Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 5
Sida 2 av 20 • 1, 2, 3 ... 11 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 5
Det var menat som pik till alla dysterkvistar ang. Omark.NallePhu skrev:I december bröt han kontraktet och i Februari signa han på då familjen flyttade hem till Luleå igen, Det var bara kvinnan och yngsta barnet som var ned på game seven övriga var hemma!Blinders skrev:Men Omark är ju inte klar enligt forumet
Blinders- Antal inlägg : 5254
Sedan 11:00 LHFLIVE!!!Blinders skrev:Det var menat som pik till alla dysterkvistar ang. Omark.NallePhu skrev:I december bröt han kontraktet och i Februari signa han på då familjen flyttade hem till Luleå igen, Det var bara kvinnan och yngsta barnet som var ned på game seven övriga var hemma!Blinders skrev:Men Omark är ju inte klar enligt forumet
KING IS HOME!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
ÄNTLIGEN!!!!!!!
Serkan122- Antal inlägg : 3210
SatanicPanic- Antal inlägg : 794
Tony Moore, Diktatorn, Puckad, Kanellängd and Ekan like this post
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Tony Moore likes this post
Rönnken har köpt upp halva föreningen, återinför Bjärven på tröjorna och byter ut Björn-entrén mot en klappande Leo.
Den såg man inte komma, spännande satsning på att locka en yngre publik!
Kagen- Antal inlägg : 1776
Urken likes this post
Det är bara Omark idag han är förmodligen på plats!
Serkan122 likes this post
Dilox- Antal inlägg : 742
Det kommer du inte få klarhet kring!Dilox skrev:Nu hoppas jag att det blir lite klarhet i om en till värvning av värde ska in på forwardssidan eller om det stängs iom detta med Kant på den platsen.
Men det vad jag hör är det ska en center in i truppen sedan om det är innan serien drar igång eller vad vet jag inte!
Urken and Kneten like this post
SatanicPanic likes this post
Den chansningen eller vad man ska kalla det gillar jag!Serkan122 skrev:Laget alltså klart nu, Kant tar sista forwardsplatsen. Blev som jag trodde Fröberg eller inget/Kant.
Puckad likes this post
Dilox- Antal inlägg : 742
Härligt att #67 nu är bekräftad!!
Danneja- Antal inlägg : 745
Lassi - Ward
Sellgren - Allard
Hardegård - Laaksonen
Gustafsson - Själin
Jansson
Andreasson - Tyrväinen - Omark
Zdrahal - Kempe - Pasic
Lilja - Connolly - Shinnimin
Eklind - Berglund - Einar
Kant - Nikupeteri
Forwardssidan är bättre, center sämre och backsidan är troligare också sämre.
Genève-Servette Hockey Club och Luleå HF har kommit överens om att lösa Linus Omark från sitt kontrakt med Eagles. Den 36-årige svenske anfallaren kommer tillbaka till sin träningsklubb nästa säsong. Linus Omark kommer i hög grad att ha bidragit till den historiska titeln för GSHC med sina 68 poäng på 70 matcher (inklusive slutspel).
Linus Omark kommer inte längre att bära Garnet-tröjan! Av familjeskäl vill den 36-årige svenske anfallaren ansluta till sin träningsklubb Luleå i SHL-mästerskapet. De två organisationerna har nått en överenskommelse om att släppa Linus Omark från hans sista kontraktsår med Eagles.
Linus Omark bidrog starkt till den historiska titeln som Genève-Servette vann den här säsongen. Med 68 poäng på 70 matcher (inklusive slutspel) var han den mest produktiva spelaren sett till statistik. Den nyckfulla anfallaren kommer att ha belyst Vernets med sina tekniska gester och hans kemi med Teemu Hartikainen kommer att förbli ingraverad i GSHC:s historieböcker.
Hela Genève-Servette Hockey Club tackar Linus Omark för hans personliga och professionella investering i lagets framgång. Vi önskar honom lycka till för resten av karriären.
Marc Gautschi: ”Sportsligt är Linus avgång utan tvekan en förlust, men vi har ändå accepterat hans önskan att låta honom återvända hem. Vi har som klubb ett socialt ansvar gentemot våra spelare. Linus har alltid uppträtt på ett exemplariskt sätt och vi minns honom som en stor artist och konkurrent. Det här slutet är desto vackrare när vi skiljer oss åt en historisk titel för klubben, men också för honom! »
Linus Omark: ”Att lämna av familjeskäl var inte ett lätt beslut med tanke på allt jag har upplevt här i Genève. Jag är verkligen glad att det slutar med en titel som vi alla kommer att minnas för resten av våra liv. Jag hoppas att den här titeln kommer att kalla andra, för klubben förtjänar det. Jag ville tacka organisationen, mina lagkamrater, all personal och speciellt alla supportrar för denna fantastiska säsong. Jag och min familj blev oerhört väl mottagna och det kommer vi aldrig att glömma.
Bamsefar, Kagen, håkke and Kneten like this post
Backsidan är mer av ett oskrivet blad där man får kanske får räkna in lite bumps på vägen. Målvaktssidan känns bra, med en mer erfaren Ward o Lassi
Ser bra ut
Senast ändrad av Bamsefar den 2023-05-11, 11:33, ändrad totalt 1 gång
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Serkan122 skrev:Laget:
Lassi - Ward
Sellgren - Allard
Hardegård - Laaksonen
Gustafsson - Själin
Jansson
Zdrahal - Kempe - Pasic
Kant - Nikupeteri
Du räknar in Kempe på en centerplats men menar ändå att centersidan är sämre. Kan du utveckla kring det? Han spelade ju inget förra säsongen, menar du att risken är överhängande för att han även försvinner denna säsong trots 'annan skada' eller menar du att en frisk och hel Kempe är sämre center än en dito Fröberg?
Kempe + Fröberg är såklart bättre än bara Kempe eller bara Fröberg men ja, hoppas du fattar min fråga.
Luleå Hockey blev, enligt mina källor, erbjudna en meriterad back. Kanadensaren Derrick Pouliot, som var en del av det Pittsburgh som 2016 vann Stanley cup, och har gjort över 200 matcher i NHL. Men han valdes bort till förmån för Frederic Allard, som de bedömde var bättre, framför allt i försvarsspelet.
Man gick alltså på Allard istället vilket i min bok betyder att han är väl scoutad.
SatanicPanic likes this post
Fröberg som var vår bästa center förra säsong är nog bättre en hel Kempe som inte spelat hockey på 2 år, som antagligen också kommer vara påverkad av sina skador i sitt spel.Kagen skrev:Serkan122 skrev:Laget:
Lassi - Ward
Sellgren - Allard
Hardegård - Laaksonen
Gustafsson - Själin
Jansson
Zdrahal - Kempe - Pasic
Kant - Nikupeteri
Du räknar in Kempe på en centerplats men menar ändå att centersidan är sämre. Kan du utveckla kring det? Han spelade ju inget förra säsongen, menar du att risken är överhängande för att han även försvinner denna säsong trots 'annan skada' eller menar du att en frisk och hel Kempe är sämre center än en dito Fröberg?
Kempe + Fröberg är såklart bättre än bara Kempe eller bara Fröberg men ja, hoppas du fattar min fråga.
Kagen likes this post
#96- Antal inlägg : 2192
Förra året var ju ett extremår med massor av överbetalda veteraner.#96 skrev:Enbom går ut med att dom ska göra en stor sportslig satsning 23/24...är årets trupp verkligen dyrare än fjolårets??
Luleå börjar med 7 backar och 14 forwards. Så jag tror dom kommer värva en back och en center till under säsongen#96 skrev:Enbom går ut med att dom ska göra en stor sportslig satsning 23/24...är årets trupp verkligen dyrare än fjolårets??
Luleå84- Antal inlägg : 25
Njae. Däremot har man inte fyllt på med en 15e forward heller utan det känns som att det kan dyka upp en värvning i november eller tom. Två.#96 skrev:Enbom går ut med att dom ska göra en stor sportslig satsning 23/24...är årets trupp verkligen dyrare än fjolårets??
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Danneja skrev:Från kuriren
Luleå Hockey blev, enligt mina källor, erbjudna en meriterad back. Kanadensaren Derrick Pouliot, som var en del av det Pittsburgh som 2016 vann Stanley cup, och har gjort över 200 matcher i NHL. Men han valdes bort till förmån för Frederic Allard, som de bedömde var bättre, framför allt i försvarsspelet.
Man gick alltså på Allard istället vilket i min bok betyder att han är väl scoutad.
Då lär man ha stenkoll på Allard, ja. Härligt för oss som aldrig hört talas om honom
Kneten and Danneja like this post
#96 skrev:Enbom går ut med att dom ska göra en stor sportslig satsning 23/24...är årets trupp verkligen dyrare än fjolårets??
Måste in en riktigt dyr back/kompletterande anfallare av hög klass för att man som supporter skall känna av den utökade spelarbudgeten. Såvida LK inte kostar multum.
Kom ihåg att både Gustafsson och Sellgren redan har över 200 i månaden, så där har vi redan förstabackpar lönerna.Urken skrev:#96 skrev:Enbom går ut med att dom ska göra en stor sportslig satsning 23/24...är årets trupp verkligen dyrare än fjolårets??
Måste in en riktigt dyr back/kompletterande anfallare av hög klass för att man som supporter skall känna av den utökade spelarbudgeten. Såvida LK inte kostar multum.
Allard och Laaksonen är ju tänkt att få större minuter också och får jag gissa är båda dyrare än Engsund som satt på ett relativt billigt avtal och Honka var också ganska billig.
För att ordna det har Luleå behövt lösa ut Omark ur sitt kontrakt med Genève-Servette, något som nu är gjort
Man undrar vad detta kan ha kostat
Danneja skrev:Mitt i guldfirandet i Schweiz spädde Omark på spekulationerna. I en egen direktsändning på Instagram vände sig Omark till kameran och säger att han ”kommer hem till Luleå nästa säsong”.
För att ordna det har Luleå behövt lösa ut Omark ur sitt kontrakt med Genève-Servette, något som nu är gjort
Fundera inte så mycket på det, antagligen värt varenda krona. Att ha Omark i truppen betalar tillbaka sig i det långa loppet och spiller över på så otroligt mycket. Intresset han skapar medialt i hela hockeysverige, en publikfavorit som säljer biljetter på egen hand, stor chans till att vinna en titel och en förebild för unga spelare i laget, föreningen och alla små kids i Norrbotten som väljer att börja spela hockey och vill vara som Limpan.
Fan vad man ser fram emot säsongen.
Dustin- Antal inlägg : 7178
Kagen, Kneten, Kanellängd and Danneja like this post
Dustin skrev:Danneja skrev:Mitt i guldfirandet i Schweiz spädde Omark på spekulationerna. I en egen direktsändning på Instagram vände sig Omark till kameran och säger att han ”kommer hem till Luleå nästa säsong”.
Fundera inte så mycket på det, antagligen värt varenda krona. Att ha Omark i truppen betalar tillbaka sig i det långa loppet och spiller över på så otroligt mycket. Intresset han skapar medialt i hela hockeysverige, en publikfavorit som säljer biljetter på egen hand, stor chans till att vinna en titel och en förebild för unga spelare i laget, föreningen och alla små kids i Norrbotten som väljer att börja spela hockey och vill vara som Limpan.
Fan vad man ser fram emot säsongen.
Absolut jag är bara väldigt nyfiken
Danneja skrev:Mitt i guldfirandet i Schweiz spädde Omark på spekulationerna. I en egen direktsändning på Instagram vände sig Omark till kameran och säger att han ”kommer hem till Luleå nästa säsong”.
Finns gott om sponsorer som troligen klivit in och löst detta
Pontaking- Antal inlägg : 1343
Tony Moore and Danneja like this post
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Snikne Ville skrev:Är Kempe sig själv kommer inte någon ytterligare forward att värvas såvida inte skador eller annat oförutsett inträffar.
Eller rätt spelare hamnar på marknaden?
Blinders skrev:Förra året var ju ett extremår med massor av överbetalda veteraner.#96 skrev:Enbom går ut med att dom ska göra en stor sportslig satsning 23/24...är årets trupp verkligen dyrare än fjolårets??
Med den ekonomi vi hade för några år sedan hade vi spelat i HA till våren efter en sådan säsong. Så mkt som blev fel i truppen och att köpa in spelare sen i säsong sådär kostade.
Vi får tacka Ola för att säsongen slutade helt ok.
Lehto and Serkan122 like this post
Kempe + Komarov hade (och har) topplönen i Luleås lag.Kagen skrev:Blinders skrev:Förra året var ju ett extremår med massor av överbetalda veteraner.#96 skrev:Enbom går ut med att dom ska göra en stor sportslig satsning 23/24...är årets trupp verkligen dyrare än fjolårets??
Med den ekonomi vi hade för några år sedan hade vi spelat i HA till våren efter en sådan säsong. Så mkt som blev fel i truppen och att köpa in spelare sen i säsong sådär kostade.
Serkan122 skrev:Kempe + Komarov hade (och har) topplönen i Luleås lag.
Komarov var en felsatsning även om den där omfamningen av Växjöspelaren förlåter en hel del. Kempe spelade knappt. Väldigt jobbigt när de två största löneposterna i ett lag inte bidrar alls som tänkt. Inte blir det bättre då SHL-säsongen var jämn.
Minns att vi länge låg i nivå med Brynäs.
PM and Serkan122 like this post
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Urken and Puckad like this post
Donowitz skrev:Vill nu se ett riktigt spetsat Luleå hockey under Omark-åren (möjligen bara två kommande säsonger). Tror att vi annars i efterhand kommer att ångra oss ordentligt och vi vill inte vara 1 värvning kort från att missa ett guld igen.
Håller med, men nuvarande trupp är helt klart stark nog att starta säsongen med. Den kan rent av ta hem seriesegern, men vid sista fönstret måste Luleå ha lärt sig vid det här laget att det går inte att sitta nöjd när konkurrenterna går iväg och hämtar något från kryddskåpet.
Tony Moore, Puckad and Blitzwagen like this post
Växjö lyckades väll iår utan att värva något under säsongen? (Tror jag).Kagen skrev:Donowitz skrev:Vill nu se ett riktigt spetsat Luleå hockey under Omark-åren (möjligen bara två kommande säsonger). Tror att vi annars i efterhand kommer att ångra oss ordentligt och vi vill inte vara 1 värvning kort från att missa ett guld igen.
Håller med, men nuvarande trupp är helt klart stark nog att starta säsongen med. Den kan rent av ta hem seriesegern, men vid sista fönstret måste Luleå ha lärt sig vid det här laget att det går inte att sitta nöjd när konkurrenterna går iväg och hämtar något från kryddskåpet.
Serkan122 skrev:Växjö lyckades väll iår utan att värva något under säsongen? (Tror jag).Kagen skrev:Donowitz skrev:Vill nu se ett riktigt spetsat Luleå hockey under Omark-åren (möjligen bara två kommande säsonger). Tror att vi annars i efterhand kommer att ångra oss ordentligt och vi vill inte vara 1 värvning kort från att missa ett guld igen.
Det stämmer bra det. Att värva under säsongens gång har blivit väldigt överskattat till den grad att MAN MÅSTE värva och de som värvar mest vinner enligt den breda skaran. Vilket visa sig snarare vara raka motsatsen. Sällan vinner det lag som värvar mest under säsongens gång. Örebro försökte ju t.ex. värva fem spelare från KHÖ för två säsonger sedan och de åkte ut redan i kvarten. Min poäng är att man borde bara värva när man känner att man verkligen behöver det. Som vid skada eller man finner den där perfekta pusselbiten. Inte göra som Örebro brukar göra eller HV71 gjorde förra säsongen och värva ihop hela femmor och därigenom förstöra balansen i laget.
Med det sagt. Som det ser ut nu så borde Luleå bara värva om en klasscenter kommer lös (Säg... om Lundeström saknar sitt hem eller en klasscenter kommer lös från NL) eller Kempe behöver avlastning eller ersättas. Ser FW-uppställningen som stark nog för att utmana.
Serkan122 likes this post
Fråga FruktisDanneja skrev:Mitt i guldfirandet i Schweiz spädde Omark på spekulationerna. I en egen direktsändning på Instagram vände sig Omark till kameran och säger att han ”kommer hem till Luleå nästa säsong”.
Burskydd- Antal inlägg : 590
Tony Moore likes this post
Kempes knä håller max 30 omgånge sen får han ont igenSerkan122 skrev:Kempe + Komarov hade (och har) topplönen i Luleås lag.Kagen skrev:Blinders skrev:Förra året var ju ett extremår med massor av överbetalda veteraner.#96 skrev:Enbom går ut med att dom ska göra en stor sportslig satsning 23/24...är årets trupp verkligen dyrare än fjolårets??
Burskydd- Antal inlägg : 590
pingu likes this post
trallgöken- Antal inlägg : 1444
Utveckla varför du tror/vet att Kempe kommer att få ont igen?Burskydd skrev:Kempes knä håller max 30 omgånge sen får han ont igenSerkan122 skrev:Kempe + Komarov hade (och har) topplönen i Luleås lag.Kagen skrev:Blinders skrev:Förra året var ju ett extremår med massor av överbetalda veteraner.#96 skrev:Enbom går ut med att dom ska göra en stor sportslig satsning 23/24...är årets trupp verkligen dyrare än fjolårets??
SatanicPanic skrev:Utveckla varför du tror/vet att Kempe kommer att få ont igen?Burskydd skrev:Kempes knä håller max 30 omgånge sen får han ont igenSerkan122 skrev:Kempe + Komarov hade (och har) topplönen i Luleås lag.Kagen skrev:Blinders skrev:Förra året var ju ett extremår med massor av överbetalda veteraner.#96 skrev:Enbom går ut med att dom ska göra en stor sportslig satsning 23/24...är årets trupp verkligen dyrare än fjolårets??
Ont eller inte, att vara borta två år från hockeyn när man är 35 år kommer nog sätta sina spår. Svårt att se att Kempe, om hans knä håller, är samma spelare 23/24 som innan knäskadorna. Men hoppas givetvis att jag har fel. Kempe är det största frågetecknet i truppen, utan honom i gott slag är centersidan otroligt svag.
Dustin- Antal inlägg : 7178
pingu, Kneten and SatanicPanic like this post
Det är bara Fröberg som ska ersättas inom sin tid....trallgöken skrev:Så då saknas egentligen en ersättare till Engsund samt Fröberg? Eller
Backarna är klara!
Att han kommer dit han var innan alla skador lär han inte göra men kommer han upp till 70% av det han kan är han en tillgång, Men gissar nog efter delar av säsongen så kommer han få känningar igen gäller bara han tar sig igenom dem mentalt....Dustin skrev:SatanicPanic skrev:Utveckla varför du tror/vet att Kempe kommer att få ont igen?Burskydd skrev:Kempes knä håller max 30 omgånge sen får han ont igenSerkan122 skrev:Kempe + Komarov hade (och har) topplönen i Luleås lag.Kagen skrev:Blinders skrev:Förra året var ju ett extremår med massor av överbetalda veteraner.#96 skrev:Enbom går ut med att dom ska göra en stor sportslig satsning 23/24...är årets trupp verkligen dyrare än fjolårets??
Ont eller inte, att vara borta två år från hockeyn när man är 35 år kommer nog sätta sina spår. Svårt att se att Kempe, om hans knä håller, är samma spelare 23/24 som innan knäskadorna. Men hoppas givetvis att jag har fel. Kempe är det största frågetecknet i truppen, utan honom i gott slag är centersidan otroligt svag.
Pontaking- Antal inlägg : 1343
lhffan and Blitzwagen like this post
Sida 2 av 20 • 1, 2, 3 ... 11 ... 20
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 3