Brian O'Neill

+33
LulefanGBG
Lars158
Flippass
Jokerman ll
Polyfemos
farre
Diktatorn
Lasse Proppmätt
Lulefan
LetsGoLuleå
Pontaking
Lehto
Pajala
Serkan122
Sportchefen #2
Puckad
Dentos
Delfinenz
Metheuz
skuggansfru
Kneten
Jojjan
KaptenBlodskelett
LHF90
Donowitz
Tony Moore
Wolfhunter
MickkeJ
Dustin
NallePhu
Bros!
BulanFanClub
Redbear
37 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Jokerman ll fre 09 aug 2024, 13:37

He`s not the Messiah

But he is…..

Very Happy
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1375
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 09 aug 2024, 15:15

Jojjan skrev:
Lasse Proppmätt skrev:
Jojjan skrev:Näe men O'neill är både gammal å liten, inte samma vana att hantera ryggsäckar som Omark etc då det är mer fysiskt i SHL kontra Schweiz.
Kmr nog bli en brutal flopp då han inte kmr kunna leva på sin teknik här som i glidarligor.
Han har ju spelat 6 säsonger i KHL sista 4 åren i Jokerit gjorde han 58,48,54,42 pinnar på 62,56,53,41 matcher
Och sen blev det 2 säsonger i ZUG innan han skrev på för oss och faktum är att han snittade mindre poäng i Zug än i Jokerit
Tycker du KHL är en glidarliga?

KHL är inte alls lika defensivt inriktat, så till viss del lättare att producera poäng där i en offensiv roll tänker jag
Du skrev GLIDARLIGA så m.a.o så tyckte du han gled omkring 6 år i KHL och detta mot betydligt bättre backar än vad som finns i våran liga
Jag vill nog påstå att du inte har en jädra susning om vad han är kapabel till tror inte heller du sett han spela eller i.a.f inte haft örnkoll på hur an agerar på planen
Men visst bättre spelare än honom har misslyckats i våran liga och betydligt sämre spelare än honom har lyckats (Du vet det sitter i HUVUDET) men ge han förfasen chansen innan du dömer ut han.
Till syvende och sist så är det HAN som måste leverera.
Vi vet facit om några månader.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2143
Join date : 13-04-17

Tony Moore, Redbear, Pajala, Donowitz, Pontaking, Lehto, Kiruna and LetsGoLuleå like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Jojjan fre 09 aug 2024, 15:59

Okej vi får se, men min magkänsla är ungefär lika dålig som då jag sågade värvningen av Rask från Örebro...
Men låt han gärna visa att jag har fel 😅

Jojjan

Antal inlägg : 367
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Pontaking fre 09 aug 2024, 17:09

Jojjan skrev:Okej vi får se, men min magkänsla är ungefär lika dålig som då jag sågade värvningen av Rask från Örebro...
Men låt han gärna visa att jag har fel 😅

Du kanske bör se lite matcher med honom. Han är väldigt bra på täcka puck precis som Omark trots sin storlek.

Pontaking

Antal inlägg : 1281
Join date : 14-03-16

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Redbear fre 09 aug 2024, 17:15

Jojjan skrev:Okej vi får se, men min magkänsla är ungefär lika dålig som då jag sågade värvningen av Rask från Örebro...
Men låt han gärna visa att jag har fel 😅

Döm inte spelare för tidigt. Brian känns som ett kanonförvärv.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6756
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av LetsGoLuleå fre 09 aug 2024, 18:13

Jojjan skrev:Okej vi får se, men min magkänsla är ungefär lika dålig som då jag sågade värvningen av Rask från Örebro...
Men låt han gärna visa att jag har fel 😅

Nu jämför du ju äpplen med päron här. Rask hade varit en tredjelinaspelare sett till produktion under sin tid i Örebro. O'Neill har varit en poängspelare i Europa i över åtta år.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 317
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Redbear, LulefanGBG, Pontaking and Kiruna like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Tony Moore tor 22 aug 2024, 09:24

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7826
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Jojjan tor 22 aug 2024, 21:24

Oooppss, jobbigt än så länge å detta är bara träningsmatcher 😅

Jojjan

Antal inlägg : 367
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Lehto fre 23 aug 2024, 14:06

Jojjan skrev:Oooppss, jobbigt än så länge å detta är bara träningsmatcher 😅
Vad menar du?

Lehto

Antal inlägg : 766
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Pajala fre 23 aug 2024, 15:22

Lehto skrev:
Jojjan skrev:Oooppss, jobbigt än så länge å detta är bara träningsmatcher 😅
Vad menar du?

Han menar nog att Brian har problem fast det bara är träningsmatcher, alltså inte riktigt på "allvar".

Vi får väl ge honom lite mer matcher i benen innan motorsågen kommer fram.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18287
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Flippass fre 23 aug 2024, 18:44

Smörjer sågen så länge...

Flippass

Antal inlägg : 453
Join date : 22-05-04

Jojjan likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Lars158 fre 23 aug 2024, 19:55

Inte bra?

Lars158

Antal inlägg : 9730
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Dustin fre 23 aug 2024, 20:39

Tycker vi ska ge Oneill ett seriöst omdöme när serien startat. 36 åringar och försäsong brukar väl vara sisådär.

Dustin

Antal inlägg : 7024
Join date : 12-02-28

pingu, farre, Redbear, kokostrollet, LulefanGBG, Kagen, Diktatorn and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Pajala lör 24 aug 2024, 06:35

Dustin skrev:Tycker vi ska ge Oneill ett seriöst omdöme när serien startat. 36 åringar och försäsong brukar väl vara sisådär.

Givetvis är det så, orkar inte med en Kennedy till Mad
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18287
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av LetsGoLuleå lör 24 aug 2024, 11:54

Lars158 skrev:Inte bra?

Folk överdriver lite verkar det som. Visst O'Neill har inte tokpresterat men samtidigt har han inte direkt varit dålig (förutom i antal vunna tekningar dvs) utan det verkar vara den klassiska "Ju äldre man är, ju längre tar det att komma igång" som spökar. Trots detta ser man ju en viss kvalité hos O'Neill redan nu och en viss "gritt" även om passen inte alltid sitter.

Dessutom tenderar ju spelare som presterar under försäsongen inte alltid prestera under säsongen heller. Vill ju minnas att folk här inne var lyriska över hur Jasek och framförallt Hutsko presterade för Oskarshamn förra försäsongen där de radade upp poäng mot varierat motstånd. När det väl kom till seriespel så floppade Hutsko varav han inte längre spelar och Jasek blandade och gav hela säsongen. Så folk borde vara lite försiktiga med jämförelser med spelare som Kennedy (som inte ens hade en försäsong innan han anlände) och en ringrostig O'Neill.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 317
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Redbear, LulefanGBG, Pontaking, Kneten, Kvad, Ekan and Haparanda like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Pajala lör 24 aug 2024, 13:27

LetsGoLuleå skrev:
Lars158 skrev:Inte bra?

Folk överdriver lite verkar det som. Visst O'Neill har inte tokpresterat men samtidigt har han inte direkt varit dålig (förutom i antal vunna tekningar dvs) utan det verkar vara den klassiska "Ju äldre man är, ju längre tar det att komma igång" som spökar. Trots detta ser man ju en viss kvalité hos O'Neill redan nu och en viss "gritt" även om passen inte alltid sitter.

Dessutom tenderar ju spelare som presterar under försäsongen inte alltid prestera under säsongen heller. Vill ju minnas att folk här inne var lyriska över hur Jasek och framförallt Hutsko presterade för Oskarshamn förra försäsongen där de radade upp poäng mot varierat motstånd. När det väl kom till seriespel så floppade Hutsko varav han inte längre spelar och Jasek blandade och gav hela säsongen. Så folk borde vara lite försiktiga med jämförelser med spelare som Kennedy (som inte ens hade en försäsong innan han anlände) och en ringrostig O'Neill.

Jag menar bara att jag önskar att han inte blir en flopp som Kennedy blev, men man kan givetvis inte döma ut honom redan ... så vi lär bli varse om det när serien är igång, olika kedjekonstellationer lär väl också testas som kan väcka liv i spelare som trampar vatten.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18287
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Jojjan lör 24 aug 2024, 21:18

Högt spelat ändå tkr jag att gå på O'neill som en 1:a center, väldigt orolig att han ska klara av en såpass defensivt stark liga... tror nog 🪚 kmr bli flitigt använd.
Saknar redan Tyrre!

Jojjan

Antal inlägg : 367
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av LulefanGBG sön 25 aug 2024, 10:10

Jag förstår inte hur man kan tycka att det är ett högt spel att satsa på O'Neil som en förstacenter med motiveringen art SHL är en defensiv liga? Är det inte en extremt skicklig offensiv center man behöver för att kunna skapa lite offensiv i en så defensiv liga?

Menar du att man skulle få ut mer poäng och kreativitet om man satsat på en mer defensivt orienterad, (alltså mindre skicklig), center för förstakedjan?

Väldigt konstigt resonemang i sådant fall, men jag kanske missförstår dig?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12235
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

farre, Pajala, Diktatorn, Donowitz, Pontaking, Kneten and Kiruna like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Donowitz sön 25 aug 2024, 10:23

Tänker ge honom 10 matcher i serien innan jag ens uttrycker mig. Känns riktigt orättvist att bedömdas redan nu.

Donowitz

Antal inlägg : 4180
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Bamsefar, pingu, farre, LulefanGBG, Pajala, Pontaking, Kneten and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Dustin sön 25 aug 2024, 14:51

@jojjan har redan bestämt sig för att Oneill ska bli säsongens hackkyckling så fokuset kommer ligga på att leta misstag hos nämnda spelare.

Dustin

Antal inlägg : 7024
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Pontaking sön 25 aug 2024, 23:35

Jojjan skrev:Högt spelat ändå tkr jag att gå på O'neill som en 1:a center, väldigt orolig att han ska klara av en såpass defensivt stark liga... tror nog 🪚 kmr bli flitigt använd.
Saknar redan Tyrre!

Lite clownvarning att bedöma en spelare tre matcher in på FÖRSÄSONGEN. Fan Omark hade varit totalsågad varje jävla säsong om man skulle gå efter försäsongen. Helvete nog måste vi kunna ha bättre nivå än såhär…

Pontaking

Antal inlägg : 1281
Join date : 14-03-16

Redbear, Kneten, Lehto, Blitzwagen, Haparanda, Kiruna and LetsGoLuleå like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av LetsGoLuleå mån 26 aug 2024, 11:35

LulefanGBG skrev:Jag förstår inte hur man kan tycka att det är ett högt spel att satsa på O'Neil som en förstacenter med motiveringen art SHL är en defensiv liga? Är det inte en extremt skicklig offensiv center man behöver för att kunna skapa lite offensiv i en så defensiv liga?

Menar du att man skulle få ut mer poäng och kreativitet om man satsat på en mer defensivt orienterad, (alltså mindre skicklig), center för förstakedjan?

Väldigt konstigt resonemang i sådant fall, men jag kanske missförstår dig?

Ingen idé att lägga något fokus på vad Jojjan tycker om O'Neill. Personen har gjort klart sedan tidigare att att O'Neill kommer att floppa för att han inte är 190 och väger 95 pannor och letar därför efter varenda orsak att kritisera honom.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 317
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Flippass mån 26 aug 2024, 12:08

BON har inte visat någon stjärnkvalitet än, man får bara hoppas det kommer senare, men det hade varit roligare om man såg glimtar redan nu.

Flippass

Antal inlägg : 453
Join date : 22-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Jonken mån 26 aug 2024, 20:03

Jag tillhörde nog till de få; som inte precis hurrade -när Luleå Hockey värvade 36 årige Brian O'Neill -på 2 år; som tilltänkt första center. Jag tänker dock ge honom lite mer tid; och inte såga honom än... Dock hittills har ju karln INTE ENS NÄRHETEN visat ens ett piss av spetsegenskaperna han påstås ha.

Han har kanske mycket att plocka in och sortera så här i början. -Nytt land, -ny liga, -spelsystemet, osv osv...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6879
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Jojjan likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Hejsan ons 28 aug 2024, 11:50

Pontaking skrev:
Jojjan skrev:Högt spelat ändå tkr jag att gå på O'neill som en 1:a center, väldigt orolig att han ska klara av en såpass defensivt stark liga... tror nog 🪚 kmr bli flitigt använd.
Saknar redan Tyrre!

Lite clownvarning att bedöma en spelare tre matcher in på FÖRSÄSONGEN. Fan Omark hade varit totalsågad varje jävla säsong om man skulle gå efter försäsongen. Helvete nog måste vi kunna ha bättre nivå än såhär…

Tyrre är ju inget att hänga i julgranen, vissa hyllar han som han vore toppcenter i SHL vilket är fel.
(Det finns bättre alternativ)

Hejsan

Antal inlägg : 280
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Pontaking ons 28 aug 2024, 12:17

Hejsan skrev:
Pontaking skrev:
Jojjan skrev:Högt spelat ändå tkr jag att gå på O'neill som en 1:a center, väldigt orolig att han ska klara av en såpass defensivt stark liga... tror nog 🪚 kmr bli flitigt använd.
Saknar redan Tyrre!

Lite clownvarning att bedöma en spelare tre matcher in på FÖRSÄSONGEN. Fan Omark hade varit totalsågad varje jävla säsong om man skulle gå efter försäsongen. Helvete nog måste vi kunna ha bättre nivå än såhär…

Tyrre är ju inget att hänga i julgranen, vissa hyllar han som han vore toppcenter i SHL vilket är fel.
(Det finns bättre alternativ)

Tyrre som inte syntes på hela säsongen fram till slutspelet började.

Pontaking

Antal inlägg : 1281
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Snikne Ville ons 28 aug 2024, 15:48

Tyrre är ingen förstacenter i ett lag med guldambitioner, det är han inte. Men vi kommer inte att ha någon som honom i tekningscirkeln denna sässe trots all skill vi skall ha värvat,
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6438
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Dustin tor 29 aug 2024, 20:44

Oneill med A på bröstet idag. Där är nog svaret på Tyrres ersättare.

Dustin

Antal inlägg : 7024
Join date : 12-02-28

Redbear, LulefanGBG, storeken and Haparanda like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Panikvärvning mån 02 sep 2024, 20:48

Jojjan skrev:Högt spelat ändå tkr jag att gå på O'neill som en 1:a center, väldigt orolig att han ska klara av en såpass defensivt stark liga... tror nog 🪚 kmr bli flitigt använd.
Saknar redan Tyrre!

En rolig grej med sådana här forum är ju funktionen att kolla användares historiska inlägg. Har du testat gå in och titta tillbaka på tillfällen då du sågat laget? Samt vilka spelare du sågat?

Panikvärvning

Antal inlägg : 515
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill - Sida 2 Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet