2024-03-07, SHL-match 50, Luleå - Frölunda
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: 2024-03-07, SHL-match 50, Luleå - Frölunda
Pajala- Antal inlägg : 18747
Lillwitte- Antal inlägg : 218
Lajon- Antal inlägg : 4397
Bamsefar, Lars158, Hedanders and SatanicPanic like this post
Dundernisse- Antal inlägg : 2890
Lars158 likes this post
Ja, man skulle kunna tro att det var Bulan och skuggan som spelade ute på isenLajon skrev:Asg …. Det är lika säkert som att solen går upp varje morgon som att forumet pratar om sportcheferna efter en förlust.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Lajon skrev:Asg …. Det är lika säkert som att solen går upp varje morgon som att forumet pratar om sportcheferna efter en förlust.
Som är delaktiga i denna fars.
Kneten likes this post
Dundernisse skrev:Pinsamt när man kan åka upp till Luleå och ta tre lätta poäng utan att ta ut sig.
Äh…. Vi håller 2-2 och ligger på för 3-2 i slutet av tredje mot ett av seriens formstarkaste lag
SatanicPanic likes this post
Pajala skrev:Lajon skrev:Asg …. Det är lika säkert som att solen går upp varje morgon som att forumet pratar om sportcheferna efter en förlust.
Att du bara orkar ….
Lajon skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Asg …. Det är lika säkert som att solen går upp varje morgon som att forumet pratar om sportcheferna efter en förlust.
Att du bara orkar ….
Det är tungt att vara Luleå supporter, så visst har man rätt att gnälla när vi alltid lyckas torska.
Lars158 likes this post
Lulejoe- Antal inlägg : 169
Pajala skrev:Lajon skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Asg …. Det är lika säkert som att solen går upp varje morgon som att forumet pratar om sportcheferna efter en förlust.
Att du bara orkar ….
Det är tungt att vara Luleå supporter, så visst har man rätt att gnälla när vi alltid lyckas torska.
Verkar mer vara en skyldighet…
Pajala skrev:Lajon skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Asg …. Det är lika säkert som att solen går upp varje morgon som att forumet pratar om sportcheferna efter en förlust.
Att du bara orkar ….
Men gnäll på rätt att dom förlorar då.. inte på sportcheferna ..
När Gustafsson och Hedqvist får spela PP med Omark har sportcheferna misslyckats å de grövsta.Lajon skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Asg …. Det är lika säkert som att solen går upp varje morgon som att forumet pratar om sportcheferna efter en förlust.
Att du bara orkar ….
Pajala and Lehto like this post
Bamsefar, Redbear, SatanicPanic and Småland like this post
Dundernisse skrev:När Gustafsson och Hedqvist får spela PP med Omark har sportcheferna misslyckats å de grövsta.Lajon skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Asg …. Det är lika säkert som att solen går upp varje morgon som att forumet pratar om sportcheferna efter en förlust.
Att du bara orkar ….
Ja med andra sportchefer så hade vi haft Färjestads PP Lina.
Då hade man kanske investerar i ett etablerat högerblad som kan skjuta direkt.Lajon skrev:Dundernisse skrev:När Gustafsson och Hedqvist får spela PP med Omark har sportcheferna misslyckats å de grövsta.Lajon skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Asg …. Det är lika säkert som att solen går upp varje morgon som att forumet pratar om sportcheferna efter en förlust.
Att du bara orkar ….
Dundernisse skrev:Då hade man kanske investerar i ett etablerat högerblad som kan skjuta direkt.Lajon skrev:Dundernisse skrev:När Gustafsson och Hedqvist får spela PP med Omark har sportcheferna misslyckats å de grövsta.Lajon skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Pajala skrev:
Att du bara orkar ….
Ja vi skulle tagit en av dom 42 lediga på marknaden
Tabellen ljuger inte efter 50 omgångar.
Pajala, Puckad, Kneten, Lehto and Serkan122 like this post
Men nu är åttonde platsen klar då. Vilket i förlängningen betyder att det blir Färjestad i kvarten om vi går vidare. Synd att vi inte får Växjö istället. Hade varit roligt att se Rosén jagas i sju matcher.
JuniorX- Antal inlägg : 4185
Lajon skrev:Eftersom vi har så fantastiska sportchefer…. Spelarna har ingen betydelse, att dom missar öppna lägen är ju sportchefens fel, men jag tror Skuggan är nedtränade och kommer starkt i slutspelet, så då kommer vi sätta våra lägen
Nedtränade sedan 2022.
Dustin- Antal inlägg : 7168
Lehto likes this post
JuniorX- Antal inlägg : 4185
Finns det någon här inne som "på riktigt" tror på det här laget fortfarande?
trallgöken- Antal inlägg : 1444
Serkan122 likes this post
Förhoppningsvis kan vi dra fördelar av att vi redan nu kan ställa oss in på det, medan våra motståndare är tvungna att ge järnet sista två omgångarna. Kan vi gå in i åttondelen friska och fräscha är mycket vunnet.
Säsongen är vad den är vid det här laget och den blev inte vad någon hade önskat. Med det sagt tror jag inget lag kommer få en lätt resa mot oss över sju matcher, om vi lyckas ta oss förbi åttondelen.
Dentos- Antal inlägg : 894
Det är väl inte primärt kvällens match som oroar utan att vi skrapat ihop 12 poäng på de 11 senaste matcherna. Detta under en viktig del av säsongen där vi hade alla möjligheter att ta en topp 6 placering. Vi snackar siffror i paritet med det HV71 presterat över säsongen, ett av kvallagen. Tror dessutom inte det är speciellt positivt att gå in i en åttondelsfinal som ett förlorande lag. Hockey är så mycket självförtroende och momentum, ser inte mycket glädje och självförtroende där ute när Luleå Hockey spelar just nu.
Ljusglimten här och nu är att forwardsbesättningen är komplett och att Berglunds intåg ger vår fjärdekedja en helt annan dimension. Roligt att se att kemin var konserverad och vilken impact Berglund faktiskt har i den kedjan. Antar att Hardegård och Janssons frånvaro handlar om försiktighetsåtgärder.
Naiv som man är så går man ändå fortfarande och hoppas på en riktig ketchup-effekt hos Ponta och Limpan för att kunna förlänga säsongen.
Dustin- Antal inlägg : 7168
Tony Moore and Kneten like this post
Lajon skrev:Eftersom vi har så fantastiska sportchefer…. Spelarna har ingen betydelse, att dom missar öppna lägen är ju sportchefens fel, men jag tror Skuggan är nedtränade och kommer starkt i slutspelet, så då kommer vi sätta våra lägen
Är skuggan nedtränad?
Lajon skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Asg …. Det är lika säkert som att solen går upp varje morgon som att forumet pratar om sportcheferna efter en förlust.
Att du bara orkar ….
ja och vissa verkar stoppa ned huvudet i sanden och drömmer om sm guld med denna trupp.
Kneten likes this post
Men skärp dig, vem fan tror seröst på SM-guld? Men det finns faktiskt folk som är nyanserade och inte ser allt i antingen svart eller vitt. Är det sociala medier som har gjort att människor har blivit dummare. Är ni likadana i verkliga livet? Om nu någon antyder något positivt om tex Skuggan så kommer pöbeln direkt med påhopp om att man gillar samtliga Skuggans nyförvärv.Pajala skrev:Lajon skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Asg …. Det är lika säkert som att solen går upp varje morgon som att forumet pratar om sportcheferna efter en förlust.
Att du bara orkar ….
ja och vissa verkar stoppa ned huvudet i sanden och drömmer om sm guld med denna trupp.
Björnpappa- Antal inlägg : 283
Bamsefar likes this post
Exakt ! Truppen ser inte ut att ha kul under ledning av framförallt Bulan och den karismatiske Kyrö. Och så har det sett ut flera säsonger enligt min åsikt. Har man lirat själv är det lätt att läsa av båset och ofta ser det ut som att glädjen att spela för Luleå saknas.Dustin skrev:@Dentos
Det är väl inte primärt kvällens match som oroar utan att vi skrapat ihop 12 poäng på de 11 senaste matcherna. Detta under en viktig del av säsongen där vi hade alla möjligheter att ta en topp 6 placering. Vi snackar siffror i paritet med det HV71 presterat över säsongen, ett av kvallagen. Tror dessutom inte det är speciellt positivt att gå in i en åttondelsfinal som ett förlorande lag. Hockey är så mycket självförtroende och momentum, ser inte mycket glädje och självförtroende där ute när Luleå Hockey spelar just nu.
Ljusglimten här och nu är att forwardsbesättningen är komplett och att Berglunds intåg ger vår fjärdekedja en helt annan dimension. Roligt att se att kemin var konserverad och vilken impact Berglund faktiskt har i den kedjan. Antar att Hardegård och Janssons frånvaro handlar om försiktighetsåtgärder.
Naiv som man är så går man ändå fortfarande och hoppas på en riktig ketchup-effekt hos Ponta och Limpan för att kunna förlänga säsongen.
Burskydd- Antal inlägg : 590
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Pajala and Kneten like this post
-Medlemmar, -fans, -region, -sponsorer, etc ; har ju dessa nyckelpersoner trampat ihjäl för länge sedan...
Jonken- Antal inlägg : 7057
pingu and Kneten like this post
Jonken skrev:Tror någon här fortfarande -på fullaste allvar; att Luleå Hockey, (främst LHF:s nuvarande ledning) -överhuvudtaget FÖRTJÄNAR att delta i ett SM-Slutspel...?
-Medlemmar, -fans, -region, -sponsorer, etc ; har ju dessa nyckelpersoner trampat ihjäl för länge sedan...
Dumheter, man " förtjänar" ingenting, man hamnar där man hamnar och så tar man det därifrån, men jag tolkar det som att du anser att Luleå inte " förtjänar" att vara i slutspel, vilket är Pajalaklass på sättet att visa sin avsky för föreningen
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Då tolkar du mig Klockrent fel!Bamsefar skrev:
Dumheter, man " förtjänar" ingenting, man hamnar där man hamnar och så tar man det därifrån, men jag tolkar det som att du anser att Luleå inte " förtjänar" att vara i slutspel, vilket är Pajalaklass på sättet att visa sin avsky för föreningen
Du borde ju onekligen sitta i Luleå Hockeys ledning. (Den där inställningen har ju ledningen jobbat efter för länge nu.)
Och skriv ALDRIG MER att JAG visar avsky för Luleå Hockey...
pingu, Dustin and Kneten like this post
Bamsefar skrev:Jonken skrev:Tror någon här fortfarande -på fullaste allvar; att Luleå Hockey, (främst LHF:s nuvarande ledning) -överhuvudtaget FÖRTJÄNAR att delta i ett SM-Slutspel...?
Jag visar inte avsky för föreningen, du måste sluta tro en massa egenpåhittad skit om mig, du blir kränkt när man kritiserar föreningen, du tar det personligt, gör inte det.
Jag är Luleåsupporter tro inget annat men denna förening har misslyckats igen, får man inte kritisera detta haveri? dyraste truppen någonsin och det ser ut som skit på isen.
Luleå borde anlita några som kan göra en rotorssaksanalys på hela föreningen, varför vi misslyckas år efter år, varför vi upprepar misstagen från föregående år.
pingu, farre and Jonken like this post
Jag känner ungefär samma, men tänker uttrycka det så här:Jonken skrev:Tror någon här fortfarande -på fullaste allvar; att Luleå Hockey, (främst LHF:s nuvarande ledning) -överhuvudtaget FÖRTJÄNAR att delta i ett SM-Slutspel...?
Luleå Hockey och slutspelet är lika viktigt för mig som ledningen visar att de tycker att det är.
Signalvärdet är stort.
Sen känner jag mig själv och jag kommer likförbaskat att följa alla matcher när serien tagit slut och nästa skede tar vid, och jag lider med spelarna som inte fått en ärlig chans att gå för det i år.
Men nu är det rappakalja...
Puckad- Antal inlägg : 11372
pingu and Jonken like this post
JuniorX skrev:Bra första period, usel andra period och en stund i tredje var det riktigt bra. Den där mittzonsgeggan med ständiga pucktapp och dåliga passningar har verkligen blivit vardagsmat senaste tiden. Och då är det inte bara Luleå som stått för det utan det har gällt båda lagen. Himmelskt tråkigt att kolla på.
Men nu är åttonde platsen klar då. Vilket i förlängningen betyder att det blir Färjestad i kvarten om vi går vidare. Synd att vi inte får Växjö istället. Hade varit roligt att se Rosén jagas i sju matcher.
Med lite tur kanske Timrå förlorar sin åttondel och då blir det ju troligen Växjö.
NilsOskar- Antal inlägg : 441
trallgöken and Serkan122 like this post
Klockrent. Och precis som du säger: Klart att man följer skiten -för att man ÄLSKAR ju den här föreningen. Jag lider också med spelarna i klubben -som varje säsong bara vill vinna i våra färger: Men får aldrig möjligheten till detta pga; att föreningen inte fixar att leverera sin bit. DETTA ÄR SÅ JÄVLA HELVETES ENERVERANDE: ÅR IN -OCH ÅR UT!Puckad skrev:
Jag känner ungefär samma, men tänker uttrycka det så här:
Luleå Hockey och slutspelet är lika viktigt för mig som ledningen visar att de tycker att det är.
Signalvärdet är stort.
Sen känner jag mig själv och jag kommer likförbaskat att följa alla matcher när serien tagit slut och nästa skede tar vid, och jag lider med spelarna som inte fått en ärlig chans att gå för det i år.
Men nu är det rappakalja...
-Luleå Hockey står för SÅ JÄVLA MYCKET MER -än vad de som nu försöker driva den -är kapabla till.
-Det är SKRÄMMANDE, SKÄMMIGT, VÄRDELÖST, DÅLIGT och OPROFESSIONELLT; att SÅ MÅNGA I FÖRENINGEN inte besitter kompetensen för sin uppgift inom den samma. Detta kryddat med att: 'Dessa individer inte ens besitter insikten/karisman -att förstå detta själva'. Det är bara SÅ SJUKT, SÅ SJUKT!
NallePhu, pingu, Donten_, Dustin, Pajala, keevvs, Kneten and Nagglio like this post
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
» 2024-02-03, SHL-match 40, Frölunda - Luleå
» 2024-10-17, SHL-match 10, Luleå - Växjö
» 2024-01-13, SHL-match 32, Luleå - HV71
» 2024-03-02, SHL-match 48, Luleå - Rögle