2012-11-03, Elitserieomgång 20, Luleå - Rögle
+24
Tony Moore
Dave Rock
Lajon
Bamsefar
BodenSwe
Dalle
Kato
chiII
Urken
Mange
M32012
FruktHamster
NallePhu
pingu
Beast.
ezz
amarule
hokkzorz
Zeb Macahan
Pajala
LulefanGBG
JahNT
Redbear
Admin
28 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2012-11-03, Elitserieomgång 20, Luleå - Rögle
Well..hälften av dom du nämner ska ju inte ens vara med att slåss högt upp i målligan.FruktHamster skrev:Tony Moore skrev:Alla boys and girls, det gamla talesättet gäller fortfarande: "Man får det man betalar för", dvs vi har för individuellt dåliga spelare offensivt, det är jag fullt övertygad om! Dom klarar inte göra en gubbe och sedan sätta pucken.. Törs inte ta skott fast man är i ett bra läge utan spelar hellre till en sämre placerad lagkamrat som får "ta ansvaret" att avsluta. Det är inget konstigt med det det, bara att konstatera fakta... Toni K, br. brothers, en frisk Sandell samt maybe Linus P nästa sässe är dom potentiella målskyttarna i vår offensiv, resten är brunkare/hokkyarbetsmyror (iofs med den äran..) såerebara!
Vi har det vi förtjänar, jag klagar inte speciellt men för att ta det sista klivet behöver vi skills! Tänk bara på arla, hjalmar, fälth, ninimaa så hade målen framåt varit betydligt fler. Krydda med ötå-connection eller fa järnkrok-silfverberg/bud-jokke l så hade vi tokdominerat den svenska scenen!
Offensiv skills går att kombinera med rönkenbulanhokky det är jag övertygad om, gäller bara ha dom rätta verktygen. Det är bara se tex Klasen och olle, dom klarar sej bra trots sin lite bohemiska/konstnärliga spelstil, jobbar hårt i korta byten men kan ändå lägga härliga mackor till trubbiga medspelare
Vill vi vinna något får vi nog slanta upp betydligt mer än vi gör so far men som sagt, jag klagar inte speciellt, tycker vi har en sund balans mellan sportslig framgång och pengar i plånkan.. Lyftet vore att få fram egna järnkrokar/silfverbergar mfl så kan vi nog vara med i finalerspelet oxå
Well... Arla, hjalle, fälth, niini har alla spelat under Rönken utan att vi för den delen vunnit målligan i ES... Så även 50% av ÖTC.
Med tanke på den historia vi har som LHF-fans där vi de senaste deceniet innan Rönken mest dinglat farligt nära kvalsträck, så är det ju synd att klaga över vår nuvarande situation, och det gör jag inte heller.. Men att påstå att vår skrala målproduktion inte har att göra med den hockey vi spelar känns naivt i mitt tycke.
Självklart är vår spelide grunden till att vi gör lite mål, precis som den är grunden till att vi inte släpper itne speciellt många mål.
Summa summarum för mig personligen är det definitivt något jag står ut med. Visst tycker jag att en vinst med 6-5 generellt sett är en mer spännande match är en vinst med 1-0, men vi skall iten glömma att vårt spelsätt faktiskt funkar för oss! Och när nu våra tränare tillåter spelarna att visa känslor och tacklas på isen så har nöjesvärdet höjts betydligt.
Ta dagens match tex.. Den var på inga sätt tråkig att se. Inte alls faktiskt. Sedan kan vi ju sitta och gnälla allt vi vill på att vi inte gjorde fler mål, men det är ena jävulska lyxproblem som jag ser saken.
Vi har nöjet att supporta ett av elitseriens bästa lag just nu. Jag njuter fullt ut!
Men med Niinimaa tex så hade vi ett av ES absolut giftigaste PP.
Vi var mindre än två minuter från att åka ut det året. Men där många andra svajade stod Abbott (Chris, Cam var avstängd) och Niinimaa upp och vann matchen åt oss
Dave Rock- Antal inlägg : 2042
Det var jävligt tunt på läktaren idag. Och jag prata med mycket folk, allmänna omdömet är "fy fan vad tråkig hockey".
Nu håller jag inte riktigt med den breda massans omdöme idag utan tycker matchen var rätt underhållande, framförallt i första.
Men det kan inte längre finnas nån som talar emot att spelsystemet är en akilles häl för att få målrika matcher. Vi har massor av skickliga spelare som i andra lag hade legat i topp av poäng ligan. Men det kommer aldrig bli att vi vinner mer än med 1 lr 2 mål. Släpper aldrig lös på det sätt som Skaik och LHC gör.
Vi plockar poäng på poäng men målrika matcher kommer det aldrig att bli,
Nu håller jag inte riktigt med den breda massans omdöme idag utan tycker matchen var rätt underhållande, framförallt i första.
Men det kan inte längre finnas nån som talar emot att spelsystemet är en akilles häl för att få målrika matcher. Vi har massor av skickliga spelare som i andra lag hade legat i topp av poäng ligan. Men det kommer aldrig bli att vi vinner mer än med 1 lr 2 mål. Släpper aldrig lös på det sätt som Skaik och LHC gör.
Vi plockar poäng på poäng men målrika matcher kommer det aldrig att bli,
Lars158- Antal inlägg : 9806
Jodå. Prickade in siffran ganska bra. När det är sen lördagsmatch tenderar en hel del folk bli kvar i barerna och se, med begränsad sikt, matchen därifrån. Och långsidorna var ganska välfyllda.FruktHamster skrev:Mange skrev:4661 i publik. Vart har hockeyglöden tagit vägen i Luleå?
4661 måste varit med en jäkla massa "no shows" inräknade.. Finns inte en chans att det fanns så många på läktarna i kväll.
Thomzja- Antal inlägg : 4
Hann bara se första perioden i gårdagens match då jag var tvungen att lämna sportbaren för vidare transport till en Accept -konsert.
Första perioden innehöll mycket underhållningsvärde i mitt tycke. KAn ju såklart inte göra någon bedömning av matchen i sin helhet, men första perioden var fan inte tråkig i vart fall. VIsst borde vi gjort 2 -3 mål till redan där men det kommer. GÖr det inte det så är det ändå ingen katastrog sålänge vi är lika täta bakåt.
Förra säsongen var en försvarsmässig rekordsäsong med ES-mått mätt och i år har vi öppnat ännu starka trots tapp av t.ex. Jaakola, Fälth och Enterfeldt. Våra målvakter är omöjligt ännu hetare i år än förra året.
Första perioden innehöll mycket underhållningsvärde i mitt tycke. KAn ju såklart inte göra någon bedömning av matchen i sin helhet, men första perioden var fan inte tråkig i vart fall. VIsst borde vi gjort 2 -3 mål till redan där men det kommer. GÖr det inte det så är det ändå ingen katastrog sålänge vi är lika täta bakåt.
Förra säsongen var en försvarsmässig rekordsäsong med ES-mått mätt och i år har vi öppnat ännu starka trots tapp av t.ex. Jaakola, Fälth och Enterfeldt. Våra målvakter är omöjligt ännu hetare i år än förra året.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Missade matchen igår pga andra "aktiviteter" - första i år jag missar. Brukar bli max två-tre per sässe hehe.
Såg matchen i efterhand i natt när jag kom hem efter två - skadad?
Får dock erkännas att det spolades en del i andra/tredje perioden.. eftersom tröttheten var extrem och att jag visste utgången. Men nog såg det bra ut. Klasen supervass i första. Hur kan poängen aldrig trilla in för Frallan? Grym på senaste tiden. Får oförtjänt mkt skit.
Första gången jag provar på den där tjänsten att gå in i "biblioteket" på boxen för att se en match i efterhand. Cred till telia för att det var så smidigt med att hitta matchen, kunna spola sig igenom reklam osv Synd bara att man inte hade missat att få reda på resultatet. Annars skulle det där funka utmärkt om man missat nån match
Såg matchen i efterhand i natt när jag kom hem efter två - skadad?
Får dock erkännas att det spolades en del i andra/tredje perioden.. eftersom tröttheten var extrem och att jag visste utgången. Men nog såg det bra ut. Klasen supervass i första. Hur kan poängen aldrig trilla in för Frallan? Grym på senaste tiden. Får oförtjänt mkt skit.
Första gången jag provar på den där tjänsten att gå in i "biblioteket" på boxen för att se en match i efterhand. Cred till telia för att det var så smidigt med att hitta matchen, kunna spola sig igenom reklam osv Synd bara att man inte hade missat att få reda på resultatet. Annars skulle det där funka utmärkt om man missat nån match
Salle- Antal inlägg : 3370
Såg de två sista perioderna på tv. Måste säga att det aldrig kändes oroligt trots att vi hade en bräcklig 1-0-ledning. Rögle försökte skapa lägen men det var ju inget som var sådär superfarligt, förutom friläget från Aaltonen möjligtvis. En situation där Frallan nog borde ha åkt på en tvåa faktiskt
Tycker vi skapade lägen för att vinna med en 3 el. 4-0 men Gerber storspelade i vanlig ordning så då är det inte mkt att göra.
Mycket skönt för Starke Sandell att få sätta första kassen. Tycker han var ruskigt bra igår och hade bud på flera mål. Han är ju en spelartyp vi inte har så många av och vi behöver honom i bra form för att lyckas
Tycker vi skapade lägen för att vinna med en 3 el. 4-0 men Gerber storspelade i vanlig ordning så då är det inte mkt att göra.
Mycket skönt för Starke Sandell att få sätta första kassen. Tycker han var ruskigt bra igår och hade bud på flera mål. Han är ju en spelartyp vi inte har så många av och vi behöver honom i bra form för att lyckas
Beast.- Antal inlägg : 2040
Sandell är en stor favorit, han går rakt på mål och drar sig inte heller för att stå FRAMFÖR målvakten och inte på sidan om vilket alltför många gör. Om fler gjorde som Sami kanske det skkulle bli fler mål också. gå på returer boys
amarule- Antal inlägg : 1184
Japp, Sandell var lysande hela matchen!
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
@LhfAntz på twitter har satt ihop Luleås lägen mot Rögle, helvete vad vi bränner när man tittar på det så här i efterhand på "tv"!
https://www.youtube.com/watch?v=HH8mTgGxwzk&feature=youtu.be
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Zeb Macahan skrev:@LhfAntz på twitter har satt ihop Luleås lägen mot Rögle, helvete vad vi bränner när man tittar på det så här i efterhand på "tv"!
håller med, men folk är väldigt glömska, det är många matcher som det ser ut på detta viset, vi skapar massor med kvalitativa chanser men vi har väl sämst effektivitets % på våra skott oxo. Personligen tycker jag att vi spelar mer underhållande hockey i år. Backarna fyller på oftare än tidigare, det är nått som har kommit mer och mer varje säsong sen Rönken tog över. Skulle vi ha samma procent som LHC tex på våra skott skulle vi ju vinna våra matcher med 3-0 eller 4-0 istället för 1-0.
jaja jag är inte Orolig, tycker det ser bättre ut än på länge.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2012-09-13, Elitserieomgång 01, Rögle - Luleå
» 2012-11-22, Elitserieomgång 25, Rögle - Luleå
» 2013-01-10, Elitserieomgång 38, Luleå - Rögle
» 2013-02-11, Elitserieomgång 47, Rögle - Luleå
» 2012-03-01, Elitserieomgång 53, AIK - Luleå
» 2012-11-22, Elitserieomgång 25, Rögle - Luleå
» 2013-01-10, Elitserieomgång 38, Luleå - Rögle
» 2013-02-11, Elitserieomgång 47, Rögle - Luleå
» 2012-03-01, Elitserieomgång 53, AIK - Luleå