Oscar Eklind
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Oscar Eklind
"Mikko Manner ångrar att han inte gav den i Luleå Hockey så lyckade Oscar Eklind en större roll när han tränade Brynäs. "Han har visat att han är en spelare motståndarna ska vara rädd för", säger finländaren.
Han uppskattade att ha Oscar Eklind i sitt lag, men använde honom på ett annat sätt än vad Thomas Berglund gör.
– Han hade spelat seniorhockey i ett par säsonger när han kom till oss, men det tog honom lite tid att anpassa sig till nivån, säger Mikko Manner och fortsätter:
– Jag kommer ihåg att vi testade honom i förstakedjan i några matcher under hans första säsong, men det gick inte lika bra för honom som när han spelade med Linus Ölund i tredjekedjan, och vi hade inte tid att vänta på att han skulle börja producera.
– Fast han jobbade hårt, lyssnade och utvecklades hela tiden. Han gjorde det också bra i boxplay, tillägger han.
Er ofta rätt passiva hockey passade väl samtidigt inte honom särskilt bra?
– Jag håller med, många gånger blev vi också alldeles för passiva, men jag hoppas att den erfarenheten kan hjälpa honom längre fram i hans karriär. Ifall man vill ha en lång karriär så gäller det att kunna anpassa sig och om han någon gång i framtiden som spelar under någon annan tränare som har ett system som påminner om det vi använde så kommer det att göra det lättare för honom.
Han konstaterar sedan att Oscar Eklind valde rätt klubb när han lämnade Brynäs, efter de hade åkt ur SHL.
– Det var perfekt för honom, och han har fått en bra roll där, säger Mikko Manner och fortsätter:
– Jag kan tänka mig att han rätt kul för honom just nu, och om han får fortsätta spela med en så skicklig passningsspelare som Linus Omark i powerplay så kommer det att bli ännu fler mål, för han har visat att han är en spelare motståndarna ska vara rädd för.
– Det är kul att se när det går bra för ens gamla spelare, och jag hoppas det fortsätter göra det. Om jag kunnat gå tillbaka i tiden så hade jag gett honom en större roll och mer tid framför mål i powerplay, tillägger han.
Det ryktas att New York Rangers och några andra klubbar i NHL följer honom, hur ser du på hans möjligheter?
– Han har kunskaperna och tekniken för det. Vi får se hur han hanterar sina framgångar, det mentala är en stor del av hockeyn, och dina och andras förväntningar förändras när det går så bra som det har gjort för honom. Men jag upplever honom som mentalt stark. Han har inte fått någonting gratis, han var ju ingen stjärna i yngre år, utan har fått jobba hårt för att ta sig dit han är. Jag tycker han är ett bra exempel på vad ödmjukhet utanför isen och karaktär på isen kan betyda."
/ Jiglund
Kneten- Antal inlägg : 248
Tony Moore, PM, Jonken, kokostrollet, Pajala and Blitzwagen like this post
Polyfemos- Antal inlägg : 1756
Burskydd- Antal inlägg : 590
Blitzwagen likes this post
För lite mer än en månad sedan blev Oscar Eklind pappa för första gången.
Gymnasieflörten Alva, som kommit att bli hans sambo, har varit med under hela resan från Malmö till Luleå. Med ett par uppehåll i Mora och Gävle. – Hon har nog haft väldigt kul på vägen. Vi har skaffat många vänner i både Mora och Gävle.
Men trivs väldigt bra i Luleå."..
Kul att höra fam.Eklind trivs i Luleå
Donowitz likes this post
Björnkäften- Antal inlägg : 564
Inte levererat i mål eller på senaste tiden, Har väll gjort 2 mål senaste 20? Förvånad om han får NHL kontrakt.Björnkäften skrev:Visst han har gjort jävligt mycket mål men övrigt i spelet tycker jag inte att han alls levererar längre.
Serkan122- Antal inlägg : 3210
LHF90 likes this post
farre- Antal inlägg : 2143
Dundernisse and Serkan122 like this post
Om du mot all förmodan skulle läsa vad vi fans tycker om din insats mot Örebro igår så skulle du med all rätt behöva skämmas.
Sluta lufsa runt på isen,ta för dig fysiskt och låt inte motspelare som väger 20 kg mindre än dig få flytta på dig, visa hjärta och jävlaranamma..TA I FÖR H*LV*T* !!
pingu and Mantz like this post
Motståndarna tvekade inte alls och dom hade väl det som uttalat mål att spela fysiskt på oss i VARJE situation vilket det syntes att dom gjorde.
Lehto- Antal inlägg : 783
Puckad and Burskydd like this post
Bort med han. Något är fel i huvudet på han.
Burskydd skrev:Såg ni vad Keegan Lowe skrek till Eklind efter avblåsning vid 00:33-”you are fucking soft”..Eklind sänkte huvudet och åkte därifrån.
Bort med han. Något är fel i huvudet på han.
Stämmer ju dock rätt bra på Eklind, han är extremt soft för att ha den storleken han har, Lowe ska inte kunna puckla på han och skratta han i ansiktet på det där sättet utan att känna, fan gjorde jag ett misstag här.
LHF90- Antal inlägg : 346
pingu likes this post
Säg upp ditt kontrakt och flytta. Du är vek och ingen stålman.
pingu likes this post
Det som fick dem att fastna för den 25-årige forwarden är enligt uppgifter hans storlek och boxplayspel.
Luleå Hockey har rätt till en fjärdedel av den ersättning som kommer utbetalas under nästa säsong. Det betyder att de kommer få ett tillskott på ungefär 900 000 kronor.
Tmyrg- Antal inlägg : 4
pingu, Dundernisse, Serkan122 and Tobbebias88 like this post
Många mål men fullkomligt oduglig stora delar, 0 fysik, använder inte sin kropp, bra att få utrymme att få in något bättre, visst han är säkert jävligt billig men med ett tillskott på strax under miljonen för honom längre fram är bra utdelning
Björnkäften- Antal inlägg : 564
pingu, Dundernisse, Kelkan and LetsGoLuleå like this post
Instämmer. Rätt fullt i vår tredje- och fjärdelina. På tok för ojämn för topp 2 om vi ska utmana. Hoppas detta gör att vi kan få två centrar istället för en från översta hyllan.Björnkäften skrev:Bra för oss att han lämnar plats åt något bättre.
Många mål men fullkomligt oduglig stora delar, 0 fysik, använder inte sin kropp, bra att få utrymme att få in något bättre, visst han är säkert jävligt billig men med ett tillskott på strax under miljonen för honom längre fram är bra utdelning
Dundernisse- Antal inlägg : 2897
Men vi vet ju alla att det ej kommer ske. Dom kommer istället gå till att minska minusresultatet i år samt till att betala Skuggans lön medans han golfar i Marbella.
CKa- Antal inlägg : 1359
Lars158, Kneten, Serkan122, Kelkan and Suomipoika like this post
CKa skrev:Ifall Luleå nu hade varit en förening som vill vara offensiv och göra en seriös satsning kommande säsong så skulle man ta pengarna som aldrig användes i årets budget plus Kempepengarna plus Eklindpengarna och lagt in dessa i kommande års spelarbudget.
Men vi vet ju alla att det ej kommer ske. Dom kommer istället gå till att minska minusresultatet i år samt till att betala Skuggans lön medans han golfar i Marbella.
Sa inte folk något liknande efter förra säsongen och resultatet blev det omvända? Det blir att se om de ökar eller håller samma budget nästa säsong men det blir väl först klart i slutet av maj då man får det svart på vitt. Vill även minnas att Enbom vid två tillfällen menat att man inte kommer sänka budgeten till nästa säsong och de orsaker som du nämner plus pengar man fått för Sandis Vilmanis som ändå indikerar att så kommer nog att vara fallet. Det är även samma budget som man inte utnyttjade fullt ut till att börja med.
https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/beskedet-satsningen-fortsatter-sa-ska-den-finansieras/r5v3xznj
LetsGoLuleå- Antal inlägg : 464
https://hockeynews.se/nyheter/oscar-eklind-skriver-kontrakt-med-flyers
icemask- Antal inlägg : 4174
Zeth- Antal inlägg : 152
Lehto likes this post
– Om vi har ett ”normalt utfall” i sommarens NHL-draft på cirka 20–25 svenska spelare som blir valda och vi når maximalt bonusutfall i NHL, det vill säga att det ser ut ungefär som den gångna säsongen, så kommer varje NHL-övergång att vara värd ungefär 360 000 dollar för klubbarna, fördelat på fyra år.
Stämmer det så blir det "bara" ca 225 000 kr/år 2025-->2028 (för Eklind). Hursom, inga NHL pengar att använda redan 24/25, förutom Eklinds lönepost i LHF.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Nu ska jag inte komma å peka fingrar här eller låtsas vara någon som har koll för det har jag inte.Tony Moore skrev:Uttalande från SHL:s VD Johan Hemlin i Aftonbladet:
– Om vi har ett ”normalt utfall” i sommarens NHL-draft på cirka 20–25 svenska spelare som blir valda och vi når maximalt bonusutfall i NHL, det vill säga att det ser ut ungefär som den gångna säsongen, så kommer varje NHL-övergång att vara värd ungefär 360 000 dollar för klubbarna, fördelat på fyra år.
Stämmer det så blir det "bara" ca 225 000 kr/år 2025-->2028 (för Eklind). Hursom, inga NHL pengar att använda redan 24/25, förutom Eklinds lönepost i LHF.
Men det där "fördelat på fyra år" är ävl lite dåligt uttryckt, det jag tror dom menar är att det blir 360 000 dollar fördelat på dom klubbarna han varit verksam i det senaste 4 åren. I detta fall Mora 1år, Brynäs 2år & Luleå 1år.
360 000 / 4 = 90 000 dollar. Så Mora 90000, Brynäs 180000 & Luleå 90000.
Så har jag förstått det.
Lehto- Antal inlägg : 783
Tony Moore, Loop, Kneten, Tobbebias88 and LetsGoLuleå like this post
Tony Moore skrev:Uttalande från SHL:s VD Johan Hemlin i Aftonbladet:
Hur räknar du nu? Det är 360 000 dollar som fördelas på klubbarna där han spelat dom senaste fyra säsongerna. Dvs hade han spelat i LHF senaste fyra åren hade dom fått hela summan, nu får man istället endast en fjärdedel.
CKa- Antal inlägg : 1359
Tony Moore likes this post
Ajö med dig. Eller som han uttalar sig i tidningen:” Är Luleå Hockey en klubb du kan tänka dig att återvända till när du känner dig färdig i Nordamerika?
– Vem vet. Att jag ska ta en plats i NHL är det enda som finns i mitt huvud nu, och går det bra för mig kommer jag kanske aldrig tillbaka till SHL. Men det kan förstås skita sig totalt (skratt).”
Och skita sig kommer det att göra för han. Vänta och se. Samma brist på ryggrad som Kempe.
Skärp dig, du är nästan värre än @hejsan angående Andreasson.Burskydd skrev:Ok,, där fick man svaret på varför han inte gick in i närkamperna och tacklingar med sin storlek och fysik..han var helt enkelt rädd för att bli skadad 🤮🤮🤮
Ajö med dig. Eller som han uttalar sig i tidningen:” Är Luleå Hockey en klubb du kan tänka dig att återvända till när du känner dig färdig i Nordamerika?
– Vem vet. Att jag ska ta en plats i NHL är det enda som finns i mitt huvud nu, och går det bra för mig kommer jag kanske aldrig tillbaka till SHL. Men det kan förstås skita sig totalt (skratt).”
Och skita sig kommer det att göra för han. Vänta och se. Samma brist på ryggrad som Kempe.
Blinders- Antal inlägg : 5253
Serkan122 and Stålis16 like this post
Blinders skrev:Skärp dig, du är nästan värre än @hejsan angående Andreasson.Burskydd skrev:Ok,, där fick man svaret på varför han inte gick in i närkamperna och tacklingar med sin storlek och fysik..han var helt enkelt rädd för att bli skadad 🤮🤮🤮
Ååå helletutanes då !! Tar mycket lätt på ditt gnäll. Du låter som dom som gnällde då när jag var ut tidigt och kritiserade Kempes jvligt dåliga moral. Låååångt före Kempegate. Han(Eklind) var rädd att skada sig. Punkt.
pingu likes this post
Alltid kul att luleåspelare uppmärksammas på andra sidan pölen.
Tackleberry- Antal inlägg : 61
Kanske inte utnyttjar/utnyttjat sin potenital och storlek fullt ut men han kommer saknas. Viktig rollspelare.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Pajala- Antal inlägg : 18788
pingu likes this post
Sida 2 av 2 • 1, 2