Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

+100
Panikvärvning
rasbiologen
Sportchefen #2
Haparanda
Edluninho
Lasse_m
Mogilny
Monco
Lasse Proppmätt
Blitzwagen
Sundance Kid
GustenA
Rakapuckar
Bamsefar
Zeth
Kagen
LulefanGBG
ezz
Bengtfredlund78
Urken
perfredrik
Lajon
ski3r
Lulefan
Dr.danne
keevvs
Suomipoika
Taabe
Tmyrg
LHF90
Redbear
Björnkäften
MickkeJ
Hjalmar_Vuopio
Mantz
BulanFanClub
Jojjan
luleptr
JuhaniT
Kaggen
Kraftkung
#96
Niinimaa
Jonsey78
trallgöken
weHoo
icemask
Holma
skuggansfru
Ekan
Wolfhunter
Sigge75
Lars158
lhffan
Pajala
Småland
tibet
Dundernisse
NilsOskar
gruvarbetarn
Braun
Metheuz
Flippass
Lulejoe
Kanellängd
Bellissimo
Var är Hurtig?
Dilox
Tobbebias88
MrScout
storeken
Hedanders
Dustin
JuniorX
mikulix
Mr Bister
Xantaz1987
Dentos
Jonken
Burskydd
Pontaking
LHF96
Blinders
kokostrollet
Tony Moore
NallePhu
Donowitz
Kneten
Delfinenz
Snikne Ville
Puckad
Bnerik
Loop
Serkan122
Hellcop
Xerzocx
LetsGoLuleå
RedigKarl
Diktatorn
Lehto
104 posters

Sida 21 av 22 Föregående  1 ... 12 ... 20, 21, 22  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Snikne Ville tor 15 aug 2024, 21:39

Nu säger ju storyn att det rör sig en en back. Låter ju som osedvanligt kass scouting av BC isf... Basketball Basketball
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6438
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Dustin tor 15 aug 2024, 21:46




Snikne VilleNu säger ju storyn att det rör sig en en back. Låter ju som osedvanligt kass scouting av BC isf... Basketball Basketball


Viskningsleken kan ju omedvetet förvränga storyn lite när det går från mun till mun. Språket kan ju också påverka. Jag håller det troligast att Johns JR var den enda stora, skäggiga och engelskspråkiga man som flög Stockholm-Luleå för att spela med Luleå (fast BC och inte hockey).


@monco Allard har varit med på testerna förra veckan och isträningarna under denna vecka.

Dustin

Antal inlägg : 7024
Join date : 12-02-28

Puckad and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Monco fre 16 aug 2024, 01:38

Dustin skrev:



Snikne VilleNu säger ju storyn att det rör sig en en back. Låter ju som osedvanligt kass scouting av BC isf... :bball: :bball:


Viskningsleken kan ju omedvetet förvränga storyn lite när det går från mun till mun. Språket kan ju också påverka. Jag håller det troligast att Johns JR var den enda stora, skäggiga och engelskspråkiga man som flög Stockholm-Luleå för att spela med Luleå (fast BC och inte hockey).


@monco Allard har varit med på testerna förra veckan och isträningarna under denna vecka.
Ja, det kan vara den mest troliga förklaringen att det var Johns och att det har blivit någon missuppfattning angående hans prat om defender. Han kanske pratade om defence eller något sådant. Det skulle dock vara kul om dom har grävt fram en riktig försvarsgeneral som alla har missat. Det är väl en sådan som saknas mest i lagbygget. Jag tror jag måste höra med dottern om hon kan ställa lite mer frågor till hennes kompis om vad det var för snubbe och vad som sades mer ordagrant.

Monco

Antal inlägg : 326
Join date : 15-04-02

Dustin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av rasbiologen fre 16 aug 2024, 08:40

Är väl enklast att visa vännen en bild på Johns JR?
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1355
Join date : 12-09-13
Age : 36
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Monco fre 16 aug 2024, 10:39

rasbiologen skrev:Är väl enklast att visa vännen en bild på Johns JR?
Ja, det var ju otroligt smart tänkt 👍 Jag återkommer senare när jag vet mer.

Monco

Antal inlägg : 326
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Monco fre 16 aug 2024, 14:44

Monco skrev:
rasbiologen skrev:Är väl enklast att visa vännen en bild på Johns JR?
Ja, det var ju otroligt smart tänkt 👍 Jag återkommer senare när jag vet mer.
Det var inte han. Spelaren var heller inte så lång, drygt 1.80, inte över 1.90

Monco

Antal inlägg : 326
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Monco fre 16 aug 2024, 23:54

Nu ska jag döda alla rykten som jag drog igång. Spelaren ifråga ska tydligen spela med Kalix men hade sagt Luleå då han inte hade riktigt bra koll på orterna här uppe och det är ju hit flyget går.

Monco

Antal inlägg : 326
Join date : 15-04-02

Snikne Ville, Diktatorn and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Serkan122 lör 17 aug 2024, 00:11

Monco skrev:Nu ska jag döda alla rykten som jag drog igång. Spelaren ifråga ska tydligen spela med Kalix men hade sagt Luleå då han inte hade riktigt bra koll på orterna här uppe och det är ju hit flyget går.
Här har vi han
https://www.eliteprospects.com/player/317056/liam-haslam

Serkan122

Antal inlägg : 2965
Join date : 22-05-31

lhffan likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Dr.danne fre 06 sep 2024, 14:47

Som det ser ut nu tycker jag att det behövs en bra back istället för Allard och en färre bland forwards, så vi kan låta Granberg och Ihs Wozniak spela i bra roller och högre upp i kedjorna (helst Ihs Wozniak i "topp" kedjorna).

Jag skulle vela se att man skickar iväg Allard (håller inte måttet helt enkelt) och Shinnimin (är så ruskigt less på hans filmande), kanske ett finskt lag är villig att ta över lönerna, helst när de får Shinnimin som borde kunna producera duktigt med poäng där.

Sen ta in backen Niemeläinen, får vi in en backgeneral som vi saknat sen Engsund drog! Kanske man kan forma laget något såhär (tror dessutom på Levtchi med Brome):

Omark - Oneill - Nurmi
Levtchi - Koivistoinen - Brome
Andreasson - Lundin - Lilja
Hedqvist - Berglund - Einar
+ Ihs Wozniak - Granberg - Juniorer

Hardegård - Sellgren
Niemeläinen - Laaksonen
Gustavsson - Jansson
+ Själin - Sjöström

Lassinanti - Ward

Dr.danne

Antal inlägg : 16
Join date : 22-07-10

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Pontaking fre 06 sep 2024, 15:22

Dr.danne skrev:Som det ser ut nu tycker jag att det behövs en bra back istället för Allard och en färre bland forwards, så vi kan låta Granberg och Ihs Wozniak spela i bra roller och högre upp i kedjorna (helst Ihs Wozniak i "topp" kedjorna).

Jag skulle vela se att man skickar iväg Allard (håller inte måttet helt enkelt) och Shinnimin (är så ruskigt less på hans filmande), kanske ett finskt lag är villig att ta över lönerna, helst när de får Shinnimin som borde kunna producera duktigt med poäng där.

Sen ta in backen Niemeläinen, får vi in en backgeneral som vi saknat sen Engsund drog! Kanske man kan forma laget något såhär (tror dessutom på Levtchi med Brome):

Omark - Oneill - Nurmi
Levtchi - Koivistoinen - Brome
Andreasson - Lundin - Lilja
Hedqvist - Berglund - Einar
+ Ihs Wozniak - Granberg - Juniorer

Hardegård - Sellgren
Niemeläinen - Laaksonen
Gustavsson - Jansson
+ Själin - Sjöström

Lassinanti - Ward

Shinnimin är vår kanske viktigaste forward. Ibland kanske man ska släppa sina personliga känslor och faktiskt se matcherna istället.

Pontaking

Antal inlägg : 1280
Join date : 14-03-16

Redbear, Stålis16, Delfinenz and LetsGoLuleå like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av LetsGoLuleå fre 06 sep 2024, 18:06

Dr.danne skrev:Som det ser ut nu tycker jag att det behövs en bra back istället för Allard och en färre bland forwards, så vi kan låta Granberg och Ihs Wozniak spela i bra roller och högre upp i kedjorna (helst Ihs Wozniak i "topp" kedjorna).

Jag skulle vela se att man skickar iväg Allard (håller inte måttet helt enkelt) och Shinnimin (är så ruskigt less på hans filmande), kanske ett finskt lag är villig att ta över lönerna, helst när de får Shinnimin som borde kunna producera duktigt med poäng där.

Sen ta in backen Niemeläinen, får vi in en backgeneral som vi saknat sen Engsund drog! Kanske man kan forma laget något såhär (tror dessutom på Levtchi med Brome):

Omark - Oneill - Nurmi
Levtchi - Koivistoinen - Brome
Andreasson - Lundin - Lilja
Hedqvist - Berglund - Einar
+ Ihs Wozniak - Granberg - Juniorer

Hardegård - Sellgren
Niemeläinen - Laaksonen
Gustavsson - Jansson
+ Själin - Sjöström

Lassinanti - Ward

Eller så behåller man en av lagets viktigaste spelare och sluta överdriva hur mycket Shinnimin filmar?

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 317
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Redbear, Jonken, Serkan122 and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Dr.danne fre 06 sep 2024, 21:23

Man ska vara bra enögd om man inte ser hans filmningar... Håller dock med om att han är en målskytt runt kassen av hög kvalite, men känns som att vi har några till som kan vara där nu ex: Nurmi och Koivistoinen (även Lundin och Lilja är lite riviga av sig)

Menmen en back av hög kvalite behövs, helst om Laaksonen kommer ha lite skadekänningar denna säsong...

Dr.danne

Antal inlägg : 16
Join date : 22-07-10

Monco likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Panikvärvning fre 06 sep 2024, 21:34

Dr.danne skrev:Man ska vara bra enögd om man inte ser hans filmningar... Håller dock med om att han är en målskytt runt kassen av hög kvalite, men känns som att vi har några till som kan vara där nu ex: Nurmi och Koivistoinen (även Lundin och Lilja är lite riviga av sig)

Menmen en back av hög kvalite behövs, helst om Laaksonen kommer ha lite skadekänningar denna säsong...

Asså vad går du på?

Panikvärvning

Antal inlägg : 512
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av LetsGoLuleå fre 06 sep 2024, 22:33

Dr.danne skrev:Man ska vara bra enögd om man inte ser hans filmningar... Håller dock med om att han är en målskytt runt kassen av hög kvalite, men känns som att vi har några till som kan vara där nu ex: Nurmi och Koivistoinen (även Lundin och Lilja är lite riviga av sig)

Menmen en back av hög kvalite behövs, helst om Laaksonen kommer ha lite skadekänningar denna säsong...

Låter mer som du tillhör skaran som skriker filmning så fort Shinnimin åker i isen. Ibland är det helt enkelt så att han förlorar en fysisk duell och åker i isen av den orsaken.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 317
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Delfinenz lör 07 sep 2024, 11:22

Skulle vi behöva en back till? och när börjar Swishdonationen för Marcus Björk? Wink
Delfinenz
Delfinenz

Antal inlägg : 82
Join date : 24-01-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av storeken lör 07 sep 2024, 22:44

Dr.danne skrev:Som det ser ut nu tycker jag att det behövs en bra back istället för Allard och en färre bland forwards, så vi kan låta Granberg och Ihs Wozniak spela i bra roller och högre upp i kedjorna (helst Ihs Wozniak i "topp" kedjorna).

Jag skulle vela se att man skickar iväg Allard (håller inte måttet helt enkelt) och Shinnimin (är så ruskigt less på hans filmande), kanske ett finskt lag är villig att ta över lönerna, helst när de får Shinnimin som borde kunna producera duktigt med poäng där.

Sen ta in backen Niemeläinen, får vi in en backgeneral som vi saknat sen Engsund drog! Kanske man kan forma laget något såhär (tror dessutom på Levtchi med Brome):

Omark - Oneill - Nurmi
Levtchi - Koivistoinen - Brome
Andreasson - Lundin - Lilja
Hedqvist - Berglund - Einar
+ Ihs Wozniak - Granberg - Juniorer

Hardegård - Sellgren
Niemeläinen - Laaksonen
Gustavsson - Jansson
+ Själin - Sjöström

Lassinanti - Ward

Håller inte med angående Shinnimin. Han bidrar med så många saker som vi behöver. Filmningarna må vara en sak som är hans mindre smickrande sidor, men helt ärligt så ÄR det något han gör betydligt mindre av nu.

Däremot håller jag med om att Niemeläinen är en back som rent spelarprofilsmässigt hade gjort Luleå bättre. Sen tycker jag att vi ska ge Allard mer tid att bevisa sitt värde innan det ska bli tal om att skeppa honom. Visst, försvaret har inte varit den bästa senaste matcherna, men ju längre säsongen går så kan man alltid förlita sig på att Bulans spelsystem resulterar i en solid position i ligan rent defensivt sett. Om vår offensiv levererar som förväntat så kommer det bidra till att man kan spela mer på ledning i större utsträckning av matcherna vilket i sin tur kan leda till att man då slipper jaga i underläge lika ofta och genom det kan defensiven per automatik bli mer stabil.

storeken

Antal inlägg : 161
Join date : 22-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Björnkäften mån 09 sep 2024, 10:27

Laxen borta året ut, bör väl göra att Fröberg letar ersättare

Björnkäften

Antal inlägg : 524
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av weHoo mån 09 sep 2024, 10:33

Björnkäften skrev:Laxen borta året ut, bör väl göra att Fröberg letar ersättare

Vi får hoppas på det, tror inte det håller att BÅDE Allard och Jansson ska logga 20+ minuter per match. Även om Jansson sett bra ut på försäsongen

weHoo

Antal inlägg : 99
Join date : 22-12-30

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Snikne Ville mån 09 sep 2024, 10:39

Kan ju aldrig vara godkänt betyg att en spelare går på sommaruppehåll med en skada och kommer tillbaka med samma problem. Var ju uppenbart redan på första träningen i incidenten med Omark. Om det sen är vårt eget medical team eller behandlande läkare som felar vet jag inte, skulle dock tippa det sistnämnda.

Skit.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6438
Join date : 12-01-22

Puckad and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Vexet mån 09 sep 2024, 11:08

Jag tycker det känns lite sådär att vi går ut och säger att ingen back ska värvas. Det är väl, tyvärr, lite signifikant för de senaste guldförsöken. Vi når inte hela vägen fram. Jag förstår som alla andra här att plånboken inte är bottenlös men det finns många, många exempel de sista åren på när framtunga trupper inneburit ett väldigt dåligt recept. Och nej, det finns kanske inte så mycket på markanden. Men vi visste redan innan det med Laxen hände att vi har en helt annan bredd framåt i år. Vi besitter också två ytterst kompetenta målvakter och det enda som står mellan Luleå och en riktigt rolig säsong är egentligen backsidan. Med ännu en skada känns det illavarslande. Visst finns det lovande juniorer men att tro att de ska kunna skapa tillräcklig stabilitet i en redan halvsvag backtrupp är svårt att se. Och som alltid, om försvaret inte sitter kommer det resultera i att både spelare och ledare antar en mer defensiv strategi för att försöka täta läckorna och då blir det målsnålt framåt trots nyvunnen spets.

Vexet

Antal inlägg : 451
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Björnkäften mån 09 sep 2024, 11:08

Ge Joey Laleggia korttidskontrakt med option på förlängning året ut.

Han är fortfarande fri samt flertalet schweiziska klubbar tackat nej

Björnkäften

Antal inlägg : 524
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av LulefanGBG mån 09 sep 2024, 11:16

Helvete.... Två RIKTIGT tunga avbräck redan på försäsongen och ett på backsidan som är svagaste lagdelen. Inte bra, i synnerhet som försvarsspelet varit svajigt under försäsongen.

Kan bli en tung start på säsongen, men som tur avgörs det inte I början. Hoppas på en backvärvning om det visar sig att det behövs. Bör ju vara enklare att hitta backar än spetsforwards, (vilket varit fallet denaste säsongerna), såhär lång in på säsongen iallafall.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12235
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Wolfhunter mån 09 sep 2024, 11:36

Laakso är en personlig favorit.
Men.
Förstår inte riktigt resonemanget att vår backsida skulle vara vår svagaste länk i laget och nåt som många vill stärka upp (även innan detta hände) med nåt nyförvärv.
Vi släppte med den backsidan vi har (minus Laakso) in tredje minst mål i fjol.
Jag tycker att man resonerar helt rätt. Ge ungdomarna chansen för att se om nån tar den.
Marknaden är tunn.
Funkar det är det en lyckträff. Jansson, Tuhkala eller Oliwer kan ju blomma. VET gör vi om nån månad.
Funkar det inte är det möjligt att man stärker upp under hösten. Laakso är tillbaka till nyår och den viktigaste delen av säsongen återstår då.
Inte optimalt alls, men rätt resonerat i min bok.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1205
Join date : 15-04-27

kokostrollet, SatanicPanic, Stålis16 and Kiruna like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Delfinenz mån 09 sep 2024, 13:16

Delfinenz skrev:Skulle vi behöva en back till? och när börjar Swishdonationen för Marcus Björk? Wink

Så vem kontaktar man för att få detta att hända Very Happy Laxo borta i en halv säsong så länge kan man inte förlita sig på Jansson och Oliwer
Delfinenz
Delfinenz

Antal inlägg : 82
Join date : 24-01-06

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av SatanicPanic mån 09 sep 2024, 13:36

Finns ju även sagadin ny i j20 från vlh
Edit: glöm det han är center
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 639
Join date : 22-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av #96 mån 09 sep 2024, 15:03

Blir säkert bra att inte värva nån ersättare till Laaksonen, spela skiten ur dom ordinarie backarna tills Laaksonen är tillbaka, sen kommer det en skada på nån av dom andra backarna.
#96
#96

Antal inlägg : 2192
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Serkan122 and Delfinenz like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Dustin mån 09 sep 2024, 15:16

Eldprov för Allard. Dags att visa att han håller på den här nivån annars måste en ny back in. Förhoppningsvis sätter det här fart på en backvärvning och Janssons karriär.

Dustin

Antal inlägg : 7024
Join date : 12-02-28

Donowitz and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av storeken mån 09 sep 2024, 16:41

Detta var kanske det bästa som kunde hända för både Jansson och Allard, nu får de verkligen visa vad de går för och det kommer bli tydligt efter ett par omgångar om de håller måttet eller inte. Men det känns lite läskigt nu, två backar som behöver räta ut frågetecknen som finns kring dem och skulle det bli ännu en skada på någon back blir det tufft. Hoppas man ändå försöker förbereda sig inför ett scenario där det behöver värvas och att man börja skanna av marknaden.

storeken

Antal inlägg : 161
Join date : 22-02-28

icemask, Metheuz and Hjalmar_Vuopio like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Snikne Ville mån 09 sep 2024, 20:45

Blir väl ingen större rörelse på spelmarknaden innan NHL-camperna är avklarade. Dvs om ca 1 månad.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6438
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Metheuz tis 10 sep 2024, 13:58

Tuhkala kallas hem från lånet till Östersund
https://hockeynews.se/nyheter/lule-agerar--kallar-hem-utlnad-back
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 735
Join date : 15-09-16
Age : 38
Ort : Umeå

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Dundernisse ons 11 sep 2024, 01:59

En backsida som på förhand är en stark trea blev helt plötsligt en tvåa. Bara det inte börjar lastas 26 minuter på Gustafsson varje kväll, det bådar sällan gott. Ge nuvarande backsida september ut sen utvärdera.

Dundernisse

Antal inlägg : 2764
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Björnkäften ons 11 sep 2024, 10:35

När Djoos blev skadad i Brynäs listade GD.se 11st potentiella back värvningar (OBS några har stark Brynäs anknytning och skulle aldrig vara aktuella för oss).
Några spännande namn finns allt.

Victor Söderström, 23 år
Inte så troligt. Victor är bara 23 år och vill såklart spela så högt upp som möjligt. Löser det sig inte i NHL/AHL ligger säkert Schweiz nära

Jordie Benn, 37 år (SLUTAT)

Gustav Lindström, 25 år
Väntar på ett kontrakt i NHL i första hand. Stark defensiv back, med bra blick för spelet som har fem säsonger och 174 NHL-matcher innanför västen.

Marcus Björk, 26 år
Inte omöjligt, men då får Brynäs vänta ett slag eftersom Björk ännu rehabiliterar sig efter. Uteslöt inget runt Brynäs när Sporten träffade honom i förra veckan.

Simon Johansson, 25 år
”Tjomme”, Thomas Johanssons grabb, Simon har länge varit en talang men inte riktigt slagit sig in i SHL på allvar. Gjorde ett par säsonger med Djurgården

Lucas Johansen, 26 år
Lillebror till NHL-stjärnan och centern Ryan Johansen, som senaste spelade i Colorado. Kanadensaren Lucas gjorde själv sex matcher för Washington den senaste säsongen

Dominik Masin, 28 år
Tjeckisk landslagsback som spelade 14 landskamper i Euro hockey tour förra säsongen. Står nu klubblös efter tre säsonger i Ilves i finska ligan.

Jonas Ahnelöv, 36
Brynäs visade intresse för den rutinerade backen inför förra säsongen. Men bland annat var prislappen för hög och han var aldrig nära. Ahnelöv, som fyller 37 i december,

Karlis Cukste, 27
Cukste var stabil i hockeyallsvenskan och gjorde sitt jobb dagligen. Men det finns såklart en anledning till att Brynäs inte valde att förlänga med letten.

Joey LaLeggia, 32
enligt Aftonbladet har flera schweiziska klubbar tackat nej till hans tjänster, så frågan är var han hamnar. Kanske för stor offensiv uppsida när Brynäs troligen söker mer defensiva egenskaper.

Ben ”Benny” Blood, 35
En riktig bjässe med sina 193 cm och 103 kg, En 35-årig amerikan som mestadels varvat mellan olika klubbar i Finland senaste knappa tio åren

Björnkäften

Antal inlägg : 524
Join date : 15-05-29

Metheuz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Snikne Ville ons 11 sep 2024, 10:56

Björnkäften skrev:När Djoos blev skadad i Brynäs listade GD.se 11st potentiella back värvningar (OBS några har stark Brynäs anknytning och skulle aldrig vara aktuella för oss).
Några spännande namn finns allt.

Victor Söderström, 23 år
Inte så troligt. Victor är bara 23 år och vill såklart spela så högt upp som möjligt. Löser det sig inte i NHL/AHL ligger säkert Schweiz nära

Jordie Benn, 37 år (SLUTAT)

Gustav Lindström, 25 år
Väntar på ett kontrakt i NHL i första hand. Stark defensiv back, med bra blick för spelet som har fem säsonger och 174 NHL-matcher innanför västen.

Marcus Björk, 26 år
Inte omöjligt, men då får Brynäs vänta ett slag eftersom Björk ännu rehabiliterar sig efter. Uteslöt inget runt Brynäs när Sporten träffade honom i förra veckan.

Simon Johansson, 25 år
”Tjomme”, Thomas Johanssons grabb, Simon har länge varit en talang men inte riktigt slagit sig in i SHL på allvar. Gjorde ett par säsonger med Djurgården

Lucas Johansen, 26 år
Lillebror till NHL-stjärnan och centern Ryan Johansen, som senaste spelade i Colorado. Kanadensaren Lucas gjorde själv sex matcher för Washington den senaste säsongen

Dominik Masin, 28 år
Tjeckisk landslagsback som spelade 14 landskamper i Euro hockey tour förra säsongen. Står nu klubblös efter tre säsonger i Ilves i finska ligan.

Jonas Ahnelöv, 36
Brynäs visade intresse för den rutinerade backen inför förra säsongen. Men bland annat var prislappen för hög och han var aldrig nära. Ahnelöv, som fyller 37 i december,

Karlis Cukste, 27
Cukste var stabil i hockeyallsvenskan och gjorde sitt jobb dagligen. Men det finns såklart en anledning till att Brynäs inte valde att förlänga med letten.

Joey LaLeggia, 32
enligt Aftonbladet har flera schweiziska klubbar tackat nej till hans tjänster, så frågan är var han hamnar. Kanske för stor offensiv uppsida när Brynäs troligen söker mer defensiva egenskaper.

Ben ”Benny” Blood, 35
En riktig bjässe med sina 193 cm och 103 kg, En 35-årig amerikan som mestadels varvat mellan olika klubbar i Finland senaste knappa tio åren

Reagerar lite på att de inte har med Chad Billins på listan. Men han kanske har lagt av.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6438
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av #96 ons 11 sep 2024, 11:59

Är Luleå på backjakt iaf??

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/EyJ1W5/tv-special-60-minuter-bara-om-lulea-hockey
#96
#96

Antal inlägg : 2192
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Metheuz ons 11 sep 2024, 12:42

https://hockeynews.se/nyheter/persson-fem-namn-som-kan-erstta-laaksonen
Här nämns 5 namn med men tror det är med förslag från Mattias Persson än några man är konkret på jakt på. Det är iaf:
Markus Niemeläinen, 26
Bobby Nardella, 28
Simon Johansson, 25
Lucas Johansen, 26
Cavan Fitzgerald, 28
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 735
Join date : 15-09-16
Age : 38
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av kokostrollet ons 11 sep 2024, 13:46

Metheuz skrev:https://hockeynews.se/nyheter/persson-fem-namn-som-kan-erstta-laaksonen
Här nämns 5 namn med men tror det är med förslag från Mattias Persson än några man är konkret på jakt på. Det är iaf:
Markus Niemeläinen, 26
Bobby Nardella, 28
Simon Johansson, 25
Lucas Johansen, 26
Cavan Fitzgerald, 28

Hoppas de har is i magen och väntar in camperna och ger Tuhkala en ordentlig chans.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2676
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Mr Bister, Hjalmar_Vuopio and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av kamelbullen ons 11 sep 2024, 16:48

#96 skrev:Är Luleå på backjakt iaf??

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/EyJ1W5/tv-special-60-minuter-bara-om-lulea-hockey

Nej inte enligt Fröberg

Nej till alla namnen, dom kommer ge juniorerna chansen i förstahand

kamelbullen

Antal inlägg : 268
Join date : 13-05-13

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av #96 ons 11 sep 2024, 16:54

kamelbullen skrev:
#96 skrev:Är Luleå på backjakt iaf??

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/EyJ1W5/tv-special-60-minuter-bara-om-lulea-hockey

Nej inte enligt Fröberg

Nej till alla namnen, dom kommer ge juniorerna chansen i förstahand



"Så ska Laaksonen ersättas – Fröberg bekräftar spelarjakt"
Hur ska man tolka det?
#96
#96

Antal inlägg : 2192
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av GustenA ons 11 sep 2024, 17:38

Ja det är ju klart att Lakso bör ersättas. EG ett år äldre och vem vet var man har Jansson och Allard. In med en stabil back så har vi bra bredd när Lakso är tillbaka.

GustenA

Antal inlägg : 3085
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Puckad ons 11 sep 2024, 18:08

Plus att vi kan matcha in Laakso lite lugnare om vi inte behöver stressa in honom.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11183
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av LetsGoLuleå ons 11 sep 2024, 20:50

"Tipset: Så går det för Luleå säsongen 24/35" (enligt Aftonbladet)

Tydligen så blir det en Väääääldigt lång säsong för Luleå hockey. :>

GustenA skrev:Ja det är ju klart att Lakso bör ersättas. EG ett år äldre och vem vet var man har Jansson och Allard. In med en stabil back så har vi bra bredd när Lakso är tillbaka.

Håller med. Man går ju in i säsongen med en back kort redan och Laaksonens skada innebär att man har två backar kort.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 317
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Dustin ons 11 sep 2024, 20:56

Exakt, vi saknade en back (framförallt en backtyp) redan innan säsongen och ser gärna att den värvningen kommer redan i höst. Vi behöver definitivt inte stressa fram något men hoppas att vi hugger om chansen kommer.

Ville Pokka skulle göra vår backsida solidare. Bor i Uleåborg och uppvuxen i Torneå så hade varit en fin match för oss.

Dustin

Antal inlägg : 7024
Join date : 12-02-28

Jonken, LulefanGBG, Blitzwagen and LetsGoLuleå like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Bellissimo ons 11 sep 2024, 22:07

Dustin skrev:Exakt, vi saknade en back (framförallt en backtyp) redan innan säsongen och ser gärna att den värvningen kommer redan i höst. Vi behöver definitivt inte stressa fram något men hoppas att vi hugger om chansen kommer.

Ville Pokka skulle göra vår backsida solidare. Bor i Uleåborg och uppvuxen i Torneå så hade varit en fin match för oss.

Precis, vore helt fel att ersätta en Laaksonen med en liknande spelartyp, vi behöver en defensiv/fysisk klippa som kan stänga ner motståndarnas 1a-lina och bära tunga minuter i boxplay, defensiva zon-starter osv. Alternativt en riktig stjärna gärna rutinerad typ en Niinimaa eller Lepistö, men det är nog att be om för mycket.

Bellissimo

Antal inlägg : 69
Join date : 23-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av kamelbullen ons 11 sep 2024, 23:07

#96 skrev:
kamelbullen skrev:
#96 skrev:Är Luleå på backjakt iaf??

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/EyJ1W5/tv-special-60-minuter-bara-om-lulea-hockey

Nej inte enligt Fröberg

Nej till alla namnen, dom kommer ge juniorerna chansen i förstahand



"Så ska Laaksonen ersättas – Fröberg bekräftar spelarjakt"
Hur ska man tolka det?

Jag hade tolkat det som ett "click-bait" det är bara panelen som pratar om lediga spelare tex näkyvä pokka marcus björk ... dom frågar fröberg om han pratat med dom spelarna han säger : Nej dom är inte aktuella, och säger också flera gånger att dom vill ge juniorerna chansen först , sen om det blir ytterligare skada så får man börja fundera på värvningar

kamelbullen

Antal inlägg : 268
Join date : 13-05-13

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av lhffan ons 11 sep 2024, 23:35

Björnkäften skrev:Ge Joey Laleggia korttidskontrakt med option på förlängning året ut.

Han är fortfarande fri samt flertalet schweiziska klubbar tackat nej

Fel typ av spelare

lhffan

Antal inlägg : 183
Join date : 15-03-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Björnkäften tor 12 sep 2024, 08:45

Tycker det är "fel" uttalande av Fröberg "dom vill ge juniorerna chansen först , sen om det blir ytterligare skada så får man börja fundera på värvningar" i min mening är det redan försent då, samt att det kan bidra till belastningsskador om man inte fyller ut truppen redan nu, för man kan inte kräva att nån av junisarna ska upp på 15-20min i speltid, vilket då automatiskt innebär att en sådan som EG/Hardegård/Sellgren/Allard kommer gå upp på 25min per match, vilket inte är så jävla bra redan nu så här tidigt på säsongen.



Björnkäften

Antal inlägg : 524
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Panikvärvning tor 12 sep 2024, 08:58

Björnkäften skrev:Tycker det är "fel" uttalande av Fröberg "dom vill ge juniorerna chansen först , sen om det blir ytterligare skada så får man börja fundera på värvningar"  i min mening är det redan försent då, samt att det kan bidra till belastningsskador om man inte fyller ut truppen redan nu, för man kan inte kräva att nån av junisarna ska upp på 15-20min i speltid, vilket då automatiskt innebär att en sådan som EG/Hardegård/Sellgren/Allard kommer gå upp på 25min per match, vilket inte är så jävla bra redan nu så här tidigt på säsongen.



Har du sett intervjun med Fröberg i 60 min? Han resonerar ju väldigt bra.

Panikvärvning

Antal inlägg : 512
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Lehto tor 12 sep 2024, 09:11

Panikvärvning skrev:
Björnkäften skrev:Tycker det är "fel" uttalande av Fröberg "dom vill ge juniorerna chansen först , sen om det blir ytterligare skada så får man börja fundera på värvningar"  i min mening är det redan försent då, samt att det kan bidra till belastningsskador om man inte fyller ut truppen redan nu, för man kan inte kräva att nån av junisarna ska upp på 15-20min i speltid, vilket då automatiskt innebär att en sådan som EG/Hardegård/Sellgren/Allard kommer gå upp på 25min per match, vilket inte är så jävla bra redan nu så här tidigt på säsongen.



Har du sett intervjun med Fröberg i 60 min? Han resonerar ju väldigt bra.
Vad är det för intervju? Är det aftonblaskan?

Lehto

Antal inlägg : 766
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Panikvärvning tor 12 sep 2024, 09:16

Lehto skrev:
Panikvärvning skrev:
Björnkäften skrev:Tycker det är "fel" uttalande av Fröberg "dom vill ge juniorerna chansen först , sen om det blir ytterligare skada så får man börja fundera på värvningar"  i min mening är det redan försent då, samt att det kan bidra till belastningsskador om man inte fyller ut truppen redan nu, för man kan inte kräva att nån av junisarna ska upp på 15-20min i speltid, vilket då automatiskt innebär att en sådan som EG/Hardegård/Sellgren/Allard kommer gå upp på 25min per match, vilket inte är så jävla bra redan nu så här tidigt på säsongen.



Har du sett intervjun med Fröberg i 60 min? Han resonerar ju väldigt bra.
Vad är det för intervju? Är det aftonblaskan?

Japp, typ en halvtimme med Fröberg.

Panikvärvning

Antal inlägg : 512
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Flippass tor 12 sep 2024, 10:18

Ur intervjun kan man hämta att:
Steg 1 är att få finansiering för att skaffa en ersättare till Laxen, han har ett möte idag med styrelsen som skulle kunna vara ett sådant tillfälle.
Steg 2 är att att hitta någon, här siktar han på någon som kan komma in i det övre skiktet isf. Inte en 7-9 back i SHL som inte får speltid och vill röra på sig. Förmodligen någon på andra sidan pölen.
Steg 3 blir då att signa någon men när och om detta sker hänger förmodligen på hur de befintliga backarna presterar i starten av SHL.

Flippass

Antal inlägg : 453
Join date : 22-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 21 av 22 Föregående  1 ... 12 ... 20, 21, 22  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet