Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 3
Sida 19 av 20 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 3
Kanellängd skrev:Är det sant? Mysig du är. Skaffa ett till alt-konto vet jag.Panikvärvning skrev:Kanellängd skrev:De här ständigt återkommande sandlådediskussionerna mellan dig och Nallen är en av de överlägset tröttsammaste sakerna med det här forumet. Fattar inte hur ni orkar. Ultratönt.Panikvärvning skrev:NallePhu skrev:"SOMMARLEDIGT"
Checkar ut och T/O från hockeyn
Perfekt svar när man inte har något svar. Tönt.
Du vet om att du kan välja att inte visa inlägg? Kunde verkligen inte bry mig mindre om vad någon som heter Kanellängd tycker.
Det kan jag göra om du vill. Kan tipsa om att du går med i någon Facebookgrupp istället om du vill vara med i forum där alla kliar varandra på ryggen.
Panikvärvning- Antal inlägg : 663
Kanellängd likes this post
Hankburger- Antal inlägg : 7433
pingu, PM and Puckad like this post
Dilox- Antal inlägg : 742
pingu, PM, Diktatorn, Puckad, Kanellängd and grottmannen like this post
Monco- Antal inlägg : 336
Hankburger skrev:Skärpning nu gubbar. Högre nivå kan ni väl hålla?
Tyvärr sandlåda här inne, oftare än sällan.
Har hört att forward ska värvas. SHL- och Hockeyallsvensk rutin.
LinusFröbergsMustasch- Antal inlägg : 358
Forward + en center då eller?LinusFröbergsMustasch skrev:Hankburger skrev:Skärpning nu gubbar. Högre nivå kan ni väl hålla?
Serkan122- Antal inlägg : 3210
LinusFröbergsMustasch skrev:Hankburger skrev:Skärpning nu gubbar. Högre nivå kan ni väl hålla?
Jaså? Något gissning på vem det skall vara? För jag förutsätter att detta är en spelare det inte ryktats om vara klar.
Hmm, Pasic har SHL och Hockeyallsvensk rutin.LinusFröbergsMustasch skrev:Hankburger skrev:Skärpning nu gubbar. Högre nivå kan ni väl hålla?
Blinders- Antal inlägg : 5253
Omark • Tyrväinen • Andreasson
X • Kempe • Shinnimin
Y • Connolly • Pasic
Z • Berglund • Emanuelsson
Kant • J1 • J2
Desto svårare att placera ut plats X, Y, Z.
X: Toppforward. Lilja borde rimligen kunna fylla denna plats (alternativt Y).
Y: På plats Y behövs någon med en defensiv uppsida för att balansera upp Connolly & Pasic. Vilket inte är Zdrahal enligt min mening.
Z: Inledningsvis Zdrahals plats (med Berglund som defensiv center och Emanuelsson i en tvåvägs-roll).
Ska tilläggas att Fröberg (eller annan center) kan kontrakteras vilket borde kasta om formationerna 2-3. Även Lilja har spelat som center lyckosamt, om än han troligen inleder som forward. Vidare är Kempe klart bäst som just center vilket han även helst vill spela som.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Blinders skrev:Hmm, Pasic har SHL och Hockeyallsvensk rutin.LinusFröbergsMustasch skrev:Hankburger skrev:Skärpning nu gubbar. Högre nivå kan ni väl hålla?
Korrekt därav min fråga. Vore lite antiklimatiskt om det visade sig vara Pasic han hört om med tanke på att Aftonbladet och Expressen skrivit att han skall vara klar i snart en månad.
Nikupeteri?Donowitz skrev:Ser följande placeringar som rätt troliga.
X • Kempe • Shinnimin
Y • Connolly • Pasic
Kant • J1 • J2
Y: På plats Y behövs någon med en defensiv uppsida för att balansera upp Connolly & Pasic. Vilket inte är Zdrahal enligt min mening.
Z: Inledningsvis Zdrahals plats (med Berglund som defensiv center och Emanuelsson i en tvåvägs-roll).
Ska tilläggas att Fröberg (eller annan center) kan kontrakteras vilket borde kasta om formationerna 2-3. Även Lilja har spelat som center lyckosamt, om än han troligen inleder som forward. Vidare är Kempe klart bäst som just center vilket han även helst vill spela som.
Monco- Antal inlägg : 336
Monco skrev:Nikupeteri?Donowitz skrev:Ser följande placeringar som rätt troliga.
X • Kempe • Shinnimin
Y • Connolly • Pasic
Kant • J1 • J2
Hoppas och tror att han lånas ut till HA/Liiga.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Spelarna påväg in är väl inga bjässar direkt, kan behövas ett par tunga pjäser in om man vill klara av ett slutspel.
Kaggen- Antal inlägg : 5
pingu and Serkan122 like this post
Hade velat se Sylvgård för en rimlig peng.. som ersättare för Komarov. Men fullt på forwards sidan förutom Ölund/Fröberg? Och en ersättare till Mattsson. Inga bjässar vi tagit in direkt:Kaggen skrev:Bara Jag som oroar mig lite för att man tappar fysiken i truppen när Engsund och Komarov drar?
Spelarna påväg in är väl inga bjässar direkt, kan behövas ett par tunga pjäser in om man vill klara av ett slutspel.
Pasic: 85 kg och 177 cm
Lilja: 78 kg och 180 cm
Omark: 82 kg och 179 cm
Zdrahal: 82 kg och 183 cm
Andreasson: 83 kg och 178 cm
Hardegård: 89 kg och 186 cm
Laaksonen som ryktas vara muntligt överens: 83 kg och 185 cm
Kaggen skrev:Bara Jag som oroar mig lite för att man tappar fysiken i truppen när Engsund och Komarov drar?
Komarov är inget tapp på något sätt. Så en fysisk spelare kanske man behöver ersätta
Pontaking- Antal inlägg : 1342
Skuggan får väl änvända filter på EP för att få fram vilka tunga pjäser det finns på marknaden, annars får man väl servera dunderhonung på sommarfysenSerkan122 skrev:Hade velat se Sylvgård för en rimlig peng.. som ersättare för Komarov. Men fullt på forwards sidan förutom Ölund/Fröberg? Och en ersättare till Mattsson. Inga bjässar vi tagit in direkt:Kaggen skrev:Bara Jag som oroar mig lite för att man tappar fysiken i truppen när Engsund och Komarov drar?
Pasic: 85 kg och 177 cm
Lilja: 78 kg och 180 cm
Omark: 82 kg och 179 cm
Zdrahal: 82 kg och 183 cm
Andreasson: 83 kg och 178 cm
Hardegård: 89 kg och 186 cm
Laaksonen som ryktas vara muntligt överens: 83 kg och 185 cm
Kaggen- Antal inlägg : 5
Jacob Larsson som det ryktas om är ju längre än Engsund (188 mot 189 cm) och väger 86 kg. En redig back som dessutom är ordentligt skicklig på skridskorna.Kaggen skrev:Bara Jag som oroar mig lite för att man tappar fysiken i truppen när Engsund och Komarov drar?
Serkan122 and Kaggen like this post
... jag är 189 cm och lyckades aldrig komma under 87 kg, när jag tog den striden.Hankburger skrev:Jacob Larsson som det ryktas om är ju längre än Engsund (188 mot 189 cm) och väger 86 kg. En redig back som dessutom är ordentligt skicklig på skridskorna.Kaggen skrev:Bara Jag som oroar mig lite för att man tappar fysiken i truppen när Engsund och Komarov drar?
Och jag är en räka.
Så 86 kg känns inte som en bjässe.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Kaggen skrev:Bara Jag som oroar mig lite för att man tappar fysiken i truppen när Engsund och Komarov drar?
Tänker lite samma sak. Man värvade ju Komarov av anledningen att man tyckte fjolårets trupp saknade lite fysik, nu tappar vi dessutom Engsund också som stått för 75% av det fysiska spelet senaste åren. Har man helt och hållet omvärderat den betydelsen på ett år?
Dustin- Antal inlägg : 7176
pingu likes this post
Ska in 1-2 backar till, utöver Hardegård.
Tacklingar är inte bara vikt, timing och balans är oxå viktigt, men tyngden är viktigt när man ska stå still och bryta och bändaPuckad skrev:... jag är 189 cm och lyckades aldrig komma under 87 kg, när jag tog den striden.Hankburger skrev:Jacob Larsson som det ryktas om är ju längre än Engsund (188 mot 189 cm) och väger 86 kg. En redig back som dessutom är ordentligt skicklig på skridskorna.Kaggen skrev:Bara Jag som oroar mig lite för att man tappar fysiken i truppen när Engsund och Komarov drar?
Och jag är en räka.
Så 86 kg känns inte som en bjässe.
icemask- Antal inlägg : 4174
Tony Moore and Puckad like this post
Dustin skrev:Kaggen skrev:Bara Jag som oroar mig lite för att man tappar fysiken i truppen när Engsund och Komarov drar?
Tänker lite samma sak. Man värvade ju Komarov av anledningen att man tyckte fjolårets trupp saknade lite fysik, nu tappar vi dessutom Engsund också som stått för 75% av det fysiska spelet senaste åren. Har man helt och hållet omvärderat den betydelsen på ett år?
Exakt. Det känns inte som att laget vi verkar få klarar av en goonserie som den mot FBK bättre än förra gången...
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Laaksonen ska ju vara muntligt överens med Luleå https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/GM5PX6/silly-surr-jvm-hjalte-till-lulea-och-malkung-valjer-djurgardenLinusFröbergsMustasch skrev:Nja, Hardegård är 186 cm (2 cm kortare än Engsund) och 89 kg (7 kg färre än Ogge). Men än finns tid att få in tyngd på backplatsen.
Laaksonen; 185 cm och 83 kg
Då återstår en plats till och de som ryktas för denna är:
Lepistö 185 cm och 86 kg
Jacob Larsson 189 och 86 kg
MrMadHawks ”tips”:
Marcus Björk 191 cm och 92 kg
Dundernisse- Antal inlägg : 2897
pingu and kokostrollet like this post
Själin räds inte. Hardegård räds inte. Ingen back, i modern hockey, räds en handske i ansiktet. Då ska man inte hålla på med hockey. Men att drömma om svunna tider, är... i MIN bok, väldigt underligt.
Vi får inte ha en större backspegel än framtidstro.
Puckad likes this post
LinusFröbergsMustasch skrev:Vill inte vara sån, då det brukar bli ett jäkla liv när man har en åsikt om det, men att tänka att vi behöver en långsam goon som back i modern hockey, är att vara kvar i 1996.
Själin räds inte. Hardegård räds inte. Ingen back, i modern hockey, räds en handske i ansiktet. Då ska man inte hålla på med hockey. Men att drömma om svunna tider, är... i MIN bok, väldigt underligt.
Självklart saknar vi inte en trög hockeyback som inte hänger med i SHL-tempot 2023. Att Engsund lämnar ett stort hål i truppen kan väl däremot ingen förneka. En defensivt stark back som alltid spelar med en fysisk närvaro är ganska jobbigt för en forward att möta. Har hört många SHL-spelare nämna Engsund som en av de tuffaste spelarna att möta i den här ligan och det är väl det bästa betyg man kan få.
Vi ser ut att få en bra backbesättning men saknar fortfarande en Martin Sevc, Ilari Melart eller Oscar Engsund i vår trupp. Spelare som kan spela ett tvåvägsspel men vars största styrka är i det defensiva och fysiska spelet.
pingu, kokostrollet, Dundernisse and LinusFröbergsMustasch like this post
LinusFröbergsMustasch skrev:Vill inte vara sån, då det brukar bli ett jäkla liv när man har en åsikt om det, men att tänka att vi behöver en långsam goon som back i modern hockey, är att vara kvar i 1996.
Det märks att det gått 11 år sedan Roger Melin knäppte oss på näsan i kvarten just till följd av den missen. Låt oss slippa en upprepning bara till följd av för kort minne.
Engsund måste ersättas. Måste ersättas.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
pingu, Dustin, Kneten, Dundernisse, Serkan122 and Ekan like this post
farre- Antal inlägg : 2143
Diktatorn- Antal inlägg : 721
Puckad and LinusFröbergsMustasch like this post
Greco har varit öppen med att Frölunda fortfarande inte erbjudit någon förlängning.
Lindbohm vet jag inte men antar att han bara har 1 år och både Tömmernes och Folin går före nästa år och hos oss skulle han ersätta Engsund och lätt spela i första backpar
Björnkäften- Antal inlägg : 564
Hur stor och fysisk är EG? Inte särskilt tycker jag, men han har ändå varit en gigant för oss.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
farre skrev:Oliver Lauridsen tack!
Nej tack. Killen är inte bra nog på skridskorna eller passningssäker nog att passa in i Bulans system. Det märktes när han stundtals agerade rundningskon mot lag med lite snabbare och mer tekniska spelare.
Lulefan skrev:Snöar man inte sig på kilon förstår man inte vad en back har för uppgift. Ta en titt på Lidas, tveklöst den bästa svenska back vi haft, var han särskilt fysisk? nej.
Hur stor och fysisk är EG? Inte särskilt tycker jag, men han har ändå varit en gigant för oss.
Håller delvis med. Däremot behövs det alltid en lite mer fysisk back för att göra backsidan mer balanserad. Med det sagt så ligger inte fysiken alltid i storleken på spelarna. Det handlar lika mycket om teknik och timing som ren kroppsmassa. När det kommer till att hålla spelare framför mål så handlar det lika mycket om att spela smart som att spela fysiskt. Exempel är ju att en låst klubba kan göra exakt lika mycket som en fysisk knuff när det kommer till att hindra spelare från att göra mål. Och där handlar det snarare om armstyrka än storlek.
Senast ändrad av Hankburger den sön 02 apr 2023, 16:37, ändrad totalt 1 gång
Lulefan skrev:Snöar man inte sig på kilon förstår man inte vad en back har för uppgift. Ta en titt på Lidas, tveklöst den bästa svenska back vi haft, var han särskilt fysisk? nej.
Du har uppenbarligen inte förstått vad som åsyftas. Ingen påstår att en back måste vara fysisk för att vara bra. Däremot anser iaf jag att en trupp behöver (minst)en defensiv fältherre som spelar ett fysiskt spel för att vinna, detta så klart i kombination med spelskickliga backar. Det handlar om att ha olika ingredienser i ett lagbygge för att kunna hantera olika motståndare, spelformer osv. Sen vill jag inte se en talanglös spelare som när vi hade Alexander Hellström, utan spelaren måste så klart ha spel i sig också.
Ersätter vi inte Oscar Engsund på ett bra sätt är jag övertygad om att vi sitter här, utslagna ur slutspelet, om ett år och undrar hur våra GMs kunde vara så naiva.
pingu, Tony Moore, kokostrollet, LulefanGBG, Donowitz, Puckad, Kneten and like this post
Serkan122 skrev:Laaksonen ska ju vara muntligt överens med Luleå https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/GM5PX6/silly-surr-jvm-hjalte-till-lulea-och-malkung-valjer-djurgardenLinusFröbergsMustasch skrev:Nja, Hardegård är 186 cm (2 cm kortare än Engsund) och 89 kg (7 kg färre än Ogge). Men än finns tid att få in tyngd på backplatsen.
Lepistö 185 cm och 86 kg
MrMadHawks ”tips”:
Madhawk tips? Tycker han att vi ska värva Björk eller är de ett rykte att vi vill ha honom?
Edluninho- Antal inlägg : 49
Edluninho skrev:Serkan122 skrev:Laaksonen ska ju vara muntligt överens med Luleå https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/GM5PX6/silly-surr-jvm-hjalte-till-lulea-och-malkung-valjer-djurgardenLinusFröbergsMustasch skrev:Nja, Hardegård är 186 cm (2 cm kortare än Engsund) och 89 kg (7 kg färre än Ogge). Men än finns tid att få in tyngd på backplatsen.
Lepistö 185 cm och 86 kg
MrMadHawks ”tips”:
Madhawk tips? Tycker han att vi ska värva Björk eller är de ett rykte att vi vill ha honom?
Verkar bara vara Madhawks egna personliga åsikt. Finns nog inget rykte bakom det.
Edluninho likes this post
Och sedan säsongen efter inte ha någon Komarov ELLER Engsund. Det blir ju slarvsylta av Omark i täta matcher...
Hedanders- Antal inlägg : 2093
pingu, Tony Moore and Dustin like this post
Citat från ärketönten @LinusFröbergsMustasch twitter. Han syftar givetvis på detta forum där precis ingen skrivit detta.
Dustin skrev:” ALLA spelare ska vara stora, tunga, långsamma och heta som spelarna vi hade då! AAAAAAHHHHH!!!”
Citat från ärketönten @LinusFröbergsMustasch twitter. Han syftar givetvis på detta forum där precis ingen skrivit detta.
Vill man misstolka och sedan raljera över det på en annan plattform så.. Inte första gången
kokostrollet, Kneten and Dundernisse like this post
Mogen nivå, i vanlig ordning.
LinusFröbergsMustasch skrev:Dustin fortsätter att visa hur mycket jag bor hyresfritt i hans tankar. Tar det som en väldigt fin komplimang.
Mogen nivå, i vanlig ordning.
Du är bara illa omtyckt helt enkelt
Panikvärvning- Antal inlägg : 663
#86- Antal inlägg : 271
Var väl ett s k första april inlägg#86 skrev:Är lucas Wallmark klar för luleå såg att nån dela i nån Facebook grupp om det är det nån som har koll på det eller är falska nyheter ?
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
#86 skrev:Är lucas Wallmark klar för luleå såg att nån dela i nån Facebook grupp om det är det nån som har koll på det eller är falska nyheter ?
Nej, han kommer inte spela i Luleå.
#86- Antal inlägg : 271
#86 skrev:Fast det står 31 mars på bilden
Bilden började dyka upp i grupper den första april. Alltså är det ett aprilskämt.
Dilox- Antal inlägg : 742
191 cm och 102 kg.
Lulefan, lhffan and grottmannen like this post
DaVoc- Antal inlägg : 262
Sida 19 av 20 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 4