
Serkan122 likes this post
***: Anton Levtchi kylan vid målet samt hur han hittar sina medspelare
**: Koivistoinen multiverktyg i en och samma kropp
*: Ponta trivs där han är nu ingen press att han MÅSTE prestera då kommer spelet som tog han till NHL
Seriefinal next mot Färjestad buckle up all and packed and stacked arena!
Men den här trenden på insläppta mål blir ohållbar om några omgångar!
Puckad- Antal inlägg : 11372
JuniorX skrev:Vi leder serien Pajala!
Snart är det över
Pajala- Antal inlägg : 18747
Mjölby- Antal inlägg : 3
Tony Moore, Jonken, LulefanGBG and Jokerman ll like this post
Mjölby- Antal inlägg : 3
Flippass- Antal inlägg : 481
Mjölby likes this post
Hardegård/Gustafsson har börjat säsongen förjävla bra.
Levtchis 3-1 mål…jag saknar ord.
Senast ändrad av Jokerman ll den tor 26 sep 2024, 22:33, ändrad totalt 1 gång
Jokerman ll- Antal inlägg : 1466
SatanicPanic- Antal inlägg : 791
NallePhu, Jonken, Kagen, Pontaking, Metheuz, Lehto, Terminator21 and like this post
Markus Nurmi gav Luleå ledningen. pic.twitter.com/hLCzGuf93A
— Anton (@bolaniii9) September 26, 2024
Eetu Koivistoinen gör sitt första mål för Luleå. pic.twitter.com/JzsUNdHapS
Anton Levtchi gör sitt första mål för Luleå. pic.twitter.com/TF67WQOkfo
– Jag behöver hålla i pucken mer än vad jag har gjort och röra mer på benen samtidigt som jag förbättra mitt markeringsspel i egen zon, tillägger han.”
Serkan122- Antal inlägg : 3208
NallePhu, Redbear, Jonken, Lars158, Donowitz, Puckad and SatanicPanic like this post
Självkritiken är bästa kritiken då vet man han har väldigt mycket mer att hämta Levtchi, Samt han vill utveckla sitt egna spel mer och bli en komplett spelare gillar det man hör från han!Serkan122 skrev:”– Jag gömde mig bakom den ena backen, sedan satte jag fart, men målet var inget speciellt, säger Anton Levtchi och berättar att han inte är helt nöjd med sitt spel i Luleå Hockeys tre första matcher.
– Jag behöver hålla i pucken mer än vad jag har gjort och röra mer på benen samtidigt som jag förbättra mitt markeringsspel i egen zon, tillägger han.”
Tony Moore and Kiruna like this post
Kan frugan smida en guldpokal?Flippass skrev:Ja frugan gick och blev guldsmed i Mjölby så man har hört en del stories därifrån.
trallgöken- Antal inlägg : 1444
trallgöken- Antal inlägg : 1444
Lars158, SatanicPanic and Serkan122 like this post
Men precis som med försäsongen tycker jag inte att man ska dra för stora växlar av tre matcher. Vi har fortfarande inte sett det här laget spela ur ett underläge. Vi har mött tre lag med offensiv spets men också bedrövligt försvar. Färjestad, Frölunda och kanske även Rögle blir riktiga värdemätare.
Diktatorn- Antal inlägg : 717
Kagen, Kneten, Hjalmar_Vuopio and Schladden like this post
Flippass skrev:Ja frugan gick och blev guldsmed i Mjölby så man har hört en del stories därifrån.
Hörde jag nån säga guld?
Diktatorn skrev:Tycker ändå någonstans att den inför säsongen svaga centersidan börjar bli ett utropstecken. Eetu växer för varje match och gör ett jäkla bra jobb i defensiven. Ser helt okej mjuk ut i handlederna och har slagit ett par fina passningar, tänker framförallt på den lilla mackan i första perioden mot Leksand som ställde Bromé fri i slottet. Svårt att fatta hur Lundin inte fick plats i Timrå men vi har nog ligans bästa tredjelina just nu. Väldigt bra kemi med Nurmi och Andreasson. Förstakedjan har kanske varit blekast hittills men det brukar ju ta ett par matcher för Omark. O’neall andas däremot klass. Helt sjukt hur många puckar han fiskar in genom ett par enkla lyft på klubban. Fina passningar. Glider förbi varenda tackling längs sargerna.
Men precis som med försäsongen tycker jag inte att man ska dra för stora växlar av tre matcher. Vi har fortfarande inte sett det här laget spela ur ett underläge. Vi har mött tre lag med offensiv spets men också bedrövligt försvar. Färjestad, Frölunda och kanske även Rögle blir riktiga värdemätare.
Kloka ord.
Jag har tjatat om det ett tag men Lundins avtryck så här långt är helt galet bra. Så pass bra så jag börjar fundera på om han nånsin varit på den här nivån. I så fall har jag varit blind tidigare.
NallePhu and Kagen like this post
trallgöken skrev:PP måste upp 2 nivåer dock. Tankesmedja Deluxe på isen.
Första PP osar klass, kommer släppa förr eller senare. Kan helt ärligt inte se annat, ren spets så vet jag inte många lag som kan mäta sig med vår 1a PP.
LHF90- Antal inlägg : 346
JuniorX skrev:Diktatorn skrev:Tycker ändå någonstans att den inför säsongen svaga centersidan börjar bli ett utropstecken. Eetu växer för varje match och gör ett jäkla bra jobb i defensiven. Ser helt okej mjuk ut i handlederna och har slagit ett par fina passningar, tänker framförallt på den lilla mackan i första perioden mot Leksand som ställde Bromé fri i slottet. Svårt att fatta hur Lundin inte fick plats i Timrå men vi har nog ligans bästa tredjelina just nu. Väldigt bra kemi med Nurmi och Andreasson. Förstakedjan har kanske varit blekast hittills men det brukar ju ta ett par matcher för Omark. O’neall andas däremot klass. Helt sjukt hur många puckar han fiskar in genom ett par enkla lyft på klubban. Fina passningar. Glider förbi varenda tackling längs sargerna.
Kloka ord.
Jag har tjatat om det ett tag men Lundins avtryck så här långt är helt galet bra. Så pass bra så jag börjar fundera på om han nånsin varit på den här nivån. I så fall har jag varit blind tidigare.
Lundin är ju en wildcard i min mening, finns hockey i han, han är ingen brunkare i den aspekten som kanske Timrå fick han till att vara. Besitter spets kvaliteter absolut!
LHF90- Antal inlägg : 346
Tror lite han fick fel roll i Timrå Lundin mycket defensivt ansvar och då fungerar inte offensiven, Man ser lite mer fria tyglar och han producerar poäng samt är en av nycklarna i laget!LHF90 skrev:JuniorX skrev:Diktatorn skrev:Tycker ändå någonstans att den inför säsongen svaga centersidan börjar bli ett utropstecken. Eetu växer för varje match och gör ett jäkla bra jobb i defensiven. Ser helt okej mjuk ut i handlederna och har slagit ett par fina passningar, tänker framförallt på den lilla mackan i första perioden mot Leksand som ställde Bromé fri i slottet. Svårt att fatta hur Lundin inte fick plats i Timrå men vi har nog ligans bästa tredjelina just nu. Väldigt bra kemi med Nurmi och Andreasson. Förstakedjan har kanske varit blekast hittills men det brukar ju ta ett par matcher för Omark. O’neall andas däremot klass. Helt sjukt hur många puckar han fiskar in genom ett par enkla lyft på klubban. Fina passningar. Glider förbi varenda tackling längs sargerna.
Kloka ord.
Lundin är ju en wildcard i min mening, finns hockey i han, han är ingen brunkare i den aspekten som kanske Timrå fick han till att vara. Besitter spets kvaliteter absolut!
Pajala- Antal inlägg : 18747
farre, Lars158 and BulanFanClub like this post
Kanellängd- Antal inlägg : 871
Hjalmar_Vuopio likes this post
När Laaksonen är tillbaka så att vi har direktskott från vänster, då blir det grejer.LHF90 skrev:trallgöken skrev:PP måste upp 2 nivåer dock. Tankesmedja Deluxe på isen.
Första PP osar klass, kommer släppa förr eller senare. Kan helt ärligt inte se annat, ren spets så vet jag inte många lag som kan mäta sig med vår 1a PP.
Kiruna- Antal inlägg : 58
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
» 2024-01-27, SHL-match 37, Luleå - Linköping
» 2024-02-17, SHL-match 43, Linköping - Luleå
» 2024-01-11, SHL-match 31, Oskarshamn - Luleå
» 2024-02-29, SHL-match 47, Örebro - Luleå