Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 7
Sida 13 av 20 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 7
Tre Kronors hemmaturnering med bara dagar kvar till deadline för övergångar den här säsongen är en resa mellan himmel och helvete. Något hårdraget, men ändå nära sanningen.
Under lördagen syntes mer än hälften av SHL:s sportchefer i Löfbergs Arena i Karlstad.
Sportcheferna försöker i de flesta fall hitta en back, en center eller en forward för att antingen bredda spelartruppen inför slutspurten och inför slutspel – och kval.
##Men alla säger de samma sak.
– Det finns ingenting på marknaden.
Jaha då var våra GM:s förmodligen och kollade på Tre Kronor istället för jobba arslet av sig, Känns mysigare se det än vara aktiva och lösa problemen....
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Mycket bättre att sitta och rulla tummarna uppe i Luleå en afton än att åka ner och ha möjlighet att eventuellt förhandla med andra sportchefer i samma rum. Telefoner och datorer går givetvis inte att använda utanför Luleås gränser så att jobba på resande fot är inte ett alternativ enligt nallen.NallePhu skrev:
Jaha då var våra GM:s förmodligen och kollade på Tre Kronor istället för jobba arslet av sig, Känns mysigare se det än vara aktiva och lösa problemen....
Dundernisse- Antal inlägg : 2897
Björnpappa and Flippass like this post
Dundernisse skrev:Mycket bättre att sitta och rulla tummarna uppe i Luleå en afton än att åka ner och ha möjlighet att eventuellt förhandla med andra sportchefer i samma rum. Telefoner och datorer går givetvis inte att använda utanför Luleås gränser så att jobba på resande fot är inte ett alternativ enligt nallen.NallePhu skrev:
Som jag fattade det var väl ett stort antal av SHL:s sportchefer på den matchen. Hade nog skrikits om tjänstefel om våra sportchefer INTE varit där också...
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Redbear, Mr Bister, LulefanGBG, Björnpappa, Xerzocx, Dundernisse, Braun and Serkan122 like this post
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Braun likes this post
Silly tråden på NTM är öppnad ser man!
Kort sammanfattning:NallePhu skrev:https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/sillyfrenzy-segern-kan-oppna-for-en-overgang/rkvod8wj
”Det är flera klubbar som har visat intresse för Simon Åkerström efter hans fina insats borta mot Luleå Hockey, som utlånad till Malmö.
Mest angelägna har HV71 varit.”
”Fast de distanserade sig från Östersund och Västervik under kvalstrecket genom att i fredags besegra Kalmar, och nu tror en källa att Simon Åkerström kan få tillåtelse att lämna klubben.
Förutsatt att de får ett bra bud.
Att han hamnar i Luleå Hockey bedömer jag dock som osannolikt även om de vill bredda backuppsättningen innan övergångsstoppet.”
Forsberg ej aktuell.
Felix Olsson: ”Jag fick för en stund sedan veta att en klubb i SHL och några av toppklubbarna i allsvenskan har hört sig för angående honom.”
Serkan122- Antal inlägg : 3210
Hade varit intressant resten av säsongen?
Ang Felix han har en dröm att spela i Luleå men han vet samtidigt det kommer inte ske iom alla platser är tagna och han inte skulle konkurrera med någon av dem som finns i klubban just nu, Så väljer han flytta från sin klubb handlar det om en annan i HAL el en klubb i botten av SHL där han vet att han får chans att få speltid vilket han inte skulle få i Luleå!Serkan122 skrev:Kort sammanfattning:NallePhu skrev:https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/sillyfrenzy-segern-kan-oppna-for-en-overgang/rkvod8wj
”Det är flera klubbar som har visat intresse för Simon Åkerström efter hans fina insats borta mot Luleå Hockey, som utlånad till Malmö.
Mest angelägna har HV71 varit.”
”Fast de distanserade sig från Östersund och Västervik under kvalstrecket genom att i fredags besegra Kalmar, och nu tror en källa att Simon Åkerström kan få tillåtelse att lämna klubben.
Förutsatt att de får ett bra bud.
Att han hamnar i Luleå Hockey bedömer jag dock som osannolikt även om de vill bredda backuppsättningen innan övergångsstoppet.”
Forsberg ej aktuell.
Felix Olsson: ”Jag fick för en stund sedan veta att en klubb i SHL och några av toppklubbarna i allsvenskan har hört sig för angående honom.”
Han tackade nej pga sin lojalitet mot Skellefteå då han valde HV71 före Luleå och det gör han nu också....Serkan122 skrev:https://www.eliteprospects.com/player/86320/axel-holmstrom
Konstigt att han nobbade Skellefteå på samma gång då eller?NallePhu skrev:Han tackade nej pga sin lojalitet mot Skellefteå då han valde HV71 före Luleå och det gör han nu också....Serkan122 skrev:https://www.eliteprospects.com/player/86320/axel-holmstrom
” vänder hem till nästa säsong, och att han nobbar Skellefteå.
Valet har stått mellan HV 71 och Luleå där Jönköpingsklubben har erbjudit det högsta ekonomiska budet, enligt SportExpressens uppgifter.”
Luleå ville ha Holmström gav han ett förbannat bra bud socialt och annat som ingick, Men han valde HV sedan att lönen var bättre men det var pga han ville inte stöta sig med Skellefteå AIK eller med NP fansen då valde han HV fast han kunde valde Luleå!Serkan122 skrev:Konstigt att han nobbade Skellefteå på samma gång då eller?NallePhu skrev:Han tackade nej pga sin lojalitet mot Skellefteå då han valde HV71 före Luleå och det gör han nu också....Serkan122 skrev:https://www.eliteprospects.com/player/86320/axel-holmstrom
Valet har stått mellan HV 71 och Luleå där Jönköpingsklubben har erbjudit det högsta ekonomiska budet, enligt SportExpressens uppgifter.”
Skellefteå var med men man gick inte all in på han och visade ett intresse samt dem hade fullt på center sidan vid det tillfället....
Serkan122 likes this post
NallePhu skrev:Luleå ville ha Holmström gav han ett förbannat bra bud socialt och annat som ingick, Men han valde HV sedan att lönen var bättre men det var pga han ville inte stöta sig med Skellefteå AIK eller med NP fansen då valde han HV fast han kunde valde Luleå!Serkan122 skrev:Konstigt att han nobbade Skellefteå på samma gång då eller?NallePhu skrev:Han tackade nej pga sin lojalitet mot Skellefteå då han valde HV71 före Luleå och det gör han nu också....Serkan122 skrev:https://www.eliteprospects.com/player/86320/axel-holmstrom
Skellefteå var med men man gick inte all in på han och visade ett intresse samt dem hade fullt på center sidan vid det tillfället....
Källor på det?
storeken- Antal inlägg : 185
Läs på så finner du svaret tror det har avhandlats i någon av trådarna här också, Samt i media använd google så finner du..storeken skrev:NallePhu skrev:Luleå ville ha Holmström gav han ett förbannat bra bud socialt och annat som ingick, Men han valde HV sedan att lönen var bättre men det var pga han ville inte stöta sig med Skellefteå AIK eller med NP fansen då valde han HV fast han kunde valde Luleå!Serkan122 skrev:Konstigt att han nobbade Skellefteå på samma gång då eller?NallePhu skrev:Han tackade nej pga sin lojalitet mot Skellefteå då han valde HV71 före Luleå och det gör han nu också....Serkan122 skrev:https://www.eliteprospects.com/player/86320/axel-holmstrom
Källor på det?
Witchfinder77- Antal inlägg : 385
NallePhu, kokostrollet, LHF96, Donowitz and Kneten like this post
Witchfinder77 skrev:"Det börjar vanligtvis med att en agent hör av sig och kollar ifall vi är intresserade.." enligt Skuggan. Arbetssättet är att sitta på kansliet, doppa damsugare och arraksbollar i kaffet medan man vaktar telefonen. Nu är de inne i en intensiv arbetsperiod då de verkligen stirrar på telefonen stora delar av dagen. Vi måste ha förståelse. Om ingen hör av sig så finns också möjligheten att ringa direkt till Komarek på onsdag kväll.
Det är precis såna här inlägg jag är så förbannat less på att läsa, kan vi inte snälla SNÄLLA sluta såga våra sportchefer i den här tråden så här har det sett ut nästan hela säsongen och förra. Jag förstår att man är besviken på deras arbetssätt men det börjar bli sjukt tröttsamt att läsa om det här i sillytråden.
Danneja- Antal inlägg : 745
Tony Moore, Loop, Snikne Ville, Redbear, Mr Bister, Totte, Björnpappa and like this post
Danneja skrev:
Det är precis såna här inlägg jag är så förbannat less på att läsa, kan vi inte snälla SNÄLLA sluta såga våra sportchefer i den här tråden så här har det sett ut nästan hela säsongen och förra. Jag förstår att man är besviken på deras arbetssätt men det börjar bli sjukt tröttsamt att läsa om det här i sillytråden.
Du som är trådpolis kan väl vara konstruktiv och berätta i vilken tråd man får såga våra sportchefer istället? Jag är mest besviken på dem under sillyn, så därför hamnade inlägget här.
pingu likes this post
Witchfinder77 skrev:Danneja skrev:
Du som är trådpolis kan väl vara konstruktiv och berätta i vilken tråd man får såga våra sportchefer istället? Jag är mest besviken på dem under sillyn, så därför hamnade inlägget här.
Det finns en nyskapad tråd som heter Avgå tråden skriv i den, så slipper jag läsa om all negativitet och klagande här.
Tony Moore, Snikne Ville, Redbear, Meyhem, Xerzocx and Stålis16 like this post
Danneja skrev:
Det finns en nyskapad tråd som heter Avgå tråden skriv i den, så slipper jag läsa om all negativitet och klagande här.
Nu tycker jag det är du som klagar. Kom med något hett sillyrykte istället.
pingu likes this post
Witchfinder77 skrev:Danneja skrev:
Nu tycker jag det är du som klagar. Kom med något hett sillyrykte istället.
Har tyvärr inget
Läste i kuriren tidigare att dom öppnat upp silly bevakningen men det var redan skrivet här
”Jag får indikationer om att även Axel Holmström kan komma att byta klubb under de närmaste dagarna.
Vasa har fortfarande en slutspelsplats inom räckhåll, men både Simon Hjalmarsson och Jens Lööke är skadade, så ledningen överväger att släppa den 27-årige centern från Arvidsjaur, som gick på lån till Lagnau i slutet av förra säsongen, och kanske även Johan Sundström.
Modo ska också ha anmält sitt intresse för Axel Holmström som har noterats för 16 mål och 15 assist på de 42 matcher han har spelat den här säsongen.”
Hade gärna tagit Holmström. Norrbottning och en slutspelslirare.
Dustin- Antal inlägg : 7177
Braun and Danneja like this post
Dustin skrev:Angående Axel Holmström(Kuriren):
”Jag får indikationer om att även Axel Holmström kan komma att byta klubb under de närmaste dagarna.
Vasa har fortfarande en slutspelsplats inom räckhåll, men både Simon Hjalmarsson och Jens Lööke är skadade, så ledningen överväger att släppa den 27-årige centern från Arvidsjaur, som gick på lån till Lagnau i slutet av förra säsongen, och kanske även Johan Sundström.
Modo ska också ha anmält sitt intresse för Axel Holmström som har noterats för 16 mål och 15 assist på de 42 matcher han har spelat den här säsongen.”
Hade gärna tagit Holmström. Norrbottning och en slutspelslirare.
Håller helt klart med men om det stämmer att han inte vill göra sig ovän med Saik fansen ligger nog Modo bättre till eller kanske Frölunda även om vi skulle betala bättre och allt det där :/
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Bamsefar skrev:Holmström är nog den sista spelaren jag vill se in, gjorde det inte speciellt bra i Hv 71 sett till förväntningarna, , oerhört tveksam om han kan bidra med något i dagens shl-, bortsett från att stå på skridskor
Såvida han jobbat på fysiken i Finland så vore det en bra värvning. För hockey kan han spela. Elvenes hade också stora problem i HV71, nu en av ligans bästa forwards. Men förstår din oro och antar att Luleå har koll på hans status gällande den biten. Är han inte form lär han heller inte vara ett namn som är aktuellt.
Bryter kontraktet, men kanske inte speciellt bra stats.
"Vi tittar väl lite där. Men samtidigt, får vi in nånting därifrån så är den nästan två veckor bort innan den kan spela i och med allt med arbetstillstånd och allting, säger Modos sportchef om problematiken med att värva från Nordamerika".
Snikne Ville- Antal inlägg : 6528
Serkan122 likes this post
https://www.eliteprospects.com/player/45411/alan-quine
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Jonken- Antal inlägg : 7062
KOM TILL LULEÅ!
Har vi fasen inte visat -att vi har velat ha Dig i vår klubb riktigt, riktigt, riktigt, riktigt länge nu? Dags att ÄNTLIGEN sno ihop cirkeln...?
-En Axel i mitten; and off we go!!
Lajon, Redbear, Kneten, Lulejoe, Blitzwagen, Danneja and Serkan122 like this post
Hoppas vi har nåt annat på ingång då..Dustin skrev:Felix Olsson på väg till Rögle.
Som jag sagt hela tiden om Fille....Serkan122 skrev:Hoppas vi har nåt annat på ingång då..Dustin skrev:Felix Olsson på väg till Rögle.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Puckad and Skurpen like this post
Jag har ägnat ett par timmar åt att ringa runt till agenter och fråga om de har några spelare som kan komma att byta klubb innan den 15 februari. Jag fick ett kanske av Martin Nilsson.
– Det skulle vara Axel Holmström i så fall. Jag vet nog mer på onsdag. Efter Vasas match, säger han.
Jag tolkar det jag hör som att de är beredda att släppa spelare som honom och Johan Sundström ifall det blir förlust mot Jukurit. Carl Mattsson verkar dock bli kvar i Vasa oavsett vad.
Sedan om man inte lyckas sitter man i skiten och säger vi försökte men lyckades inte...
pingu likes this post
Delfinenz- Antal inlägg : 96
Pappa lägga ett gott ord????Delfinenz skrev:Det är ju bara satsa stenhård på Axel Holmström nu innan Modo som också behöver en center hinner ta honom och spetsa till deras slutspurt. Pappa Urban har ju dessutom varit ungdomsansvarig till Fabbe tog över han kanske kan ge ett gott ord!
Axel var för dålig för shl och nu spelar han i ett bottenlag i finland, bortkastade pengar att kontraktera honom
icemask- Antal inlägg : 4174
Snikne Ville and Lehto like this post
Hittar man inget bättre och man vill få in en center så är det bara gilla läget typ, Det finns spelare som man kan få lös men men du har en poäng i vad du säger också!icemask skrev:Pappa lägga ett gott ord????Delfinenz skrev:Det är ju bara satsa stenhård på Axel Holmström nu innan Modo som också behöver en center hinner ta honom och spetsa till deras slutspurt. Pappa Urban har ju dessutom varit ungdomsansvarig till Fabbe tog över han kanske kan ge ett gott ord!
Axel var för dålig för shl och nu spelar han i ett bottenlag i finland, bortkastade pengar att kontraktera honom
Vi har 4 ordinarie centrar, andreasson, berglund, connolly, tyrväinen, sen har vi olle och så lilja som tidigare centrat likaså eklind och kniper det så har hedqvist, kant och granberg centratNallePhu skrev:Hittar man inget bättre och man vill få in en center så är det bara gilla läget typ, Det finns spelare som man kan få lös men men du har en poäng i vad du säger också!icemask skrev:Pappa lägga ett gott ord????Delfinenz skrev:Det är ju bara satsa stenhård på Axel Holmström nu innan Modo som också behöver en center hinner ta honom och spetsa till deras slutspurt. Pappa Urban har ju dessutom varit ungdomsansvarig till Fabbe tog över han kanske kan ge ett gott ord!
Centerbrist? kanske inte nåt vi ska kasta pengar på, vi kan gå hyfsat långt men har ändå ingen chans på guldet så spela med det vi har och lägg pengar och kontrakt på nästa säsong och framåt
Flippass likes this post
StålVrak1 likes this post
Ponta är ingen center utan en winge som fått ta den rollen som center, Man vill ha in en center som är renodlad och inget annat så Ponta kommer på yttern igen!icemask skrev:Vi har 4 ordinarie centrar, andreasson, berglund, connolly, tyrväinen, sen har vi olle och så lilja som tidigare centrat likaså eklind och kniper det så har hedqvist, kant och granberg centratNallePhu skrev:Hittar man inget bättre och man vill få in en center så är det bara gilla läget typ, Det finns spelare som man kan få lös men men du har en poäng i vad du säger också!icemask skrev:Pappa lägga ett gott ord????Delfinenz skrev:Det är ju bara satsa stenhård på Axel Holmström nu innan Modo som också behöver en center hinner ta honom och spetsa till deras slutspurt. Pappa Urban har ju dessutom varit ungdomsansvarig till Fabbe tog över han kanske kan ge ett gott ord!
Centerbrist? kanske inte nåt vi ska kasta pengar på, vi kan gå hyfsat långt men har ändå ingen chans på guldet så spela med det vi har och lägg pengar och kontrakt på nästa säsong och framåt
NallePhu skrev:Ponta är ingen center utan en winge som fått ta den rollen som center, Man vill ha in en center som är renodlad och inget annat så Ponta kommer på yttern igen!icemask skrev:Vi har 4 ordinarie centrar, andreasson, berglund, connolly, tyrväinen, sen har vi olle och så lilja som tidigare centrat likaså eklind och kniper det så har hedqvist, kant och granberg centratNallePhu skrev:Hittar man inget bättre och man vill få in en center så är det bara gilla läget typ, Det finns spelare som man kan få lös men men du har en poäng i vad du säger också!icemask skrev:Pappa lägga ett gott ord????Delfinenz skrev:Det är ju bara satsa stenhård på Axel Holmström nu innan Modo som också behöver en center hinner ta honom och spetsa till deras slutspurt. Pappa Urban har ju dessutom varit ungdomsansvarig till Fabbe tog över han kanske kan ge ett gott ord!
Njäe Pontus är center det han spelade som i björklöven det var ju när han kom till lule han blev placerad som vinge
SatanicPanic- Antal inlägg : 794
Ser han nog på wing än som center Ponta men det är väl smaksak det dåSatanicPanic skrev:NallePhu skrev:Ponta är ingen center utan en winge som fått ta den rollen som center, Man vill ha in en center som är renodlad och inget annat så Ponta kommer på yttern igen!icemask skrev:Vi har 4 ordinarie centrar, andreasson, berglund, connolly, tyrväinen, sen har vi olle och så lilja som tidigare centrat likaså eklind och kniper det så har hedqvist, kant och granberg centratNallePhu skrev:Hittar man inget bättre och man vill få in en center så är det bara gilla läget typ, Det finns spelare som man kan få lös men men du har en poäng i vad du säger också!icemask skrev:Pappa lägga ett gott ord????Delfinenz skrev:Det är ju bara satsa stenhård på Axel Holmström nu innan Modo som också behöver en center hinner ta honom och spetsa till deras slutspurt. Pappa Urban har ju dessutom varit ungdomsansvarig till Fabbe tog över han kanske kan ge ett gott ord!
Njäe Pontus är center det han spelade som i björklöven det var ju när han kom till lule han blev placerad som vinge
Det verkar som att Stefan Nilsson och Ulf Engman kommer att få vänta lite till på besked angående spelarna som de finner intressanta.
– Det är svårt att få klara besked, det är mycket "kanske" och "vi får se", och klubbar som ena dagen verkar vara villiga att släppa spelare vill inte göra det dagen efter, säger Ulf Engman och konstaterar att alternativen är få.
Är det fortfarande i Finland ni känner störst förhoppning om att hitta någon?
– Det är det, men man vet aldrig. Det kan ju komma loss någon nordamerikan. Fast om vi tar någon därifrån kommer det att dröja ett tag innan han är spelklar. De på Migrationsverket är av någon anledning inte lika snabba som innan pandemin. Förr tog det bara två eller tre dagar. Nu tar det en till två veckor. Man kan ha tur, men man får nästan räkna med att det tar två veckor.
Sedan tillägger han:
– Och vi ser ju gärna att den vi tar in hinner spela några matcher med laget innan slutspelet börjar.
Klubbarna i Schweiz kommer inte att släppa några spelare?
– Det verkar inte så.
NallePhu skrev:Från NTM Silly Blogg:
Det verkar som att Stefan Nilsson och Ulf Engman kommer att få vänta lite till på besked angående spelarna som de finner intressanta.
– Det är svårt att få klara besked, det är mycket "kanske" och "vi får se", och klubbar som ena dagen verkar vara villiga att släppa spelare vill inte göra det dagen efter, säger Ulf Engman och konstaterar att alternativen är få.
– Det är det, men man vet aldrig. Det kan ju komma loss någon nordamerikan. Fast om vi tar någon därifrån kommer det att dröja ett tag innan han är spelklar. De på Migrationsverket är av någon anledning inte lika snabba som innan pandemin. Förr tog det bara två eller tre dagar. Nu tar det en till två veckor. Man kan ha tur, men man får nästan räkna med att det tar två veckor.
Sedan tillägger han:
– Och vi ser ju gärna att den vi tar in hinner spela några matcher med laget innan slutspelet börjar.
– Det verkar inte så.
Gissar att man hoppas på Fröberg, Petter och/eller Holmström. Troligast de två förstnämnda.
Braun likes this post
Petter är inte på tapeten end kan ta gift på det man valde inte förlänga med han då kommer man inte ta tillbaka han heller, Gissar Holmström - Sundström -C.J Smith el FröbergDustin skrev:NallePhu skrev:Från NTM Silly Blogg:
Sedan tillägger han:
– Det verkar inte så.
Gissar att man hoppas på Fröberg, Petter och/eller Holmström. Troligast de två förstnämnda.
Ska vi köpa spelare bara för att byta ut de vi har, även om de som ni vill värva är sämre än det vi har idag?
Trots allt är ett mittenlag i shl bättre än ett bottenlag i liiga!
Holmströms stats är bra för han är den ledande centern i ett bottenlag, hade han spelat i ett mitten lag gade hans stats varit sämre för han hade varit 3 el 4e center
Hur ni vrider och vänder på det är liiga en sämre serie än shl så varför ska vi värva från bottenlagen där?
Fröberg är den center som kan vara nåt att ha för han kan luleås sätt att spela och var bra ifjol
Mr Bister and kokostrollet like this post
icemask skrev:Jag förstår inte resonemanget här?
Ska vi köpa spelare bara för att byta ut de vi har, även om de som ni vill värva är sämre än det vi har idag?
Holmströms stats är bra för han är den ledande centern i ett bottenlag, hade han spelat i ett mitten lag gade hans stats varit sämre för han hade varit 3 el 4e center
Hur ni vrider och vänder på det är liiga en sämre serie än shl så varför ska vi värva från bottenlagen där?
Fröberg är den center som kan vara nåt att ha för han kan luleås sätt att spela och var bra ifjol
Håller helt med. Fröberg får för min del gärna plocka med sig farsan med.
kokostrollet skrev:icemask skrev:Jag förstår inte resonemanget här?
Håller helt med. Fröberg får för min del gärna plocka med sig farsan med.
Förstår vad ni menar med Fröberg men han är ändå inte den målskytt som Luleå behöver än om han kan systemet sen tidigare, Hellre Forsberg men tycker idealet hade varit Holmström tycker han gar spetsat till förmågorna rejält borta i Finland oavsett om det är för att han har fått en större roll i ett mittenlag
Delfinenz- Antal inlägg : 96
https://www.hockeynews.se/articles/33155/
Samma misstag två säsonger i rad med alldeles för tunn trupp och desperationsvärvningar under säsong. Tack och lov att vi iaf ser ut att slippa kvalångesten i år.
Sida 13 av 20 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 3