Oskari Laaksonen
+25
Danneja
lhffan
Wolfhunter
Serkan122
Panikvärvning
Donowitz
Metheuz
Monco
Puckad
Kiruna
Pontaking
Blinders
farre
lysmasken
Dustin
Hankburger
Jojjan
Pajala
LulefanGBG
Bamsefar
Tony Moore
KaptenBlodskelett
Jonken
Bros!
Redbear
29 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Oskari Laaksonen
Ville Pokka utan kontrakt ännu
mikulix- Antal inlägg : 18
Dustin likes this post
Så är det.Jonken skrev:Jag tycker att den sämsta tänkbara idén; är att vänta med att värva till årsskiftet -ifall man nu ens har en tanke att värva. Vid den tidpunkten kommer spelarna kosta så mycket; att det helt enkelt inte är värt det.
Antingen väljer Luleå hockey att gå med juniorer -eller så bör man agera snarast möjligt.
-Jisses om en till back skulle bli tvungen -att kasta in handduken under säsongen...
Men det kan finnas ett avstånd mellan vad man säger och vad man jobbar med.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Puckad skrev:Så är det.Jonken skrev:Jag tycker att den sämsta tänkbara idén; är att vänta med att värva till årsskiftet -ifall man nu ens har en tanke att värva. Vid den tidpunkten kommer spelarna kosta så mycket; att det helt enkelt inte är värt det.
Antingen väljer Luleå hockey att gå med juniorer -eller så bör man agera snarast möjligt.
-Jisses om en till back skulle bli tvungen -att kasta in handduken under säsongen...
Exakt. Fröberg har nog lärt sig av Skuggans misstag av att lova nyförvärv.
Ge oss Ville Pokka!!
Dustin- Antal inlägg : 7168
Puckad and mikulix like this post
Förläng Laxen nu! EG är den enda backen vars kontrakt inte går ut efter säsongen.
Bra förhandlingsläge.
Bra förhandlingsläge.
Flippass- Antal inlägg : 481
Det tror jag också.Puckad skrev:
Så är det.
Just nu tror jag inte Luleå hockey har råd att ta en så stor chans. För att utveckla detta resonemang mer: I nuläget är tanken att spela in 3 nya centrar i spelsystemet. Att göra detta med en numerärt ej komplett backsida: Är inte optimalt. Det är just tiden i början av säsongen där man sätter/lägger fundamentet i spelsystemet. För Luleå Hockey att ej lyckas här: Dvs om resultaten börjar tryta i början; skapar enormt oro -istället för att bygga tro i gruppen/truppen. Det är MÅNGA ögon på Luleå hockey denna säsong. Många av dessa skulle bara mysa av att såga hela föreningen längs fotknölarna.
Fram till att Oskari Laaksonen blev skadad; tyckte även jag att föreningen hade en solid plan -med spelartruppen. Dvs: Förtroendet för Jansson och Allard var helt rätt. Det här skall man givetvis även fortsatt satsa på. Men nu: Även med Jansson och Allard SOM KOMMER höja sig; ser backsituationen väldigt prekär ut. EN enda skada till -på en back; skulle innebära katastrof för Luleå Hockey. För föreningen; att sätta all sin tro på att A-laget klarar sig från backskador fram till jul (kanske till och med längre): Innebär nog mer önsketänkande -än sunt förnuft av LHF. Ett blockerat skott på sidan av buggen -på fel spelare; innebär ju att man är 'där' direkt.
Jag tycker inte att föreningen har råd att chansa på detta.
Intressant kommentar i tråden tidigare: Om att Ville Pokka fortfarande finns på marknaden; borde ju helt klart innebära ett tacksamt alternativ för föreningen. Han är ju internationellt meriterad och har erfarenhet från SHL. Bara att det finns en sådan spelare på marknaden idag; är ju nästan overkligt. Men givetvis: Han lär ju kosta en slant också. Men jag tror ändå att LHF sitter i en bra sits -med tanke på vilket lag + ambitioner föreningen har denna säsong. Alla spelare prioriterar nog arbeten -där de har största möjliga chansen att vinna någonting.
Summa sum: För Luleå Hockey att chansa i nuläget; kan kosta ofantligt mycket mer för föreningen.
Jonken- Antal inlägg : 7057
Laaksonen tillbaka på isen under dagens träning. Verkar som om rehabiliteringen efter operationen går som förväntat!!!
https://www.instagram.com/p/DBYilXwgrod/?igsh=cGM0bmpsN2tkZW85
https://www.instagram.com/p/DBYilXwgrod/?igsh=cGM0bmpsN2tkZW85
Terminator21- Antal inlägg : 4
Bamsefar, pingu and Kiruna like this post
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet