Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 3
+80
Joope
ski3r
Diktatorn
GustenA
delphi
Mange
Polyfemos
Ekan
Danneja
Dr.danne
storeken
Meyhem
Sundance Kid
Flippass
JuniorX
rasbiologen
Bamsefar
Lajon
Lars158
maffe87
Norlin
Hellcop
Dentos
LHF96
Hedanders
Dustin
Ivanhoe
Kraftkung
farre
Sportchefen #2
Namklaw
Taabe
Tony Moore
Donowitz
Gäddan
Dilox
Lulejoe
1992
trallgöken
Pitebo
Niinimaa
Jokerman ll
Atreyu
SatanicPanic
Kanellängd
GrodanBoll
Lulefan
Burskydd
Småland
Dundernisse
Puckad
Pajala
Titan 4020
Braun
kokostrollet
Jonsey78
Björnkäften
Snikne Ville
Kneten
Mr Bister
icemask
DaVoc
Jojjan
lhffan
Edluninho
Hankburger
Monco
LinusFröbergsMustasch
Pontaking
Redbear
JohanO
Jonken
Panikvärvning
NallePhu
Blinders
Metheuz
Urken
Serkan122
84 posters
Sida 10 av 20
Sida 10 av 20 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 3
JuniorX skrev:Kraftkung skrev:Björnkäften skrev:Skulle säga att Einars 5 års deal är nästan lika stort misstag som att missa ersättare till Omark, Andreasson och Lepistö.
Einar är MAX 13 forward nästa år som det ser ut just nu, man måste försöka få någon ta över kontraktet på något sätt nästa år.
Håller med. Brukar skriva samma sak, älskar Einar som person men han har absolut inget hockeytänk, handledare från mitten på slottet i magen, håller pucken för länge själv utan att hitta medspelare. Han gjorde en bra run i finalen, inget annat ifjol.
Nu kommer jag få downvotes som vanligt av nån "Einar-lover" men ni måste väl för f-n se hans "talang" också?
Ett plus, han tacklades idag.
Jag frågar mig snarare, hur utbildas han? Utan att veta så tror jag att han är helt och hållet laglojal och att han jobbar utifrån de instruktioner har får från ledningen. Varför skulle hans rörelsemönster annars vara så lika så ofta?
Dom hade en rolig diskussion om Einar i Cmore i går.
”Han kan verkligen hantera farten” sa Westberg varpå Petter Rönnqvist kontrade ”Nja, jag skulle säga att det är precis det han inte kan. Skulle han kunna hantera farten skulle han vara en av SHL:s bästa offensiva spelare”.
Braun- Antal inlägg : 1095
Det ligger kanske en hel del sanning i det. Alla stirrar sig så blind på hans fart och drömmer om att han ska lära sig hantera den, men kanske borde han dra ned på sitt tempo och försöka göra något vettigt istället.
Kneten and Braun like this post
Einar behöver bara bli lurigare, det kommer med åren, inga bekymmer.
Flippass- Antal inlägg : 481
Diskussion om hockeyspelaren Einar Emanuelsson fortsätter i Einars egna tråd! Detta för att slippa förstöra silly-tråden med prat om redan kontrakterade spelare och dennes spelsätt.
kokostrollet, JohanO, Braun and Joope like this post
Som Luleå jagade men fick nej då kvinnan hans ville inte till Luleå max var Gävle, Sedan har Luleå fokus på två spelare samt en tredje som inte inte är trolig han väljer Luleå!Panikvärvning skrev:Niinimaa skrev:Johannes Kindvall eller Samuel Johannesson där har vi 2 st backar med högerbald som skulle kunna vara intressanta om nu inte bryänas vinner 4 raka matcher. Kindvall hade ju en riktigt jävla grym säsong i Hv för nått årsen.
Kinnvall.
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Börjar nästan bli orolig att Marcus Hardegård nu drar blickar till sig från andra mer välbetalda ligor.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Braun likes this post
Donowitz skrev:Börjar nästan bli orolig att Marcus Hardegård nu drar blickar till sig från andra mer välbetalda ligor.
Har bara sett highlights från ÖHKs matchserie mot Timrå, men ni som sett mer, har han verkligen varit så framträdande?
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Dilox- Antal inlägg : 742
Han måste ju trolla. Finns ju inte en chans att han är seriös..
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Serkan122 likes this post
Han har förlängt redan med Genevé tror det var i November - December Hartikainen!Hankburger skrev:
NallePhu skrev:Han har förlängt redan med Genevé tror det var i November - December Hartikainen!Hankburger skrev:
Därav min undran. Om nu inte Genevé är på ruinens brant alternativt har McDavid på luren så tvivlar jag att de släpper Hartikainen. Räcker ju med att de förlorar Omark.
Dem släpper han inte en av lagets bästa målskyttar hur än mycket han försöker tro det, Finns som inga skäl för klubben släppa han heller..Hankburger skrev:NallePhu skrev:Han har förlängt redan med Genevé tror det var i November - December Hartikainen!Hankburger skrev:
Därav min undran. Om nu inte Genevé är på ruinens brant alternativt har McDavid på luren så tvivlar jag att de släpper Hartikainen. Räcker ju med att de förlorar Omark.
Finns nog ingen som tror det. Men vad finns det för anledning att hålla på så om man bara hittar på eller trollar rakt ut?
Han jobbar ändå på Aftonbladet vilket rent krasst skulle kunna ge han gratisinfo. Men även om han inte har det borde han ju vilja upprätthålla någon slags trovärdighet i sin yrkesroll?
Jag tror inte på det, men tycker ändå det är lite intressant att fundera kring.
Han jobbar ändå på Aftonbladet vilket rent krasst skulle kunna ge han gratisinfo. Men även om han inte har det borde han ju vilja upprätthålla någon slags trovärdighet i sin yrkesroll?
Han killgissar bara tror det kommer en bomb inget annat så det är svammel..Dilox skrev:Finns nog ingen som tror det. Men vad finns det för anledning att hålla på så om man bara hittar på eller trollar rakt ut?
Luleå kommer lasta pengar på backsida misstänker jag nog...
Dilox skrev:Finns nog ingen som tror det. Men vad finns det för anledning att hålla på så om man bara hittar på eller trollar rakt ut?
Tomas Ros jobbar på Aftonbladet och man vet ju att han sitter och kastar pilar på en tavla innan han yttrar sig. Så bara för att man jobbar på Aftonbladet (eller vilken annan större tidning som helst) innebär inte att man inte hittar på saker och ting.
Varför han hittar på dessa påståenden kan man ju undra men hade det funnits substans så känns det som att den skulle funnits en artikel på Aftonbladet om det redan istället för att sitta på sin personliga twitter och sprida en massa påståenden.
5p på de senaste 5, 8p på senaste 10. Känns bra i magen.kokostrollet skrev:Donowitz skrev:Börjar nästan bli orolig att Marcus Hardegård nu drar blickar till sig från andra mer välbetalda ligor.
Har bara sett highlights från ÖHKs matchserie mot Timrå, men ni som sett mer, har han verkligen varit så framträdande?
Snikne Ville- Antal inlägg : 6526
Inte Kinnvall från Brynäs, detta blir 3:e laget han spelar ner i allsvenskan. Värva han är lika med negativt kval 🥺
Jojjan- Antal inlägg : 404
Kinnvall är dessutom sjukt överskattad. Varit bra en säsong. En enorm säkerhetsrisk. Vill absolut inte se honom här. Tar Lepistö som 50-åring hellre.
Sklenicka, Sklenicka!
Var är det med han?Snikne Ville skrev:Sklenicka, Sklenicka!
Serkan122- Antal inlägg : 3210
Hade gärna tagit både Sklenicka och Johannesson eftersom mycket tyder på att Honka försvinner.
då har vi Hardegård, Jansson, Sklenicka och Johannesson som nya.
Själlin, Gustavsson, Sellgren.
Blir det även verklighet med Larsson eller Lepistö så ser det bra ut, jag ser gärna 8 backar på kontrakt då vi måste ha en större trupp en detta år också, då kan även Berglund i värsta fall hoppa ner och hjälpa till vid manfall. Jansson behöver vi även ge lite tid och att då både ha Erik och Lepistö som mentorer vore guld värt.
då har vi Hardegård, Jansson, Sklenicka och Johannesson som nya.
Själlin, Gustavsson, Sellgren.
Blir det även verklighet med Larsson eller Lepistö så ser det bra ut, jag ser gärna 8 backar på kontrakt då vi måste ha en större trupp en detta år också, då kan även Berglund i värsta fall hoppa ner och hjälpa till vid manfall. Jansson behöver vi även ge lite tid och att då både ha Erik och Lepistö som mentorer vore guld värt.
Björnkäften- Antal inlägg : 564
Brynäs (och matchseriens) bäste back.Serkan122 skrev:Var är det med han?Snikne Ville skrev:Sklenicka, Sklenicka!
Håller inte med.Snikne Ville skrev:Brynäs (och matchseriens) bäste back.
Jonken- Antal inlägg : 7062
Vi kanske kunde damma av Kristofer Berglund
Burskydd- Antal inlägg : 590
NallePhu skrev:Dem släpper han inte en av lagets bästa målskyttar hur än mycket han försöker tro det, Finns som inga skäl för klubben släppa han heller..Hankburger skrev:NallePhu skrev:Han har förlängt redan med Genevé tror det var i November - December Hartikainen!Hankburger skrev:
Inte för att jag tror att det är aktuellt överhuvudtaget, men varför skulle inte han kunna ha en out i kontraktet precis som Omark verkar ha?
Taabe- Antal inlägg : 286
Taabe skrev:NallePhu skrev:Dem släpper han inte en av lagets bästa målskyttar hur än mycket han försöker tro det, Finns som inga skäl för klubben släppa han heller..Hankburger skrev:NallePhu skrev:Han har förlängt redan med Genevé tror det var i November - December Hartikainen!Hankburger skrev:
Inte för att jag tror att det är aktuellt överhuvudtaget, men varför skulle inte han kunna ha en out i kontraktet precis som Omark verkar ha?
Out brukar man väl ha om det är längre än ett år men han skrev väl bara på ett år extra? Fullständigt orimligt att han skulle gå till Luleå för sämre pengar bara för att han känner Linus?
Pontaking- Antal inlägg : 1342
Saha skrev:Taabe skrev:NallePhu skrev:Dem släpper han inte en av lagets bästa målskyttar hur än mycket han försöker tro det, Finns som inga skäl för klubben släppa han heller..Hankburger skrev:NallePhu skrev:Han har förlängt redan med Genevé tror det var i November - December Hartikainen!Hankburger skrev:
Out brukar man väl ha om det är längre än ett år men han skrev väl bara på ett år extra? Fullständigt orimligt att han skulle gå till Luleå för sämre pengar bara för att han känner Linus?
Jo, låter ologiskt och som jag skrev känns det ju inte aktuellt överhuvudtaget. Mer det jag ville säga är väl att kontrakt betyder väl inte ett skit nuförtiden.
Sen kanske inte den spelaren man vill ha, har väl ett rykte om sig att vara ganska avig personlighetsmässigt. Jag hoppas våra chefer uppvaktar Manninen som en prinsessa som ska giftas bort.
Taabe- Antal inlägg : 286
Edluninho likes this post
Saha skrev:Taabe skrev:NallePhu skrev:Dem släpper han inte en av lagets bästa målskyttar hur än mycket han försöker tro det, Finns som inga skäl för klubben släppa han heller..Hankburger skrev:NallePhu skrev:Han har förlängt redan med Genevé tror det var i November - December Hartikainen!Hankburger skrev:
Också helt orimligt att krita på nytt avtal med en out som han vill aktivera direkt. Ingen har nog tvingat han att krita på redan. Han hade lätt kunnat vänta några månader om han hade nåt att vara tveksam över.
Dessutom lär han ha vetat om Omarks planer så det kan ju inte komma som en överraskning för honom. Och även om det hade varit det tror jag inte han bryr sig SÅ MYCKET att hela hans tankeverksamhet vänds omkull.
Jävligt orimligt alltihop.
Dustin likes this post
https://hockeysverige.se/2023/03/18/victor-rask-lamnar-fribourg-gotteron
Lämnar Fribourg, vore en intressant centervärvning för Luleå Hockey.
Omark-Tyrre-Andreasson
Zdrahal-Rask-Shinnimin
Lilja-Connolly-Pasic
Ny-Berglund-Einar
Nikupeteri
Lämnar Fribourg, vore en intressant centervärvning för Luleå Hockey.
Omark-Tyrre-Andreasson
Zdrahal-Rask-Shinnimin
Lilja-Connolly-Pasic
Ny-Berglund-Einar
Nikupeteri
Dustin- Antal inlägg : 7176
Har alla räknat bort kempe till nästa säsong?
SatanicPanic- Antal inlägg : 794
Blinders- Antal inlägg : 5253
Sen vet vi inte om Fröberg och eller Tyrväinen stannar än.SatanicPanic skrev:Har alla räknat bort kempe till nästa säsong?
Serkan122 skrev:Sen vet vi inte om Fröberg och eller Tyrväinen stannar än.SatanicPanic skrev:Har alla räknat bort kempe till nästa säsong?
Jag har räknat bort Kempe.
Istället för Fröberg för 225k i månaden är jag beredd att krydda det lite för att få in typ Victor Rask istället. Tror Tyrre stannar och då anser jag att det inte finns plats för Fröberg, för har svårt att se att han är beredd att gå ner i lön.
Rykten men även fake news skriver Madhawk men om nu Linköping är sugen på Johan Larsson Brynäs, är vi med där också eftersom vi var intresserade senast det begav sig? Har dock svårt att se vart han ska in i lagbygget och frågan är om det är någon spelare för oss.
Björnkäften- Antal inlägg : 564
Hmm.. Riktigt långsökt var namnet, men glöm inte att Omark+resten av nyförvärven+fruktis kan faktiskt bli =Hartikainen. Skulle inte tappa hakan om det hände då alla vet fruktis gigantiska hjärta för LHF och kapacitet inom det finansiella. Samtidigt är det ju riktigt silly detta, men kul.
Hardegård är briljant just nu i Örebro. Blir mer och mer nöjd över den värvningen. En 25-åring norrbottning som spelar på den nivån kan bli en stomspelare för oss i 10 år framåt.
Bamsefar, Tony Moore, Redbear, kokostrollet, Hedanders, Kneten, Lulejoe and like this post
Kom ihåg Mika Nieminen, utsedd till bästa spelare utanför NHL då det begav sig. En stadig kille det med. Och inte glömma Timo Jutila, båda hade varit hemma när det var mat på bordet
Bamsefar likes this post
För nu inte tala om baren brukade vara sjöslag då Nieminen drog på krogen!Tony Moore skrev:Kom ihåg Mika Nieminen, utsedd till bästa spelare utanför NHL då det begav sig. En stadig kille det med. Och inte glömma Timo Jutila, båda hade varit hemma när det var mat på bordet
Vi har väl inte jättemånga platser kvar att fylla offensivt men vad sägs om Linus Öberg i Örebro? Högerskytt, ung, 43 mål senaste tre säsongerna som i rätt omgivning säkert kan stiga lite till. Kontraktet går ut efter säsongen. Kan spela både center och som forward. Gör det bra i slutspelet nu också.
Kneten- Antal inlägg : 248
Var inte Linus Öberg på väg till Frölunda ?
Senast ändrad av Niinimaa den tis 21 mar 2023, 19:56, ändrad totalt 1 gång
Niinimaa- Antal inlägg : 233
Hänger du inte med??Kneten skrev:Vi har väl inte jättemånga platser kvar att fylla offensivt men vad sägs om Linus Öberg i Örebro? Högerskytt, ung, 43 mål senaste tre säsongerna som i rätt omgivning säkert kan stiga lite till. Kontraktet går ut efter säsongen. Kan spela både center och som forward. Gör det bra i slutspelet nu också.
Klar redan för Frölunda!
Kneten skrev:Vi har väl inte jättemånga platser kvar att fylla offensivt men vad sägs om Linus Öberg i Örebro? Högerskytt, ung, 43 mål senaste tre säsongerna som i rätt omgivning säkert kan stiga lite till. Kontraktet går ut efter säsongen. Kan spela både center och som forward. Gör det bra i slutspelet nu också.
Han är klar för Frölunda enligt aftonbladet
DaVoc- Antal inlägg : 262
NallePhu skrev:Hänger du inte med??Kneten skrev:Vi har väl inte jättemånga platser kvar att fylla offensivt men vad sägs om Linus Öberg i Örebro? Högerskytt, ung, 43 mål senaste tre säsongerna som i rätt omgivning säkert kan stiga lite till. Kontraktet går ut efter säsongen. Kan spela både center och som forward. Gör det bra i slutspelet nu också.
Klar redan för Frölunda!
Tydligen inte! Det var synd. En fin talang.
Kneten- Antal inlägg : 248
Hardegård gör mål! Bara hoppas han inte drar till sig NHL intresse men verkar signas hur mycket spelare som helst där borta.
samtidigt spelar han i tredje backpar. Tror han behöver en toppsäsong till innan han får chansen..
samtidigt spelar han i tredje backpar. Tror han behöver en toppsäsong till innan han får chansen..
DaVoc- Antal inlägg : 262
Jag tror man skall oroa sig mer för Pasic avseende NHL.DaVoc skrev:Hardegård gör mål! Bara hoppas han inte drar till sig NHL intresse men verkar signas hur mycket spelare som helst där borta.
Brukar det vara många från Hockey Allsvenskan som skriver NHL kontrakt året efter? Känns verkligen inte som det.Snikne Ville skrev:Jag tror man skall oroa sig mer för Pasic avseende NHL.DaVoc skrev:Hardegård gör mål! Bara hoppas han inte drar till sig NHL intresse men verkar signas hur mycket spelare som helst där borta.
Pasic är draftad och vad det innebär har jag redogjort för tidigare. Lägg till det en grym säsong i ryggen.Serkan122 skrev:Brukar det vara många från Hockey Allsvenskan som skriver NHL kontrakt året efter? Känns verkligen inte som det.Snikne Ville skrev:Jag tror man skall oroa sig mer för Pasic avseende NHL.DaVoc skrev:Hardegård gör mål! Bara hoppas han inte drar till sig NHL intresse men verkar signas hur mycket spelare som helst där borta.
Serkan122 skrev:Brukar det vara många från Hockey Allsvenskan som skriver NHL kontrakt året efter? Känns verkligen inte som det.Snikne Ville skrev:Jag tror man skall oroa sig mer för Pasic avseende NHL.DaVoc skrev:Hardegård gör mål! Bara hoppas han inte drar till sig NHL intresse men verkar signas hur mycket spelare som helst där borta.
Jesper Bratt är en iaf, gick från <0,5p/match i AIK till ordinarie i Devils och är nu en av deras största stjärnor.
Metheuz- Antal inlägg : 758
Sida 10 av 20 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 5