2022-12-08, SHL-match 24, Luleå - Leksand
+37
Lajon
Lars158
farre
ski3r
Panikvärvning
Donten_
Mange
trallgöken
Pontaking
Witchfinder77
Meyhem
Hedanders
Taabe
evanovich
Sir Prozac
Dundernisse
Burskydd
Puckad
Polyfemos
PM
GustenA
Platermos
Bamsefar
BulanFanClub
Pajala
Donowitz
NallePhu
Mr Bister
Dustin
Jojjan
LulefanGBG
Blinders
Tony Moore
Serkan122
Norlin
Admin
41 posters
Sida 4 av 7
Sida 4 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: 2022-12-08, SHL-match 24, Luleå - Leksand
Vi förtjänar inte Lassi
Norlin- Antal inlägg : 4515
Bamsefar skrev:Burra? Är det han som är alla assisterande som avvikittrallgöken skrev:och han som står med Roger i FrölundaDustin skrev:trallgöken skrev:Känns som att Bulan har tappat omklädningsrummet. Varför har alla assisterande tränare avvikit förutom Stridh?Taabe skrev:#96 skrev:Taabe skrev:
Lätt att skylla på ledningen/tränarna. Personligen tycker jag att det är dom med skridskor på fötterna som borde ta en ordentlig titt i spegeln, dom spelar inte på 50% av sin kapacitet.
Jag vet inte... Men är det inte deras jobb se till att spelna gör sitt jobb??
Sluta för fan att försvara dom hela tiden!!
Jag säger bara att jag tror att det kanske inte är lösningen.
Du menar att hockey spelare med skyhöga löner inte ska behöva ta något ansvar?
Vem har avvikit?
Roger själv är en assisterande som avvikit. Man kan fråga sig varför.
Witchfinder77- Antal inlägg : 385
trallgöken skrev:Han gick ju när bulan kom in. Kanske betyder ngt?Dustin skrev:trallgöken skrev:och han som står med Roger i FrölundaDustin skrev:trallgöken skrev:Känns som att Bulan har tappat omklädningsrummet. Varför har alla assisterande tränare avvikit förutom Stridh?Taabe skrev:#96 skrev:
Jag vet inte... Men är det inte deras jobb se till att spelna gör sitt jobb??
Sluta för fan att försvara dom hela tiden!!
Jag säger bara att jag tror att det kanske inte är lösningen.
Du menar att hockey spelare med skyhöga löner inte ska behöva ta något ansvar?
Vem har avvikit?
Läs på lite innan du kommer med villfarelser.
Det betyder att han inte fick förlängt och att han sedan gick utan tränaruppdrag i tre år. Saknar du han och säsongen 16/17? Vi är bra nära nu så njut.
Dustin- Antal inlägg : 7171
Bamsefar likes this post
Kanske risk för att vara sönderlästa vid det här laget med ett och samma lir år efter år. EhheTaabe skrev:Är ju ingen ide att vi spelar nått presspel, det lyckas ju inte en gång, ställa alla fem på egen blå och hoppas på spelvändningar..
trallgöken- Antal inlägg : 1444
trallgöken skrev:Kanske risk för att vara sönderlästa vid det här laget med ett och samma lir år efter år. EhheTaabe skrev:Är ju ingen ide att vi spelar nått presspel, det lyckas ju inte en gång, ställa alla fem på egen blå och hoppas på spelvändningar..
Sam Hallam blev inte sönderläst på 10 år. Även om han också hade några mellansäsonger mellan gulden.
Witchfinder77 skrev:Att Rask spelat till sig en plats i första PP-uppställning säger en del.
”Varför i hela hävla friden envisas man med att spela Honka på högersidan i PP?”
Minst skott från skottsektorn.
Börjar fan tro att det pågår nåt seriöst lurendrejeri för att mörka och när alla räknat ut LHF så skickar Bulan ut en riktig pp uppställning och ändrar taktiken så skotten kommer från skottsektorn Nåt megaskumt är det
Polyfemos- Antal inlägg : 1746
PM likes this post
Han hade ett material som vi skulle vara gröna av avundsjuka så enkelt är det samt Växjö fyllde på med det man behövde medans vi verkar inte inse det, Sedan jämföra Hallam med Bulans spelsystem jisses det är skilda världar ena främjar offensiven medans Bulan vill främja vete sjutton...Dustin skrev:trallgöken skrev:Kanske risk för att vara sönderlästa vid det här laget med ett och samma lir år efter år. EhheTaabe skrev:Är ju ingen ide att vi spelar nått presspel, det lyckas ju inte en gång, ställa alla fem på egen blå och hoppas på spelvändningar..
Sam Hallam blev inte sönderläst på 10 år. Även om han också hade några mellansäsonger mellan gulden.
Senast ändrad av NallePhu den tor 08 dec 2022, 20:16, ändrad totalt 1 gång
NallePhu- Antal inlägg : 18667
NallePhu skrev:Han hade ett material som vi skulle vara gröna av avundsjuka så enkelt är det, Sedan jämföra Hallam med Bulans spelsystem jisses det är skilda världar ena främjar offensiven medans Bulan vill främja vete sjutton...Dustin skrev:trallgöken skrev:Kanske risk för att vara sönderlästa vid det här laget med ett och samma lir år efter år. EhheTaabe skrev:Är ju ingen ide att vi spelar nått presspel, det lyckas ju inte en gång, ställa alla fem på egen blå och hoppas på spelvändningar..
Du förstår inte heller min poäng ser jag.
Bulan sa trodde ju att Luleå var ett topp 4 lag i år.
Antingen var insikten låg eller så underpresterqr laget.
Oavsett vad så har man misslyckats fatalt.
Jo jag fattar men tror vissa fattar den inteDustin skrev:NallePhu skrev:Han hade ett material som vi skulle vara gröna av avundsjuka så enkelt är det, Sedan jämföra Hallam med Bulans spelsystem jisses det är skilda världar ena främjar offensiven medans Bulan vill främja vete sjutton...Dustin skrev:trallgöken skrev:Kanske risk för att vara sönderlästa vid det här laget med ett och samma lir år efter år. EhheTaabe skrev:Är ju ingen ide att vi spelar nått presspel, det lyckas ju inte en gång, ställa alla fem på egen blå och hoppas på spelvändningar..
NallePhu- Antal inlägg : 18667
Sedan är Hallam Coach för Tre Kronor. Det är inte Bulan och kommer aldrig att bli. Säger en del.Dustin skrev:NallePhu skrev:Han hade ett material som vi skulle vara gröna av avundsjuka så enkelt är det, Sedan jämföra Hallam med Bulans spelsystem jisses det är skilda världar ena främjar offensiven medans Bulan vill främja vete sjutton...Dustin skrev:trallgöken skrev:Kanske risk för att vara sönderlästa vid det här laget med ett och samma lir år efter år. EhheTaabe skrev:Är ju ingen ide att vi spelar nått presspel, det lyckas ju inte en gång, ställa alla fem på egen blå och hoppas på spelvändningar..
Närmare 1-4 än 2-3 i andra perioden. Gång på gång. Pinsamt.
Oskar Lang skulle man sno som ersättare åt Brännström
Nu måste vi toppa laget i tredje.
Vi är årets största fiasko, är vi ens värda att spela i SHL med detta spel?
Lassi får godkänt men resten
Lassi får godkänt men resten
Pajala- Antal inlägg : 18747
Får väl säga grattis till Muzik som spelar i ett vinnade lag och som spelar +/- 0.
Och med Abols som tvåmålsskytt. Hittills.
Och med Abols som tvåmålsskytt. Hittills.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Asså. Vilar ett Omen av allsvensk karaktär ovanför Luleå. Skyller allt på Putin istället. Känns bättre.
trallgöken skrev:Oskar Lang skulle man sno som ersättare åt Brännström
Förlängde till 2025 för en månad sen.
Undrar om vi överhuvudtaget kommer ta någon mer poäng denna säsong? Känns som att rekordet i förluster i rad kommer att slås nu, med god marginal.
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Serkan122 likes this post
Är Brännis inte klar på BB?
Puckad likes this post
Han är för bra för allsvenskantrallgöken skrev:Oskar Lang skulle man sno som ersättare åt Brännström
Dundernisse- Antal inlägg : 2890
Undrar om man var där och pillade alls?Pajala skrev:trallgöken skrev:Oskar Lang skulle man sno som ersättare åt Brännström
Förlängde till 2025 för en månad sen.
Witchfinder77 skrev:Är Brännis inte klar på BB?
Han och frun sitter redan på planet till Jönköping
Största ansvaret att det ser så uselt ut är faktiskt tränarna och spelarna, det är dom som varje dag ska hitta ett vinnande spel.
Jag gillar Bulan men slutar vi vinna måste det till en ändring i båset
Jag gillar Bulan men slutar vi vinna måste det till en ändring i båset
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
PM likes this post
Nog fan underpresterar laget, det är liksom noterat.trallgöken skrev:Bulan sa trodde ju att Luleå var ett topp 4 lag i år.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Tony Moore and Norlin like this post
Har sagt det förut men skeppa Komarov omgående. Han förstör balansen i laget.
Varför han ens spelar i vårat lag är en mardröm man bara vill vakna ifrån.
I väntan på något bättre så sätt Mattsson på hans plats.
farre- Antal inlägg : 2143
pingu, Puckad, evanovich and Serkan122 like this post
Garpenlöv har vart coach för tre kronor, säger en deltrallgöken skrev:Sedan är Hallam Coach för Tre Kronor. Det är inte Bulan och kommer aldrig att bli. Säger en del.Dustin skrev:NallePhu skrev:Han hade ett material som vi skulle vara gröna av avundsjuka så enkelt är det, Sedan jämföra Hallam med Bulans spelsystem jisses det är skilda världar ena främjar offensiven medans Bulan vill främja vete sjutton...Dustin skrev:trallgöken skrev:Kanske risk för att vara sönderlästa vid det här laget med ett och samma lir år efter år. EhheTaabe skrev:Är ju ingen ide att vi spelar nått presspel, det lyckas ju inte en gång, ställa alla fem på egen blå och hoppas på spelvändningar..
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
farre skrev:Har sagt det förut men skeppa Komarov omgående. Han förstör balansen i laget.
Till Komarovs försvar har han inte fått spela på det sätt som gjort han framgångsrik, vilket gör det till ett grovt tjänstefel av skuggan att ens värva.
Pontaking- Antal inlägg : 1342
Dundernisse likes this post
Vilka spelare får vi behålla i allsvenskan? Kanske fjärde + Gustafsson/Själin/Connolly och Lassi.
Vore det så himla hemskt att byta tränare när det ser ut så jävligt som det gör? Vi kan ju inte byta ut hela laget istället. Något måste göras iallafall, vi kan väl inte bara låta allt gå åt helvete utan att försöka stoppa fallet.
pingu likes this post
Dundernisse skrev:Vilka spelare får vi behålla i allsvenskan? Kanske fjärde + Gustafsson/Själin/Connolly och Lassi.
Som det ser ut nu förtjänar ingen att ha på sig luleåtröjan. Värva ett nytt lag istället
Pontaking- Antal inlägg : 1342
Dundernisse skrev:Vilka spelare får vi behålla i allsvenskan? Kanske fjärde + Gustafsson/Själin/Connolly och Lassi.
Känns onödigt att spekulera innan halva säsongen ens är spelad.
Norlin- Antal inlägg : 4515
Tony Moore and Polyfemos like this post
Gustafsson går nog till Timrå, Lassi behåller vi nog inte i allsvenskan.Dundernisse skrev:Vilka spelare får vi behålla i allsvenskan? Kanske fjärde + Gustafsson/Själin/Connolly och Lassi.
Serkan122- Antal inlägg : 3209
Att han var sämst visste man redan från början. Man ville bara ha någon som var lätt att nacka rättfärdigat.Bamsefar skrev:Garpenlöv har vart coach för tre kronor, säger en deltrallgöken skrev:Sedan är Hallam Coach för Tre Kronor. Det är inte Bulan och kommer aldrig att bli. Säger en del.Dustin skrev:NallePhu skrev:Han hade ett material som vi skulle vara gröna av avundsjuka så enkelt är det, Sedan jämföra Hallam med Bulans spelsystem jisses det är skilda världar ena främjar offensiven medans Bulan vill främja vete sjutton...Dustin skrev:trallgöken skrev:Kanske risk för att vara sönderlästa vid det här laget med ett och samma lir år efter år. EhheTaabe skrev:Är ju ingen ide att vi spelar nått presspel, det lyckas ju inte en gång, ställa alla fem på egen blå och hoppas på spelvändningar..
På vilket sätt menar du?Saha skrev:farre skrev:Har sagt det förut men skeppa Komarov omgående. Han förstör balansen i laget.
Till Komarovs försvar har han inte fått spela på det sätt som gjort han framgångsrik, vilket gör det till ett grovt tjänstefel av skuggan att ens värva.
Han är för långsam på alla fronter
För trött för att tacklas
För trubbig på alla sett för att räknas som spets.
Han bidrar ingenting till laget.
Jag skrev det när han värvades att han hade varit en grym värvning för 5 år sedan men nu??? och på stor rink? Jag kokar av ilska över att han ens övervägdes.
Känns bara hopplöst och inte blir det bättre att veta att han har 250-300K i månaden!
För vad?
farre- Antal inlägg : 2143
pingu and Pajala like this post
2 av 16 skott från skottsektorn. Dags att rita nya strek på taktiktavlan Bulan. Släpp sargen
Tony Moore likes this post
"Enligt x, y, z borde vi vunnit matchen"Polyfemos skrev:2 av 16 skott från skottsektorn. Dags att rita nya strek på taktiktavlan Bulan. Släpp sargen
PP igen. SÄTT. DEN. NU.
BulanFanClub- Antal inlägg : 644
Bland det sämsta pp försök jag någonsin sett i hela mitt liv.
Såg två brunkare i periodpausen, Lasu och Alvarez som lyckades göra mål från skottsektorn. Så man behöver inte heta Omark, Abols eller Möller för att navigera sig dit. Som Shinnimin nyssDundernisse skrev:"Enligt x, y, z borde vi vunnit matchen"Polyfemos skrev:2 av 16 skott från skottsektorn. Dags att rita nya strek på taktiktavlan Bulan. Släpp sargen
Inte många lag som spelar sämre än oss i SHL just nu. Vad det beror på är oklart men det känns som att allt gått sämre sedan Komarov anslöt. Säkert en skön kille att hänga med i baren men åren som elittränad idrottsman känns farlägsen. Att vi gått hela och rena genom CHL säger en hel del om den skitserien.
pingu likes this post
Värsta är att han har ca 300k i månaden.trallgöken skrev:Inte många lag som spelar sämre än oss i SHL just nu. Vad det beror på är oklart men det känns som att allt gått sämre sedan Komarov anslöt. Säkert en skön kille att hänga med i baren men åren som elittränad idrottsman känns farlägsen. Att vi gått hela och rena genom CHL säger en hel del om den skitserien.
Serkan122- Antal inlägg : 3209
Som att kasta pärlor åt svin. Hade ju vart bättre att ta in HarjuSerkan122 skrev:Värsta är att han har ca 300k i månaden.trallgöken skrev:Inte många lag som spelar sämre än oss i SHL just nu. Vad det beror på är oklart men det känns som att allt gått sämre sedan Komarov anslöt. Säkert en skön kille att hänga med i baren men åren som elittränad idrottsman känns farlägsen. Att vi gått hela och rena genom CHL säger en hel del om den skitserien.
Jag vill höra en intervju med skuggan igen. Eeeeööö vi tycker vi har ett bra lag eeeeöööö vi har svårt att göra mål eeeöööö alla andra har också haft svårt att värva spelare eeööööö vi ska vinna guld.
Ehhh okej!trallgöken skrev:Som att kasta pärlor åt svin. Hade ju vart bättre att ta in HarjuSerkan122 skrev:Värsta är att han har ca 300k i månaden.trallgöken skrev:Inte många lag som spelar sämre än oss i SHL just nu. Vad det beror på är oklart men det känns som att allt gått sämre sedan Komarov anslöt. Säkert en skön kille att hänga med i baren men åren som elittränad idrottsman känns farlägsen. Att vi gått hela och rena genom CHL säger en hel del om den skitserien.
PM- Antal inlägg : 1947
Drömmen om att göra två mål i samma match fortsätter.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Puckad skrev:Drömmen om att göra två mål i samma match fortsätter.
Det kommer i AS.
Tur att Lassi är vaken ( och halvhel). Resten av laget ser ut att fått SAD (seasonal affective disorder). Ljusterapi?
Det är någonting galet i föreningen (laget) jag har inte sett Luleå med sån hängskalle och problem att följa spelplanen på många år ,det ser ut som många struntar i det
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Tony Moore likes this post
Sida 4 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Liknande ämnen
» 2022-02-26, SHL-match 42, Leksand - Luleå
» 2022-10-22, SHL-match 12, Leksand - Luleå
» 2020-02-15, SHL-match 41, Leksand - Luleå
» 2023-01-03, SHL-match 30, Leksand - Luleå
» 2021-12-30, SHL-match 30, Luleå - Leksand
» 2022-10-22, SHL-match 12, Leksand - Luleå
» 2020-02-15, SHL-match 41, Leksand - Luleå
» 2023-01-03, SHL-match 30, Leksand - Luleå