Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6
Sida 15 av 20 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6
Fast vi la ju enligt Expressen Ruohomaa dealen på is medan vi trodde att det skulle lösa sig med Dzingel. Och ja vi vet ju hur det slutade.Flippass skrev:Dustin skrev:https://www.eliteprospects.com/player/525628/niko-huuhtanen
Örebro jagar Niko Huhtanen. Spännande stats och profil på honom. Synd att vi bara kan jobba på en position åt gången.
Om vi nu enligt kuriren var överens med två tidigare (MH or RD) då kan man anta att det funkar att ha flera spön i sjön samtidigt?
Serkan122- Antal inlägg : 3210
Dustin and Kneten like this post
I SHL senaste 10åren har det ju oftast varit lag som gjort flest/många mål i serien som sen kunnat ta guld.Tony Moore skrev:Finns ett hockey ordspråk som säger ung. "bra offensiv vinner matcher, bra defensiv vinner guld". Nästan alla tränares mantra "börja med att bygga starkt bakifrån".
Lars158- Antal inlägg : 9806
pingu likes this post
Stor och poängstark, ung.Dustin skrev:https://www.eliteprospects.com/player/525628/niko-huuhtanen
Örebro jagar Niko Huhtanen. Spännande stats och profil på honom. Synd att vi bara kan jobba på en position åt gången.
pingu likes this post
Kanellängd skrev:De lär kika på honom inför nästa säsong, va? Om Jukurit av någon anledning kan tänka sig att släppa honom redan den här säsongen vore det katastrof om vi inte är med och erbjöd allt med plusmeny.Dustin skrev:https://www.eliteprospects.com/player/525628/niko-huuhtanen
Jukkurit ligger fyra i serien.. Finns inte på banan att de säljer sina spelare då.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Serkan122 likes this post
Så är det säkert. Men för nästa säsong borde man försöka, trist om han hamnar i en annan SHL klubbHankburger skrev:Kanellängd skrev:De lär kika på honom inför nästa säsong, va? Om Jukurit av någon anledning kan tänka sig att släppa honom redan den här säsongen vore det katastrof om vi inte är med och erbjöd allt med plusmeny.Dustin skrev:https://www.eliteprospects.com/player/525628/niko-huuhtanen
Jukkurit ligger fyra i serien.. Finns inte på banan att de säljer sina spelare då.
¨Lars158 skrev:I SHL senaste 10åren har det ju oftast varit lag som gjort flest/många mål i serien som sen kunnat ta guld.Tony Moore skrev:Finns ett hockey ordspråk som säger ung. "bra offensiv vinner matcher, bra defensiv vinner guld". Nästan alla tränares mantra "börja med att bygga starkt bakifrån".
Har inte stämt de senaste tre säsongerna dock. Två av tre år har Växjö vunnit SM-guld. Och båda gångerna har de inte varit i topp fyra när det kommer till målskytte. Och där emellan vann FBK guld och då var de först på sjätte plats i gjorda mål under serien.
Verkar finnas en större korrelation mellan lag som gör en hel del mål MEN har en sund defensiv kombinerat med vunna SM-guld än de som har en bra offensiv enbart.
Senast ändrad av Hankburger den ons 10 jan 2024, 17:39, ändrad totalt 1 gång
Bamsefar likes this post
Ah ok. Trodde FBK hade mycket mål den säsongen.Hankburger skrev:¨Lars158 skrev:I SHL senaste 10åren har det ju oftast varit lag som gjort flest/många mål i serien som sen kunnat ta guld.Tony Moore skrev:Finns ett hockey ordspråk som säger ung. "bra offensiv vinner matcher, bra defensiv vinner guld". Nästan alla tränares mantra "börja med att bygga starkt bakifrån".
Har inte stämt de senaste tre säsongerna dock. Två av tre år har Växjö vunnit SM-guld. Och båda gångerna har de inte varit i topp fyra när det kommer till målskytte. Och där emellan vann FBK guld och då var de först på sjätte plats i gjorda mål under serien.
Lars158 skrev:Ah ok. Trodde FBK hade mycket mål den säsongen.Hankburger skrev:¨Lars158 skrev:I SHL senaste 10åren har det ju oftast varit lag som gjort flest/många mål i serien som sen kunnat ta guld.Tony Moore skrev:Finns ett hockey ordspråk som säger ung. "bra offensiv vinner matcher, bra defensiv vinner guld". Nästan alla tränares mantra "börja med att bygga starkt bakifrån".
De hade relativt många mål men kom ihåg att de gick igenom en längre period där de inte gjorde mål men släppte in en hel del. Det var i samma veva som Pennerborn fick gå.
Lehto likes this post
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/adam-brodecki-klar-for-lulea-hockey/
keevvs- Antal inlägg : 70
Nu gick propparna och det rejält snacka om att Skuggan kommer få ÄN JÄVLA MER SKIT, Denna värvning osar desperata saker inget annat i tron fansen ska bli nöjda i helvete heller!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
pingu and Lehto like this post
keevvs skrev:Det blir alltså Adam Brodecki. Vad tror vi om det?....
Tja… ingen direkt wow-känsla men vi behöver ju fler spelare så bättre än inget är väl första känslan.
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
keevvs likes this post
Snacka om antiklimax. Ja, nu fattar man varför de läckt alla dessa "vi var jättenära alla dessa spelare" när det är Brodecki man till slut lyckas ro i land.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
pingu and keevvs like this post
Jag går emot strömmen och säger att det kommer bli succé. Däremot var det inte vad jag _för_väntade mig.
Puckad likes this post
Hmm Brynäs vibbar då va.....Urken skrev:keevvs skrev:Det blir alltså Adam Brodecki. Vad tror vi om det?....
Jag går emot strömmen och säger att det kommer bli succé. Däremot var det inte vad jag _för_väntade mig.
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Senast ändrad av Blinders den ons 10 jan 2024, 19:47, ändrad totalt 1 gång
Blinders- Antal inlägg : 5254
Pontaking- Antal inlägg : 1343
NallePhu and pingu like this post
Det här är ju skandal för helvete. Två sportchefer och det är detta vi lyckas ro i land när man medvetet gått in i säsongen med ambition att förstärka under seriens gång.
Rautio, Olausson och Brodecki.
Jag tror utan att överdriva att min kusins faster som bor i Spanien hade kunnat ro dessa namn i hamn från sitt sommar residens i Spanien.
Vad betalar vi piff och puff för.
Man vill bara skrika rakt ut av ilska.
Vilken jäkla Kalle Anka förening. Skämmes ta mig fan.
Senast ändrad av farre den ons 10 jan 2024, 19:56, ändrad totalt 1 gång
farre- Antal inlägg : 2143
pingu, kokostrollet, LHF96, Pontaking, keevvs, Kneten, Lehto and like this post
Björnkäften- Antal inlägg : 564
Nöjd är man så klart inte, oavsett.
Kanellängd- Antal inlägg : 872
Kneten and Serkan122 like this post
Hoppas ingen tror att man är klar efter detta, detta är ju endast en breddning av truppen och man kommer åtminstone fortsätta leta Kempes ersättare.Kanellängd skrev:Undrar hur de resonerar. Brodecki är Zdrahal ersättare och centerjakten fortsätter? Eller är han ännu en kropp in (Olle-ersättare?) och jakten fortsätter efter både center och forward? Särskilt dyr kan han knappast vara.
Nöjd är man så klart inte, oavsett.
Stålis16 likes this post
Pajala- Antal inlägg : 18790
pingu likes this post
BulanFanClub- Antal inlägg : 646
pingu likes this post
Kempe ska ersättas samt Zhadral.
Allt annat är fiasko.
pingu likes this post
Från Kuriren: "Den 28-årige forwarden, som har gjort fyra matcher för Frölunda och tre för Växjö och noterats för en poäng, ska i Luleå Hockey ses som en breddvärvning.keevvs skrev:Det blir alltså Adam Brodecki. Vad tror vi om det?....
Han ska alltså inte betraktas som den till Lugano förlorade Mario Kempes ersättare."
Kanellängd likes this post
Senast ändrad av Hedanders den ons 10 jan 2024, 20:02, ändrad totalt 1 gång
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Det är väll det mest självklara med detta värvning, och fattar absolut inte de som blir arga. Detta hindrar ju inte fler värvningar, som kommer komma om Skuggan vill sitta kvar.Tony Moore skrev:Från Kuriren: "Den 28-årige forwarden, som har gjort fyra matcher för Frölunda och tre för Växjö och noterats för en poäng, ska i Luleå Hockey ses som en breddvärvning.keevvs skrev:Det blir alltså Adam Brodecki. Vad tror vi om det?....
Han ska alltså inte betraktas som den till Lugano förlorade Mario Kempes ersättare."
Billig och säkert helt okej breddning, rightare också. Dock undrar jag vart han ska in? För 4dje kedjan har varit bra och det är väll bara Einars plats han kan ta då.
Jag kommer ge han en chans. Men om det nu inte kommer nån fler värvning är det jävligt dåligt...
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Serkan122 skrev:Det är väll det mest självklara med detta värvning, och fattar absolut inte de som blir arga. Detta hindrar ju inte fler värvningar, som kommer komma om Skuggan vill sitta kvar.Tony Moore skrev:Från Kuriren: "Den 28-årige forwarden, som har gjort fyra matcher för Frölunda och tre för Växjö och noterats för en poäng, ska i Luleå Hockey ses som en breddvärvning.keevvs skrev:Det blir alltså Adam Brodecki. Vad tror vi om det?....
Billig och säkert helt okej breddning, rightare också. Dock undrar jag vart han ska in?
Har du sett honom spela i år?
Jag såg honom live i Scandinvium och han blev bänkad i mitten av andra har jag för mig. Hängde inte med alls tyvärr och drog på sig en helt onödig utvisning som dessutom blev kostsam för Frölunda.
Han fick inte förlängt av en anledning trots att de oxå går kort om folk.
Han petar inte ens Einar i laget så jag vill veta var han ska in nånstans i laget.
Senast ändrad av farre den ons 10 jan 2024, 20:03, ändrad totalt 1 gång
pingu likes this post
farre skrev:Serkan122 skrev:Det är väll det mest självklara med detta värvning, och fattar absolut inte de som blir arga. Detta hindrar ju inte fler värvningar, som kommer komma om Skuggan vill sitta kvar.Tony Moore skrev:Från Kuriren: "Den 28-årige forwarden, som har gjort fyra matcher för Frölunda och tre för Växjö och noterats för en poäng, ska i Luleå Hockey ses som en breddvärvning.keevvs skrev:Det blir alltså Adam Brodecki. Vad tror vi om det?....
Billig och säkert helt okej breddning, rightare också. Dock undrar jag vart han ska in?
Jag såg honom live i Scandinvium och han blev bänkad i mitten av andra har jag för mig. Hängde inte med alls tyvärr och drog på sig en helt onödig utvisning som dessutom blev kostsam för Frölunda.
Haha, jag dör. Det hade varit bättre att ta in Daniel Mannberg.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
NallePhu, Dustin, Pajala, keevvs, Lehto and Bellissimo like this post
Frölunda med 18 forwards på kontrakt och 3 skadade går kort om folk? Och nej, men detta hindrar ju inte andra värvningar.farre skrev:Serkan122 skrev:Det är väll det mest självklara med detta värvning, och fattar absolut inte de som blir arga. Detta hindrar ju inte fler värvningar, som kommer komma om Skuggan vill sitta kvar.Tony Moore skrev:Från Kuriren: "Den 28-årige forwarden, som har gjort fyra matcher för Frölunda och tre för Växjö och noterats för en poäng, ska i Luleå Hockey ses som en breddvärvning.keevvs skrev:Det blir alltså Adam Brodecki. Vad tror vi om det?....
Bara att hoppas att det blir bättre än man tror.
Braun- Antal inlägg : 1095
Hjalmar_Vuopio likes this post
Scoutar du Frölunda frivilligt? Live och allt.farre skrev:Serkan122 skrev:Det är väll det mest självklara med detta värvning, och fattar absolut inte de som blir arga. Detta hindrar ju inte fler värvningar, som kommer komma om Skuggan vill sitta kvar.Tony Moore skrev:Från Kuriren: "Den 28-årige forwarden, som har gjort fyra matcher för Frölunda och tre för Växjö och noterats för en poäng, ska i Luleå Hockey ses som en breddvärvning.keevvs skrev:Det blir alltså Adam Brodecki. Vad tror vi om det?....
Blinders- Antal inlägg : 5254
Blinders skrev:Scoutar du Frölunda frivilligt? Live och allt.farre skrev:Serkan122 skrev:Det är väll det mest självklara med detta värvning, och fattar absolut inte de som blir arga. Detta hindrar ju inte fler värvningar, som kommer komma om Skuggan vill sitta kvar.Tony Moore skrev:Från Kuriren: "Den 28-årige forwarden, som har gjort fyra matcher för Frölunda och tre för Växjö och noterats för en poäng, ska i Luleå Hockey ses som en breddvärvning.keevvs skrev:Det blir alltså Adam Brodecki. Vad tror vi om det?....
Bor här nere och abstinensen till att se lite fartfylld hockey blev för stor
Gillar hur Frölunda jobbar, allt från ungdomssidan till A laget.
Stor eloge till de.
pingu likes this post
Ja, detta påverkar kommande värvningar. Detta innebär att det bara ska in en center på forwardssidan. Detta innebär att vi är förda bakom ljuset av våra sportchefer ännu en gång. Detta innebär att Luleå Hockey måste entlediga våra sportchefer den 15 Februari.
Dustin- Antal inlägg : 7178
NallePhu, pingu and Kneten like this post
Om Brodecki ska vara ersättaren till Zdrahal, har vi däremot problem… om nu inte Brodecki gör succé.Dustin skrev:Övertygad om att Brodecki kommer spendera största delen av sin tid i Luleå som 13e forward. Varken Kant, Callberg eller Granberg har imponerat ett dugg men tror inte Brodecki kommer bidra mer än dem.
Ja, detta påverkar kommande värvningar. Detta innebär att det bara ska in en center på forwardssidan. Detta innebär att vi är förda bakom ljuset av våra sportchefer ännu en gång. Detta innebär att Luleå Hockey måste entlediga våra sportchefer den 15 Februari.
Serkan122 skrev:Jag är inte som andra helt emot värvningen, eftersom den inte påverkar sökandet av högre klass. Men däremot undrar jag vart han ska in? Inte många av våra yttrar han petar, kanske Einar eller Lilja, annars nja?
Så du tror att vi fortfarande kommer värva både en center och en forward till? Inte en chans säger jag.
Dustin- Antal inlägg : 7178
Hejsan- Antal inlägg : 301
NallePhu, pingu, farre and Edluninho like this post
Skuggan och Engman bör stå till svars att båda ersätts
NallePhu and pingu like this post
Lägger den här också:Dustin skrev:Serkan122 skrev:Jag är inte som andra helt emot värvningen, eftersom den inte påverkar sökandet av högre klass. Men däremot undrar jag vart han ska in? Inte många av våra yttrar han petar, kanske Einar eller Lilja, annars nja?
Så du tror att vi fortfarande kommer värva både en center och en forward till? Inte en chans säger jag.
”Om Brodecki ska vara ersättaren till Zdrahal, har vi däremot problem… om nu inte Brodecki gör succé.”
Dustin likes this post
Nä självklart är Brodecki ersättaren till Zdrahal, finns inget annat. Gissar att han kommer tillföra ungefär lika mycket också.Dustin skrev:Serkan122 skrev:Jag är inte som andra helt emot värvningen, eftersom den inte påverkar sökandet av högre klass. Men däremot undrar jag vart han ska in? Inte många av våra yttrar han petar, kanske Einar eller Lilja, annars nja?
Braun- Antal inlägg : 1095
Dustin likes this post
#96- Antal inlägg : 2192
NallePhu, pingu and Lars158 like this post
Iallafall inte ersättaren till den spelaren Zdrahal var tilltänkt att vara.Braun skrev:Nä självklart är Brodecki ersättaren till Zdrahal, finns inget annat. Gissar att han kommer tillföra ungefär lika mycket också.Dustin skrev:Serkan122 skrev:Jag är inte som andra helt emot värvningen, eftersom den inte påverkar sökandet av högre klass. Men däremot undrar jag vart han ska in? Inte många av våra yttrar han petar, kanske Einar eller Lilja, annars nja?
Kanellängd- Antal inlägg : 872
NallePhu, pingu, Dustin, Lars158, Blinders and Kneten like this post
En hel del skador samt Edstrom och Stenberg borta för JVM. Kolla på deras lag och åldern på dessa 18 som du skriver. 5 av dessa är födda 2003 eller senare. Han petade alltså ingen av de hellerSerkan122 skrev:Frölunda med 18 forwards på kontrakt och 3 skadade går kort om folk? Och nej, men detta hindrar ju inte andra värvningar.farre skrev:Serkan122 skrev:Det är väll det mest självklara med detta värvning, och fattar absolut inte de som blir arga. Detta hindrar ju inte fler värvningar, som kommer komma om Skuggan vill sitta kvar.Tony Moore skrev:Från Kuriren: "Den 28-årige forwarden, som har gjort fyra matcher för Frölunda och tre för Växjö och noterats för en poäng, ska i Luleå Hockey ses som en breddvärvning.keevvs skrev:Det blir alltså Adam Brodecki. Vad tror vi om det?....
Senast ändrad av farre den ons 10 jan 2024, 20:22, ändrad totalt 1 gång
Kempe
Zdrahal
+ Att man försökte behålla Fröberg
Och ersätta dessa spelare med Brodecki, Olausson och en ny center? Det kan omöjligt vara planen, ifall det är så är det lika bra att ge upp. Då kan Skuggan omöjligt sitta kvar.
Isåfall antar jag att Zdrahal var en tilltänkt breddvärvning eller? Om Skuggan ser han som ersättaren till Zdrahal, borde han avgå direkt.Kanellängd skrev:Med tanke på att vi redan har plockat in Olle som bredd är väl det enda rimliga att de ser Brodecki som Zdrahals ersättare? Med lite tur lyckas de höfta in en center också, sen är truppen klar. Vilket så klart är helt jävla sinnessjukt och saklig grund för avsked.
Sida 15 av 20 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 5